Tammi-ihmeet 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammi-ihmeet 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tammi-ihmeet 3

Vieras
27.11.05 Päivi: poika/36 cm/1150 g
16.12.05 Huima: tyttö/46,5cm/3090g
25.12.05 Katjuska: poika/48 cm/3075 g
29.12.05 Minsku: tyttö/51 cm/3550 g
2.1.06 Vanamo: tyttö/49 cm/3430 g
3.1. 06 katie: tyttö/50 cm/3130 g
3.1. 06 Mimitsu: poika/48 cm/2810 g
3.1.06 Molla: poika/47 cm/2430 g
4.1.06 jennie: tyttö/47 cm/2765 g
7.1.06 Riinuska: poika/50 cm/3260 g
7.1.06 Neppis: tyttö/48 cm/2910 g
11.1.06 Lauraemilia: poika/50 cm/3580 g
11.1.06 Mami: tyttö/54 cm/5070 g
12.1.06 Tanjuska: tyttö/49 cm/3160 g
12.1.06 Hippie: tyttö/51 cm/3665 g
15.1.06 Mammutti: poika/52 cm/4160 g
17.1.06 Sirpale: tyttö/48 cm/3110g
18.1.06 Sanna: tyttö/52cm/3540g
19.1.06 Haikara: poika/51 cm/2910 g
20.1.06 Johanna: tyttö/53 cm/3380 g
23.1.06 Marianne: poika/49,5 cm/3500 g
31.1.06 KatjaM: poika/53 cm/3350 g
2.2.06 Eloveena:tyttö/51 cm/4120g
3.2.06 Mandi: tyttö/48,5cm/3480g
5.2.06 Oreo: tyttö/53,5 cm/3914g

Uusi ketju...

Meillä on nyt sitten jonkun sortin koliikki. Itku alkaa joka ilta kahdeksan aikaan ja loppuu puolilta öin. Siinä välissä ei auta mikään. Vuorotellen sitten miehen kanssa kannetaan olkapäällä, missä itkua on vähiten.
Harmittaa lapsen puolesta tosi paljon, mielestäni hän on saanut kestää jo ihan tarpeeksi elämänsä ensiviikoilla.
Ajattelen tästäkin asiasta, että aikansa kutakin. Jonain kauniina päivänä tämäkin vaihe on ohi.

Nyt pitäisi alkaa miettimään vaatteita kastejuhlaan..
Paino ei ole enää laskenut muutamaan viikkoon,
nyt on ilmeisesti tullut se aika, että pitää luopua nameista ja kakuista. Aloitimme myös lenkkeilyn eilen, ihan varovasti tosin, kun sektion jälkeen ei saisi urheilla kuuteen viikkoon..

Eilen oli sellainen ""hetki"" taas. Työnsin vaunuja auringonpaisteessa ja talitintti lauloi läheisessä puussa.
Hetken ajan tuoksui keväältä..

Heippa!

En ole kirjoittamaan joutanut vähään aikaan - tai luen kyllä kuulumisianne, mutta ei ole oikein mitään kirjoiteltavaa. Ihan kivasti sujuu meillä. Kovasti tyttö kasvaa ja kehittyy. Ollaan tällä viikolla oltu kaupungilla kahteen otteeseen ja tosi mallikkaasti mennyt. Tiistaina oltiin Lauraemilian ja pojun kanssa kaupungilla. Meidän tyttö nukkui ensin tunnin ajomatkan sitterissä, sitten 4 tuntia vaunuissa ja vielä tunnin ajomatkan kotiin. Siis 6 tuntia unta päiväsaikaan! No, kun auto sammahti pihamaalle, heräsi tyttö ja sitten oli Hirmuinen nälkä! Söi kummatkin rinnat ja kappas, nukahti jälleen!

Yöt nukkuu hyvin, joskus tietty on niitä masunväänne öitäkin. Yleensä vääntää alkuillasta tai sitten aamuyöstä alkaen klo 4-6 aikaan. Ollaan saatu aika paljon niitä kiukkuja pois ""pantteri puussa"" kantoasennolla ja mieluusti isin käsivarsilla vielä. Siihen nukahtaa mukavasti. Takkahuoneessa myös viihtyy kun takka tulilla. Lämmittää mukavasti niin, että tulee uni simmuun ;)

Tänään oltiin lähdössä syötön jälkeen kauppaan klo 11 ja olin jo pukenut kaiki vaatteet ja laittanut tytön vaunuihin, kun alkoi armoton huuto. Ei pieruja, kakkaa, puklua, röyhtäisyjä eikä mitään... piti ottaa pois vaunuista, kun ei rauhoittunut millään ja riisua. Huusi 10 min ja sitten nukahti sohvalle. Kumma juttu, kai oli sitten niin väsy.Nyt kuuluu heräävän tuolla ja vääntää sontia housuun samalla. Täytynee lähteä siivoamaan..

Niin muuten, mulla olisi aivan ihania poikien puuvilla/polyesteri pukuja useampikin kokoa 60-62cm ja jotain vähän reilumpiakin, yksi ainakin 74cm. Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin laittaa kuvia s-postiin. Tuli ostettua siinä toivossa, että poika tulee ja voihan vaaleansinistä pitää tytölläkin. Mutta,mutta.. tyttö näyttää sitten niin pojalta, ettei tule mitään.
Sisko tuo tänään kassillisen pikkuneidille prinsessavaatetta, eli punaista ja pinkkiä.. jee! Meillä onkin ollut vaan keltaista ja vihreää ja sitä vaaleansinistä.. Jos nyt näytettäis jo tytöltä sitten!

Tanjuska ja tytteli 6vko 1 pvä

Unohtui kertoa, että neuvolalääkärimme ja mun jälkitarkistus peruttiin terveydenhoitajan sairastumisen takia tiistailta ja näillä näkymin saadaan aika aikasintaan vasta ensi kuun puoleen väliin! Tytöllä ei ole edes tuota kättä tarkastettu joka murtui siinä synnytyksessä! Jo on tuohua! Sapettaa, kun mieskin junaili töitään eri aikataululle tuon takia (piti olla joku toinen aikuinen mukana kuulemma vauvaa katsomaan siksi aikaa, kun itse jälkitarkastuksessa)ja sitten soittavat 2 h ennen aikaa että sitä ei ole!

Johanna: Meilläkin oli tässä yhessä vaiheessa tytölle kovastikin vatsakipua ilta-aikaan(noin kaksi viikkoisena). Nyt on onneksi rauhoittunut (koputan puuta:).) Nyt tytöllä ikää 1kk. Mäkin kokeilin tota cuplatonia, joka meille ei sopinut yhtään, maha oli vaan kahta kamalammin kipeä.

Johanna ei se välttämättä ole koliikkia, se voi olla monen tekiän summa eli vatsakivut ja yliväsynyt. Niin ainakin meillä, koska se sijoittui vain ilta-aikaan. Mun äiti sanoi, kun mä olin vauva (mulla ollut koliikki) niin itkin vähän väliä. Ja näyttäis toi sijoittuu vaan teillä iltaan.

En tiedä mikä meillä auttoi noihin kipuihin, joko rela drops tipat, jota rupesin samaan aikaan käyttämään ja imetyksen lopettaminen lähes kokonaan (mulla siis alkoi vähenee maidon tulo)en olis halunut lopettaa imetystä, enkä suosittelekkaan. Toisaalta ikäkin voi tehdä tehtävänsä. Voimia teille, ehkä se helpottaa jossain vaiheessa:)

Meillä käy täällä kerran viikkoon kätilö kotona mittaamassa Tuomaksen painon. Kätilö oli jutellu lääkärin kanssa painon kehityksestä ja ei ollu tyytyväinen. Miul on ollu hirvee stressi ja maijon tulo sit loppu tän seurauksena. Koko ajan pitää olla huolissaa toisesta, vaik meil ei oo ollu tost keskosuudesta huolimatta mitää. Kylhä hää painaa jo 3,5kg :), on se miust aika hyvi.
Sitähä miun piti kysyy, et ku ootte siirtyny korvikkeisiin onks teillä ollu pulautteluu enemmän? Mie huomasin ainakii meillä sen, et Tuomas rupes enemmän pulauttelee, ku siirryttii käyttämää nannia.

Päivi ja Tuomas 3kk (la 1kk)

No niin, mulla oli jälkitarkastus toissapvänä, olihan ällö kokemus... Lääkäri tarkasti kaikki röörit jostain syystä ja ultras vielä kohdunkin. Aika hassua katsella ultrakuvaa kun ei siellä ollutkaan enää ketään.. =) Kaikki muuten ok. Aloitin eilen minipillerit, ihanaa kun ei tartte enää kortsujen kanssa tohottaa, eivät oikein ole mun juttu...

Pojulla oli 2kk neuvola tänään. 5320g ja 56,5cm sekä eilen havaittu ensimmäinen hammas!! Saatiin lupa myös aloittaa kiinteiden kokeilu, kun ei tuota meidän pikkujättiläistä saa edes kaupan maidoilla tyytyväiseksi ilta- ja aamutankkausten aikana... Maito ei omasta takaa riitä kyl tämän kasvutahdin perässä pysymään. Aloittelemme siis maissivellillä hiljakseen ja siitä jatkamme kohti perunan ja porkkanan ihmeellistä maailma. Saas nähdä kuinka meidän vielä käy.

Eilen illalla saatiin hra nukkumaan jo puol 10 ja posotti aamukuuteen saakka ihan muina miehinä -> kun oli ensin tankannu sekä tissillä että pullosta varmaan reilu 400ml maitoa 4 tunnin sisällä. Neuvolan tätsy vaan nauroi et on teidän pojalla kiire kasvaa kun hyppii kasvukäyrillä kohinalla ylöspäin ja muutenkin kannattelee päätänsä ja seisoo ""omilla jaloillansa"" tosi terhakkaana. Kyllä sai taas äippä ja iskä olla ylpeitä jälkikasvustansa... =)

Tanjuska: Lauraemilialla on mun meiliosote (tai ainakin pitäs olla), joten saatko häneltä sen? Josko laittaisit kuvia niistä ylimääräisistä vaatteista mitä sulla on ja hiukan hintatietoa. Oisin kyl kiinnostunut...

Muutoin toivottelemme mammoille ja pikkuherroille ja -neideille aurinkoista ja ihanaa viikonloppua!! Meidän perhe lähtee nyt kauppaan hakemaan velliä ja kisaevästä, illalla onkin tooosi jänskä curling- ja lätkämatsi tiedossa... Nikolas on ihan heikkona curlingiin, seuraa silmä kovana ja hihkuu niille kiville... =)

Katjuska ja Nikolas 2kk

Perjantai päivää!!!

Meillä ollut tosi ihanat viimeiset kaksi päivää! Liekkö johtunut siitä, että olen antanut läläkettä sammakseen... Jätkä on kuin aurinko! Vain hymyilee ja seurustelee, eikä itke kuin nälkäänsä:) Babygymillä viihtyy itsekseen pitkiä aikoja nauraa höröttäen ja jumpaten. Mun äiti oli jutellut jonkun vanhan terkkarin kanssa, joka oli sitä mieltä että vauvan kieli on kipeä jos on sammasta. Ekä ihmekään kun on äidinkin nännit olleet ihan pipit.. Nyt ainakin mulla helpottanut, kun olen sitä geeliä niihin laittanut kaksi päivää. Joten olisko pojalla sitten parempi olo nyt... Jos ne kitinät johtuneet ihan siitä. Toivottavasti pysyis noin aurinkoisena, on tosi paljon helpompaa.

Oho, Katjuskan pojalla jo hammas :o) Jännää!!! Saa nähdä milloin omalle pukkaa niitä.. Laitoin muuten sulle nyt meiliä, kun olin vahingossa poistanut aiemman ja samalla hävis sun osoite. Jotenka voin nyt siis antaa Tanjuskallekin sun osoitteen jos haluatte... Ja maksan ihan kohta sen imetystyynyn, niin voit laittaa postiin.

Jep.. Me lähdetään nyt ulos ja kauppaan.

Kivaa ja rauhallista viikonloppua kaikille!!

No niin.. tänään oli lääkäri. Poika kasvanu hienosti, 5170g ja 57,2cm... voi hurja, iso jäpikkä jo:) Lääkäri väitti, että olis sammasta, mutta mielestäni ei ole... poika oli vaan syöny just ja sen takia kieli valkosena! Pientä karsastusta on kuulemma toisessa silmässä, mutta sanoi, että se on tosi yleistä tuon ikäisillä... Me koitetaan nyt sitten auttasko ne rela- tipat tuohon iltahuutoon, toivottavasti...

Päivi, meillä mielestäni pulauttelu lisääntyi sitä mukaan kun korviketta annettiin enemmän. Terkkari sanoi, että jotkut vauvat pulauttelee toisia korvike merkkejä enemmän kun toisia...eli kannattaa koittaa josko tutteli tai baby semp pysyy paremmin sisällä... tiedä sitten onko vaikutusta...

Hyvää viikonloppua mammoille ja vauveleille:)

-mammutti ja poitsu 5vk5pv-

Te, ketkä olette käyttäneet oraaligeeliä sammakseen, niin onko laitto onnistunut hyvin? Laitoin äskön ekan kerran pojalle, tuntui tykkäävän geelistä ja lipoi vaan sitä. Sormella sivelin kieleen. Mutta se määrä, 2,5ml on hurjan paljon! En laittanut kun varmaan puolet siitä. Oletteko tosiaan laittaneet kaiken sen kerralla? Kuinka kauan olette käyttäneet,ennen kuin sammas on hävinnyt? Mullakin on nännit taas kipeät, eihän sitä tiedä, josko meidänkin poika on huutanut sammaksen takia? Katsotaan, auttaako.

Minkä verran teidän vauvoilla suunnilleen tullut painoa lisää syntymäpainoon nähden 3 viikkoisena? Oon hiukan huolissani tuosta tytön painosta.. Syntymäpaino oli 3480g ja 2,5 viikon ikäisenä paino vain 3555, eli lisää tullut vain vajaat 100g.. Täysimetyksellä on, ja maidontulo kuitenkin runsasta, syö mielestäni hyvin mutta paino ei vaan nouse tuon enempää. Voiko maito olla vaan jotenkin niin ""laihaa"" ettei ravitse tarpeeksi? Nyt olen antanut muutaman päivän lisäksi pakastimesta lypsettyä maitoa, joka on huomattavasti keltaisempaa kuin nykyinen maito. Tyttö nukkunut nyt paremmin ja enemmän, oisko ollu vaan nälkäinen..? Kokemusta tai tietoa kellään??

Riinuska!

Mä olen laittanut pumpulipuikolla kielen päälle geeliä. Hyvin pienissä erissä ja useammin kuin 8 h välein. Ja päiväannos siis itsessään alle kerta-annokseksi määrätyn 2,5 ml. En tiiä tarkkaa määrää kun suoraan tuubista olen puikkoon pursottanut. Tuntuu auttavan kun on kieli huomattavasti ""puhtaampi"" kuin ennen. Lisänä olen ennen geeliä antanut lusikalla suuhun vähän puolukkamehua. Mä katsoin sellaisesta luonnonmukaisesta lääkintäoppaasta niin siinä kehotettiin äitiä välttämään vaaleaa viljaa ja sokeria jos lapsella on sammasta. Ovat ravintoa sienelle. Lisäksi itse kannattaa syödä maitohappobakteereja ja antaa myös vauvalle. Noudatan nyt kaikkia noita. Mä olen ihan siinä uskossa että se sammas tekee varmasti vauvan olon kipeäksi kuten omat rinnat joten jospa teillä itkuisuus myös vähenisi. Täällä ainakin näyttää lupaavalta:)

Vielä lisäisin että käyttöä tulisi jatkaa mielellään pari viikkoa ettei sammas tule takaisin. Ärsyttävää puuhaa tuo laittaminen mut pakko kai se on jatkaa niin kauan...

Täälläkin yksi joka kirjoitellut harvakseltaan, mutta nyt jälleen. Me saimme ensi kerran kosketusta siihen mitä on kun vauva itkee yöllä... Tämä onneton äitin teki ristiäisiin tarjottavaksi munavoita ja söi sitä sitten hyvin itsekkin vaikka tiesi olevansa sille allerginen. Maidon kautta sitä sitten meni vauvalle ja kuinka ollakkaan meillä sitten olikin reilu kaksi vuorokautta yhtä tuskaa... Taitaa tässä maailmassa oppia asioita tuon kantapään kautta kun ei niitä muuten usko.

Minulla oli tuo lopputarkastus alkuviikosta ja vauva oli siellä mukana... Meillä otettiin jo edellisellä kerralla verenpaine, paino ja hemoglobiini ja nyt sitten oli sisätutkimus ja siinä oikeastaan kaikki.

Tuolla oli vauvan kasvusta jotain keskustelua, minä käytin eilen sairaalassa omaani kun hänellä on tuo reikä sydämessä ja syntyessään oli pienipainoinen. Lääkäri, joka tutki pojan, sanoi, että kasvussa ottaa ikätoverit kiinni puoleentoista ikävuoteen mennessä ja sitä ennen seurataan vain, että kasvua tapahtuu. Meillä on siis pitkä ja hoikka poika nykyään, vaatteiden koko oli alussa huimat 44 cm ja nyt jo ruhtinaalliset 50/56cm. Maastahan se tietenkin pienikin ponnistaa...

Molla ja Ville 7 vko 3pvä

Lauraemilia, laitatko katjuskan s-postiosoitteen mulle sähköpostiin?

Vai Katjuska, onko sulla voimassa se minkä loit imetystyynyä varten? Jos on, niin voin laittaa tietty sinnekin niitä kuvia.

Meillä tyttö ei sitten päivällä tehnytkään kakkaa. Itse asiassa ei ole tehnyt koko päivänä ja sekös on häntä kiukuttanut. Tullut vaan pieniä tuhruja vaippaan paukkujen mukana, joita niitäkin tullut normalia vähemmän. Toivotaan, ettei yöllä räjähdä ""p..kapommi""... Tietty niin käy nyt, kun on vieraitakin talo täynnä. Saa yöllä käydä lakanoita vaihtamaan ja mennä koluamaan vierashuoneeseen, jossa yöpyjiä. Hih! No, toivotaan, ettei käy niin.

Meillä alkaa olla ne liberon minitkin jo vissiin pieniä muuten.. puristaa jo typyä. Harmi, kun se lääkäri peruuntui. Haluaisi n tietää paljon typy painaa ja on pitkä. Kun silloin 4vko:n vahana oli jo 55,5cm pitkä ja painoi 4350g! Siitä kasvanut jo huimasti omasta mielestä!
Nyt täytyy mennä nukkumaan.

Iltaa/Yötä :)
Näin perjantai-iltana on hyvä tulla lukemaan tänne teidän kuulumisia ja kirjoittelemaan omiani, kun mies kantelee tyttöä sylissä. Meillä kun on ollut jo nelisen viikkoa sellaista meininkiä että tyttö haluaisi olla tissillä jostain ilta kahdeksasta tuonne yö kahteen saakka. Arkena siis olen illat ja yöt kiinni imettämisessä, mutta viikonloppuna mies saa viihdyttää pienokaista.

Käytiin neuvolalääkärissä maanantaina, ja tyttö oli siellä 54cm ja 4480g. Ikää siis 9 viikkoa. Mulla oli tänään jälkitarkastus, mikä oli siis ihan yhtä tyhjän kanssa. Lääkäri totesi että mulla on kuivat ja ohuet limakalvot, mutta on kuulemma nähnyt kuivempiakin, että silleen... No tilanne korjaantuu pian, kun kuukautisetkin on kerta alkaneet.

Ristiäiset meillä on ensi viikon sunnuntaina. Nimestä päästiin yksimielisyyteen maanantaina, joten enää ei ristiäiset aiheuta niin kovaa päänsärkyä, etenkin kun äitini lupautui järjestämään juhlan kotonaan. Ei se näiden kolmen koiran ja vauvan hoidon ohessa mulla onnistuiskaan.

Painoasia on mulla suurin murhe sitten univajeen jälkeen: olen lihonut synnytyksen jälkeen jo 3 kiloa, eli lähtöpainoon nähden tässä on jotain 13kg ylimääräistä. Mitäs teen, kun olen niin väsyksissä etten jaksa tehdä muuta kuin hoitaa vauvaa ja herkutella? Alkaa oikeasti jo masentamaan, kun päivät ja yöt menee ""tissitellessä"", koti on kuin pyörremyrskyn jäljiltä ja oma olemus sen kun pahenee vaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Huomenna lähdetäänkin sitten taloja katsomaan, kun saimme oman talomme myytyä ja huhtikuuun loppuun mennessä pitäisi tämän talon olla tyhjänä... kunhan ei veneen alle jouduta...

Mä ainakin Tanjuska olin jälkitarkastuksessa vauvan kanssa, eikä kukaan puhunut mitään siitä, että olisi pitänyt olla sille toinen aikuinen mukana. Ei siinä telineessä nyt niin kauan aikaa nokka tuhise. Onneksi.

Meillä on pojalla nyt selvästi uusi vaihe päällä. Huomenna tulee seitsemän viikkoa täyteen ja hän seurustelee ja naureskelee jo tosi paljon. Aamullakin aina kainalosta paljastuu oikea hymypoika. Ihana tapa herätä! Eilen hän nukkui yhdet puolen tunnin tirsat ekaa kertaa omassa sängyssään. Ehkä tämä symbioosivaihe alkaa vähän hellittää.

Lisäksi olen nyt kokeeksi ollut parina yönä vaihtamatta vaippaa, kun poika nukkuu selvästi pidempiä pätkiä. Eilen yöllä ensin kolmen tunnin pätkän, sitten kahden tunnin pätkän ja vasta siitä alkaen tunnin välein tissinmutustelua.

Vielä lisäyksenä, että mun äitini tulee tänään kärryttelemään pojan kanssa ja saadaan ekan kerran olla miehen kanssa kahden. Ihanaa ja vähän jännää. Aloin syödä pillereitä, joita sain neuvolassa. Saa nähdä, miltä seksi tuntuu pitkän tauon jälkeen. Meillähän oli sen kanssa hiljaiseloa raskausaikanakin, kun miestä oudoksutti maha-asukin läsnäolo.

Aurinkoista lauantaiaamua!
Viime yönä kirjoittelin tänne että tyttö rupeaa nukkumaan joskus yökahden aikoihin...no viime yönä meni sitten vähän yli neljään...tyttö kyllä nukahtaa tissille mutta heti kun tissi irtoaa suusta, niin alkaa armoton kitinä joka yltyy raivokkaaksi itkuksi jos ei tissiä laiteta takaisin suuhun. Tuttia ei hyväksy ollenkaan. Mä olin yöllä klo 03:45 niin poikki ja sekaisin että mies onneksi otti tytön ja meni hyssyttelemään sitä olohuoneeseen että mä sain nukkua. Nukuinkin sitten ruhtinaalliset viisi tuntia ja näin kamalia painajaisia. Onko kellään muulla rytmi näin totaalisesti kadoksissa? Tyttö nukkuu yleensä klo 02:00-07:00, 08:00-09:30 ja 13:00-16.00. Muun ajan seurustelee ja ""juttelee"" muutaman minuutin pätkiä kerrallaan ja tissittelee. Olen laskenut että ""imetän"" 6-8 tuntia päivässä... Ja nyt mä oon niin poikki että pelkkä seisominenkin ottaa pumppuun, tuntuu todella siltä että on rytmihäiriöitä ja vaikka mitä... Olisiko kenelläkään vinkkiviitosta tähän tilanteeseen?

Huomentapäivää!

Täällä myös ihanan aurinkoinen päivä! Ulos halajaa mieli, mutta ei viitsi nappulaa herättää. Mennään sitten, kun neidin rytmiin sopii:) Ostettiin tällä viikolla matkarattaat ja niissä voikin laittaa jo tytön partsille nukkuun (vielä ei ole testattu, mutta tänään ajattelin kokeilla nukkuuko typy ulkona ilman liikkumista). Vaunut on niin työläät siirtää partsille ahtaan olohuoneen läpi (ja ensin rapusta sisälle kämppään), ettei viitsi vekslata niitä eestaas. Noissa nykyajan matkarattaissa on se hyvä puoli, että selkänojan saa makuuasentoon eli voi noin pientäkin niissä pitää. Päädyttiin ostaan rattaat nyt, kun kaupungilla kaukalon kanniskelu on oikeasti tosi raskasta! Ja oli edulliset, 89€ (sis, lämpöpussin jaloille)!

Täällä odotetaan innolla huomisia ristiäisiä. Nimi on pidetty suurena salaisuutena ja on mukava nähdä, miten nimeen reagoidaan:) Meillä kaikki kolme nimeä löytyy lähisuvusta. Valmisteluista ei tarvi stressata, kun mummut hoitaa tarjoilut ja astiat & tilat on seurakunnan eli ei tarvi suursiivota:D

Tyttö on taas pari päivää ollut todellinen unikeko, mahtaako hän latautua huomiseen juhlaan:)

Ensi viikolla on tytön neuvola, jännitää nähdä kuinka on typy kasvanut. Tuntuu ainakin itsestä, että tosi paljon. Henkilövaakalla punnittuna tyttö painais jo 4,7kg (lähtöpaino 2,8kg). Saa katsoa, kuinka oikeaan osuu:) Oma jälkitarkastus on 10.3. ja ajattelin kyllä ottaa nappulan mukaan. Mies on töissä silloin, niinkun kaikki muutkin hoitajakandidaatit.

Jaaha, mutta nyt pyykkiä ripustaan. Mukavaa viikonloppua:D

-Neppis ja nappula tasan 7vko

Tanjuska: laita sinne oikeaan meiliin, osoitteen saat Lauraemilialta. Poistin sen tyynyä varten tekemäni kun vajaassa parissakymmenessä minsassa pukkas jo roskapostia... Mulla oo aikaa sellaisia siivoilla, kämppään vois senkin siivousenergian käyttää...=)

Mut meitin perhe lähtee nyt vieraisille mummulaan.

Aurinkoista päivää!!

Sirpale, miten olet toipunut sektiosta?
Onko sulla ollut jo jälkitarkastus?
Millaisena kokemuksena pidit leikkausta?

Omalla kohdallanihan sain tietää torstai-iltapäivänä,
että perjantai-aamuna leikataan. Epiduraalin ja spinaalin laittaminen jäi yritykseksi, vaikka olin moneen kertaan varmistanut, että selkäleikkauksestani huolimatta molemmat pystytään laittamaan. Puolen tunnin yrittämisen jälkeen ulkomaalaissyntyinen lääkäri luovutti. Se oli tosi tuskallinen kokemus, välillä tuntui ihan sähköiskulta, kun
lääkäri ei saanut sitä kohdalleen. Hän itse asiassa kysyikin aina välillä: ""Tuntuko kuin sahkoisku?"" ""Tuliko sahko?""
""Puutuko jalka? Putuuko reisi? Eiko tunu mikaan?""
No sähköiskuja tuli, eikä mikään puutunut. Sitten kun aineita oli mennyt selkään (luoja ties minne sinne) normaalia suuremmat määrät, sanottiin yks kaks, että nyt nukutetaan, mies ulos. Ja niinhän siinä sitten tuli maski naamalle muutaman minuutin päästä.
Leikkauksen jälkeen olin tosi kipeä, kun ei ollut sitä epiduraalia. Tai oli se kanyyli selässä, kun sitä ei jostain syystä saanut poistaa ennenkuin 18 tuntia oli täynnä.
Kipulääkkeitä sain kanyylin kautta ja ihan pillereinä.
Olin aivan järkyttävän kipeä ensimmäiset 30-40 tuntia, en muista tarkkaan, kun olin aika aineissa ja väsynyt. Epiduraalikanyyli painoi selkää ja poltti ensimmäisen yön, ja hoitajat vaihtuivat vähän väliä. Jokaiselle piti ilmoittaa erikseen, että mitä lääkettä olin saanut ja miksi olin niin kipeä. Eivät ilmeisesti jaksaneet lukea aina potilaskansiotani. Yksikin yökkö kysyi, että olenko minä kipuherkkä ja että otanko helposti buranaa kotonakin.
En tiennyt, että mitä vastata. Tajusin vasta myöhemmin, että hän ei ehkä tajunnut että mulle oli tehty sektio ja että mulla ei ollut kipupumppua. Se lienee kuitenkin aika harvinaista, että sektioitu on ilman epiduraalia.

Hups, tuli synnytyskertomus tässä ihan ohimennen.
No, joka tapauksessa, en ole koskaan ollut niin kipeä.
En edes selkäleikkaukseni jälkeen. Ja sängystä oli noustava seuraavana päivänä, muuten en olisi päässyt katsomaan tytärtäni keskolaan. Jos vielä joskus tulen raskaaksi, niin
en missään nimessä halua sektiota. Ja nyt kun olen sen kokenut, niin en voi ikinä ymmärtää niitä, jotka pitävät sektiota ""helpompana"" vaihtoehtona. Olen nyt synnyttänyt sekä alateitse että sektiolla, niin saan puhua syvällä kokemuksen rintaäänellä: sektio on miljoona kertaa rankempaa.

Se siitä saarnasta, nyt kaikille mukavaa illanjatkoa!

Sunnuntai aamuja!

Täällä palaillaan pikku hiljaa arkeen eilisten ristiäisten jälkeen. Tyttö sai nimekseen Milla Sara-Karoliina.
Kyllä oli aika uuvuttava päivä koko perheelle, mutta tyttö näytti todella parhaat puolensa tilaisuudessa. Nautti tilaisuuden tuomasta huomiosta ja hurmasi hymyillään vieraat.

Vai on täällä jo yksi vauvoista eka hampaan saannut, söpöä :).
Kovin aikaisin tuli, taitaa olla aika harvinaista.

Ikävää kun teidän vauvoillanne on sitä sammasta, kirjoituksistanne päätellen voipi olla kipeä ja kiusallinen vaiva??

Meillä ei mitään mainittavaa, elämä hyvin rauhallista vauva arkea. Tyttö on edelleen todella helppo hoidettava.
Luonteen piirre vaikuttaisi hyvin herkälle ja helposti loukkaantuvalle. Jokeltelua jo jonkin verran ja on ruvennut nauramaan ääneen.

Meillä ei tässä kuussa virallista 2 kk päivää kun tämä helmikuu on vaan 28 päiväinen.

Tänään ulkoilemaan,ollaan pari päivää jökitty sisällä.

Sunnuntai päiviä kaikille!

Minsku ja Milla 8 vko ja 3 pvää