Talvivauvasta 2009 haaveilevia

kp 6/22 (-29) ya 4/08 sairaalana SeKS ja ensimmäistä lasta haaveillaan.

Siinähän ne sitten tulikin. Vauvakuume kasvaa vaan, tarkoitus on tosiaan jo pääsiäisen jälkeen aloittaa yritys, mutta laitoin kuitenkin alkamaan 4/08 niin saadaan viikko "harjoitteluaikaa" :D

Olin eilen farkkuostoksilla ja koko ajan tuli silmäiltyä ostoksia, että entäs jos vatsan seutu pyöristyy piankin.
Yhdet farkut sitten ostinkin sitten "sitävaraa" Ja kesän juhlia varten ostin sellaisen kivan mekon/tunikan johon sitten loppukesästä mahtuu pieni vatsakin jos on tarvetta.
Mies vähän naurahteli, kun esittelin ostosteni käytännöllisyyttä.

Meitä alkaakin aika moni jännäillä ensikuussa, täytyy toivoa, että plussatuulet puhaltelisivat koko kevään ja meidän kaikkien haaveista tulisi totta!
 
Hilveri-------kp 18/30----------ya 4/08------ OYS-----------kolmas
humu82----kp 15/28----------ya 4/08-------Hyvinkää-----ensimmäinen
Amy86------kp 6/22(-29)-----ya 4/08-------SeKS----------ensimmäinen
illuusia------kp ?/?--------------ya 4/08------KHKS----------toinen
Johjo------- kp 15/28(-30)----ya 5/08------ OYS-----------neljäs
Sini74-------kp ?/?-------------ya 5/08-------Jorvi-----------toinen
 
Hilveri: Ootko jostain muualta kotosin? Pisti vaan silmään tuo "Oulusta miekin". Täällä Oulussa kun tuntuu olevan toooosi paljon muualta tulleita. Kuten myös minäkin. Mut toukokuussa tulee jo 12 vuotta Oulussa, täällä Puokkarilla vasta viime kesästä ku ostettiin talo silloin. Siks haluun töihinkin syksyllä lähtee ku tämä hoitovapaalla oleminen on asuntovelalliselle yhtä kituuttamista. Sais jotain hankintoja tehtyä (mm. sohvat) ennen kuin jää sit taas äippälomalle. Sitähän ei tiedä vaikka satuttais synnärille yhtä aikaa :D . Näyttää tuo kiertokin kulkevan muutaman päivän erolla ja meilläkin saatetaan aikaistaa yritystä ku en millään jaksais odottaa enää.

Raskauskiekkoa oon pyöritelly ja miettiny et jos nyt kierto oliski vaikka 32 pv (mitä ei kyl normaalisti oo) niin vois ihan hyvin alkaa jo seuraavien menkkojen jälkeen yrittään ja todennäköisesti silti syntyis tammikuun puolella vaikka tulis muutaman päivän etusessa. Mulla on kaks raskauskiekkoa tallessa vielä, Vauva-lehden ja Kaks Plussan. En kyllä tiedä miks oon niitä säilyttäny ku ei ole ollu tarkoitus enää lapsia tehdä. No hyvä etten oo pois heittäny ku nyt niille tulee ehkä (toivottavasti) käyttöä. Niissä kyllä heittää päivällä laskettuaika, mut niin saattaa heittää eri neuvoloiden välilläkin. Oon kyllä muutenki huomannu ettei lasketulla päivällä ole merkitystä se on vaan suuntaa antava. Mutta jokainen lasketun päivän ylimenevä päivä tuntuu iäisyydeltä. Toivottavasti seuraava tulee muutaman päivän etusessa, olis kiva yllätys vaihteeksi niin päin. =)
 
Heissan kaikille, lähden tännekkin mukaan vaikka yritys on jo alkanu joten "vaarana" on jäädä tonne joulukuun puolelle.

kp 10/? yk 1 SeKS ja kolmatta yritetään

Amy: ootko Seinäjokisia vai ympäristöstä? Minä ihan paljasjalkainen S-jokinen.

Meillä alkais olla jonkinlaiset tärppipäivät käsillä jos tuo kierto olis normaali mutta kun siitä ei ole tietoa. Toisaalta onneksi meillä on yö vieraita niin pupuilut jää väliin jolloin on toivoa päästä vuoden 2009 puolelle, vaikka jos nyt lähtin matkaan niin hyvä niinkin. =)

Täällä ihana auringon paiste pitkästä aikaa B)

Päivän jatkoja kaikille!
 
Heips,

Mä olen ollut tässä porukassa mukana, ihan tuolla alussa mutta en ole ehtinyt paljon kuulumisia päivitellä. Lukenut kyllä olen ja taustalla silleen pysytellyt. Täällä kuumeillaan kovasti, joten voisin taas yrittää hiukan aktivoitua teidän joukossanne, jos vielä huolitte mukaan :whistle: . Talvivauvaa meille ei varmaan tule, mutta kevätvauva jos saatais niin olis aika ihanaa :) .

Jos viitsitte mun rivin laittaa listaan, eli toista kuumeillaan, yritys alkanee 6/08 ja synnärinä TYKS. Nolona tunnustan, että mulla ei ole mitään havaintoa mikä kp mulla on menossa mutta ilmoittelen myöhemmin. Siihen kohtaan voi laittaa kp ?/28-32.

Pitää varmaan jatkaa töitä. Jatkan kuulumisia myöhemmin! Päivän jatkoja kaikille :wave: !
 
Belle76-------kp 10/?------------yk 1---------SeKS---------kolmas
Hilveri---------kp 19/30----------ya 4/08-----OYS----------kolmas
humu82------kp 16/28----------ya 4/08-----Hyvinkää----ensimmäinen
Amy86--------kp 7/22(-29)---- ya 4/08-----SeKS---------ensimmäinen
illuusia--------kp ?/?-------------ya 4/08-----KHKS---------toinen
Johjo----------kp 16/28(-30)---ya 5/08-----OYS-----------neljäs
Sini74---------kp ?/?-------------ya 5/08-----Jorvi----------toinen
helinä-keiju--kp ?/28-32-------ya 6/08-----TYKS----------toinen
 
Kiva että saadaan listaan lisää nimiä :wave: . Mietin tässä, että kun tuo talvi 2009 on niin lyhyt aika... mitä jos alotettais uus pino ja otsikoksi Talvi-/kevätvauvasta 2009 haaveilevia? Meistäkin osalla saattaa kuitenki venähtää laskettuaika kevääseen ennen kuin tärppää, toivottavasti kuitenkin siihen mennessä. Tää on vaan mun idea mut jos saa kannatusta niin sovitaan aika koska vaihdetaan pinoa (esim 1.4. tai vaikka heti) niin tiedetään kaikki siirtyä oikeaan paikkaan ja voisin vaikka aloittaa pinon niin saadaan lista alkuun. Siihen voisin sen aina päivittää niin ei olis noita listoja vähän väliä. Löytyykö kannatusta?
 
Johjo oon ihan Oululainen alunperinkin, mutta miehen murre vissiin tarttuu :) Tiedä tosiaan jos vaikka oltais yhtä aikaa synnärillä. Katsotaan miten tärppii :) Ootko Puokkarista tykännyt? Me ollaan ennen asuttu Pyykösjärvellä ja tykkäsin kovasti alueesta. Niin ja tuohon uuteen pinoasiaan, että kannatusta löytyy täältäkin. Vaihdetaan pinoa huhtikuun alussa niin on selkeempää.
Kiva kuulla helinä-keijusta. Oon jo ajatellut, että olet hävinnyt kuvioista kokonaan joko odottaviin tai muuten vain.
Amy86 Meillä näyttää olevan samanlaiset vinkeet :) Minäkin mietin kaupassa mihin saan kasvavan masuni mahtumaan vaikka eihän sitä edes tiedä milloin siellä masussa alkaa elämää olemaan. Pitäähän sitä varautua, hih. Mieskin eilen naureskeli kun minä kaikkia raskausjuttuja suunnittelin. Hymähteli vaan, että sulla taitaa ihan tosissaan vauvakuume vaivaamaan. Tottahan se. Olen vaan aika varovasti kuumeilusta täällä kotona puhunut. Pitänyt odottaa, että yritysajankohta on lähempänä. Muutenhan tuo mies puutuu kuunteleen mun hössötystä :)
 
Kylläpäs meni talo hiljaiseksi.... Taidan itsekin hilppaista vähän etuajassa esikoista hakemaan hoidosta :whistle: ;) .

Jeps, mä en ole oikein ehtinyt kirjoitella, kun tuntuu ettei aika riitä mihinkään. Nyt kun työt alkaa taas tuntuun tutulta, niin ehtii töissäkin vähän kirjoitella :saint: . Meillä on edelleen rakentaminen kesken, tosin hyvässä vaiheessa mennään. Periaatteessa voiskin alkaa jo yrittämään (mies jo haluaisi) mutta mä en taida uskaltaa. Jos tärppääkin nopeasti ja jos voin alussa yhtä huonosti kun esikoisestakin, niin viimeiset hommat raksalla ja muutot yms. voi olla aika tuskaa. Mulla oli esikoisen alkuraskaus oikein oire-rikasta aikaa, joten en taida ottaa ylimääräisiä riskejä.

Äsh, mä taidan lähteä, eihän täällä ole muita kuin minä. Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Ok. Vaihdetaan huhtikuun ekapäivä ellei jollakin ole sitä vastaan. Yritän muistaa silloin uuden pinon aloittaa heti aamusta.

Hilveri: Oon tykänny. Jonkin aikaa meni että kotiutu mut nyt en muualle lähtis. Tästä on sopiva matka kaupunkiin ja joka paikkaan. Täällä "ötökkäteillä" asustellaan eli vähän erillään tuosta muusta puokkarista.

Meillä on nyt nuorimmainen mahataudissa ku keskimmäinen parani. Keskimmäinen oli tänään eskarissa ku edellisen päivän oli terve. Nyt sit vaan pelätään että onko sitä ite ja loppuperhe pääsiäisen sairaana. Parempi oikeestaan yksitellen sairastaa ku ei oo ku yks vessa :x .

Pitänee alkaa ruoan laittoon nyt ku nuorimmainenkin vielä nukkuu niin saa rauhassa kokkailla.
 
Hilveri: Hyvä, että en ole ainut :) Ja eihän teilläkään ole yrityksen alkuun pitkää aikaa! Tosin kyllä minäkin kovasti koetan rajoittaa tuota miehelle kuumeilua.

Belle79: En ole ihan paljasjalkainen, mutta kyllä tällä hetkellä sjoella asustellaan! Mietinkin tuossa, että mahtaako täälä olla kuumeilijoita täältä päin.

Huhtikuun eka päivä kuulostaa hyvältä :) Voitaisiin saada uusia vierailijoitakin, kun rajausta jatkettaisiin kevääseen. Ja mistäs sitä tosiaan tietää miten kauan sitä joutuu yrittämään ennenkö tärppää!

Mutta nyt täytyy kiitää pyykkiä pesemään ja tiskaamaan!
Onko joku ajatellut blogin tai päiväkirjan perustamista jollekin foorumille.
Itseä vähän houkuttaisi, paitsi tästä kuumeilusta niin ylipäänsä elämästä. Missähän sellaista olisi paras pitää?

 
Oksennustaudista parannuttu, jipii! Oltiin miehen kanssa molemmat taudissa perjantai. Meni onneksi päivässä ohi. Mulla ei tuu ikinä oksennusta ellen työnnä sormia kurkkuun. Olo on vaan koko ajan järkyttävä ja saa käydä pöntöllä yökkäileen mutta mitään ei tule. Mussa on varmaan joku vika ku oksennus ei vaan nouse oli tilanne mikä tahansa. Tulipa tuosta olosta mieleen ihan nuorimmaisen raskausaika. Mulla oli ympäri vuorokauden ihan kauhee olo koko ajan ja kesti viikkokausia. Synnytyksessä sainkin sitten tietää että olin aluksi odottanut kaksosia ja siksi kai olikin niin voimakkaat oireet. Noista kahdesta isommasta oli paljon lievempää pahoinvointia ja vain aamusta ja jos ei syönyt tasaisesti parin tunnin välein. Aloin jo miettimään että haluanko taas sitä viikkoja kestävää pahoinvointia. Olin jo unohtanut kokonaan miten huono olo sitä voikin olla. Aika kultaa muistot kuten sanotaan. No nyt kun mahatauti on ohi niin johan taas haaveilen raskaudesta. ;) On ihmiesmieli kummallinen. =)

En ikinä ennen ole ajatellut koska mulla tulee ovulaatio tai lähinnä huomaanko sitä itse. Nyt kun siitä on enemmän lukenut näiltä keskustelupalstoilta niin aloin ajattelemaan asiaa. Tiettyyn aikaa kuusta tulee limaa ja valkovuotoa joka ilmeisesti liittyy siihen. Eilen (vai oliko se sittenkin toissa päivänä) tunsin pientä vihlontaa mahassa ja tuli hieman limaista vuotoa ja sen jälkeen on tullut valkovuotoa. Ilmeisesti nämä ovat niitä ovisoireita jos oikein tulkitsin ja sitten mulla olis tässä kuussa kierto 31 pv ja menkat alkaa 5.4. Mulla ei yleensä ole noin pitkä kierto, mutta munasolujen luovutuksen vuoksi olleet hormonihoidotkin ovat voineet vaikuttaa asiaan kun on kuitenkin vasta ensimmäinen oma kierto luovutuksen jälkeen. Mielenkiinnolla seuraan meneekö 14 pv menkkojen alkuun. Jos menkat alkaa vasta 5.4 niin meillä olkaa silloin ensimmäinen yrityskierto kun la menis reilummasti tammikuun puolelle. Jännittävät ajat lähenee... meillä kaikilla :wave:
 
Heippa hei!

Uusi pino kuulostaa hyvältä, kiva kun Johjo oot aktiivinen asian suhteen. :)
Kun tuolla odotuspuolella pyörin vielä tossa joulukuussa niin tuli paljon enemmän kirjoiteltua, tässä kun ei nyt vielä ole juuri mitään kirjoiteltavaa, vielä.. :D
Mä luulen että ovis tekee tuloaan, pikkusen tekis jo mieli "ihan vaan vähän" koittaa mut kyllä me ootellaan ne yhdet menkat vielä.
Hyvää Pääsiäisen jatkoa kaikille!! :wave:
 
Hei vaan ja hyvää pääsiäistä innokkaille kuumeilijoille!
Nukkumaan pitäisi olla menossa, mutta ihan pikku visiitille piti piipahtaa!

Meillä aloitettiin yritys lauantaina, voi sentään miten jännittävä olo on. Jotenkin kuitenkin uskon, että ei tästä ensimmäisestä vielä tärppää.

sunnuntaina täytyi ostaa saunasiiderikin, kun ajattelin, että tästä eteenpäin ei uskalla kauheasti naukkailla :)

kp 11/22(-29) muistaakseni...viitsi vaivautua asiaa tarkastamaan :ashamed:
 


Belle76-------kp 14/?------------yk 1---------SeKS---------kolmas
Amy86--------kp 11/22(-29)----yk 1---------SeKS--------ensimmäinen


Hilveri---------kp 23/30----------ya 4/08-----OYS----------kolmas
humu82------kp 20/28----------ya 4/08-----Hyvinkää----ensimmäinen
illuusia--------kp ?/?-------------ya 4/08-----KHKS---------toinen
prinsessa-
keisari---------kp 19/25---------ya 4/08-----KYS-----------kolmas


Johjo----------kp 20/28(-30)---ya 5/08-----OYS-----------neljäs
Sini74---------kp ?/?-------------ya 5/08-----Jorvi----------toinen


helinä-keiju--kp ?/28-32-------ya 6/08-----TYKS----------toinen
 
Täytynee opetella lisään kivoja kuvia tuohon listaan. Kävin katteleen muiden listoja ja oli tosi kivoja kuvia. Jos joku osaa auttaa niin apu otetaan mielellään vastaan. Minä kun en ole täällä vielä kauan ollut niin en osaa enkä muutenkaan mikään nero ole tällaisissa. :headwall: Noooo, eikö se ole tärkeintä että on lista vaikkakin vähän tylsänlainen. :ashamed: :D
 
http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=3&ziel=liebe, täältä löydät kuvia.

klikkaat haluamaasi kuvaa, kopioit sen hiiren oikealla puolen ja sen jälkeen kopioit img tekstin kuvan alapuolelta ja tulet tänne ja painat taas hiiren oikeaa puolta ja valitse liitä, ensin näkyy kirjoitus, mutta kun lähetät viestisi, se muuttuu kuvaksi! :D Kokeileppa! :flower:
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :flower:
Täällä edetään varovaisesti kohti tätiä, ovis oli luultavasti eilen joten nyt katsotaan tuleeko se täti oikeaan aikaan. Tämä kierto nyt kumminkin jätettiin väliin josko sitten jo päästäisiin ens vuoden puolelle ;) Mies oli ehdoton sen suhteen että pakko mennä ens vuoden puolelle joten nyt saa sitten olla selibaatissa jonkun aikaa :kieh:
Näillä eväillä mennään eteenpäin.
 
Jaahas, pientä tuhrua näkyvissä. Edellisen kierron pituus oli 39 päivää, tämän 21 päivää. Mukavia nämä tooosi säännölliset kierrot. No, jospa se siitä palautuisi ennalleen. Vielä 5 viikkoa kierukan poistoon. Oikeastaan sehän on jo aika vähän!

Ihanaa kun toisilla on jo yritys päällä ja niin monella yrityksen aloitus lähenee jo huimaa vauhtia. Pian päästään porukalla jännittämään!
:)
 
Työviikko alakoi taas, uskoisin bonganneeni tänään myös oviksen, mikä sopisikin edellisen lyhyeksi jääneen kierron kaavaan, tällä menolla kierto olisi 26 päiväää pitkä.
Taitaa vaan parhaimman ajan puputtelu jäädä väliin, kun miehellä on sen verran kiireiset pari päivää.

Noh, ensikuussahan se vasta virallisesti oli tarkoituskin aloittaa, joten eipä hätiä huoleen.

kp 12/22 (-29)
 
Heippa!

Täällä yksi vauvakuumeinen ilmoittautuu joukkoon.
Nyt kuume pääsi valloilleen kun mies yllättäin suostui yrittämään lasta. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta ja viimeiset pari vuotta olen joutunut hillitsemään vauvakuumeeni. Perjantaina otan viimeisen pillerin ja sitten olisi tarkoitus alkaa tosihommiin. :) Voi että on jännää aikaa! Toivottavasti tärppäisi pian.
 

Yhteistyössä