Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Ai niin ja arvatkaa olenko ens viikolla ihan paniikissa koska soittavat mulle näistä mun verenhyytymistekijöistä tuolta Meilahdesta ensi viikolla... En tiedä miten uskallan vastata puhelimeen kun en tiedä mistä soitto tulee :(
 
mökkelö minähän sanoin että tuut eheh.. olen todella onnellinen nähdä teitä täällä.. ja olemme sittenkin saman kokoisia painon perustella:) minulla tosian maha aina turpo illalla ja aamulla ihan normaali siis kyllä se on isompi kun normaali :LOL:. karsin myös rinnan kivuista herään aina yölä varsinkin kun käänty niin ne on niin kipeä onko kellään samalainen?
Haaveilija miten sun maha tauti onko menyt ohi? voi sekin vielä:hug: meillä 8 kahdeksan päivää väli meidän raskaus ymmärtäksini kun astuu 10 viikko niin se riski keskimeno on ohitse? ainakin siinä raskauslaskurissa sanotaan:)
Albus mitä sun tiputtelu onko loppunut mulla on taas loppunut mutta olen kai tuttunut siihen että se tule ja mene..
Jypy tsemppiä ja kyllä siellä se pikuinen kaikki hyvin.ja yrittä nukua ja positiivinen ajatusta että elokuussa synty terve vauville:)minäkin odotan kutsua sieltä saman tutkimuksen koska olen myös kohta 39 eli odotan siitä. kyllä minuakin pelotaa mutta uskon että kun nain pitkällä ollaan niin kaikki on hyvin koska jos olisi jotain haikka niin olisi jo menyt..toivon kaikille mukava ja pakkanen viikonloppua..:hug::flower: <3<3<3
Mirdav ja bambino 9+1
 
Np-ultrassa käyty... ultrattiin sekä alakautta että vatsan päältä. Hyviä kuvia saatiin ja eka kertaa kuultiin sydänäänetkin. Paikalla oli myös harjoittelija joka sai myös kokeilla ultraamista.

Kätilö sanoi että kannattaa varautua että tutkimuksesta tulee hälytys ikäni (40) takia :'( Turvotus 1,2 mm ja kovin liikkuvainen pikkuinen. Vastasi kooltaan rv 12+2, mutta ei käyty laskettua aikaa muuttamaan. Mikä lie potkunyrkkeilijä, karateka tms tulossa, nyrkit heilui ja kurkipotkujakin tehtiin :LOL:

Tulokset yhdistelmäseulasta tulevat kahden viikon aikana. Eli nyt pelkään puhelinsoittoa ja toivon kirjettä....

Jypy & Murmeli 11+4
 
Voi Jypy, piinaavat 2 viikkoa edessä! Mutta onko se 1,2mm turvotus siis kuitenkin normaali, että siinä ei ollut mitään? Että iän takia on hyvä joka tapauksessa varautua? Hurjasti onnea pienestä potkunyrkkeilijästä :heart: Kyllä kaikki menee hyvin, jos kerran pieni oli jo noin meneväinen :) :hug: Jotenkin tuntuisi niin kohtuuttomalta, että joku vielä tässä vaiheessa menisi pieleen, kun tähänkin pisteeseen pääseminen on jo vaatinut niin paljon!

Täällä näyttäisi flunssaa pukkaavan viikonlopuksi ja olen kuolemanväsynyt! Jostain syystä 2 viime yötä on menny ihan valvoessa, kai nää ajatukset vaan vielä tuoreeltaan pyörii niin paljon päässä. Rohkaistuin kuitenkin tänään varaamaan ajan sekä neuvolaan, että varhaisultraan sinne meidän klinikalle. Olen nyt päättänyt että tämä kaveri saa luvan pysyä kyydissä ja jos pudotaan, niin pudotaan sitten korkeelta :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Haaveilija 82, kiitos lohdutuksen sanoista ja kiva, kun kerroit positiivisen kokemuksesi! Samoin mirdav! Tiputtelu ei ole loppunut, mutta vähentynyt. Ja onneksi ruskeaa.

Tämä raskaus alkoi ihan luomuna hoitotauolla kolmen inseminaation jälkeen. Aika ihana yllätys siis. Tämä pino tuntui silti ehdottomasti omimmalta, vaikka plussa ei ollutkaan hoitojen tulosta. Tai nyt kyllä aloin miettiä, olisiko se alkukierrosta tehty munatorvien aukiolotutkimus onnistunut korjaamaan jotain?

Bongasin Scarlethin eräästä toisesta pinosta, ja uusi kierto on meneillään, eli raskaus on valitettavasti keskeytynyt. On tämä aika raakaa peliä :-/

mökkelö, tosi kiva päästä taas melko samaa matkaa kulkemaan sun kanssa. Yhden sortin piinailua tämäkin, eikö? Olet kolme tai neljä päivää mua edellä. Mäkin varasin jo varhaisultran, joka on vasta 1.3. eli 8+0 tai 7+6. Neuvolaa en ole vielä varannut. Yritän nyt nauttia ja ajatella positiivisesti tästä raskaudesta. En usko, että se keskenmenon pettymys olisi sen helpompi, vaikka olisi ollut enemmän huolissaan ja pessimistinen.

Jypylle onnittelut hienosti menneestä ultrasta! Eikö tuo 1,2 mm ole hyvä tulos?
 
Hei naiset!

mökkelö Mulla ei mitään häikkää ollu kropassa, ihan perus ivf (lyhyt kaava) ja palstailen tuolla pidemmällä raskautuvienkin parissa, niin sielläkin ollu luget suunnilleen samoille viikoille kun mulla. Kivut kyllä just sellasta kiristävää mullakin alkuraskaudessa ja nytkin kiristelee kun kohtu siellä kasvaa :). Mulla oli siis orgalutran, puregon ja normi punktio + alkionsiirto. Viikot lasketaan niin, että siirtopäivänä sulla on 2+0 huolimatta kuukautiskierrosta, eli nyt sulla on rv 4+2. Ja se ei sitten muutu ultrissa kun on ivf-vauva. Ja flunssa, väsymys ja valvominen aamuyöstä on raskausoireita :hug:

Mirdav 10+ viikolla alkiota aletaan kutsua sikiöksi, koska se on pääosin kehittynyt ja nyt vain sitten kasvaa ja kasvaa.. Varsinaisesti keskenmenoriski alkaa pienenemään kovasti nyt joka päivä ja isoin riski on ohi 12+6 viikolla. Ihan hyvin jakselen jo, kiitos kysymästä! Mulla on kans maha ihan mahdoton pallo aina illasta!

Jypy tuo 1,2 on kuitenkin hyvä! Vähän sä varmaan murhaat kaikki lehtimyyjät, jotka soittaa oudoista numeroista! Toivottavasti vastaus tulee pian! Ihana pieni potkija siellä!

Voi meidän Scarleth :hug:

Ihana yllätysvauva teillä Albus! Itse koin nuo inssit henkisesti paljon raskaammiksi kuin ivf:n kun ne tuntu niin "turhilta" pienine onnistumisprosentteineen. Ehdottomasti hengaat meidän kanssa!

ON: masu tosiaan iltaisin pullottaa. Ja sain tänään kutsun ultraan ystävänpäiväksi! Jos siellä kaikki hyvin, niin sitten kyllä uskon jo olevani raskaana!

Haaveilija ja pallero 10+2
 
Joo, niistä lugeista taitaa olla kahta koulukuntaa. Olen kuitenkin nyt (paniikissa) asiaa tutkaillut ja todennut että tosi monelle muullekin on määrätty luget ainoastaan plussaan asti. Myös IVF:n tuoresiirrossa. Ilmeisesti lisäkilpirauhasen pitäisi tuottaa sitä progesteronia vähän ja myös oman keltarauhasen. Että pakko se nyt vaan on yrittää olla levollisin mielin, kun ei mulla enää ees oo niitä lugeja. (no joo pakko myöntää, että otin äsken toiseksi viimeiset 2 ja huomenna varmaan vielä ne vikat kaks). :)

Albus onnittelut hienoista viikoista, munkin oli eilen ihan pakko tehdä se digi että saan näkyviin sen "raskaana". :heart: Tosiaan, kiva piinailla samoissa nyt tällä palstalla. Piinailuahan tämäkin on, sanan täydessä merkityksessä :)
 
Np-turvotus siis kai ihan ok, mutta ikä on suuri riski. Että sen vuoksi saattaa tulla hälytys. Ja sitten tietysti vaakakupissa painaa vielä ne kaksi verikokeen arvoa.

Miehelle sanoin että jos tulee huonoja uutisia niin saan lopullisen hermoromahduksen. Niin pitkä ja kivinen tie tämä on ollut että yhtään huonoja uutisia ei haluaisi enää.
 
Kiva että ketjussa on mukana henkilöitä jotka ovat käyneet läpi näitä hoitoja, on raskaus sitten saanut alkunsa hoitojen avulla tai ihan luomusti välikierron tms aikana :)

Tässä ketjussa kuitenkin ymmärretään toisiamme ja on helppoa kun tiedetään vähän toisten taustoista eikä kukaan ala moralisoida tms :hug:

Muutamia muitakin ketjuja olen lueskellut ja jossain meno on semmoista että tunnen että jutut on niin kaukana mun maailmastani etten viitsi edes kirjoitella, luen vaan :LOL:

Scarlethin kuulumiset sai mulle äsken kyyneleet silmiin. Toivottavasti heitä onnistaa pian uudelleen ja silloin kyytiläinen pysyy kyydissä loppuun asti.

Hyviä vointeja kaikille listalaisille :hug:
 
mökkelö Varmasti herättää huolta, mutta ihan oikea asenne sinulla! Olet vaan levollisin mielin, Suomessa ollaan kuitenkin tosi pitkällä näissä hoidoissa ja luotan meitä hoitaviin lääkäreihin. Tämä asia vaan on niin tärkeä, että sitä haluaa aina varmistuksen varmistuksen kaikesta :LOL: Tein itsekin ainakin 10 raskaustestiä tuossa alkuviikoilla, nyt en ole enää muutamaan viikkoon tehnyt :D Ja niin kun sanoin, nuo sun kaikki oireet ovat raskausoireita :hug:

Jypy Olen ihan samaa mieltä tästä ja noista muista ketjuista. Jotkut tässä vaiheessa olevat jo on ostamassa vaunuja yms. Me täällä ihmetellään vielä suunnilleen ollaanko raskaana vai ei, vaikka eka kolmannes kohta takana! Kyllä ne hoidot vaikuttaa psyykkeeseen ja tekee varovaiseksi ja ymmärrän ihan täysin tuon sinun tunteen, pelon siitä, että jokin vielä sittenkin menee pieleen, vaikkei yli 40-vuotiaallaakaan down-riski ole kuin 1,4%! Mutta meillä kaikilla on omat pelkomme ja siksi on tosiaan kiva palstailla juuri täällä :hug:


Muuten, tulin ihan vaan sitä infoaman, että tuo lapsettomuushoidoista kertova elokuva Hiljaa toivotut näytetään ykkösellä maanantai-iltana. Olin silloin vielä ihan rikki ja hoidoissa kun se oli elokuvissa, eikä mulla ollu voimavaroja katsoa sitä, mutta nyt ajattelin katsoa. Mites te muut?

Juteltiin tuossa just miehen kanssa, että mitä tehdään jos joku kysyy miten tämä lapsi on saanut alkunsa. Päätettiin, että ei näissä hoidoissa ole mitään hävettävää ja voidaan sanoa ihan reilusti, kuitenkaan nyt mihinkään yksityiskohtiin menemättä. Kuitenkin joka viides pari tarvitsee apua tässä ja voihan tämä tieto auttaa jotain toistakin paria. Läheisimmät ystävämme kyllä ovat tienneet koko ajan. Ja toisaalta ajattelin että mahdollisen lapsenkin on hyvä tietää tavallaan koko ajan että hän on koeputkivauva, koska jos asia tulee joskus 16-vuotiaana yllätyksenä, se tuntuu paljon suuremmalle kuin onkaan.

Taidan tästä lähteä leipomaan, täällä on 33 astetta pakkasta ja koira ihan hajoilee kun se ei tarkene myllätä ulkona. Pitää sillekin jotain sisäohjelmaa keksiä!
 
Kiitos kannustuksesta Haaveilija82, yritän nyt tosiaan olla rauhallisin mielin. Ja niinhän se on, että menee kesken jos on mennäkseen. Ei siihen juuri voi tässä vaiheessa vaikuttaa ja lääkärit kyllä osaavat hommansa. Ja luotan meidän lääkäriin, alkuun jännitti kun tässä ekassa IVF:ssä käytettiin niin erikoista lääkecoctailia että en ollut koskaan kuullut. Söin kp 2-4 Clomeja(!), ultra oli kp 6 ja sit alotin kp 7 (vasta!) Puregonin annoksella 100iu, myöhemmin annosta laskettiin 75iu:n. Sit ihan viime hetkellä Pregnyl vaihdettiin Gonapeptyliin (kaks päivää ennen punktiota) ja pistin Pregnyliä 1500 yksikköä vasta punktiopäivänä. Ja lopputulos oli ihan loistava eikä tullu hyperiä, joka mulla on riskinä.

Mäkin oon noita muita ketjuja vähän vilkuillu, mutta tää tuntuu paljon enemmän omalta :) Monilla on jo ennestään useampia pieniä lapsia ja raskautuminen sinällään ei sitten ole ehkä niin iso juttu. Sehän on tietty ihan ymmärrettävää, niinhän sen pitää ollakin. Mutta me ehkä ymmärretään täällä paremmin toistemme tuntoja, kun ollaan siinä mielessä enemmän tai vähemmän samoista lähtökohdista.

Me muuten käytiin mun miehen kanssa kattomassa se Hiljaa toivotut leffateatterissa ja sillon se kyllä tuntui aika rankalta. Toisaalta oli kiva saada vähän ulkopuolistakin näkökulmaa tähän ralliin, siinä ne istui samalla penkillä Naikkarilla missä me oltiin just samana päivänä istuttu! Oon muutenkin aika herkkä itkemään, että ehkä leffateatteri ei ollu ihan paras vaihtoehto sen kattomiseen. Nyt ajattelin katsoa sen uudestaan (kiitos Haaveilija muistutuksesta) ja tunnustella vähän fiiliksiä.

Mä luulen kanssa että me kerrotaan kans aika avoimesti, että miten tämä lapsi on saanut alkunsa, jos nyt ikinä vaan niin pitkälle päästään. Mun muutama parhaimmista ystävistä tietää näistä hoidoista ja sitten ihan lähin perhe. Raskaudestakin päätettiin kertoa niille, jotka tiesivät jännittää tän hoidon onnistumista. Mutta on kyllä korostettu, että ihan mitä tahansa voi vielä tapahtua kun on näin alussa.

Ja voi että, tuo Scarlethin tilanne kyllä laittaa mielen matalaksi. Toivotaan että saamme hänet pian tänne takaisin..

Ihanaa pakkasviikonloppua kaikille :) Meillä on "vaan" 16 astetta pakkasta. Mä taidan lähteä päiväunille kun nämä aamuyöt ovat nyt menneet poikkeuksetta valvoessa. Mutta yhdestäkään raskausoireesta en valita :LOL: lupaan.
 
haaveilija82/mökkelö, en nyt kyllä tiedä tästä tarkkaan, mutta luulisi, että alkion ikä siirrettäessä vaikuttaa siihen, kuinka pitkällä raskautta ollaan vaikkapa kahden viikon kuluttua siirrosta? Jos tavallisessa tilanteessa ovulaatiopäivä olisi 2+0, niin eikö IVF:n tuoresiirrosta alkunsa saaneessa raskaudessa vastaavasti punktiopäivän pitäisi olla 2+0?

haaveilija82, ihana ultrapäivä tuo ystävänpäivä :) Oletteko kertoneet raskaudesta? Olisi kiva ylläri noin ystävänpäivän kunniaksi läheisille. Kiitos myös tv-vinkistä, menee boxille meillä.

mökkelö, voin kuvitella, että Lugejen lopettaminen pelottaa, mutta uskon, että kaikki menee hyvin. Mulla on kaksi hoidoilla saatua lasta (edellisestä avioliitosta), ja kummassakin raskaudessa muistan sen paniikin kun Lugejen lopettamisen jälkeen pelkäsi vuotoa. Kumpikin raskaus onneksi jatkui ihan täysiaikaiseksi ja nämä lapset ovat reippaita koululaisia.

Mulla ei ole oikeastaan mitään raskausoireita edelleenkään. Rinnat eivät ole kipeät, ei pahoinvointia, ei oikeastaan mitään. Kai ne ehtii tulla myöhemmin, tänään on vasta 4+3. Testeistä päätellen hcg on ollut kuitenkin ihan hyvin nousussa, viivat vahvistuneet ja digin viikkomäärä noussut. En ole perjantain jälkeen testannut, ja yritän olla testaamatta ensi perjantaihin, jolloin toivoisin näkeväni viikot 3+. Ja se ruskea tiputteluvuoto on loppunut! Helpotus! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija 82
Albus Olet ihan oikeassa! Olen jotenkin hormoonisumuissani sotkenut nuo asiat ja tosiaan niin se on, että punktiopäivä on 2+0, ei siirtopäivä. Niinhän se on mullakin laskettu! Kai tää pakkanen on jo tehnyt jotain pysyviä vaurioita tuonne pääkoppaan :ashamed: Ja hienoja uutisia sinulla!!! Ei mullakaan vielä noilla viikoilla ollut oireita, eikä kyllä paljoa sen jälkeenkään. Kiva, että vuotokin on loppunut, tiedän että se stressaa, vaikka kaikki vakuuttelisivatkin sen olevan normaalia.

muoks. Tehdäänkö sellainen lista, missä näkis kaikkien tiedot? Esim. tähän tapaan

Haaveilija 82 ..... 29 v ...... 1.lapsi .......3xinssi, 1. IVF:n tuoresiirto.... LA 29.8

En osaa mitään hienoa tehdä, olisko joku näppärämpi?
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan, noinhan se menee kun alkiot voi siirrettäessä olla eri ikäisiä. Mulla on siis nyt punktiosta laskettuna 4+6. Ja lista kuulostaa oikein hyvältä idealta Haaveilija82! Mäkään en oo kovin kätevä näiden kanssa, mut eiköhän me joku saada aikaan. Kerätään nyt vaikka eka niitä tietoja just tohon tapaan. Eli mun rivi ois:

mökkelö......26v.....1.lapsi.......4xinssi, 1. IVF:n tuoresiirto......LA 8.10

Niin ja hienoa Albus että vuoto on loppunut :) Mullakaan ei kovin ihmeellisiä raskausoireita oo vielä, tosin kyllä tuolla kohdun seudulla tuntuu että jotain tapahtuu ja välillä nippasee enemmänkin ja oikeen munasarjan tienoolla kipuilee oletettavasti se keltarauhanen. Mutta ei pahoinvointia, kuvotusta, voimistuneita hajuja tms. Kahvikin maistuu ihan normaalisti. Oon kyllä miettiny et voiko liittyä tähän raskauteen kun mulla on viikon verran ollut alaselkä kipee. Ihan ku oisin jotenkin vinksauttanu sen tai kannellu jotain painavaa. Mulla on kyllä voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, että olisko sillä jotain tekemistä sen kanssa.

Tavallaan sitä toivoo enemmänkin oireita niin ei ainakaan tarviis miettiä vähän väliä, että apua oonko mä nyt sittenkään raskaana tai onkohan se vielä siellä?
 
Kun noista muista ketjuista puhuttiin ja siitä että jutut tuntuu kaukaisilta niin mua on esim. hymyilyttänyt keskustelu sisätutkimuksen epämukavuudesta. Eihän se kivalta tunnu mutta inssien aikaan kun makaat haarat levällään 2-3 kertaa kuussa niin ei sitä tutkimusta pidä enää yhtään minään :LOL:

Laitoin tuon Hiljaa toivotut -dokkarin tallentumaan. Tiedä sitten milloin uskallan sen katsoa. Ainakin pitää varata iso paketti nenäliinoja viereen kun olen muutenkin niin itkuherkkä...

Tuo tietojen kerääminen on hyvä idea! Harmi kun en tiedä miten ton listan sais tehtyä :(

Jypy....40v....3.lapsi....4xinssi...LA 20.8.

Tämän viikonlopun aikana on ollut hassuja tuntemuksia... ihan kuin tuntisin jo pikkuisen liikkeet... Semmoista hassua kuplintaa. Esikoisesta tunsin muistaakseni tämmöisiä rv 20 maissa, toisesta lapsesta ehkä rv 15-16 aikaan (harmi kun en ole pitänyt mitään raskauspäiväkirjaa). Ilmeisesti on mahdollista tuntea jotain jo tässä vaiheessa. Mitään suolikuplintaa tuskin on koska tuntuu aina samassa kohdassa. Vaikka mulla on kyllä varsin vilkas elämä tuolla suolistossa :LOL:
 
Moikka kanssasisarit:) Albus hyvää että tiputtelu lopunut..minulla on nyt kaksi päivä alavatsa kipua vähän jo huolestutta:( mutta rinnat on edeleen kipeet ja vointi on todella huono että kai olen vielä raskaana kun vuoto ei ainakaan tullut.
Muuten ainot oiret minulla plussan jalkeen on rinnat ärkä siitä lähtien kipua ei ennä lähtinyt pois joskus 6-7+ vointi alkoi huonona ja väsyttä niin paljon, närästys on alkanut 8+ ja tähän asti on voimistunut varsinkin syömisen jalkeen:)
Toi Scarletin uutiset oli aika järkyttävä voi voi toivotavasti että hän tule kohta tänne:)
Haaveilija82 toi lista on hyvää en minäkään oo mitään hyvää näistä. mutta voi laita minut Mirdav...38...1 Lapsi...3xinssi..... Luomusti raskaus
 
Kiitos Jypy! Ihana lista meillä! Ihan tuli tippa linssiin kun meitä on jo niin monta onnellista ja minäkin saan kuuluia tuollaiselle listalle! Mun sairaala on muutn K-SKS. Joo, eipä tuo gyne tosiaan jännitä. Ennen sen koki tosi inhottavana, mutta hoitojen aikana sitä oikein odotti, vähän kun jollain jalkahoitajalla olis ollu. Paitsi harvemmin jalkahoitajalla ollessa mies on seinän takana samaan aikaan runkkaamassa :LOL: Voi kun ihana olis tuntea jo liikkeet!

Mirdav& mökkelö Ihan sama juttu on mulla ollu koko raskauden noiden oireiden kanssa. Esim. jos rinnat ei oo kipeet niin pelkää, että on menny kesken tai jos ne on kipeet, niin pelkää että menkat alkaa (mulla aina kipeyty ennen menkkoja). Millos muuten Mirdav pääset ultraan? Toivottavasti vain kasvukipuja sinulla, ja siis todennäköisesti onkin! Masuasukki laajentaa siellä yksiötään. Minä täällä jo lasken tunteja siihen ystävänpäivään, toivottavasti näen sillon pikkuystäväni :heart:

Piti lähettää viesti useammassa osassa, kun täällä on tuulen takia niin paljon sähkökatkoja tänään. Teksti hävis pari kertaa kun virta katkes :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Haaveilija 82, toi sun seinän takana runkkaamisjuttus oli niin hyvä että rupesin nauraa höröttämään kovaan ääneen :LOL: Mies jutteli samaan aikaan siskonsa kanssa puhelimessa ja katsoi vähän hitaasti että nytkö se muija sekos lopullisesti :LOL:
 
Haaveilija hauska jutut on..Jypy joskus puhun miehelle tästä meidän keskustelu enemään kun mitään muuta ja hän kyllä joskus sanoo että eks sulla muita asia?:LOL:
Haveilija toivotavasti olet oikeassa mun tilanessa vähän mua pelottaa mutta nukuin hyvin eilin ja tänään ei ollut mitään kipua:)
Katsoin juuri siitä Hiljaa Toivotut voiteks te usko että se Helin lääkäri väestöliitossa on mun lääkäri? se Seija Kaukoranta sanoin miehelle että hei se on meidän enkeli, kutsuin hänet enkeliks koska hän on antanut mulle vaan kerran primolut reseptti jonka otin 3x päivässä 10 päivän ajan ja sen jalkeen tulinkin raskaana.Aion kyllä lähetää hänelle kortin:)
Haveilija mulla ultra ei ole tiedössa odottelen kutsua sen pitäis sapua viimeistaan ens viikko..silloin kait mulla tehdään saman testi kun Jypylla..päivät tuntuu menevan tosi hidaaaaaaaaaaaaaaasti:)
öitä kaikki <3
 
Heippa teille kaikille!!!

Taidan liittyä tähän ketjuun kirjoittelemaan, koska plussa tuli :heart: ja ollaan edelleen Talvessa 2011-2012. Te muut olette jo vähän edempänä odotusajassa, minulla taitaisi vasta alkaa rv 5 huomenna, jos nyt oikeen osaan laskea... =)

Taustaa... Olen 37 vee ja mies 39 vee, asumme USAssa ja aloimme yrittää vauvaa 2010 tammikuussa. Puoli vuotta luomusti, sitten toiset puoli vuotta clomeilla ja ajoitetulla yhdynnällä. Ei tulosta. Alkuvuonna 2011 tehtiin 3 inssiä, kaikista puhdas nega. Syyskuussa 2011 IVF josta tuli kemiallinen raskaus ja suunnaton suru. Sitten tammikuussa 2012 laitettiin 2 viiden päivän ikäistä alkiota kohtuun kasvamaan (meidän ainokaiset pakkaseen selvinneet). 24.1. oli siirtopäivä ja viime torstaina tuli veritestistä plussa!!! 2.2. oli 9:s päivä siirrosta ja hcg oli 268. Tänään maanantaina 6.2. tehtiin uusinta testi ja hcg oli noussut 1332:teen. =) Näyttäis siis siltä että kyllä tämä nyt on lähtenyt hyvin käyntiin!!

Meillä on eka ultra jo perjantaina, jolloin selviää onko 1 vai 2 pussukkaa kohdussa. Sydän äänet ei kai vielä ihan näin varhain näy, se ultra on kai sitten parin viikon päästä. Miten teillä muilla on ollut?

Mä oon ihan auttamattoman huono kaikissa näissä raskaus asioissa, ja piti oikein mennä ostamaan kirjoja kaupasta ja alkaa lukemaan. LA meillä taitas olla 11.10. Mutta jos siellä kaksi vauvaa on kasvamassa, niin tod.näk. tulevat ulos jo vähän aiemmin. Minulla on kuitenkin jo tätä ikää.... =)

Dreamer74..... 37v......3xinssi,1.IVF/1.PAS.....1.lapsi/lapset.......LA 11.10.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, viela olisi yksi kysymys...

Kavin viimeviikolla kampaajalla ja varjattiin mun tukka, ja eikos laakari sanonut heti tanaan labrassa, ettei kannattaisi varjata tukkaa ollenkaan raskaana ollessaan....

Kauheeta??? Teinko ma nyt jotain vaarin. Liian myohasta enaa mitaan tehdakaan kun se vari on jo paassa... ootteko kuulleet tallasta neuvoa aiemmin???
 
Voi Ihanaa Dreamer, hirmuisesti Onnea..ja tervetuloa! muistan kyllä sinut hyvin oltiin samoihin aikona vuosi sitten inssin..kyllä nyt taas tavaataan täällä hyvässä uutisessa:) voi ihanaa..
Tukkan värjäys en kuulutkaan että ei saisi tai ei tehdään raskaus aikana, olen kyllä nähnyt raskaana oleva naisia kella on värjätyt tukkat:)..
Hyvää päivän jatkoa kaikille:) töihin nyt pitä mennä:)
 

Yhteistyössä