** Talviunelmasta 2008-2009 - haaveilevat (vol. 2) ** UUSI PINO AVATTU - Talvi- & Kevätunelmasta 2009 haaveilevat

Pamu, mulle kaks lääkäriä sano et ei ole mitään estettä yrittää uudelleen jo heti. Et en mie ny tiiä mitä aatella.. tuliko sulle ne km:t sillai itestään et tulivat kokonaa poiskin et ei tarvinnu mitää lääkinnällistä tyhjennystä tai mitään?
 
joo lääkärissä kävin, ekasta olin ihan sairaan kipeä, toisesta en ois tienny mitään ellen olis valuttanut niin hillittömästi...
ja ei tosiaan ONNEKS tarvittu mitään toimenpiteitä.

--> nyt tarvii ruokkia lapset! ja päikkäreille :wave:
tsemppiä vielä ja palaillaan....moi!
 
Pahoitteluni miracle :hug: Tuo on aivan kamala tilanne. Vaikka aivan alussa meneekin kesken, ei se vähennä surua yhtään.

Minulle lääkäri kehoitti keskenmenon jälkeen odottamaan yhden kierron ennen kuin aloittaa yrittämisen. En sitten tiedä onko sillä vaikutusta joudutaanko tyhjentämään lääkkeellisesti vai tuleeko itsestään pois. Mutta tällainen opastus oli meillä lääkkeellisen tyhjennyksen yhteydessä ja sama ohjeistus toistettiin myös kaavinnan yhteydessä.
 
Möhky, nii... tosin mulle ehk helpompaa ois ollu ku ei ois nähny sitä alkiota, tai lähinnä se et se ei ois niinkää isoks ehtiny kasvaa et ois tullu jo sillo vaikka plussapvästä parin pvän päästä ees tms.. vaik sillonki rankkaa ois ollu ni silti jotenki ku näki sen et no siinä se nyt on ni oli se rankempaa... ku ei ollu mitään et ainoastaan hyytymiä..
 
Möhky, viel siit et voiha se kyl olla et ois hyvä odottaa sit jos o lääkkellinen tai kaavinta ku kuitenkin mul tuli ulos itekseen ni sit kaiketi helpompi kohdullekin tms... Mites sul ollu ne km:t? mil vkoilla ? Jotenki ny osaa paljon paremmin ymmärtää muitakin joilla ollu keskenmenoja ku iteki sen joutui kokemaan... :/
 
miracle mulla km tuli ilman kaavintaa ihan luonnollisesti ja jälkitarkastuksessa sit lääkäri sano et kaikki on kunnossa voi yrittää uutta. Lääkäri sanoi et luonnollinen km on kohdun kannalta helpompi toipumiseen.Toisille sanovat et odotettava yhdet kuukautiset et kohdun limakalvo vahvistuu.Mietin itsekkin silloin et uskaltaako heti uutta yrittää jos sit menee taas kesken, mut eihän tuo ole tärpännyt tähänkä mennessä uudestaan. Pelko on edelleen km:sta vaikka tärppäis nyttenkin.
 
miracle minulla ultrassa näkyi syke viikolla 7. Seuraavassa ultrassa viikolla 11 lääkäri totesi, että kasvu on pysähtynyt jo viikolla 7. Oli ikävä kuulla että on kantanut kuollutta sikiötä sisällää useamman viikon.

Lääkärin suosituksesta valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen ja kärsin kivut. Minulla myös tuo ikävä kokemus, eli erotin sikiöpussin kaiken muun joukosta. Koska kohtu ei tyhjentynyt kunnolla lääkkeellisesti, jouduttiin tekemään vielä kaavinta.

Tämä kaikki vei valtavasti aikaa, mutta toisaalta se oli hyvä, että mielikin ehti parantua menetyksestä. Nyt ollaan positiivisin mielin yrittämässä uudelleen!

Ai niin, joskus joku mietti tällä (tai jollakin vastaavalla) palstalla raskausoireiden vähentymisen merkitystä. Itselläni nuo raskausoireet alkoivat helpottamaan yhtäkkiä, mutta en reagoinut niihin tarpeeksi. Olin kyllä huolissani että onko kaikki hyvin ja eihän sitten ollut.
En halua pelästyttää ketään tai saattaa hysterian partaalle. Kehoitan vain kuuntelemaan omia tuntemuksia ja luottamaan orastavaan äidinvaistoon.

 
Mulle sanotiin keskenmenon jälkeen, että olisi hyvä odottaa yksi kierto. Toisen keskenmenon jälkeen tuli sama ohje. Kyselin silloin syytä siihen. Lääkäri sanoi, että lasketunajan määrittäminen on vaikeaa, jollei ole odottanut yhtä kiertoa.
Minulle nuo keskenmenot ovat olleet tosi vaikeita. Voimia :hug:
 
mut kyllä ultrassa tosi hyvin näkevät nykysin et millä vkoilla on menossa... ja Möhky, mul kans oli tuo oireiden katoaminen ja sillo jo mie vähän huolestuin.. tosin lääkäri sano et vastasi viikkoja eli tuota 7+5 ja mul oireet katos jo plussatestistä muutaman pvän jälkeen eli plussan tein vkolla tasan 4.
 
Taustailijakin tulee lohduttamaan miraclea, iso :hug: keskenmenosi johdosta. Se on rankka kokemus, mutta valitettavan yleinen. Ja vaikka minulla esim. on ollut 2 keskenmenoa, ei ole mitään syytä pelätä että saisit toisen keskenmenon, tuo 1 km ennen onnistunutta raskautta on tilastollisesti siis niin yleinen. Ja oli se sitten yleinen tai ei, alku- tai vähän pidemmälle ehtineen raskauden keskeytyminen, on se aina rankka ja surullinen kokemus. Hoida itseäsi, anna itsellesi aikaa myös surra ja olla pettynyt.
Mullekin lääkäri on molempien (viikoilla 5 molemmat, eli ihan alussa) spontaanien keskenmenojen jälkeen sanonut, että heti voi yrittää. On totta että kohdun limakalvo voi olla ohkaisempi, mutta ei aina. Joten ehkä tjot-meiningillä kantsii ottaa, niin me ollaan tehty, enkä raskaaksi ole ainakaan ekan km:n jälkeen heti tullut, enkä usko että olen nytkään (kp 22 nyt).
Koitahan jaksaa ja tsemppiä uuteen yritykseen, sitten kun sen aloitatte! :hug:
 
Nanniina ja Diodium, kiitos paljon lohduttavista sanoista :) mäki aattelin et ei käyttäis ehkäsyy mut ei yrittämäl yritäkää ny viel vähään aikaan eikä kyttää mahollista ovista tai mittään.. mut mistä sen tietää millo se testi ois sit posit. sen raskauden eikä km:n takia?
 
TMK
Hui kun taas monta päivää hurahtanut.
kovasti Miracle halauksia ja voimia ettiinpäin :hug: :hug: Varmaan kamala tunne ja olo :(
Tsemppiä kuitenkin uuteen yritykseen ja onneksi teillä on toisenne ja voitte tukea toinen toistaan :hug:
Huomasin muuten että mä oon tipahtanut tuolta listalta pois :/ Elikkäs 3:nnesta haaveillaan ja kp on nyt 26/28.
Eihän ne testit mulla kaapissa säilynyt, vaan oon tehnyt 2 kpl 5 pvän sisällä, molemmat selkeä nega. Testit on ollut predictor. Nyt ootan lauantaihin ja haenkin sitten vasta jos tätiä ei näy..
 
TMK, älä ennää ainaskaa osta predictoria.. mullaha se näytti negaa samana pvänä (sen tein siis aamupissasta ja tätä toista en) ku menkkoje ois pitäny alkaa ja apteekin omalla sain selvän haamun.

Mut kiitos kaikille, ootte iha mielettömän ihana porukka!! Teille nyt iha hirmuisen isot plussatuulet ja toivotaan et mahd. moni plussais ja pian!!! :heart:

tääl taas maha kipeenä.. kouristaa ja huomaa kuin valuu tummaa vuotoa.. Hyvä vain ni tulee kaikki pois itsekseen :)
 

Yhteistyössä