Talvivauvasta 2009 haaveilevia

moi pitkästä aikaa vanhat ja uudet tuttavuudet! :wave: kivaa, että on tullut taas uusia mukaan ja johjo aktiivisena kokoaa tietoja yhteen. pysytään ehkä paremmin kärryillä, mitä kellekin kuuluu ja ketä kaikkia meitä täällä onkaan.

meille kuuluu sikäli uutta että startattiin sitten yritykseen kuitenkin jo tässä kuussa! tosin parhaassa tapauksessa oltaisiin voitu vielä vähän varmistella loppuviikosta, mutta se ei nyt taida olla mahdollista joten ihan ei satasella voitu yritystä aloittaa ja täytyy siis aika maltillisesti yrittää suhtautua. mutta voin kyllä kertoa olevani aika haltioissani tästäkin!:) :heart: nyt voi kuitenkin edes pikkuisen jännätä että saadanko me sellainen ihka oikea :xmas:- vauva ensi jouluna vai miten käy... ;)

mutta mun tietoja johjo listaan seuraavasti:
kp 20/32-34, yk 1, ya 03/08 ja ensimmäinen toiveena

Belle76-------kp 17/?------------yk 1---------SeKS---------kolmas
Amy86--------kp 14/22(-29)----yk 1---------SeKS--------ensimmäinen
runo-----------kp 21/32-34------yk 1----------?------------ensimmäinen

Oppo-83-----kp ?/?--------------ya 4/08------?-------------ensimmäinen
Hilveri---------kp 26/30----------ya 4/08-----OYS----------kolmas
humu82------kp 23/28----------ya 4/08-----Hyvinkää----ensimmäinen
illuusia--------kp ?/?-------------ya 4/08-----KHKS---------toinen
prinsessa-
keisari---------kp 22/25---------ya 4/08-----KYS-----------kolmas

Johjo----------kp 23/28(-30)---ya 5/08-----OYS-----------neljäs
Sini74---------kp ?/?-------------ya 5/08-----Jorvi----------toinen

helinä-keiju--kp ?/28-32-------ya 6/08-----TYKS----------toinen

Kiitos rouva pikkumyylle ohjeesta =)

prinsessa-keisari: en usko että yhden pillerin takia kierto menee sekaisin muutoin kuin ehkä menkat tulee päivää aikaisemmin. Joillakin kyllä menee sekaisin sen vuoksi kun lopettaa pillerit ja hormonitoiminta muuttuu. Minä itse tulin aikanaan raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen joten omaa kokemusta ei ole.

Laitoin listaan jotain kuvia ettei se olisi niin tylsä. Tosin ajattelin muokata sitä vähän erinäköiseksi sitten kun aloitetaan se uus pino 1.4. Toivottavasti kukaan muu ei ehdi aloittaa vastaavaa pinoa ennen sitä. Korjailkaa noita kiertopäiviä, aloitusajankohtia jne jos listassa virheitä. Ja ilmoitelkaa puuttuvia tietoja sitä mukaa kuin tiedätte.

Oppo-83: kiva että miehesi viimein suostui. =) Ja tervetuloa mukaan!

Minä lähden tänään reissuun ja palaan vasta sunnuntaina, mutta pääsen kyllä reissussakin koneelle joten enköhän jotain kirjoittele. Ja listaa tarpeen mukaan päivittele.

Ja jo aloittamaan päässeilee pidän peukut pystyssä

Hei vaan!
Kovasti tervetuloa uusille kuumeilijoille :wave:

Täälä on kovasti toiveikas mieli, vaikka tavallaan olisi ihan hyvä jos lapsi syntyisi vasta ensi vuoden puolella.
Näkee nyt sitten vajaan parin viikon kuluttua!

Eniten pohdituttaa tuo oma rakas harrastus, ratsatus. Sen joutuu sitten joksikin aikaa jättää :| vaan onpahan sen arvoista!

Kiitos, mukava liittyä porukkaan. :) Ihana kun löytää täältä seuraa kun sovittiin miehen kanssa ettei puhuta asiasta kenellekään ennen ku tärppää... ja on kuitenki aivan pakko saaha purkaa tätä jännää ja ihanaa tunnetta ku pääsee vihdoinkin yrittämään lasta. Eikä mieskään ihan mahottomiin jaksa kuunnella mun höpinöitä. :)

Oon kyllä jo ihan höppänä ku mietin vaan miten ihanaa se raskaaksi tuleminen ois... Aamullaki mulla oli hirveetä huimausta (mistä en oo koskaan aikasemmin kärsiny). Sittenpä aloin miettiin että voiskohan olla mahdollista että oisin jo raskaana. On sitä niin hölmö! :) No, otin itteeni niskasta kiinni ja ajattelin että se oli jotain sattumaa tähän ajankohtaan, saattoipa johtua siitä että tänään tuli 25 v. täyteen.. Tuli sitten kertaheitolla vanhuuden vaivat ;)

Tänään kävin nostattamassa vauvakuumetta kummipojan (8,5 kk) luona. Voi kun oli miehellä vauhtia! :)

Humu82: Ollaan samassa vaiheessa kierron suhteen ja molemmat ensimmäistä yrittää. Vähän mietityttää ku oon syöny niin kauan pillereitä (7 vuotta)... Mitenhän nopeesti se raskaus tärppää..? Mutta toivotaan että mahdollisimman pian. :)

Mun tietoihin voi lisätä OYS ja kp 23/28. Nyt pitää kyllä lähteä pesulle ja nukkumaan että jaksaa aamulla herätä töihin (eli hoitamaan lapsia).

Mukava lukea kaikkien kuulumisia! Monilla alkaa olemaan jo jännät paikat.

Omaa napaa eli tuhru tuli ja meni, pää on ollut taas kipeänä, mutta se valitettavasti kuuluu meikäläisellä asiaan. Vähän olen tällä viikolla yrittänyt katsoa mitä suuhuni pistän, mutta varsinaisesta laihdutuksesta ei voi puhua. Vähän kyllä ärsyttää kun en saa enempää aikaiseksi painonpudotuksen suhteen, mutta ei se mikään maailaman tärkein asia ole ollenkaan!

Toivottavasti yrittämään päässeillä tärppää eli ei muuta kuin peitot heilumaan! :p

Tervetulemasta Ouska!

omaa napaa tuijotellen menee tämä viesti.
Viimeiset 3 päivää on ollut pahoinvointia etenkin eilinen oli paha päivä ja lämmöt hieman koholla, mutta taitaapi olla liian aikaisia oireita raskausoireiksi. Toisaalta! vauvat lehden laskurin mukaan ovis olisikin ollut jo perjantaina...

Uskoisin kuitenkin, että tämäkin kierto jää varsin lyhyeksi, joten jos ei menkkoja kuulu niin viikolla 15 laitetaan testiä kehiin.
Tämä piinailu vaan on hermoille käyvää! Etukäteen ajttelin, että tuskin sitä muutamaan ensimmäiseen yrityskiertoon tajuaa edes jännittää :LOL:

kp 15/22(-29)

(muoks. minua jo evästettiin, että ei olisi mitenkää ihmeellistä voida pahoin jo tässä vaiheessa. Nyt siis peukkuja pystyyn!)

Amy86 Todella toivon, että sulla olis jo tärpännyt :) Jänniä aikoja varmasti siellä teillä elellään. Mulla on kaikilta raskauksiltani alkanut oireilu tosi nopeasti (kolme raskautta siis takana joista eka meni kesken), joten tiedä vaikka sulla tuo pahoinvointi merkkais raskautta. Toivottavasti! Ja peukkuja pidän pystyssä myös muille, jotka yrityksen on jo aloittaneet.
Uusia palstailijoita näyttää tulleen mukaan. Tervetuloa!
Minä täällä olen pohtinut, että siirrettäisiin yrittämistä toukokuuhun. Alkoi hirvittään, että jos heti eka yrityksestä tuunkin raskaaksi niin sitten menis koko kesä pahoinvoinnin kourissa....Mutta katsotaan nyt mltä tuntuu sitten kun huhtikuussa kierto on otollisimmillaan :) Mieli voi vielä muuttua moneen kertaan. Mulla on kaikin puolin nyt ollut nuo vauva-asiat vähemmän mielessä. On ollut niin paljon kaikkea muuta mietittävää. Silti piti kaupunkikierroksella käydessä hypistellä vauvan vaatteitakin :whistle:

jännää amy86! =) mä olen nyt kovasti lueskellut noita ketjuja plussanneiden alkuraskausoireista ja kyllähän siellä toisilla oireet alkavat hyvinkin nopeasti. eli ei sitä tosiaan tiedä, jos ovatkin jo vaikka raskausoireita! peukut pystyyn!

Uskaltauduin rekisteröitymään 2+- sivuille ja haluaisin ilmoittautua tähän ketjuun. Nyt on meillä esikoisesta alettu puhumaan jo sen verran, että kaipa tässä voidaan sanoa olevamme tosissamme yrittämässä! B)

Hei! :wave:

Tulenpa tähänkin ketjuun mukaan....Kerron tähän alkuun hiukan tätä taustaa:
Tulin raskaaksi viime syyskuussa. Lapsi oli toivottu, ja raskaus tjot-meiningillä. Helppo raskaus aina rakenneultraan saakka, jossa lapsella todettiin vakava kehityshäiriö. Lapsella ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia elää synnyttyään. Eli päädyimme keskeyttämään raskauden rv 20 Silloin synnytin pienen enkelilapseni. (1/08).

Nyt siis takana jo yksi uusi yrityskerta, mutta täti paholainen löysi taas tiensä luokseni! |O Nyt kuitenkin siis lähdössä yk2, ja esikoista toivotaan. Mulla kp 3/27.

Ihanaa kun kesäaika alkaa! B)

ElinaMaria Todella surullinen loppu sinun ensimmäiselle raskaudellesi. Toivottavasti tulet pian raskaaksi ja saatte terveen vauvan ja kaikki menee hyvin. Tervetuloa tänne meidän joukkoomme jännittämään. Samoin Hunaja tervetuloa sinullekin :)
Huh, on ollut kyllä ihan hirvee viikonloppu. Pelkkää huutoa ja ovien paukuttelua...Meidän esikoiselle on tullut nyt joku viiden vuoden uhma raivo :/ Tää on tullut nyt ihan maaliskuun aikana. Hirvee kiukuttelu joka asiasta. Ja Tuo pikkukakkonen on ollut omassa uhmassaan jo pian neljä vuotta putkeen. Hulluhan tässä on kun vielä vauvan haluaa :D Ihmeellinen on ihmismieli....

Kiitos tervetulotoivotuksesta Hilveri :)
Kaapissa on jo viime syksystä ollut aconin ovistestejä ja pari raskaustestiä. Tänään on kp15 ja tein äsken ovistestin, joka kylläkin näytti vielä miinusta. Ajattelin nyt aloittaa ihan oikean tikuttamisen ekaa kertaa, vaikkakin olen jo valmiiksi vähän epätoivoinen, koska kiertoni on ollut viime kuukaudet tosi epäsäännöllinen ja välillä on tullut ylipitkiä kiertoja. :( Kaksi kuukautta sitten oli ainoa 28päivän kierto mitä minulla on viime vuosina ollut, normaali on varmaan sellainen 32-35, jos nyt ei yli mene.
Kuinka vakavasti te muut otatte tikuttamisen, vai harrastatteko ollenkaan? Oletteko esim. juomatta 2tuntia ennen testaamista, testaatte klo 10-20 ja aina samaan aikaan päivästä?
Toivon sinulle ElinaMaria onnea uuteen yritykseen.
Käyn täällä varmaan aika usein katselemassa, kun en malta poiskaan olla! :p

Moi vaan!

Hunaja ja ElinaMaria:Tervetuloa joukkoon, plussa onnea molemmille!

Minä en tähän asti ole tikutellut ollenkaan, enkä varmaan ota koko touhua kuvioihin, aika hyvin olen uskoakseni oviksen tunnistanut ihan tuntemuksien (lähinne limojen ja omien ailahtelujen) perusteella.
Täälä pahoinvointi senkun jatkuu, ei ihan yhtä pahana, mutta koko ajan on sellainen yököttävä olo.
Torstaina pitäisi Tätin tulla jos on samanlainen kierto kuin viimeksi. Kovasti tekisi mieli testailla, mutta täytyy yrittää malttaa tuonne kp22 asti. Testi odottaa jo kaapissa.

Vähän vaivaa mieltä, kun minun perhe oli tuossa äsken kylässä ja isäni halusi käydä internetissä. Toivottavasti ei vilkaissut sen tarkemmin, missä olen käynyt. Tuo ennustava osoitekenttä on vaan niin hankala!
Täytyy ainakin toivoa, että pian olisi jotain kerrottavaakin, jos nyt niin kävi, että "kiinni jäätiin"

Sain muuten vihdoin ja viimein perustettua itselleni blogin johon ajattelin kirjoitellan näitä tuntemuksia kuumeesta sun muusta... Jos jollain muulla on vastaavaa niin laittakaa osoitteita, olisi ihan kiva käydä lueskelemassa!
http://blogitus.net/ansukas

Hei Amy86! Kävin kurkkaamassa blogiasi, mutta sulla ei voi kommentoida.... kannattaa se käydä korjaamassa. Paitsi tietysti jos et halua kommentteja blogiisi...

Mullakin on blogi jossa puhun sekä menetetystä vauvasta että uuden toivosta ja myös tulevista häistä. Teretulemast kurkkimaan: http://eli-nainen.vuodatus.net Niin, ja toki muutkin saavat käydä lukemassa! :D

Kiitos Hunaja, Hilveri ja Amy tervetulotoivotuksista!

Sunnuntaita kaikille! :wave:

Me oltiin risteilyllä, oli yllätys pojalle, mieluinen sellainen. :D
Ja eilen tuli oltua viihteellä ja tänään meneekin ihan lepäillessä, että jaksaa taas töihin mennä.. :whistle:
Laivalla taas vauvakuume nousi, kun nähtiin sellainen ehkä kuukauden ikäinen nyytti, aivan suloinen! :heart:
Vajaa pari viikkoa ja pitäs menkkojen tulla, sitten päästäänkin aloittamaan, ihanaa!! :)

ElinaMaria: Kyllä kommentoimisen pitäisi onnistua. Klikkaamalla otsikkoa pääsee sivulle jonka alalaidassa on kommentointia varten tekstikenttä.

Justiinsa nyt juilii alavatsaa oikealta niin ikävästi, että järki lähtee :/

Ouska-------- kp 17/22(-29)-----yk 3---------?-----------ensimmäinen
ElinaMaria----kp 3/27------------yk 2----------?-----------ensimmäinen
Belle76-------kp 20/?-------------yk 1---------SeKS-------kolmas
Amy86--------kp 17/22(-29)-----yk 1---------SeKS------ensimmäinen
runo-----------kp 24/32-34------yk 1----------?-----------ensimmäinen
Hunaja--------kp 15/32-35------yk 1----------?-----------ensimmäinen

Oppo-83-----kp 26/28----------ya 4/08-----OYS----------ensimmäinen
Hilveri---------kp 29/30----------ya 4/08-----OYS----------kolmas
humu82------kp 26/28----------ya 4/08-----Hyvinkää----ensimmäinen
prinsessa-
keisari---------kp 25/25---------ya 4/08-----KYS-----------kolmas

Johjo----------kp 26/28(-30)---ya 5/08-----OYS-----------neljäs

Uusille tervetuloa mukaan! Kiva saada lisää kuumeilijoita mukaan.

ElinaMaria: Otan osaa! Parempi onni ensi kerralla.

Hunaja: Minä en ole tikutellut, mutta nyt ajattelin tikutella ovistesteillä ensimmäistä kertaa elämässäni. Lähinnä ihan vaan testin vuoksi, että tunnistanko itse ovulaation. Ajattelin kyllä etten tikuttele, mutta kun tilasin netistä raskaustestejä niin otin sellaisen paketin sitten missä 6 ovitestiä ja 3 raskaustestiä. Enempää en osta jos ei eka kierrolla tärppää. Uskon että säännöllinen "peittojen heiluttelu" toimii kyllä. On ainakin jo kolme kertaa toiminut niin luulis, että tälläkin kertaa. =)

Olin lasten kanssa reissussa torstaista tähän päivään. Oli kyllä kivaa kun sai vähän käydä kotoa poissa. Kotiäidin arki kun tahtoo olla sitä kotona oloa. Toki nyt kaupassa ja kaupungilla, kavereilla ja perhekerhossa tulee käytyä, mutta ihanaa päästä ihan eri maisemiin välillä.

Vitsit ku mulla alkaa jo jännittää ku yrityksen alku lähenee. Toiset jo jännittää. Mulla tulee sellainen jännitysolo pelkästään ku lukee muiden juttuja. Amy86

Aloitan uuden pinon tiistaina. Muistakaa siis kaikki siirtyä sitten uuteen paikkaan. Laitan kyllä viestiä sitten tänne vielä kun uusi pino on aloitettu. Tämä vaan nyt ihan muistutuksen vuoksi.

Johjo kp 26/28(-30)

Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:

Ouska-------- kp 17/22(-29)-----yk 3---------?-----------ensimmäinen
ElinaMaria----kp 3/27------------yk 2----------?-----------ensimmäinen
Belle76-------kp 20/?-------------yk 1---------SeKS-------kolmas
Amy86--------kp 17/22(-29)-----yk 1---------SeKS------ensimmäinen
runo-----------kp 24/32-34------yk 1----------?-----------ensimmäinen

Oppo-83-----kp 26/28----------ya 4/08-----OYS----------ensimmäinen
Hilveri---------kp 29/30----------ya 4/08-----OYS----------kolmas
humu82------kp 26/28----------ya 4/08-----Hyvinkää----ensimmäinen
prinsessa-
keisari---------kp 25/25---------ya 4/08-----KYS-----------kolmas

Johjo----------kp 26/28(-30)---ya 5/08-----OYS-----------neljäs

Terve kaikille talvivauvasta haaveilijoille :). Olen täällä onnesta sykkyrällä, sillä mies antoi vihreää valoa yhteisen vauvan yrittämiselle :). Yritän olla stressaamatta liikaa ja lupasin jo miehelle, etten ala pyöriä 24/7 vauvapalstoilla, kantaa kaapit täyteen greippimehua tms ;).. Silti olen niin innoissani, etten kerrassaan voi olla liittymättä tähänkään ketjuun :D!!

Eli nyt ma on menossa kp 6/27, esikoinen on haaveissa, yritys on alkanut 4/08, tuleva synnytyssairaala olisi KSKS (keski-suomen keskussairaala) :).

Tavallaan samaa mietin Johjo, että jos säännöllisesti tuolla makuukammarin puolella viettää aikaa, mihin niitä ovistestejä tarvitaan. Kai haluan vaan jotain varmistusta siitä, että edes ovuloin.
Heippa jive! Voin melkein vakuuttaa, ettei tietoinenkaan rauhoittuminen tule millään onnistumaan. :LOL: Kun on vauva haaveissa, sitä on vaikeaa unohtaa, ainakin minun mielestäni. Ja varsinkin silloin kun on täysi yritys päällä. ;)

Olen mahdoton. Mutta niin on miehenikin. Meille on kummallekin tullut saman tien ihan kunnollinen, kova vauvakuume, kun vain annoimme itsellemme luvan aloittaa yrittämään. Olen yrittänyt pitää itseäni jotenkin ruodussa viimeisen puolen vuoden ajan vaihtelevalla menestyksellä. Koska itse vielä opiskelen, taloudellinen tilanteemme ei ole mikään paras mahdollinen, ja se onkin ehdottomasti ollut se syy, miksi ei olla aiemmin aloitettu. Nyt on vaan näköjään tunteet alkanut viedä viimeistä järjen hiventäkin. :ashamed: En olisi jaksanut enää elää siinä surussa... olin kuin minulle olisi langetettu lapsettoman tuomio. :'(
Täytyy uskoa siihen, että tulemme taloudellisesti pärjäämään vauvan kanssa (tai pikemminkin pienen lapsen kanssa).
Ja vielä yksi sydämellä oleva asia on vanhempamme. Vaikka olemmekin jo ihan aikuisia ja yhteistä eloa takana lapsesta lähtien, vanhempamme ovat "huomanneet", ettei meillä riitä rahat mihinkään ylimääräiseen. En voi olla rauhallisin mielin, kun tulisi aika kertoa raskaudesta; he eivät varmaan kovin hyvin tule suhtautumaan.. näin pelkään. :/

Yhteistyössä