Tahkoojat 79

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Röyhkeästi aloitan kirjoittelun itse aloittamaani ketjuun. Mulle kanssa plussaa!!!!!!!!!!!!:-)))))))

).( kp27(24-34) en pysty toivomaan enempää plussaa ja taas olemaan todella valmistautunut menkkojen tuloon. Jotain ihme PMS-oireita oli tuossa alkuviikosta kun hikoilin öisin kuin possu ja nyt koko rintakehää ahistaa, ei pelkästään rintoja. Tuttuja oireita joista ei tule hullua hurskaammaksi jos oikein lähtee niitä pohtimaan! Odottelen siis, pisimmän kierron mukaan ens viikon loppupuolelle vois vielä odotella. Katsotaan nyt.

Mies oli tosi ahkera eilen, hioi naapurin kanssa meidän terassin oven (pitäis lakata tänään), leikkasi nurmikon (eka kerta tänä kesänä, yleensä se on mun homma), kiinnitti seinään pari naulakkoa ja hyllyä, jotka on lojuneet useamman kuukauden kiinnitysvalmiina!! Hyvähyvä! Mulle jäi sen oven lakkaushomma tänään, jos keli pysyy kuivana. Mukavaa hommaahan se on.

Huomenia!

Kiva sää taas tänään, arska saisikin paistella vähän enemmän kun tässä viime aikoina on näyttäytynyt. Tosin nyt en toivo sitä hellettä viikonlopuksi, kun ei mennä mökille vaan jäädään kaupunkiin. Sunnuntaina on miehen kummitytön rippijuhla, joka alkaa jo aamupäivällä ja josko tuossa perjantaina nyt sitten lähtisi vähän kavereiden kanssa jutustelemaan ja ehkä vähän kaupunkia katselemaan..

Mietin tässä joku päivä että ollaanko me miehen kanssa jotenkin outoja kun ei käydä ikinä yhdessä baarissa, ellei nyt sitten ole jatkot jostain juhlista. Sen sijaan vähintäänkin pari kertaa kuussa ollaan erikseen omien kaverien kanssa ulkona. Mun mielestä yhdessä ei ole mitään järkeä lähteä bilettämään, silloin on kivempi käydä syömässä tai nautiskella kotona. Tyttökaverien kanssa taas on hauska päästä kunnolla jutustelemaan omia juttuja ja viettää tanssilattialla loppuilta. Tiedän kumminkin että toiset ajattelevat parisuhteessa olevan jotain vikaa kun pitää ""radalla pörrätä"", mutta ei se minusta siitä johdu. Ei pitäisi kai miettiä tällaista, kun itse ollaan tyytyväisiä elämäämme..hohhoi..

Tylsää kun ei ole mitään raportoitavaa omasta navasta..hiivaan menee kohta hermot, kai pakko hakea jotain apua, kai sitä voi laittaa alapäähän hiivalääkettä vaikka yläkautta vetelee lugeja?? Odotan seuraavaa lääkärikäyntiä kuin kuuta nousevaa, pääsisi jo tahkoomaan!!

Sandemanille PQ potenssiin miljoona!

Tsemppiä Sande, mää oon niin täpöillä peukut pystyssä kun vaan voi!

Tsiisus sanon mää kans näistä pms- ynnä muista oireista. En tiedä johtuuko siitä, että kun tätä tahkoomista on kestänyt kauan, niin on alkanut kyttäämään kroppaansa kuin mikroskoopilla vai mistä, mutta näitä oireita on niin joka lähtöön.
Tuntuu, että vain noin yhden viikon ajan kuukaudesta on ns. normaali olotila ja muuten nyppii alapäästä/vatsasta tai rinnoista/rintakehästä ja jollei näitä, niin ainakin päästä! Itkuherkkyys on mulla aivan käsittämättömissä sfääreissä, siis ihan ilman syytä. Voiko tää olla vaan ""kolmenkympin kerhon"" mukanaan tuomia ikääntymiseen kuuluvia hormonaalisia muutoksia, lue hormonaalisia puutoksia. Noh, ainakin jotain tapahtuu kropassa kun koko ajan tuntuu, toivottavasti tapahtumat vaan ei viittaa siihen, että kroppa alkaa luovuttaa ja rapistua.

G: viime kuukausien oireita kierron eri vaiheissa?
Mulla: mielialan ailahtelu, munasarjojen kohdalta nyppivä kipu, viiltäviä tunteita nivusissa, jomotus alavatsalla noin kaksi viikkoa ennen menkkoja, menkkakivut (uutta mulla), mielettömät ovislimailut, oviskivut, rintojen koon heittely (aina patalappuvaiheeseen asti), rintojen arkuus, rintojen järkyttävä pakotus erityisesti kun yrittää lenkkeillä, koko rintakehän särky, hiusten rasvoittuminen (liittyy varmaan makkarapitoiseen kesäruokavalioon), luultavasti kuviteltu karvojen kasvun kiihtyminen (tarkkailen tilannetta), kierron heittely lyhyestä pitkään (uusi vaiva). Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen!

Kata, meillä käydään baarissa sekä yhdessä, että erikseen ja musta molemmat tavat ovat yhtä hauskaa. Joskus oon törmännyt kysymykseen, että missä mun mies on ja miks oon ilman sitä riekkumassa baarissa. Musta vähän hölmöjä kysymyksiä. Kukin tavallaan ja niin kuin sanoit, mitä sitä tällaisia miettimään jos molemmat ovat tyytyväisiä kulloiseenkiin tilanteeseen.
Ootko miettinyt ruokavaliotas hiivan hoitoon? Apteekista saa sellasen vihkosen kun pyytää ja siinä on ohjeita miten vähentää hiivan määrää elimistössä. Käsittääkseni kuitenkin hiivojakin on erilaisia ja kaikkiin ei kai ruokavaliokaan auta, esim. anopilla on syöpälääkkeistä johtuvaa hiivaa kielessä ja siihen auttaa vain lääkkeet.

Sandemanille kans täältä on peukut sinnikkäästi pystyssä! Meinaatko tosiaan odotella yli viikon testauksen kanssa? Olet kyllä uskomattoman kylmäpäinen! :) Tikutitko sä, missä vaiheessa ovis oli? Mikäs on Kastehelmen ja Surun tilanne?

P*skat mä mikään kylmähermoinen ole, kun en vaan viitsi katsella niitä negoja:-(. Ja joo tikutus oli menossa Fredrikan pyynnöstä, kp 17 oli vahvat viivat joten pari päivää vois menkat vielä odotella ennen kuin tulevat, että pysyisi kierto järkevänä ja luteaalivaihe ok. Ihmehän se olis jos tästä kierrosta jotain tulosta tulis, seksiä kun oli kp 13, kp18 ja kp21 tuossa oviksen aikoihin:-(. Ja ens viikkoon menee joka tapauksessa jos laskee pisimmän kierron mukaan, keskiviikkoon. Että silleen. Kiitokset vaan megapeukuista ja triljoonaa jo lähentelevistä toiveista, eiköhän tästä palata maan pinnalle taas viikonloppuna:-(.

Mutta sitten on taas uudet kujeet ja ssgn vuoro ja ajattelin taas ottaa avoimessa yossa pari kurssi omaksi iloksi. Mihinkäs tässä valmiissa maailmassa on kiire?

Julia, ihania noi sun oirelistaukset!!!! Mä voisin vielä lisätä tohon elohiiren oikeassa silmässä ja levottomat jalat:-)). Kaikki nuo on menty moneen kertaan läpi, eikä tulosta ole tullut, niin miksikä se olis nyt erilaista?

Kata, me käydään myös baarissa erikseen, mies usein asiakkaiden kanssa ja minä taas tyttöporukassa. Ei ollakkaan pitkiin aikoihin käyty, pitäiskin lähteä:-). Mutta yhdessä saatetaan myös lähteä, mutta silloin yleensä ensin syömään ulos jonkun ystäväpariskunnan kanssa ja sitten ehkä bilettämään tai istumaan johonkin pubiin. Mies on syntynyt varustettuna kahdella vasemmalla jalalla joten ei tanssi muuta kuin hytkyy mukana Kallen tungoksessa. Mää tykkäisin tanssia mutta en osaa varmaan enää näitä nykyjorailuja ja ystävätkin on enemmän keskustelevia tyyppejä kuin tanssivia:-(.

Kuukausioireista: Oon kuullut, että menkka- yms. oireilut pahenevat iän myötä, erityisesti 30 jälkeen. Mäkin aina nuorempana ihmettelin, kun ei mitään kipuilua ja pillerit vei loputkin oireilut. No, kyl maar on oireita nyt. Vatta kipee, selkää särkee, nivusia vihloo, rinnat kipuilee yms. Onneksi ovat lähinnä fyysisiä oireita. Mun kaverilla on alkanut oleen niin pahoja pms-oireita, että parisuhdekin kärsii kun toinen on kuin perseeseen ammuttu karhu puolet kuukaudesta.

Oon ollut aika alavireinen viimeiset päivät :(. Päässä pyörii vaan, että miksei tärppää, miksi sen piti olla tuulimuna jne. Tajusin juuri, että alkaisi olla laskettu aika käsillä, jos olisi onnannut sen ekan tärpin kanssa... Argh, nyt lopetan tuollaisen surkuttelun ja ryhdistäydyn!

Kyllä nyt olisi Sandemanin ja Kastiksen aika, sanon minä!

Ei kai sillä mitään merkitystä ole, että käykö ulkona yksin vai yhdessä, jos se sopii molemmille osapuolille. Meillä mies käy enemmän poikien kanssa ja mä harvemmin tyttöjen kanssa. Yhdessäkin kyllä käydään :) Tyttöjen kanssa on erilaista, mutta kyllä yhdessäkin on tosi kivaa, paitsi jos mies on jurrissa kuin apina, silloin menee hermo. Kesälomallakin oltiin joka ikinen päivä yhdessä, välissä vissiin 2 x 4 h ""erossaoloa"" eikä naama väsyttänyt yhtään. Oli oikeastaan tosi ihanaa. Nyt onkin sitten edessä arki, jolloin miestä ei juurikaan näy. Alkuviikon on ollut soittamassa, tänään olisi kotona, mutta mä olen kampaajalla. Torstaina on taas soittamassa ja viikonlopun studiossa, eipä siinä paljon nähdä :( Sitten kun mies on kotona ollessaan ihan poikki ja kaipaa lepoa noista reissuista, niin onhan se välillä vähän sellaista. Onneksi otti kuitenkin 4 vkoa lomaa myös soittamisesta ja hommasi keikoille tuuraajan, joten saatiin kerrankin viettää aikaa kunnolla yhdessä.

Noista erilaisista oireista.. Kyllä mulla on kierron aikana ihan selvästi tunnistettavat oireet, menee oikeastaan aika pitkälti oppikirjan mukaan, esim. noi kuivat kaudet jne. Löytyy päänsärkyä oviksen aikaan ja just ennen menkkoja, rintojen koon muutosta (patalappu - DD) sekä aristusta, nipistelyjä, hiusten rasvoittumista, ärsyyntymistä (mutta ei enää niinkään itkuherkkyyttä, niinkuin clomien aikaan), hiusrajassa pari pientä näpyä jne. Aika pitkälti samanlaisia tuntemuksia kuin Julialla. Parissa viime kierrossa on päivää ennen menkkoja vatsa myös ollut sekaisin.. Huoh, mutta tosiaan, kaikista noista tuntee kyllä kalenteriakin katsomatta aika hyvin, että missä mennään eikä mitään ""harhaodotuksia"" pääse kyllä syntymään. Kaikkina näinä kiertoina olen oppinut, että en mä mikään pessimisti olekaan vaan faktoihin luottava realisti. Tässä kierrossa ""uutena"" oli vko oviksen jälkeen kahtena aamuna kunnon hikikohtaus, ihan kuin clomien aikaan - yök!

Ja niinhän se menee tässäkin kierrossa. Ovis oli tuntemusten mukaan 2 vkoa sitten ke ja nyt oli tullut eka tuhru. Samoin päätä särkee (keltarauhanen laskee) eli huomenna varmaan aukeaa hanat. Kierrosta tulisi silloin 30, kuten aina tulee hieman pidempi jos ovista tulee oikealta (niinkuin nyt). Olisihan se plussa kiva, mutta ei enää mikään ""pakkomielle""..

Hmm.. jotain muutakin piti kommentoida.
Moonin tilanne kuulosti hurjalta. Toivottavasti vointi alkaa nyt kohenemaan. Ja Mimmulle onnittelut rouvas-säätyyn astumisen johdosta!

Niin, ja unohtui tuosta oirelistasta, että Julian tavoin nyt on ilmaantunut myös jonkin verran menkkakipuja. Samoin alaselkäkipuja, tai paremminkin tuntemuksia, on ilmaantunut jonkin verran. Ja noistakos se endo-ajatus taas nostaakin päätään :( Vaikka tulihan mut keväällä ultrattua 7 kertaa, joten kaipa siellä olisi ainakin munasarjojen pesäkkeet näkynyt. Muut kun ei juuri ultrassa näykään..

Endo epäilyt ja kaikki mahdolliset viat munasolujen kunnosta solujen hylkimiseen on mullakin käyneet mielessä. Eritoten nyt kun on tiedossa, että miehen simpat ovat suht hyvässä vedossa, a+b=73%, (kun reilu neljä kuukautta sitten arvo oli nollan ja nippanappa 20 % luokkaa) eikä siltikään ole onnistanut. Kyllä on tupakoimattomuus kuulkaa tärkeää. Vinkiksi vaan teillekin, jotka sauhuttelette! Ihan ystävällismielisesti tietenkin!

Mulla on ihmeellinen hypetys ja kutina päällä, että meillä tärppää tästä kierrosta! Joo-o, näin on. Pimeetä! Tiedän. Harvoin on tällanen tunne ja ihan alkuaikoja lukuunottamatta ei tällaista tunnetta ole ollutkaan. Liekö ihana kesäloma saanut mut ihan sekaisin... Järkisyin itselleni perustellen; simpat kondiksessa, ajoitus hyvä ja tarpeeksi monta kertaa.. Lupaan etten tipu korkealta, vaikka tästä kirjoituksesta sellaisen kuvan varmasti saakin. Tarkoitan, että mulla nyt vaan jostain syystä on tällainen yltiö positiivinen olo, mutta tajuan kyllä pitää jalat maassa, hipomassa sitä ainakin ;)

Tosta röökihommasta vielä.. Röökinpoltto vaikuttaa kuulemma ensisijaisesti juuri liikkuvuuteen, tietysti myös määrään. Muotoon (joka meillä se ongelma) röökin vähentäminen EI juurikaan auta, vaan se johtuu jostain ""synnynnäisestä"" jutusta, ei viasta vaan ominaisuudesta. Röökin lopettamisella onhan tietysti muita terveysvaikutteisia etuja. Mies veti kesälomalla kuin korsteeni, kun kosteita iltoja (ja päiviä) oli aika useita, mutta kaipa se taas vähenee. Hienolta kuulostaa tuo Julian miehen simppatilanne. Oliko tuo 73% ennen vai jälkeen pesun? Ja MegaPQ täältä nyt sitten vaan, että tuntemus olisi oikea! Koskas saadaan jännittää, mä en ole vielä ihan kärryillä?

Julia: Mä kun olin kuvioista poissa pitkään, niin mikäs ihmeparansi miehesi simpat? Lopettiko tupakoinnin? Meillä mies myös polttaa... Ei mikään korsteeni, mutta kuitenkin. Että auttaisikohan oikeasti se lopettaminen??

Jeps, kuinka sitä osaakaan määritellä oireita jos joskus plussaa, kun kaikki on jo koettu? Ja miten ihmeessä voi tulla ""sellainen fiilis että on raskaana"", häh? Mä oon aina raskaana viimeiset 2 viikkoa kierrosta kunnes menkat palauttaa mut maan pinnalle. Mitään jarrutteluja en oo elämäntapoihin sen 2 viikon takia vielä tehnyt, kai pitäisi kun ei plussaa kuulu. Jotenkin vaan pääsin kesälomalla siihen moodiin että tulee jos tulee, toki odotukset clomien suhteen on suuremmat kuin luomuna. Äh, emmää tiedä enää mistään mitään. Kun ei tuo seksikään ole ollut päällimmäisenä mielessä, pikemmin ollaan lomalla oltu niin väsyneitä että ollaan vaan nukahdettu. Terveellistä varmaan sekin.

Kävin tuossa ruokkiksella ostamassa mustat loaferit, mulla on varmaan 300 paria niitä, mutta kun edelliset hajosi. Ja täällä töissä ne kuluu ja ei oikein voi tennareissa hiihdellä. Mies varmaan repii peliverkkarit...

Jaahas töitäkin kai pitäisi tehdä...

Juuh, todistettavasti juurikin liikkuvuuteen, mikä meillä on ollut ongelman ydin (mun muniksistahan ei tiedä).

Hertta, meillä siis tuo liikkuvuus oli aivan olematonta, vaikka simoja olikin määrällisesti paljon ja hyvän muotoisiakin melko ok määrä.
Mieheni on tupakoinut 17 vuotta, josta suurimman ajan askin päivässä, viimeiset vuodet jopa puolitoista askia per päivä! Lapsettomuuslääkäri suositteli hänelle tupakoinnin lopettamista ja suureksi ilokseni hän on siinä onnistunut. Nyt on jo neljä kuukautta ollut polttamatta. Ai että kun oon ylpeä hänestä!

Sandeman, kun olin ensimmäistä kertaa raskaana niin todellakin tiesin olevani! Olo oli niin omituinen, että olin satavarma jo ennen testin tekemistä. Varmuuttani vahvistivat mega paisuneet ja kipeät rintani jo neljä-viisi päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Silloin olin täysin varma, että kylläs sen vaan tietää jos on raskaana, mutta, mutta...toisella raskauskerrallani mulla ei ollut hajuakaan oonko raskaana vai en. Ei mitään oireita, no lämpä vähän koholla, mutta ei paljon ja tissit olivat ihan tavalliset. Jännitin todella testin tekemistä inssin jälkeen ja olin henkisesti valmistautunut negaan, koska olotilani oli mitä oli. Uskoa ei ollut yhtään, vaan kuinkas ollakaan hailakka plussa tuli silloin.
Näiden ed. mainittujen kokemusten jälkeen en enää koskaan sano, että kyllä sen sitten vaan tietää. Kastehelmen sanoin, vasta kaksi viivaa tikussa tuovat varmuuden!

Kyllä mäkin olisin Julia sun miehen savuttomuudesta ylpeä. Varsinkin tuollaisen savuttelun ja keston jälkeen lopetus on hyvä juttu. Ja olihan meilläkin mies huomattavasti vähemmällä röökillä keväällä ja vikassa inssissä olikin parhaat tulokset. Nyt sitten kesällä vähän lipesi, mutta ehkä se taas siitä :) Niin, se mua kiinnosti, että oliko toi 73% ennen vai jälkeen pesun vai oliko se normaali analyysi (eli ei pesua)?

Kyllähän tupakoinnin lopettaminen on suositeltavaa molemmille osapuolille, monilla se kuulemma vaikuttaa suuresti raskautumiseen. Tiedä sitten mikä on totuus. Hieman harmittaa, ettei meidän kohdalla mies voi tehdä mitään sen suurempaa, että simppojen muoto korjaantuisi. Toisaalta, jos ne ovat aina olleet tuon mallisia, niin on niillä kuitenkin 2 raskautta saatu alkuun, ajat sitten. Vika voi siis hyvinkin olla myös mussa, solujen yhteensopimattomuudessa tai ihan missä vaan.

Äh, sama pää ja sitä rataa... Kastehelmi tuo 73% oli ennen pesua!
Niin ja siltikään ei inssi tällä kertaa onnannut, että eipä se niin vaan tule se plussa. Luulisi nyt kuitenkin meidän onnistumismahdollisuuden olevan hieman todennäköisempää kuin lähes liikkumattomilla kavereilla.
Menkkojen oletettu aika on ihan kuun lopussa, tietty vähän epävarmuutta kun kaksi viimeisintä kiertoa ovat olleet 24 ja 39! Ovisoireiden perusteella odotan sellaista 32 pv:n kiertoa suunnilleen. Katsotaan kuinka käy. Jos menkat taas iskevät, niin pitää varata aika Taysiin viimeistään kp5 ja siitä lähdetään kohti kolmatta ja viimeistä inssiä.

Wow, sittenhan tuo tulos on tosi hyvä! Meillähän se taisi olla silloin 10/04 a+b 66%, mutta insseissä pesun jälkeen 98% ja 99% ja joku muukin 90+ % määrä, jota en muista.. Mutta ei tulosta.. :( Pidän sulle sitten kovasti peukkuja tämän kuun ajan.

Sandemanille piti sanomani, että jos ovisplussa oli kp17, ovis siis kp18, niin kierrosta pitäisi tulla n. 32 (+/- 2 päivää). Ei muuta kuin jäitä hattuun siis vielä vaan ja peukutuksia siihenkin suuntaan!

Sandemanin oirepohdintaan vielä.. Mä olettaisin, että olo olisi jotenkin erilainen, jos tärppi olisi käynyt. Esim. tätä n. päivää ennen menkkoja tulevaa hedari ei ehkä tulisi, kun keltarauhastaso ei laske tai muutenkin tuntemukset voisivat olla erilaiset. Nyt nämä menee aina samalla tavalla, tietysti joku nippailu vähän eri tavalla, pääsääntöisesti, joten ei ole paljon arvuutteluille sijaa. Päinvastoin kuin Sandeman, musta ei tunnu 2 vkoa, että olisin raskaana, vaan tunnistan oireeni tasan tarkkaan ovulaation jälkeisiksi tuntemuksiksi. Ekan inssin (luomu) jälkeen olo oli hieman erilainen, tuli se tippa vertakin vko oviksesta jne, mutta sitten sekin olo katosi.. Eikä ole sen koommin siltä tuntunut.

Ens viikon keskiviikko on siis todennäköinen testipäivä jos ei menkat sitä ennen tule, sitten onkin kivat 2 päivää firman porukan kanssa Vierumäellä jossain halvatun koulutuksessa. Kuntotestiä ja muuta....hohhoijaa.
Kunhan saisi sen ssgn vaan sopimaan aikatauluun ja ensi kiertoon, vaikka kaippa käynti Fredrikalla ja clomitkin avustaa?

Siis tätähän mäkin olen yrittänyt selittää että yli kolmenkympin se kierto menee ja nyt vasta kp27! Viimeksi kun ovisplussa oli kp17 niin kierto oli 30. Niin että onneksi on viikonlopuksi paljon tekemistä ettei ehdi miettiä jokaista nippausta ja voi tyrkätä vaan tamponin ""pesään"" ja antaa mennä:-)).
Siis enmä nyt ihan tarkoittanut että oviksesta seuraavat 2 viikkoa OLEN raskaana, vaan että mieli on sitä mieltä ettei se olisi pöllömpi idea ja että onhan se ihan mahdollista. Tämä on tämä mun optimistisuus joka yrittää pintaan vaikka realismi on jo voitolla....

Julia, miten pitkään kesti ennen kuin miehen simpat ""lähti paranemaan""? Jos mä saisin noin kotikonstein miehen lopettamaan joksikin aikaa (esim clomien ajaksi, 1-2 kiertoa) tupakoinnin niin olisko siitä lyhyestä ajasta vastaavaa hyötyä? Siis joo onhan tupakoinnin lopettamisesta aina hyötyä mutta ymmärtänet mitä tarkoitan?

Sandeman, mä kirjoitin varmaan huonosti. En siis ajatellutkaan sun ajattelevan olevasi raskaana.. hui mikä lausehirviö! Musta ei siis kuitenkaan oikeastaan koskaan edes tunnu siltä, että voisin olla - ajatus tietysti on kiva ja toivottava, mutta faktat ovat usein niin selkeitä ja kylmiä, ettei auta liihottaa. Ja puhun siis vain itsestäni.

Simojen valmistuminen kestää n. 2,5 - 3 kk, joten ainakin se aika pitäisi olla vähemmällä röökillä tai mieluusti vaikka polttamatta, että siitä olisi apuja. Kierto tai pari ei siis oikeastaan vielä riitä, mutta onhan sekin tietysti parempi kuin ei mitään. Toivottavasti saisit sen ssg:n varattua, olisihan se taas yksi askel eteenpäin :)

Toistan itseäni vielä, sillä minusta ei tosiaan tuntunut plussakierrossa yhtään omituiselta/erilaiselta, enkä oikeasti uskonut yhtään plussaan enempää kuin muulloinkaan eli hyvin vähän. Saa nähdä mikä jännäys alkaa nyt syksyllä sit kun taas hoitoihin päästään, kun on kerran tärppi tullut.. pettymys voi olla aika suuri jos ei nyt tapahdu mitään parissa kierrossa, vaikka yritänkin pitää jäitä hatussa..

Jaaha, josko lähtis kotiin kun ei kukaan enää vastaa puheluihinkaan tähän aikaan, yritän yhtä asiaa hoitaa mutta ei niin ei.

Varasin kampaajan äsken, mutta meni kolmen viikon päähän kun halusin ilta-ajan. Kohta vie nuo lekurit ihan tarpeeksi taas työaikaa päivällä. Meen stokkalle kun oon ollut tyytyväinen nyt pari kertaa samalla kampaajalla käytyäni. Sitten valitsin ihan randomina yhden lähellä olevan kampaamon, johon varasin kampausajan ystäväni häiden aamuna lokakuun alussa. Ajattelin että hemmottelen vähän itseäni ja olen surkea tekemään mitään muita kampauksia kuin poninhäntiä!

Iltoja!

Se oli taas duunipäivä takana, joten ehdin taas vasta nyt tänne, tää viikko on ainakin ihan sikamaista töissä, josko jo huomenna vähän helpottais.

Olitte puhuneet baarissa käynneistä, meillä käydään pääasiassa yhdessä, mutta duunijutut sitten yleensä erikseen ja miehen pelikavereiden saunaillat, sillä saralla ei valittamista.

Menkkaoireista, ei oikeestaan muuta kun viikko ennen niiden alkua, paitsi nyt viimeks kipeytyy rinnat ja tuntuvat tosi painavilta, megameloni en ole ihan b-kuppinen vaan. Sitten alkaa ne ns. ""kasvukivut"" pohkeita ja reisiä juilii ja selkäsärky ristiselkään...sittenhän ne jo alkavatkin ja kivut siirtyy mahaan. Ruokahalu on kun hevosella menkkojen aikaan.

PQPQPQPQPQP!!!

Mieletöntä simppa yms. raskauspohdintaa täällä. Kesälomat on nyt sitten raskautumiseen liittyen lusittu. ;)

Vielä noista oireasioista kommentoisin. Mullakin on melkoinen kokemus noista oirehdinnoista, mutta nyt kun kerran sain tulla raskaaksi, uskon kyllä jatkossakin sen tietäväni. Olo oli tosiaan kummallinen ja erilainen, kuin missään aikaisemmassa kierrossa. Huono olokin mulla alkoi jo todella aikaisin, johtuiko sitten siitä, että kiinnittyminen ""väärään"" paikkaan alkoi sitten varmaan aikaisemmin, kun esim. kohtuun kiinnittyessä olisi alkanut?

Mä siis tosiaan retkahdin polttamaan ""tapauksen"" jälkeen aikas reilusti taas. Ottaa päähän. Mies polttaa kans ja puhuttu on, että lopettaa pitäis. Miten se vaan on niin hiton vaikeaa? Mutta kyllähän tuo tärppi sitten kuitenkin tuli vaikka kumpikin poltti aika lailla. Mua ainakin ottaa päähän aina aika lailla kun menkat alkaa ja sitten pitää vähän lohduttautua viinillä ja tupakilla. Nyt olen kyllä päättänyt, että kun menkat suvaitsevat alkaa, niin siihen loppuu mun tupruttelu. Käytän kaikki mahdolliset apukeinot, jotta siitä pääsen. Kesäaikaan on muutenkin vaikeampi lopettaa, kun tulee otettua vähän enemmän juomaa, kun talviaikaa. Tupakkalakossa ollessani, en voi juoda tai lähteä baariin, retkahdus tulee heti.

No, jopas nyt tulee löpinää. Sori! On vaan niin mukava, kun voi tänne kaikkia ajatuksiaan höpistä.