+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

millis1981: Mulla liikkeet alkoivat tuntumaan vasta paripäivää sitten :heart: eli rv 20+3. Ehdin kans pelkäämään että mistä johtuu.... mulla kans doppleri ja syke on aina löytynyt kun oon kuunnellut. Rakenneultrassa syyksi selvisi edessä oleva istukka joka vaimentaa liikkeitä.

Omia kuulumisia: Rakenneultra oli tosiaan rv 20+3. Vauva oli niin vilkkaalla päällä että lääkrillä oli vaikeuksia saada katsottua kaikki tarpeellinen, ajatkin olivat toista tuntia myöhässä ja tietty lääkäri hyvin kiireisen tuntuinen :ashamed: aikki näytti olevan kunnossa, mutta seurantaultra tehdään 4 viikon kuluttua (rv 24+3) koska sydänmeen ja mahaosaan oli niin huono näkyvyys vauvan liikkeistä johtuen. Ihan kiva että pääsee vauvaa katsomaan taas pian :heart: Tyttöveikkaus myös saatiin.....lääkäri ei tosin uskaltanut ihan varmaksi sanoa mutta kuiteskin.

Tiinuli81 rv20+5

Tiinuli: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Niin ja varovaiset onnittelut myös tyttölupauksesta! Oletko jo ehtinyt ostaa ekat prinsessamekot? :saint:

millis: Doppleri on kyllä hyvä tuossa vaiheessa, kun ei vielä liikkeet tunnu. :) Mulla sen käyttö on kyllä jäänyt vähäiseksi nyt, kun liikkeitä tuntuu jo paljon.

Veenalle hyvää kesälomaa! B) Ihanat säät ainakin loman ajaksi sattunut!

ON: Vaatteita on tullut osteltua. Viimeksi huusin huuto.netistä 56 cm:n vanupuvun. Se äitiyspakkauksen puku on niin valtava, että on mukavampi olla ainakin aluksi joku sopivampi ulkoilupuku. Turvakaukaloakin ollaan jo katseltu, ja luultavasti tilataan Maxi-cosi cabriofix isofix-telakalla Saksasta.

Tänään oli neuvola. Eipä mitään ihmeellistä, kaikki oli hyvin. Sain Kelan paperit ja raskaustodistuksen, jotka kiikutin saman tien Kelaan. Käsittelyajat on aika pitkät, n. viisi viikkoa. Kovasti tekisi mieli jo se äitiyspakkaus saada! Onneksi tässä on hyvin aikaa. Vuokrayhdistyksellekin vein tuon todistuksen, niin päästään vähän eteenpäin asuntojonossa.

Sokerirasitukseen sain lähetteen, kävin varaamassa ajankin kahden viikon päähän. Seuraavalla kerralla onkin neuvolalääkäri, se tosin on vasta 18.9.

Tässä siis nämä kuulumiset:

Paino: 80,3 (lähtö 73)
Sf-mitta: 21,5 (nätisti aivan keskikäyrää mennään)
Syke: 140 :heart:
Liikkeet: ++
Hb: ei mitattu, mutta heinäkuun alussa ok
Pissa: puhdas

-Pantsu ja pikku-ukko tasan 24

Huomenta masukkaat!

Täältäkin tuoreita aamun neuvolakuulumisia:
Painoa kertynyt 3.8 kg / 6 vkoa eli 630g / vko, ihan hyvä tahti kuulemma :D Juuh...
Syke: 140 :heart: ja pirpana liikkui ahkeraan, kun äänet hävisi välillä ja kuului "kohahduksia". Olipas liikkistä =)
Hb: 143 ja pissa puhdas.
Eli so far so gooooood!!! 8.9. rakenneultraa odotellessa...

Pantalaimonillakin oli hyviä neuvolakuulumisia :)
Itsekin olen hankkinut jo tuollaisen pienen toppahaalarin (56), ja huutiksesta myöskin. Oli hinta kohdillaan.
Tiinulillakin oli ultrassa kaikki mallillaan =) ja pääsette pian uudestaan kurkkaamaan pikkuista. Jospa olisi rauhallisempi meininki sillä kertaa ja lääkärikin ajallaan.

Ette arvaa, oon ottanu hurjan projektin... Saas nähdä tuleeko lainkaan valmista :ashamed:
Ostin langat ja olen aloitellut kastemekon neulomista! Ja edellisen kerran oon neulonu varmaan yläasteella :D Toivottavasti ei tullut haukattua liian suurta palaa. No, onhan tässä tätä lomaa ja kutimet voi ottaa mukaan ulos, kun menee paistattelemaan päivää ja onpa tekemistä sadepäiviksikin.

Loistavaa vointia kaikille!!!

Jatkan lomailua kera pirpanan, joka tänään 15+4 :heart: B)

Riio: Onnea hyvistä neuvolakuulumisista! :flower: Huh, mäkin olen viimeksi yläasteella neulonut! Toivottavasti tulee hyvää jälkeä! :) Mä olen myös ajatellut, että voisin opetella uudelleen neulomaan. Ajattelin pyytää omalta mummultani vähän opastusta, tarkoitus olisi, että voisin itse neuloa villavaippahousuja.

Lainasin kirjastosta "Kantoliina ja kestovaippa"-nimisen opuksen. Tosi hyvä kirja, suosittelen kaikille, jotka ovat kantamisesta ja kestoilusta kiinnostuneita! Mä innostuin ainakin, ja valistin jo miestäkin kantamisen eduista ja siitä, kuinka luontoa ja kukkaroa säästäviä kestot ovat. :D Ajattelin, että meillä voisi kestokokeilu alkaa harso-kuivaliina-vaippahousu-yhdistelmillä, ehkä myös jotain vaippakuoria voisi hankkia.

ON: Eilen siirreltiin vielä makkarissa huonekaluja ja sain palkaksi aika mojovat liitoskivut. :| Täytyy nyt pari päivää ottaa ihan iisisti. Mutta on kivaa, kun vauvan tavaroille on tilaa! :)

-Pantsu ja pikku-ukko 24+1

Tiinuli Meinaatteko käydä yksityisellä ultrassa varmistelee tyttölupausta?

Ihania neuvolakuulumisia kaikilla. =)

Mulla ensi viikon perjantaina rakenneultra ja seuraava neuvola sovittiin syyskuun ekalle viikolla jotta saan samalla ne kelan paperit. saan ne työnantajalle ja Kelaan menemään.

Mäkin oon miettinyt, että pitää alkaa huuto.netistä katsella noita toppapukuja, kun se äippäpakkauksen puku on niin iso. Eilen käytiin hakee mun yhdeltä työkamulta sänky. Lähes uudenveroinen oli. Nyt vaan odotellaan,että vauva syntyisi. :)
Pikku hiljaa saa ostella kaikenlaista kivaa.

Mäkin oon lomalla, toinen viikko menossa. Vielä kaksi täyttä edessä. Ihanaa!!

Kivasti kaikilla tullut painoa. Mulla ei vaan vieläkään ole tuo paino noussut. Neuvolatäti sanoi, että ei haittaa. Syön kumminkin ihan normisti, mutta paino ei nouse. Viime käynnillä olin -kiloilla.

millis ja lupu 18+4

Liikkeistä: Kuten Riio mainitsitkin niin kohtu on tosiaan taaksepäin kallellaan ja viime ultrassa istukka oli edessä. Mutta sinä päivänä kun tänne viimeksi kirjoitin, niin tunsin ensimmäiset liikkeet kunnolla (silloin 19+0). Nyt niitä onkin jo tuntunut aina silloin tällöin ja välillä vekara touhuaa oikein kunnolla. Mieskin on saanut jo tuntea liikkeitä muutaman kerran :)

Ensi viikolla edessä sitten rakenneultra, jännää on. Kuitenkin levollisemmin mielin nyt kun liikkeitä on jo tuntunut.

Yhden vaatteenkin olen jo pienelle ostanut ja lasten huoneen tapetitkin on käyty valkkaamassa. Kai sitä pikkuhiljaa alkaa uskaltaa jo uskoa..

Riio: Hurjan kuulonen projekti. Meillä kulkee onneksi mekko suvussa, eipä sillä että en osaa muuta tehdäkään kuin ketjusilmukoita :D

Pantsu: Elä nyt liikoja siellä mitään huonekaluja siirtele! Pitääkin pistää tuo kestovaippaopuksen nimi korvan taakse!

Veena 20+0 (jeee!!!)

Veena: Onnea puolivälin poksuista ja liikkeiden tuntemisesta! :flower: :) Juu, onneksi ei enää suurempia siirtelyitä tarvitse tehdä. Taisi vaan nämä liitoskivut jäädä kaveriksi, pidemmän aikaa, jos kävelen, niin alkaa lonkat ja alavatsa kipuilla. :/

milliksellä ja Veenalla onkin sitten ensi viikolla jännää! Tulkaahan heti kertomaan uutisia rakenneultrasta! :D Aiotteko udella sukupuolta?

millis: On se hassua, että toiset joutuvat stressaamaan painonnousua ja toiset sitä, ettei se nouse. Hyvää lomanjatkoa, ihanan aurinkoiset ilmat on sullekin sattuneet! B)

ON: Eilen illalla katseltiin miehen kanssa mahaa. Se hytkyi ja pomppi hassusti, kun pikku-ukko myllersi. :D Sille on selkeästi muodostumassa jonkinlainen rytmi, joka tietysti vähän vaihtelee sen mukaan mitä minä puuhailen. Eniten liikkeitä tuntuu aikaisin aamulla, sitten lounaan jälkeen iltapäivällä, ja myöhään illalla nukkumaan mennessä.

Mies lähtee tänään kaverinsa polttareihin ja minä reissaan Helsinkiin kyläilemään. Olisi vähän shoppailtavaa, en löytänyt eilen sopivan kokoista tukivyötä ja alusvaatteitakin pitäisi katsella uusia. ;)

-Pantsu ja pikku-ukko 24+3

Pantsu: Kiitoksia :) Kipuiluja täälläkin ollut aina välillä; kun olen istunut autossa pidempään ja kun olen ollut golfaamassa (siitä tulee aikasta pitkä matka ripeätä kävelyä). Muistelin muuten että olisit joskus laittanut tuonne kerhon puolelle linkin jossa oli jokin vauvavakuutusvertailu? Koitin sitä etsiä, mutten löytänyt. Muistatko tälläistä, vai muistanko väärin?

Hauskaa shoppailureissua B)

Muoks. Nyt mä löysinkin sen linkin eli ei enää mitään :wave:

Tervehdys naiset,

Minä toiveikkaana KURKIN vasta.
Tosiaan kuukausi sitten tuli se keskenmeno, sillon en uskaltautunut tänne ollenkaan.
Nyt tänään väkevä luomuplussa ja ajattelin pikkusen jo kurkistella, on jotenkin erilainen tunne nyt...

Toivottavasti pääsen liittymään joukkoonne kunnolla! :heart:

Toivoopi Bee

Huomasin nikkis tällä puolella ja tulin kurkkii että oisitko plussannu ja Voi kuinka ihanaa että tärppäs noin nopeesti siulla RouvaB :hug: :heart: :heart: luin keskenmenostasi viimeeksi ja olen todella pahoillani. Ihanaa että nyt tärppäsi =) !Onnea!

Tyty ja Kitku 40+6

Rouva B: Onnittelut vielä tälläkin puolella :) ja tervetuloa mukaan :flower: Kuulostaa hyvältä suo sinun äidinvaisto "on jotenkin erilainen tunne nyt" =)

Pantalaimon: Löytyikö isolta kylältä ostoksia? Mä sain HM:n paketin eilen, jossa tuli perusmammakamaa; muutama toppi ja tuubisetti. Pitihän sitä tänään sit tuubia mallailla ;)

Veena: Sulla ois sitten puolivälin etappi saavutettuna, onnea! :) Vauvavakuutuksista: Uskallatko kertoa, kenen tarjoama vakuutus oli mielestäsi paras? Vaikuttaako teillä esim. se minka yhtiön kautta teidän muut vakuutukset tällä hetkellä on? Itsellä on vielä tekemättä tuo vakuutusvertailu, pitäisi ehkä paneutua asiaan jossain vaiheessa.

Neuleprojektini: Huh huh, sanon minä... :| Juu, olis ehkä kannattanu jotain kaulaliinaa yrittää ens alkuun :D Tähän mennessä oon purkanu aloitetun työn (vasta) viisi kertaa. Oon kuitenkin päättänyt selvitä tehtävästä ja tein sellaisen kompromissin, että yksinkertaistin mallia hieman, eli siihen ei tule niin paljon kuviota kuin mallissa on. Onpahan kerrassaan sitten uniikkikappale :D Ja mummoillekin jotain taivasteltavaa kahvikupin äärelle... :LOL:
Mekon tekijänhän voi pitää vaikka salassa ;)

Hyvää yötä koko jengille!

Riio ja pirpana 16+0 =) :heart:

Rouva B Onnittelut plussasta :flower: Toivottavasti kaikki sujuisi hyvin

millis1981 Meillä 3 viikonkuluttua kontrolliultra joten ajattelin siiä vielä kysäistä että pitääkö tyttölupaus vielä paikkansa =)

Pantalaimon Täytyy tunnustaa että jotain tyttövaatteita on tullut hankittua vaikka varmuutta ei edes vielä ole :ashamed:

(.) eipä mitään kummempia uusikuulumisia ole.... aloitin pissatulehduksiin estolääkityksen josta näköjään saan hiivatulehduksia |O eli oravanpyörässä ollaan. Jalkoja särkee aivan älyttömästi illat ja yöt, istuma työtä teen päivisin. Nyt on käsikin muutunut jotenkin voimattomaksi ja oudoksi...mitähän se tarkittaa?

Hankintoja olen tehnyt lisää.....elikkäs vaunuthan me ostettiin jo ennen rakenneultraa. Nyt on pinnasänky ja hoitopöytä hankittuna =) Ja tietty vaatteita lisää....;)

Tiinuli rv21+6

Heippa vaan kaikki :) Eipäs ole tullut käytyä täällä pitkiin aikoihin :ashamed: Töissä ollut kauhia kiire ja sitten kotona nuoremmalla on ensimmäinen kunnon uhma, joten ei ole aika riittänyt.
Masussa asusteleva pikku peikko-poika voi hyvin ja on ihan hirvittävän menevä.Yöt läpeensä ja suurimman osan päivääkin vatsa tanssii ihan omaa rumbaansa :D Unet on käyneet vähiin, kun vessassa saa hypätä vähänväliä ja pikkuinen haluaa äiteen huomiota.
Jonkin verran on ruvennut tulemaan napakoitakin supistuksiakin, enimmäkseen työpäivän päätteeksi.Ei oikein enään jaksaisi seistä 9 tuntia :/ Onneksi mammaloma häämöttää jo 3 viikon päässä B) Tai oikeestaan pidän ensin pari viikkoa vuosilomaa ja siitä jään suoraan mammalomalle.Ensi viikolla olisi jälleen neuvola, pääsee terkkari taasen päivittelemään vatsan kokoa(sen mielestä se on joka kerralla kohtuuttoman suuri :eek: ) ja minä muistuttamaan, että edellisen kanssa oli sama juttu, kyllä se siitä kutistuu, kun vauva ulos tulee :LOL:
Ihanaa loppukesää kaikille :flower: B)

Dragon-lady ja nuuskamuikkunen 29+3

Tänään oli sitten rakenneultra ja kaikki oli hyvin :) Olo on kovin onnellinen. Pikkuinen oli kuulemma keskikokoinen. Siellä hän heilutteli ja näytti vanhemmille peukkua. Päätettiin sitten loppu viimein ultrassa että jätetään sukupuoli yllätykseksi että sitä ei nyt sitten tiedä kumpi sieltä on tuloillaan. Uuden ultra-ajan saan lääkärille vielä sillä istukka on edelleen edessä ja seurataan josko se siitä siirtyisi.

Riio: En ole vielä yhtään perehtynyt noihin vakuutuksiin. Sen verran tosiaan sain aikaiseksi että kaivoin sen linkin ja siihen se sitten jäi.. Koitan sysätä sitä hommaa miehen harteille ;) Tai jos saisi itse aikaiseksi. Vakuutus joka tapauksessa olisi tarkoitus ottaa.

Millikselle tsemiä ultraan b:)d eikös se ollut joskus lähiaikoina?

Veena Aamulla olisi heti 8.30 ultra. Jee. =)

Tultiin just reissuilta kotiin. Kolme viikkoa on oltu menossa kun tuulispäät ja nyt ollaan vika viikko ihan vaan kotosalla. Ihanaa!!

mut palailen huomen uudestaan.

millis ja lupu 19+5

Riio: Enpä mitään erikoisempia löytöjä tehnyt. Sopivan kokoisen tukivyön ostin, olin ihan yllättynyt, kun S-koko piti ottaa.

Sait minusta käsityökaverin! :D Minäkin otin ekaa kertaa puikot käteen yläasteen jälkeen ja aloin kutoa villavaippahousuja. Tähän mennessä on sujunut hyvin, vaikka lahkeensuiden kavennusta jouduin mallailemaan pikkaisen. Käsialakin on yllättävän tasaista. :) Vähän olen nyt hurahtanut tähän touhuun. Kävin ostamassa lisää lankaa ja bambuiset pyöröpuikot. :D

Olit kysellyt noista vakuutuksista. Me otettiin Tapiolasta, koska meillä on siellä kotivakuutus, ja tämän lapsivakuutuksen ehdot tuntuivat meille parhailta. Lisäksi siirrettiin sinne autovakuutus ja avattiin lapselle tili, joten saatiin aika hyvät alennukset noista vakuutusmaksuista. :)

Veena: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :) Teillä onkin sitten jännitettävää loppuun saakka!

Dragon-lady: Sullakin on enää niin vähän aikaa äitiyslomaan! Hurjaa! :)

millikselle onnea huomiseen ultraan!

Tiinuli: Voi kurjuus! :( Hiiva on tosi ikävä vaiva. Oletko koittanut maitohappobakteerikapseleita (siis sellaisia emättimeen laitettavia)? Niitä saa käyttää myös raskaana ollessa, näin ainakin mulle gyne neuvoi.

(.) Ei kummempia. Pesin kaikki vauvan vaatteet, ja huomasin, että niitä onkin kertynyt aika paljon. :whistle: Pitää vinkata sukulaisille, että voi siirtyä vähän isompiin kokoihin tai ostella vaikka leluja. :D

-Pantsu 25+2

Pantsu: Hyvä tietää koskien tota vakuutusta. Pitää nyt koittaa niihin perehtyä.. Sä olet sitten jo saanut hyvin vaatteita hankittua! Meillä on vasta yksi sellainen potkupuvun tyylinen :ashamed: Vaikka onhan tässä vielä aikaa, mutta kai sitä olisi hyvä pikkuhiljaa alkaa haalimaan kaikennäköistä rompetta niin ei sitten kerralla tarvitse.

Vähän olen koittanut netistä tutkia esim. vaunujen hintatasoa ja ominaisuuksia, mutta ei niistä kyllä suoraan sanottuna ota selvää mitkä on oleellisia ominaisuuksia ja mitkä ei :/

Millis: b :) d

Veena 20+6

Veena: Meillä laski auton vakuutusmaksut yli 200?:a, kun vaihdettiin yhtiötä! :eek: Mies sanoikin, että saatiin tavallaan tuo lapsivakuutus "kaupan päälle", kun maksetaan periaatteessa nyt molemmista saman verran kuin pelkästä vanhasta autovakuutuksesta.

Juu, onhan tuota vaatetta ehtinyt kertyä. :ashamed: Mun vanhemmat on molemmat ostelleet, ja sitten olen itse pikkuhiljaa alennusmyynneistä tehnyt löytöjä. Nyt vasta inventoin ne, ja pienimpiä kokoja alkaa olla tarpeeksi. Ainoastaa puuttuu ehkä potkuhousuja sekä jotain lämpimiä villavaatteita, myssyjä, tumppuja ja sellaisia, mutta jospa käsityökärpäsen purema riittäisi niidenkin kutomiseen. ;)

-Pantsu ja pikku-ukko 25+3

rakenneultra kuulumisia. :)
Kaikki oli vauvalla hyvin. Painoa oli kertynyt 303g pienelle. siitä se lähtee. Kätilö antoi TYTTÖLUPAUKSEN :heart: . Sanoi, etä 100% varma ei voi olla, mutta vaikka kuinka moneen kertaan katsoi niin ei se löytänyt sieltä poikien vehkeitä. :LOL:
Mulla on istukka etuseinämässä niin sen vuoksi en oo varmoja liikkeitä tuntenut. Eilen tuntui jotain kuplintaa ja kätilö arveli niiden olevan liikkeitä.

millis ja lupu 19+6

millis: Onnea tyttölupauksesta! :heart: Ihanaa, että kaikki oli ultrassa hyvin. :)

ON: Menen tänään sovittamaan hääpukua! Jännää! :D Saa nähdä millainen luomus siitä on tullut, olen nähnyt vain kuvia, nyt on eka kerta kun sen näkee ihan livenä. :)

-Pantsu

Millis: Hienoa että kaikki hyvin! Nyt ei muuta kuin prinsessamekon ostoon :)

Pantsu: Aikamoinen ero siis noissa vakuutusmaksuissa. Pitänee nyt sitten perehtyä asiaan. Toivottavasti hääpuku oli linjassa omien ajatustesi kanssa!

Kestovaipoista: Koitin eilen tutkia netistä tietoa niistä ja niitä tuntuu olevan aikasta monenlaisia. Päähän siinä meni pyörälle (sisävaippa, kuorivaippa, taskuvaippa, all-in-one jne, :eek:) :D Millaisia olette ajatelleet käyttää?

Veena 21+3

Veena: Hääpuvusta on tulossa ihana! :heart:

Kestoista: Villavaippahousuja olen tosiaan kutonut, ja ekat on jo lahkeita vaille valmiit, tosin unohdin ne Tampereelle. :ashamed: Toisia olisi tarkoitus alkaa kutoa. Ajatuksena on aluksi käyttää harsoja+villiksiä tai kuoria, sekä äitiyspakkauksessa tulevia kestoja. Harsoja siksi, että niitä on helpompi säätää ihan pienelle (tai pienelle? vaikea sanoa kuinka pieni sieltä sitten tulee :D ), tosin kuulemma falskaavat helposti, joten pitää olla niitä villiksiä tai kuoria reilusti varalta. Haluaisin lisäksi kokeilla esim. Igu*leen yhden koon sisävaippoja ja kuoria, ne vaikuttavat melko helposti säädettäviltä ja siellä on ihania kuoseja. :D Yövaipaksi kannattaa miettiä jotain tehokkaasti imevää vaippaa, esim. jotain AIO:ta, koska niissä on vaihtoväli pidempi.

Suosittelen todella lämpimästi sitä "Kantoliina ja kestovaippa"-kirjaa. ;) Lisäksi Kestovaippainfon keskusteluita kannattaa käydä lukemassa, sieltä saa hyviä vinkkejä. Mun mielestä Turussa ja Tampereella toimii myös kestovaippojen vuokraus, eli paikalliselta kestovaippayhdistykseltä voi vuokrata paketillisen kestovaippoja, jossa on paljon erilaisia vaippoja kokeiltavaksi. Jonot taitavat vaan olla aika pitkät, eli pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa ottaa selvää, koska kannattaa mennä jonottelemaan. :)

ON: Parina viime päivänä on alkanut väsyttää ihan kamalasti. :/ Lisäksi päässä on kumma tunne, melkein kuin särkisi, muttei kuitenkaan. Olen miettinyt, onkohan hemppa laskussa, eikös alhaiseen hemppaan liity juuri tällainen väsymys ja vähän höntti olo? Noh, keskiviikkona menen labraan sokerirasitukseen ja siellä otetaan myös normaalit verikokeet. Magnesiumia kävin apteekista, viikonloppuna meni molemmat pohkeet ihan jumiin, kun kramppasi niin kovasti. :( Mutta, pikkuvaivojahan nämä ovat.

-Pantsu ja pikku-ukko 25+6 (puolen tunnin päästä poksuu taas viikot!)

Kestoista: Kovin sekavaa tuntuu olevan tuo kestoiluhomma :D Luulen että meille paras vaihtoehto on se, mikä on itselle helpoin ja vauvalle mukava. Vaan mikähän se sitten mahtaa olla.. Tuo liinojen/harsojen taittelu kuulostaa vaikealta. Ja jos se on liian vaikeaa niin pelkään pahoin että jäävät käyttämättä.

Ehkä sitten ns. valmiit sisävaipat villiksien kera tai taskuvaipat tms. voisivat olla hyviä. Ja mitä eroa on sitten kannattaako ostaa taskuvaippoja vai AIO vaippoja? Mutta sopivatko ne kuinka hyvin sitten ihan pienelle vielä? Käytetäänkö sisävaippojen kanssa aina villkisiä tai kuoria? Lähipiiristä kyllä löytyy potentiaalisia villapöksyn kutojia, vaikka itselläni ei puikot pysykään käsissä.

Meinaatteko hankkia kuinka paljon etukäteen noita vaippoja? Kun pohdin tässä josko niitä sitten jo alkaisi ostella..

Pantsu: Ihan hyvin voi johtua hempan laskusta tuo väsymys. Onneksi on pian neuvola niin saat selvyyden asiaan!

Veena 21+4

Yhteistyössä