Tahkoojaplussat 93

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molly-meedion pakko osallistua veikkaukseen :) Aivan pieleenhän ne mun veikkaukset meni muistaakseni viimeksi mutta nyt on aika samat kutinat kuin Riinuskalla: Hertalle ja Sandelle pojat, Mimmulle tyttö. Riinuskasta olisin sanonut poika kans mutta sun joku ovela kommentti jossain viestissä aikanaan sai mut miettimään olisiko sittenkin tyttö. Mannalle ajattelen jotenkin tyttöä, mutta se sun oma vahva poikafiilis sekoittaa pakkaa ;)

Odottajia symppaan, näin viimeksi poksahtaneena. Toisaalta oon kyllä käsittämättömällä tavalla unohtanut loppusuoran kolotukset ja raskasta oloa. Tai olikohan mulla niitä kauheesti? Miten voi unohtua?? Mutta Mimmulla hyvä fiilis, jee. Hertalla ihana seesteinen olo, vaikkei paljon jaksa kaupoissa juosta. Olisitkohan sä ensimmäinen poksahtamaan heinäkuulaisista...

Kiva oli kuulla Sanelmasta ja Iistä! Hienoa, että päällisinpuolin näyttää hyvältä nyt Iin toipuminen. Peukkuja. Ja tosi kiva, että miehellä on töitä riittänyt! (Miten muilla yrittäjäperheillä, Stella, Manna, Gissa, oliko vielä muita?)

Ja vai säikähti Ii sua, Sanelma! Hassua. Mun pitäisi (miehen lisäksi) antaa vähän muidenkin kanniskella ja pitää tuota meidän pikkuäMmää, ettei se ihan totaalisesti sitten vierasta muita. Mehän ollaan ja liikutaan ja treffataan paljon kavereita harva se päivä, mutta yleensä M nukkuu vaunuissa kun ollaan liikkeellä/kylässä tai istuu mun sylissä.

Varmaan totta Sanelma mitä mietit, että pikku(isot)asiat tuntuu toisarvoisilta kun on ollut joku tuollainen episodi kuin teillä. Mäkään en muuten ikipäivänä uskonut, että itselleni se imetysjuttu olisi sittenkin aika big deal. Kumma homma.

Voi Vilin uhmaa. Toivottavasti se vaihe menee nopeasti ohi. Hienoa, että joskus niinkin kuin teillä kävi sen kameran kanssa!

Mitäs muuta piti kommentoida... Heikko muisti. Joutuu palailemaan uudestaan.

Yhtenä kappaleena. Mustakin tuntuu, etä Hertta se porhaltaa ekana laitokselle. Itse oon varmaan viimeinen, kahden viikon yliajalla ja käynnistettynä :D No, katsotaan.

Veikkauksia...Hertalle poika, Riinuskalle ja Mimmulle tyttö, Sandelle poika, meille poika...

Mua nauratti kans toi Anskun kommentti, kun ei taloa osteta, niin sitten mansikoita:) Ja Sanelman perheen saunareissu, heh* Tosi hienoa muuten, että Iillä vaikuttaa kaikki olevan ok ja toisena kivana uutisena, että miehellä riittää hommia. Kiitos kysymästä Molly, kyllä täälläkin näyttää työtä riittävän. Hyvä niin toistaiseksi.

Nyt en ehd enempä, kunhan kävin vaan ilmoittautumassa. Suihkuun ja Beckin pariin.. Tai oikeestaan Gunvald se saa mut telkun ääreen ;)

Nyt lähti Anskullekin kuvat, toivottavasti löytävät perille.

Ja kun eilen kehuskelin ololla, niin eikös tänään ollut eilisen kaupunkireissun jäljiltä toinen polvi kipeänä ja selkäkin vähän vihoitteli samoin kuin toinen kantapää :) No, oma vika. Ja kaipaamiani liitoskipujakin on tänään ollut sentään vähän. Mutta vaikka aamulla miehelle naureskelin, että pitääköhän minun muuttaa alakertaan, kun rappusten kulkeminen otti niin tuon polven ja selän päälle, niin ei tässä kyllä oikeasti vielä mitään valittamista ole.

Tämänpäiväinen neuvolakäynti oli oikein positiivinen kokemus. Mitään ihmeellistä ei ollut, paitsi paineet ovat edelleen vähän koholla, mutta eivät omiin arvoihini verraten mitenkään kauheassa määrin. Enkä kyllä tällä unenpuutteella ja helteellä ihmettele yhtään. Pikkukaveri on ollut kyllä tämän päivän tosi hiljakseen, mutta sykkeet olivat päivällä hyvät, joten tuskin lähden tänään millekään tarkastukselle. Hoitaja kyllä kannusti herkästi käymään tarkastuksessa, jos jotain poikkeavaa ilmenee. Jos huomenna on vielä hiljaista, niin kai sitä pitää sitten käydä kääntymässä tarkastuksella.

Minä en kyllä uskalla arvella muiden vauvojen sukupuolia, vaikka omalla kohdallani sekä ultratulokset että omat fiilikset jotenkin viittaisivat samaan suuntaan - vaikkakaan en tiedä, miten paljon omat fiilikset perustuvat niihin ultra-arveluihin ;)

Hassu tuo Sanelmaa pelästynyt I. Tuo on kyllä vähän hassuakin, mihin lapset aikuisissa kiinnittävät huomiota. Yksien tuttavien silloin jo vissiin parivuotias poika ei heidän häissään ensin meinannut suostua äitinsä syliin, kun äidillä oli hääpuku ja -meikki ja hän oli ilman silmälaseja. Muutenkin lähipiirissä on ihmetelty, miten yksi lapsi vierastaa yhtä aikuista ja toinen toista, sitten taas joku ei tunnu pelottavan ketään ja jotakuta vierastavat kaikki. Ihan mystinen juttu.

Pikaterveiset Maarianhaminasta! Eilen tultiin ja tänään jo varmaan lähdetään. Ajateltiin kuitenkin lähteä huomenna Tukholmaan, toivokaa pieniä aaltoja :)

Erityistsempit odottajille, on tää helle ihan hurjaa!!

Piti pikaiseen kommentoida tuota imetysasiaa... mäkin yllätyin, miten tärkeänä lopulta pidin sitä, että selvittiin ilman korviketta ja maitoa tuli niin hienosti. Olin jotenkin tosi ylpeä siitä, että se sujui niin itsestään ja hienosti. Itse ajattelin, että jos vaikka johtuisi siitä, että vihdoinkin joku homma toimii niinkuin kuuluu. Kun raskautuminen oli mitä oli, niin jossain se kroppa sentään onnistuu. En tiedä, voi olla vähän kaukaa haettua? Niin, ja missään tapauksessa en paheksu korvikkeen antamista, nyt puhuin vaan meidän tilanteesta. Ei siis arvosteluna kellekään!!

Jotain muutakin piti kommentoida, nyt en vaan millään muista.... Leo voi hyvin, ruokakin maistuu jo vähän paremmin ja muutenkin hieman iloisempi poika. Hyvä niin, ei alku oikein lomalta tuntunut. Miehen kanssa ollaan aika huonoissa väleissä, edelleen. Saa nähdä miten loma etenee.

Mukavaa ja aurinkoista viikon jatkoa!

Pikainen moi. Kesä on vienyt mennessään, eikä koneella tule juuri istuttua. Mutta hoplaa, pian me saadaan uusia ihmisiä maailmaan. I-ha-naaaa! Voi miten jänskää, onko Hertta ensin, vaiko Manna, vai Mimmu... Kyllä me täällä kaikki sijaisjännitetään ja -synnytetään. Zemppiä joka iikalle! Ja Mannakin otat ihan rauhallisesti nyt, mööbeleitä ehtii kyllä hankkimaan, eikös vaan :) Vaikka tiedän kyllä sen palon ja pakko-saada-nyt-fiiliksen :-)

Meillä ollut kivoja, tiiviitä kesäpäiviä. Siskon perhe oli pitkään kylässä, on käyty lähimeriristeilyllä (mikä nimi...) ja Suomenlinnassa, grillattu, kahviteltu kauppatorilla ja nautiskeltu lämmöstä. Meillä on aivan ihana iltapiknik-paikka merenpoukamassa lähellä kotia, jossa ollaan vietetty iltoja. Vanhemmille kuohuvaa ja lapsille pillimehua :-) Kesää parhaimmillaan!

Sydän syrjällään luin pikku-I:stä. Siis ihan kamalaa. Hienosti Sanelma olet jaksanut, vaikka jokainen voi vain kuvitella, mitä tunteita olet käynyt läpi. Huh, onneksi kaikki nyt hyvin, vaikka kuulostihan tuo aika pelottavalta. Ja pikku-I vaan nauttinut huomiosta - voi pikkuista. Kiva kuulla, että pieni jaksoi hyvin koko ajan.

Meillä tosiaan 3-vuotias talossa jo! Mukavat synttärit oli tiistaina, väkeä talo täynnä ja poika ihmeissään. Lahjoista kääriytyi esiin mm. Muumi-tietsi, poliisimopo, crocsit, mini-golfsetti, vesipyssy jne...kivoja lahjoja, joista suurin ja rakkain on poliisimopo for sure ;-) Kulkee mukana _kaikkialla_. Ja luonnollisesti kuskilla on jo käsi poikki. ei pysy ehjänä mikään...

Gissa veneilee loistosäässä. Ah, takuulla loistavaa. Kiva, että Leo viihtyy jo paremmin. Helle verottaa pikkuisten ruokahalua tosi paljon, sen on kyllä huomannut. Harmi G sun ja miehesi huonoja välejä, tosi kurjaa. Onko teillä joku tietty juttu, joka hiertää vai onko skismaa aiheuttanut joku lähiajan asia? Toivottavasti loma selventää välejä ja saatte taas uutta kipinää suhteeseen.

Eikö Ansku kuvia tullut siis sulle? Voih, laitan kyllä tulemaan. En muista, mistä viestistä kopsasin osoitteet, olin varma, että olit mukana. A on kyllä aikamoinen nököhammas, etuhampaat kasvavat hurjaa vauhtia, muttei muita hampaita näy (ylhäällä) :) Nyt alkaa hiljalleen puhjeta lisähampaita ylös. Hauska tyyppi, rannalla viilettää suuna päänä pitkin hiekkaa ja rantaviivaa, mitä M ei koskaan tehnyt saman ikäisenä.

Muakin nauratti Anskun kommentti ihanasta talosta ja mansikoista =))

Matias kärkkyy jätskiä, joten täytynee hilpaista taas ulos. Taitaapi ollakin vimosia hellepäiviä tältä erää. No johan niitä kestikin! Illalla suunnataan taas piknikille. Lauantaina taidetaan suunnata Tiitun kotikonnuille, on ihan vakiokesäkohde. Jos matkalla sais jostain ostettua tuoretta mansikkaa. Meidän pakastin on tosin järkyttävän pieni, joten ei kovin montaa kiloa voi pakastaa. Harmi. Täytynee hankkia sellainen arkku portaiden alle.

Mammoille kärsivällistä loppuodotusta, ja ennen kaikkea zemppiä synnytyksiin, jos ei ennen kuulolle ehditä. Olette ajatuksissa!

Hih, Ansku, saako kotihoidontuella niitä mansikoitakaan kauheesti? :) Pari litraa kotimaisia + vappupallo. Sinne meni.

Mutta vakavasti, tosi harmi jos menee nyt hyvä talo sivu suun :/

Kiva kun odottajat käyvät ilmoittautumassa tasaiseen tahtiin! Mä aina säpsähdän kun tulee tekstiviesti :) Kyllä mä kans myötäelän niin kovasti täällä.

Voi vitsi Pirittan porukan iltamat merenpoukamassa kuulosti sitten niiiiiiiiiiiiiiin ihanilta! Huooh, oletteko ottaneet kuvia? Pistä jokunen mulle tänne. Ja sitten vielä Gissan veneilyt Affenalla hienoilla keleillä. Kyllä kelpaa! Tylsää kuitenkin kun miehen kanssa välit on mitä on. Tekeekö mielikään korjata ja nähdä ekstra efforttia? Nythän siihen voisi olla oiva tilaisuus, kahdestaan (kolmestaan) tuolla merellä. Mies ei voi paeta mihinkään, pakko puhua asiat halki jos aloitat(te) keskustelut ;) Ei kai siinä muuta voi kuin aloittaa sanomalla mikä painaa mieltä. Ei taatusti oo helppoa, ei varmaan - jos sain sen jotenkin kuulostamaan iisiltä. En tarkoittanut silleen.

Juu ja pitää korostaa, että minäkään en tarkoittanut sillä imetysjutulla mitenkään negatiivisesti korvikemaitoa käyttäville, ollenkaan! Tuntuu vaan hassulta, että siitä rintamaidosta tuli loppujen lopuksi itselle iso juttu vaikka nimenomaan ajattelin etten todellakaan edes miettisi asiaa vaan antaisin vaikka molempia vaikka imetys sujuisikin. Hämärä tää äitiys pääkopalle, oon huomannut muissakin jutuissa :)

Pakko hehkuttaa onnea kun pikku-M on niiiiin ihana *kop kop*. On vaan aina niin iloinen ja tyytyväinen vauva. Miten mä sain tällaisen? :) Saanhan olla onnellinen! Toivottavasti se ei tästä muutu mihinkään. Viime yönä posotti taas 8 h putkeen alkuyöstä. Imetys ja 3 tuntia lisää. Huh huh!

Ei vitsit, teillä on niiiiiiin ihania juttuja! Mun pitäisi hiisi vieköön kirjoittaa työhakemusta (DL huomenna), mutta tännehän minä siiderini kera. Hehee, tulee lennokas hakemus…

Mäkin nauroin Anskun mansikka-juttua. Paljon ei irtoa edes niitä. Onnaisiko mitenkään se talo kuitenkin???

Uskomattoman elävästi tulee mieleen omat fiilikset Mannan jutuista, kun vielä olette kahden. Siis just se epäusko, että se tyyppi tulee kotiin ja miten se elämä muuttuu. Tuossa vaiheessa se on niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana. Totta tosiaan, kohta teitä on siellä kolme ja teillä menee varmaan hetki tajuta, että se ihana nyytti tulee olemaan eikä vain käymään. ;-D Ainakin itse koin niin. Jotenkin sen elämänmuutoksen tajusin vasta varmaan vauvavuoden puolivälissä tai jotain.

Ihana elää täällä rinnalla teidän kaikkien kanssa. Ja oi, oi, upeana kesäaamuna sitä lähdettiin Lottaa ja Matiastakin noutamaan! Ehkä huomenna olisi hyvä päivä synnyttää???

Meilläkin 3-vuotias ihana touhottaja ja 1-vuotias sintti! Kyllä oli hienot juhlat. L aivan tohkeissaan ja hiukan pettyneenä kyseli, että joko ne vieraat lähtevät. Naulan kantaan: nukenvaunut ovat aarre. Elli sai meiltä ison Minni-pehmon, ihana sekin.

Eltsu on jotenkin muuttunutkin isoksi tytöksi. Juo jo luomumaitoa eikä juuri suostu purkkisapuskaa syömään vaan paremmin uppoaa sama kotiruoka kuin muillekin, hieno juttu. Saanut jo pullaa ja jäätelöäkin, molemmat maistuivat.

Juuh, on toi imetysjuttu jännä, iso asia. Koen just kuten gissakin sanoi. Mäkin olen ollut kropastani ylpeä, että olen onnistunut kaksi lasta vuoden ikään imettämään niin luontevasti. Oikeastaan nyt tuntuu jopa hiukan haikealta lopetella. Noh, ollaan oltu niin paljon reissun päällä, että E on saanut hörppiä tissistä ihan siitäkin syystä, että on näillä helteillä about sata kertaa helpompaa. L taisi olla 9 kk ikäinen, kun sai lehmänmaitoaltistuksen puurosta. Se oli silloin mulle tosi tärkeä juttu. Hassua vain on, että nyt vähän hymähtelen itse omalle fanaattisuudelleni. Ajan takaa noikin asiat näkee vähän toisin, kun ruokavalioon kuuluu kaikki mahdollinen (epäterveellinenkin) eikä tule enää mietittyä pelkästään sitä, mikä on maidon lähde.

Molly puhui viisaita parisuhteesta. Mäkin toivottelen voimia ottaa esille hankalia asioita. Kyllä se vauvavuosi on koetus parisuhteellekin, sekin on hyvä muistaa. Yrittäkää kylvää hellyyttä ja kunnioitusta, se poikii paljon hyvää.

Nyt hitto sen hakemuksen kimppuun. Odottajat mielessä! Mä veikkaan, että Mimmu menee ekana. ;-D

Kiva, että jännäätte meidän kanssa :). Mua jännittää aika tavalla, että koskahan tulee lähtö. Alkuviikon sääennustustakin katsoessa tuli mieleen, että onkohan meitä sitten neljä. Iiks. Tänään kerroin Hertalle, että kuka tulee hoitamaan, kun äiti ja isä lähtee sairaalaan vauvaa hakemaan. Eipä tuo mitään kommentoinut. Sen elämä tässä eniten kokee muutoksen, mutta varmasti äkkiä sopeutuu. Eikä enää muista aikaa, kun vauvaa ei ollut.

Poikaa mäkin vähän veikkaisin meille, tai ainakin yritän asennoitua siihen, että poikakin se voi olla :). Kun on tuohon tyttöön tottunut..

Ihana tosiaan lukea teidän kesätekemisistä, niin leppoisaa ja mukavaa. Vähän harmittaa, kun oma olo nyt on mikä on, ettei vaan pysty/jaksa touhuta samalla tavalla. Mutta vauvan kanssa sitten. Miehelläkin viimeinen päivä töissä huomenna, sitten 7 viikkoa lomalla, halleluja!

Mä en ole vielä ostanut kotimaisia mansikoita (omakotitalosta puhumattakaan ;). täytyypi korjata tilanne heti huomenna. JOko hernehiä saa?

Mun äiti ja isä olivat meillä piipahtamassa (yhden yön, aina niin kiireisiä, toisella opettajan kesäloma ja toinen osa-aika eläkkeellä..). Päästiin miehen kanssa syömään eilen illalla, Töölössä on muuten aivan älyttömän hyvä marokkolainen ravintola, eikä turhan tyyriskään.

Nyt nukkumaan. Öitä!

Iltaa. Ihania juttuja, tosiaan! Piritan pikinikit ja kesäpuuhailut kuulostaa niin ihanalle. Merituli hiukan viilentää kuuman päivän jälkeen ja skumppa + muut eväät, voih* Käytiin rannassa eilen koiran kanssa, haikeudella katselin piknik-ihmisiä ja siiderin naukkaajia, jotka loikoilivat nurmella :) Tulee sekin aika vielä, en yhtään sillä. Mutta kesä on aina kesä ja mulla helteiseen lomailuun on kuulunut rantsu, skumppa, mökkeily, uiminen..Nyt hiukan outoa, mutta uskomattoman ihanaa jännityksen aikaa tämä.

Kivalta kuulosti lasten synttärit. Voin kuvitella ilon ja riemun lahjoista ja ihmisistä ympärillä. Musta täällä tahkoojissa on ihania äitejä (ja isejä) ja lapsia:) Niin ihanan ylpeitä omista kullanmuruistaan kaikki mamat. Liikuttavaa sekin, että meidän odottajien puolesta jännätään ja eletään hengessä mukana. Musta se on niin koskettavaa ja ihanaa, että te meitä ajattelette niin kovasti. Mä olen saanut voimaa ainakin omaan jännitykseen täältä.

Hernehiä, tosiaan, Hertta:) Ne on kyllä ihania! Ainuttakaan en ole vielä tälle kesäll syönyt. Mutta mansikoita kyllä menee..Pakkaseen osta yhden laatikon, joista varmaan osa menee heti. Mulla on hyvä "kasvattaja", jolta ostin viimevuonna; makeita ja tosi hyviä, tasalaatuisia.

Kiitinkö mä Aniliinia kuvakommenteista? Kiitos, lämmitti mieltä:)

Gissa seilaa, mutta miehen kanssa ei siis kovin myötätuulta. Vaikeaa sanoa muuta kuin sen, että puhumatta ei mikään solmu aukea. Onko ajoitus sopiva nyt, kun olette vieraalla maalla, kaksin aikuisena? Mitä menetettävää on, jos sanaisen arkun aukaisee? Vaikea sanoa, milloin on hyvä hetki, mutta kai väsitämättä on otettava asiat käsittelyyn, jos haluaa suhteen paremmaksi. No, tsemppejä ja voimaa suhteen selvittelyyn, kun sen aika on.

Nyt suihkuun ja sänkyyn. Kuuma :/

Iltaa. Ihania juttuja, tosiaan! Piritan pikinikit ja kesäpuuhailut kuulostaa niin ihanalle. Merituli hiukan viilentää kuuman päivän jälkeen ja skumppa + muut eväät, voih* Käytiin rannassa eilen koiran kanssa, haikeudella katselin piknik-ihmisiä ja siiderin naukkaajia, jotka loikoilivat nurmella :) Tulee sekin aika vielä, en yhtään sillä. Mutta kesä on aina kesä ja mulla helteiseen lomailuun on kuulunut rantsu, skumppa, mökkeily, uiminen..Nyt hiukan outoa, mutta uskomattoman ihanaa jännityksen aikaa tämä.

Kivalta kuulosti lasten synttärit. Voin kuvitella ilon ja riemun lahjoista ja ihmisistä ympärillä. Musta täällä tahkoojissa on ihania äitejä (ja isejä) ja lapsia:) Niin ihanan ylpeitä omista kullanmuruistaan kaikki mamat. Liikuttavaa sekin, että meidän odottajien puolesta jännätään ja eletään hengessä mukana. Musta se on niin koskettavaa ja ihanaa, että te meitä ajattelette niin kovasti. Mä olen saanut voimaa ainakin omaan jännitykseen täältä.

Hernehiä, tosiaan, Hertta:) Ne on kyllä ihania! Ainuttakaan en ole vielä tälle kesäll syönyt. Mutta mansikoita kyllä menee..Pakkaseen osta yhden laatikon, joista varmaan osa menee heti. Mulla on hyvä "kasvattaja", jolta ostin viimevuonna; makeita ja tosi hyviä, tasalaatuisia.

Kiitinkö mä Aniliinia kuvakommenteista? Kiitos, lämmitti mieltä:)

Gissa seilaa, mutta miehen kanssa ei siis kovin myötätuulta. Vaikeaa sanoa muuta kuin sen, että puhumatta ei mikään solmu aukea. Onko ajoitus sopiva nyt, kun olette vieraalla maalla, kaksin aikuisena? Mitä menetettävää on, jos sanaisen arkun aukaisee? Vaikea sanoa, milloin on hyvä hetki, mutta kai väsitämättä on otettava asiat käsittelyyn, jos haluaa suhteen paremmaksi. No, tsemppejä ja voimaa suhteen selvittelyyn, kun sen aika on.

Nyt suihkuun ja sänkyyn. Kuuma :/

Kiitos Manna :)

Nekku hei, miten lennokas työhakemuksesta tuli? :) Haet siis uutta paikkaa mihin palata? Milloin aiot aloittaa työt?

Mä oikein mietin tänään, että Elli, Anna, Silja ja muut pikku(kakko)set on jäänyt kyllä mun kommentoinneissa niin paitsioon jotenkin varsinkin odotusaikana ja nyt M:n synnyttyä kun asiat on pyörinyt oman ja vauvan navan ympärillä. Yks päivä funtsin, että käveleekö joku meidän 1-vuotiaista tahkoojalapsosista vielä? Mulla on mennyt ohi... Silja ainakin tuella, niitä videoita oon ihaillut fb:ssa. Mutta muut? (E&e ehkä liian pieniä vielä), Elli, Anna, Mai, Leo, Linus? Tiitusta olisi kyllä kiva kuulla pitkästä aikaa kans.

Manna muuten, naulan kantaan - tahkoojaäidit, isit ja lapset on ihania! Superporukka!

M-söpöliini nukahti sitteriin tähän viereen :)

Meillä tiedossa rauhallinen viikonloppu, ihanaa. Onkin ollut jotain proggista, vieraita, kavereiden läksiäisiä, grillibileitä, juhannusviettoa yms. joka vkl ihan nonstop jostain toukokuun alusta asti!

Mitä vkl-ohjelmaa muilla? Olisi tietysti varmaan hyvä viikonloppu synnyttää! :)

Nekulle piti toivottaa tsemppiä työnhakuun! Lennokaspa hakemus tosiaan ;).

Mulla kurkku kipeä ja ääni käheänä. Plääh. Jos tulee laitokselle lähtö, niin ainakin tulee hiljainen synnytys, kun ääni ei kulje :).

15 astetta ja sataa, byää. Helteet takas kiittos. Mulla tiedossa kaveritreffit kaupungissa. Vielä jaksaa lyllertää sen verran, että terdelle pääsee istuskelemaan. toivottavasti ilma tästä vähän kohenee iltaa kohti.

Hello!

Vielä piipahdus tänne ennen kuin lähdemme mökkeilemään muutamaksi päiväksi.

I toipunut hyvin. Kontrolli verikokeessa tromposyyttiarvo jo lähes normaali. Parin viikon päästä seuraava verikoe.

Koiralle puolestaan tuli sitten vähän surullisemmat koetulokset. Lymfooma kilpirauhasessa, joten pian saan sanoa hyvästit monivuotiselle ystävälle ja perheenjäsenelle. Kortisoni+kipulääke koktaililla mennään niin pitkälle kuin herran kunto sen sallii. Ajoissa aion kuitenkin tehdä sen vaikeimman päätöksen. Kärsimyksiä en koiruudelle halua yhtään enempää kuin on tarvis. Tällä hetkellä vointinsa on mainio. Elinkikä ennuste on 4 vk-1vuosi. Hyvin yksilöllistä.

Helteet tosiaan kaikkosi. Vettä satoi aamulla ja lämpöä 13. Nyt sentään +17 ja puolipilvistä. Ollaan kohta I:n kanssa lähdössä treffaamaan opiskelukavereitani lapsineen. Mukavaa ohjelmaa.

Minä jätän sukupuolet veikkaamatta. Kyllähän se jo tämän omankin kohdalla nähtiin, että metsään meni omat tuntumat :)

Synttärionnittelut kaikille lapsukaisille joilla vuosia tuli täyteen! Taitaa kyllä tulla onnittelut vähän myöhässä...

Ja odottajille edelleen peukkuja ja jaksuja loppumetreille, paitsi Sande se saa vielä jonkin aikaa odotella niitä loppumetrejä!

Milloinkas Molly olette sitten tuolla Mannan suunnalla? Josko me I:n kanssa lähdettäis pikku ajaleulle teitä treffaamaan?

Mutta nyt pakkaamaan, kun I nukkuu. Jos olis sitten huomenna vähän ripeämpi lähtö mökille.

Voikaa hyvin ja toivottavasti ei nyt ihan sadekeliksi muutu kesäsäät!

Sanelma, oon tosi pahoillani teidän koiran puolesta. Mä olen niin eläinrakas, että mulla on heti pala kurkussa näissä jutuissa, vaikken teidän koiraa ole koskaan edes tavannut. Lopettaminen on aina kamalaa, mutta senhän se omistaja on velkaa rakkaalle perheenjäsenelle, ettei anna kärsiä. Voimia sinne.

Muakin kiinnosti Nekun työhakemus, valoitatko yhtään lisää vielä?
Juoko Eltsu muuten jostain tietystä syystä luomumaitoa vai juotteko kaikki sitä? Me nimittäin juodaan miehen kanssa (ei aiheuta kuplintoja mahassa ja on paljon parempaa kuin esim laktoositon maito mun mielestä), mutta J juo ihan tavismaitoa ja maha kestää hyvin.

Gissalle tsemppiä parisuhdekiemuroihin. Tosiaan, nyt ei ainakaan mies pääse karkuun jos kissan nostaa pöydälle ja puhuu asiat halki. Helppoa se ei toki ole, uskon.

Mä ajattelin odottaa mansikoiden ostoa vielä viikon- pari, aika hinnoissa ovat vielä. Herneitä en voi sietää, yh. Omalla pihallakin tulee mansikoita, mutta ne kyllä menevät suoraan suuhun, pakkaseen ei jää mitään :)

Vilkastuiko Mimmun vauva mahassa vai läksitkö tarkistamaan tilanteen? Mun mahassa on aikas säännöllinen rytmi, pahin rumba on näihin aikoihin ja illalla klo 21-23. Hikka yleensä aamulla ja illalla.

Oma olo ei ole muuttunut mihinkään, ei mitn tunnetta lähestyvästä synnytyksestä (johon voi mennä vielä 4 viikkoa...) Odotellaan.

Heipat ja hyyyrrrrrrr, kuinka kylmä!! Helle takaisin ja sassiin! No, vietettiin piiiitkästä aikaa kiva ap, kun sateli, askarreltiin ja lapset taituroivat sormivärimaalausia sekä teitty itsensä!

Voi suru, Sanelman koiran diagnoosia. Mullekin nousi pala kurkkuun ja viimeistään Riinuskan kommentista, että omistaja on sen viimeisen raskaan päätöksen velkaa rakkaalle perheenjäsenelleen. Totta, ei yhtään ylimääräisiä kärsimyksiä, vaikka ihan hirmuiselta se itsestä tuntuukin. Mutta hyvä, jos koiruuden vointi nyt hyvä.

Sama juttu Molly, siis mulla niin päin, että teidän raskaudet ja pikkuvauvat ovat jääneet ihan liian vähille kommenteille, jotka tulitte jonkin verran itseä jäljessä, mutta kuitenkin sen verran, että on ne päivittäiset puklut ja unirytmit olivat/ovat unhoittuneet. Mutta ilolla luen, vaikken aina osaa mitään sanoakaan. :)

Ja niin ihanasti kirjoitit onnestasi ja rakkaudestasi pikkuäMmää (<hih, ihana!) kohtaan, että kyllä se oli taas kyynelten pyyhkimisen paikka. Tottahan olet onnesi ansainnut! :)

Ja Silja kävelee, tai siis juoksee, on kävellyt 10,5 kk:sesta lähtien, eli nyt jo nelisen kuukautta. Vauhti on kova! Mites tosiaan muut?

Mitäs Mimmun vatsassa, joko vauhti koveni?

Noooh, nyt jäi ihan kesken, Vili huhuilee päikkäreiltään, parempi mennä, ennen kuin herättää Siljan..

Onpas täällä suuria tunteita :). Yhdyn sanoihinne, ihania olette kaikki.

Voi Sanelma, surku teidän koiraa :(. Hyvästienjättö on niin raastavaa, mutta eipä sille mitään voi. Höh. Hyvä sen sijaan, että I:llä menee nyt hyvin.

Gissa, harmitus tuota parisuhteen tilaa. Samaa sanon kuin muut: yrittäkää keskustella tilanteesta mahdollisimman paljon. Jos se ei auta, niin oisko kunnon etäisyyden otto mahdollista? Joskushan se helpottaa, että saa olla vähän aikaa itsekseen ja miettiä asioita. Se on tietty aika radikaalia, mutta jos muu ei auta. Entä olisiko ihan mahdoton ajatus mennä johonkin parisuhdeneuvojalle/terapiaan? Sekin varmaan tuntuu radikaalilta ja ikävältä, mutta niistä on moni saanut avun. Esim. yksi tuttavapariskunta meni sellaiselle uskottomuuden jälkeen ja se pelasti suhteen. He pystyivät siellä puhumaan asioista paremmin kuin kahdestaan.

Olin eilen Maija Vilkkumaan keikalla ja nyt väsyttää.... tuli ihan liian katkonaiset ja lyhyet yöunet. Näin muuten siellä Mannan kaksoisolennon (niitä on näemmä enemmänkin...), hänellä vain ei ollut raskausmahaa :D. Vähän hämäsi, että se nainen katsoi mua myös aika pitkään, mutta ehkä vain siksi, että mä "tuijotin".

No onpa tosiaan nyt jännää odotella ekaa synnyttäjää. Me lähdetään, pahus soikoon, reissuun maanantaina ja ollaan pari viikkoa pois. Siellä pääsen kirjastoon koneelle kurkkimaan, joten ihan ulottumattomissa en liene. Mutta tekstarit ehkä kiertävät?

Me ollaan ostettu jo paljon sekä mansikoita että herneitä, koska koko perhe on hulluna niihin. Kaislakin ahmii herneitä niin kovaa tahtia, että hyvä kun pystyn samassa vauhdissa palot avaamaan. K:lla on nyt alkanut kyselyvaihe. Koko ajan kuuluu: "äiti mikä toi on äiti?". Ja tahto sen kuin lisääntyy. Eilen Stockalla likka repesi aivan täysin, kun ei saanut nukkevauvaa mukaansa. Karjui hyllyjen välissä naama punaisena ja potki ja sätki kun otin syliin. K on sellainen tyypillinen kaupassa raivoava lapsi oikein, huh!

Ihanalta kuulostavat Piritan perheen piknikit, juuri mahtavaa hellemeininkiä. Täällä muuten paistaa taas! Aaamupäivällä oli sadetta ja vain 15 astetta, mutta nyt on ainakin parikymmentä astetta ja vain muutama pilvenhaituva taivaalla. Kivaa! Mutta vkl mennee kylmemmissä merkeissä.

Meillä on viikonlopuksi luvassa yhdet 1-vuotissynttärit ja saatetaan käydä Särkänniemessä. Miehen kanssa mennään sunnuntaina kaksin leffaan ja vähän ostoksillekin, farkut pitäisi löytää kummallekin.

Tosiaan: nyt olisi aivan oiva viikonloppu synnyttää! Kuka on ensimmäisenä jonossa? ;).

Voi Sanelman koirauutisia, mutta onneksi sentään tyttö on toipunut hyvin! Vaikka itselläni ei ole ollut koskaan mitään kaloja ja kilpikonnia seurallisempia eläimiä eikä siten ole henkilökohtaisia kokemuksia, niin lähipiiristä tiedän, miten isoja ja vaikeita asioita nuo ovat :( Olen todella huono löytämään oikeita sanoja surutilanteisiin, mutta jaksamista ja paljon lämpimiä ajatuksia täältä.

Eipä ole vatsassa vauhti koventunut eli hiljaista on ollut, mutta sen verran on kuitenkin liikkunut, etten ole vielä tarkistukselle lähtenyt. Täytyy nyt vielä tämä ilta katsella ja yrittää varmistaa, että juo ja syö nyt ainakin hyvin. Jos ei meno iltaan mennessä kiihdy enkä saa liikelaskennalla tarpeeksi liikkeitä kasaan, niin kai se sitten täytyy mennä. Tiedän, että jotkut alkavat ongelmat voivat aiheuttaa liikkeiden vähenemistä ja vaimenemista ja siksi pitäisi käydä tarkistuksella. Toisaalta alkaahan siellä jo aika ahdasta olla, joten kun kuitenkin liikkuu, niin jotenkin sitä ei ole kovin herkkä lähtemään tarkastukselle. Katsellaan siis edelleen.

Meillä ei sattuneesta syystä ole juurikaan ennalta suunniteltuja suunnitelmia seuraavalle parille viikolle ;) Nyt on olo jo sellainen, että pidemmät automatkatkaan tai pidempi istuminen vieraisilla ei oikein varsinaisesti houkuttele. Tänään käytiin aamusta torilla (vesisateessa, joten tuli lyhyt käynti, mutta saatiin herneet ja mansikat) ja kirjastossa, siinä päivän huippukohdat ;)

Voi surku Sanelman koiruutta! Kerran olen koirasta joutunut luopumaan ja koville otti.

Plääh, ei tullut lennokasta hakemusta vaan itseasiassa vähän puolivillaisesti tehty. Pakolla väännetty, kun en oikein viitsinyt jättää hakemattakaan. Ihan omalta alalta olisi paikka, toimiala vain eri kuin nykyinen. Onhan mulla kiva työ mihin palata, just eilen kävin siellä vähän jo suunnittelemassa paluuta. Tammikuun alusta siis menen.

Riinuska, just ton vatsaystävällisyyden vuoksi olen molemmilla aloittanut tavan maidon antamisen tuosta luomusta. Ihan tavallinen maito nimittäin on tosi prosessoitua ja siten aika heviä pienelle vatsalle. L juo kyllä jo tavallista, nyt tosin E:n seuraksi luomua.

Hihii, osaa kuvitella Kaislan siellä leluosastolla karjumassa. Tahtonainen, ihana!

Me hilpaistaan taas mökille Keski-Suomeen maanantaina. On tää kesä ja miehen loma vaan ihanaa! Ollaan oltu tosi paljon liikenteessä ja helteisinä päivinä melkein kaikki ateriat syötiin piknikkinä ja se oli L:n mielestä ihan superkivaa, kuten olikin.

Onhan nää kakkoset jääneet itselläkin vähän paitsioon kommentoinneissa, ovat vaan kasvaneet tuossa sivussa, joten ei huolta Molly! E kävelee tukea vasten, ei vielä ilman. Samoin seisoo tuetta hetkiä. Sanoo satunnaisesti “äiti” ja tajuaa kyllä jo puhetta.

Miksköhän mä ajattelen, että Hertta saisi tytön? Varmaan siksi, että sun tilanne on ollut niin identtinen omaani nähden. ;-D Kas niin: hyvä päivä synnyttää tämäkin! Hertta vetää viskibassollaan soolot synnytyssalissa, vai kuinka? Mä rääkäisin ääneni käheäksi Elliä ponnistaessa, vaikka se toimitus ei kestänyt kuin 5 min.

Voikaatten hyvin! Perjantaihin mennessä toivon kuulevani uutisia.

Sunnuntaita, koleaa sellaista +10 !Muka heinäkuu.

Voi Sanelman koirauutista. Hiljaiseksi vetää mielen, tosi surullista. Uutena koiraomistajana voin vain kuvitella miltä voi tuntua, kun pitkäaikainen uskollinen ystävä sairastuu vakavasti. Toivotaan, että viimeiset kuukaudet ovat kivuttomia ja mahdollisimman elämäniloisia lähestyvästä luopumisesta huolimatta. Omaa koiraa katsellessani ihan pala nousee kurkkuun. Voimia ja jaksamista Sanelma luopumistyöhön.

Hienoa kuulla, että tytöllä kaikki hyvin. Aika hurja viikko sulla kyllä oli, ei voi muuta sanoa.

Mulla on ainakin välillä niin omanapaista tämä päivitys täällä ja olen pahoillani, jos/kun jää huomioimatta monenkin muun asiat. Hiukan vanhemat tahkoojalapset on vieraampia jotenkin, kun len tullut mukaan vasta myöhemmin. Siksi tapaaminen olisi ollut ihan mahtavaa, että olisi päässyt tutummaksi ja sitä myödenkin osallistuminen kesusteluun olisi helpompaa. Ja onhan ne vauva- taapero-leikki-ikäasiat mulle vielä aika vieraita, kun ei lasta vielä ole, niin en kertakaikkiaan osaa sanoakaan aina mitään järkevää:/

No, jospa pian olisi vauva sylissä. Ollaan nimittäin kaksi kertaa käyty jo sairaalassa! Eilen luulin, että lapsivettä meni ja soitin synnärille. Pyysivät sinne ja haastattelun persuteella pyysivät tänäaamuna uudelleen sillä silmällä, että aamulla käynnistetän, jos yön aikana ei ole tapahtunut edistystä. Ei tapahtunut mitään ja nyt aamulla oltiin taas. Tehtiin 3 x lapsivesitestaus, joka näytti negaa, mutta limatulppa on irronnut ja sen mukana vetistä valkovuotoa+limaa, joka siis hämäsi nin paljon. Kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki ja kaulaa jäljellä parisen senttiä, paikat "pehmenneet", mutta vesi sisällä. Ei siiskäynnistetty, hyvä niin, vaan kotiin odottaman luonnollista alkua. Saattaa olla lähellä tai sitten ei. Veristä tuhrua tullut nyt sen tutkimuksen jälkeen, mikä normaalia. Sitäkin säikähdin tietty äsken, mutta on kuulemma ihan normaalia tutkimuksen jälkeen. Mulla on vaan se kammo verisestä vuodosta.
Mies lämmittelee meille saunaa nyt ja vietetään leppoista päivä kotona. Ihan hyvällä mielellä, vaikka voishan tästä nyt pian jo lähteä. Se, ettei käynnistetty, tuntuu ihan hyvälle, kun sitä hiukan jännittelin jo.

Nyt jatkan leffan katsomista ja nostan jalat pystyyn :)

Täällä vielä yhdes koos. Huomenna la, mutta yritän olla kärsivällinen, menihän H viikon yli. Mun äiti soittaa joka päivä ja päivittelee, että koskahan se syntyy ja on tämä jännittävää jne. Niin, mitä siihen vastata. tosi paljon hyötyä moisesta päivittelystä.. Rupeaa vaan ärsyttämään. Mulla on muuten näin loppuvaiheessa ärsytyskynnys tosi alhaalla. Sama juttu oli H:sta.

Sanelmalle pahoittelut koiruuden tilanteesta, rankkaa. Onneksi I näyttää toipuvan hyvin.

Mimmu, meilläkin vauva oli tosi hiljainen eilen ja aloin jo vähän huolestumaan, mutta onneksi illalla aloitti taas tutut jumpat. Ja tänään liikkeitä tuntunut taas hyvin. Eilen päivällä kyllä supisteli tosi paljon, siksiköhän oli niin hiljainen? Iltaa kohden supistelut loppuivat. Eivät kyllä vieläkään kipeitä ole olleet.

Hertalla samoja elkeitä kuin Kaislalla.. Tänään viimeksi sai ihan hillittömät raivarit, kun halusi leikkiä piilosta peiton alla, mutta peitto ei mennyt mieleiseensä asentoon. Eikä auta vaikka miten päin laitat, niin sitä ei saa hyvin ja sillä siisti. Toi on ihan vakio leikki, josta tulee aina itku pitkästä ilosta. Ensin on niin kivaa ja sitten tulee raivarit. Kestää n. 20 min ennen kuin rauhoittuu ja on niin kuin mikään olis ollutkaan. Sattui vaan niin, että mun ystävä, joka tulee H:aa hoitamaan kun mennään synnyttämään, oli meillä just samaan aikaan.. Voi olla, että rupes vähän jännittämään häntäkin hoitokeikka, heh.

Jaksaiskohan lähteä kaupungille? Pitäis Hertalle löytää joku ihana mekko mun veljen häihin 1.8. Vähän ärsyttävää, ettei itse voi laittaa mekkoa, kun pitää imettää eikä vyötärö tod. ole normi kunnossa.. Pitäis löytää juhlava paita, jolla helppo imettää ja hame, joka mahtuu päälle..

Mukavia hetkiä mökkeilijöille! Hei, eikö kukaan tosiaan ole lähdössä ulkomaille tänä kesänä?

Toivotaan Manna, että pian saatte vauvan syliin asti. Hurjaa miten yksi vaihe päättyy ja toinen alkaa. Onnea matkaan kaikille, joilla la pian käsillä. Ahkeraan käyn lukemassa kuulumisianne.

Täällä mennään jo puolessa välissä ( huomenna 20+0 ) ja rakenneultran aika. Viime viikon olin "levossa" pienten supistelujen takia. Kaikki on ok. Maha luultavasti kasvaa nyt sellaista vauhtia, että koville ottaa, venyy ja paukkuu. Muutaman kerran olen mielestäni bongannut liikkeitä. Mutta näin ensikertalaisena ei oikeen tiedä miltä niiden pitäisi tuntua. Ihana päästä huomenna kurkkaamaan asukkeja vähän tarkemmin =)

Ilmasta ei tosiaan arvais heinäkuuksi. Yöllä ei ollut ku vaivaiset 5 astetta. Toivotaan vaan, että aurinko hellis meitä pian.

Täälläkin siis la huomenna, kuten Hertalla, mutta minäkin olen yrittänyt henkisesti varautua kaikkiin vaihtoehtoihin. V:hän tosiaan syntyi melkein kaksi viikkoa yliaikaisena käynnistyksellä, joten perspektiiviä on siinä mielessä ehkä vielä enemmän ;) Eilen tosin kyllä jo meinasi jännittää kaupassa, kun oli sellainen jännä tunne ja vessatarkastuksella huomasin sellaista paksua limaa tulleen. Lapsivedestä ei siis missään tapauksessa ollut kyse, mutta en sitten tiedä, oliko limatulppaa vai taas yhdenlaista valkovuotoa, jota on täälläkin tullut PALJON ja vaikka missä muodossa. Mutta kun sitä limatulppaakin voi käsittääkseni tulla vaikka viikkoja ennen synnytystä ja vähänkin kipeämmät supistukset ovat edelleen olleet täysin satunnaisia eivätkä ole kehittyneet mihinkään, niin en pidättele täällä mitenkään henkeäni.

Hertta, minäkin olen huomannut, että kun olen käynyt kaupungilla ja muuten liikkunut niin, että on supistellut paljon, liikkeitä on ehkä tuntunut vähemmän. Toisaalta ehkä ne liikkeet eivät silloin tunnu niin hyvin? Muutenkin tunnen liikkeet paremmin istuessani ja tietyssä makuuasennossa. Tässä tuntuisi olevan selvä ero ensimmäiseen raskauteen, mutta epäilen sen johtuvan siitä, että istukka on eri kohdassa. Hiljaista on ollut keskimäärin, mutta välillä on kyllä sellaisen bileet vatsassa, että välillä olen pelännyt, että menee ja kiepsahtaa vielä väärään asentoon, joten en ole käynyt tarkistuksella.

Minä en kyllä mitenkään harmittele tätä sään muuttumista, olen pahoillani ;) Jalkojen turvotus ei tunnu laskeneen lämpötilan mukana, mutta muuten on inhimillisempi olo. Henkinen puoli tosin alkaa vähän rakoilla tai siis melkoista vuoristorataa mennään ylimmän onnen ja syvät epätoivon välillä - taitavat siis hormoonit melko tavalla myllertää elimistössä :) Ja pahoittelen, minullakin nämä viestit ovat lähinnä omaa napaa, mutta jotenkin sitä tuntuu, että tässä kohtaa sitä jotenkin niin käpertyy itseensä, että muiden lankojen piteleminen käsissä tuntuu haasteelliselta, vaikka miten haluaisi.

Meillä muuten V on niin ihanassa vaiheessa, tänään juuri miehen kanssakin tästä juteltiin. Leikit ovat ihan mielettömän hienoja, mielikuvitusta ja lennokkaita ratkaisuja riittää ja samoin höpinää ja tarinoita. Ajoittaiset raivarit eivät meilläkään ole tuntemattomia (todellakaan) varsinkin, jos kaikki ei mene oman mielen mukaan, mutta keskimäärin on kyllä niin hyväntuulinen ja aurinkoinen lapsi kuin olla voi. Kovasti V myös odottaa vauvaa, puhuu siitä, leikkii itse synnytys- (tässä on välillä ilmeissä pidättelemistä aikuisilla ;) ja lapsenhoitoleikkejä ahkerasti ja pusuttelee vatsaa ja juttelee sille. Tässä valossa vähän jännittää, mihin tilanne kääntyy, kun totuus huomiota vaativasta vauvasta astuu peliin.

Kun muutkin odottajat ilmottautuu, niin minäkin sitten :)
Mannallahan sentään tapahtuu jotain! Hyvä kuitenkin, että saatte odotella luonnollista käynnistymistä, ei luulisi kauaa menevän. Hertalla ja Mimmulla jo huomenna lasketut ajat, huh. Mullakaan ei tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Viime yönä vatsa kipeä ylhäältä, kylkiluiden välistä? Inhottavan tuntuista ja alkoi pelottamaan että istukka irtoaa kun on niillä kohdin. Huomenna taas neuvola, niitähän on koko ajan nyt. Tänään olen imuroinut ja pessyt lattiat. Koiran kera vielä lenkille ja vessojen pesut, sitten löylyt illalla. Irtoiskohan edes 1 kunnon suppari??? Harjottelusuppareita on varmaan 50 per päivä, ei jaksa edes laskea kun niitä on koko ajan.

Ihan niin kuin Mimmulla, meillä J odottaaa vauvaa kovasti syntyväksi. Tosin jutteli mahalle ja sanoi vauvan sanoneen, että syntyy vasta elokuussa ;) Hope not. Mielikuvitusleikkejä meilläkin alvariinsa, en pysy laskuissa aina ketä meidän ruokapöydässä on. Yleensä ainakin Pingu ja Pinga, Luppa ja nyt myös juna nimeltä C...

Muakaan ei haittaa vaikka sää viileni, mutta joku raja sentään. Miksei voi olla jotain siltä väliltä. Ei, vaan joko 28 tai 12, pöh.

Peppikin raskaudessa jo noin pitkällä! Tulehan kertomaan ultrakuulumisia.

Kyllä tämä kommentointi aika omaa napaa on tällä hetkellä, mutta niinhän sitä jotenkin käpertyy itseensä näin viimeisillä viikoilla. Onko muuten muut odottajat säästyneet raskausarvilta? Mulla on lantiolla pari pientä punaista viirua (max 2cm), mahassa ei mitään. Viimeksi mulle tuli lantiolle, mutta olivat pahemmat kuin nyt.

Tilasin tänään 3 vuoden kuvat, menihän siinä pari tuntia. Kohta se kuvien otto taas kiihtyy kun tulee uusi perheenjäsen niin saa vanhat alta pois. Vaan koskahan ne saa albumiin saakka...

Nyt syömään, odottajille kärsivällisyyttä ja mukavia oloja, muille muuten vaan kaikkea mukavaa :)

Limatulpasta piti vielä kommentoida. Mulla tuli sitä 6 aamua ennen kuin J syntyi. Joka aamu pyttyyn molskahti iso harmaa,vihertävä missä hieman verta klöntti (sori tarkka kuvaus...). Nyt ei tietoakaan moisesta, mutta eihän sitä taida monikaan nähdä koko limatulppaa?
Nyt koiruuden kera lenkille.