Talvivauvasta 2009 haaveilevia

Voi hitonhitonhitto tota miestä!! Jotenki taas tuntuu,ettei mun kannattaisi edes kaiken järjen mukaan haaveilla lisää lapsista. |O Annoin koko illan herran kuunnella rauhassa omia lempimusiikkiaan, siemailla viiniä kaikessa rauhassa ja olin lasten kanssa toisessa huoneessa. Mitäpä herra siitä, tuumaa vaan,että koska laitat kuopuksen ja tytön nukkumaan :eek: :eek: :eek: :headwall: (mä siis tyhmänä kuvittelin,että tokihan hän tajuaa ite viedä kuopuksen sit nukkumaan, kun mä oon koko illan hoitanu ja leikittänyt)

Aaaargh, ehkä tosiaan pitäs vaan pitää haaveilut haaveiluina,kun nykyäänkin "saan" kantaa vastuun kaikesta itse. Mutta mikä hiivatti siinä on,että silti sitä vaan kaipaa... :ashamed: Sori avautumiseni, ottaa vaan kuuppaan,kun ukko ei tunnu edes huomaavan sitä, että hänellä on paljon enemmän omaa aikaa kuin mulla. Ja silti hänellä on hullu vaimo,joka haluaisi vielä yhden... B)
 
Paapu :hug: juu, toi on kyl taivahan tosi, jos idea tulee niiltä, niin silloin se on ihan eri juttu. :D Pitää varmaan tästä lähtee tonne makkarin puolelle, siellä se ny puhisee kiukuissaan, jotenki on mustasukkainen siitä kun käyn koneella. :whistle:
 
luru lude joo moiksen vaan :)
Itsekkään ei oikein tiedä mistä vauvasta haaveilee, mutta pääasia että haaveilen. Saadaan millon saadaan, toivotaan kuitenkin jotta tärppäis pian.Itse ainakin huomannu ettei ne vauvat tule niin kuin on suunnitellut, toisilla tärppää heti kun jättää ehkäsyn pois ja toiset yrittää vuosia..niin kuin itsekkin kuulun tähän vuodet vaihtuu katekoriaan, mutta lasta ei näy. No en luovuta silti =)
 
Tervetuloa vaan kaikki uudet palstailijat! Kiva, että porukka kasvaa. Ja toivotaan että kevään mittaan voidaan vähitellen siirtyillä tuonne odotuspuolelle! Toivottavasti Runolla tärppää pian, kun ajoituksella ei niin ole väliä :) Meillä taasen on niin etten missään nimessä halua tälle vuodelle vauvaa vaan vasta -09 :) Meillä on jo yksi joulukuun lapsukainen niin mieluummin alkuvuodelle sitten seuraava. Ja haluan myös ehtiä kerätä työkokemusta ennen vauvalomaa. Toivoisin voivani olla sitten kerralla kolme vuotta kotona. Pelkään kyllä, että liiallinen suunnitelmallisuus kostautuu ja sitten sitä kolmatta muksua ei kuulu ei näy...Mutta ei kannata vielä liikaa hermoilla. Mulla tosiaan nyt viimeinen pilleriliuska alkoi ja sitten pääsen miekin ootteleen luomukiertoja :)
 
Kaa
Käyn tässä jo hieman vakoilemassa tätäkin pinoa. Yritystä on koko ajan, ollut jo kesästä lähtien. Välissä on vaan tapahtunut kaikenlaista. Jos tässä nyt käynnissä olevassa kierrossa ei tärppää, niin siirryn tähän pinoon. Sitten saadaan talvivauva joko jo joulukuulle 2008 tai tammikuulle 2009. Eli katsellaas... ilmoittelen sitten enemmän, jos pinoon tulen. =) Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei!
Petite, joo kumma juttu noi miehet, ne ei vaan jotenkaan hoksaa, että se toinenkin tarvis sitä omaa aikaa!
Meilläkään mieihen mielestä se on yhdessä vietettyä aikaa, kun molemmat ollaan yhtäaikaa kotona. Mitä siitä jos hän on koko sen ajan istunut esim. tietokoneella.

Meillekkin on vauva tervetullut vaikka hetikin, mutta elämäntilanteeseen sopii paremmin, jos ensi vuoden puolelle mentäisiin. Siitä syystä aloituskin aloitetaan vasta maalis-huhtikuulla.
kp on 30 ja kaikki menkkojen oireet on taas kadonnut!Toivottavasti pian antaisivat kuulua itsestään. itse olen sen sortin hätähousu, että ensiviikolla alan takuilla testailla "varmuuden vuoksi" jos ei tätiä kuulu! :D Eipä sielä mitään mahiksia pitäisi "vahinkoon" olla, mutta eihän nuo kumit niin varmoja ole. Ja mikäli oviksen oikein tunnistin, niin meillä kyllä puputeltiin silloin enemmän kuin ahkerasti :whistle:

Mutta tsemppiä kaikille kierron jännittäjille, toivottavasti ne tasaantuu ja päästään kaikki loputkin aloittamaan tositoimet!

 
niinhän mäkin ajattelin, että meille tämän yleisen tilanteen mukaan sopisi parhaiten jos vauva tulisi vasta ensi vuoden alussa, mutta malttamattomana olen alkanutkin ajatella, että voisihan tuota jo yrittää, että eiköhän ne asiat järjestyisi näinkin... ;) miehelle kyllä heitin jo, että jos tässä kierrossa yritettäisiin mutta jos ei tärppää niin maaliskuu voitaisiin pitää taukoa niin ei vauva ainakaan jouluna syntyisi, mutta mies sanoikin siihen, että ei hänelle se nyt mikään este olisi tai paha asia, että hänestä se vauva kyllä voi tulla milloin vain!! no mutta katsotaan tässä nyt, miten me sitten tosi paikan tullen toimitaan... =)

ihan kuulostaa tutulta nuo mainitsemanne miesten toimet, samaa menoa on meilläkin. miehen mielestä ollaan "yhdessä" kun mä puuhastelen toisessa huoneessa omiani ja se istuu toisessa huoneessa tietokoneella (tai niin kuin nyt - päin vastoin) ... mä vähän pelkäänkin sitä, että sitten kun joskus on vauva, niin joudunko mä tosiaan olemaan aina se joka hoivaa ja hoitaa ja katsoo perään. miehellä tulee kuitenkin muutenkin olemaan paljon menoa, että varmasti joudun olemaan lapsen kanssa paljon kaksinkin. kyllähän sitä jokainen, jopa nainen ;) , tarttee välillä omaa aikaa.
 
Heips :wave: !

Tuun pitkästä aikaa päivittelemään kuulumisiani. Meillä on ollut rankaa viimeisen parin viikon ajan. Esikoinen alkoi harjoitella hoidossa käyntiä ja mä palasin 1.2 takas töihin. Töissä sujuu hyvin mutta poika tuli kipeäksi 3. virallisena hoitopäivänä eli viime tiistaina. Pieni on vieläkin kuumeessa. Perjantaina oli kuumeeton päivä mutta eilen lämpö kohosi parissa tunnissa takaisin yli 39 asteen. Saa nähdä koska päästään takas töissä ja hoidossa käymiseen.

Meillä varmaan siirtyy tuo kakkosen yritys kesään. Meillä on aika hektinen tää tilanne enkä oikein osaa kuvitella, että olisin mahdollisesti parin kuukauden päästä raskaana. Rakentaminen on rankkaa puuhaa ja siihen menee kaikki miehen aika ja varmaan munkin kunnes esikko tervehtyy. Mutta toivottavasti pidätte mut mukana vaikka meille ei sitä talvivauvaa tuu...
 
Minä voisin hypätä myös mukaan tähän haaveilupinoon. :wave:
Meillä yksi lapsukainen on, -03 syntynyt poika, ja kovasti olis hällä hinkua isoveikaksi. :)
Tammikuussa meitä kohtasi pienoinen suru kun toivottu raskaus osoittautui tuulimunaksi, mutta nyt alkaa olla fiilis hyvä ja ekat menkatkin ovat parhaillaan.. :D
Mut kierron tai kaksi haluan vielä odotella että tasaantuu hormoonit, eli joskus tossa huhti-toukokuussa ryhdymme hommiin.. ;)
 
Helloups!

Voisin kanssa tänne itteni änkeä, jos sopii?
Esikoisesta haaveillaan ja ehkäisy on jätetty pois 11/07. Tositoimet olis tarkoitus aloittaa toukokuussa, eli talvivauvasta täällä haaveillaan.. :heart:
 
Ihan kaikki on tänne varmasti tervetulleita. Niin kuin Runo tuolla aikaisemmin sanoikin, että ei sillä niin väliä milloin sitä vauvaa alkaa yritteleen ja milloin se sitten syntyy, kaikki vauvahaaveiset mahtuu mukaan :) Helinä-keijulle voimia. Uskon todella tän hetkisen tilanteenne olevan rankka. Rakentaminen ja töitten/päiväkodin aloitus, rankka yhtälö. Toivottavasti pikkuinen ei sairastele koko talvea ja kevättä, päiväkodin aloitus on monesti niin harmillista aikaa kun kaikki pöpöt tarttuu :( Illuusian kirjoituksia olen tainnutkin jostain aikaisemmin lukea, ikävä, että teillä raskaus keskeytyi, parempaa onnea jatkossa :) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Heivaan kaikille! Ja tervetuloa tasapuolisesti!

Huhtikuun alusta olisi meidän tarkoitus aloittaa tositoimet, kunhan nyt nuo kuukautiset alkaisivat. Lopetin ehkäisyn tammikuun alussa ja tyhjennysvuodosta laskettuna nyt on kp 32, aina välissä on kovasti menkkamaisia tuntemuksia, mutta sitten ei taas mitään :( 14-15 päivän paikkeilla tuli sellaista punertavaa sitkeää limaa, jota ovikseksi kerkesin intoilla, mutta tiedä häntä sitten. Taitaa olla parempi kun lopettaa päivien laskemisen!

Ostin tuossa tuttavaparin kaksosille bodyt lahjaksi. Vauvanvaatteet on niin syötävän suloisia!
Haalin taatusti odotusaikana enemmän kuin yksi vauva ehtii käyttää, kun en malta pitää itseäni kurissa :D

tietääkö joku miten kauan lääkärit neuvoo noita kuukautisia odottelemaan ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Oliko se 3 kk?
 
helinä-keijulla kuulostaa kieltämättä aika hulinalle elämä! :) toivottavasti teidän poika voi jo paremmin. rakentaminen on varmasti yksi rankimmista projekteista eikä pienen lapsen vanhemmillakaan varmasti hurjasti sellaista luppoaikaa ole, joten usko kyllä että tohinaa riittää. tsemppiä kiireen keskelle!

amy86, mä oikein odotan että saisin luvalla ostella tai edes katsella pikkuisia vauvan vaatteita. nykyään silmäilen kaupoissa vain kaukaa mutta toistaiseksi yritän hillitä itseni enkä mene lähemmäs katselemaan. pelkään kai myös yllätetyksi tulemista babyosastolta... :p mutta oisipa niin ihana hypistellä niitä pikkuisia vaatteita... =) tuohon sun kysymykseen en kyllä osaa vastata. toivottavasti löytyy joku viisaampi. pillereiden jälkeen se lienee kuitenkin normaalia, että kierrot heittelevät ja joskus isostikin.
 
Voimia kyllä tarvitaan, mistäköhän niitä sais ostaa :whistle: .... Meidän pikkuinen parantui vihdoinkin ja on ollut jo pari päivää hoidossa. Itselle nää "töihin, ei-töihin, töihin jne." on tosi rankkoja. Mulla ei pää pysy mukana, kun koko ajan juostaan jossain. Mutta onneksi päästään jokusen kuukauden kuluttua siihen iiiiisooon palkintoon, eli muuttamaan uuteen kotiin. Ja SITTEN me aloitetaan yrittämään vaavia :D .

Olin tänään henkilöstökoulutuksessa, jossa oli muutama sata ihmistä ja enkö mä vaan bongannut sieltä kaikki raskaana olevat :whistle: . Silloin kun odotin esikoista, niin tuntui että ympärillä on vaan muita odottavia mut en arvannut että nyt raskautuneita näkee ihan samalla tavalla. Rankkaa, kun ite ei pysty vielä yrittämään ja kuume olis kova.

Ja sitten vauvanvaatteet. Ihan vihoviimeinen vitsaus. Mulle riittää jo se, että tiedän esikoisen pienten vaatteiden olevan vaatehuoneessa ;) . Kaupassa mun pitää kiertää kaikki vauvahyllyt tosi kaukaa.
 
Heippa vaan tähänkin pinoon!

Tänään soittelin polille kun huolestutti nää järjettömän runsaat menkat, oon vuotanut kuin seula jo useita päiviä ja kaikenlisäksi mulla on korvatulehduskin :/
No, sieltä sanoivat että saattaa parikin viikkoa kestää mutta seurailla pitää, jos vuotaa vielä viikonlopun runsaasti niin sitten tarkastukseen.
Muutaman kuukauden on hyvä antaa nyt sitten kierron tasaantua, eikä tässä kai mitään kiirettä ole, tosin eilen kun kaveri kertoi ekasta ultrakäynnistään ja siitä pienestä alusta siellä vatsassaan niin iski ihan armoton vauvan kaipuu.. :heart:
 
tulin katsomaan mitä tänne kuuluu. itse olen taas parina päivänä jahkaillut, että pitäiskö vielä kuitenkin malttaa ja siirtää yritystä. en tiedä miten se aina vaan nostaakin tuo epävarmuuden tunne päätään uudestaan ja uudestaan vaikka välilä on niin varma olo. rassaavaa ja vetää mieltä vähän matalaksi. en edes tiedä mihin tulokseen tulin. odottelen samalla kuitenkin ovisoireita...

tsemppiä illuusialle! toivottavasti vuodot alkaa helpottaa!
 
Mua nyt ihan kyllästyttää tää vauvan yrittämisen odottaminen...Pitäis jo päästä tosi toimiin. Kaveri kertoi juuri olevansa raskaana ja se pisti minunkin kuumeilun pahemmaksi :) Olisi kiva olla kutakuinkin yhtä aikaa raskaana. Mutta tätä turhautumista vastaan taistellessa pitää yrittää keksiä kaikkea muuta mielenkiintoista puuhaa, ettei ajatukset vain raskaus ja odotusasioissa pyöris.
 
moikka moi kaikille taas! mulla piti laskureiden mukaan viime viikolla jonain päivänä olla ovis. viime kierrossa oli selvät "limaoireet" mutta tässä kierrossa ei mitenkään selvät. toisaalta kuitenkin maanantaina mulla oli tosi vahva tunne, että nyt pitäisi pistää vällyjen välissä tuulemaan. jotenkin hedelmällinen olo... no kuulostaa varmaan ihan hölmöltä, mutta siltä vaan tuntui. siitäkin syystä olin tosi pettynyt kun ei vällyjen väliin päästy. mies taas haipatti menemään minkä ehti. juteltiin sitten taas kerran aiheesta ja mies sanoi tarvitsevansa asian sisäistämiseen lisäaikaa, että nyt ei ehdi asennoitumaan edes yritykseen. eli meilläkin sitten siirtyy yritys todennäköisesti huhtikuulle. olen ollut aika harmistunut kun ei päästy vielä yrittämään. vaikka viime viestissä vielä valitin epävarmuutta niin se kyllä tällä viikolla katosi ja tulin siihen tulokseen että toive vauvasta loppupeleissä voittaa epävarmuuden. eli sanokaa se mulle kun seuraavan kerran alan uikuttamaan epävarmuuttani!!! oli se kyllä helpottava huomata. toisaalta nyt vähän mietin tätä kiertoa, että ei kai vain se ala jo jotenkin "vaisummaksi" kun ei limojakaan sillä lailla kuin heti ekassa kierrossa pillereiden jälkeen. jos vaikka alkaakin kierto pidentyä tai jotain. no sen näkee sitten. olisi ollut kyllä kiva käyttää nämä ekat kuukaudetkin heti pillereiden jälkeen hyödyksi, mutta toivotaan että sitten tärppäisi kun lopulta yritys alkaa. kieltämättä on tämä aika tuskaista odottaa, että pääsee edes yrittämään!! ja tuskastuttavaa on tämä, että luulee, että nyt aloitetaan, mutta ei sitten vielä kuitenkaan... toivottavasti uusi aikataulu pitää. siitähän se talvivauva juuri syntyisi! =)
 
Deanna ilmoittautuu tänne myös B)

Eli toukokuussa tulee 30 mittariin, mies 6 vuotta vanhempi. Keski-Uudellamaalla asustellaan. Aiemmin mulla ei ole ollut minkäänlaista vauvakuumetta, mutta kai mun kohdalla tuo biologinen kello todellakin on alkanut tikittämään. Esikoista olisi siis tarkoitus vääntää, ja kesäkuussa aloitellaan tosissamme.

Meillä ei ole kahteen vuoteen ollut muuta ehkäisymenetelmää kuin keskeytys. Miestä järjestely ei ole häirinnyt, ja kertaakaan ei ole vahinkolaukauksia tullut, mikä on suoraan sanoen alkanut jo nyppimään :D

Aikaraja on mun itseni asettama, ollaan nimittäin toukokuussa lähdössä lomalle juhlistamaan kolmekymppisiäni, enkä kuitenkaan silloin haluais olla mahdollisen pahoinvoinnin kynsissä. Toisaalta, niin kuin niin monilla muillakin, tekis mieli heti aloittaa yrittämään, ja pelottaa, että jos ei sitten tärppääkään kun kaikki olisi "valmista"...

Tällaisia tuntoja Deannalta, kivaa lukea vertaistukikokemuksia täältä =)
 
Mä myös tahdon tähän porukkaan mukaan =) Alkuun oli puhetta että yritys alkaisi vasta toukokuussa häiden jälkeen, mutta nyt mies on ite alkanut puhumaan että jos maalis- tai huhtikuussa jo alotettaisiin :D Olin melko yllättynyt, kun se on tähän asti ollut se joka on jarrutellut ja nyt ihan oma-aloitteisesti ehdottaa että josko alotettais jo
 
Kiva, jälleen uusia vauvahaaveisia :)
Mulla jo toinenkin ystävä ilmoitti odottavansa vauvaa syksylle. Arvatkaa vaan poltteleeko itelläki :) Vielä pitäisi pari kuukautta malttaa ennen todellista yritystä...
Runo, noi sun tunteet on niin tuttuja. Välillä itekkin jahkailee, että mitenhän tää nyt onkaan ja toisessa hetkessä tuntuu ettei millään malttais odottaa vauvaa. Mutta tää nyt vaan kuuluu asiaan, epävävarmuus ja muut tunteet. On kuitenkin niin ISOSTA asiasta kyse, pienestä ihmisestä joka muuttaa koko elämän :) Voin olla varma, että vaikka meillä noita pieniä piipertäjiä jo kaksi on niin kolmas pyöräyttää kuvion taas aivan uusiksi. Kuopus luovuttaa paikkansa pienemmälle ja isommasta tulee kaksinkertainen isoveikka :) Ja meistä vanhemmista kolmen lapsen vanhempia, huh huh :) (ja taas huomaan olevani ajatuksissani jo jossain tulevaisuudessa, ravistus ja paluu nykyarkeen) Mutta ei muuta kuin tsemppiä ja kevätauringon hedelmällisyyttä lisääviä säteitä ;) (oiskohan näin...)
 
Tervehdys taasen!
Ekat tuulimunan jälkeiset menkat kestivät tosiaan melkein kaksi viikkoa, oli kyllä aika epätoivoinen ja masentunut olo yhdessä vaiheessa.
Mut nyt on onneksi taas normaali olo ja ihan hyvät fiilikset, mieli tekis jo ens kuussa aloitella mutta parempi nyt odottaa pari normaalia kiertoa. :)

Tuosta epävarmuudesta, mulla on ollut samoja tuntemuksia ja tuon tuulimunan jälkeen on selvästi tullut semmosia ikäviä "mitä jos ei pitäis yrittääkään vielä"-ajatuksia, lisäksi mieltä painaa vähän nuo työasiat, nyt on sopimusta jäljellä huhtikuun loppuun, jatkoa ehkä on luvassa, mutta mutta..
Kuitenkin vauvaa on haaveiltu jo pitkään ja kun tässä lähipiirissä on nyt useampi odottaja ihan loppumetreillä niin kyllä sitä haluais olla itsekin... :heart:
 
mukavaa, että on uusia tullut ketjuun mukaan, tervetuloa! =) deannalla kuulostaa kovin tutulta tuo biologisen kellon ääneen havahtuminen. mä kun olen kai vähän myöhäisherrännäinen tähän vauvakuumeiluun ja vasta nyt yli kolmekymppisenä on aika alkanut tuntua kypsältä... hyvältä kuulostavat synttärisuunnitelmat matkoineen!!

työasiat onnistuvat kyllä kovasti tuomaan epävarmuutta näihin vauvasuunnitelmiin. jotenkin niin väärin, kun kuitenkin loppupeleissä aina yritän ajatella, että työ on vain työtä ja muut asiat tulevat sitä ensin. miten se aina välillä pakostakin joutuu koetukselle tuo ajatus...

nyt yritän tsempata itseäni ajattelemalla, että kyllähän tuo maaliskuu tuosta nopeasti menee kun on kaikki pääsiäislomatkin siellä välillä vähän katkaisemassa kuukautta. ja kyllä aina kevät jo itsessään piristää mieltä. mutta jänskättää kyllä jo, kun muistelen viime kesää. silloin ajattelin, että ensi kesänä olen toivottavasti raskaana. kunpa näin kanssa kävisi!! =)

humu82, onko teillä isot häät suunnitelmissa? teillä onkin isoja asioita meneillään. ihanaa kun mies on vauva-asiassakin jo noin mukana! =)
 
olen tässä jo jonkin aikaa keskustelua taka-alalta seuraillu, ku itellä tuo vauvakuume kans ollu korkealla jo pidemmän aikaa :) nyt sitten kirjauduin tänne ku tänään on viimeisen pillerin otto ja tyhjennyksen jälkeen aletaan avomiehen kanssa yrittämään. hiukan jännittää et mites se kierto mahtaa korjaantua, koska osuu onni kohdalle, ja saadaanko vauva ensi vuodelle. mies uskoo että vauva tulee jo tämän vuoden puolella mutta itse viisi vuotta pillereitä syöneenä epäilen kovin, siksi lähdetäänkin rennosti liikkeelle. suunnitelmissa oli odottaa ensimmäiset "luomumenkat", mutta kuulin paljon juttuja, että neuvolasta oltaisiin sanottu, että heti vaan yrittämään. on hormonitasot kuulemma vielä korkealla...

saas nähdä. tässä kuumeilun ja plussan odottelun aikana olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja saada rohkaisua vaikeisiin hetkiin varsinkin nuorilta ensikertalaisilta (itse täytän kesällä 20 ja mieheni on 23)

terkuin talvimamma(ko?)
 

Yhteistyössä