Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Mulla on tavallisia Multivita-monivitamiinitabuja ja sitten erikseen joku b-vitamiininappi (olisko Beko Strong?) jossa on foolihappo. Multivitassa ei oo A-vitamiinia, eli sopii raskaana olijallekin. Näin olen onnistunut myös kiertämään raskausvitamiiniostokset lähiapteekissa :D
Joo ja lisäksi syön omegakolmosia. Rautaakin kai jossain vaiheessa pitäis alkaa syömään?
 
Mä en voi syödä Omega3:sta verenvuototautini takia, vaikka muuten kyllä pitäisi (en syö kalaa). Hemoglobiini oli 134, joten vielä ei rautaa tarvita. Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää niin jossain vaiheessa mennään siinäkin lukemiin 100...
 
Huomenta naiset. Alan olla vähän vainoharhainen, siispä sorry, on pakko purkaa täällä vähän mieltään.

Niin, siis huoli raskauden etenemisestä on välillä vähän kohtuuton. En osaa oikein suhtautua huolettomasti siihen, että oireita tuntuu olevan välillä aika vähänlaisesti. Tuntuu vielä, että esim. rintojen arkuus olisi vähenemään päin (tälläkin hetkellä lähes poissa) - tai sitten se vaan vaihtelee ja tulee taas muutamassa päivässä takaisin, mistä sitäkään tiedän kun seurantaväli on kuitenkin vasta vajaa viikko minkä olen tiennyt olevani raskaana ;) Alkuiltaväsymyksen lisäksi ei oikeastaan muita oireita ole, paitsi ihan aavistuksen verran menkkatuntemusta mahassa. Mahakipua sun muuta oli PALJON enemmän viime viikon lopulla ja viikonlpppuna, kun olisi ollut menkkojen alkamishetki.
No, FIKSUNA (todellakin....) menin sitten äsken tekemään uuden Clearblue-testin, ja sehän näytti edelleen 1-2 viikkoa, vaikka oikeasti kai pitäisi jo näyttää 2-3. Pakko myöntää, että olen vähän luovutusmielialalla, vaikka ei kai tuon tarvitse silti yhtään mitään tarkoittaa.

Jotenkin näköjään huono päivä mulla tänään..... :headwall:

Olisiko teillä mitään rauhoittavaa sanottavaa tähän?
 
Mulla rinnat oli aluksi ihan älyttömän kipeät ja nännit ihan kivikovat kokoajan... ihan kipeää teki. Sitten se kipu häipyi lähes kokonaan ja nyt on taas tullut takaisin. Vatsaa juilii välillä enemmän, välillä vähemmän. Jotkut äkkinäiset liikkeet sattuu välillä niin että tuntuu että putoaa polvilleen.

Scarleth, mietin että olisiko sulla mahdollista päästä verikokeeseen jossa vois katsoa että kuinka paljon sitä raskaushormoonia (vai mikä hitto se on :LOL: ) on veressä? Luulisin että siitä pystyy päättelemään onko asiat ok.

Mulla on ihan valtava huoli siitä että pystynkö saamaan terveen lapsen. Tuntuu että se ajatus pyörii koko ajan mielessä enkä osaa ottaa rennosti.
 
Mulla oli nännien kanssa ihan sama juttu. Muutaman päivän ne oli tosi arat ja kovat, nyt ne on mun mielestä ihan normaalit. Tuota verikoetta mietin itsekin, mutta kun ollaan oltu hoidoissa yksityisellä eri paikkakunnalla, niin käytännössä tarvisin vähintään lähetteen verikokeeseen. Kyllä kai senkin klinikalta saisi (edellyttäen, että kehtaisin soittaa sinne ja paljastaa miten sekopää olen...)
Perhana tuommoisia viikkonäyttöjä; jos olisin testaillut vaan perinteisellä testillä ja tyytynyt yhteen selkeään plussatulokseen, en tajuaisi miettiä mitään viikkoja ja hormonitason nousuja ollenkaan :stick: Ja että pitikin vielä mennä tekemään testi uudelleen (no, teen ihan varmana vielä kolmannenkin kerran...). Parempi kai olisi rauhoittua ja asennoitua niin, että vaikka kävisin verikokeessakin, hyväkään tulos ei takaa mitään ja toisaalta, oli tulos mikä vaan, mulla itselläni ei ole asiaan mitään tehtävissä...

Seuraavaksi, jos kaikki menee alussa hyvin, alan varmaan panikoida tuota samaa eli voinko saada tervettä lasta. Aika rasittavia nää pelot, lapsettomuushoitohistoria varmaan tekee tehtävänsä tässä kun osaa miettiä ensimmäisenä kaikki negatiiviset vaihtoehdot.
 
Scarleth Kuulostaa ihan mun raskausoireilta! Ne vaan tuli ja meni ja ajattelin välillä, että kuvittelin nekin vähät mitä oli. Kaikkiaan mun raskausoireita voisi kuvata sanomalla vaan, että olo on jotenkin outo. Onhan se teidän pienikin voinut saada alkunsa / kiinityä myöhempään, ettei nuo viikot vielä nouse testissä. Älä vielä luovuta! Millonkas sulle tulee viikkoja sen verran, että pääset ultraan? Mullahan oli kans alussa tuo hormooni ihan alakanttiin, mutta klinikan hoitaja sanoi, että se ei välttämättä tarkoita mitään. Olin kyllä itsekin varautunut ihan siihen, että ei siellä masussa ketään ole, kai sitä jotenkin koittaa suojella itseään. Tottahan tuo on, että ei se murehtimalla parane. Itse yritin ajatella niin, että ihanaa olla raskaana ja vaikka menisikin kesken, niin se tarkoittaa että voin kuitenkin saada lapsen, vaikken tätä lasta saisikaan. Suurin pelkoni kuitenkin oli, etten saa lainkaan lasta.

Jotenkin yritän nyt vaan nauttia, voihan sitä aina sattua jotain. Pidemmälläkin oleva raskaus voi mennä kesken, voi tulla kätkytkuolema, lapsi voi jäädä auton alle... Luulen että huolet vaan suurenee kun lapsi vanhenee. Kolmen vuoden pimeyden jälkeen annna nyt auringon paistaa ja suren sitä sitten jos jotain sattuu. Näin ainakin kovasti yritän saada itseäni ajattelemaan, eihän se aina silti onnistu...

Mitenkäs muuten olette ajatelleet kertoa raskaudesta? Me ajateltiin kertoa parin viikon päästä, mutta möläytin jo äsken isälle kun en malttanut olla hiljaa. Jospa sitten lopuille isovanhemmille kertois vähän myöhemmin. Toisaalta syyllinen olo, että nekin joutuis pettymään, jos menis kesken, mutta toisaalta ne on yli kuusikymppisinä enemmän elämää nähneitä ihmisiä kun me ja varmasti pärjäisi sen asian kanssa. Jotenkin ajattelen sitä, että sydämen sykkeen näkymisen jälkeen km riski on enää tosi pieni ja jos se tulisi, niin vauva olisi sitten tosi sairas.

Tänään POKSUU, pallero rv 8!
 
Heippa ja Haaveilijalle kiitokset tsemppauksesta!!

Mun pahat aavistukset näyttää pitävän paikkansa; kävin tänään veritestissä ja arvo oli ihan liian matala (50 luokkaa) siihen nähden, jos tosiaan raskaus olisi siinä vaiheessa kuin kuvitellaan. Periaatteessa se mahtuu vielä viitearvojen sisään, mutta itse en usko, että on mitään toivoa. Klinikalta kuitenkin sanoivat, että kaikki on vielä mahdollista niin kauan kuin vuotoa ja kipuja ei ole. Eli viikon päästä uusi verikoe ellei ennen sitä ole alkanut selkeä vuoto. Toki niitä ihmeitäkin tapahtuu, mutta...

Poistun nyt ainakin hetkeksi hermojani lepuuttelemaan, eli yritän välttää tätä palstailua ja tehdä asioita, joissa koko raskausasia pysyisi poissa mielestä. Palaan sitten kyllä myöhemmin kertomaan, miten kävi :)
 
Mulla myös toi multivitaamini käytössä.
Jypy kivaa juttu toi sun neuvolan käyntti:) täällä on niin väsynyt olo että en edes jaksanut tulla lukemaan täällä..ja musta tuntuu vielä enemään väsyttää kun alussa.. mitä ihmeita? mitä muilla kuuluu?? tiistaina minulla on sitten ultra. tänään muuten tuli taas jallen kerran vähän tuhrua vuotoa onko kellaan tullut?
 
No moikka teille tytöt :D olin ollut niin väsynyt että en edes jaksanut käydä täällä katomaan mitä teille kuuluu?
Käytän multitabs multivitamiini alkuraskaus ja imetys +multitabs omega.
Muuten Jypy onko sulla tullut ikina vähän tuhrua vuotoa? kun mulla välillä niitä tuli mutta tosin on tealusikkan kokonen..kun soitin sairaala niin sanoivät että normaali kun vaan eu tuu runsas ja kivut. vähän mua pelotaa kun nyt olin vielä tassä riskissa ajassa.
Jypy toi sun neuvola reisu on hauska juttu:LOL: mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Siis...miksi en ole nähnyt tämän teidän viimeiset jutut tyhma minä olen kun en katsonut että meillä hän tullut 2 sivua jo :)
Scarlet nii kauan kun vuoto ei tule niin toivo on ..ja voihan ne arvot matala vaikka kaikki on hyvin.. minulla on myös näitä pelkoa kun mulla välillä sattu todellakin paljon ja sen jalkeen aina tuhrua vuoto noin tea lusikkan kokoinen, en minäkään vielä oo verikokeet eikä ultra käynyt vasta kun nyt tuleva tiistai että siihen asti.. olen myös todella huolisaan siitä vauvan terveydesta.Tissista tunnen jo kipua 3 päivä ennen kun testasin ensimaisen ja on ollut todella kipeä tähän asti ei ole päiväkään hävinyt, varsinkiin nänit mieheni ei voi edes koskea koko rintani. mutta meile kaikille tsemppiä kyllä me saadaan terve lapsia vai mitä?
Haaveilija emme ole kertoneet pahimmin kellekaan paitsi miehenin vanhemmat ja mun kaks sisko. muutamaan lähe ystävä kun tapaamme viime viiko niin 90% niistä kysy olenko raskaana kun näytin kuulemaa erilaiselta..onhan se myös vaikea peitta.vaikka raskauslaskuri mukaan olen siis vasta 7+6..
Scarlet pidän peukkoja että kaikki hyvin.
Jypy mennän samoihin tähän pelko mutta siitä myös on ajattelttava että sinulla on kaksi terve lasta. minäkin ajattelen sillä että minulla on myös yksi terve lapsi.. eli positiivinen ajatus menään....
 
Heippa naiset, missä olette? Scarlet mitä kuuluu?
Jypy missä oot ja myös Haaveilija kaikki on hävinyt täältä:)
Tänään kävin ultrassa ja siellä on se pikuinen hyvässä paikassa ja sydän sykki.. ihanaa nähdä, oli todella pieni 1,4 cm . Perjantaina on sitten neuvola.
laskettuna 7+5
 
Täällähän minä :)

Scarlethista on suuri huoli :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!

Kiva että Mirdaville kuuluu hyvää, samoin vauvalle :hug:

Me emme ole vielä kertoneet kenellekään tästä raskaudesta. Sitten kerrotaan kun ollaan käyty np-ultrassa ja saatu veriseulan tuloksen. Edellyttäen tietysti että kaikki on ok. Jos tulee lähtö jatkotutkimuksiin niin sitten ei kerrota vielä tuossakaan vaiheessa kenellekään.

Täällä päivät menee hitaasti... sitä ensi viikon perjantaina olevaa np-ultraa odotellessa. Ja silloin otettavan verikokeen tuloksia. Maanantaina ensimmäiset 10 viikkoa tulivat täyteen :)

Jypy ja Murmeli 10+1
 
Onnea Mirdav, ihanaa! Ihan kyynel tuli silmään kun tuli niin elävästi oma ultra mieleen tuosta sinun kirjoituksestasi. On se niin ihmeellistä!

Kiva kuulla, että Jypylläkin kaikki hyvin!

Olen ollut aika väsynyt, joten kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Mten olen jaksellut ihan hyvin, pientä etovaa oloa vaan ollut ja varmaankin kasvuipuja masussa. Ja sama juttu rintojen kanssa kun mirdavilla. Pääsispä jo itsekin siihen np-ultraan, välillä aina hiipii mieleen, että vieläköhän siellä masussa on kaikki hyvin, vaikei mitään syytä olisikaan epäillä!

Haaveilija ja pallero 9+0
 
Tänään se sitten iski, Georg! :mad: Aamulla suihkun jälkeen pesin hampaita kun hammasharja rupes jotenkin yököttämään ja sitten tuli kiire pöntölle oksentamaan... Hehkeä fiilis oksentaa sappinestettä ja vatsahappoja, nam! :x

Ei muuta kun uudelleen hammaspyykille ja meikkaamaan ja laittamaan hiuksia tärisevin käsin ja vellovin vatsoin. Ja seinän takana keittiössä ollut mies ei ees tajunnu että mä oksensin vaikka karjuin ku leijona että Georg Georg... :LOL:

Haaveilija, joo tää odottavan aika on pitkä kun venttailee sitä np-ultraa... huoh!

Jypy & Murmeli 10+2
 
Jypy alkoi sittenkin siitä Georg juttu,, mutta aika myöhän eks pitää alkaa yleensa heti??toivotavasti ei tuu mulle toi Georg georg!!!Eilin kävin neuvolassa sieltä sitten sain kaikki neuvoja oli kivaa käydä ja juttelä neuvola täti kans,seurava sitten odotan kutsu sauraalasta ..olen ollut tosi väsynt, ruoka ei maistu mutta täyty vain siitä yritä syödä. mun veripaine oli loistava ja hemoglobin oli myös kohdalaan että kiva juttu..mukava viikonloppu ja toivon että Scarlet nyt tule kertomaan meille uutiset, mua jo vähän huoletutta:(
tänään ollaan jo 8+3
 
Jypy miten sulle meni np-ultra ja verikoe eks se ollut viime perjantaina? ja miten voit? minä täällä todella paha ollonen ja haju on niin kamala ihan mitä haju vaan:(
Haaveilija mitä sinä onko kaikki hyvin?
Scarlet olen jo kaipanut kunpa hänelle kaikki hyvin..
tuolla ivf puolella mökkelö on saanut plussaan ja muutkin nyt tämä 2012 on paljon plussa tuuli .. voika hyvin
9+0
 
Mirdav, huomenna on np-ultra ja veriseula. Olen jo nyt ihan paniikissa, työnteostakaan ei meinaa tulla mitään. Olen lukenut ihan liikaa juttuja veriseulassa kiinni jääneistä... Ja tuolla elokuun epeleissäkin on muutamalla tullu hälytys... ihan kauhea paniikki päällä! :(

Alavatsa on alkanut selvästi pömpöttää, tätä ei kohta voi enää piilotella. Onneks on tämmöiset pakkaset niin olen töissä kietoutunut isoon villahuiviin ja valittelen kylmyyttä :LOL: Kahdet housut menee enää kiinni vaikka paino ei ole noussut yhtään. Jos np-ultra ja veriseula ok, annan itselleni luvan siirtyä äitiyshousuihin.

Mirdav, tsemppiä! Toivotaan että pahoinvointi helpottaa pian! :hug:

Haaveilijaa ja Scarlethia kaipailen minäkin!

Jypy & Murmeli 11+3
 
Rohkaistuin nyt tulemaan mukaan ketjuun ja heti huolien kanssa.

Tänään on luullakseni 4+0, ja eilen illalla alkoi ruskea tiputteluvuoto. Nyt tietysti pelottaa, että miten tässä käy. Raskaustestin (Pregcheck puikko) tein tänään aamulla, ja se näytti kyllä ihanan vahvaa plussaa. Testiviiva tummui testiajan jälkeen vielä lisää niin, että se oli jonkin ajan päästä yhtä tumma kuin kontrolliviiva.

Täältä vasta huomasin, että Scarlethillakin on huolettava tilanne - miten menee nyt?
 
Albus, onko sulla kipuja? Vai vaan pelkkää tiputtelua? Mitä olen tätä keskusteluosiota seurannut niin monelle on sanottua että pelkkä tiputtelu ei ole välttämättä vaarallista jos vuotoon ei liity kipua. Testi kuulemma näyttää plussaa vielä jonkin aikaa vaikka kyseessä olisikin keskenmeno eli kestää että hormonitasot laskevat. Mutta toivotaan ettei sinun tapauksessasi ole kyse tämmöisestä vaan ihan vaarattomasta tiputtelusta :hug: Scarleth taisi muistaakseni käydä verikokeissa tai jossain jossa katsoivat nuo hormonitasot... juu, näin se oli kun ketjua vähän ylöspäin selasin. Soita Albus ihmeessä klinikalle! Jos vaikka sinäkin pääsisit tuohon kokeeseen. Tsemppiä :hug:
 
Albus tervetuloa..ihanaa kun meitä on jo nyt paljon tässä..mökkelö varmankin tulossa perään..
Albus siitä tipputtelu on minulla ainakin koko ajan siis plussasin silloin 24.12 ja tuli tipttelu 1-3.tammikuuta ja havis mutta taas tuli 9-11.01. aina se kolme päivää, seuravan kerran on tullut 19-20.01. seuravan oli 27.1 kun heräsin niin oli enemaan pikkuhousunsuoja oli täynä ja siinä päivänä mulla oli neuvola ja neuvola täti sanoi että se on kuukausi aika niin se reakoi vielä ja kesti toi tiputtelu eilisen asti..mutta soitin sairaalaan ne sano etä niin kauan kun ei ole kipuja eikä verinen vuoto niin se on normaali. että olin kyllä vähän peloisaan mutta eikohan uskotaan mitä ne sanoo.:)
Jypy minulla on kyllä maha niin jo näkyvissa että vaikea sanoo että en oli raskaana..olin 50 kilo ennen raskausta ja nyt olin jo 54 että housut ei mahtuu millään:( mutta käytän töissä myös college pusero tai blazeri että se ei näy mutta kotona kun kaveri kävi niin siitä huomatiin heti..siis mä on niin raskaanan näkynen ja tissit on kasvanut rinsikat jo piti osta:(:LOL: paha olo täällä jatkuu pyystyn vaan tehä töitä 3 tuntia niin pakko tulla kotiin lepäämään..olen tänään 9+0 mutta se on vaan niin ihana kun tietä että siellä sisällä kasvaa..
toivon sinulle ultra ja kokeet kaikki hyvin.. kyllä se on kaikki hyvin..
 
Kai minäkin uskallan tänne ilmoittautua nyt kun tämän palstan löysin :) Vielä on plussan jälkeen äärettömän epäuskoinen ja hämmentynyt olo. Meillä siis 1.IVF:n tuoresiirto (siirto oli 18.1) toi eilen ensimmäisen plussan ikinä! Nyt on aivan järkyttävä pelko perseessä että vuoto kumminkin alkaa kun eilen lopetin luget ja aivan järkyttävät menkkakivut jyllää. Tai ehkä ne kivut on nyt eilisestä muuttunu vähän toisenlaiseksi, tuntuu tossa navan alla ja etenkin illalla on tukalaa. Välillä kourasee oikeen kunnolla. Mitään raskausoireita ei oo ollu ja olinkin aivan 100% varma että nega tästä tulee. Vaan eipä tullut :)

Mulla oli eilen pp 14 hcg-arvo 475 ja tänään aamulla Clearblue digitesti näytti Raskaana 3+. Toivottavasti pikkuinen nyt olisi (ja PYSYISI) siellä missä kuuluukin!

Ihanaa nähdä vanhoista ketjuista tuttuja täällä! Scarlethin kuulumisia täälläkin kovasti jännitetään, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin! :hug: Ihan kamala tilanne :(
 
Kiitos myötätunnosta, Jypy ja mirdav! Ja ihanaa kuulla, että sinulla mirdav on kaikki jatkunut hyvin tiputteluvuodosta huolimatta. Mulla on vain ruskeaa tiputtelua, ei kipuja. Ja ihan kuin sekin olisi nyt vähentymään päin, vai lieneekö toiveajattelua. Olen kaiken lisäksi kovassa flunssassa, joten mun ei varmaan kannata lähteä klinikalle testiin, varsinkaan kun keskenhän se sitten menee jos on mennäkseen, ei kai tässä vaiheessa asialle mitään voisi. mirdav, olen kuullut joskus aiemminkin tuon, että vuotoa voisi tulla silloin kun normaalisi olisi kuukautiset. Mullahan siis juuri tänään 4+0 luullakseni. Voi kun se nyt vain olisi jotain harmitonta.

mökkelö, isot onnittelut! Hienot hormonitasot! Paljonko sulla on nyt raskausviikot, 4+3?
 
Hei kaikille! Ja tervetuloa Albus ja mökkelö! Kiva saada tänne lisää porukkaa!

Olen ollut ihan kauheassa mahataudissa alkuviikon ja painokin laski pari kiloa. Nyt jo olo vähän parempi. huusin minäkin tuota GEORGIA tosi paljon, mutta se ei kyllä johtunut pallerosta!

Ihanaa Jypy kun pääset jo nyt ultraan! Jospa saisit sitten huokaista helpotuksesta! Mulle ei ole vielä edes kutsua tullut. Jotenkin vaan tuntuu, ettei sitä osaa oikein olla raskaana ja suunnitella tulevaa, ennenkun sen näkis varmaksi. Kävin tänään neuvolassa ja yritettin kuunnella sydänääniä, mutta paria epävarmaa sykäystä lukuunottamatta kuulu vaan istukan äänet. Se on toki aivan normaaliakin näillä viikoilla vielä, enkä siitä mitenkään panikoi.

Albus Mulla tuli myös ruskeaa verta vähän, oiskohan ollu pp 12 ja mahaa särkikin menkkamaisesti. Silti siellä pieni on kasvamassa :heart: Hyvä merkki jos veri on ruskeaa eli vanhaa. Mulle sanottiin, että voi johtua IVF:stä. Milläs konstilla sinä raskauduit?

Loistavat hcg-arvot mökkelö!!!! Siis mullahan oli tuossa vaiheessa hcg pp 13 vaan 30 ja pp 15 89. Mulla kyllä oli plussan jälkeen jälkeen luget käytössä (siis alakautta) 2xvrk sinne rv 7+5 ultraan saakka ja siitä vielä 1xvrk viikon ajan. Oli myös ivf:n tuoresiirto. Mutta menkkasärythän on tunnetusti raskausoire :) Mulla menkkasäryt on sellasta jatkuvaa jäytävää kipua ja raskaudessa jotenkin enemmän sellaista aaltoilevaa ja ohimenevää.

Minäkin Mirdav oikein odotan tuota masun kasvua! Painan kans 54 kg, tosin ennen mahatautia 56 kg ja ainakin iltaisin sellainen ihana kumpu on näkyvissä. Pitää aina vähän peilailla ja taputella sitä :LOL:

Paljon onnea meille kaikille :flower:

Haaveilija ja pallero 10+1
 
Hui, nyt rupes tosissaan jännittää niiden lugejen takia. Onko sulla Haaveilija 82 todettu keltarauhasen vajaatoimintaa? Jos siks olis määrätty pidemmäks aikaa.. Tai sitten on vaan eri käytäntöjä. Mulle hoitaja sano kun sitä lopettamista kauhistelin et siitä ei oo enää mitään hyötyä, mutta ei haittaakaan. Mulla taas kipu on sellasta jatkuvampaa jomotusta tai vihlomista, vaikee selittää. Vähän niinku kiristäis tosta navan alta. Mut jollain tavalla kuitenkin erilaista ku tavalliset menkkakivut.

Ja Albus, en oo ihan varma näistä viikoista 4+?. :) Punktio oli 16.1 ja siirto ke 18.1. Mennäänpä me samoissa taas, eikö me yhtä inssiäkin piinailtu ihan samoilla aikatauluilla?

Jypylle ihan mielettömästi tsemppiä huomiseen, toivottavasti kaikki menee hyvin! Loppujen lopuksi se on kuitenkin tosi harvinaista, että jotain ikävää löytyy! Koska saat tietää niiden veriseulojen tulokset, pitääkö niitä vielä jännittää vaikka ultrassa kaikki olisi kunnossa?

Mirdavin kanssa ollaan näköjään alkujaan saman painoisia, kai sitä pitää itsekin asennoitua siihen, että kiloja tulee nopeesti. Argh. Mulla on tänään ja eilen illalla maha aivan järkyttävän turvoksissa, mieski ihan kauhistui :) Aamulla oli palautunu normaaliksi :)
 
Käsittääkseni niitä veriseulan tuloksia pitää odotella 1-2 viikkoa. Verikoe siis otetaan huomenna np-ultran jälkeen. Soittavat jos tulokset hälyttäviä ja täytyy miettiä jatkotutkimuksia, jos taas kaikki ok tulee kirje kotiin.

Mulla on tätä ikää niin paljon että riski huonoon tulokseen on suurempi. Siksi kai pelottaa niin kauheasti. Saas nähdä tuleeko ensi yönä uni silmään :(
 

Yhteistyössä