Mä just tänään laitoin päivähoitoon hakemuksen. Sattumalta huomasin kaupungin sivuilla käydessä, että päivähoitopaikkaa täytyy hakea 18.2. mennessä (vaikka olin siinä luulossa, että hoitopaikka tulee hakea viimeistään 4 kk ennen hoidon aloitusta kun samaisilla kaupungin nettisivuilla niin kerrotaan).
Pikkasen tuli kiirus jättää sähköinen hakemus tänään, ettei ainakaan jää hoitopaikka saamatta...
Työnantajalle tässä taannoin ilmoitin, että palaan töihin syyskuussa. Mielelläni olisin ollut kotona kunnes poika täyttää 2 vuotta, mutta töissä menee kuviot isosti uusiksi ja itse siirryn uusiin esimiestehtäviin ja vastuuta tulee paljon, joten siksi nyt näin. Onneksi nyt vielä saa hyvän tovin olla kotona poitsun kanssa.
Meillä ensimmäinen hammaslääkärikäynti on 2-vuotiaana tai sitten aiemmin, mikäli tarvetta ilmenee.
Yöt on vähän mitä sattuu. Sälli heräilee yleensä ainakin pari kertaa tissille. Tänään herättiin aamulla 05.15...
Nyt illalla annoin särkylääkettä, koska puhkeavat hampaat näyttää tekevän varsin kipeää. Reppana ollut koko päivän vähän kiukkuinen, tahtoo olla sylissä eikä ruoka meinaa maistua. Hampaitaankaan ei taas meinaa antaa pestä.
Täällä pieni seikkailija tutkii ihan joka paikan. Tyhjentää laatikot, kaapit ja hyllyt, jos vaan tilaisuus tulee. Omassa huoneessaan tyhjentää hoitopöydän hyllyt tavaroista joka päivä.
On myös alkanut esim. taaperokärryyn keräilemään tavaroita kyytiin. Samaten jemmailee löytämiään aarteita mönkkärinsä penkin alle, josta siis löytyy pieni säilytystila.
Selvästi on alkanut keräämään rohkeutta ilman tukea seisoakseen, mutta ei siis vielä ole asiaa kokeillut oma-aloitteisesti.
Sanoja näyttää oppivan lähestulkoon sanan per päivä. Tänään oppi sanomaan "että" kun tahtoo juoda vettä.
Huomenna ajattelin antaa pienen maistiaisen maitoa. Piimät, jogurtit ja rahkat kun on jo otettu käyttöön. Raejuustoa en tuolle silkkikurkulle edes yritä tarjota.