+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Riio: Me jonotetaan isompaan opiskelijakämppään. Ei tämä kaksio vielä pieni ole, mutta vauvan kasvaessa varmaan tila loppuu aika nopeasti. Lisäksi oma piha olisi kiva, ollaan jonossa rivitaloasuntoon. Vaikka onhan meillä nytkin tosi hyvänkokoinen lasitettu parveke, jossa kissat viihtyvät. ;)

Mulla on tuota väsymystä esiintynyt vielä aina aika ajoin. Unentarve on selvästi lisääntynyt, mutta joinain aamuina saatan herätä ihan virkeänä seitsemän-kahdeksan tunnin yöunien jälkeen, toisina öinä voisin vedellä helposti 10 tuntia unta pollaan. :D

Eilen tarttui taas kaupasta mukaan vauvanvaatteita. Ei niitä enää pysty vastustamaan. :ashamed: Olen myös innostunut huutamaan huuto.netistä, saa nähdä onnistunko sieltä saamaan jotain. Ainakin kantoliinan olen ajatellut hankkia käytettynä. Jos se osoittautuu hyväksi, sitten voisi ostaa uutenakin. Oletteko muut ajatelleet hankkivanne kantoliinan tai rintarepun?

-Pantsu 21+1

Keskiviikkoa!

Liina/reppu kysymys: Oon miettinyt jo varovaisesti. Olisi kiva päästä kokeilemaan kumpaakin ennen ostopäätöstä miten solmuun noiden kanssa pääsee :D
Helpottaahan se olemista, kun kädet on vapaana ja vaavelin paino jakautuu tasaisemmin kantajalleen. Ja onhan pikkuisen mukava olla lähellä sydämenlyöntejä :)

Liina vaikuttaa omasta mielestäni monipuolisemmalta, kun sidontatapoja ja vauvan asentoa liinassa voi vaihdella. Repussahan tiitiäinen nököttää joko kasvot eteen tai taakse. Jotenkin tuntuu kuitenkin, että mies kujettelisi pientä ehkä mieluummin repussa kuin liinassa... Tai sitten ei käytä kumpaakaan vaikka tarjolla olisi!
Oliko muuten niin, että reppua ei voi käyttää kun vasta muutaman kuukauden ikäiselle?Liinahan menee kaiketi heti?
Todennäköisesti minäkin ostan sitten jomman kumman käytettynä. Tai jos rahat on tiukilla, pyydän lahjaksi... :ashamed:

Nyt takaisin töihin, tauko loppui! Mukavaa päivää kaikille!!!

Pikkaisen olen itsekin jo tutkinut noita kantoreppuja yms. Jotenkin tuo reppuajatus vaan kuulostaa helpommalta kuin se liina. Jotenkin se sitomishomma kuulostaa vaikealta. Ja mieskin varmaan enempi sille repulle lämpenisi. Toisaalta taas, entäs jos vauva viihtyisikin paremmin liinassa. Näihin kaiken maailman vehkeisiin pitäisi saada joku koulutus. Mistä ihmeestä sitä voi tietää kaikkia asioita liittyen vaunuihin ja kantoliinoihin ja muihin tarvikkeisiin ja vielä ymmärtää mikä on hyvä ja mikä huono ja missä asennossa pitää olla pää tai jalka. Aikamoinen vauvantarvikeviidakko. :kieh:

Riio: Sen mukaan mitä itse satuin lukemaan niin repuissa oli eroja eli toiset menevät heti vastasyntyneelle ja toiset vasta muutaman kk päästä.

Pantsu: Itse en ole vielä ostanut mitään. Jokohan sitä kohta uskaltaisi B)

Neuvolaa odotellessa. Ajattelin kysyä siellä tuosta sikaflunssasta ja onko jo päätetty kuinka menetellään. Kun vaan tietäisi kumpi on pahempi; itse tauti vaiko rokote. Taudista voi tulla mahdollisesti vissiin sikövaurioita ja toisaalta taas kukaan ei edes tunnu tietävän mitä rokotteesta voi tulla. Kun ei tiedä.

).( Liikkeitä kuulostelen jatkuvasti, mutta vielä ei ole mitään selkeitä aikakaan tuntunut. Toivottavasti masussa on kaikki kuitenkin hyvin, vaikkei vielä tunnukaan. Odottelu siis jatkuu B)

Veena 16+6

Letkeetä jazz-viikonloppua Pantsulle! B) Pistähän joraillen! Ja rentouttavaa mökkielämää. Itsekin tahtoisin jonnekin Saimaan rannalle laiturin nokkaan kuunteleen kuikan huutoa...

Veena: Sulla kohtapuoliin koittaa puoliväli :) Mulla on menossa kans "rauhallinen" vaihe; ei ole oireita, ei nälätä, viluta, ei tarvi rampata vessassa ja omat vaatteet menee päälle. Itsekin toivon kovasti, että kaikki on kunnossa...

Täällä viikonloppu menee kotosalla, ellei jotain ex tempore-juttua keksitä. Kovasti tuo loma jo siintää mielessä... 3.8. alkaisi :)
Seuraava neuvola on 5.8. Etsittäisiinköhän siellä sitten sydänääniä??

Lokoisaa oloa kaikille!!!

Riio 12+6 (nla 13+2)

Olen täällä käynyt lukemassa teidän juttuja aina silloin tällöin, mutta en ole saanut itse kirjoitettua. Positiivisen raskaustestin tein 17.04 ja tämä tämä tuli viidennestä ivf:stä ja viiden vuoden odotuksen jälkeen. Juuri kun olimme heittämässä hyvästit vauva haaveille. :heart:
Nyt viikkoja kasassa 17+4
Alussa oli hirvee nälkä ja jos et syönyt tarpeeksi usein tuli tosi huono-olo, mutta mutta se loppui siinä 11 vikon kohdalla. Painokin putosi sellaiset 3-4 kg, mutta nyt ovat tulleet takaisin.
Aurinkoista kesää kaikille ja voikaa hyvin :flower:
t.maariaa

Moikka maariaa ja tervetuloa joukkoon!
Onnittelut odotuksesta :) Pitkään saitte tekin odottaa plussaa, mutta nyt matka on jo hyvässä vauhdissa. Aivan mahtavaa!

Tää pino elelee rauhallista tahtia niinkuin olet varmaan huomannutkin :) Mutta sopii ainakin meikäläiselle, kun en ole mikään kauhean ahkera kirjoittelija. Pitkään lueskelin aikoinaan myös O.O:laisten tarinoita ennenkuin uskalsin virallisesti osallistua.

Kirjoittelehan kuulumisiasi jatkossakin ja hyvää vointia sinnekin!

Rio 13+1 (nla 13+3)

Hei kaikille.

Mahtuuko vielä mukaan tällainen, jonka plussa yllätti toukokuussa?!? Yritys aloitettu syksyllä 2007 ja kaksi inssia tehty tammi- ja helmikuussa 2009, tuloksetta. Odottaessa ilmoitusta IVF/ICSI -jonosta testasin miehen synttäripäivänä puskista plussan. Tuntuu vieläkin jotenkin uskomattomalta.

En ole uskaltautunut oikein missään ketjussa vielä kirjoitella mutta lueskellut olen moniakin ketjuja. Tämä alkuraskaus on ollut tosi raskas. Pahoinvointi oli epämielyttävää mutta henkisesti tämä vasta raskasta on ollutkin. En ole uskaltanut nauttia raskaudesta kun olen pelännyt menettämistä aivan valtavasti. Nyt kolmen ultran ja kaksien sydänäänien kuuntelun jälkeen -nyt vasta tuntuu että tästähän voisi todella alkaa nauttimaan. Tätähän sitä on odotettu =) Tänä aamuna vauvamahakin oli tullut kunnolla esiin että nyt tätä onnea ei voi oikein peitellä :D

En ikinä uskonut että pääsisin tänne asti. Mutta täällä ollaan.

perhone 12+6 :heart:
la 28.1.2010

Tervetuloa nuppu1 ja perhone :wave:
Ja onnittelut odotuksesta :)

Perhone: Mullakin on ollut enempi tai vähempi vaikeuksia nauttia tästä olotilasta. Pelko on ollut persiissä aina välillä ja kauhea itsensä kyttäys; miltätuntuujuiliikovihlookoällöttääkö... Nyt on jo hieman helpottanut.
Voi, sulla on jo vauvamasukin :) Omasta mielestäni mulla ei ole ja toivon niin kovasti että pullahtaisin! Meillä on muuten nuo l.a:t aika lähekkäin: omani 23.1.

Paksua vointia pinoon!

Riio 13+4 (nla 14+0)

Jospas laittaisin jotain puumerkkiä pitkästä aikaa =) Oon kyllä lueskellut tätä ketjua ihan aktiivisesti mutta kun itselle ei kummempia uusia kuulumisia ole ilmaantunut niin en ole sit mitään kirjoitellutkaan.

Rakenneultra on viikon päästä ( rv 20+3 ), tietty vähänsen jännittää onko kaikki ok. Vauvan liikkeitä en vieläkään tunne ollenkaan vaikka viikkoja kasassa 19+2 mutta eiköhän ne täs parinviikon sisällä ala tuntumaan :) Joitain pieniä hankintoja olen tehnyt jo kuten vaatteita....ja kyllä ostettiin yhdistelmävaunutkin jo :hug: Ne ovat Jovi Air 2009 ja tosi hyviltä tuntuvat.

perhone, nuppu1 ja maariaa Tervetuloa mukaan :flower:

Pantalaimon Me ollaan ajateltu hankkia kantoreppu, en oikein tuosta liinasta tiedä. Tavallaan kaiketi on kätevä mutta en luota itseni tekemiin solmuihin ettei vaan käy niin että liina aukeaisi.

Tiinuli81 19+2

Tervetuloa uusille!

Tässä pinossa hiukan hiljasempaa, kun meillä on oma kerho tuolla kerhopuolella. Tosin sielläkin on nyt kseällä hiljasempaa, kun ihmiset lomilla ym. Mut kerhon salasanoja voi kysellä Pantsulta.

Yks kaveri lupas mulle sen yhdellä lapsella olleen Baby Björn rintarepun. Ainakin ekaks testaan sitä.

Ja noista liikkeistä niin mä tunnistin (varmasti) ekat liikkeet viikolla 21 eli olkaa kärsivällisiä :) Kuulemma tunnistaa aiemmin, jos on ennen ollut raskaana, mut esikoisesta ei oikein tunnista liikkeitä.

Lion32 + VarmaOnni 27+1

Hei vaan kaikille!

Tervetuloa perhone, nuppu1 ja maariaa! :wave:

Riio, meillä onkin melkein samana päivänä neuvolat. Mulla kuului silloin 14+ sydänäänet neuvolassa, tosin olin saanut ne kuuluviin kotidopplerilla jo pari viikkoa aiemmin.

Liikkeistä: Mä tosiaan tunsin yllättävän aikaisin liikkeitä, vaikka istukka onkin etuseinässä. Ensimmäiset väristykset tuntuu aivan kuin ilmaa liikkuisi suolistossa, mutta kyllä ne siitä sitten vahvistuu. Paljonhan se riippuu vauvan asennostakin, että tunteeko mitään. Jos se tykkää kölliä naama äidin selkärankaa kohti, niin liikkeitä ja potkuja ei tunne. Mua vieläkin hämmästyttää joka kerta, kun pikku-ukkeli potkii ja möyrii mahassa. Se on vaan niin ihmeellistä, että mun sisälläni kasvaa pieni ihminen. :heart:

Kantamisesta
: Mä olen päätynyt siihen, että hankin käytettynä Hug-a-bub-liinan ja kokeilen ainakin sitä aluksi. Myöhemmin voisi sitten miettiä rintarepun, joko Manducan tai Ergon hankkimista. Tuota Baby Björniä en ole kuullut suositeltavan, siinä vauva on käsittääkseni huonossa asennossa.

ON: Jazzit on jazzailtu, ja mökillä tuli rentouduttua ihanasti. :D Tosin tuli kyllä herkuteltuakin, ja vaaka näytti ihan uusia kymmenlukuja kun tulin kotiin! :eek: :ashamed: No, suurin osa on varmaan turvotusta. Eilen kävin reippaalla sauvakävelylenkillä, ja ajattelin aloittaa salaattikuurin, jospa se paino siitä laskisi ennen neuvolaa. ;)

Vaatteita tuli mun vanhemmilta vino pino. Naureskelin miehelle, että eipä meidän tarvitse itse ostaa enempää vaatteita, jos saadaan niitä tätä tahtia. :D Täytyy oikeasti kohta tyhjentää vauvalle lipastosta laatikko. Muut hankinnat vielä odottelevat, nyt on taas hääjärjestelyt niin pinnalla, ettei olla ehditty miettiä mitään muuta.

Onkohan täällä kellään kokemusta tällaisesta, että maha on ihan supistaessa toispuoleinen? Mulla nimittäin on. Se on normaalisti ihan tasainen puolipallo, mutta hellyyttelyn jälkeen kun supistaa, niin maha kovettuu kunnolla vain oikealta puolelta ja sinne tulee aivan selvä kova pallo. Selällään maaten maha on silloin ihan oikealle vino. :ashamed: Potkuja kyllä tunnen normaalisti koko mahan alueelta, joten voiko kohtu vain jotenkin muljahtaa supistuksen aikana oikealle?

-Pantsu ja pikku-ukko 22+3

Moikka pinoon!

Toivottavasti kaikilla on vointi ok!
Tänään ratkesin ostamaan pari pientä vaatetta... =)
Mun piti oikeasti ostaa vaan lahja mun kaverin pikkuprinsessalle, joka on syntynyt pari viikkoa sitten. Olen menossa tapaamaan heitä huomenissa. Kivaa :)
Tämä kyseinen kaveri ei tiedä meidän odotuksesta, joten katsotaan huomaako mitään "outoa" meikäläisessä... ;)

Tiinuli81 oli käynyt vaunukaupoilla. Hyvä että mieleiset löytyi!
Pyörähdin itsekin ajankuluksi kaupoilla, kun hoksasin pyörälenkillä että tosi lähellä on yksi "vankkuriliike". Siellä sitten pyörin kuin Liisa Ihmemaassa :LOL:
Meidänhän piti ens alkuun saada vaunut yhdeltä tuttavaperheeltä, mut ne on nyt kiikunkaakun, ett jos tarvitsevatkin vielä ensi kesään saakka.
Sen verran on nyt hahmottunut, että tahtoisin vaunut, joissa on isot takapyörät ja kääntyvät pienemmät etupyörät (ovat ketterät yhdelläkin kädellä käännellä ). Ja renkaat ei saa olla sellaiset pumpattavat. Heittoaisa olis kätevä, mutta ei pakollinen. Ja yhdistelmätyyppiä, että menee sitten 0-3 v. Nyt pikavilkaisulla Emmaljungalta ja Herqulekseltä löytyi ainakin tuollaiset. Varmasti muitakin valmistajia on. Pitää syksyn päälle tutkailla asiaa sitten tarkemmin.

*muoks* Pantalaimonille tsemua hääjärjestelyihin =) Ei kai ole stressiä?

Leppoisaa lauantai-iltapäivää kaikille!

Riio 14+0 =) :heart:

Hei jengi!

Olipa ihana iltapäivä tänään :) Kävin siis moikkaamassa lähes "uunituoretta" pikkuprinsessaa. Voi kuinka pieni voi ihmistaimi ollakaan!!!! Ihan liikutuin... NIISK!
Tuli siinä sitten rupateltua kaikenlaista ja nousi esiin sitten tälläinen asia, josta en ollut edes kuullutkaan!
Eli:
Bisfenoli-A kemikaalia tuttipulloissa (artikkelin otsikko)

Tää juttu on yhden vauvanvaateliikkeen sivustolla. Oletteko kuulleet tai lukeneet???
Kyseessä ymmärtääkseni siis kovamuovituotteissa käytettävä ainesosa...
Tuon asian tutkailu jää multa huomiselle, kun nyt uni hiipii silmiin.

Hyvät yöt kaikille!!!

Riio: Ei ole mitään suurempaa stressiä. :) Pikkuhiljaa tekemällä välttää isomman stressin. Tosin katsotaan vaan, olen syyskuussa varmaan ihan eri mieltä. :whistle: Onnistuin löytämään hienon vintage-laukun ("jotain vanhaa" ) sekä alennusmyynnistä sopivat kengät. Vielä pitäisi tällä viikolla hoitaa valokuvaus ja varmaan kukkasetkin. Sovituspukua kävin sovittelemassa ylle viime viikolla. Se oli varsin huvittavaa, kun masuvaraa oli niin valtavasti, tai siltä ainakin tuntui. :D Mutta kahden kuukauden päästä taitaa puku olla kuin muotoihin valettu. ;)

Vaunuista: Ei olla ehditty käydä vaunuliikkeissä, joten aika hatarat on vielä mielikuvat. Minäkin olen miettinyt sellaista mallia, jossa olisi kääntyvät etupyörät, mutta toisaalta ne voivat olla talvivauvan vaunulenkeillä vähän hankalat, jos on lunta (tai siis loskaa) paljon. Yhdistelmiä minäkin olen ajatellut.

Tuosta bisfenoli-A:sta olen kuullut joskus aiemminkin. Googlailin eilen, ja ainakin vauvojen teho-osastoilla käytetään ilmeisesti lasisia tuttipulloja nykyisin, etteivät vauvat altistuisi tuolle bisfenoli-A:lle. Luulenpa, että asia tulee ajankohtaisemmaksi, kun synnytys lähestyy. Varmaankin muutama tuttipullo pitää olla varalla jo ennen synnytystä, jos ei maidontulo käynnistykään.

ON: Pikkusiskoni oli viikonlopun täällä. Kävimme kylpylässä uimassa, ja sain tietenkin heti perään hiivatulehduksen. :kieh: Toivottavasti lääke helpottaisi pian tätä kutinaa. Mies ei ole edelleenkään onnistunut bongaamaan pikku-ukkelin potkuja. Eilenkin masussa jumpattiin niin, että maha hytkyi, mutta ujous voitti heti kun mies laittoi käden mahalle. :D Vauva alkaa näillä viikoilla kuulla, joten pitää pyytää miestä juttelemaan pikku-ukolle, jospa se ujous siitä häviäisi. ;)

-Pantsu ja pikku-ukko 22+6

Mitäs tänne kuuluu? Oliko Tiinulilla jo rakenneultra?

Onko Veena jo kesälaitumilla, kun ei ole mitään elonmerkkiä näkynyt? B)

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Ukkeli on pari päivää jumppaillut ihan hulluna, tänään tuntuu olevan vaihteeksi rauhallisempi päivä. Ensi viikolla on neuvola, sitten saakin alkaa täytellä Kelan papereita.

-Pantsu ja pikku-ukko 23+1

Morjensta pinoon!

Enää muutama tunti töitä jäljellä ja sitten LOMALOMALOMA!!!! =)
Kyllä tätä onkin ootettu!

Mitenkäs porukka jakselee? Toivottavasti masuasukit on tyytyväisinä ja äipät kans.
Täällä päivät kuluu rauhalliseen tahtiin. Eilen iltapäivästä alkaen oli ihmeellisiä kipristyksiä alavatsalla nukkumaanmenoon asti. Oiskohan papanan yksiö ottanut kasvuspurttia?
Pantalaimon, toivottavasti sun mies pian saa potkuista osakseen. Taitaa odottaa jo malttamattomana?
Tiinuli81: Menikö ultrassa hyvin?

Jonkin verran lomasuunnitelmia on kertynyt, mutta onneksi näyttäis olevan sitä luppoaikaakin.
Ens viikolla on se neuvola ja sitten torstaina Madonnan konsertti. Äitini muuten piti pienen saarnan kun kuuli mun menevän sinne konserttiin; tietenkin huolissaan possunuhasta kun valtava ihmismassa ympärillä ja kuinka siellä jaksan seistä koko illan ja vessajonotkin on varmaan hurjat jne. jne. Ihan hyviä pointteja tietenkin, mutta...
Toisella viikolla sitten luvassa toivon mukaan mökkeilyä. Tahtois saunoa ja uida ja ottaa rennosti. Kolmannella viikolla olisi pientä reissua Eurooppaan ja sen jälkeen kotiseudulle vanhempieni luokse ja kavereita moikkaamaan. Eli onhan tuossa rientoa!

Nyt täytyy yrittää keskittyä tyhjentämään työpöytä keskeneräisistä töistä, ettei jää kollegan harteille joka tulee ens viikolla takaisin lomaltaan :D

Voikaahan hyvin kaikki!!!

Riio 14+6 (nla 15+1) B) :flower: B)

*muoks* Korjasin rv:t. Pitäis varmaan pitäytyä vaan jommassakummassa!

Terve kaikki :wave:

Lomailun puitteissa on tullut nyt harvemmin kerittyä palstailemaan. Hienoa että kaikilla on asiat mallillaan ja tervetuloa uusille :wave:

Täällä sitä edelleenkin odotetaan potkuja, joita ei toistaiseksi tunnu. Pikkaisen on kyllä alkanut se huolestuttaa, mutta kai se voi olla ihan normaalia. Ultraan vielä melkein pari viikkoa, siellähän sitten viimeistään näkee mikä on pikkuisen tilanne.

Kysyin muuten viimeksi neuvolassa sikainfluenssasta, mutta eivät osanneet sanoa asiaan mitään, sillä eivät olleet vielä saaneet mitään ohjeita.

Nyt on kiirus, mutta hyviä jaksamisia mammasiskot :)

Veena 19+0 (Viikon päästä puoliväli :))

VEENA ja muut: SIKAINFLUENSSAsta kysyin mäkin neuvolassa ja sanoivat, että ei ehdi rokotteet tänne ennenkuin jo poksahdan. Että jos jotain influenssan oireita alkaa tulemaan niin sitten aloitetaan mahd.nopeasti Tamiflu-kuuri.

Bartsu ja M26+1

Hei vaan hei!

POKSPOKS =) RV 15 oman laskurin mukaan tänään.
Jotenkin juuttunut käyttämään sitä neuvolan laskeman sijaan, kun jotenkin helpompi muistaa lauantai viikkojenvaihtumispäivänä.

Veena: Ymmärrän että huolestuttaa :hug: Tiedätkö onko kohtusi kallellaan taaksepäin? Mitenkäs istukan paikka? Noilla taitaa olla jotain vaikutusta tuohon, kuinka pian tuntee liikkeet. Ja tietenkin sillä, jos on kyseessä esikoinen. Sitten jos pikkukaveri sattuukin vaan liikuskelemaan selkärangan puolelle, niin se ei tunnu vahvana. Eiköhän sieltä varmasti pian ala melko jytinä!!!

Huomenna olis tarkoitus mennä asuntonäyttöön. Joskushan se metsästys on aloitettava ja toivottavasti löytyiskin syksyn aikana sopiva ettei ihan viimeisillään tarvisi muuttorumbaan alkaa :D

Leppoisaa lauantaita kaikille!!!!!

riio Tsemppii asunnon metsästykseen. :) Meidänkin pitäisi alkaa miettii, että ostaako nyt isompi vai asua tässä vielä vuosi

Minä ostin dopplerin. Sain sillä tänään äänet kuuluviin. Ihanaa oli kyllä. Tuli kyyneleet silmiin. :)

Parin viikon kuluttua on rakenneultra. Sitä odotellessa.

Millis ja lupu 18+0

Yhteistyössä