Tahkoojat 165

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manna*

Vieras
Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu78, 28/38, kesä -04
Gissa, 30/32, yritystä 08/03, IVF/ICSI
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01), inssit 04/07, 05/07, 06/07
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Keijukainen, 34/29, 9/04, IVF tulossa syksyllä
Manna, 31/31, yritystä 08/04, inssi ja ivf tulossa syksyllä
Molly, 32/34, 8/04, IVF tulossa syksyllä
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Sanelma, 31/37, 9/04, 2xIUI, ICSI/PAS
Tiitu 34/34, yli 3 v, kaksi inssiä tehty, ei plussaa koskaan
Vippe, 30/31, yritystä 08/04, lapa 03/06, ensimmäinen inssi 05/07

Uutta ketjua jälleen. Olisipa tämä ketju plussia tuova :)

Täytyy tulla notain kirjoittamaan, kun ehdin avata uuden ketjun...165:s ketju!!Huh huh!
Kastiksen kanssa samoilla linjoilla Helsingin sään suhteen..Mulla asuu bestis siellä ja hän on manaillut huonoa säätä useammin kuin minä täältä jonkun sadan kilsan päästä. Kesäkuu oli hieno ja vielä heinäkuun ekakin viikko, mutta sen jälkeen vain pari hassua "muka"lämmintä päivää. Tänäänkin on paistanut, mutta ei sellaista hellettä tosiaankaan ja pilveen vetää taivas välillä. Käsittääkseni itäsuomessa on ollut aina välillä aurinkoisempaa. Kokonaisuudessa mun mielestä ihan kökkö sää koko heinäkuussa. Toivotaan, että tulisi ihana elokuu ja etenkin kauniita syyspäiviä. Mä tein puutarhahommia tänään ja katkoin yhden puskan kokonaan, niinkuin tapaan tehdä elokuun lopussa, kun jotenkin erehdyin ajankohdasta...Kuten aikaisemminkin sanoin, niin mä jotenkin toivon jo syksyä ja olisi ihanaa, kun se kestäisi kauemman. Suunniteltiin lämpölamppujen ostamista terassille, niin saisi kauemmin nauttia syysilloista. Ja rapujuhlatkin tarkenisi pitää myöhemmin..tai useammin :D

Odottelen tässä menkkoja alkavaksi ja laskin tosi paskan homman; taitaa mun ovis osua viikonlopulle, niin en tiedä mitä sit tapahtuu. Onko jollain tietoa, voiko sitä jarruttaa jotenkin vai mitä yleensä tehdään?? Kastis osaa varmaan neuvoa...

Hälsningar från Mariehamn!!
Meniköhän toi oikein :), ruotsi ei mun vahva laji :)

Täällä siis ollaan, tultiin eilen. Huomasin äsken mukavan yllätyksen, vierasvenesatama tarjoaa ilmaisen langattoman yhteyden! Ja mistä minä itseni löysinkään :)
Satama tosi täynnä, osaksi johtuu varmaan Rockoffista, josta Tiitu mainitsikin. Ei kauheasti kiinnosta meitä, vaikka festareista tykkäänkin. Aika eri fiilis viime vuoteen verrattuna, kun on niin huono ilma. Tuulee yli 10 m/s ja melkein koko päivän on satanut. Vähän harmittaa, mutta ei voi mitään. Aina ei voi olla hyvä tuuri säiden suhteen. Eniten oikeastaan harmittaa se, että meidän Tukholman reissu ei tällä hetkellä näytä toteutuvan. Tuulta on luvassa liikaa ylitystä ajatellen ainakin seuraavat pari päivää. Tietysti vielä ensi viikonloppunakin ehtii, jos tämä rauhoittuu. Viime tingassakaan ei kannata lähteä, kun poiskin pitäisi päästä :) Katsellaan nyt, mutta yritän valmistella itseäni pettymykseen... Varmasti on ihanaa muuallakin, mutta kun on kuitenkin sitä suunnitellut.

Olo muuten ihan ok, kiitos kaikille tsempeistä! Pientä vuotoa, mutta hyvin pientä kuitenkin. Toivottavasti tulee pian normifiilis, kun tässä saavuttaa pian uuden neitsyyden :)

Keijun loma kuulosti NIIN taivaalliselta, ei ole tottakaan!!! Mustakin tuntuu, että olitte siellä alle viikon?? Ois tuo ihan sairaan ihanaa, meillä ei todellakaan ole tuollaista porukkaan millä voitais lähteä. Tietty eihän niiden kaikkien kai tarvii ihan parhaita kavereita ollakaan?! Tervetuloa kotiin kuitenkin, vaikka oletkin nyt mökillä.

Hitsi, nyt en taas muista mitä muuta piti kommentoida. Toivottavasti Mannan oviskuvio selviää ja Annulla raksahommat helpottaa. Koska se Mollyn salainen lomareissu on? Mä hain mukaan muutaman matkaesitteen, jos koitetaan talvella päästä kaukomatkalle. Saa nähdä tuleeko siitä mitään, kun ollaan niin saamattomia noiden suhteen ja talo kyllä kaipais taatusti kolminkertaisesti sen rahan, joka tuollaiseen matkaan menee...

Nyt lopetan, mutta kun sadekelit jatkuu ja on ilmainen yhteys, niin palailen varmasti!!

Huomenta. Olinhan mä saanut jotain seuraakin :) Juu, kelit eivät tosiaan ole olleet hyvät ja ehkä ne heinäkuun toistaiseksi parhaat säät osuivat sitten kuitenkin mun lomalle (heinäkuun alkuun). Sehän on ihan luonnollista, että silloin oli ok keli, kun oltiin maasta pois :) Oisin kuitenkin luullut, että nyt paistaa täydeltä terältä, kun olen palannut töihin, mutta mitä vielä. Vettä tulee ja eilenkin tuuli niin, että hyvä ettei lähtenyt tukka päästä. Mopo haettiin huollosta, mutta sitten alkoikin sataa eikä päästy ajamaan :( Toivottavasti tänä kesänä vielä. Ja toivotaan, että sit ens vuonna ois paremmat kelit.

Kaukomatkat kuulostavat aina niin ihanalta. Meilläkin oli toiveena päästä reissuun nyt talvella, mutta se siirtyy vuodella kun ei mies ehdi saada graduaan valmiiksi. Heillä perhe maksaa valmistumisesta pitkän reissun. No, ei mulla ois lomaakaan, joten aika kalliiksi tulisi matka + palkaton vapaa. Ehtii kai sitä vielä :)

Manna, toivotaan nyt kuitenkin, ettei sun menkat ala. Jos ovis sattuisi lauantaille, niin ovistestihän ois silloin pe plussaa, jolloin inssin voi tehdä. Jos ovis taas sattuisi sunnuntaille, niin inssin voi periaatteessa tehdä pe ja pistää Pregnylin perään, mutta voihan sitä vetää clomit, katsoa miten ovis asettuu ja jos huonosti, niin jättää inssin seuraavaan kiertoon - jos sitä sitten enää tarvitsee :) Inssejä varten lähdetään harvoin sotkemaan kiertoa, se kun katsotaan kuitenkin sen verran "pieneksi" hoidoksi, että voidaan vaikka tehdä seuraavaan kiertoon,jos ajoitus pyllystä. Mutta varmasti tapoja on monia, joten klinikalta antavat sitten parhaat neuvot.

Kiva kuulla myös, että gissan vointi on parempi ja paranemaan päin. Toivotaan, että vuoto lakkaa pian kokonaan ja pääsette taas lähiyhteyksiin, ettet tosiaan ehdi kasva umpeen :)

Moi ja sateista tiistaita! Aina vaan sataa ja sataa. No, voipahan hyvällä syyllä makoilla sohvalla ja lukee kirjaa. Ei vaan, aattelin lähteä vähän shoppailemaan, jos löytyis jotkut kivat kengät ja farkut. Ostelin kyllä Lontoosta vaatteita niin että hirvitti, mutta jos nyt kuitenkin lähtis vähän katteleen.
Kävin eilen tilaamassa wc:hen kalusteet ja laatat. Mielessäni jo nään meiän uuden vessan... Kun vaan saatais se laatoittaja ajoissa, että joskus tulis valmista. Täällä päin ainakin on ihan mieletön pula remonttimiehistä.
Huomenna olis sitten vika lomapäivä. Mulla alkaa pehmeellä laskulla kun on vaan kaks päivää töitä ja sitten taas viikonloppu.
Mäkin tykkään syksystä siinä mielessä että voi aloittaa taas harrastukset ja saa ostaa syksyn uusia vaatteita. ja toivotaan että tämäkin syksy olis sellainen lämpöinen ja vähäsateinen.

Heips. Ärsyttävä 5 päivän kipuilu ja turvotus kääntyy huomenna kp1:ksi. Pientä vuotoa havaittavissa. Ihan perseestä. Kyllä mä vähän jo ajattelin, että jos clomit ois aiheuttanut ihmeraskautumisen, mutta mitä kukkua. Turhaan haaveilin. Sitä jotenkin kuvitteli pikkuisen, että nyt auttaisi uusi lääke. Täytyy nyt sitten soittaa lekurille, varata ultraa ja inssiä. Kiitos Kastis viisaista sanoista, eiköhän ratkaisu löydy lääkäriltä tuohon inssiajankohtaan. Täytyy kysellä. Mulla taitaa ovis kolkuttaa sunnuntaina. Katsotaan..Se minusta.
Toivotaan Kastis, että pääsette vielä mopoilemaan ja voihan olla (toivotaan), että loppukesä ja syksy ovat kuivia ja aurinkoisia päiviä. Tälläinen sadekeli vetää tosissaan jo fiiliksen maihin:(
Toivotaan myös gissan ja miehen kannalta, että sää parantuisi, jotta matka Tukholmaan onnistuisi. Toivotaan myös, että vuoto loppuisi ja "alapää normalisoituisi", vaikkakaan tuskin ihan neitsyeksi kykenet:)
Nyt on pakko mennä nukkumaan, tein 14 h työpäivän:O

Huomenta. Manna paiskii pitkiä päiviä, mä taas teen niin lyhyttä kuin mahdollista. Onhan se kiva, että on rauhallista, mutta.. sais nyt jotain säpinääkin olla, ettei tartte tyhjän panttina olla. Tiedän, että iso kasa hommia odottaa, mutta en pääse niihin käsiksi ennen tiettyä päivää ja ennen kuin kollegat palaa lomilta. No, huilitaan nyt sitten :)
Annulla pukkaa remppaa. Nythän on ollut pitkään juttua, että rakennustarvikkeita on vaikea saada, toimitusajat ovat pitkiä, ja että remppamiehiä on vaikea löytää. Työpuolesta meillä oli helppoa, kun isä tekee kaikkea. Ja tiesi, että voi luottaa :) Mutta kunhan siitä valmista tulee, niin sitten on kyllä ihanaa, ah!

Manna, mulla on jostain syystä edelleen hyvät kutinat, joten jospa olisitkin väärässä. Peukut ovat edelleen tanassa.

Mä kävin eilen apteekissa hakemaan vähän jalkalääkkeitä ja paf, lääkekatto ylittyi tältä vuodelta jo kevyesti. Saan jo tästä satsista takaisin. Nyt sitten loppuvuoden lääkkeet ovat ilmaisia, mitähän kaikkea sitä keksis lääkäreiltä pyytää :) Huomaa, että jalka on edelleen kipeä - näen koko ajan unta juoksemisesta. Oonkin sit aamuisin ihan kuitti.. Päästiin eilen vihdoin mopoilemaan. Olihan se ihanaa käydä vähän meren rannalla syömässä jäätelöä. Ehkä niitä aurinkoisiakin päiviä vielä tulee, toivoa sopii ihan jo lomalaistenkin puolesta. Mä palaan taas joskus, kunhan joku muukin kirjoittaisi - ettei mene ihan yksinpuheluksi :)

Hei!
Heti alkuun huhuillaan Mannan kuulumisia???? Missä mennään??
Gissa! Me käytiin myös lomalla Maarianhaminassa, ihan kahden kesken miehen kanssa
Ei kyllä osuttu samaan aikaan teitin kanssa. Meillä oli yhden yön hotelliloma, ja ihanaa oli kierellä kaupunkia ja tutustua yöelämään. Tosi hyvät fiilikset jäi reissusta ja paikasta, ja tulee olemaan ensi kesän yksi reissukohde, aivan varmasti! Olin meinaan ekaa kertaa siellä, ja ihastuin ikihyviks!!!
Mä oon vähän pihalla (jälleen kerran), mutta mikä Kastiksen jalassa vaivaa???
Mä oon vähän pikakelauksella lukenut viime aikoina viestejä....joten kaikki ei jää päähän!
Öitä!

Sunnuntai. Pah ja huomenna töihin, mutta sitten onkin lomaa 8 päivää, taas. Oton toisen pikkupätkän:D Toivottavasti Kastis saat aikasi töissä kulumaan kanssa. Toiset hommathan on sellaisia, että niitä ei voi tehdä ennenkuin on tietyt palaset ja ihmiset kasassa. Ja kiitos ajatuksista, mutta täällä vedetään jo clomeja! Eli menossa taitaa olla kp 5, jos oikein muistan. Otti pattiin, mutta aika äkkiä siitä depiksestä nousin. Koko vkonloppu ollaan oltu miehen harrastuksen merkeissä reissussa ja jotenkin unohdinkin koko menkkatouhun. Nyt ne on taas pian lusittu ja huomenna yritän saada lekuria kiinni, jos päästäisiin nyt inssiin tähän kiertoon. Se mua ahdistaa, kun oon ihan varma, ettei se ole meidän juttu. Kamala olla näin pessimisti:(

Nyt täytyy lähteä käymään kaupassa, pakko lopettaa...

Huomenta,

onhan täällä ollut sentään muutakin elämää kuin vain minä :) Eiköhän tämä aika ala kulumaan töissä, kun osa jengistä on taas palannut. Tällä viikolla on lisäksi hommia jotka on pakko tehdä, että silleen ihan jees. Viikonloppu meni tyttöjen kanssa mökillä. Oli kyllä kivaa saunoa ja grillata. Ja huomata, kuinka helppoa oma elämä on :) Meinaan muutama niistä tytöisä on aika fanaattisia syömisen ja ulkonäön suhteen. Meitä oli 4 ja 2 ei halua lapsia, 1 haluaa.. Ikää 30v eikä miestä. Melkein siis huonompi tilanne kuin mulla, vaikka olenkin maho :) No joo, asioillahan on tapana järjestyä ja parissa vuodessa voi tapahtua ihmeitä - siis hänelle.

Manna, harmi ettei mun hyvät fiilikset pitäneet paikkaansa. Toivotaan että pääsette inssiin ja toivotaan, että oisit väärässä sen tehon suhteen. Kyllähän se monilla toimii. Ja aina niitä kannattaa kokeilla kun odottaa ivf-hoitoa.

Emmi, mun jalassa on vanha vamma. Leikattu useita kertoja ja oli pitkään ihan kunnossa, kunnes remontin rasitus teki tepposet ja jalka on usein ihan klesana. No, eiköhän sekin siitä :)

Nyyhnyyh, loma on ohi. :( Äkkiä se meni.. Niinkuin aina. Plaah. Ei tehty tosiaan mitään ihmeellistä, puolet lomasta meni Itä-Suomessa mökillä ja toinen puoli sitten kotona/vanhempien luona/mökillä/kavereita morjestamassa.. Meneehän se niinkin.. :)

Manna, harmitus, et clomit ei tuonu (vielä) tulosta.. :/ Tiedän tunteen, kuinka uusi keino tuo uuden toiveen, vaikkei oikeasti uskoisikaan siihen.

Grillailtiin lauantaina ja istuttiin iltaa neljään asti porukalla.. :) Hauskaa oli! Grillattiin sitä halloumiakin nyt ekaa kertaa.. Huh, on se suolasta! Ilmankos sitten janottikin.. ;) Eilinen meni sitten maatessa vaikkei ihmeempää krapulaa ollu.

Kastis, olikos nää ne samat tytöt keiden kanssa mökkeilit keväälläkin? Tuli vaan mieleen tosta fanaattisuudesta syömisen ja ulkonäön suhteen.

Vähän on kyllä ollu kurjat kelit, mutta toivottavasti ne tästä ny kohentuisi, kun niin moni on lomailemassa parhaillaan.. Ei mulla ny oikeen liikahda päässä mitään.. Ihan hirvee lomaltapaluumasikset päällä.. No, eiköhän se tästä, kun pääsee taas arkeen kiinni.. Palaillaan!

Joo, samat mimmithän nämä. Tosi mukavia (muuten), mutta ei jotenkin jaksaisi sitä fanaattisuutta. Varsinkaan kun näillä kahdella "pahimmalla" ei ole siihen mitään syytä. Menee usein tosiaan yli ja lausevalinnat ovat tätä luokkaa "toin siskolle paidan, mutta eihän se mahtunut, kun se oli TAAS yllättäen lihonut". Aha, että sellaista..

Lomalta paluu on aina kurjaa. Mulla oli paluu 2 vkoa sitten ja hyvä etten silloin maanantaina itkua tuhertanut täällä kun suretti, että loma oli ohi (mihin se ylipäätään meni?) eikä uutta edes tiedossa. Kyllä se Vippe siitä, trust me.

Yötä:) Kukun öisin, kun teetin hulluna hääkuvia ja surffasin samalla tiesmissä sivuilla etsimässä sopivia kiitoskortteja; vaikea valinta. Ei haluttaisi ihan perinteistä ja mielummin sellainen kuvakortti, missä on esim. 3-4 pienempää kuvaa kivasti ja runo kannessa. Katsellaan..
Nyt on muuten säkkipimeä (mikä nimitys!) ulkona. Ihan kuin syksy. Toiset on kesälomalla ja mulla ihan syksyfiilis :)
Jaahas, Kastis on ollut tyttöjen kaa mökillä. Niin, arvelinkin, että samaa porukkaa, kuin keväällä. Hih!Kuulostaa siltä, että osaat suhtautua kevyesti noihin "syvällisiin" murheisiin, joita ystävilläsi on. Toisesta korvasta ulos. Mua jotenkin ärsyttää itseeni sellainen "mä oon läski"-juttelu, jos oikeesti ei ole. Sellaiset tyypit yleensä narsistisesti kerjää huomiota "Sä oot niin hoikka jne.." No, mutta en meinaa, että nää sun kamut ois just sellaisia, vaan yleensä. Kiva muuten, että pääsitte mopon selkään. Unohdin kommentoida. Kunhan vaan kelit ois paremmat. "Kiva" varmaan maksaa vakuutusmaksuja, kun on ilmeisesti jäänyt ajot vähemmälle. Niin oliks teillä custom-pyörä vai kyykkis? Voih, kaikki missä on kunnon moottori saa mut sekaisin :D
Emmi, kiva kuulla, että reissu oli kiva. Kahdenkeskinen aika on varmaan perheelliselle ihana paussi arkirutiineihin. Mä en ole koskaan käynyt ko.paikassa..Aukko sivistyksessä varmaan.
Vippekin saapunut kesälaitumilta. Tervetuloa takaisin. Mitkä teidän jatkosuunnitelmat nyt sit onkaan, lähinnä siis hoitojen kanssa? Meillä on muuten jäänyt tuo grillauspuoli hiukan vähemmälle, kun on ollut niin huonot kelit ja vkonloppuisin ollaan oltu menossakin. Kantsii muuten huuhtaista vedellä se halloum, jos tuntui liian suolaiselle..
Kiitos vaan Vipellekin sympatiasta, ja muillekin epäonnisen clomikierron jälkeen. Kaikkeen ihmeeseen sitä meinasi jopa uskoakin :S Tänään oli aika toivotonta metsästää gyneä, kun hän oli sairaalassa ekaa päivää loman jälkeen, ei yksityisvastaanottoa vielä avannut loman jälkeen ja polilla sanoivat, että on vaikea saada yhteyttä/lähes mahdotonta tänään. Laoitoin sähköpostia ja kappas, meni puolituntia niin se soitti. sattuu päivystään lauantaina ja ottaa mut, kun ehtii "oikeilta töiltään" ultraan. Silloin on kp 11 menossa ja arvioi munsolujen kasvua. Inssistä ei tietoa ja ovis kolkuttaa varmaan sunnuntaina, niin taitaa siirtyä. Puhui myös, että arvioi samalla, pitääkö clomiannosta nostaa. Nyt syön 2 x 1 tbl vrk kp 3-7. Miten muut on syöny, jos on syöny?? Musta pakkauksessa maximiannos oli tuo. No, katsotaan, kuinka kauan viikonloppuna odotellaan ultraa ja mitkä on kuulumiset tai pikeminkin näkymät sieltä.
Miten muilla menee kiertojen kanssa? Onko missään mitään toivonkipinää?

Mukavaa viikkoa, mä nukun aamulla pitkään...

Huomenta,
Manna, meillä on kyykkypyörä. Customit eivät ole ihan meidän juttu. Nyt pitäisi vaan vaihtaa kuulemma uuteen, joka olisi nopeampi :) Miehille ei mikään riitä.
Ja noi mun kaverit. Muuten aivan mahtavia tyyppejä, mutta toi syömisen kyttääminen ja liikkumisen pakko (tulee lähes itku, jos on jäänyt joku sali- tai aerobic-vuoro väliin) ovat menneet yli. Ovat juuri niitä, jotka ovat tosi hoikkia (eräs jopa lähes ylilaiha, menkat kestävät kuulemma pari tuntia ja se siitä) ja silti marisevat "mä oon niin lihava". Mä en enää jaksa sanoa, että eivät ole vaan olen kysynyt, että haluatko kuulla ettet ole vai onko sulla oikeasti kehon kuva noin vääristynyt? Siihen se narina usein lakkaa siltä reissulta :) Tiedän, olen ilkeä, mutta rajansa kaikella. Yks meistä on sit luonnostaan hoikka, syö mitä mieli tekee ja on homman suhteen stressitön - helppoa seuraa siis. Ilman häntä noi viikonloput ois varmaan mun osalta ohi, eihän sitä terveysintoilua jaksa kukaan :)
Mulla clomit meni 1 nappi kp3-7. Tuli aina yks munis, ovis tais olla kp 14 maissa. Kaipa monilla on kolmekin nappia kierrossa, mutta usein jos kahden jälkeen pitäisi vielä johonkin siirtyä, niin sitten usein pistoksiin. Jos sulla kuitenkin ovis tulee kahdella, niin miks annosta pitäisi nostaa?
Hmm.. pakko katsoa ihan kalenterista.. Täällä 22/27-30 mutta luonnollisestikaan EI toivonkipinää..

Sateista tiistaita. Kesäkukat on ihan p***kana, kun en ole enää jaksanut rehata niitä sateensuojaan. Vien roskiin pian.
Kastis, tää kyne sanoi katsovansa kuinka muniksia kehittyy ja sit arvioi jatkoa. Aikaisemminhan mulle sanoi se "oma" gyne etten tarvi clomeja, koska ovuloin hyvin ja progearvokin oli pikemminkin tosi hyvä kuin hyvä. Myös ultrassa näkyi hyviä muniksia molemmilla puolilla kerran, tosin paremmin sillä puolella, missä on tukkeutunut johdin. Onkohan se mahdollista, että ovuloin vaan toiselta puolelta koko ajan? Voiko niin olla? Siis siltä puolelta, mikä on tukossa. Voikos siihen vaikuttaa, että saatais irtoomaan toiselta puolelta? Niinkun mun yksi kaveri luuli, että Pregnyl pistetään suoraan munasarjaan! Auts. Vähän naurettiin asialle, kun se oli niin aidosti ihmeissään, että miten sen munasarjan löytää, kun siihen pitää pistää. Voi :D
Noista kiloista..Mulla on aika paksu olo! Etenkin nyt, kun oon kaivanut farkkuja esiin ja pitänyt nyt sateella niitä, niin ahdistaa. Todellisuudessa kai painoa on vähemmän hiukan, kuin jokinaika sitten, kun mahduin yksiin vanhoihin housuihin ongelmitta, mutta silti jotenkin turvottaa. Niin, mä en ole tosissaan tikkulaiha terveysintoilija :D
Juuh, missäs ne muut luuraa? Tulkaa kertoon kuulumisia.
ps. Musta tuntuu Kastis, että sulle käy joku kerta ylläri ton toivonkipinättömyyden kanssa..

Mullahan oli clomit omasta halusta insseissä, jotta saatiin varmasti hyvä ovis ja ajoitusta natsattua, vaikka ovuloin luomuna. Mulla tuli alkuaikoina silleen, että joka toinen kierto oli pidempi ja joka toinen lyhyempi eli joka toisessa ovuloin ja toisessa sit ovuloin heikosti :( Nyt tilanne on kyllä korjaantunut. Käsittääkseni munasarjoja ei saada "ohjattua" eli ovulaatio tulee kumpaan tulee. Tukkeutuneesta torvesta huolimatta follikkeli voi kiertää esim. vatsaontelon kautta mestoille,joten eihän sekään ihan mahdotonta ole. No, lauantainhan sulle selviää ultrassa paljon :)

Mulle on tullut vapun jälkeen 4 kg lisää :( Silti vielä ihan normi BMI. Välillä turvottaa huolella, välillä on ihan ok olo. Olen päättänyt nauttia elämästä ja tämän kesäkauden (anteeksi minkä?) vedän mitä mieli tekee, kun saa grillata.. Syyskuussa sit hieman tiukempi ote elämään ja lisää liikuntaa, jos vain koipi kestää. Mut ei mitään paniikkia tosiaankaan, en usko olevani yhtään sen onnelisempi oli kiloja pari enemmän tai vähemmän.

Ai niin, tuosta Maarianhaminasta. Itse olen käynyt kai 3 kertaa, vikasta kerrastakin on aikaa. On se kiva paikka, mutta huomaa, että kaikissa ruuissakin on se Ahvenanmaa-lisä. Sinne pitäisi päästä joku kesä mopoilemaan, tosin saisi olla hieman paremmat kelit.

Voihan se olla, että jonain vuonna (10 vuoden sisään) pääsen yllättymään,mutta enpä siihen ihan lähitulevaisuudessa jaksa uskoa. Sanotaanko niin, että toivoa ei ole lopullisesti menetetty, mutta en tosiaan mieti raskauden mahdollisuutta eikä menkat ole tullessaan mulle pettymys. Toivon vaan, että ne tulis ok ajallaan, ettei kierto karkaisi. Siinä kaikki :) Hih hih, lähes naurattaa kun tiedän kuinka moni ois mun tilassa ihan vaahtona "varmasta plussasta": hirveä väsy (päikkärit joka päivä), palelu, tissit tosi isot ja nännit koko ajan pinkeänä sekä aamupala lähti tänään viemäriverkostoon hyvin sukkelasti. No, mulle noi on 3 vuoden ajalta ihan tuttuja oireita, välillä vaan on heikompi happi. Mies aina jaksaa sanoa, kun voin huonosti, että "taitaa olla toukka moottorissa". Ehkä ei kuitenkaan :)

Lomaterveiset myrskyn keskeltä...Veneilysäitä odotellessa;) No, kivaa on ollut silti.

Ah, Keijun Italian-keikka kuulosti niin ihanalta! Täytyypä harkita joskus itsekin tuollaisen isomman porukan kasaamista.

Harmi, että Mannalla ei eka clomikierto tepsinyt. Mulla oli clomit ensin 1 tabletti kp 5-9 ja sitten nostettiin kahteen. Muistaakseni kahdessa kierrossa tuli ovis, mutta eipä se auttanut. Silloin lekuri sanoi, että annos voidaan nostaa jopa neljään tabuun päivässä, mutta sitä ei mun kohdalla sitten tehty kun ylistimulaation vaara on pco:n takia niin suuri. Mitä muuten Manna opiskeletkaan?

Huhhuh, sori vaan, mutta mulla meni taas kylmät väreet, kun Kastiksella oli "hyvät fiilikset" Mannan tärppäämisen suhteen. En tiedä muistatko, mutta ollaan joskus (varmaan pari vuotta sitten) "otettu yhteen" asian tiimoilta, kun en kestä ollenkaan sellaista "hyvät kutinat"-meininkiä, kun ei vissiin mitään ennustajaeukkoja olla kukaan kuitenkaan. No, se siitä taas, tarkoitus ei ole lietsoa mitään eripuraa, kunhan kiinnitin taas huomiota. Aika jänniä oireita Kastiksella muuten kuitenkin...;)

Toivottavasti elokuu tuo hyvät ilmat... Aika lämmin kyllä on ollut koko ajan, mutta vaihtelevaa, paistaa ja sataa saman päivän aikana. Nyt on parhaillaan kyllä järkyttävä myräkkä. No, loma on lomaa, päätettiin kuitenkin, että Suomessa pysytään, ei mitään äkkilähtöjä kyllä pahemmin yllättäen olekaan enää tarjolla.

Mukavaa viikon jatkoa!

Heissan!
Manna, mein jatkosuunnitelmista en osaa vielä sanoa mitään.. Periaatteessa oon sopinu että elokuussa soittelen ku menkat alkaa, että vois alkaa aikatauluttaa uutta inssiä, mutta mua ei oikein nappaa tällä hetkellä koko ajatus. Mulla menee nää ajatukset ku tuuliviiri, joten en osaa sanoa. Mutta kierron vaiheista en jaksa täällä puhua enää, kun määkään en jaksa noita hyviä kutinoita jne. Ymmärrän kyllä että hyväähän sillä kaikki tarkottaa.. Mutta koska oon tällä hetkellä Kastiksen kanssa samoilla linjoilla (ku ei tuu niin ei tuu, ja jos tuleekin joskus, niin kiva ylläri), niin en tarvii peukutuksia. :) Toivottavasti kukaan ei pahastunut, teille kyllä peukuttelen mielelläni. Nii ja Manna, voi olla että ne clomit turvottaa.. Niin tais käydä ainakin Mollylle, ja muillekin..

Tuli muuten mieleen, että Kaislalla tais olla heinäkuussa LA. Tuupa kertoon kuulumiset, jos taustalla pyörit. :)

Täällä aletaan alistua kohtaloon.. Ei auta muukaan. Pahin ketutus työhönpaluusta on laskenu, mutta ei täällä silti oo herkkua olla.. Jeesh, mutta palataan taas!

Meillä kävi tänään alle 2 viikkoinen vauva, niin pieni; oli hippasen alle 2700g syntyessään. Hyvin voivat ja vauvakin jaksoi tillittää isoilla silmillään. Ihan tajuttoman pienihän se on, kunn sylissä pidin. Yhdellä kädellä pystyy kannattamaan koko otusta :)
Niin, en mä tiedä noista "hyvät kutinat" jutuista. Mua ne ei itseäni haittaa ja toisaalta mun mielestä täällä nyt ei kukaan erityisemmin hehkuta. Jotenkin mua kannustaakin sellainen, kun joku sanoo, että uskoo munkin raskautumiseen. Jotenkin menee niin passiivisen skeptiseksi, jos kukaan ei luo sitä toivoa ja tsemppiä. Eihän me mitään ennustajia olla, mutta omataanhan me fiiliksiä mm. hyviä kutinoita. Hyvä tietää, etten kovin hehkuta Vipelle ja Tiitulle, vaikkakaan se ei tosiaan tarkoita sitä, ettenkö uskoisi teidän plussaamiseen samoin kuin muidenkin.
Kiitos muuten clomivinkeistä, voi olla että ne turvottaa. Kyllä mä herkkujakin syön, ettei sen puoleen :O Kastiksellekin jälleen kiitos, kun tiedät kaikista jutuista. En oo edes kuullut teknisestä mahdollisuudesta, että follikkeli voi kulkee jostain muualta kuin johdinta pitkin...hassua?!

Heipsan!
Nyt on kotiuduttu savoon ja saatu nettikin auki vihdoin. Elämä hymyilee täällä vaikka sataa vettä ;) Viikonloppuna oltiin ulkoilemassa kavereiden kanssa ihan pitkän kaavan mukaan. Mukavaa oli ja vois vaikka piakkoin ottaa uusiks. Ootteks työ tytöt olleet Dildo-kutsuilla? Siis vähän sama periaate kuin Tupperwarekutsut. Mulla ois tiedossa, innolla odotamme. Kirjoittelen jossain vaiheessa ajan kanssa, nyt kutsuu sauna. Hyvää alkavaa elokuuta.

Elokuuta.
Olihan täällä muitakin.
Tiitu, hyvät kutinat = hyvät fiilikset = tsemppausta = tunne/usko/mahdollisuus siihen, että ois voinut onnistuakin (ainahan se on mahdollista, kun harrastaa seksiä ilman ehkäisyä). Eihän se ole mikään ennustus eikä totuus, vaan tuntuma ja tsemppaus toiselle, joka kirjoittaa omista tuntemuksistaan. Kuten Manna totesi ois aika monotonista, jos yks kirjoittaa tuntemuksistaan ja muut vaan on hiljaa. Tai nyökyttelee mukana, että varmasti ne menkat sieltä tulee. Mun on ainakin helppo saada luotua itselleni hyvät fiilikset jonkun suhteen, varsinkin jos on uusia keinoja ja jos ihminen kertoo itse jotain. Ainahan joku kuitenkin onnistuu. Hehkutushan siitä oli kuitenkin kaukana. Jos ei kerro itsestään mitään, ei mulle tulee mitään tuntemuksia, luonnollisestikaan. Ei siis ole kyse mistään ennustamisesta tai etiäisistä. Sehän on vähän sama, vaikka asia on eri, kuin jos sanoo toiselle jostain asiasta, että älä huolehdi, hyvin se menee. Eihän sitä voi kukaan koskaan tietää, mikä menee mitenkäkin. Vaikka oon itseäni kohtaan kyyninen ja skeptinen, ei se tarkoita sitä että mun kannattaisi olla muitakin kohtaan samanlainen. En vaan jotenkin tajua miten et Tiitu kestä sitä, että kirjoitan jollekin toiselle omia tuntemuksiani? Vai siitäkö se just kiikastaakin? Onneks kelit nyt paranee, jospa se aurinko vaikuttais sunkin fiiliksiin :)

Oireitahan mulla ei ole. Oireet ovat seurausta jostain eikä mulla ole sitä "jotain". Nauratti siis vaan, että joissakin ketjuissa ois varmasti jo tikkua kastettu ja mietitty että miksei näy mitään. Skeptistä ironiaa siis :) Ihan normit loppukierron alaselkäjumit ovat läsnä ja näitä juttuja on mulla useinkin, etenkin vilua yms. Eiköhän ne yöhikoilut + päänsäryt sieltä tule perässä.

Vippe, mä jollain tavalla ymmärrän sun pohdinnat hoitojen suhteen. Jos ne ei innosta, niin sitten ne ei innosta. Julkisella saattaa käydä niin, että taukoa pitäessä voi joutua jonon hännille uudestaan. Tosin en tietenkään tiedä, kun en ole julkisella hoidoissa ollut. Itselle tämä on sopinut hyvin, mutta en silti sano, ettenkö joskus vois olla takaisin hoidoissa. Meillähän ei ole edes mitään varmuutta siitä, että voitaisi onnistua eli miehen puoli on tutkimatta, joka on tässä tilanteessa täysin ok.

Manna, kaipa se follikkelin seikkailu muita reittejä pitkin on aika harvinaista. Onhan niitä sellaisiakin, että molempien torvien on todettu olevan tukossa ja silti luomuraskaus onkin yks kaks yllättäen alkanut. Mut kaipa se niin harvinaista on, että suosittelevat suoraan ivf/icsiä.

Mollylla pitäisi kai nyt olla se ultra. Toivottavasti saadaan pian lukea hyviä kuulumisia :) Ilman kutinoita :)

Mannalle täältä taustalta: mullahan toimi kolmas (ja viimeinen) clomikierto, oltiin jo sovittu pistosten aloittamisesta. Mulle clomit aiheutti yöhikoilua, mielialojen vaihtelua (miehen mukaan musta tuli hirmu) ja tuota turvotusta. Tokaan clomikiertoon tehtiin inssi, muuten mentiin luomumenetelmällä. 11.8 viime vuonna testasin plussaa, ehkäpä muillakin olis käynyt tuuri kesälomalla??

Tsemppiä tytöt, kovasti teitä kaivataan...

Tehän puhutte jo nyt niin kuin kesä olisi ohi ja syksyä odotatte! Kesähän on parhaimmillaan ja elokuuhan on monissa maissa se lomakuukausi! parhaat kesäilmatkin ovat vielä tulematta. Syksyä voi alkaa odottelemaan sitten elokuun jälkeen. ovatko suomalaiset tosiaankin noin synkästi ajattelevia?

Mä en ymmärrä sivustelijan kommenttia ollenkaan?? No, ei kai niin väliksi :)

Clomeista vielä.. mulla ei ole omalta kohdalta enää muistikuvia et tuliko turvotusta, kun niistä on jo 2 vuotta. Sen muistan et toisessa kierrossa olin itkuinen ja maani myynyt, toisessa äkäinen.

Moikkista. Alkoi just aurinko paistaa, kun kokopäivän on satanut ja me ollaan sopivasti menossa terassille/raflaan illalla, työporukan kanssa. Niin, välikommenttia, kun joku kysyi (Tiitu?), mitä opiskelen; HTM pitäs tulla. Saa nähdä, kandityötä pitäs vasta alotella..plaah.
Kastis kirjoitti mun mielestä ihan hyvin selvennystä tuohon fiilis-asiaan. Mä en ainakaan pahalla täpöile kenekään puolesta ja en missään nimessä halua olla ärsyttävä, eikä Kastiskaan varmaan. Sellainen tietynlainen usko täytyy tähän vauvahaavehommaan säilyttää. Muuten mä en ainakaan jaksa. Enkä mä sen korkeemmalta tipu (voikokaan?), vaikka kaikki täällä hehkuttaisi. Niin syvälliseksi uskoksi en kuitenkaan tunne näitä "kutinoita". No, anyway..
Ihana kuulla Sandeman, että sulla tärppäs noin. Saako kysyä, mikä sulla oli dg ja olitteko kuinkapitkään jo yrittäneet? Oliko sulla huono ovis vai miksi clomit? Oispa aivan ihanaa, jos mullakin tärppäisi ilman ivf:ää. Joka ilta saman pyynnön ja toiveen esitän yläkertaan. Mulla on ollut parina päivänä hikoilua, hyvin lyhytkestoista ja lähinnä hetkittäisiä kuumotuskohtauksia. Nyt on paussi clomeissa taas, niin ehkä turvotus alkaa helpottaa, mutta on sellainen olo taas muniksissa, että kohta alkaa taas jyllätä. Mullahan mylvi viimeksikin molemmilla puolilla. Oliko Sandemanilla/Kastiksella sellasta?
Niin, miten Mollyn ultra? Kerkeetkö tänne yhtään kertoon?
Kiva oli Liinasta kuulla. Dildokutsut on tuttua heinää ;D Miten menee muuten miesrintamalla? uusia tuulia?

Nyt alan valmistautua illan menoihin..