Tammi-ihmeet 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lauraemilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpä kaikkien vauvat on jo kovia touhuamaan! Meillä ei käännytä vieläkään eikä kyllä oo tietoakaan ryömimisestä, kun tyttö ei viihdy yhtään mahallaan. Mites muilla? Pitäiskö vaan sitkeästi koittaa pitää mahallaan vai annanko suosiolla olla selällään..?

Aloitettiin lihat pari päivää sitten, broileria ja bataattia sekoitin ja herkkua tais olla! Nyt menee paljon paremmin noi kasvissoseet alas kun on vähän lihaa joukossa. Puuroja ajattelin alotella sitten myöhemmin kun on tullu noi lihat ensin tutummaksi.

Sirpaleelle ja siskolle jaksamisia! Mun oma sisko saa vauvan ensi viikolla (suunniteltu sektio) eli pian on pienen pieni serkkupoika tai -tyttö taas ihasteltavana. Ihanaa ku pääsee taas ostelemaan niitä söpöjä 50 senttisiä pikkiriikkisiä vaatteita. Mahtaa meidän typy näyttää isolta ens viikon jälkeen=)
Koosta puheenollen mitkäs koot muilla nyt käytössä? Meillä 68 alkaaa olla just sopiva.

Jaahas, typy heräs iltapäikkäreiltä,
Moi :)

Moikkelis!

Mahtavan upea päivä ollut tänään, ei sillai liian kuuma. Kyllähän sitä hiki tuli kun rouva viimetippa neuvolaan rattaita lykkäsi. Olen hommannut Millalle rattaat ja on ollut hyvä hankinta, selkänojan saa ihan makuuasentoon ja siitä neljään eri asentoon. Kyllä Millakin tykkää kun näkee jotain muutakin kun vaunujen kuomun ja taivaan.

Neuvola kuulumisissa ei mitään erikoisempia, painoa oli 7720g ja pituutta 69,5cm. Pitkä ja hoikahko typykkä. Seuraavan kerran on neuvola 8 kk iässä.

Mahdottomia liikkumaan joillakin jo vauvelit!! Meillä aika iisiä menoa ja sanoikin neuvolan täti että paljon vaan pitäisi lattialla pitää et oppisi nopeammin liikkumaan,M eillä vaan on rajallista toi lattialla pito kun isoveli on aika raju omissakin leikeissään, jää Milla jalkoihin!

Meillä toi tyttö istua pöjöttää sitterissä istuen, ei nojaa ollenkaan selkänojaan. Aika koomisen näköistä, ajattelinkin ottaa syöttötuolin testaukseen kun istuu jo sylissäkin tosi tukevasti.

Taidankin lähteä laitteleen typsykälle vaippaa kun on tossa lattialla pylly tuuletuksessa!

Minsku ja Pikku Milla tänään puoli vuotta

Vielä täällä....

Sirpale, ikävää toi siskosi kokema keskenmeno. Itse olen oman pienen syntymättömän vauvani muutama vuosi takaperin ilta aurinkon kanssa mielessäni haudannut ja tiedän kuinka suru voikin koskettaa ja syvältä. Vieläkin ehkä lopun elämääni muista ne suuren onnen ja menetyksen hetket! Sanat eivät riitä kertomaan sitä surua ja tuskaa minkä koin ja jonka jokainen keskenmenon kokenut käy läpi.

Nostelen kun ollaan jo ptikän matkaa toisella sivulla. En päässyt kirjautumaan, kun herjasi, että oon kirjoittanut salasanan väärin. En kyllä ollut, kolme kertaa kokeilin. Ilmeisesti nämä sivut tökkii muutenkin. Höh.

Jahas, nyt pääsin kirjautumaan.

Meillä meni taas yö kivasti. Ei tarvinnut kun kerran nousta syöttämään. Tutin sylkeminen/kaipuu on selvästi vähentynyt. Ainakin hetkellisesti..:)

Ja uskottava se on, että Iida ei pidä hedelmäsoseista. Tai ainakaan mieleistä makua ei ole löytynyt. Vai liekö niin, ettei olekaan ollut tarpeeksi nälkä. Maito kyllä niillä kerroilla uppoo, kun on sosetta ollut tarjolla. Eilen tarjosin vaikka mitä ja viimein peruna-parsakaali maistui hyvin. Ei taida meidän tyttö tykätä "makeasta" (ei nuo hedelmäsoseet kyllä erityisen makeita ole, kirpeitä ennemminkin). No, jospa Iidasta ei tulisi äitinsä kaltaista sokerihiirtä:)

Pirteää perjantaita ja alkavaa viikonloppua!

Neppis ja Iida viikkoa vajaa 6kk

hyvää päivää!!

me täälä odoteltiin jumpparia tunti vaan ei näy ei kuulu,eli ei taida olla tulossa :/
tänkin ajan olis voinu kuluttaa pihalla,mutta ei auta itkut markkinoilla kun likka nukahti jo omaan sänkyyn!!

Mandi eipä liikuta meilläkään,ei edes ympäri :) ainoa mitä tekee niin rullaa kyljelle ja selälleen ja näin pyörii pitkin lattiaa...masullaan on alkanut nyt viihtyyn ja hienosti jo suorillekin käsille yrittää,mutta saas nähdä koska alkais ryömiin tai edes kääntyileen itse :)
eipä se kaukana ole,mutta eipä meillä kyllä ole kiirekään!!

eipä meille sen kummempia! kotona möllötellään ja toisiamme ihmetellään :)
hauskaa viikonloppua kaikille mammoille(masuineen) ja vauvoille <3

Vaatteista: meillä on ollut käytössä 68 vaatteet, saattaapa jokunen 62:kin mennä päälle. Jotkut 68:n housut vaan on aika isoja, kun Iida on niin hoikka tyttö. Ja jälleen kerran on huomattavissa merkkikohtaisia eroja. Yhtä 68:n verkkapukua on pidetty huhtikuulta asti, kun taas saman kokoinen hellepuku tippuu päältä:) Tutalla tuntuis olevan aika väljiä vaatteita (ainakin osa) ja Marimekon bodyt on ihan valtavan leveitä.
Äsken just tuossa kattelin äp:n 70-senttisiä vaatteita ja ihan hämmästyin, kun näytti Iidalle just sopivilta. Sitä vihreää olkainhaalaria koitettiin ja avot. Pitää siis alkaa niitäkin käyttään. Samalla koitin Iidalle yhtä lahjaksi saatua haalaria, jonka koko on 1year ja kas kummaa, oli just nyt sopiva. Ilmeisesti Virossa on pienempiä lapsia, kun haalari oli sieltä tuotu;) Ihan hyvä välillä näköjään mallailla, kun voi jääda käyttämäti, jos vaan kokolappuja tuijottaa.

Äsken ihmettelin, kun Iida vaikutti lattialla niin levottomalta, mutta neitihän oli ihan nukahtamispisteessä. Vein sänkyyn ja saman tien unessa. Otti aamupäivällä vaan reilun ½tunnin tirsat, joten ei ihmekään. Nukkuis nyt hyvin, niin jaksaa illemmalla edustaa, kun mennään kyläileen.

Menkat tuntuis mullakin olevan runsaat ja jonkun verran kipujakin on aistittavissa. Ne ei tosin tällä kertaa haittaa, kun oon hammasoperaation jälkimainigeissa ottanut aamuin illoin Buranan. Lekuri suositteli ottaan maksimiannoksen (5 tabua/pvä), mutta en nyt ihan niin paljon viitsi ottaa, kun ei pahemmin vihottele. Kunhan saa yön nukuttua:)

jaahas
just äsken kirjoittelin pitkät pätkät ja se vaan hävis jonnekin.... Nyt en kyllä ala!!!!!!

No, pikaisesti toisto:

Mieli maassa
Kävin ruiskuruisketuksessa, ei käynyt niin kuin frendien Rossille, lopputulokseen oon suht tyytyväinen...
Tyttö on sievästi ja hurmaa kaikki olemuksellaan, plääh, miksei mua....
Vaatekoko on 74cm, pari 68cm mahtuu enää päälle...
Ei ryömi mutta kääntyy mahalleen ja pyörii akselinsa ympäri, peppu nousee tai olkavarsinojassa useimiten kun pugertaa eteenpäin....
Huomenna on sit polttarit kaverilla jonne siskonikin tulee, saapa muuta ajateltavaa kuin keskenmeno...

Siinä kai ne kiihkeimmät tältä erää... Palaan astialle jos asiaa tulee, nyt tyttöä syöttämään..

P.S. Joku jonka lapsi ei syö makeita, kokeile sosetta nimeltä aurinkoinen, sillä meidän piiku oppi soseita yleensäkään syömään! Nyt menee jo lihaakin kun sekoittaa osaksi luumua mukaan, puurot on vielä keittämättä tälle typykälle....

Moi!

Tänään vietetään puolivuotis synttäreitä meillä! Jotain erikoista pitäisi keksiä juhlan kunniaksi.En ole vaan keksinyt mitä.

Käytiin päivällä kävelyllä kaupassa ja sieltä oli kaikki kylmäkaapit tyhjennetty kun kauppa lopettaa toimintansa. Piti sitten kävellä lähellä sijaitsevalle grillille, että sai kylmää juotavaa. kummasti suusta tulikin sitten sellainen hampparitilaus limupullon lisäksi.:)

pitäisi opetella vähän monipuolistamaan tuota pojankin ruokavaliota. Tällä hetkellä se on lähinnä peruna-porkkana-kukkakaali-parsakaali linjaa ja lisäksi jotain lihasosetta sekaan. En jotenkin osaa käyttää vielä yrttejä ja muita aineksia.

Tää tietokonen nero yritti äsken päivittää dc:tä ja ladata uudemman versioin netistä messingerin kautta saatujen ohjeiden avulla. Arvaatkaa onnistuiko. Tulin siihen tulokseen, että vaikka muuten pärjää ilman miestä, niin tietokone juttuihin kyllä sellaisen tarvitsisin. Pitäis tutustua niihin "avioimies" palveluihin, jossa voi saada miehen tekemään kotia miesten juttuja:)

Nyt nauttimaan kahvista, kun poikakin sopivasti alkoi kiukuttelemaan oltuaan koko päivän kuin aurinko. Sai raivarin kun minä söin vieressä pullaa ja toisella vaan suu maiskutti.

Hiljasta on... Vaikka ei mikään ihme tällä kelillä.

Tällaisina päivinä etenkin toivoo asuvansa omakoti- tai rivitalossa, että pääsis ulos ilman sen kummempia varustuksia ja suunnitelmia. Odottelen tässä miestä töistä kotiin, että pääsisin käymään kaupungilla. Iida nukkuu. En viitsinyt vaunujen kanssa lähteä tonne lauantairyysikseen. Matkarattailla olis voinu harkita, mutta ne on tietty autossa ja mies autolla töissä:)

Iida on nyt myös oppinut juomaan taikamukista. Ei tuntunut edes ihmettelevän:)

Tuntuu, että päässä ei liiku mitään. Poistun.

Missä meidän mammat luuraa?!

Meillä oli tänään vihdoin ja viimein se kuvaus valokuvaamossa. Saa nähdä miten onnistuu. Poika oli niin väsynyt, että jouduttiin keskeyttämään kuvaussessio.Annoin aamupäivästä nukkua vain 20 min päikkärit, että sitten varmasti nukkuu matkalla ja on pirteä kuvauksen aikana. Pyh. Sinnitteli hereillä ja yritettiin saada välissäkin nukkumaan edes 10min, mutta ei malttanut nukahtaa. Kuvaaja kyllä sanoi, että tarvittaessa voidaan jatkaa kuvausta myöhemmin. Robbie pissasi kahdesti valokuvaamon lattialle taustapeitteiden päälle ja puklasi vielä yhden peiton:)

Kylläpä on voimat poissa. Koko päivän olen ollut silmät ristissä, vaikka ihan hyvät unet on takana. Kai sitten nämä ilmat tekee tehtävänsä.

Joku kyseli tuosta vaatekoosta tuolla aikaisemmin. 68cm bodyt alkaa olla jo aika pieniä, joten 74cm on käytössä. Nyt ostin 80cm lyhyt hihaisen ja lahkeisen puvun kesäksi. Oli yllättäin kuitenkin ihan sopiva. Ajattelin, että olisi mennyt yökkärinä myöhemmin. Poika kuitenkin nyt vain 69,5cm pitkä ja painoa oli 9240g 6kk neuvolassa. Joistain housuista taas menee vielä 62cm. Taitaa olla persjalkanen poika. Niin kuin äitinsäkkin:)

Me ollaan Nuutin kanssa täällä mun vanhempien luona... Ei malta konetta aukaista kun on niin ihana ilmat ja omassa rannassa saa oleilla:)
Nuutti nauttii kesästä ja tykkää aivan kamalasti olla ulkona, uitettiin pikkuisen varpeja tänään järvessä ja voi sitä riemua :) Syöttötuolissa on myös istunut kuin vanha tekijä, vaikkei sitä ennen eilistä oltu koskaan vielä kokeiltu...!

Meillä melkeinpä kaikki vaatteet on 74 senttisiä. Nuuttihan oli pari viikkoa sitten 5 kk neuvolassa 70.7 cm... Housuista menee nippanappa muutamat 68 cm ja bodyista taitaa olla 68 cm:siä enää kaksi käytössä (nekin reiluja kokoja) Ostin vähän aikaa sitten yhden ihanan bodyn 80cm, ja on aivan sopiva.. Näköjään koot vaihtelee aika reippaasti eri merkeissä. Mutta, pitkä poika ja pitkät on koivetkin... Isäänsä tullut :o) Kaveri, jonka tuttavaperheessä on Nuutin ikäinen poika sanoi ettei kahta niin eri mallista poikavauvaa voi ollakaan... Se toinen on paksu ja lyhytjalkainen ja nuutti taas hoikahko ja pitkäraajainen...

Ihana olis Katiska nähdä kuvien tuloksia jossain kunhan kuvat saat!!!! Itsekin haluaisin viedä Nuutin johonkin tavallista poikkeavaan muotokuvaan.. En todellakaan halua mitään "korituoliposeerauksia", sori vaan jos joku niistä tykkää... Itse olen sen verran taiteellinen ihminen ja valokuvaustakin tuli nuorena harrastettua kuvataidekoulussa, että haluaisin jotain erikoisempaa... Omat rahkeet on vaan aika vähissä, eikä tavallisella digikameralla niin hyviä kuvia saa kuin ammattilaiset...

Eipä tässä kummempia, pitää lähtee saunaan, uimaan ja nukkumaan... Öitä, jos joku tätä seurailee :)

Ja lämmintä viikonvaihdetta!

Huh hellettä, kaikki varmaan paistattelee pihalla :) Vaatekoosta sen verran, että meillä pääasiassa 74cm:set käytössä, muutama 68cm ja on myös 80cm:siä pidetty. Tytöllä 5kk-nlassa oli pituutta kuitenkin vain 66cm, mutta silti hyvin tuntuu nuo isommatkin pysyvän päällä.
Eilen sitten pyörähti ensimmäisen kerran lattialla selältä mahalleen, oli hieman ihmeissään Minea itsekin :) Viime yö meni pitkästä aikaa hyvin, heräsi vain kerran klo 4 aamuyöstä ja nukahti nopeasti uudestaan. Kaksi viimeistä viikkoa ovat olleet melko surkeita nukkumisen suhteen, heräilee vähän väljä ja on pirteä kuin peipponen 3-5 maissa yöllä... Onko sitten soseiden ja puuron aloituksella osansa vai onko se vaan tämä helle.

Hippie& Minea pian 6kk

Huomenta!

Hiljaista on täällä ollut! Nostelen ketjua toiselta sivulta.
Meillä meni viikonloppu rauhallisesti, ulkoillen ja kesästä nauttien. Eilen oltiin hikoilemassa sukulaispojan rippijuhlissa.

Onko muilla vauvat nukkuneet huonosti ulkona päikkäreitä kun on niin lämmintä? Milla nukkuu ihan pieniä pätkiä, sisällä paremmin!
Soseitten syönti jo menee paremmin vaikkakin pientä taistelua käydäänkin.
Milla ruvennut käyttään jo ääntään hyvinkin kuuluvasti, ihan kun nauttisi mitä kovemman äänen saa kuuluviin. Ei enään mitään hentoisia vauva ääntelyitä.
Täytynee lopetella ja antaa pikku emännälle evästä!

Aurinkoisia viikon alkuja kaikille äideille ja vauvoille!
Minsku ja Milla

Hei!

On unohtunut kiittää kaikkia lohdutuksen sanoista! Eli nyt iso kiitos kaikile jotka on olleet tukena minulle ja myöskin siskolleni, olen kertonut teistä hänellekin; KIITOS!

Täällä on kyllä todella hiljaista! Olin viime viikonloppuna siis polttareissa, kivaa oli mutta hetkittäin tuli ikävä kotiin... Jotenkin aina tulee vain lämpimät hetket oman tyttären ja miehen kanssa kotisohvalla.... ;) Osa porukasta meinasi olla vähän muulla kuin juhlatuulella mutta onneksi tilanne saatiin korjattua kun löydettiin muka hukkaantunut kamera laukustani... Ihme sokkelolaukku, siellä se oli ollut koko ajan! Harmi vain kun jäi alusta kaikki hyvät jutut kuvaamatta, vahinko otettiin sitten takaisin! :D

Mä haluaisin otattaa meistä, minusta, Noorasta ja miehestä sellaisen "perhepotretin" että olis sit sellainen ihana muisto lapselle. Ja me kun ei olla naimisissa niin meistä ei ole edes miehen kanssa sellaista "pariskuntakuvaa"... ;) Täytyypä ehdottaa jollekin kaverille että napsii meistä pyntättyinä kuvia kasan ja teettää sitten niistä jonkun isommaksi kehyksiin. Mun piti miehellekin sanoa että ota nyt jumatsuka musta ja vauvastakin yhteiskuva kun joka kuvassa on vaan mies ja Noora, tai vain Noora... :D En ilmeisesti ole ollut kuvaamisen arvoinen. No nyt on muutama kuva meistäkin että tyttö saa katsoa miltä äiti näytti kun oli "nuori".....:D Jos vaikka samoja piirteitä sitten isona näkyisi, näyttää vaan nin kovasti isältään että voisi luulla pojaksi ilman vaaleanpunaisia vaatteita!

Meillä on kitisty taas aamu ja sain tytön vihdoin makkarin sängylle nukkumaan ja vetäisin itsekin pitkät pätkät unta kuulaan, väsyttää vielä moinen rellestys.... Tyttö jatkoi unia "herämistissin" jälkeenkin, hyvä vain! Makkarissa on viileempi ja mukava sänky köllötellä, ei pääse putoamaankaan kun tilaa on niin paljon! Kuuma täälä olkkarissa silti on! Huh!

Jep, mut nyt lörpöttelyt sikseen, pyykit kuivamaan!
Moi!

Moi!

Täällä typy tänään tasan 5kk, hui kuinka tämä aika menee! Oltiin miehen kanssa häissä viikonloppuna, ja tyttö oli mummilassa hoidossa 2 yötä. Hirveä ikävä oli ja mun mielestä oli kasvanutkin tosi paljon muutamassa päivässä. Oli tosiaan pakko viedä jo pe illalla tyttö sinne, kun matka niin pitkä mutta hyvin olivat pärjänneet! Mummilla tosin toi lastenhoito vielä hyvässä muistissa kun hänellä itsellään 5v tyttö! (on siis pikkusiskoni myös ja meidän neidin nuori täti!! :)

Ihanan aurinkoista ja lämmintä, mä kyllä kuulun niihin harvoihin jotka rakastaa tällaista hellettä. Ku pääsis vielä rannalla makoileen niin mikäs sen ihanampaa.
typy on varmaan tulossa äitiinsä kun nukkuu tosi hyvin näilläkin ilmoilla ulkona. Kylläpä on hiljaista on täällä palstoilla, johtuukohan uudistuksesta vaiko vaan näistä hyvistä keleistä..
Mutta palaillaan...

Moikat!

Iltaa!

Tänne ei mitään kummallista. Oon käynyt täällä päivittäin, mutta en jaksa aina kirjottaa, kun ei ole uutta.

Hommattiin tänään syöttötuoli. Saatiin edullisesti Stokken TrippTrapp, tosin siitä puuttuu turvakaari. Ajattelin sellaisen käydä huomenna ostamassa, kun ainakin Lastentarvike niitä myy.

Ei tosiaan ihmeempiä. Taidan mennä nukkuman.

huomenta päivää. Eipä täälläkään ihmeenpiä, kiiretta pitää kun Melisin veli puoli on meillä heinäkuun hoidossa, melkein 6-vee. Ihan kiva ikä kun jaksaa vielä pikku siskostaan kiinnostua. Ja hassua kyllä olen päässyt helpommalla Melisin hoidossa kun isoveljeään seurailee ja nauraa ihan kipeänä kun veli hassuttelee. Ja tyttö on ollut niin poikki ettei unille laitossa ole tarvinut taistella. Mä olen kyllä tullut siihen tulokseen että toi meidä tytteli vaan tarvitse niin paljon tekemistä/katselemista että viihtyy.

Vaatekoosta meillä kaytössä lähinnä 74 vaatteet ja 68:kin menee riippuu valmistajasta. No eipä ihmeenpiä tällä kertaa. No yksi uusi juttu meille on tullut tosta nukkuma asennosta, niin nukkuu mielellään mahallaan, hassua, tämä tuli kun oppi kääntymään mahalleen. Ensiksi olin vähän huolissani kun heräsi ja huomasin tytön olen mahalleen ja heti rupesi kattomaan että hengittääkö. No onneksi osaa nostaa itsensä käsiensä varaa, ja kääntää yön aikana päätä toiselle puolelle, huh. Nukkuu muillakin vauvelit mahallaan?

aurinkoista päivää kaikille!

Meillekään ei kuulu mitään ihmeempiä. Sain reumatestin tulokset: ei ole reumaa. Kai niveljäykkyys johtuu sitten hormooneista tms. synnytyksen jälkeisestä tilasta. Tein vielä myös raskaustestin ja se oli negatiivinen...kumma juttu se haamuviiva, jonka sain viime viikolla.

Danielille tuli eilen ensimmäinen hammas läpi ikenestä. Kumma kyllä poika ei ole kitissyt juuri yhtään.

Vaatteista meillä on käytössä 68 ja 74 koot.

Danielkin nukkuu nykyään mielellään mahallaan. Joskus käännän jos alkaa yöllä kitisemään, koska ei itse osaa kääntyä mahalta selälleen.

Hauskaa päivän jatkoa!

Aamupäivää!

Meillä myös Iida nukkuu välillä mahallaan. Jos nukahtaa mahalleen, niin nukkuu hyvinkin, mutta jos unissaan kääntyy mahalleen, niin se ei olekaan hyvä juttu (yleensä):)

Mä oon kyllä välillä ihan ylihuolehtivainen kanaemo noiden Iidan syömisten suhteen. Mun on ilmeisen vaikea ymmärtää, että Iidan syöntiväli on pidentynyt huimasti sitten alkuaikojen (ennen n. 2h, nyt 4-5h). Etenkin aamulla yritän tarjota velliä, kun edellisestä syönnistä kulunut vaikka 5h ja sitten oon ihan huolissani, kun ei lapsi syö. Iida varmaan saa kohta traumoja velliä tuputtavasta äidistä. Kai pitäs alkaa tajuamaan, että ihmisiä ne on vauvatkin, eikähän aikuisillekaan aina ruoka maistu. Ja etenkin näillä helteillä. On se kumma, kun ei puolessa vuodessa vielä ole jotain asioita oppinut ja sitten stressaa ihan hölmönä. Ja sitten tulee näitä "olen huono äiti"-tuntemuksia. Oonkohan ainoa? Oon aina ollut herkkä, mutta tuntuu, että lapsen syöntymän myötä tää tunne-elämä on välillä ihan ihmeellistä. Välillä itketään ilosta ja välillä sitä, kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä.

Semmosia. Aurinkoista päivää!

-itkupilli ja lapsensa, kohta 6kk

Heips!

Juu täällä potee kans yks "huono äiti"-filiksiä... Se on kai nnormaalia, mutta täytyy muistaa että kukin taaplaa tyylilään!

Meillä myös on syöntivälit pidentyneet ja sen huomaa tissimaidon vähenemisestä... Alkaa olla aika epätodennäköistä et tyttö saa mahaansa täyteen tällä imettämisellä... :( Joku tuttu kommentoi heti; sitä se tupakan poltto tekee.... Mulla meinas itku tulla.... Mut kai siinäkin onjotain perää et soseita menee jo sen verran paljn (viileillä ilmoilla) että pitää ihan silmiä hieroa! Ei kait siinä tahdissa rintamaito enää kovin lisäännykkään kun soseista saa jo mahan täyteen ja pikkuhuikat vain päälle...

Meillä tyttö on lopettanut aamusyönnin (siis soseen) kokonaan ja eka kerta päivässä menee vasta klo 15 aikoihin ellei vetele sikeitä niinku nyt. No herää hän kummiskin about puolen tunnin päästä koska maitoa ei pidä nälkää enää kovin kauaa... Sit koetan uusiks syöttäää pikkufarmarin herkkua ja luumusosetta siivellä... Kokeilin jo noin tunti sitten mut itki vaan tissin perään ja halusi sit pureskella leluaan tovin ennekuin halusi päikkäreille. Meillä muuten myös tyttö kääntyy just unille mennessään mahalleen ja saattaa nukkua tosi sikeästi jopa pari tuntia!!! Hän siis syö tissin ja kääntyy masullee ja nukahtaa sillä sekunnilla. Yöllä jos on kääntynyt, niin saatetaan kääntää takaisin selälleen ja unet sen kun jatkuu.

Viime yönnä heräsi jo kolmelta tankkaamaan mut siinä tekikin tepposet se että nukahti ennen aikojaa, jo klo 21 ja siks varmaan jäi nälkä. Toivottavasti ei jää tavaksi. Niin ja ei hän syönytkään kuin puoi purkkia soseita, kun oli niin tukalan kuuma taas.... Hitto tätä hellettä!

Nyt meen hörppäämään kupin kaffetta että jaksaa taas duunailla kaikkee siihen asti et mies tulee... Mies aina ottaa tytön illaksi huomaansa ja mun on aika silloin levätä... Ah, täytyy olla kiitollinen et mies on niin kultainen ja tyttäreensä hullaantunut että hoitele mieluusti häntä illat! ;)

Jees moi!

Moikka!
Mahtuiskohan tänne vielä yksi tammi-ihme joukkoon.Olen välillä lueskellut palstaa ja parit vastauksetkin lähetellyt,mut jostain syystä ei ole mennyt läpi.Jospa nyt onnistuis,ennenkuin pikku mies heräilee..
Voisiko joku lisätä listaan Hellu,8.1.Kasperi 2970g,49cm.Tuntuupa hassulta kirjoittaa noita mittoja,kun 5kk neuvolassa poika oli 8040g ja 66,3cm.
To jo puolivuotisneuvola,kylläpä aika on hurahtanut.Pari ekaa kuukautta meni kuin sumussa,tiheät syötöt,rintatulehdus jne.4kk jälkeen alkoi helpottamaan,kun alettiin soseiden maistelu,syöttövälit alkoi pidentyä,nyt nukutaan jo yöt.
Rintamaidolla ollaan osittain,olen imettänyt aamulla n.6-8aik.ja sit illalla 20-21.Väliin mahtuu pari sose+tutteliateriaa,illalla kauravelli ennen imetystä.Tänään annoin aamulla velliä+tuttelia ja tissiä n.14.Rinnat tuntui ensin pinkeiltä,kun viimeksi imettänyt illalla.Mutta eipä Kassu suostunut paljoakaan ottamaan.Jospa tää imetystouhu alkais jo pikkuhiljaa loppumaan,olen lopen uupunut varomaan tissien tulehtumista ja pääsisi itsekin joskus tuulettumaan ilman lasta.Miten te muut olette onnistuneet imetyksen lopettamisessa?Kaipaisin vinkkejä,kiitos.
Tietty olen käynyt välillä jumpassa,ostoksilla tai syömässä ulkona ja mieskin on ollut pojan kanssa mummolassa puoli päivääja kestäähän tissit jo pitkiä välejä.Kaipaisin jo kuitenkin ravintolassa käyntiä tai miehen kanssa esim.risteilyätms.Siis että poika voisi olla mummolassa yötä.
Meilläkin tykätään nukkua mahalleen,näin kuumana aikana pidemmät päikkärit sisällä.Kovasti touhutaan lattialla,kääntyillään ja sylissä istutaan tai seistään tomerasti.Hampaita ei vielä näy ja vaatekoot 74-80cm.

Aurinkoisia kesäpäiviä,mut helpotusta helteeseen..
toivovat Hellu ja Kasperi,melkein puolivuotias

Alkuperäinen kirjoittaja Lauraemilia:
7.11.05 Päivi: Tuomas/36 cm/1150 g
16.12.05 Huima: Mimosa/46,5cm/3090g
25.12.05 Katjuska: Nikolas/48 cm/3075 g
29.12.05 Minsku: Milla/51 cm/3550 g
30.12.05 Katiska: Robbie/50,5 cm/3295 g
2.1.06 Vanamo: Reeta/49 cm/3430 g
3.1. 06 katie: minka/50 cm/3130 g
3.1. 06 Mimitsu: Milo/48 cm/2810 g
3.1.06 Molla: Ville/47 cm/2430 g
4.1.06 jennie: Iia/47 cm/2765 g
7.1.06 Riinuska: Juska/50 cm/3260 g
7.1.06 Neppis: Iida/48 cm/2910 g
7.1.06 Freeda: Artturi/51cm/3540 g
8.1.06 Hellu: Kasperi/49 cm/2970 g
11.1.06 Lauraemilia: Nuutti/50 cm/3580 g
11.1.06 Mami: tyttö/54 cm/5070 g
12.1.06 Tanjuska: Silja/49 cm/3160 g
12.1.06 Hippie: Minea/51 cm/3665 g
15.1.06 Mammutti: Sampo/52 cm/4160 g
17.1.06 Sirpale: Noora/48 cm/3110g
17.1.06 Petraliini: Nanne/52cm/3970g
18.1.06 Sanna: Enna/52cm/3540g
19.1.06 Haikara: poika/51 cm/2910 g
20.1.06 Johanna: Emma/53 cm/3380 g
23.1.06 Marianne: Daniel/49,5 cm/3500 g
23.1.06 Martsu19: Melis/51cm/3700g
31.1.06 KatjaM: Aleksi/53 cm/3350 g
31.1.06 Jenny: tyttö/48/2935g
31.1.06 Tytsy: Joona/50/3840g
2.2.06 Eloveena:Viola/51 cm/4120g
3.2.06 Mandi: Minja/48,5cm/3480g
5.2.06 Oreo: Taimi-Liisa/53,5 cm/3914g

Uutta ketjua kehiin pian puolivuotiaille tammi-ihmeille t. Lauraemilia :)

Kyselläänkö muilta sellaisia asioita kuten: Joko teidän vauva nousee tukea vasten tai käveleekö se? Voi luoja. Mitä puolivuotiaan oikein pitäisi osata. Ei ainakaan noita em. asioita.

yritetään kuumeisesti keksiä ideoita kaverin polttareihin. Olisko ideoita? Jotain kivaa ehkä kaupungissa tekemistä. Ei mitään nolaamisjuttuja tai myymistä. Sellaista kivaa yhdessäoloa.

Voi että puuronkeitosta voi tehdä itselleen ongelman. Tiskikone on edelleen rikki ja VIHAAN käsin tiskaamista. Yritän mahdollimman vähällä tiskillä selvitä ja kyllä minusta on aika kekseliäs sen suhteen tullutkin. Anyway. Puuronkeitto on niitä hommia, jotka pilaa päivän. Ok. Helppohomma. Vettä, ryynejä ja minuutti levyllä. Niinhän sitä luulisi. Aamuisin pitkitän puuron keiton siihen asti, että lapsi huutaa naama punaisena ruokaa. Iltaisin sama homa. Ehkä vähän kärjistettyä, mutta jostain syystä teen siitä ongelman itselleni. Onneksi se urakka tältä päivältä tehty. Keitin nyt jo aamuksi puuron valmiiksi, niin ei tarvitse kuin lämmittää. Laiskuuden huippu?:)

Pitää mennä pysäyttämään poika, kun ryömii jo kaukana...