+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Nimi..........................hoito........kumpi tulossa........laskettu aika

Bardolino..................3.PAS................tyttö............5.11.2009
Kauniskuu.........................................tyttö.............7.11.2009
Pantalaimon.............1.inssi...............poika...........24.11.2009
Haltia...................1.PAS/1.ICSI..........poika............6.12.2009
Veena.....................luomuylläri............................25.12.2009
millis1981..............1.IVF/1.PAS.........tyttö..............4.1.2010
Riio..........................inssi...............poikaolo.............23.1.2010
perhone.................luomuylläri..........tyttö............28.1.2010

^Väsäsin nyt tuollaisen pienen listan. Lähinnä listaan valikoitui nimiä, joiden muistan kirjoitelleen viimeisen kuukauden aikana. Listaan saa liittyä toki koska vaan. Ilmoittakaa, jos tiedot ovat väärin, poimin ne osittain tuolta ekalta sivulta, osittain sieltä täältä ihmisten viesteistä. Haluatteko, että tuo lista kulkee aina mukana, ts. joku päivittää sen aina uudelle sivulle?

Pantsuukkeli: Päivitättäisitkö mulle lasketuksia ajaksi 25.12.2009. Ja varmaan nuo tammikuun lasketut menee sinne 2010 puollelle? :)

(.) Pakko rutista vielä että selkäsäryt on alkaneet vaivaamaan ihan tosissaan. Yläselkää on särkenyt jo pidemmän aikaa ja nyt kuvioihin on tullee myös issiaskivut jotka tänäänkin vaivanneet koko päivän. Kerpele sentään. Vaikea hieroakkin tuota alaselkää, kun ei pysty makaamaan mahallaan.

LIONIlle ONNEA VAUVELISTA :flower:

VEENA: Mulla myös yläselkä ihan päreenä ollut tän viikon. En tiedä sitten ottiko ittensä kun peseskelin viime viikolla ikkunoita...

( . ) Eilen käyty neuvolassa. Alapaineet oli hiukka korkeammat kuin aiemmin niin sain kotiin noita pissatikkuja millä seurataan mahd. proteiinin ilmestymistä. Jos sitä ilmestyy niin sit yhteys neuvolaan/sairaalaan, että ei ole r-myrkytystä. No tänään oli ainakin puhdas tikku =)
Sf-mitta 34cm. Toivon mukaan ei enää ainakaan paljoa kasva, kun vauvan pylly on mun kylkiluissa jo nytkin. Ja siis RT:ssä ollaan edelleen. Jee! Painoa ei ollut tullut kun 100g kahdessa viikossa.

Bartsu ja Marianne 37+6

Veena: Korjattu. Heh, joo, vuosihan tosiaan vaihtuu siinä tammikuun alussa. :D

bartsu: Toivottavasti pysyy paineet alhaalla!

ON: Mäkin vähän rutisen, tosin meidän kissoista. Maanantaina otetiin nuorimmalta kauluri pois ja sen jälkeen onkin tapahtunut. Eilen irrotti suihkukaivosta kannen ja levitteli sitä kaivosta löytynyttä p*skaa ympäri vessaa! :kieh: Onneksi oli lähinnä kissankarvoja ja hiuksia, eikä mitään ektoplasmaa... Ja mies sai siivota, kun mä en enää oikein taivu tuonne lattiatasoon :whistle:

Tänään huomattiin, että olohuoneessa oli tiputettu sellainen lasinen pöytälamppu. Onneksi ei kumpikaan kissoista ollut loukannut itseään lasinsiruihin. :headwall: Noh, pieniä juttuja, eikä lamppukaan ollut mikään arvokas, mutta silti kiristää pinnaa. :kieh:

-Pantsu ja pikku-ukko 35+1

Lista muuten oikien, mutta meillä hoitoina oli 1 ICSI/ 1 PAS vaikka eipä tuolla niin paljon väliä.

Onnea Lionille pienestä pojasta, ihanaa :heart: :hug:

Nuo isyyspakkaus ideat kuullostaa hyiltä. Itsekin olen sellaista miettinyt, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi tehdä. Olen muka niin kauhean väsynyt. Nyt se tietenkin olisi oivallinen isänpäivälahja, joten taidan ottaa neuvosta vaarin, onhan se oikeastaan varmasti omaankin arkeen ihan piristävää sellaisen parissa touhuta :) Saa nähdä mitä tässä ehdin aikaan saada ennen sitä isäinpäivää, välissä kun ehtii olla häät ja omat synttärit (bartsun laskettu aika :) )

Minulla rutinan aiheena tänään mahdollisesti alkava flunssa. Heräsin pääkipuun kello puoli kuusi, ja kauheaan nälkään. tunnin valottuani kävin syömässä ja nukuion ähn asti. Pääkipu ei ole kadonnut minnekään, naama on punainen (ei silti kuumetta ainakaan vielä ) ja olo on nuhainen ja tukkoinen. Kiukuttaa totaalisesti jos en ehdi sitä sikarokotetta ottaa ennen kuin mokomaan sairastun. plääh.

Muoks,vääriin paikkoihin ilmestyneitä hymiöitä poistelin.

LIONILLE onnea pojasta!!!

Selkäsärkyisille tsemppiä!! On kelju vaiva, tuntuu ettei mikään auta. Harmittaa itteeni ettei pystyny supistuksilta salille.. olis ehke auttanu ainaki osittain. Meinaa hartiat ja pää jumia koko ajan, ku ei ole treenannu mitään moneen kuukauteen :ashamed: No.. jumpataan babyn kanssa :)

BARTSU toiv. paineet ja pissat pysyy ok!!! Ettei ny loppumetreillä tulis enää mitään vaivaa!!

PANTSU systerillä on kaks kissaa. Toinen niistä makoili aina siskon raskausmasun lähellä ja joskus päälläkin. Kun lapsi syntyi ja on kasvanu, niin usko tai älä, niillä on joku spesiaali"yhteys". Kissa puolustaa lasta ihan hullun lailla ja tykkää olla sen lähellä ja lapsi samoin.. Kaippa eläin aisti jotain masun läpi ja lapsi kuuli kehräämisen tai jotain.. Hassua :)

Listaan voipi päivittää tyttö ennustuksen :)

Taitaa olla niin, että pääsääntöisesti kaikilla hoidoilla raskautuneilla (ainaki tällä palstalla) synnytys menny aika liki laskettua aikaa?

Ihanaa keskiviikkoa
Kauniskuu 37+5

PERHONE voi keljua, nyt vaan otat iisisti ja unohdat kaikki hääräämiset. Jospa se tilanne alakerrassa olis rauhoittunu ja stabiili.. Kyllä kaikki hyvin menee :hug: Sitä ehtii sitte synnytettyä taas liikkua ja reippailla, vaikka tiedän miten ahdistavaa on ku ei voi juuri kävellä ku autolle ja kotiin.. Pää kuitenki kaipais ulkoilmaa ja reippailua. Tsemppiä!!

Bartsu: Onhan se hyvä että seurataan varmuuden vuoksi. Toivottavasti ei mitään kuitenkaan ilmesty.

Pantsu: Teidän elukathan on villillä päällä. Toivottavasti rauhottuvat sitten ennen vauvan tuloa.

Haltia: Toivottavasti olo paranee!

Joku pikkainen isänpäivälahja kiinnostaisi. Mistä kaupoista olette löytäneet noita bodeja tms? Vinkkejä? Entä onko joku keksinyt tuleville papoille jotain hauskaa?

(.) Viimeksi neuvolassa näkyi jotkin bakteerit jne. kohollaan ja vein sitten labraan uuden näytteen. Se oli kuitenkin onneksi puhdas. Kuitenkin tuntuu jotenkin oudolle, niin hiivalääkettä pitää hakea apteekista, josko se auttaisi asiaan.

Mies kokosi eilen vauvan ensisängyn. Se on ihan über-suloinen :) Ja vauvan huoneen verhotkin alkavat olla valmiit. Vielä kun keksisi mihin kaikki muut romppeet tunkisi sieltä vauvan huoneesta, niin saisi verhot paikalleen.

Veena 31+3

veena Hesassa on ainakin muutamassa kauppakeskuksessa sellaisia kauppoja joissa myydään noita bodyja. Ja muutamassa nettikaupassakin on myytävänä. Itte tilasin, mutta en oo näköjään laittanut kirjanmerkkeihin sitä linkkiä.

Neuvolakäynti takana. En tiedä yhtään mitä tekisin sen possurokotteen kanssa. Onneksi on ensi viikkoon asti aikaa miettii...

SF-mitta oli 26cm
PAINOa tullut 519g/vko..yhteensä 5,7kg.
TARJONTA oli vino RT
SYKKEET 134
HEMO oli ekaa kertaa nyt noussut. Nyt oli 115 =)

Nyt onkin sitten käynnit kahden viikon välein. Joulukuun alussa mennään tutustuu synnytyssairaalaan. Varailin tänään aikaa.

millis 30+0

VEENA mä ostin Haloselta sellasen I love daddy bodyn joskus kesällä. "Name it" näyttää olevan mekiltään. Sen tekemiä newborn vaatteita oli siis ainaki Halosella, varmaan muillaki kaupoilla.. löytyiskö googlella :)?
Hyvä et bakteerihäly oli aiheeton !

MILLIS Hyvät neuvola-arvot, onnea niistä :)!

Possurokotteen otan näillänäkymin, koska mies voipi taudin työstään saada/kantaa kotio aikas helposti.. Ite en niinkään pohdi ottamista minkään kuoleman tms. kamaluuden kannalta, vaan että ei olis sitten synnytyksen aikaan 40 asteen kuumeessa ja lihaskivuissa synnärillä eristyksessä :/ ..saati pienen ihmisen kanssa sen elämän alkutaipaleella. Suojahan se rokote pientä ihmistäkin sitten samalla.

Täällä ootellaan merkkejä synnytyksestä.. Eipä kuulu eikä näy mitään. Samalla lailla punkee päätään alakertaan kipeästi aika ajoin, säteilee pitkin reisiä, supistukset jatkuu samanlaisina, tiheästi ja pitkin päivää. Mutta eipä se kuulema ennakoi vielä yhtään mitään :) Noo.. typy tulee kun tullakseen. Hassu vaan miettiä, kun ei tiedä mitä odotella... että mitenköhän synnytyshommelit sitte käynnistyy kun ei kukaan tiedä mikä päivä se rytinä alkaa eli mikä päivä tätä vois odotella :)

Jees. Mukavaa alkanutta viikoa kaikille!!!
Kauniskuu 38+3

Mä olen myös kyllä päättänyt ottaa tuon sikapiikin. Jos siis ehdin sen ennen synnytystä saamaan, kun täällä aletaan raskaana olevia rokottamaan vasta 9.11...Mutta myös synnytyksen jälkeen sen sitten saa ainakin täällä. Kuitenkin katson mahdollisen influenssan riskit tällä hetkellä suuremmiksi, kuin mahdolliset rokotteesta saamani. Mies saa kans kyllä luvan mennä hakemaan tuon piikin, koska sairastaa astmaa.

Neuvolassa käyty ja sf-mitta senkun nousee.....nyt 34,5 cm. Vauvan pää kuitenkin terkan mukaan ehkä himppasen alempana, mutta ei kuitenkaan mitenkään kiinnittynyt tai mitään. Vauveli on hyvin aktiivinen edelleen ja tunkee päätään alakertaan urakalla. Suppareita tulee epäsäännöllisesti miten sattuu..
Painoa oli tullut nyt viime viikosta 0,5 kiloa. Pissassa ei ole ollut proteiineja ja verenpaineet oli samoissa lukemissa kuin viimekin viikolla. Tikuttelen kuitenkin tota pissaa kotona edelleen päivittäin.
Viikon päästä taas neuvola.

Bartsu ja Marianne 38+4

hei taas kaikille.

kiva toi lista. Pysyy paremmin kärryillä kaikkien raskauksista ja tietää kenen puolesta jännittää! Mulle voi päivittää listaan tyttö tulossa.

Veena harmi noi sun selkäkivut. Mullakin yläselässä on joskus sellainen olo että keuhkot on väärillä paikoillaan. Onneksi mun kivut menee ohi. Pitäis käydä jossain hierojalla, jotka on ennenkin hieroneet mammoja. Se ois ihanaa luksusta arjen keskelle.

Bardolino miekin olen päättänyt ottaa tuon piikin. Luotan kyllä asiantuntijoihin, joiden mukaan se on ok raskaana oleville. Suomi on yleisestikin aika rokotusvastainen maa, vaikka meillä on onnistuneesti monia tauteja hävitetty niillä. Tällä viikolla täällä oulussa aloitetaan ja koska viikkoja ei ole vielä 35 niin olen toisessa aallossa. Saapa nähä kerkeänkö tälle viikolle. Olen viikonloppuna menossa Rovaniemelle, jossa tauti jyllää tosissaan. Pitää jättää tälle vuodelle messut käymättä ja tyytyä rauhallisempaan tahtiin. Joudutkos muuten tikuttelemaan raskauden loppuun asti?

Kauniskuu joo, olisi varmaan tosi ihanaa synnyttää kunnan influenssassa :LOL: mietin kanssa samaa että vauvallakin olisi sitten suojaa kun syntyy. Mies meillä tuntuu olevan enemmän tästä taudista kauhuissaan. Vaikka toivoisin että joko kerkeäisin saada joko rokotteen tai välttyisin taudilta kokonaan.

omaa oloa: samanlaista kuin ennenkin. viikonloppuna meillä oli vieraita ja tuli enemmän liikuskeltua ja touhuttua. Aamulla maha oli kyllä sen edestä kipeä. Vauvakin tuntuu potkivan paljon enemmän -oisko jäänyt vähän huomiotta viikonlopun aikana ;) ja nyt ottaa vahingon takaisin. Eiku hyvä vaan että potkii :) Keskiviikkona taas äippäpolille, katsotaan sitten miten edetään. Vähän sitä on jo tottunut tähän joutenoloon, päivät kuluu aikalailla nopeemmin kuin alussa. Melkoinen facebook -addikti musta on kyllä tullut :LOL: BB:stä puhumattakaan. Vointeja kaikille.

perhone 26+5

hei taas kaikille.

kiva toi lista. Pysyy paremmin kärryillä kaikkien raskauksista ja tietää kenen puolesta jännittää! Mulle voi päivittää listaan tyttö tulossa.

Veena harmi noi sun selkäkivut. Mullakin yläselässä on joskus sellainen olo että keuhkot on väärillä paikoillaan. Onneksi mun kivut menee ohi. Pitäis käydä jossain hierojalla, jotka on ennenkin hieroneet mammoja. Se ois ihanaa luksusta arjen keskelle.

Bardolino miekin olen päättänyt ottaa tuon piikin. Luotan kyllä asiantuntijoihin, joiden mukaan se on ok raskaana oleville. Suomi on yleisestikin aika rokotusvastainen maa, vaikka meillä on onnistuneesti monia tauteja hävitetty niillä. Tällä viikolla täällä oulussa aloitetaan ja koska viikkoja ei ole vielä 35 niin olen toisessa aallossa. Saapa nähä kerkeänkö tälle viikolle. Olen viikonloppuna menossa Rovaniemelle, jossa tauti jyllää tosissaan. Pitää jättää tälle vuodelle messut käymättä ja tyytyä rauhallisempaan tahtiin. Joudutkos muuten tikuttelemaan raskauden loppuun asti?

Kauniskuu joo, olisi varmaan tosi ihanaa synnyttää kunnan influenssassa :LOL: mietin kanssa samaa että vauvallakin olisi sitten suojaa kun syntyy. Mies meillä tuntuu olevan enemmän tästä taudista kauhuissaan. Vaikka toivoisin että joko kerkeäisin saada joko rokotteen tai välttyisin taudilta kokonaan.

omaa oloa: samanlaista kuin ennenkin. viikonloppuna meillä oli vieraita ja tuli enemmän liikuskeltua ja touhuttua. Aamulla maha oli kyllä sen edestä kipeä. Vauvakin tuntuu potkivan paljon enemmän -oisko jäänyt vähän huomiotta viikonlopun aikana ;) ja nyt ottaa vahingon takaisin. Eiku hyvä vaan että potkii :) Keskiviikkona taas äippäpolille, katsotaan sitten miten edetään. Vähän sitä on jo tottunut tähän joutenoloon, päivät kuluu aikalailla nopeemmin kuin alussa. Melkoinen facebook -addikti musta on kyllä tullut :LOL: BB:stä puhumattakaan. Vointeja kaikille.

perhone 26+5

Hei vaan!

Veena: En ole vielä keksinyt mitään kivaa tuleville vaareille. Vähän kiire varmaan tulee, kun tässä on tätä muuttohässäkkää ja isänpäivä onkin sitten heti perään. Tosin voi olla, että en muutenkaan pääse antamaan isänpäivälahjaa henkilökohtaisesti omalle isälle ja isäpuolelle. Tampereelle on aika pitkä matka, eikä toi autossa istuminen ole enää kovin mukavaa. :| Hyvä, ettei uudessa näytteessä ollut enää bakteereita.

millis: Hyvät neuvolakuulumiset! Kiva, kun pääset tutustumaan sairaalaan.

Kauniskuulle ja bartsulle tsemppiä! b=)d Viimeisiä viikkoja viedään, tai mistä sitä tietää, vaikka vietäisiin viimeisiä päiviä! :D

Sikainfluenssarokotteesta: Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että otan sen. Nyt täällä Turussakin on pieni epidemia päiväkodeissa, ja tiedän yhden opiskelukaverin, jolla on influenssaoireita. Olen kausi-influenssan sairastanut kerran ja se ei tosiaankaan ole mitään herkkua, enkä voisi kuvitellakaan lähteväni synnyttämään siinä kunnossa! :eek: Parempi siis ottaa rokote ja välttää siten myös mahdolliset jälkitautiriskit. Niin ja vauvakin saa vasta-aineita nyt kun rokotteen ottaa vielä raskaana ollessa. Mulla on lääkärineuvola perjantaina, sieltä varmaan saan tarkempaa infoa aikataulusta. Luulen kuitenkin, että rokottaminen menee ensi viikkoon.

perhone: Tuo on kyllä vaarallista, kun on liikaa aikaa roikkua netissä. :D Kuinka usein joudut käymään äitiyspolilla kontrolleissa?

ON: Pikku-ukko on ollut tosi aktiivinen parina viime päivänä. Kylkiluut on kovilla, kun se möyrii ja punkeaa ylöspäin. Yritän sille vakuutella, että parempi suunta olisi alaspäin, mutta ei se tottele äitiä. :D Mieskin on jo vähän kärsimätön ja haluaisi vauvan syntyvän.

Muuttoa varten ollaan saatu jo melko hyvin pakattua. Tää viikko on mulla aika kiireinen opiskeluhommien osalta, joten iltaisin on kyllä veto ihan pois. :ashamed:

Valokuvaajalta saatiin hääkuvia ja kuvat kiitoskortteja varten. Kunhan muutto on alta pois, niin täytyy nekin hoidella postiin.

-Pantsu ja pikku-ukko rv 36 *poks*

Huomenta äipät ja masut!

Hetki on taas mennyt kun olen itsestäni ilmotellut. Kaikenlaista puuhaa ja reissua ollut ja ei ole saanut istahdettua koneelle kunnolla lukemaan teidän kuulumisia. Ja töissäkään ei ole ollut kunnon rauhallista hetkeä :D Paitsi nyt... ;)

Täällähän on melkoista tsäpinää; muuttorumbaa, rouviintumista, kunnon suppareita, kohdunkaulan avautumista... =) H-hetkeen ei ole monellakaan enää pitkä aika! Jännääääää!!!!

Lionille onnittelut pikkuprinssistä :flower: :flower: :flower:

Kiva Pantalaimon, että teit tuon listan, niin tietää missä mennään :) Mulle vois lisätä, että poikaolo. Toivottavasti muuttohässäkkä sujuu mutkattomasti ja olethan vain työnjohtotehtävissä!

Mulla oli neuvolalääkäri viime viikolla: paineet 119/79, pissa puhdas, Hb 127 (eli noussut vähän edellisestä ), sf 24, "sisukset" kiinni & kiinteät ja pikkuisen syke 150 :heart:
Ja mamman elopaino kasvaa :D +2kg / 1 kk, tähän mennessä kaiken kaikkiaan 7,2 kg.
Kävin muutama päivä ennen nla-käyntiä päivystyksessä, kun kolme päivää oli tullut vessakäynneillä ulos sellaista veriviirun sekaista limaa. Mitään "vikaa" ei löytynyt, lääkäri totesi, että limakalvot on tod.näk. hormonitoiminnasta niin paksuina, että saattavat vähän vuodella. Eli säikähdyksellä selvisi tuosta...
Sormien turvotus on nyt tässä vaiheessa vaiva, jollaisen olen saanut. Ainakin aamusta näpit on ihan "kankeat".

Täällä sivuttiinkin "sikapiikkiä" ; neuvolakäynnillä terveydenhoitaja totesi, että hänellä ei kyllä käy yhtään kateeksi meitä raskaana olevia kun joudumme tekemään päätöksen, ottaako/eikö ottaa ja vielä kahden ihmisen edestä. Niinpä... :/
Itse olen myös kääntymässä sille kannalle, että otan sen. Niinkuin Kauniskuulla, munkin miekkonen voi tuoda influenssan tullessaan, kiitos liikkuvan työn.
Ja täytyy vaan toivoa parasta, että piikistä ei sivuvaikutuksia tai jälkiseuraamuksia tule...

Nyt täytyy jatkaa töitä, että saa jotain tehtyä :saint:

Voikaahan hyvin kaikki!!!!

Riio ja verso 27+3

Aina kun kurkkaan palstalle jännittää, joko vauvoja on saatu maailmaan :) alkaa olla niin lähellä lasketut ajat.

Veenalle Selkäsäryt ei oo kyllä mukavia. Mullakin on alkanut uudelleen tuo iskias vaivaamaan selällä maatessa. Se pelottaakin synnytyksen kannalta, että jos selkää särkee muutenkin niin ei välttämättä mitään kivaa. Issiaaseen ilmeisesti auttaa pakaran enyttäminen, mutta mitenkäs venytät sitäkään kun maha on taas tiellä siinäkin :kieh: Toivottavasti löydät särkyihin jonkun helpotuksen.

Ja samoin minäkin olen ajatellut ottaa sikarokotteen. Ei tosiaankaan houkuttelis synnyttää influenssan kourissa. Ja minkä käsityksen mä nyt olen saanut, niin uskallan luottaa terveydenhuollon alan ammattilaisiin, vaikkei päätös helppo olekaan.

Milliksen ja Riion neuvolakuulumiset hyvät :)

Itsellä oli eilen neuvola ja paineet 117/65, paino noussut 500g/vk liikkeet +++ syke 130, sf 32,5 rt, pää kuulemma vielä vähän liikkuu, pissa puhdas, mutta jotenkin samea, eli juoda pitäis kuulemma hirveästi. Khden viikon päästä neuvola + lääkäri. Sairaalaan tutustuminen viikon päästä ke.

Kivaa lahjaa tuleville vaareille minäkin olen miettinyt. Vielä en ole keksinyt, nyt sitten tein pienen laatikon valmiiki, jos siihen saisin jotain isyyspakkausta kasattua isäinpäivään mennessä. mä kun luulin, etä se olis vasta 3 viikon päästä, mutta onkin jo kahden viikon päästä. Ihan alkaa hirvittää, kun meidän perheen kaikki juhlat osuu tähän vuoden vaihteelle. Nyt on hääpäivä 30.10 sitten 7.11 mun synttärit heti perään isäinpäivä (joka ensvuonna on muuten mun syntymäpäivä, hieman tylsää, kumpi meistä miehen kanssa tuo silloin kahvit sänkyyn, kun on eka varsinainen isäinpäivä samaan aikaan) sitten pienen synttärit, joulun ajan juhlat, uusivuosi ja 5.1 miehen synttärit. Tänä vuonna vielä pitäis jotkut nimemenantojuhlatkin järjestää. Nyt jo heikottaa tämä pyöritys. sisko tulee tänään hääjärjestelyavuksi, mies on työmatkalla to iltaan asti, joten kauhea kiire.

Haltia ja pikku-peikko 34 + 2

haltia: Teillepä on kasaantunut oikea merkkipäiväsuma tähän loppuvuodelle! :) Meilläkin olisi isänpäivänä miehen mummin 85-vuotissynttärit. Olisi toki kiva mennä, mutta en tiedä jaksanko enää istua pitkiä matkoja autossa.

Hyvät neuvolakuulumiset oli molemmilla haltialla ja Riiolla!

Riio: Onneksi selvisit säikähdyksellä! :hug: Mulla alkoi viimeksi sisätutkimuksen jälkeen vähän tuhrutella verta, mistä lääkärikin varoitteli. Limakalvot on niin herkät ja "verekkäät" nyt raskaana ollessa, että kaikenlaista pientä vuotoa voi tulla. Näin loppuraskaudessa voi sitten irrota jo limatulppaakin ja siinä on usein juuri veriviiruja seassa.

Mulla on alkanut tihkua esimaitoa rinnoista. Oliko se nyt niin, ettei kannata kovasti puristella nännejä? Maitoa tulee vain puristaessa, onneksi, ei tarvitse ihan vielä siirtyä liivinsuojien käyttäjäksi.

Olin tänään kampaajalla hiusmallina. Sain kivan uuden värin tukkaan, eikä hiusmallikaan muuttunut dramaattisesti. Kouluttaja totesi, että mulla on kohta parempaakin tekemistä aamuisin kuin väkertää tukkaa, eikä siis poikkassut puolia pituudesta pois. :D Piristävää saada vähän uutta ilmettä ja mikä parasta - ilmaiseksi!

-Pantsu ja pikku-ukko 36+1

PANTALAIMON: Eipä tuo esimaito ole ihan samaa kamaa kuin mitä tulee sit synnytyksen jälkeen. Tuo on kai vain sellaista lirumaitoa ja se varsinainen ternimaito tulee sit synnytyksen jälkeen. Mulla on maitoa tullut jo rv20 lähtien :eek: Öisin on lakanat ihan märät kun en ole jaksanut rintsikoilla ja suojilla aina nukkua. Ja sauna saa hanat aina valloilleen.
Hitist, munkin on pitänyt kampaajalla käydä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Mun kampaaja ei enää näin loppuraskaudessa edes suostu värjäämään. Kai meen sit joskus...

PERHONE: Kyllä varmaan joudun tikuttelemaan pissaa synnytykseen asti. Mä myös aktiivi BB-seuraaja. Nyt kun on aikaakin...

Huomenna kait menisin sit hakemaan sen sikapiikin. Hiukka jännittää kyllä.

Bartsu ja Marianne 38+6

=) hei taas kaikille.

nopeasti kirjoittelen kun pitäis huomista reissua varten saada pakattua. Kävin taas tänään oys:ssä ja sain taas parisen viikkoa saikkua. Supistelut ei helpota. Pitäis kuulemma ruveta laskemaan monesti tulee päivässä. Ja tarvittaessa ottaa särkylääkettäkin että menisi ohi. Nyt taas lepoa (kun en muuta ole tehnyt kolmeen viikkoon) ja lepoa. Yhdyntäkielto toistaiseksi. Kohdunsuu aukeaa vähän jo sisäpuolelta kohtua painettaessa ja käytävä on lyhentynyt noin sentin verran. Mutta edelleenkään ei suurta hätää ellei nyt kivuliaat supistukset lisäänny. 16. päivä taas ultraan. Vauva oli kääntynyt, nyt pää alhaalla. Potkut onkin tuntuneet tuossa vatsan yläosassa. Toivottavasti ei nyt intoudu painamaan sitä kohdunsuuta.

Vointeja kaikille, palaan foorumille taas loppuviikosta kunhan pääsen nettiin. Ollaan lähössä huomenna haaparannan ikean kautta kotipaikkakunnalle. Kiva taas pitkästä aikaa nähdä tuttuja. =) =)

bartsu: Juu, olenkin lukenut, ettei esimaito ole samaa kuin mitä sitten synnytyksen jälkeen tulee. Miksei sun kampaaja suostu värjäämään? Mä en itse halunnut väriä alkuraskaudessa, vasta juuri ennen häitä värjäsin ja nyt sitten toisen kerran. Mulla värjäystulos oli ihan samanlainen kuin aina ennenkin ja yhtä nopeasti näköjään kului pois. :|

perhone: Voi höh! Kurjaa, ettei tilanne ollut parantunut ja supistelee edelleen. :hug: Mulla ainakin vauva on onneksi viihtynyt niin ylhäällä, ettei ole päässyt painamaan ja rasittamaan kohdunsuuta. Toivottavasti teidän vauveli toimii samoin! Hyvää reissua, älä rehki liikaa! :)

ON: Nyt on taas illalla tullut napakampia supistuksia säännöllisesti 15 minuutin välein, välillä vähän pidempi tauko on ollut välissä. Ärsyttävää, kun tietää, ettei ne kuitenkaan ole mitään ennakoivia supistuksia ihmeellisempiä. :kieh: Pikku-ukkokin vaan riehuu supistusten välillä onnellisena. Onneksi lämmin kauratyyny alavatsalla auttaa kipuihin.

Pantalaimon: Kiitokset poikaolon lisäyksestä listaan. Saas nähdä pitääkö sitten paikkansa =) Kuulostaa muuten hyvältä tuo kaurapussi kivunlievitykseen, taidan kopioida idean ja hankkia sellaisen. Toivottavasti sun suppailut rauhottuvat yöksi, että saat nukuttua kunnolla!
Olin joskus aikoinaan "nuorena flikkana" hiusmallina vakkarikampaajalle ja oli kyllä mukavaa kun sai ilmaiseksi kuontalon kuntoon aina välillä. Ja ikinä ei onneksi tullut mitään KÄÄK-kampausta :)
Oon nyt kasvattanut hiuksia, että menevät sitten kunnolla ponnarille, kun föönaaminen ja käkerrysväkerrys ei taida olla aamutoimien ykkönen tuossa muutaman kuukauden kuluttua.

Toivottavasti perhone sunkin suppailut hellittäisi! Hyvää matkaa kotikonnuille ja teehän löytöjä Ikeasta! Ja ennen kaikkea pysyhän terveenä, väistele virusta!

Veenallekin kivuttomampia aikoja! Oon kärsinyt iskiaskivusta useampi vuosi sitten (johtui välilevyjen hermopinteestä ) ja muistan vieläkin, että se kipu pepusta alas raajaan ei ollut hääviä! Ja kun tuntui että siihen ei mikään auttanut... Jaksamista!

Nyt lähden tästä kerrankin hyvissä ajoin yöpuulle, mutta sitä ennen pitää ottaa vastaan potkuja :D :heart:

Kauniita unia kaikille!!!

Pantsu Itse sanoisin, ettei kannata kauheesti puristella nännejä, jos sitä esimaitoa tihkuu, mutta on ihan mutu tietoa. Mulla alkoi tihkumaan n rv 30 ja hiukan sen jälkeen toiseen rintaan muodostui joku tuke tms, että maitorauhanen ilmeisesti pullistui ja tukkeutui. Oli ihan hirveän kipeä ei voinut koskea, tai käyttää liivejä tai mitään, kuumalla suihkulla ja kauratyynyllä se sitten helpotti parin päivän kuluttua. Kuitenkin siis jos se maito alkaa nousta rintoihin kovasti ja ei sitten pääse pois, niin helposti tulee noita tukkeita.

Bartsu
Muakin kiinnostaa miksi sun kampaaja ei suostu värjäämään tukkaa. Itse olen vältellyt värjäämistä, koska olen ajatellut, ettei ole hyvä, jos ne aineet imeytyy verenkiertoon, nyt kuitenkin kun on häät tekisi mieli värjätä tukkja ostinkin nyt hiusvärit mitkä ajattelin laittaa huomenna. Hiukan kuitenkin jännittää, ajattelisin, ettei se tässä vaiheessa enää lapseen vaikuta ja väristä nyt ei voi tietää, toivoa vaan, että tulis normaali. Nyt aloin taas sitten epäröidä.

perhone
Voimia supisteluiden kanssa. etkö saanut supisteluihin mitään lääkettä, ettekö ole muutkaan saaneet? mulle lääkäri kirjoitti reseptin lääkkeitä, joita voi ottaa, jos tuntuu, että supistelee, niin ei vauva syntyis liian aikaisin. Mukavaa reissua :)

Pantsun puolesta jo vähän jännitän, että koska se teidän vauva syntyy, kuullostaa niin säännöllisiltä ja voimakkailta noi sun supistelut.

Itse olin tänään kaupungilla kaverin kanssa. Käytiin manikyyrissä, ja oli kyllä ihanaa. Supisteli ihan hirveästi se kiertely, ja loppuaika menikin mun osalta lähinnä kahvilasta ja penkiltä oiselle siirtyessä. Sain kuitenkin isyyspakkaukseen ostettua muutaman potkupuvun, ihanan isäkirjan, sellaisen lasten kuvakirjan siis, kestovaipan ja sellaiset sukat, joissa luki "vaipanvaihdon mestari" ja oli mukana sitten pikkusukat. Ärsyttävää oli kun viimeisillä voimilla tarjoustalosta hain jotain tuttipulloa ja suklaapatukkaa niin mun jono kassalla oli maailman hitain. myyjä oli nuiva hidastelija, ja ne asiakkaat ravas jatkuvasti jonkun tuotteen kanssa muualla, kun niissä ei ollut hintoj misään niiden ostoksissa. Mun oli pakko istua välillä maahan, kun supisteli niin, kun kolmatta kertaa saman asiakkaan takia odoteltiin kysyin myyjältä voisko se ottaa mun tuttipullon ja suklaapatukan välillä, että mä en pysty enää olla täällä kaupassa, se sanoi vaan, että hänellä on pitkä kuitti. ei pysty. annoin sen kuulla kunniansa, ja hyperventiloiden juoksin pois, olin niin kiukkua täynnä, että melkein itkin. huh, nyt kotona ja vauvan turvakaukalokin oli tullut postista :heart:

HALTIA JA PANTSU: Kai vissiin se kampaaja lähinnä pelkää, että tulee oudot värit, jos värjää. Pari kertaa olen muuten tässä raskaudessa värjännyt hiukset, mutta juurikasvu alkaa olla melkoinen.

Illan aikana jonkin verran supistellut, mutta on menneet ohi. Huomenna sit rokotukselle..tai itseasiassa tänään.

Bartsu yökyöpeli ja Marianne39+0 *POKS*

Yhteistyössä