+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Ihanaa kuulla Ellastiina, että teillä kaikki meni hyvin, ja saitte pienen tytön syliin. :heart: Olenkin monesti miettinyt mitä teille kerhopuolelaisille kuuluu. Itsekin siellä aluksi kirjoittelin, sitten oma elämä vei kaikki voimat, ja kirjoittelu koko palstalle jäi, ajattelin sitten jättää sen kerhopuolen rauhaan teille, jotka siellä olette alusta asti mukana olleet, ja olen nyt täällä sitten kirjoitellut. Todella suuret ja lämpimät onnittelut teidän koko perheelle :hug:

Synnytyksestä puheenollen itseäni toisena päivänä jännittää, toisena pelottaa ja toisena odotan ihan innoissani synnytystä. Lähinnä pelkään jotakin komplikaatioita, tai ettei vauva mahdukaan syntymään, tai kärsii hapenpuutteesta tms, kipua en niinkään pelkää - sen jotenkin koen kuuluvan asiaan. Joka päivä olen onnellinen, että olemme taas päivän lähempänä vauvan syntymää. Nyt mulla on alkanut supistuksia olemaan enemmän kuin ennen ja ne on jotenkin voimakkaampia. Viimeyönä heräsin pari kertaa kipeään supistukseen, mutta nukahdin aina uudelleen sen jälkeen kun olin katsonut kelloa. Mies on tosiaan kipeänä, ja siirrettiin sairaalaan tutustuminen viikolla eteenpäin. Toivottavasti vauva pysyy sen ajan sisällä. Muutenkin mietityttää, että jos mies on kipeänä, ja synnytys käynnistyy, niin voiko mies tulla mukaan synnytykseen, täytyy kai pyytää joku kaveri varmuudeksi varalle, jos hätä tulee. Toivottavasti en itse kovin pahasti sairastu.

Millis Toivottavasti paranet pian, etkä sairastu pahemmin. Itsellä olon puolesta vähän samanlainen tilanne kuin sulla, että en tiedä mihin suuntaan tässä mennään, tuleeko kunnolla kipeäksi. Olen itsekin päätynyt siihen, että odotan passin hakemisen siihen, että mennään sitten vauvan kanssa yhtäaikaa niitä hakemaan. Ajokortti ja henkkarit kai vois tässä ennen synnytystä järjestää, jos jaksaisin.

Käsi edelleen kipeä, punainen ja tennispallon kokoiselta alueelta turvonnut possurokotteen vuoksi. Muita oireita ei oikeastaan ole.

Kauniita unia.

Haltia ja mönkiäinen 35 + 3

Huomenta!

ellastiina: Onnittelut pikkuprinsessasta ja ihania päiviä toisiinne tutustuessa :)

millis: Toivottavasti paranet pian eikä tule mitään infernaalista tautia!

Haltia: Mulla on alkanut hiipiä välillä kans mieleen, että kun muuten on mennyt näin nätisti ja vaivattomasti tämä odotus, että entäs jos kaikki meneekin pieleen sitten synnytyksessä :/ Ei noita mietteitä kauhean usein ole, mutta kuitenkin... Pääsääntöisesti olen myönteisesti asennoitunut itse tapahtumaan ja just tuon kivun kanssa samalla linjalla sun kanssa, että sehän kuuluu asiaan ja on "hyvää kipua". Pitää vaan osata kääntää se positiiviseksi.

Sain eilen possupiikin ja tässä vaiheessa muuta "oireilua" ei ole kuin kipeytynyt olkavarsi. Viime yönä tuli vältettyä vasemmalla kyljellä nukkumista. Kyllähän tuo jännityttää että ehtiikö epidemia iskeä oikein kunnolla ennenkuin piikki on tuonut suojaa.

Mukavaa päivää kaikille!

Lumisesta maisemasta nautiskelee,

Riio ja nattunen 28+5 :heart:

Onkoha Pantsu tai joku muu nyt synnyttämässä, kun on niin hiljaista :D ja mitäköhän Bartsulle kuuluu.. Jännittää jo. Itse en millään saa unta supistuksilta ja närästykseltä.. Täytyy kai taas mennä yrittämään. kauniita unia mammat.

Haltia ja pikku-peikko 35 + 5 kun perjantaikin jo on :)

Huomenta mammat..

Ei sitten enää nukutttanut. Höh. Noh lähtipähän mieskin ajoissa töihin, niin pääsee sieltä poiskin hyvissä ajoin. :)

Minäkin mietin eilen, että onkohan kauniskuu ja pantsu synnyttämässä, noh sekin selviää aikanaan.

taidanpa mennä vielä peiton alle lueskelemaan vaikka kirjaa.

millis ja liinu 31+6

Hellou arvon naiset :heart:

Pantsu on varmaan tositoimet jo tehny kun se lapsivesi oli menny jo joku pv sitte :heart: toivotaan et pian mekin kuullaan :) Varmaan kaikkea muuta mietittävää kuin tää palsta ;)

Ja kyllä, LA huomenna, mutta eipä uutta kuulu. Täällä ainaki ollaan yhtenä kappaleena .. Käväistiin sairaalalla kontrollissa ja tuskin ainakaan ihan lähipäivinä ulos pyrkii ellei ihmettä tapahdu. Kohdunsuuta jäljellä n. 1,5 cm ja auki sormelle, mutta ei todellakaan synnytystä ennakoivan oloinen. Sovittiin että ens keskiviikkona käynnistellään jos ennen sitä ei tapahdu mitään. Baby on jo hyvän kokonen (3,5kg) eli sen suhteen ei tarviis pitkittää odotusta ja käynnistyksen syynä on tää mun painoni/yleiskunto, kun edelleenkään kiloakaan ei tullu raskauden aikana eli olen ite laihtunu alipainon puolelle.
En tiiä.. en nyt sitäkään oikeen haluais :( .. Ja jännittääkinhän se... toivoin lujaa että luonnollisesti olis käynnistyny. Ku käynnistykseen liittyy kummiski suuremmat riskinsä ja se on monesti kivuliaampi ja tarvitaan kaikenmaailman imukupit mahdollisesti avuks :( Nooh..mutta, aika näyttää, pääasia että syntyypi ja terveenä saa syliin.

Ihanaista viikonloppua kaikille toivoopi Kauniskuu

Huomenia mammat ja masut :wave:

Ellastiinalle paljon onnea pikku-prisenssesta :flower:

Haltia: Meillä tuli perhevalmennuksessa puheeksi tuo miehen kipeänä oleminen ja terkkarit sanoivat että synnytykseen pääse mies mukaan jos itse jaksaa, mutta jos nyt on tosi kipeä niin sitten kannattaa ottaa joku toinen tukihenkilö mukaan.

Millis: Pikaista paranemista!

Kauniskuulla onkin jännät paikat :B Kohta se on siis menoa joka tapauksessa b :) d

Hui, onkohan Pantsu oikeasti synnärillä :eek: :) Itse en vielä jotenkin osaa ajatella synnytystä. Jotenkin tuntuu kovin kaukaiselta ja toivoisin että aika menisi nopeasti että saisi pienen jo pian syliin.

Veena 33+0 (poks!)

Niin juu juu.. Nyt mäkin olen taas kartalla. Ajattelin että oliko mulla tosiaan voinut mennä ohi että Pantsulla olisi vedet menneet :D Mutta juu, Bartsu voi hyvinkin olla synnärillä :)

ps. Kauniskuu: musta tuntuu että tää raskaus aiheuttaa ajatuskatkoksia tavallista enemmän :D

Huomenta ja HUH HUH, että täällä elellään jänniä aikoja !!!!!
Bartsu, Kauniskuu, Pantsu... Nyyttiuutisia odotellessa :D
Veena, ei ole sullakaan enää pitkää aikaa odoteltavana!
Millikselle lokoisaa aamun jatkoa! Odotan niiiiin huomista, että saa loikoilla pitkään ja kiireettömästi. Pitkästä aikaa viikonloppu kun ei ole MITÄÄN suunniteltuna :)
Toivottavasti haltia sai nukuttua inhoista vaivoista huolimatta.

26 työpäivää ja ä-loma olisi totta! Olin unohtanut jättää firman HR-osastolle perhevapaalapun ja palkkatoimisto huhuili perään. No, en ollut kuin VAAN kuukauden myöhässä sen kanssa (piti laittaa 2kk aiemmin)!!! Onneksi Kelan kanssa tuli oltua ajallaan ja päätöskin on jo tullut.

Jaahas, jospa sitä innostuisi vielä työnteosta...

Ihanaista päivää ja viikonlopun alkua!!!

Riio ja nattunen 28+6 :heart:

Heips!

Oho, täällä onkin kaipailtu mua. :ashamed: Olen ollut hirmu kiireinen koko viikon, olen kyllä käynyt välillä lukemassa kuulumisia, mutta kommentointi on jäänyt.

Ellastiinalle onnittelut tyttövauvasta! :heart:

haltia: Muakin mietityttää tuo, jos mies onkin kipeänä, kun synnytys alkaa. Täällä on jo sikainfluenssaa paljon, ilmeisesti osalla mun opiskelukavereista on se (tai ainakin vastaavat oireet). Olen miehelle sanonutkin, että kannattaa ehkä välttää turhaa yliopistolla ravaamista ym. nyt seuraavina viikkoina. Olisi kurjaa, jos taudin takia jäisi synnytys välistä, eikä se influenssa muutenkaan mikään kiva tauti ole. Ikävää, ettet saa nukuttua supistusten ja närästyksen takia. :hug:

Riio: Luin jostain, että kolmessa päivässä pitäisi muodostua jo osittainen suoja sikainfluenssaa vastaan, mutta vasta kahden viikon kuluttua rokotteesta on immuniteetti täydellinen (tai niin täydellinen kuin se voi olla).

Kauniskuu: Huh, ei ole sullakaan enää pitkään odoteltavaa! Toivottavasti synnytys ehtisi käynnistyä itsestään ennen ensi viikkoa! :)

ON: Eipä minullakaan mitään erityistä synnytystä ennakoivaa oloa ole. Supistuksia ei ole tullut säännöllisesti, joka päivä kyllä muutama mojovampi tulee. Ukkeli viihtyy edelleen aika ylhäällä masussa.

Viikko on tosiaan mennyt opiskeluhommia tehdessä ja pesää rakentaessa. Suurin osa tavaroista on jo löytänyt paikkansa. Himpun verran vaan ahdistaa, kun unohdin ilmoittaa Kelalle muutosta, enkä sen takia ole saanut vielä asumislisää. Raskaus vaikuttaa siis täälläkin muistiin! :headwall: Alkaa rahat loppua ja vielä on esim. imetysliivit hankkimatta. :/ Noh, eiköhän se tästä.

-Pantsu ja pikku-ukko 37+3

Bartsu se varmaan on jo tosan saanut käärön syliinsä, ja onhan se selvä, että ensimmäisenä ei varmasti ole siinävaiheessa mielessä tulla palstailemaan :D No kuulumisia odotellessa jännitetään pantsun ja kauniskuun puolesta.

Itsellä alkaa nyt myös joku flunssa iskemään, kai se on tuolta ukolta sitten tarttunut, pitihän se tietenkin arvata. Kurkkuun sattuu, ja jotenkin höntti olo, mutta muuten ei ihmeempiä. Toivottavasti nyt ei aan käynnisty synnytys ennen kuin parannun. ja parantuisipa tuo ukko ensi viikkoon niin saisi hänkin hakea sikapiikin, kun on diabeetikko. Kyllä mies sitten varmaan tulee synnytykseen mukaan, en usko, että ihan helpolla jättäisi väliin, tosin ehkä ei ole ihan hyvä, jos vauva sairastuu ensimmäisten elituntejensa aikana, jos isä on pahasti kipeänä.

Ihmeellisen nopeasti nämä viikot kuitenkin vierii, ja sunnuntaina paukkuu täällä taas. Nyt jo 35 + 5 viimeyö meni sitten loppujen lopuksi ihan hyin, paitsi, että aamulla heräsin 8 puhelinmyyjän soittoon :kieh:

Tänään sain mieheltä synttäilahjaksi kylpyammeen :D aivan maailman ihanin, kylvin tänään jo, ja ajattelin, että ihana sitten supistuksia helpotella siellä köllimällä ja vauvan kanssa sitten yhdessä kylpeä jossain vaiheessa.

Kaikille mukavia viikonloppuja, ja ehkä saadaan joku isäinpäivävauvakin pinoon :)

p.s. muisti pätkii myös täällä.

huh, meille on tuloss tänään vieraita juhlimaan mun syntäreitä ja viimeviikonloppuisia häitä, samalla olisi tarkoitus juhlia myös heidän häitään koska menivät samaan aikaan matkalla salaa naimisiin, kuin me suomessa. hirvittää jo valmiiksi. Mulla on ihan kamala olo: oksennan, kakattaa samaan aikaan, nuha flunssa, vatsa ihan hirveän kipeä, välilä supistaa.. En nyt ensikertalaisena tiedä onko synnytys käynnistymässä, vai onko tää van jotain muuta sairastelua jne. Mulla on tänään syntärit ja sain mieheltä kylpyammeen syntrilahjaksi, kun aamulla kylvin kylpyvesi oli ihan oudon väristä, vihertävän keltaista. En tiedä miksi, koska kylvin kynttilän valossa, ja huomasin asian vasta kun mies tuli paikalle ja sytytti valot. Alkoi vaan epäilyttää, että olisko lapsivesi voinut mennä kylvyssä ilman, että mä huomaan sitä. kipuja ei siinä vaiheessa ollut. Nyt vaan ihmetyttää, että mistä mä tiedän jos tässä täytyy synnyttämään lähteä. täytyy kai seurata oloa, että mihin suuntaan menee.

hyviä viikonloppuja kaikille.

Haltia ja peikkopoika 35 + 6

haltia: No huhhuh. Onpa erikoinen tilanne. Voisko kylpyveden väri johtua jostain muusta, valaistuksesta, saippuasta tms.? Onko sun mahan muoto muuttunut tai vauvan liikkeet vähentyneet? Ne voisi olla merkkejä lapsiveden menosta.

Mulle ainakin sanottiin, että jos lapsivesi menee ja se on vihertävää, täytyy heti lähteä sairaalaan. Vihertävä lapsivesi on yleensä merkki siitä, että vauva on kakannut ja se taas usein merkitsee vauvan ahdinkoa. :/ Toisaalta, kaikki noi oireet voi johtua ihan flunssasta ja kylpyveden outo väri jostain sattumanvaraisesta tekijästä. Kannattaa tosiaan seurailla tilannetta ja mieluummin soittaa herkästi synnärille kuin pähkäillä asiaa kotona. :hug:

Ihanan lahjan kyllä sait mieheltä! :) Hyvää syntymäpäivää! :flower: Tuliko lahja yllätyksenä?

ON: Tänään vietiin kissat ekaa kertaa tutustumaan takapihaan. Olivat aika ihmeissään, etenkin vanhempi katti, joka kävi välillä sisällä keräämässä lisää rohkeutta. :D Hassu arkajalka.

Kohta pitäisi lähteä hakemaan kaupasta isänpäiväkakkuun tarpeita. Multa jäi isyyspakkauksen kokoaminen kesken, mutta jotain pientä sentään ehdin hankkia.

-Pantsu ja pikku-ukko 37+4

HALTIA aika hassu tilanne :/ Tuntuis kyllä et ei ihan huomaamatta vedet menis... Onko sen jälkeen tiputtanut mitään? Mut käy ihmees tarkistuttaan jos epäilyttää, ei se ainakaan keltään pois ole.. saat mielenrauhan. Mut hieno lahja, ei voi muuta sanoa!! Onko amme asennettu "uusien putkien" yhteyteen..meinaan että voisko olla väri jostain putkesta tullutta tai onko siinä mitää kupariosia mitkä vois laskea väriä? Hmm.. omituista. Pikaista paranemista sinne muutenki!

PANTSU mä annoin jo paketin aikaa sitte..kuvittelin että olis viimeistää tässä vaiheessa sairaalalla.. Tylsää..nyt olis ollu sopiva päivä antaa se :/ Nooo.. eipä se nii vaarallista :)

Tyhmä liivikauppa.. tilautin jo 3vk sitte imetysliivit, ainoa merkki missä löytyy sopiva koko. Sanottiin että tulee muutamassa päivässä. Eikä vieläkää ole tulleet. Noh.. jospa tää baby odottelee niitä liivejä :LOL: eikä tuu pois. Olis varmaa pitäny katella joku paitakin mutta en o saanu aikaseks... Nooh.. onnistuuhan se imetys nyt varmaan ilman spesiaalipaitaakin :)

Mies meni taas urheilemaan, mä täällä sohvan nurkassa venyn taas laiskana.. No, keräilen voimia koitokseen ;) (mikä ihanan taivaallinen tekosyy)

Kauniskuu LA:a viettäen

Nopeasti tulin kirjoittamaan: meille syntyi prinsessa 3.11.09 klo 1.28 sektiolla. Kolme päivää sitä työstettiin ja synnytys oli rankka kokemus, mutta kirjoitan synnytyskertomusta paremmalla ajalla. juuri päästiin muutama tunti sitten sairaalasta kotiin. Vauva voi hyvin mikä on tärkeintä. Nyt pääsemme opettelemaan vauva-arkea täällä kotona.

Terveisin Bartsu ja pikku-prinsessa 4pv

Haltia Toivottavasti kaikki on hyvin. Ihanan synttärilahjan oot kyllä saanut...niin ja hyvää synttäriä. :)

pantsu Mäkin haaveilen takapihasta, niin saisi kisut päästää pihalle useammin. Nyt joutuu valjaissa käyttämäään ulkona. :) Minkälaisen kakun meinasit tehdä?

KAuniskuu Se voi olla sullakin sitten kohta menoa.

onnea Bartsu prinsessasta :heart: :heart:

Taitaa hoidoilla aluille saadut vauvat syntyy aika hyvin lasketun ajan mukaisesti. Tuntuu ainakin siltä. :)

Bartsulle onnea pienesstä prinsessasta! :heart: Huh, 3 päivän synnytys! :eek: Onneksi pikkuinen voi hyvin.

millis: Leivon suklaa-puolukkakakkua. Kokeilin myös turkinpippuri-sitruunapikkuleipiä, joista tuli ihan älyttömän hyviä! :p Ne taitaakin mennä parempiin suihin jo tänään. :D

Kauniskuu: Jännää! Toivottavasti nyt alkaa tapahtua! b=)d

Bartsulle suret onnittelut tyttövauvasta. :heart: ihanaa, että kaikki on hyvin.

vastaan kaikille yhteisesti, kun siis tilanne on täällä edelleen hyvin outo. Päättelin, ettei mulla varmaankaan lapsivedet mennyt, koska olisi sen kai jotenkin tuntenut, ja koska vauva liikkui vielä useita tunteja tapahtuneen jälkeen runsasasti. Sitten alkoi supistelut 10 min välein ja kesti n 1,5 h soitin jo sairaalaan, että tuln, mutta koska ne loppuivat, ja meille oli tulosa se ystäväpariskunta kylää soitin, että en tule vielä, vaan lepään ja seuraan tilannetta. No nyt ne supparit on taas alkanut 8 - 20 min välein ollut noin tunnin. Ei ne kipeitä ole, mutta selviä silti. hoitaja sanoi, että tarkistaa tilanteen mielellään jos tulen, mutta kun sairaalaan on 100km, en viitsisi ihan turhan takia lähteä, hänkin epäili, että olisivat olleet harjoitussuppareita. Seuraan nyt siis edelleen kellon kanssa supistuksia ja lapsen liikkeitä,. mutta luulisi, että se jollain tavalla sattuu, jos vauva on tulossa. huomenna olisi täynnä 36 viikkoa. saisi pieni vielä pari viikkoa pysyä matkassa. Nauratti vaan, kun mies kävi vaihtamassa talvirenkaat autoon, ja tankkasi tankin täyteen ja vaihtoi öljyt ja peruutti nokan kohti porttia ja sanoi, että on nyt kaikki lähtövalmiina, kun tulee lähtö, niin tais vauva luulla, että se oli kutsu, sitäkin sanoin, että ei tää nyt sun syntymäpäivä oo, vaan äidin, että sä käsitit nyt väärin. No nyt menen lepäämään. ja tarkistan taas onko mahan muoto muuttunut.

Kauniskuun
puolesta jännitetään, toivottavast teillä pieni tajuaisi nyt tulla maailmaan :)

Nin ja kylpyamme tuli yllätyksenä. Olen joskus siitä miehelle sanonut, että olisi ihana, ja olen bauhausissa ihastellut yhtä ammetta. En voinut kyllä arvata, ja olin koko ammeasian unohtanutkin, oli ihana yllätys :) voidaan vauvankin kanssa sitten kylpeä. mietin että ehkä veden väri johtu putkista, tai olisiko mun hiukset vähän kastuneet, kun joku aika sitten ne värjäsin, niin olisivat voineet värjätä veden. Säikäytti vaan kovasti.

haltia: Onneksi ei ollut lapsivettä! Mullahan on tullut noita harkkasupistuksia pisimmillään sen 4 tuntia putkeen. :/ Sitten loppuivat. Synnytyssupistusten pitäisi voimistua ja pidentyä, mutta mulla ainakin noi harkkasupistukset pysyivät koko ajan yhtä kipeinä (ei kovin kipeinä, mutta tuntuivat kuitenkin) ja kesto oli reilusti alle 30 sekuntia. Olisihan se hyvä, jos teidän vauveli vielä pari viikkoa malttaisi pysyä mahassa. :)

Yhteistyössä