Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Aika huima nousu sulla Dreamer74 tossa hcg:ssä! Eikös sen pitäs "vaan" tuplaantua joka toinen päivä? Ton perusteella vois kyllä ajatella että siellä olis kuin oliskin ne tuplat :heart: Mutta eihän sitä voi toki tietää ennenku ultrassa ja kai se on aika yksilöllistä muutenki se hcg:n nousu. Mutta vertailun vuoks mulle oli 14pv siirron jälkeen 475 ja siitä viiden päivän päästä noin 3000.

valoa mulle eka hcg mittaus määrättiin (yksityiseltä) lapsettomuusklinikalta ja ton jälkimmäisen pyysin neuvolan kautta puhelimessa aikaa varatessani (lähinnä oman mielenrauhani turvaksi). Voisitkohan säkin pyytää sitä jo vaikka ennen ekaa neuvolaa?

Ps. Aivan uskomattoman ihanaa että me kaikki saadaan olla tällä palstalla. En voi vieläkään uskoa tätä todeksi! Kunhan vaan saataisiin kaikki jatkaa täällä ihan loppuun asti!
 
valoa Multa ei oli mitattu tuota hcg:tä, mulle nyt tuli se kutsu siihen Ultraääniseula ja verikoke eli seuraan Jypy:) 21.2.on se aika. jännä miten tästä vielä seuraa..huh huh ymmärrän Jypyn tunne kun minulla on siitä tulossa:(
Haaveilija82 jo nyt on vähän parempi olo mutta väsymys vieläkin.kiitos kysymästä.
Suosirouva kyllä pelkö on kait loppuraskauden aikan meidän ikä:)
Albus onnea nyt vielä olet jo 5+:)
Tytöt kela ei ole oiret ei kannata huolisaan siitä koska olen lukenut että jotkut ei kokee siitä oiret olenkaan olisi todella helpo mutta mielistäni on se kiva kuitinkin kokea raskaus oiret:D
Hiljaa toivotut oli koskettava itken jo ensimaisissa minuutissa:( ja varsinkiin kun näin mun lääkäri siinä niin tuli kosketus:)
noh päivä nyt aion mennä:)
Mirdav ja bambino 10+
 
Valoa täällä käytäntönä ivf:n yhteydessä tuo hcg mittaus, insseissä taas oli pelkkä raskaustesti
mökkelö Jotain alle neljäkymppiä tais olla ton Angelsoundsin dopplerin hinta kotiin kuljetettuna
Albus onnea viikoista! Kyllä nuo viikkonäytölliset testit on hyvä keksintö!
Jypy Varmasti on pitkä aika! Jokainen päivä ilman puhelua on tosiaan voitto! Kyllä näiden hoitojen ajan on useamman kerran tullut mieleen, että voisipa nukkua seuraavat 2 viikkoa, ettei tarvitsisi niin jännittää.

Tänään ollut taas enemmän kasvukipuja, jee! Väsymys on kyllä vähentynyt huomattavasti. Positiivisimmin mielin tänäänkuin eilen =)
 
Voi Susirouva, kurjaa tuollainen säikyttely. Oireiden määrä voi vaihdella, vaikka kaikki olisi kunnossa. Noilla viikoilla ultrassa näkyisi kai se, että raskaus on kohdunsisäinen, ja saattaisi näkyä itse alkiokin (=tietäisi ettei ole tuulimuna), mutta sykettä ei varmaankaan voi vielä näkyä. Jos tuntuu, että nämä tiedot jo helpottaisivat, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa mennä käymään yksityisellä?
 
Kiitos Albus! :heart:.

Soitin yksityiselle, ja sanoivat, että ei kannata tulla, koska mitään ei siellä oikein vielä selviäisi kuitenkaan. Oli tosi mukava nainen puhelimessa, ja sanoi, että joidenkin elimistö tottuu nopeasti raskauteen, joten oireet voivat kadota. Sanoi vielä, että jos vuotoa ei ole, niin ei olisi huolissaan. On mulla vieläkin vähän aristavat rinnat, ja nyt tuntuu että voin pahoinkin, mutta se nyt johtuu tästä paniikista : /.

Lueskelin netistäkin paljon esimerkkejä joissa oireet ovat vaihdelleet, tai jopa kadonneet kokonaan, ja kaikki on ollut hyvin. Tämä on kyllä vähän liian jännittävää. Pitää vaan yrittää osata olla vaipumatta mihinkään sen suurempiin epätoivoihin, koska ei nyt kuitenkaan ole niitä vuotoja, ja oireiden vaihtelevuuskin on normaalia.

Voi kun kaksi viikoa jotenkin lentäisi eteenpäin ja pääsisi jo sinne ultraan!

Jokos me kohta saadaan tietää Dreamerin vauvojen lukumäärä :)?
 
Kuusi tuntia vielä ultraan!!!!
Ja nyt sit pelottaa kaikki et mitä siellä näkyy tai näkyykö mitään... Eli taas ollaan piinailijoita. Kuukausi sitten piinailtiin et tuleeko plussaa ja nyt piinaillaan tätä tilannetta. Huh huh huijaa, ja vasta alkumetreillä ollaan....
 
Dreamer, todella jännittävää!

Sen verran tulin kertoilemaan, että rinnat ovat taas kipeytyneet! Eli näköjään oireita voi tulla ja mennä. Aamulla suihkussa olivat hädin tuskin arat, mutta nyt taas oikein kunnolla. Huh!
 
Susirouva Mullakin oireiden olemassaolo vaihdellut tosi paljon ja vieläkin iskee paniikki päälle jos oireita on joku päivä vähemmän. Mutta normaaliahan se on, sitä vaan niin herkästi kuuntelee itseään. Jännittää Dreamerin puolesta!

Vielä neljä yötä ultraan, huoh. Pitkä on odottavan aika!

Haaveilija ja pallero 11+2
 
Joko, joko? Dreamerin kuulumiset?

Kiitos viikkonäyttöonnitteluista :) Eilen illalla muuten alkoi tuntua vähän siltä, kuin rinnat olisivat ehkä ihan pikkuisen herkät. Tänään varasin ensimmäisen neuvola-ajan, ja terveydenhoitajan kysymykset (mm. missä aiot synnyttää) tekivät odotusta jo paljon konkreettisemmaksi. Neuvola on rv 9+4, eli pitkän ajan päästä (tänään 5+1).

mökkelö, olet niin oikeassa: vauvan saaminen on tässä vaiheessa se ehdottomasti todennäköisin vaihtoehto! Me ollaan kaikki tosi onnekkaita, kun saadaan piinata näin onnellisissa olosuhteissa!

Haaveilija82, onnea matkaan ultraan! Vielä muutaman päivän odottelu.

Oletko Jypy saanut jo kirjettä? Ja mirdav pääsee kohta jännittelemään samaa piinaa...

Hyvä, että Susirouvan kadonneet oireet tekivät comebackin :)
 
Tänään se sitten tapahtui.... kirje odotti postilaatikossa: "Seulontakoe Downin syndrooman (trisomia 21) riskin toteamiseksi on valmistunut. Tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille."

:) :heart: :) :heart: :) :heart:

Tähän asti tämä raskaus on ollut vain minun ja mieheni tiedossa. Ensimmäisenä ilouutisesta kerrottiin lapsille. Tyttö meni ihan sekaisin, haki heti vauvanuken huoneestaa ja aloitti harjoittelun että osaa sitten hoitaa oikeaa vauvaa ja vaihtaa vaipat :heart:

Ilouutisesta ihan sekaisin oleva Jypy & Murmeli 12+4
 
Jypy, onnea!! On tää yhtä piinailua päivästä toiseen. :)

Dreamer, tulehan pikaisesti kertomaan ultrakuulumiset. :)

ON: Meillä oli aika varattuna 2.3 varhaisultraan lapsettomuuspolille. Sain onneksi tänään aikaistettua aikaa, eli uus aika on 16.2. Välillä on selkeitä (tai hakemalla haettuja :D ) oireita ja välilä tuntuu, et kaikki oireet katoaa. Menkkakipumaisen kivun lisäksi ollut nyt pari päivää tosi ikävää nippailua, joten aattelin etten jaksa odottaa kolmea viikkoa ennen kuin päästään ultraan toteamaan, et siellä toivottavasti on kaikki hyvin. Maanantaina soittavat neuvolasta ja sitten sovitaan ensimmäinen neuvolakäynti. Kysyn myös samalla siitä hcg:n mittauksesta. Täällä ollaan flunssan kourissa. Minä, joka ei yleensä sairasta juuri koskaan. Vissiin vastustuskyky hieman alentunut näiden piinailujen myötä. :) Pitäs vissiin suunnata apteekkiin kyselemään, et mitä apuja tähän uskaltaa ottaa.

Millä viikolla te olette käyneet varhaisultrassa?

valoa 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Jypy: Ihania uutisia! Me ollaan pari viikkoo ooteltu seulan tuloksia ja tänään soitin sit rakenneultran ajanvarauksen muuttamisesta ja kysäisin, että missä tulokset viipyy... No sanoivat, että jos kaikki ok, tulokset menee neuvolaan suoraan ja jos häly käy, niin sitten soittavat äippäpolilta. Eli uskaltaakohan tämän tulkita, että ei down seula oo hälyttäny?!?!

Valoa: Varhaisultrassa kävin ennen siis virallista np-ultraa 6+6, 7+2, 9+2 ja 10+6... ja np-ultra oli 12+3 ja nyt meen tarkistuttaa oman mielenrauhan vuoksi vielä 14+6... Eli kohtuu monta ultraa oon juossu jo tähän mennessä ;) Mutta jotenki ei vaan pää usko, että kaikki ois hyvin, vieläkään....

Dreamer: Ultrakuulumisia odotellaan?!?!

Aika kuluu todella hitaasti... Ois niin mukava tuntea jo vauvojen liikkeitä! En tiedä sitten miten nopeesti kakkosissa rupee liikkeet tuntumaan, toisen istukka on takaseinässä ja toisen etuseinämässä. Aamulla jo mies meinas ruveta laskeskelemaan (yritti kannustaa, että selviän kyllä piikeistä), että montakos pistosta mulla on enää jäljellä niitä verenohennuspiikkejä, niin piti tokasta, että elä nyt vaan rupee niitä laskemaan, kun hätäselti oon selvinny just 1,5 viikkoo niistä piikeistä... Siis inhoon neuloja yli kaiken ja lisäksi ne kirvelee ja maha on aivan mustelmilla. Joudun siis käyttämään noita pistoksia koko loppu raskausajan ja vielä 6 viikkoo synnytyksestä, ettei tulis veritulppaa... Ja ei oo kaiken lisäks ihan ilmasia noi lääkkeet... 10 päivän tarve maksaa jotain 43 e... Onneks mies uskaltaa pistää, itse en uskalla...
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav ja Jypy
Nippe82 eiköhän soitto olisi jo tullut jos olisi hälyttänyt. Mutta soita maanantaina neuvolaan ja kysele että onko tulokset tulleet sinne niin saat selvyyden :) Hassua sinänsä että tulokset menee neuvolaan kun tässä vaiheessa siellä käydään kuitenkin harvakseltaan. Vai kysyttiinkö sulta neuvolassa kun kirjoittivat lähetettä veriseulaan että miten haluat tulokset?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Jypy ihanaa ihanaa ihanaa..Onne Onnea!!tuli tippa silmasta :hug:toivotavasti voin jakaa saman ihana uutiset kun sinä:)Haaveilija on sit seurava ja sitten minä:)jännälaan joka viikko..
Valoa kävin ensimainen neuvolassa 8+2 ja ensimainen ultar oli 7+5.
Albus jo vielä monta yötä odotaa ennen mun vuoro kyllä tää odottaminen on ikuisuus..
Susirouva kyllä ymmärrän sun tunteet mutta yrittä olla iisesti joku? helpohan sanoa:)
Dreamer??? mitä jakselet??
kaikille halauksia ja hyvää viikonlopua..
Mirdav ja bambino 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Tervehdys kaikille !

Olen pari viikkoa kirjoitellut tuolla +35-vuotiaiden esikoisketjussa, mutta mielelläni osallistuisin tähänkin ketjuun, mikäli sallitte=)
Täällä on kyllä tosi aktiivista menoa ja tuttuja ihmisiä niistä toisenlaisistakin ketjuista.....jotenkin itsellä on tähän asti (rv6+5) ollut niin oireetonta ja yllätyksetöntä menoa, että edelleen välillä ihmettelee, onko sitä OIKEESTI raskautettu:D Mitä nyt rintavarustuksen osalta alan tuntea itseni lähestulkoon ammuu-eläimeksi...
Sen verran taustaa, että useamman vuoden "passiivisen" yrittämisen ja vuoden mittaisten alkututkimusten jälkeen viime elokuussa aloitettiin hoidot suoraan IVF:stä ja sen 3. PASsi toi nyt sitten sen kauan odotetun plussan...päivä kerrallaan!
Sen verran haluan myös sanoa, että jokainen tähän ketjuunkin ilmestyvä uusi tyyppi saa allekirjoittaneen hyvälle mielelle. Eli hoidot tehoaa!

Itse odottelen vasta ensi keskiviikon varhaisultraa (7+3), mutta täällä moni on jo päässyt paljon pidemmälle, niihin seuloihinkin asti..onnittelut Jypy!
Voi olla, että meikäläiseltä ei irtoa niin kovin usein tekstiä tänne, kun tyhjästä on paha nyhjästä, mutta kuka tietää...mietiskelin vain, että voisko tohon "oireettomuuteen" vaikuttaa toi syömäni kortisoni, joka jatkuu vielä viikon ajan?
Koska sillähän on mm. piristäviä sivuvaikutuksia...onko kellään teistä kokemusta kortisonista?
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Täällä ollaan. Sorry kun kesti ennen kuin kirjoitin tänne, se on tuo aikaerokin lisäksi tässä välissä tökkimässä. Ihanaa kun olette kaikki niin mukana tässä piinailussa!! :heart:

No, meillä oli se ultra tänään ja tulihan sieltä shokki uutiset. 2 pussukkaa näkyi!!! KÄÄÄK! :D

Näkyi kaksi ihan pientä ruskuaispussiakin, joten tässä vaiheessa on hyvät mahikset tuohon kaksos raskauteen. Kuitenkin..... toinen oli kooltaan vähän pienempi, joten lääkäri muistutti, että se saattaa tippua pelistä pois, mutta vielä on aikaista sanoa, kun ollaan niin alussa. Normaalin rajoissa kooltaan olivat kuitenkin molemmat. Mutta TAAS kahden viikon päästä ultra, jossa pitäisi jo näkyä sydämen sykkeet ja onko pienet kasvaneet ja mukana pelissä..... Edelleen siis jatkuu tämä jännittäminen.

Mies meni vähän shokkiin siellä ultrassa, hih hih. Itse en osannut paljon tunteita näyttää, vaan ei oikeen osannut sanoa mitään, vielä.... sanoin vaan että pelkään että herään kohta ja tämä olikin vaan unta. Lääkäri siitä sitten villiintyi ja nipisti minua kädestä, heh heh.... hereillä ollaan. Lisäksi tuli toinen "huono" uutinen, nämä progesteroni piikit jatkuu viikolle 9, joten vielä neljä viikkoa edessä piikittelyä. Voi mun takapuoli parkaa....

Ihanaa jakaa tämä kaikki teidän kanssa! Ootte kyllä niin tärkee tukipilari tällähetkellä!!!
 
Ihanaa Dreamer! Iso ja lämmin halaus täältä! Hauska tuo lääkäri kun innostui sinua nipistämään :LOL: On siinä varmasti miehellä sulattelemista. Varmasti tuntuu tuo kaksi viikoa taas pitkälle ajalle jännäillä sitä seuraavaa ultraa. Kyllä saisi aika kulkea nopeammin tässä alkuraskaudessa!

valoa mulla oli eka ultra rv 7+5 ja siinä näkyi syke, toka nyt rv 11+6. Hyvä kun sait ultraa varhennettua, niin ei tarvitse jännittää. Tosin en tiedä näkyykö syke jo noin varhain?

Nippe Minkäs takia sulla olikaan nuo pistokset? Sulla on jotenkin tulppariski kohonnut? On varmasti ikävää pistää! Jos se on Klexanea, niin se neula on vielä joissain erissä ikävän tylsä :(

Tervetuloa Mangu ja paljon onnea :hug: Itsekin tulen tosi iloiseksi kaikista niistä nimistä joita tähän pinoon tulee. Valitettavasti en osaa sanoa tuosta kortisonista raskausaikana, mutta tottahan se on, että se piristää. Eikä noita oireita kaikille tule, itsekin olen päässyt tosi vähällä. Meitä onkin nyt useampi ensi viikolla jännäämässä. Minä tiistaina, sinä keskiviikkona ja Valoa torstaina. Voi kun kaikki saataisiin hyviä uutisia!
 
Ihanaa Jypy!! :flower: Onnittelut mahtavista tuloksista!!

Valoa, mulla on alahuuli vähän sellaisen vitamiinipuutoksen tuntuinen, en osaa selittää tuon paremmin. En myöskään sairastele juuri koskaan, ja olen miettinyt että en ehkä saa riittävästi vitamiineja tähän tarpeeseen. Kauheasti niitäkään ei uskalla lähteä lisäämään, mutta tänään otin 250g extraa C-vitamiinia sen normaalin raskaus multivitan lisäksi. Foolihappoa aion hakea vielä tänään. Voikohan ja kannattaakohan sitä lisätä sen lisäksi mitä multivitasta saa (400mikrogrammaa)?

Meillä on varhaisultra vasta viikolla 8.

Nippe hirmuisesti joudut pistelemään! Eiköhän siellä sitten ole kaikki hyvin kun mitään ei ole vielä kuulunut :). Ihme kuitenkin että tuolla tavalla pitävätä piinassa.

Mirdav, pakkohan se on ottaa vähän iisimmin :D. En ole nyt "jaksanut" enää panikoida. Oireet vähän vaihtelee, ja raskaus on kuitenkin luonnollista, ettei sitä ole(kaan) missään ihmeellisissä raskaudentunnoissa koko aikaa. En oikein tiennyt mitä odottaa, ja nyt kun on näinkin normaali olo, niin se hämmensi.

Mangu, samaa mieltä (taas :D). Odotan että saadaan tänne lisää tuttuja nimiä tuolta hoitoketjuista :). Siellä en ole pystynyt käymään ollenkaan. Vaikea selittää, mutta jos käyn siellä, niin vieläkin miellän itseni niihin kuvioihin, ja sitten tulen taas hermostuneeksi, ja epäuskoiseksi että kaikki on nyt hyvin, niinkuin on :ashamed:.

Dreamer onnea !! :heart::heart:. Ihan mieletöntä :)!

Susirouva 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Wohoo, tuplaonnea Dreamer74 :heart: :heart: Toivottavasti molemmat pienet nyt pysyisivät mukana :) Sun miehellä on vielä onneksi ihan hyvin aikaa sulatella sitä uutista :LOL:

Tervetuloa mukaan Mangu76!! Ja yhdyn täysin tohon, että kaikki jotka tänne puolelle palstalle ilmestyy, pistää kyllä rehellisesti iloksi! Voi kun saataisiin oiiiikein pitkä lista :) Oireettomuus kiusaa aika ajoin täälläkin, tosin mulla on viikkojakin vasta 5+5. Tuntuu, että varhaisultraankin on ylitsepääsemättömän pitkä aika (21.2).

Loistavaa, että sait valoa aikaistettua sitä ultraa, eipähän tarvi niin kauaa odotella. Ja hyvä tosiaan, jos saat myös sen hcg:n verestä. Tosin, ultrahan sen jo (toivottavasti!!) ensi viikolla sitten varmistaakin että siellä on kasvettu normaalisti :)

Oon muuten miettiny samaa, kun Susirouva ton foolihapon suhteen. Mäkin syön sitä Multivitan raskaus -monivitamiinia, mutta pitäiskö sitä foolihappoa napsia vielä sen lisäksi? Mitäs vitamiineja te muut ootte ottanu?

Nippe82 kyllä kaiken järjen mukaan voit huokaista helpotuksesta, olis ne jo soittanut jos niissä seuloissa olis ollut jotain!

Mulle kävi muuten hauska juttu torstaina, istuin kauppakeskuksessa kahvilaan (syömään, mulla on koko ajan nälkä!) niin sitten siinä mun vieressä oli semmonen noin 10 hengen porukka naisia mahat kevyesti pystyssä. Jollain oli lapsiakin mukana. No en sitten voinut olla kuulematta sitä keskustelua, ja siinähän istui sitten joku keskustelupalsta-porukka sovitulla tapaamisella :) Tuli jotenki jännä olo, ja en kyllä voinu olla miettimättä kuin erilaiset fiilikset olis ollu muutama viikko sitten istua siihen. Vähän niinku siinä hiljaa toivotut leffassa, kun niitä vaunuja vaan meni siitä talon edestä..
 
Mökkelö, kävin äsken apteekissa, ja farmaseutti sanoi, että hän söi lisäfoolihappoa kun oli raskaana, ja että liikaa sitä ei voi syödä, koska on vesiliukoista. Eli ylimääräinen poistuu kyllä elimistöstä. Samoin suositteli lisäkalkkia, koska sen tarve on aika suuri. Vauva käyttää sitten äidin kalkit elimistöstä ellei sitä ole tarpeeksi. Mun mielestä on kyllä tosi lohduttavaa ja ihanaa että se vaavi ottaa ensimmäisenä kaikki mitä tarvitsee ja äidille jää jämät :LOL:. Mutta onhan se oman voinnin kannalta tärkeää että kummallekin on kaikkea riittävästi :).

Ostin sitten tuota lisäfoolihappoa sekä kalkkia. Foolihappoa ei sitten saa ottaa lisäraudan kanssa samaan aikaan (kun sen raudan aika siis tulee), koska kumoavat toistensa vaikutukset. Multivita kannattaa ottaa ruoan yhteydessä, muuten kalkin ja foolihapon ottamis ajoilla ei ole merkitystä, kun siis foolihapon myöhemmässä vaiheessa.

Vitsit mökkelö kun pääsit noin aikaisin ultraan. Yritin aikaistaa omaanikin, mutta kiven kovaa vaan väittävät ettei kannata. Nyt sitten joudun kärivstelemään tuonne 28.2 asti!

Susirouva 5+5
 
Dreamer, mahtavia uutisia! Tuplasti onnea!

Jypy, ihanaa, onnittelut hyvistä uutisista!

Ravintolisät: vedän jo nyt aika mittavaa arsenaalia :D Monivitamiini raskaus ja imetys, lisäksi D-vitamiini 10ug, 500 mg kalsium ja omega-3 kalaöljykapselit. Tuossa monivitamiinissa on d-vitamiinia, mutta haluan ottaa vielä vähän lisää.

Mangulle tervetuloa ja onnittelut! En mäkään osaa sanoa mitään tuosta kortisonista. Mutta ei kaikilla ole muutenkaan mitään oireita. Yksi sukulaiseni kertoi, että ei olisi varmaankaan edes huomannut olevansa raskaana ennen kuin tunsi sikiön liikkeet, paitsi tietysti kuukautiset jäivät pois ja raskaustesti oli positiivinen.

Nippe82 olet aika sissi noiden piikkien kanssa!

Mulla on hiljaa toivotut edelleen boxilla, mutta jotenkin en oikein halua juuri nyt katsoa sitä. Kuulemma siinä kuvataan keskenmeno, ja yritän nyt välttää kaikkea pelon lietsomista.

Meillä on ultra 1.3. eli 8+0. Munkin tekisi mieli aikaistaa sitä, mutta me ollaan tuota viikkoa edeltävä viikko matkoilla, joten aikaisintaan pääsisin sinne 27.2., eikä taida olla mitään järkeä aikaistaa sitä kolmen päivän takia. Ennen lomamatkaa taas olisi vasta 6+1, eikä silloin vielä näy sykettä. Tai ehkä joskus näkyy, mutta voi olla näkymättäkin, vaikka kaikki olisi hyvin. Ja se vasta stressaisi.

Tänään on ollut kiva ja puuhakas päivä, ja varmasti uni maistuu. Jos nyt saa nukutuksi. Esikoisellani on kavereita yökylässä, ja luulen, että tytöt kikattelevat pitkälle iltayöhön :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy

Yhteistyössä