tämä palsta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Evolution
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Evolution

Vieras
Mä olen täällä palstaillu suht aktiivisesti jo parisen vuotta. Ihan mustanakin siihen asti, että kirjautuminen alkoi tökkimään liikaa. Sit se jäi kokonaan, mitä sitä turhaa, kun vain pikaisesti kävin kommentoimassa mielenkiintoisia keskusteluja. Niitä mä täältä alunalkaenkin hain. Ja oli hienoa huomata kuinka nopeasti täällä mammat auttoi jos jollain oli pannariresepti hukassa tms. Heti tuli monta toinen toistaan parempia ohjeita.
Mutta! Kaikki on jotenki muuttunu. En tiedä onko oikeasti, vai olenko mä kasvanu tästä jo ulos? Koko palsta tuntuu olevan pelkkää provoilua, ilkeilyä, riidan haastamista ja oman egon pönkittämistä. Liian usein täällä on suorastaan kipeitä juttuja. Ihan pieniä, viattomiakin välillä, mutta sellaisia jotka pistää miettimään, että kuinka kummaa porukkaa maa päällään kantaa. Kuinka suvaitsematonta, ahdasmielistä ja neuroottista porukkaa! Jotain yököttää homot tai tummaihoiset, toinen ei siedä paljasjalkaisia vieraita, pettävien miesten vaimoille annetaan vain yksi ohje: jätä se sika, vaikka toisessa pinossa yksinhuoltajuus poljetaan maanrakoon ja yksinhuoltajuuden annetaan ymmärtää olevan synonyymi moniongelmaiselle. Samalla kiillotetaan omaa sädekehää; kuinka kaikki on hyvin, suhde kukoistaa ja on RAHAA! Tai jos ei rahaa olekaan, niin ainakin on varaa kiertää huvipuistot läpi kesäisin ja ostaa reimateciä, siitä se onni alkaa..
Täällä on oikeasti monia hyviä tyyppejä, ihmisiä joiden kanssa olisi varmasti mukava keskustella aiheesta kuin aiheesta. Ikävä kyllä he alkavat edustaa vähemmistöä, näiden vittuilevien supermammojen keskellä?
Tiedän, tiedän, ei munkaan ole täällä pakko olla ja lukea näitä juttuja. Yhä useammin tuleekin vain vilkaistua enää, ja todettua ettei ehkä itse ole enää samoilla taajuuksilla.
Mutta se mikä tän jutun pointti oli, jos tämä palsta antaa pientäkään kuvaa ihmisistä ja heidän ajatuksistaan, niin moni paha maailmassa saadaan selitettyä melko helposti. Sillä onhan jo tämäkin palsta tukehtumassa vittuiluun, kateuteen, panetteluun ja minäminäminä-asenteeseen.
En yhtään ihmettele, että on monia jotka ilmoittavat lopettavansa palstailun.
Ja kyllä, ihan yhdentekevä kommentti toisten samanlaisten joukossa, mutta kunhan aikani kuluksi pohdiskelin. Kiitoksia vain seurastanne :)

Minä en oikein tiedä miksen "pääse irti" tästä palstasta, olen roikkunut täällä varmaan kohta kauemmin kuin kukaan, Tallu taitaa olla ollut vielä kauemmin ja Keittis yhtä kauan kuin minä. Minulle kuitenkin vielä ne mukavat keskustelut merkkaavat niin paljon, että typerät jutut eivät minua ole vielä ajaneet pois. Varmasti olen itsekin ollut mukana typerissä jutuissa, varmaan aloittanutkin niitä, en sitä kiellä...

Aina välillä minäkin olen huomaavinani tällaista täällä palstalla vaikka olenkin "uusi" täällä.Toisaalta ajattelen,että se kertoo enemmän siitä ihmisestä ja hänen sisäisestä maailmastaan kuin kenestäkään muusta, joka kokee olevansa toisten yläpuolella, tekevänsä kaiken paremmin, olevansa erehtymätön lapsen kasvatuksessa, tietävänsä aina vähän paremmin ja enemmän ja joka pystyy tuomitsemaan toisen ihmisen tuntematta ja tietämättä hänestä mitään muuta kuin muutaman rivin tekstiä tällä palstalla.

Mä joskus kaipaan sitä aikaa - vuosien takaa - kun saatoin istua nenä kirjassa, surffata netissä, kilauttaa kaverille jne saadakseni vastauksen jollekin palstalla jonkin kysymyksen esittäneelle. Parhaimmillaan olen käyttänyt 3 tuntia etsiäkseni sen faktatiedon, jota joku kysyi. Mutta en mä enää viitsi...turhaa vaivaa...provo se on kuitenkin. Mennyt aika on mennyttä eikä se koskaan enää palaa. Nyt palstaillaan toisessa moodissa.

Valitettava totuus on, että ihmiset ajattelee mitä ilkeimmin toisesta. Ei vain täällä, vaan myös tuolla ulkopuolisessa maailmassa. Käytöstavat on ne, jotka estävät näitä ajatuksia tulemasta ihmisten ilmoille. Seuraavan kerran, kun kerrot jotain juttua toiselle, joka voi olla ehkä hieman tavallisuudesta poikkeavaa käytöstä, niin voit ehkä huomata pientä taukoa, ennen kuin vastaus annetaan. Hymistelyä ehkäpä, vastahakoista myöntelyä, jotta nooo, ehkä olet oikeassa. Silloin voi ajatella, että ne ajatukset mitä sen toisen päässä pyörii oman juttusi kerrottuasi, eivät ole niitä kauniita, vaan juuri niitä oikein sivaltavia, jonka käytöstavat esti huikaisemasta ulos suusta.

AP olen kanssasi samaa mieltä. Silti jotenkin vain tulee tänne eksyttyä, ehkä ei ole muka parempaakaan tekemistä. Tai sitten haluisi niitten muutaman ihanan kanssa jutella tai olisi todella tärkeä kyssäri vaikka lastenkasvatuksesta, niin aina joku haastaa riitaa. vaikka sanois vaan pööö :hug: :hug: haleja sulle ja voimia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettava totuus on, että ihmiset ajattelee mitä ilkeimmin toisesta. Ei vain täällä, vaan myös tuolla ulkopuolisessa maailmassa. Käytöstavat on ne, jotka estävät näitä ajatuksia tulemasta ihmisten ilmoille. Seuraavan kerran, kun kerrot jotain juttua toiselle, joka voi olla ehkä hieman tavallisuudesta poikkeavaa käytöstä, niin voit ehkä huomata pientä taukoa, ennen kuin vastaus annetaan. Hymistelyä ehkäpä, vastahakoista myöntelyä, jotta nooo, ehkä olet oikeassa. Silloin voi ajatella, että ne ajatukset mitä sen toisen päässä pyörii oman juttusi kerrottuasi, eivät ole niitä kauniita, vaan juuri niitä oikein sivaltavia, jonka käytöstavat esti huikaisemasta ulos suusta.

KYLLÄ!!! Tätä olen miettinyt minäkin! Ja jopa niin päin, että jos minulle kerrotaan "jotain tavallisuudesta poikkeavaa", niin tämä kertojaosapuoli jää ikään kuin odottamaan mun puoleltani "pientä taukoa, vastahakoista myöntelyä"
Mutta mikseivät ihmiset sano asioita suoraan? Ku asiat puhutaan halki poikki ja pinoon, niin ne saadaan sanottua vielä ihmismäisessä muodossa. Asioiden liiallinen märehtiminen omassa päässä ja sanomisen panttaus kasvattaa kaunaa, ja lopulta tunnetaan suoranaista raivoa ja mieltä painaneet asiat huudetaan sylki suusta roiskuen. Sairasta!
Miksi nykyään vaaditaan liikaa itseltä, mieheltä, lapsilta, ystäviltä... Eletään liian usein jossain haavemaailmassa, jossa asioiden kuvitellaan menevän tietyllä tavalla. Ja kun ei mene, niin senhän tietää, paine päässä kasvaa. Ja vielä ihmeellisempää, luodaan mielessä kuva jonkun muun elämästä ja otetaan sitten hirveät paineet siitä omasta mielikuvasta, kun itselläkin pitäisi olla samanlaista!!
Mä itse koen, että nykymaailma on psyykkisesti hyvin räjähdysaltis paikka. Kuka tahansa voi olla seuraava...
Ja tämä psyykkinen räjähdysalttius jotenkin korostuu nimenomaan juuri tällä palstalla.

Jotenkin minusta tuntuu, että palsta on jonkin verran muuttunut tuohon ap:n kuvailemaan suuntaan nyt ihan viime aikoina. :( Minäkään en hirveän kauan ole palstaillut.

Semmosta tää nyt vaan on. Mää onnistun edelleen (kumma kyllä...)poimimaan täältä ne mulle kivat jutut ja asiat. Muut jätän tänne. Ajantappoa ja pään tyhjentämistä tää mulle on, ei sen isompaa. Jos päättää olla ottamatta vakavasti, täälä voi jopa viihtyä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jotenkin minusta tuntuu, että palsta on jonkin verran muuttunut tuohon ap:n kuvailemaan suuntaan nyt ihan viime aikoina. :( Minäkään en hirveän kauan ole palstaillut.

Ei, se muuttui vuosi sitten miisan kuoleman aikoihin/jälkeen.

mua muuten vaivaa selvät huumorikä
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Semmosta tää nyt vaan on. Mää onnistun edelleen (kumma kyllä...)poimimaan täältä ne mulle kivat jutut ja asiat. Muut jätän tänne. Ajantappoa ja pään tyhjentämistä tää mulle on, ei sen isompaa. Jos päättää olla ottamatta vakavasti, täälä voi jopa viihtyä. :/

No mä en tietysti tiedä kuinka kauan sä olet täällä palstaillut, mutta mulla on tullu jonkinlainen raja vastaan parissa vuodessa, vaikka en edes omassa elämässäni juuri mitään kovin vakavasti ole tähän mennessä ottanut. Mitään en ole ottanut täällä henk.koht tms, mutta ikävä kylä olen saanut sen kuvan ettei ihmiset taida voida nykyään kovin hyvin, vaikka muuta väittävätkin. Tai ainakin jos mä analysoin näitä juttuja omien kokemusteni pohjalta; pahan olon vallatessa helpottaa kun saa olla ilkeä jollekulle muulle...
Eikä mua muuten vaivaa selkeät huumoriheitot, esim pintelinin persepano-avaukset yms, vaan tuo jatkuva suunsoitto ja oman itsensä paremmuuden korostaminen.

Olen aina välillä ajatellu ihan samaa. Ite en ole saanut paskaa niskaani täällä, mutta en sitten ikinä kirjoittelekaan mitään kovin arkaluontoista. Siis sellaisista asioista, joista en halua kuulla kenenkään kaikkitietävän tuntemattoman (enemmän tai vähemmän rakentavaa) kritiikkiä.

Mutta olen tämän kautta oppinu tekemään hiukan samoin myös oikeessa elämässä. Olen alkanut paljon herkemmin huomata, jos joku "pitää pienen tauon ja nyökyttelee" mun jutuilleni. Ja kiinnitän helpommin huomiota myös irl tapahtuvaan oman sädekehän kiillotukseen, joka tavallisesti tapahtuu hienovaraisemmin kuin täällä.

Mutta kyllähän tästä palstasta ikävä kyllä voi jotain päätellä siitä, millainen ajatusmaailma joillain ihmisillä on. Ja paljon paskaahan sitä selkien takana puhutaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja Evolution:
mua muuten vaivaa selvät huumorikä
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

No mä en tietysti tiedä kuinka kauan sä olet täällä palstaillut, mutta mulla on tullu jonkinlainen raja vastaan parissa vuodessa, vaikka en edes omassa elämässäni juuri mitään kovin vakavasti ole tähän mennessä ottanut. Mitään en ole ottanut täällä henk.koht tms, mutta ikävä kylä olen saanut sen kuvan ettei ihmiset taida voida nykyään kovin hyvin, vaikka muuta väittävätkin. Tai ainakin jos mä analysoin näitä juttuja omien kokemusteni pohjalta; pahan olon vallatessa helpottaa kun saa olla ilkeä jollekulle muulle...
Eikä mua muuten vaivaa selkeät huumoriheitot, esim pintelinin persepano-avaukset yms, vaan tuo jatkuva suunsoitto ja oman itsensä paremmuuden korostaminen.

Veikkailisin noin neljää vuotta. On täälä ilkeää sakkia. En osaa sanoa, onko se nyt jotenki räjähtäny kasvuun, mutta se on pakko aatella niin, että se ilkeily voi jopa loppua, jos siitä ei vaan välitä. Kun se ei osu, vaihtuu taktiikka ja konstit.

Jos kaikki ihan normaalit, ystävällismieliset ihmiset vaan keskittys jutusteluun, niin paskikset menis muualle paskomaan. Mää luulen tän pahan olon johtuvan ihmisten vaikeista elämäntilanteista. Ei oo keinoja purkaa pahaa oloa. :/ Se kaadetaan tuntemattomien, kasvottomien niskaan kätevästi.

Toisaalta melkonen sääli, toisaalta ihan sama. :whistle: :/

Tuosta suoraan puhumisesta. Monet ihmiset eivät kestä sitä, että asioita sanotaan suoraan. Siis todella räikeän suoraan. Hienotunteisuus on mielestäni hyvä asia ja sitä ei pidä unohtaa.
Ilkeyttä ei pidä puolustella sillä, että puhun suoraan. Liian monesti täällä näkee puolustukseni juuri se, että "saan sanoa mielipiteeni" ja "itsehän kysyit". Vaikka tämä "mielipide" ei sinäänsä aja tarkoitustaan, vaan on puhtaasti tarkoitettu olemaan mielen pahoitus toiselle.

Tämä palsta on varmasti huono paikka monelle äidille. Ajatus olisi, että saisi vertaistukea, mutta sen sijaan saakin liian kovat paineet, kun joku tekeekin aina asian paremmin ja ottaa asiakseen myös kohottaa sen itsetuntonsa tätä kautta, mollaamalla sitten muut lyttyyn, kun sitä ei osattukaan tehdä yhtä hyvin kuin itse.

Kyllä, entisajan maailmassa painopiste oli fyysisellä puolella. Nykyään henkisellä.

itse olen parivuotta täällä kirjotellut ja joo oon kanssa jotain huomannut. väliolä kauhistelen mitä täällä oikein on. oppii kyllä uusia asioita että oikeasti joku ottaa nokkiinsa jos vieras tulee avojaloin yms..mitä ei edes olisi pieneen mieleen tullut.

on täällä jotain palstailijoita joilla minun mielestäni niin sairas tai kyyninen ajatuskuva maailmasta että oikein surettaa ja kauhistuttaa.

Mutta minä en osaa ottaa haukkuvia kommentteja itseeni. naureskelen niille,ehkä siksi koska ne on yleensä ihan hölmöjä ei edes esittäjä oo sitä mieltä vaan haluaa aukoa päätään.

ja se että sanoo tää on provo niin jättäis väliin,mitä sitten jos on provo. en kyllä ymmärrä miksi joku viitsii keksiä jonku tarinan vain saadakseen huijata. mitä siitä kostuu jos joku uskoo. ihanaa että on silti paljon ihmisiä jotka jaksavat uskoa vaikka niitä provoja on.

Mutta en ole ikinä millään muulla palstalla käynyt,tänne oo jumittunut ja koen teet mun "kavereina" vaikka en muista edes suurimman osan nikkejä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä en oikein tiedä miksen "pääse irti" tästä palstasta, olen roikkunut täällä varmaan kohta kauemmin kuin kukaan, Tallu taitaa olla ollut vielä kauemmin ja Keittis yhtä kauan kuin minä. Minulle kuitenkin vielä ne mukavat keskustelut merkkaavat niin paljon, että typerät jutut eivät minua ole vielä ajaneet pois. Varmasti olen itsekin ollut mukana typerissä jutuissa, varmaan aloittanutkin niitä, en sitä kiellä...
Mä käyn tällä palstalla erityisesti wanhojan palstakamujeni vuoksi. Nostalgiaa, mitä lie, mutta alkoi kummasti tekemään mieleni madeiraa B) Voi miten täällä joskus yön hiljaisina tunteina hohotettiin hyville jutuille peläten, että lapset herää. Aaamullakin saattoi ruuhkabussissa vielä itsekseen hihitellä yön jutuille.

On näiden vuosien varrella tullut uusiakin, joiden vuksi palstalle on kaikesta huolimatta edelleen tultava. Tiedän kuitenkin, että palstailuni tulee lähiaikoina päättymään, mutta sitä ennen koitan ottaa kaiken ilon irti tästä =)

Uusimmat

Yhteistyössä