Tammi-ihmeet 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammi-ihmeet 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tammi-ihmeet 2

Vieras
27.11.05 Päivi: poika/36 cm/1150 g
16.12.05 Huima: tyttö/46,5cm/3090g
25.12.05 Katjuska: poika/48 cm/3075 g
29.12.05 Minsku: tyttö/51 cm/3550 g
2.1.06 Vanamo: tyttö/49 cm/3430 g
3.1. 06 katie: tyttö/50 cm/3130 g
3.1. 06 Mimitsu: poika/48 cm/2810 g
3.1.06 Molla: poika/47 cm/2430 g
4.1.06 jennie: tyttö/47 cm/2765 g
7.1.06 Riinuska: poika/50 cm/3260 g
7.1.06 Neppis: tyttö/48 cm/2910 g
11.1.06 Lauraemilia: poika/50 cm/3580 g
12.1.06 Tanjuska: tyttö/49 cm/3160 g
12.1.06 Hippie: tyttö/51 cm/3665 g
15.1.06 Mammutti: poika/52 cm/4160 g
17.1.06 Sirpale: tyttö/48 cm/3110g
19.1.06 Haikara: poika/51 cm/2910 g
20.1.06 Johanna: tyttö/53 cm/3380 g
23.1.06 Marianne: poika/49,5 cm/3500 g
31.1.06 KatjaM: poika/53 cm/3350 g
2.2.06 Eloveena:tyttö/51 cm/4120g

Heissan taas!

Ei mulla ole vieläkään riemu-uutisia, mutta ei nyt just
mitään pahaakaan. =) Tyttö on siis edelleen sairaalassa:
tänään on se magneettikuvaus. Erilainen päivä siis tämä päivä. Mennään ekan kerran tänään sairaalaankin vasta iltapäivällä, niin ehdin taas pyöriä hermostuksissani netissäkin ja kuluttaa aikaa kirjoittamalla.
Tyttö on edelleen hyvävointinen hengitysoireita lukuunottamatta. Hän seurustelee joka päivä pitkät pätkät ja väitän, että hän myös hymyilee minulle.. =)
Siis ihan hereillä ollessaan, ei mitään tahattomia unihymyjä..
MRI:n tulokset saadaan varmaan vasta huomenna,
jännittää ihan hirvittävästi. En tiedä, että miten kestän,
jos taas löytyy jotain.
Luin äsken tuota aiempaa ketjua,
olkaa hyvät ihmiset onnellisia siitä, että teillä on ne väsyttävät, itkevät, rintaraivarivauvat siellä kotona.
Maksaisin ihan mitä vaan, että saisin valvoa tyttöni kanssa kotona. Ihan mitä vaan.

Just ajattelin sinua, kun ei ole vähään aikaan kuulunut mitään. Toivotaan ettei mitään löydy kuvauksessa. Olemme aivan varmasti kaikki täällä hengessä mukana sun koettelemuksissa ja toivomme että vauvasi on pian kotona. Tuntuu pahalta oma valitus, ei sitä osaa aina suhteuttaa siihen, miten pahasti asiat voisi oikeasti olla. Pitää yrittää vain pitää mieli korkealla ja ajatella että itku on ihan luonnollista ja äidin kuuluukin valvoa ja kuunnella vauvan tarpeita... Ja yrittää levätä niinä pieninä hetkinä kun on mahdollista. Voimia sulle ja tulehan taas kertomaan kuulumisia!:)

Ei ollut tarkoitus olla ihan noin karu.
Arkipäiväiset ongelmat ja valituksenaiheet on sitä oikeaa elämää, ei sairaala-ajat, leikkaukset ja tutkimukset.
Valittakaa ihan rauhassa, jos turhautumista ja väsymystä ei saa purkaa, niin äideistä tulee vielä väsyneempiä..=)
Mutta kyllä silti voi välillä muistaa kuinka onnekas on.
Kerron uutiset heti kun niitä saan!

Voisko joku lisätä mut tohon listaan eli Martsu 19/tyttö/23.1/51cm/3700g?Kiitos:).

Täällä pari päivää kärsitty masuvaivoista, nyt alkanut helpottaa. Mä kävin eilen ostamassa noita rela drops tippoja, taitavat olla aika suosittuja kun apteekissa oli enään yhet jäljellä. Johannalla voimia ja toivotaan että vihdoinkin sen tyttösi pääsisi kotiin. Onhan se hyvä, että joku käy muistuttamassa, miten ihanaa kun lapsi on kotona ja terve. Tätähän me kaikki kuitenkin odotettiin 9-10 kk:)

Niin, valitus on musta ihan inhimillistä. Niin me kaikki taidettiin vannoa, ettei valiteta kun kuulimme Noellan menehtymisestä. Mutta mitäpä taas teemmekään =)
Kyllä mä aina ajattelen, että asiat voisi olla toooosi paljon huonomminkin. Muttamutta.Helpottaa purkautua tänne ja saada tietää, että muillakin on samanlaista.

Meillä hiukan parempi viime yö. Martsu taisi puhua ja niistä rintaraivareista. Kyllä mekin annettiin pulloa eilen illalla kun tissistä syöminen oli ihan mahdotonta kiukkua!! Söi ensin 10 min rintaa ja pullosta vielä 110 ml päälle. Yöllä taas tissi maistui ihan hyvin. Kovin vaan poikaa masusta kaihertaa. Voi kun voisi saada ne kaiherrukset itselleen. Kurjaa katselle kun toista sattuu.

Hieman jo jänskättää ylihuominen ja ristiäiset ja tietty naimisiin meno!! Tänään siivousilta, huusholli ihan likanen. Joulusiivo tehty täällä viimeex... Ja mä olen supersiisti immeinen. Niin sitä ei vaan nykyään ehdi. Tai jos ehtii, ennemmin syö tai nukkuu rauhassa jos vain voi.

Tanjuska, anteeksi, että nauroin sun kahvilareissulle. Mutta kiitos, että piristit päivääni =)

Johannalle ja vauvalle pidän peukkuja, toivottavasti saatte hänet pian kotiin!

Moi vaan kaikille!

Laitanpa muutaman sanan jälkitarkastuksesta. Verikokeet + pissa näytteet otettiin jo muutamaa päivää aikaisemmin, ovat valmiina jälkitarkastukseen. Paino, verenpaine otettiin, täytin kyselyn jossa testattiin onko masentuneisuutta ja kyseltiin muuten vointia. Normaali gyne-tutkimus tehtiin ja kyseli lääkäri tulevasta ehkäisystä ja tietenkin kokemuksia synnytyksestä. Kaikkiaan iisi juttu, sit sain todistuksen lääkäriltä mikä pitää toimittaa kelalle äityspäivärahan jatkuvuutta varten. Että semmoinen juttu lyhykäisesti.

Tyttö voi hyvin, syö ja nukkuu vielä suhteellisen paljon. Yöt menee samaa rataa kuin ennenkin, yhden kerran heräilee.

Mun kaveri sai eilen tyttö vauvan ja yllätys, yllätys kotiutui jo tänään. Näin vilaukselta aivan vasta syntyneen ja kyllä toi 7 viikkoa tekee paljon muutosta vauvoissa.

Mutta nyt tytteli on suuhun pantavaa vailla joten hyvää torstai päivän jatkoa tammi äipille ja vauvoillenne!

Minsku ja tytti 7 viikkoa

Täällä ollaan. On tuo vauvan hoito sen verran kokonaisvaltaista hommaa, ettei juuri aikaa muuhun jää. Tänne kirjoittelukin on jäänyt vähälle juuri siitä syystä. Meidän poika kun on kotonakin ollut vasta sen reilun viikon verran, niin tämä on vielä tällaista opettelua puolin ja toisin.
Meilläkin poika herää öisin parin tunnin välein syömään. Syötyään saattaa välillä mennä reilu tunti, ennen kuin suostuu rauhoittumaan ja nukahtamaan sänkyynsä. Äidillä on kyllä silloin aika väsy olo. Yritänkin päivällä nukkua kun poikakin nukkuu, mutta aina se ei onnistu. Olen silti väsymyksestä huolimatta erittäin onnellinen siitä, että poika on nyt kotona. Oli se vaan niin kamalaa kun poika oli sairaalassa ja itse kotona. Kyllä siinä ajattelee, että mä kestän mitä vaan kunhan pojan kotiin saan. Nyt on kaikki hyvin. Sairaalasta soittivat ja kertoivat, että sydänlääkäri oli vihdoin katsonut pojan 24 tunnin seurannan ekg-tulokset ja todennut, että poika on täysin terve. Eli nyt voimme mekin jättää nämä kokemukset taakse ja alkaa nauttia terveestä pojasta.
Poika on muutenkin tosi suloinen. Hän ei itke kun sen hetken kun on heräämässä siihen asti, että otan hänet syliin. Jos on kova nälkä niin pientä kitinää voi tulla, mutta yleensä sekin loppuu kun otan hänet syliin. Eli tosi kiltti poika on. Välillä hymyilee ja silloin paljastuvat söpöt hymykuopat, jotka sulattavat äidin sydämen. Kerta kaikkiaan valloittava pakkaus.
Olen myös tilannut mollavauvan imetystyynyn. Hartiat ja kädet ovat tosi kovilla tällä imetystahdilla, joten jotain helpotusta oli ihan pakko saada. Toivottavasti saan sen mahdollisimman pian.
Ensi viikolla meillä onkin sitten eka neuvola ja isyydentunnustaminen.

KatjaM ja poju ikää 2 viikkoa ja 2 päivää

Mimitsu kyseli kantoliinoista. Meillä on kanssa sekä rintareppu että kantoliina ja enemmän olen jälkimmäistä käyttänyt. Vauvan saa siihen tosi napakasti ja on helppo tehdä kaikkea muuta samalla. Ostin Tampereen Ruohonjuuresta Kaislakehdon kantoliinan, joka maksoi about 40 euroa. On hyvä trikooliina.

Kävin tänään ekaa kertaa beibikinossa. Aivan loistava keksintö! Suosittelen niille, jotka asuvat sellaisella paikkakunnalla, jossa homma pyörii.

voi apua... voiko olla mahdollista, että poikani ei tunne kylläisyyden tunnetta... tai sitten häneltä puuttuu jokin läppä suolesta, joka pitää ""ruuan"" edes hetken sisuksissa... Ei kukaan voi olla noin nälkänen! Tänään en ole muuta tehnyt kun imettänyt nännit verille ja antanut ties kuin monta pullollista korviketta eikä mikään tunnu riittävän! Hetken kuluttua syötöstä poika huutaa taas naama punasena, eikä rauhotu ennenkun saa maitoa.... Ei vaikuttais ilmavaivoiltakaan tai muulta kivulta ja vaipatkin on aina vaihdettu.... Äskenkin imetin 45min ja sen jälkeen pullosta noin 80ml tuttelia ja poitsu olis syöny vielä lisää... Onko muilla tällästä?

Freeda, kertoisitko lisää beibikinosta, mikä juttu ja millanen systeemi se oikeen on...? Olen kuullut ihmisten käyvän siellä ja kehuvan, mutta.... voiko sinne näinkin pienten vauvojen kanssa mennä?:o

Heippa!
Tuntuu mammutin vauvalle ruoka maistuvan =) Varmaan vaan ohimenevä kasvupyrähdys.

Meillä on kantoreppu, ei liinaa. Yritin poikaa eilen siinä kantaa, huusi kun hinaaja. Ei kiva siis. Ehkä sitten viihtyy kun voi pitää kasvot menosuuntaan päin. On niin kova katselemaan jo nyt.

Freeda, kerro toki lisää beibikinosta! Kuinka pieniä sinne voi viedä ja mitä siellä pyörii?

Onko se pakkasraja esim meidän 1,5- kuisella yhä se -10? Kun nyt tuolla on -15 ja ulos haluttaisiin mennä. Tosin kyllähän se iltapäiväksi tuosta lämpenee. Mutta oletteko kuinka hyvin pitäneet kiinni tuosta rajasta?

Ilta oli meillä taas itkua ja masuvaivaa, yö meni taas onneksi edellistä paremmin. Aamuyön nukkuu vaan niin kevyesti, että mun on pitänyt nukkua pojan vieressä, että saan sen edes torkkumaan. Jätin cuplatonin toissapäivänä pois ja kokeilen nyt disflatyliä sen sijaan.

Nämä mun finnit on ihan kauheita!! Kovin kiva mennä huomenna naimisiin ja pitää ristiäiset. Raskausaikana ei ollut kait yhtään finniä ja kyllä nyt pukkaa sellaista ihan pientä... murr... Menen tänään kokeilemaan sellaista suihkurusketusta, mikä kestää pari viikkoa. Onko kellään kokemusta??? Jospa se hieman peittäisi noita finnejä, hope so.

Rauhallista viikonvaihdetta kaikille, pitäkää hyvänä pienokaisianne! Tulen jossain vaiheessa ilmoittamaan pojan nimen, jahka ehdin.

Tulin vaan pikaiseen toivottamaan Riinuskalle hyviä ristiäisiä ja auvoisaa avioliiton satamaan purjehtimista. Muuttuuko sinulla sukunimi? Saat sitten nimmareita opetella kirjailemaan :)

Ajattelin, et sitä kantoliinaa katselen käytettynä netistä. Hurjan hintaisia. Ja reppua voisin tosiaan kokeilla taas vähän myöhemmin, kun poika näkis paremmin. Meillä poika myös kova katselemaan, hermostuu nykyään sylissäkin, jos kannetaan ""kuten vauvaa""..hän tykkää ennemmin olkapäällä olla ja katsella maisemia.

Meijän poika nukkui viime yönä 4h + 3h + 3h pätkät! Ihan mieletöntä. Tämä mamma on taas energiaa täynnä, vaikka unet on vieläkin minimaaliset, mut ihan eri kuin pari edellista yötä, jolloin nukuin ehkä pari tuntia yhteensä. Ja mahtavaa, että on perjantai..mies kun ottaa enemmän vetovastuuta viikoinloppuisin, niin saan vähän enemmän öisin levättyä :)

Mimitsu & poika 6 vk 4 pv

Perjantai päiviä!

Pikaisesti tulin myös toivottelemaan Riinuskalle oikein hyvää ristiäis ja naimisiin meno päivää huomiselle!
Meillä viikon päästä lauantaina olisi ristiäiset, ensi viikko onkin työn täyteinen viikko kun rupeaa niitä järkkäileen.

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua teille kaikille!

Minsku ja tytti 7 vko ja 1 pvä

Kiitos toivotteluista. Muuttuu mulla sukunimi, tosi outoa. Täytyy alkaa reenaan nimmaria..

Mimitsu, hyvä, että olet saanut paremmin nukuttua. Yhdenkin yön paremmat unet tekee tosi hyvää. Meilläkin mies hoitaa viikonloppuna poikaa paljon, että saan hengähtää.
Meilläkään ei poika viihdy perus vauva- asennossa sylissä. Olkapäällä pitää olla ihmettelemässä. Ja mulla on selkä ja hartiat niiiiiin kipeät. Lähdenkin soittamaan hierojalle..

Heissan...

Meillä on takana mahtava yö! Pikkumies nukahti klo 23 ja heräsi syömään vasta viideltä!!! Ikinä ei oo kuutta tuntia putkeen nukkua posottanut:) Nukahti vielä kuudelta uudelleen, ja nukuttiin makeasti puoli kahdeksaan... Nuhaa on edelleen mutta ei taida poikaa enää kamalasti haitata kun nukkuu noin hyvin...

Nyt se on päivälläkin torkkunut klo 11-12 ja äsken nukahti uudelleen... Yleensä on sellainen päiväkukkuja, et on yhtä taistelua saada päikkäreille. Me ollaankin yhä täällä mummolassa, kun terveydenhoitaja perui meidän eilisen ajan eilen aamulla (Oli itse sairastunut, eikä saanut sijaista). Ei sitten ollut vielä mitään syytä lähteä. Ehditään nyt kyläilemään isomummonkin luona viikonloppuna, kun mennään vasta SU kotiin. Häntä poika ei ole vielä tavannut. Meiläl ei ole ollutkaan neuvolaa kuin viimeks kun poika oli 2 viikkoaja 5 päivää vanha. On varmaan kasvanut ihan hurjasti siitä. Ensi viikolla on onneksi ja samalla on 6-viikkois neuvolalääkärin tarkastuskin vauvalle. Meillä on jo käyny tosi moni vaate pieneksi. Pääasiassa käytän jo 60 tai 62 senttisiä bodyja, muutama 56-senttinen vielä menee. 56:set potkarit alkaa olla jo ihan auttamatta liian pieniä, niin se vaan aika menee ja lapsi kasvaa :/

Riinuskalle oikein ihania häitä ja ristiäisiä toivottelen!!!!! Onnea!
Olikos muilla ristiäisiä tulevana viikonloppuna?

Hitsi, itselläni on kaikki ristiäisjärjestelyt ihan auki ja tekemättä. On vaan nyt sairastellessa ollut ajatukset ihan muualla... 12.3 olis tarkoitus pitää, mun synttäripäivänä, jos vaan saadaan pappi siihen päivään.

Loppuun vielä galluppi asiasta, joka itseäni suuresti ahdistaa, eli PAINOSTA!!
ELI, oletteko päässeet takaisin lähtöpainoonne vai olenko ainoa joka tuntee olevansa norsu?!?

Mulle tuli raskauden aikana 16-18 kiloa (Ei ole tarkkaa tietoa, kun ei mitattu viimeiseen viikkoon ollenkaan). Painosta lähti heti sairaalassa noin 5 kiloa, sen jälkeen kotona lähti ekoina viikkoina tasaiseen tahtiin muutamia kiloja. Nyt on junnannut paikallaan pari viikkoa, eikä millään enää tipu. Mun normaalipaino on ollut noin 55 kg ja tällä hetkellä painoa on vielä 64 kg :( En tietenkään ole laihduttanut, mutta syönyt tosi terveellisesti, ja usein pieniä välipaloja. Karkkia tai herkkuja ei enää mene kuin kerran-pari viikossa..
En millään jaksais alkaa uusimaan koko garderoobia :(
Nyt ei mahdu mitenkään päin entiset housut. Yhdet uudet olen ostanut... Ja todella toivoisin, että ne kävis äkkiä isoiksi :P

ENHÄN OLE AINOA?!!!

Lauraemilia ja poitsu 1 kk 6 pvä (5 vkoa 2 pvä)

Ainii, taas unohdin kommentoida asiaa..

Meilläkin on poika sylissä nykyään melkein ainoastaan olalla. Ei millään enää viihdy ""pikkuvauva"" asennossa sylissä. Vain tosi väsyneenä joskus... Toinen missä viihtyy, on ""pantteri puussa"" asento. Silleen, että pitää toisella kädellä haarojen välistä masun alta ja toisella tukee päätä leuan alta ja tukee kyljestä(ymmärsiköhän kukaan... :) )
Auttaa muuten usein masuvaivoihin!!!

Heippa!

Ihan pikaseen tulin kertomaan, että haimme tyttäremme kotiin tänään!
Magneettikuvauksessa selvisi, että hänellä on sydämessä normaalin poikkeama, mutta ei enää mitään mikä estäisi normaalia elämää!
Selitän joskus tarkemmin tuon poikkeaman,
nyt syömään ja levolle, että jaksaa imettää ja hoitaa!
Yksi elämäni onnellisimmista päivistä!!

Kiva kuulla Johanna:). Auttakaas kun tytöllä on sammasta suussa ja olen viikon verran ekaksi puolukkamehulle, ei auttanut ja sitten sitruunamehulla penslannut tota tytön suuta, eikä näytä oikein tehoavan, eli mitäs nyt avuksi tai toimis?

Ja sit mua ihmetyttää..kun meidän tyttö kakkaa mun mielestä aika harvoin eli aluksi kakkasi joka päivä ja nyt menee sellainen 1,5 vuorokautta? Ja kakan koostumus välillä tahnamaista eli mielestäni kovaa vauvalle. Tyttö osittain rintaruokinnalla ja puoliksi korvikkeella, mun varmaan pitäisi katsoa onkohan mun ruokavaliossa joku mikä pistää mahan ""kovaksi"".

Mäkin vähän mietin tota rintarepun hommaamista, jotenkin se tuntuis tukevammalta kuin liina, no tiedä sitä.
Riinuskalle onnea häihin ja ristiäisiin;)

Riinuskalle mukavaa hää- ja ristiäispäivää sekä Johannalle ISOT onnittelut kun saitte prinsessanne piinallisen odottelun jälkeen kotiin!!! Ihanilla uutisilla on kiva aloittaa viikonlopun vietto.

Taas on kaikenlaista kyselty, kannampa siis korteni kekoon. Mulla tuli raskauden aikana n.14 kg painoa lisää ja nyt on jo lähteny reilusti enemmän, tosi lähtötilanteessa oli ylimääräistä jo olemassa. Ihan kiva siis. En ole asian eteen mitään tehny, osittain imetän ja paljon ulkoillaan pojan kanssa.

Poitsu kiikkuu sylissä milloin mitenkin, selällään viihtyy oikeastaan vain kun on väsynyt. Kovasti seuraa maailman menoa ja sitkeästi pitää päätänsä itse koholla, menohalut olis jo kovat...=) Kakan kanssa olen miettinyt ihan samaa, sitä kun tulee n. kerran pvässä- puolessatoista ja on jotenkin kovan työn takana välillä. En vaan mitenkään keksi mikä sen aiheuttaa. Pitänee tiedustella asiaa neuvolassa ensi viikolla.

Neuvolassa sanoivat silloin kk sitten, että jos sammas ei penslaamalla lähde parissa pvässä, saa lääkäriltä jotain lääkettä siihen. Kannattaa kuitenkin koittaa hörppyyttää vettä ruokailun jälkeen, jotta voi olla varma ettei kyseessä ole maitokieli. Muuta en tuohon kyllä osaa sanoa. Meidän herralla sammas katosi ihan päivässä penslaamalla, eikä ole takaisin tullut. Hyvä niin.

Meillä on kantoliina olemassa, mutten ole vieläkään saanut aikaiseksi sitä testailla, poika viihtyy kamalan hyvin nykyään sitterissä tai sitten kehdossa, jonka sai isovanhemmiltansa kastelahjaksi. Enpä olisi uskonut kehdon olevan oikeasti niiin hyvä juttu.

Mutta nyt taidan painua pojan seuraksi päikkäreille ja sitten hiukan ulkoilemaan. Aurinko paistaa ja on tosi kaunista. Tosin hiukan kylmä, mutta eiköhän siitä ihan pukemalla selviä. Riinuska taisi joskus tuosta pakkasrajasta kysellä. Itse olen poikaa ulkoiluttanut 15 asteen pakkasillakin, sitten vaan hiukan enemmän päälle ja lyhyempi aika ulkona. Kovalla tuulella olen jättänyt ulkoilun väliin.

Hyvää viikonvaihdetta kaikille mammoille!!

Kakasta: meillä on tyttö yleensä kakkinut kerran pvä, mutta tällä viikolla meni kolme päivää, ettei kakannut lainkaan. Nyt on taas kahtena päivänä kakannut päivittäin. Sairaalassa sanoivat, että jotkut vauvat kakkaa kerran viikossa ja jotkut monta kertaa päivässä eli en sen kummemmin huolestunut asiasta:)

Hyvää hää- ja ristiäispäivää Riinuskalle täältäkin!

Mun pitäs varmaan alkaa miettimään, mitä laittaa ristiäisiin ens viikon su päälle. Ei tunnu vaatteet vielä mahtuvan. Ostin tuossa farkut, että on jotain puettavaa kodin ulkopuolellekin. Yksillä farkuilla ja imetyspaidoilla tässä onkin menty. Kiloja tuli raskaudesta 19, joista 9 on lähtenyt. 7kg jäi laitokselle ja 2 on lähtenyt kotosalla. En ole kyllä mitään sen eteen tehnyt. Makea maistuu vähän liiankin hyvin...

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Onnea Riinuskalle täältäkin ristiäisiin sekä vihkimiseen eli avioliiton alkumetreille!

Johannalle ilontäyteinen halaus! Ihanaa, että saitte perheen kokonaisuudessaan kotiin ja kaikki on kunnossa.
Nyt voit nauttia vauvanhoidosta kokopäiväisesti.

Mulla tuli raskauden aikana painoa lisää 14,5kg (kävin vaa'alla sairaalassa 11.1 illalla ja tyttö syntyi yöllä 12.1) ja laitokselle jäi jo 7 kg. 2 viikkoa synnytyksestä kävin vaa'alla ja enää oli 3kg ylimääräistä. Sen kummemmin en ole vaa'alla käynyt, mutta veikkaan, että se 3 kg on yhä, kun vielä ei voi kuntoilla tätä masunahkaa pois.
Tiistaina jälkitarkistus, siellä sitten saa tietä onko noi 3 kg yhä, vai olenko saanut lisää painoa (mussuta kaikkea hyvää mitä käsiini saan, kun en ehdi aina ruokaa laittamaan! Siis keksit ja pullat kelpaa..kumma juttu, kun ennen en piitannut makeasta!) Mahdun kyllä aika hyvin vanhoihin vaatteisiin, en kylläkään kaikkiin farkkuihin. Ellei vedä vatsaa sisään..

Meillä tyttö kakkii monesti per pvä. Minimi on 2 krt/pvä. Juuri kävi tutut kylässä, heillä poika kohta 5kk ja kertoivat, että poika oli pitänyt 2 vko:n tauon kakkimisessa! Mutta kuulemma ihan normaalia, että ikää lisää tulessa voi kakkiminen harventua reilustikin. Yksilöllistä on kylläkin.

Me ollaan ulkoiltu kyllä tytön kanssa aina kun vaan alle -15 astetta. Muutamana päivänä ollut -14,5 ja menty silti, kun ei ole tuullut. Pakko saada itsekin happihyppely! Tänään tyttö nukkui vaunuissa 2h ja ulkona oli -9,9 astetta pakkasta. Tosi lämpimästi oli päällä ja harso naaman päälllä sekä huopa edessä ettei kylmä pääse koppaan. Mulla on vaunuissa vielä todella paksu lampaantalja alla, ei varmasti kylmää. Jos täällä noudattais -10 astetta, ei me oltais ulkoilmaa juuri nähtykään!

Mukavat viikonloput kaikille!

Riinuskalle onnea ristiäisten ja naimisiinmenon johdosta! Hienoa, että Johanna sai vihdoin vauvansa kotiin!

Meillä tyttö kakkaa monta kertaa päivässä, ilmaa tuntuu silti olevan melkoisesti. Sitä sitten kitistäänkin joka ilta, onneksi nyt aloittanut kitinät aiemmin niin nukahtaakin inhimillisempiin aikoihin.

Mulle tuli kiloja sellainen 20, joista 7 jäi laitokselle. Kotona lähti reilussa viikossa 4 ja myöhemmin vielä 1,5. Silti tiputettavaa olisi sellainen 10kg, että olisin tyytyväinen. Enpä tuosta jaksa paineita kuitenkaan ottaa, täytyy kuitenkin ensin odotella se jälkitarkastus ennen kuin rupeaa sen kummemmin kuntoilemaan.

Meillä ei ole yli 10 asteen pakkasilla ulkoiltu, mutta lähinnä sen takia, että nuo paksummat haalarit on niin kamalan isoja. Mutta en kovin tarkasti silti jaksa mittaria vahdata, kyllä sitä joskus on vaan pakko päästä ulkoilemaan :)

Hippie&tyttönen 5vko 1pv

Onnea Johannalle! Ihanaa että pääsette tekin normaaliarkeen! Ja onnea myös Riinuskalle!

Terv. Huima, raskausaikana +18kg, joista edelleen +10kg jäljellä... mutta kuitenkin oikeasti onnellinen!

Lauantai aamuja!

Meillä tyttö nukkui huikeat 7 tunnin yö unet, eli 6 heräili ja oma uni kiintiö täynnä niin nousin aamu kahvin keittoon.

Johannalle isosti onnitteluja ja haleja vauvan kotiin pääsyn johdosta!!

Painoa minulle tuli odotusaikaan 13 kg ja 3 jäljellä, aikanaan saa jos saa roppansa entisiin mittoihin. Makea täälläkin tuntuu maistuvan :).

Minä en ole viennyt tyttöä ulos jos pakkasta on yli -10, olen aika arka ton ulkoilun suhteen.
Poikani oli heinäkuun vauva, oli tosi helppoa kun sai heti viedä ulos ja ei tarvinnut miettiä miten pukisi vauvalle päälle.

Meidän tyttö kakkaa noin joka toinen tai kolmas päivä, alkuun eka kuukauden kakkasi monta kertaa päivässä. Noi on niin yksilöllisiä juttuja myös meillä aikuisilla.

Täällä rupeaa pieni väki heräilemään, poitsu kävi jo kyselemässä että miksi olet yöllä hereillä :) oli pieni mies vielä sekaisin nukutusta yöstä. Meillä tyttö pitää ja on pitänyt nukkuessaan ihme murinaa, aika hassu möykkä käy tuolta sen sängystä, joskus!

No toivottelen kaikille oikein hyvää lauantai päivää !

Minna ja Tytti 7 vko ->

Mä en ole omaa painoani punninnut. Ajattelen, että on vielä liian aikaista stressata sillä asialla. Kun imetysaika on ohi, voi katsoa siinä vaiheessa mikä on tilanne.

Pakkasrajaa olen ajatellut pitää koko talven siinä noin kymmenessä asteessa.

Kyllä beibikinoon voi mennä koska vaan. Täällä Tampereella systeemi oli sellainen, että vaunut jätettiin ennen leffan alkua aulaan ja sitten vauvat kainalossa tai kantoliinassa mukaan leffateatteriin. Näytännössä oli valot vienosti päällä, niin että näki liikkua ja imettää - suosittelen reunapaikan ottamista. Teatterisalissa oli vaipanvaihtopiste ja mikro maidon ja soseiden lämmittämistä varten. Kaikenikäisiä vauvoja siellä näkyi ja yksi tahmasormi jo osasi kävellä valkokangasta lääppimään. Oli aika hauska soundtrack elokuvalle se vauvojen tuhina, pöhinä ja itku!