** Talviunelmasta 2008-2009 - haaveilevat (vol. 1) **

Khimaira
JJ-t tiäkkö kuule, en ole kuukauteen testannut yhtään mitään :eek: :snotty: HUI! Mullahan viiraa :LOL: Toisaalta, olisi ollut kiva jatkaa ihan vain näin, oikealla tjot- meiningillä :p
 
Luru, voih.. sun kirjoituksia kyl tulee ikävä jos meidät jätät.. voi kumpa mies sittenkin taipuisi siihen et viel yks.. mut onnee siihen ja kaikkea hyvää jos meinaat meidät oikeasti jättää. Sun kuulumisias oli oikeesti tosi kiva lueskella :heart:
 
miten voikin juilia näin usein. Ei oo kyl kivaa et pillereiden jälkee sit tämmösiks menkat menee.. et sit tulee paljon näppyjä ja juilimista on ennen menkkoja.. ompa kiva.. noh, ei maha mittää. ku ei tää sitä itseensä voi olla ku ei oo muita juttuja sit. Ja virtsarakos toki kans tuntuu painetta ja on pissahätä usein mut seki on vaa siks et nykysi juon noin litran pväs vettä :)
 
Heippa kaikille!

Tännehän oli päivän mittaan tullut kirjoituksia :)

Aamulla herättiin miehen kanssa aikaisin. Käytiin kaupassa aamusta, varasin kampaajalle ajan huomiseksi ja ruokakin tehtiin jo yhdeksitoista valmiiksi, sillä tuli miehen sisko perheineen keski-suomesta. On ilo ollut tuota pikkuneitiä kyllä seurata tämä päivä. Nyt meinaakin sitten väsyttää, neiti lähes 3v on jo untenmailla.

Kierrettiin isolla porukalla kaupunkimme kirppikset ja citymarket ja maxi, rahan menoa ei voinut estää :D Mutta mitään tarpeetonta ei tullut ostettua. Halvalla löysin vaatetta kun oli jo alennetusta hinnasta alennettu puolet. Kotiinkin tuli useampi viherkasvi ostettua. Kirppiksiltä ei sitten mitään löytynytkään tällä kertaa.

Huomenna tosiaan kampaajalle. Vieraatkin lähtevät ja mies menee iltavuoroon töihin. Tuossa mies äsken mulle sanoi, että voisi koettaa saada vaihdettua yhden iltavuoron aamuksi, että päästään torstaina tai keskiviikkona vähän juhlistamaan kun tulee yksi etappi meidän parisuhteessa eteen :) Suunniteltiin vähän, että jos käytäs Kuopiossa leffassa ja jossain "hienommassa" paikassa syömässä, mutta saa nyt nähdä, että jäädäänkö ihan tänne tuttuun ja turvalliseen :D

Täti tosiaan oli ja meni. Ihan outoa vihlontaa on koko päivän ollut alavatsalla. Eikä se gynekään soittanut viime viikolla vaikka se hoitaja varasi soittoajan keskiviikolle, että lääkäri olisi minulle soittanut. Mutta eipä soittanut.. täytynee soitella huomenna vaikka uudestaan terveystalolle, että jos sinne vaikka varaisi ihan aikaa.. Pääsisi kasvotusten kysymään lekurin mielipidettä tilanteesta. Onhan tuo terolut sinällään tuota kiertoa nyt taasen tasannut, mutta saisi tuo kait vielä vähän lyhentyä? Ja haluaisin saada siihenkin jotain selvyyttä, että onko mulla tosiaan niin paljon tätä ylipainoa, ettei sen takia ala tärppiä kuulumaan.. Mutta mitenhän sitä saisi tämän kaiken ylipainon pois.. Siis lähes 30kg :'(

En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on hirveän suuri kynnys lähteä esim. lenkille. Se todellakin nostaa karvat pystyyn, alkaa suorastaan pelottaa jos pitäisi lenkille lähteä. Mut saa hirveän raivonkyyneleiden ja pelonkyyneleiden jälkeen lenkille, jos saa.. en tiedä mistä tuo johtuu.

Mutta nyt jatkan seurustelua vieraiden kanssa. Tuli puhetta häistä :D

heippa! :wave:
 
En nyt tiedä testaanko sittenkään sitten kun testit tulee. Nyt jäi jo enemmän verta pyyhittäessä. Eilen jäi parina kertana sellaista rusehtavaa paperiin mutta todella vähän.
Ei sit ole aikasemmin tämmösiä vuotoja ollutkaan. En tiedä mitä pitäisi ajatella
 
tikruliini mikä kp sulla on??olisko toi mennkavotodon sijasta kiinnittymisvuotoa??? sullahan on ollut kierrot ties mitä niin eihän sitä koskaan tiedä :saint:

(.) täällä testattu taas nega :kieh: humenna gynelle ja sitten tulee viimein selvyyttä asiaan, toivon todella että ei olisi mitään vikana. osaakohan ne kattoa kaikki tarvittavat niinkun pco:n ja endon ja limakalvon paksuudet yms..vai näkyykö tietyt juttut vaan jossain vaiheessa kiertoa..? toi tulee maksamaan jo 70 euroa + lääkkeet ja varmaan pitää mennä sitten uudestaan jos jotain löytyy, minkä takia menkat on kadonnut.

pyydättekö te miehiänne osallistumaan gynekologimaksuihin ja lääkkeisiin niin ja raskaustestehin!!! mun mies ei arvaakkaan millasia summia sinne uppoo..
 
JJ-t: Minä oon just kanssa lähdössä gynelle! Katsotaan, mitä käy. Toivon, että saan Clomit tai jotain. Mulla ja miehellä on yhteiset rahat, joten yhteisestä kassasta menee myös nämä maksut. Ilmeisesti nuo Clomitkin jonkin verran maksaa..
 
lurulle vielä :hug: jospa te saisitte asiat puhuttua ja selvitettyä. kaikkea hyvää sulle :) ja tulehan nyt välillä kertomaan mitä teille kuuluu :)
JJ-t :hug: höh, mutta onneksi pääset sitten sinne gynelle jotta jotain edistystä asiaan.
ja meillä on yhteiset rahat jotta ihan samasta pussista menee kaikki maksut, ja oon sanonutkin että kun autan elatusten maksussa ja ostelen miehen lapsillekin kaikenlaista jotta saa myös mulle vähän törsäillä sitä rahaa ;) ;)
mammutti-mamma :hug: hyvä puoli jos kierto lyheni hieman :)
linna tsemppiä gynen luo!
pamu k toivottavasti olette olleet oikeeseen aikaan aktiivisia ;)

on: pieni rusehtava vuoto jatkuu, samoten juilinnat, jotain kyllä voisi jo tapahtua :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Kylli-täti: Oli hauskaa tulla kotiin kaupasta miehen kaa. Oli anoppi kahtomassa tyttöjä sen aikaa. Olin just prismasta tulos pois.. Nostaa tavarat autoon, ni ukko sanoi mulle: "Ethän ostanut tytöille mitään herkkua?" Mie, että miten niin.. mies: "ovat repineet kannettavasta näppäimiä irti.

Mie olin vielä siinä vaiheessa rauhallinen, kun kuulin uutisen. Olin, että kiva kiva.. Milläs mä tänne nyt tuun :D . Mistään muusta en ollut harmissani :whistle: . Sitten, kun näin kannettavan, niin silloin suutuin. Voi luoja, minkä näköinen oli näppäimistö!!!!! Onneksi ei ollut näitä kirjaimia ottaneet.. Ja ukko sai ne paikoilleen..

Mutta tyttöjen huone on tyhjä. Lähti lelut varastoon arestiin. Milloinkohan ne antaisi heille takas? :whistle:

Sitä en ymmärrä, että kerran anoppi oli laittamassa keittiössä astianpesukoneesta puhtaita astioita pois ja likaset laittamassa sitten sinne.. Ja keittiöstä on suora näköyhteys olohuoneeseen, että miksei ole voinut katsoa välillä :headwall: . Varsinkin tytöt ovat hiljentyneet yhtä-äkkiä.. Ja hiljentyminen on merkki pahanteosta.. :headwall:

Ihania noi meidän tytöt.. Ja joku haluaa monta lasta :LOL:

Kuulostaapa tutulle. :D Nauratti ihan ääneen. :LOL:
 
Mulla alkaa olla käsillä ovisaika ja pää alkaa luoda taas ihan hulluja kuvia! :headwall: Ollaan päätetty pitää taukoa ainakin tämä kierto, ehkä mahdollisesti myös seuraava. Mutta mutta... En malttaisi millään! |O :headwall: Järki sanoo, että ei toista loppuvuoden vauvaa, mutta tunteen haluaa sen vauvan nyt ja heti! :LOL:
 
TaikaSäde: Minäkin sanoin miehelle, että jos nyt tärppää, niin lapsi syntyy ihan loppuvuodesta ja sille saattaa tulla traumoja, kun on aina nuorin. Mies on sitä mieltä, että tramoja tulee joka tapauksessa. Niin voihan lapsi olla vaikka lyhytkasvuinen tai hörökorvainen tai jotain, josta kärsii paljon enemmän (en siis todellekaan tarkoita, että nämä aina aiheuttaiis mitään kärsimystä, mutta saattaa, jos vaikka kiusataan). Opetan peruskoulussa, joten nään aika paljon lasten eroja. Tietenkin on ihan luonnekysymys, kuka kärsii mistäkin, jos kärsii, mutta onhan se mahdollista, että kärsii nuoremmuudestaan. Eli siis ihan ymmärrettävää, jos haluaa sen eliminoida. Itse annan kyllä mennä! Jos syntyy ihan loppuvuodesta, niin voi aloittaa vaikka koulun vuotta myöhemmin, jos on tarve.

on: Kävin tänään gynellä ja aloitan ensi kierrosta Clomit! Mahtavaa, nyt on ihan oikeet mahdollisuudet tulla raskaaksi! :heart: Lisään tätä Primolut-annosta, että saadaan kuukautiset alkamaan ja sitten meen uudestaan lääkärin paikkelle ekana kiertopäivänä. Sitten hän antaa mulle Clomit ja neuvoo, koska yhdyntä pitää suorittaa (hiukkasen kliinistä juu..) Se oli ihan järkyttynyt mun kiertopäivistä (tänään kp 70), eikä edes kysynyt kuinka kauan ollaan lasta yritetty ja tutkinut sen tarkemmin. Täällä päin maailmaa annetaan kaikkia lääkkeitä paljon helpommin. Tosin usein käydään myös lääkärissä. Saan varmaan ne Clomitkin aina kuukaudeksi kerrallaan.
 
Kyl mä uskon et riippuu paljon kasvatuksestakin et kärsiikö siit et on nuorin.. koska lapselle voi sanoa niinkin et kääntää sen hienoksi asiaksi koska sit ku on "vanha" eli 30vuotias niin sillon kaikki vain kadehtii kun on nuorin, koska muut ei haluais vanheta.. et sekin sit riippuu aina siit et millain mihinkin asiaan suhtautuu... Ja vanhal tarkoitan vaa tota et ku iha pienenä nii aatteli vaiks nykysin vanhaks sanon semmosta 70v:tä :p 30v on viel erittäin nuori :)
 
mammutti-mamma & caffee: Pahoittelut tädistä! :hug: Päivitystä tapahtuu, kun oon kotona koneen ääressä.

TaikaSäde: Onneksi tytöt ei ollut särkeneet niitä.. Ja, että kiinikkeet eivät olleet menny rikki.. Onni onnettomuudessa. Mutta katotaan, milloin neidit saa lelut takas.
Minun sisko on syntynyt marraskuussa, eikä oo mitää ongelmia ollut koulussa. Koko ajan kotiin tuo näytettäväksi 10 papereita ja käy tällä hetkellä lukion ekaa.
Eikä mitään taukoja pitelee :D Tulee, jos on tullakseen!
 
Se kuori patologinlta tullut kirje avattiin. Lääkärilatinaa oli jokseenkin runsain mitoin. Osa uutisista oli sellaisia, mitä osasimme jo odottaa, osa sellaisia, miksi kirje lähetettiin kotiin, eikä odoteltu jälkitarkastukseen asti. Pikkuisesta löytyi anenkefaly (aivottomuus), spina bifida selkäydinjohteen alkupäässä (selkäydin kohju), rakenteellisia poikkeavuuksia luustossa ja koko kehossa, virtsatiehyeiden puuttuminen, sisäelinten vajaa kehittyneisyys, vatsaontelossa nestekertymää 90ml, (joka vastaisi normaalikokoisella aikuisella noin 20 litraa). XY kromosomit, eli poika todellakin oli. Pahin uutinen oli se, että pienestä on löytynyt myös kromosomi muutos, joka ei ole kovin yleinen. Se on patologin mukaan mahdollisesti auheuttanut kehon muut muutokset. Tästä syystä paperit tuli kotiin ja meidät, minut, mieheni ja yhteinen tyttäremme kutsuttiin verikokeisiin lisätutkimuksia varten. Jos kromosomimutaatio tulee minun puolelta, kutsutaan myös neljä muuta lasta tutkittavaksi. Tämä ei ole pakollista, mutta jos haluamme turvata uuden mahdollisen raskauden, olisi siitä hyvä tietää paremmin. Kirjeessä oli myös varattuna puhelinaika lääkärille tälle aamulle, joten olen ihan hyvilläni, että posti kerrankin tui ajoissa.

Meille esitettiin myös pyyntö luovuttaa pikkuinen patologianlaitokselle tutkimuksiin joiden kesto ei ole tiedossa. Järjellä ajateltuna on pikkuinen sinne luovutettava. Jos pikkuisestamme löytyneistä tuloksista on hyötyä jollekkin toiselle tai laajemmalle tutkimukselle tai vain meille itsellemme, ei hänen lyhyt masumatkansa ollut todellakaan turha.

JJ-t Kyselit tuossa miehen osallistumisesta kustannuksiin. Meillä onneks mies osllistuu ihan kiitettävästi. Lähes kaikki gyne ja yksityiset ultrat on maksanu ja 2005 vuoden hoidot lähes kaikki. Testejä tilatut testit monesti pyytää maksamaan valmiiks hänen nettipankin kautta ja tarttuupa niitä hänen matkaan joskus kaupastakin. Siinä asiassa annan kyllä isännälle täyden kympin. Olen tainnut itse maksaa vain murto osan kaikista tikuista ja lääkärikäynneistä. Miehellä huomattavasti isommat tulot kuin mulla kotiäitinä, joten siksi kai tuntee velvollisuudekseen tulla vastaan näissä asioissa ja tietää, että ei halvaksi tule.

TaikaSäde ei muuta kuin yritystä vaan. Tiedän, että jouluna syntynyt ei erityisesti siitä itse pidä, mutta mun joulupäivänä syntynyt poika on pärjännyt koulussa loistavasti. Nyt vitosluokalla ekan numerotokarin ka oli 9.8, joten ei hullummin. Tytöt on molemmat syksyn lapsia, toinen lokakuun viimeinen ja eka tyttö isäinpäivän aikoihin syntynyt, eikä sen ihmeemmin asiasta vanhempi ole marissut. Pikkuneiti nyt vielä sellaisia edes tajua:) Siskolikka on syntyny 31.12 ja hän kyllä on usein äidille sanonut, että olisit nyt vähän vielä jalkoja ristissä pitäny, vaikka sen pari minuuttia. Sisko on syntyny 31.12 klo 23.57 :D

Nyt kutsuu lumityöt, johan tässä on tullu vitkuteltuakin. Mokomakin nettiaddikti :kieh:
 
Lumi-Marja, voi :( ikävää luettavaa :'( Voimia sinne viel kertaalleen :hug: Hyvä jos saatte nyt tutkimuksia sit eteenpäinkin, mihin se kromosoni poikkeavuus sitten vaikuttaa? Eli miten sen uuden raskauden kanssa sitten toimitaan jos jotain löytyykin? Tai ylipäätään mitä nuo testit teistä kaikista sitten kertoisi?
 

Yhteistyössä