Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Dreamer 74, lämpimästi tervetuloa mukaan! Alkumetreillähän me kaikki vielä ollaan :)

Tässä linkki teratologisen tietopalvelun sivuille: Teratologinen tietopalvelu Täältä löytyy tietoa mm. hiusten värjäämisestä.

Kaksi kertaa kävin hoitaneen lääkärin luona varhaisraskauden ultrassa ja np-ultra oli viime viikolla (rv 11+4).

Jos teidän laskettu aika on 11.10. Dreamer 74 niin se on erittäin hyvä päivä! On meinaa myös mun syntymäpäivä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Dreamer74
Ihanaa, tervetuloa Dreamer74 ja onnea vielä plussasta :heart: Nyt sitten voikin toden teolla jännätä, että onko siellä peräti kaksi pientä kyytiläistä :) Ja mehän mehän mennään ihan samoissa aikataulussa, minulla on laskettu aika 8.10 ja tänään on viikkoja 5+1.

Millä viikoilla te Jypy muuten kävitte varhaisultrassa ja mitä siellä silloin näkyi? Itse malttamattomana odottelen ekaa ultraa, joka on tasan 2 viikon päästä.

Vitsit nyt just kun haluaisi että aika kuluu mahdollisimman nopeasti, niin tuntuu että se suorastaan matelee! Haluisin nyt mahdollisimman nopeesti saada täyteen ne ensimmäiset 12 viikkoa, että voisi edes vähän huokaista helpotuksesta. Tää on niin piinaavaa joka ikinen sekunti pelätä että se vuoto kuitenkin alkaa tai pieni oliskin mennyt väärään paikkaan.. Sit taas toinen puoli musta haluaa hypistellä niitä ihania pienen pieniä vauvan vaatteita ja suunnitella tulevaisuutta perheenä.

Eilen tuli ihan järkyttävät vatsakrampit ihan puun takaa, olin kauppakeskuksessa ja autollekin oli aika pitkä matka. Olin jo ihan varma että se oli sit siinä, mutta päädyin kyllä lopulta siihen kun kivut parin tunnin kuluttua helpotti, että se oli mun ärtynyt suoli, joka siellä ärtsyili taas :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dreamer74
Moikka kaikille!

Täällä näkyykin muutamia tuttuja nimiä lapsettomuusketjuista. Mukava nähdä teidät kaikki täällä! :) Jospa minäkin uskaltaisin siirtyä lapsettomuusketjuista tänne plussanneiden puolelle. Takana n. 3 vuotta yritystä ja lapsettomuustutkimukset aloitettiin vuosi sitten. Tutkimuksissa löytyneen endometrioosin vuoksi päädyttiin suoraan IVF-hoitoihin. Ensimmäisen tuoresiirron jälkeen sain elämäni ensimmäisen plussan testiin. Olen edelleenkin kirjoitellut lapsettomuus- puolella, koska en vaan voi uskoa tätä todeksi. :) Siirtopäivä meillä oli 19.1, eli laskujen mukaan nyt rv5+3. Laskettu aika n. 6.10. Oireina tähän mennessä on ollut menkkamaiset kivut, palelu ja hetkittäinen huonovointisuus sekä väsymys. Tänään soittelin polille ja 2.3 on varhaisultra. Piinailu siis jatkuu edelleen, kun sitä pitää odottaa niiiiin kauan. :)

valoa..........28v...........1.IVF.........1.lapsi........LA.6.10.........OYS..
 
Viimeksi muokattu:
mökkelö, oltiin ekassa ultrassa rv 6+3 ja toisessa rv 8+2. Ekalla kerralla näkyi oikeastaan vaan semmoinen möykky ja että möykky on siellä missä pitää eli ettei ole kohdunulkoinen. Toisessa ultrassa sitten näkyi vähän havainnollisempi kuva ja sykkivä sydän. Viime viikon np-ultrassa pystyi jo erottamaan mm. kasvonpiirteet.

valoa, tervetuloa mukaan!
 
Valoa: ihanaa kun sinakin tulit tanne ketjuun kirjoittelemaan. Oltiin piinailemassa samaan aikaan :)

Mirdav: minakin muistan sinut inssi ketjusta! onnea viela teille plussasta. Taalla me nyt molemmat ollaan ja odotellaan :)

Mokkelo: Sinulla on siis eka ultra viikolla 7, laskinko oikein?

Jypy: Kiitos linkista!! Tietoa tarvitaan, vaikkakin se lisaa tuskaa usein... hih hih

Entas muut Ladyt?? Milloin teilla oli eka tai on eka ultra? Nakyiko sydanaanet?
Muo jannittaa toi perjantai lahinna, ku pitas selvita meille et onko 1 vai 2 tulossa... iiiiikkkkk

Mulla ei muuten edelleenkaan ole oikeen mitaan oireita, joten vielakin valilla tuntuu, etta tama on vain unta kaikki...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, oli "pakko" tännekin, jos teille vain sopii? Täällä on niin monta samoilla metreillä olevaa, ja aiemmin hoitoketjuissa samaan aikaan olleita :).

Meillä on yritystä takana yhteensä 4,5 vuotta, joihin mahtuu 3 inssiä (negat), 1 IVF, josta yksi tuoresiirto (nega) ja neljä PASsia joista sitten tämä viimeisin balstokysti siirto tuotti toivotun tuloksen :). Ensimmäinen ultra on mulla 28.2 ja neuvola 1.3.

susirouva..........40v...........1.IVF...... ...1.lapsi........LA.8.10.........NKL

Tänään siis 5+1 :)
 
Viimeksi muokattu:
Olen ollut niin kiireinen ja väsynyt etten ole ehtinyt tänne hetkeen. Ehkä sittenkin yksi raskausoire - väsymys?!

mökkelö, kiva (tai no ei oikeasti kiva, mutta vertaistukea), kun joku muukin miettii, että onkohan sitä tosiaan oikeasti raskaana, ja panikoi.

Mullekin kahvi maistuisi, ei ole pahoinvointia tai mitään, mutta lopetin kahvinjuonnin heti plussaukseen, kun olin jostain lukenut, että kofeiinia käyttämättömillä olisi pienempi keskenmenoriski kuin paljon kahvia juovilla. Ehkä hysteeristä varsinkin kun se kofeiinin ja keskenmenon yhteys ei kai ole kiistaton, mutta tuntui itselle hyvältä ratkaisulta mielenrauhan kannalta.

Dreamer74 onnea hienoista hcg-lukemista ja tervetuloa! Meillä on sama laskettu aika :) tai siis jos mä olen oikeassa oman luullun ovulaatiopäiväni suhteen. Suomessa ei taida värjäys olla "ehdottomasti kiellettyjen listalla"? Miltä muuten teistä tuntuisi ajatus kaksosista?

Susirouvalle myös onnittelut ja tervetuloa! Sun ensimmäisen ultran päivämäärässä oli toivottavasti pikku painovirhe :)

Omia tietojani:

Albus......35v.......3xinssi, luomuraskaus.......3.lapsi.......LA 11.10. ....NKL?
 
Minäkin bongasin tämän ketjun ja täällä muutamia tuttavan oloisia nikkejä liikkeellä varmaankin inssiketjusta? (Jypy, Mökkelö, Mirdav ainakin...)

Eli ehkä täällä ollaan enemmän samalla aaltopituudella, oon kirjoitellu tuolla elokuisissa ja siellä jo hankitaan kärrejä ja rattaita ennen kuin edes 12 viikkoo täynnä ;) Jos mahtuu mukaan?!

Nippe......29 v......1 x inssi nega, tämä raskaus OI.....esikoiset........LA 7.8

Meniköhän tuo esittely ymmärrettävästi? (saa korjata) Eli esikoinen ollut haaveissa 02/10 alkaen ja luomuplussa 06/10, joka keskeytynyt km 7+3 (todettu rv 13), toinen plussa clomien avustamana 03/11 ->tm 04/11. Eka inssi 10/11 ->nega. Inssejä ei tehty enempää, koska pidin sitä "lumehoitona". IVF piti alkaa 01/12, mutta ekan inssin jälkeiseen kiertoon käytettiin sama lääkearsenaali kuin inssissä (femar+fostimon+pregnyl+luget+disperin) ja kotihommina sitten ajoitettu yhdyntä ja PLUSSA 11/11. Eli vikaa ei miehessä, mutta mulla ovulaatio ilman lääkkeitä vaillinainen/ei tapahtunut joka kuukausi, varmaan kroppa sekaisin noista keskenmenoista ja limis surkeessa kunnossa kaavintojen jäljiltä.

Eli nyt sit ootellaan kaksosia ja ollaan hurjan onnellisia (ja pelokkaita meneekö kaikki hyvin)! Nyt rv 14+1 menossa ja vieläkin pelkään keskenmenoa tms. Eli oon käyny rv 7 alkaen parin viikon välein ultrassa ja rv 7 jopa kaksi kertaa hurjan verisen vuodon vuoksi. Onneksi oon päässy kunnalliselle tarkistuttamaan että vauvat voivat hyvin, tosin eipä täällä yksityiselle oikein pääsekään... Jotenkin ei tunnu että ois raskaana, on "liian hyvä olo" ja ei "tunnu" mitään liikkeitä tms. konkreettista todistetta, että kaikki ois hyvin. Np-ultrassa kävin rv 12+3 ja kaikki oli hyvin, niskaturvotus molemmilla 1,4 luokkaa. Ja ensi maanantaina ois seuraava ekstra ultra, kun varsinainen seuraava ultrahan ois vasta maaliskuun lopun rakenneultra.

Albus: Ajatus kaksosista ois meidän unelmien täyttymys ja pitää toivoa molempien selviävän hengissä. Tiedän, että riskejä liittyy paljon raskauteen ja että raskasta varmasti hoitaa kahta pientä yhtä aikaa, mutta tiedän myös tällä historialla, että en enää uskaltaisi yrittää uutta raskautta, koska en jaksaisi aloittaa alusta tuota keskenmenojen, toivon ja pettymysten rumbaa. Joten mukavaa olisi saada sisarukset kerralla ;) Nyt vaan ei auta kun toivoa parasta...

Nippe + tuplat 14+1
 
Albus, kiitos! Tosiaan oli "pieni" virhe tuossa ensimmäisessä ultrapäivämäärässä :D. Olin todella väsynyt kun tuota kirjoittelin. On selitykseni :D.

Väsymystä on tosiaan ollut, ja jatkuvasti on nälkä. Kahvin juonnin olen lopettanut kokonaan, kun sitä ei kertakaikkiaan oikein edes pystyisi juomaan, joku siinä tökkii vaikka ei mitään pahaa oloa tulekaan. Teetä olen juonut n. kupin päivässä. Nyt alkoi sekin pelottamaan tuon kofeiinin aiheuttaman keskenmenoriskin vuoksi :O. Itselläni kun tuota ikää on jo 40. Oli aivan järkyttävää lukea kuinka suuri keskenmenoriski on tuon ikäisillä!! Ei ehkä olisi edes pitänyt lukea?! Onneksi olemme miehen kanssa kuitenkin perus terveitä. Toivottavasti tuo kompensoi jonkin verran.

Tosi oireeton olen myös, ja niitä oireita kyllä saisi olla enemmänkin. Tässä tulee nyt joka päivä panikoitua että onko siellä vatsassa kaikki niikuin pitää.

Nippe wow! Onnea kaksosista :heart:!

Susirouva 5+2
 
Oi oi miten ihanaa nähdä teidät täällä, Susorouva,Nippe, valoa..kyllä ollaan samassa tuolla inssi ketjussa ja nyt ollaan täällä:) Paljon paljon onnea teille :)Nippe wow!! tuplat minäkin olen toivonut:)
Minulla ei ollut oireta vasta joskus 7+ kohtaan paitsi rinnat on ollut kipeä heti plussan jalkeen, eli nautika siitä kyllä se tule:)
Dreamer kävin ensimainen ultra vasta 7+5 ja oli kiva nähdä siitä sydän sykki itku tuli kyllä onnista:) kaksosten olisi mahtava!!
Täällä edeleen väsymys täti ja kaikki haju on kamalaaaaa:(oksennus ei ole nyt luojan kiitos ruoka jopa maistu vähän enemaan:)
Jo kävin myös lukimassa muiten ketju mutta tosin siellä jo ostetaan vaunuja yms..täällä meillä ihmettelaan vieläkin olimmeko raskaana?:LOL:..minä en ainakaan osta mitään ennen lapsen synttymä kyllä mä varmankin käytän äitiyspakkaus ja katoo sitten mitä tarvitse..

Mirdav ja bambino 9+6
 
Mirdav: Joo siis on tosi vähän ollu oireita, verrattuna keskenmenneisiin raskauksiin. Onhan mullakin ihan tosi vähän rintoja aristellut, kerran yössä saa vessassa juosta, pari kertaa oksentanu (vaikka ei ollu ees pahaolo, tuli aivan puskasta nuo oksut), mutta kun oireet on ollu niin lieviä ja monessa kohtaa sanotaan, että tuplien kanssa oireet myös tuplana... Ja jotenkin osasin olla valmistautunut kaksosiin, kun hcg arvoja kahdesti alkuun mitattiin pyynnöstäni ja ne oli aika korkeat. Eka dpo 15 tais olla yli 500... Ja kasvoihan munarakkuloitakin kaksi molemmilla kerroilla kun noita lääkkeitä käytettiin. Toki onhan se ihme, että molemmat hedelmöittyi ja tarttui vielä kiinni, saatikka pysyi mukana vaikka vuodin alkuraskaudessa yhden yön kuin seula (enemmän kuin menkkojen aikaan). Mut tuo verinen vuoto johtui hematoomasta ja sittempä sitä iloa riitti viikko tolkulla... Kaksosraskaus tuli ilmi viikon 7 ultrassa, jossa kävin tiputteluvuodon takia ja lääkäri tokaisi, että normaali kohdunsisäinen ja sydän sykkii ja sitten päätin vielä vitsillä heittää, et eikö siellä oo kun yks... No vähän kaiveltuaan löytyi myös toinen syke... :D

Eli oon oppinu ainakin sen, että oireista tai oireiden puutteesta ei voi oikein päätellä mitään ainakaan kohdallani. Molemmissa aiemmissa km:ssa ei ollu vuotoja tai kipuja, mut sit tässä joka on ainakin nyt päälle 12 viikkoon todistettavasti menny hyvin, on ollu kipuja ja veristä ja ruskeeta vuotoo... Oireita tässä raskaudessa paljon vähemmän kuin keskenmenneissä... Mutta ehkäpä jos kaikki menee hyvin, niin sit se loppuraskaus ei varmaan mee oppikirjan mukaan, jos tää alku on ollu näin vähillä oireilla...

Mutta sen verran oon uskaltanu ostaa vauvoille molemmille potkuhousut yhdet ja sit yhdet yöhaalarit. Mutta en kyllä uskalla ostaa mitään suurempaa... Jotenkin pelottaa, että jos tästä uskaltaa kovasti innostua ja toitottaa kaikille onneaan, että tämä onni viedään meiltä pois. Ollaan kyllä kerrottu vanhemmille ja sisaruksille sekä parille hyvälle ystävälle. Ja nehän vasta innoissaan olikin kun kuulivat tuplista =)
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille, joskin "vanhoille" tutuille valoa, Susirouva ja Nippe82!! :)

Ja upeeta Nippe, onnea kaksosista ja siitä että maaginen 12 viikkoa on ylitetty! Itsekin sitä täällä kovasti odotan, mutta eihän se aika mihinkään kulje silloin kun sen pitäisi kulkea! Grr.

Mullekin tuli nyt kauhee paniikki tosta kofeiinista, kun oon sen pari kuppia päivässä juonut. Nyt kyllä lopetan senkin, jos kerran sillä voi olla jotain pienenpientäkään tekemistä sen keskenmenoriskin kanssa. Se on vaan sellanen juttu, että vaikee keksiä uskottava selitys työpaikalla että miks yhtäkkiä lopetan sen kahvin litkimisen! Ja täällä ollaan todella uteliaita :)

Oireista mulla ei oo ollu juuri muutako aivan järjetön turvotus etenkin iltaisin ja sit semmonen jatkuva jomotus alavatsalla. Jouduin ihan oikeesti eilen käydä H&M:stä ostaa äitiyshousut!! Mulla kaikista farkuista vuötärö painaa niin julmetusti ja teen pääosin istumatyötä, etten yksinkertasesti kestäny. Nyt on sitten mukava olla, vaikka tuntuu hurjalta tehdä yhtään mitään hankintoja tässä vaiheessa ja eiköhän tää turvotuskin tästä helpota vähitellen.

mökkelö 5+2
 
Mökkelö kiitos :).

Itse istun täällä töissä farkkujen nappi ja vetoketju auki :D. Päällä on pari pitkää paitaa, joista alimmainen on kireämpi, ja päälimmäinen löysä, niin ei näy muille.
En halua lytistää nyt yhtään ketään tuonne :D.

Ja tuosta kahvista, niin koska teen juontia ei ole rajoitettu, olen juonut nyt sitä, ja siitäkin teen tosi laihan version. Tänään yksi työkaveri kysyi, että "ootko säkin siirtynyt teen juontiin!!?" Vastasin muina miehnä, että näin talvella teetä on tosi kiva juoda :whistle:. Sitäkään en paljoa uskalla juoda, vaikka teestä ei olekaan mitään haittaa, yrttiteistä ehkä.

Aika matelee...

Susirouva 5+2
 
Albus: Ajatus kaksosista tuntuu uskomattomalta. Siis, olishan se ihanaa ja pelottavaa samalla aikaa. Mulla on myos isot riskit ian puolesta ja ylipainoa on myos. Taytyy vaan yrittaa elaa terveellisemmin nyt. Oon ajatellut pyytaa laakarilta lahetteen ravitsemusneuvojalle, et voitais kayda lapi mun ruokavaliota. (Taalla Jenkkilassa tuo onnistuu varmasti pyytaa, kun ovat niin yli perusteellisia) Olin joulun jalkeen aloittanut painonvartija kuurin ja tiputtanut melkein viisi kiloa painoa ennen kuin taa plussa uutinen tuli, ja tuntuu jotenkin, et haluis jatkaa viela... mut ei kai toi oo realistista kun on raskaana. Tai, kun on ylipainoa, niin eiko voi laihtua vaikka on raskaana, ja silti kehittyvat lapsukaiset saa ravintoa riittavasti?
Ma oon kans muuten lopettanut kahvin ja cokiksen juonnin. Kuppi teeta paivassa vaan menee ja sit vetta ja mehuja.

Jos meille niin iloisesti kay, et ne kaksoset tulee (double trouble!!), niin mun taytyy sanoa, et olen saanut elamassani kaiken mita olen aina halunnut. Mulle riittaa nama kaksi pienokaista ja saan kiittaa jumalaa loppu elamani etta on siunannut minua talla onnella... snif :'(

Eraalla ystavallani oli kaksoset kun oltiin 26 vee, ja han aina valitti, etta rahaa menee ihan sikana, kun kaikkea pitaa ostaa 2. No, niin kai se on. Onneks nykyaan on paljon naita tarjouksia et saa 2 yhen hinnalla, LOL!!!
 
Ihanaa! Tännehän on tullut monta uutta onnellista odottajaa! Paljon onnea teille kaikille plussauutisesta! tekstiä olikin tullut parissa päivässä niin paljon, että tipuin hetkeksi kärryiltä, eli en välttämättä muista ihan kaikkea kommentoida.

Dreamer 74 Mulla oli eka ultra viikolla 7+5 ja ihan selvä syke siellä näkyi. Toinen on sitten rv 11+6, toivottavasti sielläkin on vielä kaikki hyvin. Muistelen sellaista, että laihdutus varsinaisesti ei olisi kauhean suotavaa raskausaikana, koska tuonne meidän rasvakudokseen on varastaoitunut kaikenlaisia raskasmetalleja yms. jotka päätyy laihduttaessa sitten vauvaan. Täällä ainakin enemmin suositellaan, että paino nousisi vaan sen n. 12 kg mitä raskaus itsessään painoa nostaa. Itse ajattelin ainakin suosia enemmän luomua ja vältellä lisäaineita näin raskausajan. Ja tosta hiuksien värjäämisestä tosiaan varoitellaan, mutta en nyt liian hysteeriseksi rupeaisi. Meillä on kuitenkin hyvä elintaso ja puhtaat raakaineet, maalaisjärjellä vaan!

Mökkelö Mullakin on ollu tosta turvotusta, nähtävästi johtuu siitä, että hormoonit hidastaa suolen toimintaa rentouttamalla sileää lihaskudosta. Nyt vaan on vähemmän kun aiemmin ja herra huoli täällä taas nostaa päätään. Jotenkin just pelkään, että ens viikolla näkyis sellinen keskeytynyt keskenmeno, se olis ihan kamalaa!

valoa Ihan perinteiset raskausoireet sinulla! Meillä on ollu sama aikataulu, 3 v yritystä joista 1 v hoidoissa.

Susirouva Tervetuloa sinullekin! Aika tosiaan matelee alussa! Uskoisin, ettei tuo ikä aina kaikkea kerro, nuoremmalla voi olla paljon suuremmat riskit saada km jos on jotain perussairauksia tms.

Nippe82 Onpa sinulla kova historia! Nyt saat sitten onnea kaksinverroin :hug: joko sinulla alkaa masu näkyä?

Ilmeisesti Jypy on saanut olla rauhassa puhelinsoitoista? Hyvähyvä!

Ja Mirdavkin jakselee jo vähän paremmin? Onneks sun ei olet tarvinnut oksentaa!


Täällä oireet on jotenkin vähentyny, ei enää väsytä niin paljon, eikä vatsa röllötä iltaisin niin isona. Rinnat kyllä on aremmat kuin aiemmin. Siellä se epäilyksen peikko kolkuttaa takaraivossa, että onkohan kaikki hyvin... Tule ultra, tule jo! Tilasin muuten kotidopplerin ja pari viikkoa sitten masusta ei kuulunut vielä mitään, viikko sitten kuului vaimeana mun oma syke ilmeisesti istukasta ja nyt ihan selvästi jo, ja korkeammalta kuin viimeksi. Kai se ihan hyvä merkki on. Pallero vaan pysyttelee piilossa, mutta tuo onkin ihan halppisdoppler. Katsoin muuten sen Hiljaa toivotut, kyllä siinä oli ihan samat toivon ja epätoivon tunteet niillä pariskunnilla kun itselläkin. Ja ulkopuolisuuden tunnettakin oli kuvattu hienosti.

Haaveilija ja pallero 11+0.
6 yötä ultraan!
 
Haaveilija 82, täällä edelleen paniikissa en jätä kännykkään hetkeksikään ja pelkään jokaista soittoa. Tulokset tulee siis tällä tai ensi viikolla. Joten voitte kuvitella että odottavan aika on todella pitkä ja stressaava... :(

Jypy & Murmeli 12+2
 
Huomenta! Tein äsken vielä viikkonäytöllisen testin, joka toivotusti näytti 3+ :) Juuri sopivasti, kun tänään on rv 5+0. Ihanaa, ja nyt en toivottavasti enää testeihin koske.

Toivottavasti mun kirjoitus ei lietsonut teissä kofeiinipaniikkia? Ei ollut tarkoitus aiheuttaa ylimääräistä stressiä.

Voi Jypy, oliko niin, että hyvät uutiset tulisivat kirjeitse? Eli hitaammin. Siinä tapauksessa jokainen päivä, jolloin puhelin ei soi, on plussaa.

Nippe82, tervetuloa ja tuplaonnea! Samoin valoa, onnea ja tervetuloa!

Dreamer, siinä tapauksessa toivon kovasti, että siellä kasvaisi kaksi vauvaa. Eikö hcg ollut sulla tosi hyvin koholla? Mä olen ollut siinä käsityksessä, että painon ei pitäisi raskausaikana pudota, mutta mm. raskausdiabetestapauksissa voisi olla ok, jos paino nousisi vain muutaman kilon koko raskaudessa. Eli käytännössähän siinä laihtuu. Tämä on nyt kaverien kautta kuultua toisen käden tietoa, eli juttele tosiaan siellä ravitsemusneuvojalla ja lääkärillä asiasta.

Olen itse edelleen oireeton. Tai väsyttää, mutta muuten. Toinen rinta saattaa olla aavistuksen herkkä, tai sitten se johtuu toispuoleisista testipuristeluistani? :D Joten oli rauhoittavaa lukea, Nippe, että oireetonkin raskaus voi edetä hyvin. Mulla tosin 5+0 vasta, että ehtiihän sitä oireistoa tulla vielä.
 
Jypy tuo odottaminen on kyllä todella raskasta, taitaa mennä meidän 40:sten raskaus alusta loppuun jännittäessä pelkästään tuon iänkin suhteen. Harmillisen pitkä haarukka tuossa milloin soittavat. Toivottavasti saat pian selvyyden niin voit taas hengähtää :).

Albus, huomenta, ja onnea tuosta hyvästä plussasta :)! Kerran jo mietinkin, että voi kuin noita viikkonäyttöjä olisi pidemmällekin, mutta ehkä se on kuitenkin paras lopettaa tuo testaaminen, edes joskus :D: Vieläkin olen miettinyt että pitäisikö hakea "vielä yksi" testi....se kun on huono kun vatsa kipuilee, mutta sekin on huono kun ei kipuile :saint:.

Et sentään mitään paniikkia saanut aikaan :). Itse haen tietoja tuolta netistä niin kauan, että tukevat pelkojani :ashamed:. Se mun pitää lopettaa!!

Ei paljoa oireita täälläkään, eilen oli vatsakipuja, mutta nyt siellä vatsassa taas vain muljuu vähän. Rinnat on kipeät, joskus nännit on todella todella arat, mutta tuo vaihtelee ehkä vähän. Samoin väsymys on lisääntynyt. En enää pysty olemaan ottamatta päiväunia töiden jälkeen. Olen aivan uuvuksissa tuolloin.

Jännä kuulla sitten kuinka monta matkustajaa Dreamerilla on :)

Dreamer, olen itse asunut USA:ssa joten muistelen että siellä Jenkkilässä oltaisiin tosi tarkkoja tuon kofeiinin suhteen raskauden aikana. Ihan siis yli tarkkojakin verrattuna Suomeen. Mutta siellähän on sitä kofeiinitonta Cocistakin :).


Susirouva 5+3
 
Albus älä huoli, mä nyt panikoin vähän joka asiasta :) Sitä paitsi parempi vähentää sitä kahvin juomista jo nyt alkuvaiheessa ettei ainakaan sitten tarvitse syyttää itseään jos nyt jotain menisikin pieleen.. Ja onnea hyvin nousseista viikoista :) Minäkin lopetin testailun siihen viikkonäytölliseen 3+ :n. Maanantaina kävin vielä otattamassa hcg:n, joka oli noussut niin kuin pitikin (muistaakseni se oli vähän päälle 3000).

Mä oon näköjään työkseni ruvennut surffaamaan kaiken maailman keskenmenokeskusteluissa ja oikein lietson tätä muutenkin järkyttävää pelkoa siitä. Miten sitä ei vaan pysty relata ja olla onnellinen siitä, että näinkin pitkälle on jo päästy? Meillä kaikillahan on ylivoimaisesti suurin todennäköisyys saada vauva(t) terveenä syliin asti. Mutta kun pitää maalata niitä piruja seinille..

Jypylle voimia piinaavaan odotukseen ja roppakaupalla puhelimen soimattomuutta :heart:

Haaveilija 82 missä hinnoissa liikkuu noi kotidopplerit? Kohta varmaan rupee kuulumaan muutakin kuin omat sykkeet :heart:
 
Heips naisille! :)
Tuohon kofeiini keskusteluun sen verran, että juu kyllä ne täällä jenkkilässä varoittelee tuosta. Max ehdoton paiväannos on 200mg. Esim yhdessä cokiksessa on 46mg ja kahvikupissa taitaa olla joku 60mg jos oikein muistan. Eli kyllähän noita voi muutaman juoda jos haluaa..
Itse en ole juonut tippaakaan kahvia tai colaa sen jälkeen kun plussa tuli testistä. Teetä olen jonkin verran juonut. Teen tämän ihan vain oman mielenrauhan vuoksi, jottei tartte sitten jälkikäteen miettiä, jos jotain sattuis... You know...
 
Semmosta pikaseen kyselen, että onko teiltä kaikilta mitattu hcg verestä plussan jälkeen? Onko se mitattu lapsettomuuspolilla vai mitä kautta ootte saanu lähetteen(?) siihen? Mulle sanottiin, et sitä ei kuulemma tarvi mitata?!? Ihan kauheeta, ku nyt pitää odottaa 2.3 saakka, et tehdään varhaisultra.
 
Valoa: Multa ei ois mitattu tuota hcg:tä, mutta vaadin neuvolasta lähetteen sitä varten, että jää todiste kirjoihin ja kansiin, jos tämäkin olisi mennyt kesken ennen ekaa ultraa. Sillä kaksi km takana ja kolmannen jälkeen vasta aikaisintaan pääsee tutkimuksiin. Ja sitten pyysin uutta lähtettä viikon päähän, jotta itse sitten nettilaskureilla kävin katsomassa nouseeko normaalisti. Toki sekin luku kertoo tietysti vain sen hetkisen tilanteen ja päivän päästä tilanne voi olla toinen, mutta kuitenkin... Neuvolassa sanottiin jo etteivät rupee tulkitsemaan niitä lukuja, mutta onneksi netistä löyty laskuri siihen...tosin enkuksi...
 
Meillä on mitattu 2 kertaa hcg. 9:nä päivänä PASin jälkeen ja 13:ta päivänä PASin jälkeen. Lukemat oli hyvät 268 ja 1332.
Must on kyl vähän hassua ettei kaikilla mitata, ETENKIN jos on lapsettomuus hoidoissa. Onhan se nyt ihan eri asia onko tuo lukema 5 vai 500. Joku saattaa pettyä pahastikin jos vasta ultrassa selviää ettei raskaus olekaan edennyt normaalisti. Mutta tämä siis täällä rapakon takana käytäntönä...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä