Tahkoojaplussat 93

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hui kamalaa, tuo I:n juttu, harvinaista tosiaan, munkin piti laskea nollat (varsinkin kun oon nauttinut muutaman oluen;) ) Toivottavasti kaikki ratkeaa ja käy hyvin.
Mites koiruus?

Mä ajattelin huomenna vaan piipahtaa töissä ja sitten mennä mökille, käytiin siellä tänääänkin uimassa ja saunomassa...IHANATA! Mies on ollut siellä maalaus hommissa. Vähän harmittaa, kun on nykyisin perikunnan mökki ja tuntuu, että muut käy lomailemassa siellä ja meidän porukalle on jäänyt kaikki työt siellä. Muut tyyliin imuroi ja sitten saunoo ja me maalataan ja rakennetaan ja puretaan, yhdessä suunniteltuja prokkiksia...ääh en jaksa valittaa jos ois vaan pätäkkätä, niin ostettais omaksemme..tiedätte varmaan näitä tarinoita. Ihme skismaa tullut meidän kaikkien osallisten välille ja mä oon vaan niin totaalisen kyllästynyt siihen, että kyllä M ja mies hoitaa...ja muut suunnittelee *katkera* :/

Voi meidän odottajien kolotuksia...vesikielellä odotan koska alkaa tapahtua. Tsempit!

Mua ihan harmittaa, kun mä oon jo niin kaukana noista kakkajutuista, etten muista enkä siten pysty kommentoimaan....jotenkin on muistissa, että välillä viherti ;)

Hiustyyleistä, mää oon aina melkein ollut pitkätukkanen, mulla on niin paljon tukkaa päässä joka kasvaa vauhdilla, että lyhyt tukka käy liian vaivalloiseksi. Nekulle kyllä sopii lyhyt tukka, on nätti sporttisella naisella (niinkuin Nekku) .

Gissan gruisalut veneellä kuulostaa ihanalle...kuvia kiitos! Mä en oo ikinä viettänyt aikaani muualla kun soutuveneessä, joten kuullostaa mulle niin eksoottiselta. Toivotaan, että Leo sopeutuu vesillä oloon pian.

Nasupille, terveppä tuloa takas. Missäpäin suomea asustellette, sitten kun tulette takas?

Hertta, vastaa mulle vaikka fb:hen, mutta missä oot töissä? Mä kiinnostuin kun luin yhtä viestiketjua ja tajusin, että vaikka nähtiinkiin silloin vuosi sitten, niin en tiedä ollenkaan mitä teet työksesi...sori jos tunkeilen :)

Kiitos P kuvista, ihania lapsia ja kauniita kuvia.

Meidän olkkari on muuten valmis, en tiedä kerkeenkö laittaa kuvia, mutta ehkä seuraavat treffit järjestetään meillä niin voin esitellä ;)

Ja mitäpä vielä....varmaan jäi taas tuhat ja yksi asiaa kommentoimatta, mutta kai se olis mentävä tuutimaan, että jaksais taas huomenna.

Huh heijaa, mä kävin synnyttämässä viime yönä. Tuntuipa oudolta kun heräsi. Varmaan meidän odottajien lähestyvät synnytykset pyörii mun alitajunnassa.

Voi että Sanelman kirjoitus otti aivan sydämestä! :/ Voi pikku-Iitä, raukka pikkuinen mutta niin reipas! Hurjilta kuulosti nuo oireet, olisin kyllä niin säikähtänyt kans. Kumma tosiaan kun lähetettiin takaisin kotiin vaan, luulisi nyt että tietyt oireet kertoo jostain ja kokeet otettaisi heti... Onneksi nyt näyttää arvot paranevan! Ja I on iloinen oma itsensä. Toivottavasti ehdit palailemaan linjoille joku päivä pian ja on sitten hyviä paranemisuutisia lisää.

Voi pikku-M, pulautteli taas eilen aika paljon. Just kun kaikki hehkutti meidän puolesta vähentyneistä puklailuista :/ Äh. Toivottavasti oli joku tilapäinen häiriö ja palataan parempaan taas. Käytiin kyllä eilen osteopaatilla ja muistan että pulautteli edellisviikollakin samana päivänä aika paljon mutta sitten heti vähentyi. Herra Osteopaatti oli sitä mieltä, että vielä pari käsittelyä kaipaa. Mulle epäilevälle tulee vähän rahastuksen maku, kun ollaanhan me nyt kolme kertaa käyty jo...

Nekku, kiitos vaan pulauttelevan vauvan äidin terveisistä :) Koitetaan siis kestää ja lohduttavaa kuulla samiksista. Ja myös vihreäkakkakommentit ja Pellan pohdinnot kuulostaa järkeviltä ja lohduttavilta. Se vihreä onkin M:llä jännästi aina silloin tällöin, tulee ja menee. Taitaa johtua siitä runsaasta etumaidosta ja varmaan kuten Nasuppi sanoi ilmastakin mikä menee masuun. Välillä muistan imettää samalta puolelta kaksi kertaa putkeen ja silloin näyttää paremmalta. Mulle sanottiinkin, että M:llä pikkuriikkisen väärä ote imettäessä, että sinne menee aina vähän ilmaa - vaikka mä olin aivan satavarma että oikea hyvä imuote! Kannattaa siis esim. Manna ensisynnyttäjänä ehkä halutessa antaa jonkun asiantuntijan katsoa otetta heti ensalkuun, sitä on nyt enää tässä vaiheessa niin vaikea korjata ettei siitä tule mitään. M vaan stressaantuu ja alkaa taistelemaan ja oksentelemaan jos yritän väkisin painaa hänen päätä rintaan eri suunnasta ja muuttaa asentoaan. Kaikenlaisia pikkujuttuja. Täytyy olla onnellinen ettei oo pahemmin!

Mutta hyvä Kaisla, tuplaonnittelut kahdesta hienosta asiasta! Olenko muistanut kommentoida niitä Stellan taannoin lähettämiä kuvia? Ne oli siis niiin ihania. Suomen luonto ja maisemat etenkin kesällä, voih, ei oo kauniimpaa. Ja niin suloisia Leo ja Kaisla! Vippelläkin facebookissa upeat uudet kuvat!

Ihana kun Manna ja Mimmu laitoitte masukuvat! Aivan mahtavat pallot! Isot vauvamahat on niin kauniita. Manna, mä odotan kovasti meidän treffejä ja että pääsen käymään siellä teidän upeassa kodissa ihan livenä, näyttää kivalta. Kuvista puheen ollen muakin nauratti kovasti Stellan tällä naamalla-kommentti :D Ja Gissa muuten, mulle tulee välillä kausia että epäonnistun ihan jokaisessa kuvassa, otan jonkun aivan ihmeellisen tekohymy-ilmeen naamalle enkä näytä yhtään omalta itseltäni.

Jännä tuo Mannan vahva poikaolo. Saas nähdä kuka sieltä tulee! Aletaan täällä sitten heittelemään poikanimiä jos niikseen. Vaikka mustakin olisi paljon vaikeampaa keksiä pojalle nimi. Anteeksi Manna mutta mä aivan repesin ja nauroin ääneen sitä sun yhtäkkistä yskäisyä - oksentelua :) Jotenkin oli niin odottamaton käänne siinä sun tekstissä :D Mutta oikeesti siis kamalaa. Sait sitten alkaa siivoomaan autoa?

Nasupille muuttoterkkuja! Tsemppiä pakkailuihin ja paluuseen Suomeen - toivottavasti menee kivuttomasti kaikki :) Ihanaa varmasti päästä nauttimaan Suomen kesästä mökille ja näkemään paljon ystäviä ja perhettä kun ihmiset on lomilla ja on kivasti aikaa. Oliko teillä joku asunto Helsingissä joka odottaa teitä?

Gissan porukoiden kelpaa veneillä upeilla keleillä, ahh. Toivottavasti pikku-Leokin alkaa tykkäämään kun tottuu. Maarianhaminaan terkkuja, meillä on siellä sukulaisia, kaunis pikku kesäkaupunki on. Pistä jotain kuvia tulemaan reissulta loman jälkeen.

Piti Mariskan viestiä vielä kommentoida. Meillä katos sama juttu, perittiin mökki isovanhemmilta neljään pekkaan ja etenkin mun äiti ja sen veli riitelee koko ajan jostain, huooh. On ihan jopa välit huonontuneet. Minä ja mun sisko ei oikein jakseta puuttua mihinkään asioihin, mekin käydään siellä max. yksi viikko vuodessa. Mutta siis varmasti tosi rasittavaa teillä! Satutte ilmeisesti olemaan ne jotka asuu lähellä mökkiä? Joudutteko sen takia tuohon rooliin? Vaikeita juttuja.

Jaahas, Molly käynyt synnärillä! Kyllä se asia muillakin siis mielessä pyörii:) Juu, poikaolo on voimakas ja siitä just neuvolassa puhuttiiin, että jännää, kun se oma fiilis on niin voimakas...ja voi mennä ihan metsään :D Mulla taas verenpaine hienoissa lukemissa eli alapaine 91 ja sain mittarin kotiin. Pissa kuitenkin puhdas ja turvotus +/-, joten ei hätää. Vauva on kiinni hyvin. Sisätutkimusta ei tehty, unohti koko asian, vaikka viimeksi siitä puhui, enkä jaksanut mainita. Mun paino oli tippunut kilolla ja kymmenisen kiloa on nyt saldona, mikä on tosi ok. Tänään olisi hyv päiv synnyttää; peukut pystyy, että pian olisi aika.

Kuulostaa rassaavalle tuo mökkitouhu, jos toiset ottaa loman kannalta ja toiset puurtaa. Meillä ei ole osuuksia mökkiin, mutta saamme kahta mökkiä käyttää ihan vapaasti. Mitään työvelvoitetta ei ole, mutta sanomattakin on selvää, että viemme mökille omistajienkin käyttöön tarvittavia juttuja mm. puita. Joskus voidaan pestä matot, pestä ikkunat ja tehdä kesän ekat kunnon siivot jne. On mukavempi käyttää mökkiä, kun on jotenkin osallistunut ja auttanut. Ja musta on kiva, kun mun viemät jotkut kivat sisutusjutut ym. otetaan ilolla vastaan :) Mollyn mökki on kyllä huikea paikka! Kuvia nähneenä voi sano, ett ihan mieletön ympäristö!!

Kiva kuulla Mariskasta pitkstä aikaa. Laita kuvia ihmeessä, kun saat aikaiseksi. Ja kiitos Mimmulle kuvista; komea on masu :) Ja reippaan näköinen pikkulikka leikeissään!

Hei, nyt kolkuttaa yllätysvieras terassilla. Palaan....

Voi ei, Sanelma, kylläpä teillä kävi huono tuuri. Kauhean pelottavaa :(. Lueskelin tuosta ITP:stä netistä ja sain ihan uutta tietoa. Toivotaan, ettei siitä tulee kroonista, se olisi tosi rankkaa. Voi pientä I-rukkaa, mutta onneksi tosiaan hän oli niin urhoollinen! Sulla oli Sanelma sydän varmaan ihan hyytelöä, paljon voimahaleja!

Kiitos Mannalle ja Mimmulle masukuvista. Kyllähän siellä aletaan olla synnytysvalmiina ;). Voi ei Manna tuota äkkioksennusta, toivottavasti et ollut autolla vaarallisessa paikassa. Kaikkea sitä voikin olla. Niin kuin nyt nuo muutkin krempat. Huh. Muistan Kaislan ajoilta ne kaikki pikkuvaivat ja kylläpä se aika mateli loppuajasta.

Meille annettiin Taysissa sellaiset ohjeet, että mahdollisimman pitkään kannattaa sinnitellä kotona, koska kotona on kivempi odotella synnytyksen alkamista kuin sairaalan käytävillä. Mähän otin tuon sitten hyvinkin kirjaimellisesti ja Leon kohdalla sairaalaan mentiinkin aika lailla viime tipassa. Olin jo _ihan_ tuskissani kun päästiin sairaalaan. Että kuulostaa ihan hyvältä se ohje, että lähtee sairaalaan sitten kun supistukset ovat vähintään tunnin ajan olleet säännöllisiä ja niitä tulee alle 10 minuutin välein. Kyllä ne "lähtösupistukset" erottaa harjoitussuppareista ainakin sitten, kun ne alkavat kipeytyä.

Pah, Mariska, tuota mökkitappelua. Miten sukulaisten voikin olla niin hankala sopia fiksusti asioista. Nosta vaan kissa pöydälle, jos jurppii.

Tällä naamalla -kommenttiin vielä sen verran, että mulla tosiaan on sen malliset kasvot, että kampaajat sanovat yleensä, ettei kannata leikkauttaa leukalinjaa lyhyemmäksi. Olen kyllä samaa mieltä heidän kanssaan, sillä mulla on ollut lyhyehkö tukka eikä se kyllä mikään hyvä ollut. Varmaan mulle voisi sopia etutukallinen versio, mutta etutukkaa taas en voi leikkauttaa, koska mulla on edessä hillittömät pyörteet.

Se on sitten popin kuningaskin poissa :(. Sattumalta huomasin iltapäivälehden kannesta. Apeaksi vetää, vaikken mikään fani ollutkaan. Aina se tuntuu, kun joku tuollainen "itsestäänselvä" henkilö kuolee.

Nyt täytyy tarttua hommiin vielä muutamaksi tunniksi ja sitten koittaa viikonlopun mittainen vapaus. Hyvää ja helteistä viikkistä!

Heissaan. Pikaisesti visiitillä. En ehtinyt lukea kaikkia teidän viestejä (viimeksi ennen tapaamista käynyt lukemassa..), nukkumattikin jo kutsuu, mutta pitää jotain raapustaa...

Isokiitos munkin puolesta vielä Stellalle tapaamisen järjestämisestä ja kestityksestä! Oli tosi kiva nähdä teitä kaikkia, melkein kaikki olikin uusia tuttavuuksia, Stellanhan olin juuri edellisellä viikolla nähnyt. Jännä kyllä, tutuilta tunnuitte kaikki.. :) Mua ei haitannu junalakko yhtään, mutta ymmärrän kyllä että suurempi prosentti olisi paikalle päässyt ilman sitä.. Aivan mahtavaa oli kyllä tavata. :) Mää oon kyllä vähän eri mieltä siitä mun ja I:n kuvasta, huoh, mikä pehko meikkiksellä.. Mutta taidetaan olla kaikki aika itsekriittisiä kuvien suhteen. ;)

Mulla on ollu aika hässäkkää, kun teatteri verottaa joka illan (paitsi tänään) ja työpaikkakin meni vaihtoon. Siitä taitaa ainakin Feisbuukkilaiset tietää. Hertta, kerroin terveiset mutta S:lla oli ensin vaikeuksia tunnistaa, kun muistin sun sukunimen väärin.. :) Mun entisellä kollegalla on sama etunimi ja sama alku sukunimessä.. :D :D Sekoitin siihen hätäpäissäni.. :)

Juhannuskin oli ja meni, mukavaa oli kamujen kanssa juopotella mökillä. Ei haitannu vesisade yhtään. Mökissä oli iso veranta, siinä kelpasi istuksia.

Tsemppiä loppumetrien odottajille! Ja kiitos muuten kaikista kuvista, ihana niitä saada.

Mollylle tsempit M:n refluksiepäilyjen kanssa ja Sanelman I:llä ilmeisesti ollu jotain harvinaista epäonnea rokotuksien vaikutusten kanssa. :/ Toivottavasti sielläkin jo asiat mallillaan.

Hyvää yötä toverit!

Huiii, mitä pelottavia hetkiä pikku-I:llä! Sanelma sä olet kyllä niin jalat maassa –tapaus. Mielettömän rauhalliselta ja järkiperäiseltä vaikutat, vaikka sydän on varmaan heittänyt volttia. Voi pikkuista! Toivotaan vähemmän dramaattista jatkoa… Tietenkin tossa tilanteessa on tarkkaan pohdittava rokotuttamista, mutta noin muuten suhtaudun kyllä hyvin varauksella rokottamattomuuteen.

Ihania hellepäiviä ollut! Ollaan retkeilty rannoilla ja uimalassa. Eväät mukana – ja kahdet rattaat. Likat nukkuneet päikät samaan aikaan ja me miehen kanssa maattu rauhassa auringossa.

Onpas meillä hiuskeskustelua! Hauskaa. Mulla melkein oma väri, otan raidat max kerran vuodessa. Mulla vaalenee hiukset kesällä tosi paljon, Lotalla tuntuu olevan sama juttu, on ihan blondi nyt, vaikka hattu on ollut päässä.

Pumppaus- ja korvikeasiaan piti vielä heittää sellainenkin kommentti, että korvikkeen antaminen on kyllä hoitajalle helpompi kuin äm. Sitä kun joutuu lämmittelemään vesihauteessa ja sitten onkin tenkkapoo, jos ei just sillä hetkellä maistu. Ainakin meillä pakastettu maito on muuttanut makuaan sen verran, ettei ole yhtä hyvin maistunut kuin tuore. Siinä on jännä raudan (?) haju.

Hahaa, Vippe, maailma pieni, nimittäin tiedän, ketä Hertan tuntemaa S:ä tarkoitat. Mäkin tiedän hänet. ;-D Muistin, mihin olet menossa töihin.

Piti jo ajat sitten sanoa Mannalle, että Anitan imetysliivit on olleet parhaita! Ööh, tai oikeastaan ainoita, joista olen löytänyt sopivan koon ja jämäkkyyden. (Pienempiä ympäryksiä tosin joutuu tilaamaan Englannista.)

Lähdetään tänään mökkeilemään. Samalla reissulla juhlitaan tyttöjen synttärit. Elli täyttää vuoden huomenna! Mun vauva. Nlassa oli sintti: 8450 g ja 73,2 cm. Mutta terkka kehui terhakkaaksi tapaukseksi, ei huolta. Kiipeää nanosekunnissa syöttötuolista pöydälle, joten on hankittava valjaat. L ei moista tehnyt, taisi olla niin iso, ettei olisi Stokkesta mahtunut kiipeämäänkään.

Nyt tarvii mennä pakkaamaan, kun pikku termiitit nukkuvat. Äsken huhkin kaksi kakkua.

Voi miten jännää lukea Mimmun, Mannan ja Hertan oloja! Riinuskakin voisi ilmoittautua. Täällä me kaikki odotetaan teidän kanssa. Voimia ja tsemppiä koitokseen, sanomattakin selvää, että olette ajatuksissa.

Huh hellettä, heti aamusta. Onpas ollutkin kuuma. Ihanaa! Turvotusta havaittavaisa enemmän, mutta en malta olla pois auringosta. Olo on pari viimeistä päivää ollut kieltämättä hankalampi; vatsaa supistaa paljon ja selkää jomottaa, vauva pönkää ja alapäässä vihloo välillä kovinkin ilkeästi. Iltaisin "meno" on melko kankeaa, kun en lainkaan lepää päivällä. Eilen, kun mies loukkasi selkänsä, meitä oli kaksi kankeaa täällä illalla. Naurettiin, että kuin vanhuus olisi iskenyt:)

Sain futismatsissa eilen pallon vatsaani, mutta onneksi ei ihan täysillä tullut. Ja meni osittain vatsan sivuunkin, mutta ikävä fiilis hiukan oli. No, kaikki on ihan hyvin, kun vauva liikkkuu ja mitään erikoista oloa ei tullut. Onhan vauva niin suojassa tuolla, ettei kovin herkästi vahingoitukaan.

Kovasti mietityttää elämänmuutos, siis positiivisessa mielessä, vaikka myös ollaan paljon puuttu siitä, että me emme taida tietääkään, että miten paljon meillä oikeasti elämä muuttuu. Edelleen puhun JOS kaikki menee hvvin-painotuksella, koska en uskalla vieläkään ajatella sitä täydellistä onnea, että vauva olisi hyvinvoivana sylissä ja onnistunut synnytys takana. Vasta, kun se on tapahtunut ja kaikki tosiaan on hyvin, niin uskallan hiukan huokaista. (Ikuinen murehtija kun olen). Vaunut nostettiin eilen terassille päiväksi ja yöksi kodinhoitohuoneeseen, kun ne uuttuuttaan haisevat voimakkaasti jollekin "muoviselle" vaatehuoneessa ja olivat tuulettamisen tarpeessa. Niitä kärryjä sitten sivusilmällä miehen kanssa katselimme ohimennen. Ilmassa on kokoajan sellainen taianomainen fiilis, että koska olisi meidän aika lähteä vastaanottamaan uutta elämää. Vaikka toivoin, ettei yöllä tarvitsisi lähteä, niin toisaalta kauniina lämpimänä kesäyönä olisi jotenkin juuri sopiva aika :) No, tämä on tälläistä ajatuksen virtaa...Tulee mietittyä kaikenlaista.

Onnea Ellille, ihanalle sintille! Maaliskuussa syntynyt kaveriemme vauva painaa yli 8 kiloa..On _aika_ emäntä, rintamaidolla ja nyt perunalla+porkkanalla kasvanut. Aikamoinen jötikkä kyllä on. Ja Elli lähes samaa kokoa vuotiaana, huih :D
Mukavaa, mahtavaa, mökkeilyä. Kyllä kelpaa näillä keleillä, todellakin. Huikeaa, että kunnon kesä!

Mulla meni Vipen työpaikan vaihdos ohi? Mutta teatteriprojekti ei :) Ihan mahtava miljöö ja mahtava rooli! Uusi ala kutsuu..??

Nyt täytyy ampaista ulos, nauttimaan auringonsäteistä. Outoa tosin, kun en ole ollut rannalla aurinkoa ottamassa ja pulikoimassa:( Rusketus rajoittuu minimaaliselle alueelle. Pääsenkähän tänä kesänä pulahtamaan lainkaan. Sanoivat jotkut, että enää ei kannattaisi kovin pulikoida, jos kohdunsuulla on jotain tapahtunut ja tulehdusriski saattaa kasvaa. Saati synnytyksen jälkeen, kun myös silloin lienee "jotain tapahtunut" alapäässä ;D

Pikainen ilmottautuminen. Kasassa ollaan, olo alkaa käydä jo tukalaksi. Ti kävin Kotkassa lekurilla, paikat kiinni (aika hauska kun ne oli aikoja sitten jo auki...) ja kaulaa vielä 3,5cm jäljellä. Vauvan mahasta ei löytänyt enää rakkulaa mistään. Supistuksia satelee, varsinkin väsyneenä ja vihloo alapäätäkin tooosi epämiellyttävästi. Vauva ilmeisesti laskeutunut kun napa hävisi jonnekin mahan alle :) Kaikki muutoin valmiina, mutta sairaalakassia en saa jostain syystä aikaiseksi pakata.

Huih tuota Sanelman I:iin juttua! Kuulosti kyllä tosi pelottavalle. Toivottavasti tosiaan olis nyt vaan ainutkertainen juttu, eikä uusisi.

Ihania nuo Mannan "tänään olis hyvä päivä synnyttää- mietteet". Mä olen päättänyt pitää jalat visusti supussa nämä helteet, sairaalassa on varmaan tooosi kuuma. Siihen sitten hormonihiet ja maidonnousu päälle, niin huhhuh. No, eipä asiaan toki voi vaikuttaa, mutta näin ajatuksen tasolla ahdistaa yhdistelmä helle+ synnytys. Kesävauvassa on toki paljon muita hyviä puolia verraten talvivauvan ulkoilukieltoon ja pukemisiin.
Manna, mekään ei tunnuta tajuavan että meillä ihan oikeasti syntyy toinen vauva. Ei sitä jotenkin voi tajuta, että on muka niin onnekas että voisi saada kaksi ihanaa ja tervettä lasta. Nyt pelkään paljon aiempaa enemmän, että synnytyksessä tapahtuu jotain kamalaa tai että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Siksi yritän vaan olla ajattelematta koko asiaa.

Synttärionnittelut Ellille, taapero jo! Mäkin muuten kiinnitin heti huomiota teidän tapaamiskuvissa Nekku sun hiuksiin :) Kivat on.

Mariska, mökkitappelut on tuttuja. Meillä mökki menikin sitten ennakkoperintönä isän veljelle kun sopua en näkynyt.

Ei tästä nyt tullutkaan pikainen ilmottautuminen, vaikken kaikkea kerennytkään kommentoimaan. Mutta nyt ulos pesueen kera. Kaikille ja etenkin odottajille hyvät voinnit!

Kiva kuulla Vippestä ja Riinuskasta pitkästä aikaa!

Mannalla hyvä neuvolakäynti takana. Harmi kun ei tehnyt sisätutkimusta. Siitähän se mun synnytys lähti. Noh, saas nähdä milloin se hyvä päivä synnyttää tulee ;) Toivottavasti ennemmin kuin myöhemmin, ettei tarvii paljon yli lasketun ajan kärvistellä kesähelteillä.

Unohdin kehua Mannan tekemää tilkkutäkkiä joka näkyi kuvassa, oli aivan ihana!! Rakkaudella väsätty kauan odotetulle pikkuiselle, todellakin.

Ellille synttärionnittelut! Vautsi, vuoden nyt jo! Ihana suloinen sintti :) Ja siis Linus, Leo ja Mai ovat kans vuoden ikäisiä pian!! Käsittämätöntä miten aika rientää. Miten Nekku vietitte/vietätte synskiä? Mökillä, sukulaisten ympäröimänä? Entäs muut?

Ilmoittaudun :). Rantsussa ja uimalassa mekin aikaa vietetty. ilmeisesti sillä seurauksella, että H on nyt pienessä kuumeessa ja kurkku ihan käheänä, hengityskin pihisee :(. Taisi pikku-sinttimme kylmettyä, kun välillä oli kuuma ja hiki ja sitten taas kohta huulet sinisinä hytisi, kun ei halua tulla uimasta pois..

Onnea 1v. Ellille! vuosi mennyt, ajatella. Jotenkin odotan itsekin sitä, että ekasta vuodesta selvitään.. Se on kuitenkin ehkä se rankin. Toisaalta onhan se haikeaa, kun vauvavaihe on ohi. Tarkistin vielä H:n neuvolakortista, että oli 1-vuotiaana 8225g ja 74cm. Että samanlainen sintti meilläkin :).

Mulla on huomenna neuvola, saa nähdä tekeekö sisätutkimusta, epäilenpä. En muutenkaan usko, että lähtö tulee ennen la:aa. supistelua on ollut, muttei kipeitä. Hyvin menee, kunhan hissuttelen tässä kotikulmilla.

Mulla on nyt parin viime päivän aikana tullut sellainen seesteinen olo: Olen valmis. Me pärjäämme. jne. Ehkä joku hormonaalinen juttu, pakko rauhoittua väistämättömän edessä :). Eikä se elämä tosiaan niin paljon muutu kuin ekan kanssa. Muistan hyvin nuo Mannan fiilikset.. Nyt luulen, että vauva solahtaa meidän arkeen aika kivuttomasti. Tai näin siis uskon ja toivon.

Tuli vähän omaa napaa.. Kiitos muuten kuvista!! HInot on masut. Katsotaan, jos ehdin näppäistä tästä mun rantapallosta kuvan ja lähettää vielä ennen kuin poksahtaa.

Unohdin kommentoida, että huh sitä jalkapalloa Manna joka osui sun mahaan :/ Onneksi ei kovemmin tai pahemmin! Varmaan vähän säikähdytti...

Onkin kuulkaas hirveä suma synttäreitä näin kesä-heinäkuussa! Lotalle ja Matiaksellekin hurjasti onnitteluja jos unohdan varsinaisena päivänä onnitella :) Ja Hertallakin synttärit coming up, kuten Vilillä. Huisia!

Täällä on ihan samanlaiset fiilikset kuin Mannalla ja Riinuskalla, tai siis tietysti enemmän Riinuskan kanssa samanlaiset, että voisiko sitä muka olla niin onnekas, että saisi toisen terveen lapsen ja kaikki menisi hyvin. äytyy vain toivoa parasta.

Hui tuota Mannan jalkapallojuttua! Taas kerran pystyn hyvin symppaamaan :) Meillä nimittäin V hyökkäsi eilen aamulla sänkyymme enkä unisena valmistautunut riittävän nopeasti. Neitihän sitten potkaisi vahingossa minua vatsaan ja koko päivän tunnustelin huolestuneena, että ei kai siellä tapahtunut mitään ikävää. Mutta kun lapsi liikkuu eikä mitään omituista vuotoa ole tullut, niin selvittiin ilmeisesti säikähdyksellä. Tuossa on sekin puoli, että en tietysti uskaltanut V:lle oikein näyttää huolestumistani, etten pelästyttäisi tyttöä ja aiheuttaisi mahdollisia syyllisyydentunteita.

Huomenna on sitten viikko laskettuun aikaan, mutta ainakin nyt tuntuu, ettei taida ennen sitä mitään tapahtua. Riinuskan lailla kyllä toivoisinkin, ettei millään helteellä tarvitsisi synnyttää, kun ei ole kokemusta synnytyssalin tai -osaston lämpötiloista helteellä - hormoonimyllerykseen loppusyksystäkin liittyneestä järkyttävästä hikoilusta kyllä ;) Mutta eihän siinä mitään, lapsi tulee juuri silloin, kun on tullakseen.

Käytiin mittaamassa ja punnitsemassa tyttö tänään, on kyllä hyvin kasvanut. Painoa on nyt 5,9 kg ja pituutta 61,5 cm. Oli kasvanut kahdessa viikossa 3,5 senttiä! Ostin samalla ihanan (kalliin) harmaavalkoraidallisen tanskalaisen lahkeellisen bodyn organic cottonista, otin vähän isompaa kokoa niin menee ehkä loppukesästä elokuussa kun lomaillaan :) Ostin samanmerkkisen raidallisen kuolalapun - sehän on vallan hyvä keksintö! Ei tarvi joka kerta vaihtaa vaatetta kun puklu lentää tai kuola valuu. M syö sormiaan ja nyrkkiään ja kuolaa tosi paljon nyt. Shoppailin samalla reissulla sit pari kivaa juttua kotiinkin.

Mannan ajatuksen virtaa oli mukava lukea. Tuttuj mietteitä. Kaikki tulee varmasti menemään oikein hyvin! Joka aamu tsekkaan jännittyneenä puhelinta josko olisi tullut jotain synnytysviestä sieltä suunnalta :)

Jaha, likka on nälkäinen, huutaa "huäää-ää-aaai-eeei"!! :)

Tulkaa muutkin juttusille.

Tuo oma nimimerkki voisi olla MannaEiJaksaKärvistellä...Eli olen ihan kypsä tänään! Päänsärky=auringosta?migreeni? vaivannut vuorokauden ja oikea puoli selästä on niin kipeä kävellessä. Miehellä on ihanata kaksi vapaata, mutta mua vaan harmittaa, kun en jaksa/kykene olemaan reippaana. Huonekaluliikkeissä käytiin, olohuoneeseen pitäisi tilata mööbeliä, eteiseen lipasto jne. mutta mun kulkeminen on niin ikävää, kun alapäähän sattuu ja selkää pakottaa..ja päätä särkee. Mies lohduttaa, että ehditään kyllä ja nyt levätään, mutta itseä harmittaa jostain syystä paljon tämä olo. Eilen pillahdin itkuunkin vaan väsymyksestä ja näiden vaivojen kanssa. Kaikki on mennyt niin hienosti ja nyt alkaa väsymys purkautua, varmaan jännityskin tekee tehtävänsä. No, olkoot se minusta. Anteeksi valitus..

Mimmullakin ikävä sattuma masun kanssa. Kaikki kuitenkin hyvin. Kohtu on kyllä vahvarakenteinen, vauva on hyvin suojassa, mutta ikävää se on, jos tällin vatsaan saa. Varmasti toimit just oikein, kn et halunnut huolestuttaa tulevaa isosiskoa. Vahinkoja sattuu ja tapahtuu.

Ihanaa kuulla, että Riinuskan vauvalta ei enää löytynyt sitä rakkulaa! Hienoa ja helpottavaa! Ja aika hassua, että sulla on mennyt paikat takaisin kiinni :D Mullakin napa on jossain tuolla näkymättömissä. Pakkaa hei nyt se kassi jo; lähtö voi tulla teillä tokakertalaisilla ihan h-hetkellä! Mä uskon, että mä olen meistä kolmesta tosiaan se viimeinen, vaikka olen jo henkisesti lähtövalmiina.

Mollyn tyttö kasvanut hienosti! Hyvä M! Kuulosti ihanalle tuo body:) Meillä on parit Earth Collectionin vaatteet vauvalle; toinen on harmaa-valkoraidallinen polvihousupuku. Ovat siis orgaanista puuvillaa, oikeat ekovaatteet, heh* Äitini oli ostanut ne, suloiset.

Nyt alkaa olla taas hankala olla, joten heippa hetkeksi. Palaan taas..ja toivottavasti pian saan laittaa sen tekstarin Molly:)

Mä Manna täällä yhdyn tuohon sun "valitusvirteen", kyllähän se olo todella tässä lopussa on RASKAS. Mulla ei tosin päätä särje, mutta tuntuu että ähkin koko ajan jotain kolotusta. Huonomminkin toki voisi mennä, mua ei hirveesti esim helle ole häirinnyt, vaikken siitä nautikkaan. Meillä on sisällä ihanan viileää jos ulkona olo alkaa ahdistamaan.
Niin, en ymmärrä oikein tuota ettäkö paikat olis menneet takaisin kiinni. Viimeksi lri sanoi, että sormelle auki. Nyt lri ei tehnyt käsin tutkimusta, ultrasi vaan. Että empä tiedä.
Mullahan tuo la on todellisuudessa lähempänä sitä 20.päivää. Teoriassa 16.päivä ei ole edes mahdollinen. Katsotaan, kuka täällä kärvistelee vimosena. Ihanaa kun ollaan kaikki niin samoissa.

Hinoa, että Mollyn tyttö on kasvanut hyvin. Helpottaa varmasti mieltä sen puklailunkin suhteen.

Mimmua piti kiittää kuvista, et olekaan tainnut aiemmin lähetttää? Jos saisin kamerasta kuvat koneella, voisin laittaa teille mahakuvan kun en ole yhtään laittanut. Onhan se ihan kiitettävä sukkula.

J kyseli eilen, että tuleekohan meille tyttö vai poika (ei olla kerrottu, eikä osaa huoneen väristä nähtävästi päätellä). Kysyin, että kumpaa toivoo. No tyttöä. Perusteluna oli, että eiköhän meidän perheessä poikia ole jo riittävästi :) Hieman hymyilytti.

Nyt otan Mannan neuvosta vaarin ja todella pakkaan sen kassin niin pitkälle kun pystyn. Ja sitten Prismaan. Palataan..

Moikat! Lapsoset nukkuvat, odottelen heräilyjään, jotta päästään mummilaan mattoja pesemään..
Me ollaan kyllä tosi tiiviisti vietetty ulkona aikaa, ihana, ihana helle! Ja muutenkin menoja on ollut sinne tänne, ja taas huomenna jatkuu MLL:n kesäretkelle Pelle Hermannin puistoon Poriin, Liikennepuistoa torstaille, vkl:ksi ei mitään suunnitelmia.
Tai Apulanta olisi lähimaastossa, kutkuttaisi päästä, mutta ihan toivotonta tuon pikkutakiaisen kanssa.. Päivät sujuvat iskän ja mummin kanssa, mutta illalla äiti on maailman tärkein olento.

Mutta teille viime hetken odottajille todelliset sympatiat! Niitä kolotuksia ja särkyjä alkaa tulemaan, mutta muistan kyllä myös sen inkkarikesän -06 tuskan, silloin EN nauttinut helteestäkään. Mutta ihan huisin lähellä on lasketut ajat, ihanan jännää! Voimia ja jaksamista kaikille teille roppakaupalla, malttamattomuutta varmaan ilmassa, mutta kunhan kärsimättömyys pysyisi loitolla! :))

Hui kamala, sitä I:n oiretta rokotuksesta, ihan itkua pukkasi kun luin. Onneksi saitte ripeästi apua, vaikka hässäkkää olikin.

Mollyn M on hienosti kasvanut pulautteluista huolimatta, huojentava! =)

Niin, Ellille huisin paljon 1-vuotisonnea!! Oliko kovat kekkerit?

Heeeeeeiiiiiii, mä en ole saanut yhtään kuvaa, laitelkaahan tulemaan!!! Oiskos mun edellisestä viestistä kopioitu osoitteet ja jäin sitten ilman..? Vaadin osuuteni! ;)

Nyt kuuluu aamuvenyttelyn ääniä ja paljon jäi kesken, mutta jotain sentään kurkkimisien lisäksi sain aikaan. Ihanaa kesän jatkoa! :)

Huh. Mitkä viikot. Tänään olisi hyvä päivä synnyttää:)

Ansku, laitan sulle kuvia. En mennyt osoitelistaa niin tarkasti läpi, kun oletin, että kaikki siinä on. Korjataan tilanne. Teidän kesäpuuhailut kuulostaa kivalle. Onko mies jo lomalla? Ihan mahtava helle kyllä on ja musta on toosi ihanaa, että vihdoin on kesä. Aurinko tuo kummasti sellaista positiivisuutta mieleen, vaikka kuinka kolottaisi välillä. Ihanaa olisi, jos voisi pulahtaa altaaseen :) Onko monilla teillä lapsille sellainen pieni allas pihalla? Sitä riemua pulikoinnissa oli ihana seurata tuossa naapurissa.

Mitä Sanelmalle ja Iille kuuluu? Onko kaikki hyvin? Nyt viikolla on kontrolli? Toivottavasti kaikki on ok.
Tiitustakaan ei ole aikoihin kuulunut mitään:(

Unohdin kommentoida silloin Stellan koiran kohtauksia. Voi harmin paikka, että ne jatkuivat. Mutta lääkitys on aloitettu? Se toiminee? Me trimmautettiin eilen koira..samalla itse opeteltiin hommaa. Yli 2 tuntia nypittiin ja leikattiin; näkisittepä tuloksen:D Koira on puolet pienempi sintti. Voi toista. Ihan ihmeissään itsekin, mutta varmasti ihana olla, kun on viileämpi. Ja karvaa ei lähde nyt oikeastaan lainkaan. Pari kertaa vuodessa kun sen tekee niin pysyy varmaan suht hyvänä. Hellunen:)

Nyt täytyy valmistautua, jos uudella onnella kokeillaan mennä huonekaluja katsomaan tänään. Saa nähdä, miten jaksaa...

Aurinkoa!

I on toipunut hyvin ainakin päällisin puolin tuosta tromposytopeniasta. Verenpurkaumat ovat lähes kokonaan jo vaalenneet ja hävinneet. Torstain verikoe sitten kertoo lisää siitä missä vaiheessa toipuminen on menossa. Puhelimitse saan tulokset hematologilta.
Sairaalan punnituksessa muuten viikko sitten painoa oli I:llä 5590g eli hyvin kasvaa omalla käyrällään n. 120 g/viikko. Mollyn M:lla taitaakin olla vähän kiivaampi kasvutahti! Joten voinet olla rauhallisin mielin puklailujen suhteen. Puklailut meillä muuten nyt vähentyneet rutkasti.

Tässä vielä vastauksia Mollyn jossain vaiheessa esittämiin kyssäreihin. Mä pyrin pärjäämään omilla maidoilla niin pitkään, kuin se vain on mahdollista. Korviketta annetaan tietysti jos tilanne vaatii, mutta kyllä se mulla tosi koville ottaa, jos siihen joudumme turvautumaan. Tämä imetys olikin mulle näköjään vielä paljon isompi juttu, kuin mitä luulin. Onneksi nyt siis maito hyvin riittänyt ja pakkasessakin on reilusti, niin pärjäillään varmaan niillä ne kerrat, kun en ole paikalla. Pullosta syöntikin sujuu nykyään ihan ongelmitta. Haluaisin täysimettää 5-6 kk ja sitten jatkaa vielä kiinteiden kera tuonne ehkä vuoden ikään asti. Mutta sitähän ei tiedä kuinka se todellisuudessa sitten menee. Aika näyttää.

Tällä hetkellä I syö päivällä n. 2,5-3 tunnin välein. Yöt on aika vaihtelevia syöttöjen suhteen ja muutenkin. Nukkumaan menee klo 21 pintaan ja herää aamulla n. klo 9. Siihen väliin mahtuu sitten 2-3 syöttöä, yksi vaipan vaihto aamun varhaisina tunteina ja nykyään myös erinäinen määrä tutituksia. Eli vähän on rauhattomia yöt, mutta kyllä se tästä. Suhteellisen hyvin nukahtaa iltaisin itse omaan sänkyyn. Joskus on siellä Main tyyliin poikittain, kun menen kurkkaamaan…

Jaksamisesta kyselit myös. Yleensä jaksan hyvin. Ajoittain on kuitenkin tullut päiviä ja hetkiä, kun on vaan pakko saada juttuseuraa tai pää tuntuu räjähtävän. Tuon sairaalakeikan aikana tosin tuli niin voimakkaita tunteita pintaan, että alkoi kummasti arvostaa sitä välillä vähän raskastakin normaaliarkea. Nyt kotiutumisen jälkeen on kyllä ollut mieli hyvä, eikä ole yhtään harmittanut vaikka neiti on välillä ollut vähän rutu. Pääsääntöisesti on kuitenkin tosiaan ihana ja aurinkoinen tyttö. Temperamenttia kyllä löytyy kuin pienestä kylästä, mutta sehän on vain hyvä, niin pärjää sitten elämässäkin ehkä paremmin. Vähän sellainen kaikki heti mulle tänne –tyyppi tuntuu olevan.

Mies taisi päästä tästä ”lamasta” säikähdyksellä. Töitä on riittänyt tosi hyvin, vaikkakin se sitten tarkoittaa sitä, että mä olen paljon yksin kotona. Päivät hänellä menee pitkälti töissä ja illat sitten rakennuksella tuossa ulkona. On nyt kuitenkin selvästi yrittänyt olla enemmän I:n kanssa. Tyttö on niin hurmaava, että isillä on aina välillä vähän tuskaista töihin ja raksalle lähtö. Varsinaisesti ei pidä mitään isyysvapaita, mutta aina jos tulee töihin muutaman päivän paussi, niin pistetään ne ylös isyyslomapäiviksi. Neljässä pätkässähän ne saa pitää. Isäkuukautta ei pidä. Sunnuntaina meillä oli koko perheen yhteinen vapaapäivä ja käytiinkin Pyynikillä näkötornilla vähän retkellä.

Perjantaina oli muuten mielenkiintoinen sattumus, mikä vahvisti että I tosiaankin on jo alkanut vierastaa. Koska oli niin lämmintä, niin ajattelin että on sopiva päivä I:n käydä ekaa kertaa rantasaunalla iltapesulla, kun saunakin lämmitettiin. No minä sitten edeltä ottamaan itse löylyt ja peseytymään ja I tuli isin kanssa perässä. Arvaatte varmaan kuinka kävi. Minä hiukset märkänä ja ilman rillejä, niin I:hän sai ihan katatonisen kohtauksen minut nähdessään. Tyttö huusi niin veret seisauttavan rääkäisyn, että varmaan meillä kaikilla jäi yksi sydämenlyönti väliin!! Meni melkein 15 minuuttia ennen kuin uskoi ihan lopullisesti, että äitihän se tässä. No loppujen lopuksi sitten saunassa ja suihkussakin piipahdus sujui sitten mukavasti. I oli vähän ihmeissään, mutta enemmän utelias kuin pelokas.

Odottajien viimehetket masuineen on käsillä. Kyllä tuntuu jotenkin muka kaukaiselta se kun itse ähki viimehetkiä mahan kanssa. Mutta mullahan olikin mukavasti talviaika, niin ei ollut hiki. Tosin pukeminen ja kenkienlaitto oli sitten tuskaa. Toppavaatteissa oli vähän tukalaa. Joka päivä täytyy nyt vähän käydä täällä kurkkimassa että kuinka kaikilla menee. Tsemppiä viimemetreille ja loppurutistukseen!!

Ensi viikolla lähdemmekin I:n kanssa mummin vuokramökille kyläilemään ainakin muutamaksi päiväksi, joten sitten olen kyllä nettipimennossa. No ehkä joku tekstari mut sitten tavoittaisi… vinki, vink

Ai niin tuo koiruus. Näyttäisi olevan tällä hetkellä itse terveyden perikuva. Tiedä häntä sitten mikä oli viime viikolla, kun niin voi huonosti. No ohutneulanäytteen tuloksia vielä odotellaan patista ja sehän antaa sitten sen lopullisen tuomion. Nyt kuitenkin vointinsa siis ihan ok.

Hyvää syntymäpäivää, Lotta ja Matias! Ja myöhästyneet onnittelut Ellille!

Täällä on nyt odottava tunnelma myös meillä, jotka emme konkreettisesti odota ;). Koska saadaan eka heinäkuun vauva maailmaan... mä jo viikonloppuna olin olevinani ihan varma, että Riinuska on tosi toimissa, tuli jotenkin vahva fiilis asiasta, mutta metsään meni.

Tällä helteellä masun kantaminen onkin urakka, muistan sen parin vuoden takaa. Kaislan odotuksen viimeisinä päivinä oli melko lämmintä, mutta olihan se tosiaan ihanaa olla kesävauvan kanssa, kun ei tarvinnut hulluna pyntätä päälle.

Meillä kesähelteet ovat menneet rannalla ja pihahommissa. Olin Leon kanssa sunnuntaina lastenkonsertissa ja poika oli niiiiiiin tohkeissaan! Tietty kun paikalla oli jopa kolme kitaristia ;). Siitä keikasta sitten puhuttiinkin kauan. Huomenna on luvassa "ihkut" Mimi ja Kuku livenä. Sinne pääsee Kaislakin idoleitaan ihailemaan. Kaisla haluaisi katsoa netistä Mimiä ja Kukua päivittäin.

Koiralle ei vielä aloitettu epilepsialääkitystä. Harkitaan vielä. Näyttäisi olevan nyt niin, että kohtaukset tulevat lähes poikkeuksetta öisin ja noin parin, kolmen viikon välein.

Mä yritän tällä viikolla vielä vääntää töitä, mutta hankalaa se on, kun keli on tuollainen. Meillä kun ei tod ole mitään ilmastointia ja täällä on Hiki.

Voimia masukkaille! Loppusuora on menossa ja maali häämöttää, eheh. Koettakaa kestää. Ihana oli kuulla, että Hertalla on seesteinen me selvitään -henki. Niinhän te selviättekin!

Sympatiat Mannalle, vaikka tänään parempi päivä? Mä olen tyytynyt kohtalooni eli en yritäkään hääriä enempää kuin on pakko. En tod. jaksaisi lähteä huonekaluostoksille.. :). Alennusmyynnitkin jääneet väliin. Pyörin tässä ab. puolen kilsan säteellä kotoa. Onneksi puistot, kaupat ja uimalakin kaikki sillä säteellä.. Ollaan himmailtu (siis entisestään) pari päivää kun H:lla tosiaan kröhää ja pari iltaa kuumettakin. Tänään käytiin kirjastossa ja kaupassa ja olin PUHKI. Tuntui, että vatsaa supisteli koko ajan.

Hui kauhistus tuo pallon osuminen mahaan. Ei varmasti tuntunut kivalta :(. Toisaalta kuullosti noin yhtäkkiä sanottuna vähän huvittavalta. Pallo kohtasi pallon, hih. Eikun oikeasti, mäkin olisin säikähtänyt. Tosin Pikku-Hoon monotuksilta silloin tällöin ei voi välttyä.

Ai niin, onnittelut 3-vuotiaille Lotalle ja Matiakselle! Lotta taitaa olla ainakin yhdestä lahjasta tooosi onnessaan..

Hyvä kuulla Sanelmasta, että I toipumassa.

Mullakin uhkaavasti kurkku vähän kipeä, mutta yritän olla kiinnittämättä huomiota. Ei tahdo sairastua..

Piti Stellalle sanoa, että H tykkää myös Mimistä ja Kukusta. Joka päivä pitää tietsikasta katsoa (samoin kuin Hertan maailmaa). Kerran oltiin Stokkalla katsomassa, tuijotti haavi auki :). Hauskaa konserttia! Ja upeeta, että teilläkin tutti jäi ongelmitta. Toi potta-juttu vähän kadehdittaa, kun me ei olla yhtään jaksettu harjoitella.. Onnittelut siitäkin!

Minä kopsasin osoitteet Mannan mailista, kun laiskana en jaksanut alkaa niitä poimimaan yksitellen, joten jos siitä puuttui joku, niin sitten puuttui minultakin :( Täytyypä tsekata ja laittaa Anskullekin, jos kuvat kiinnostavat :)

Olen varmaan vähän ikävä ihminen, mutta ainakaan tällä hetkellä olo ei ole mikään kovin kamala tilanteeseen nähden ;) Vatsa on tietysti valtaisa ja tuntuu roikkuvan suunnilleen polvissa, helle hermostuttaa ja kävellessä supistaa. Mutta nyt ei ole oikein kunnon supistuksia tullut taas pariin päivään tullut ollenkaan, vauva ei mitä ilmeisimmin ole laskeutunut vieläkään (tosin se lääkäri viime viikolla sanoi, että uudelleen synnyttäjällä voi laskeutua vasta synnytyksen yhteydessä, kun tosisupistukset alkavat) eikä minulla ole liitoskipuja ollenkaan samassa määrin kuin V:stä tässä vaiheessa. Vaikka tiedän, että toisella kertaa voi olla toisin, niin jotenkin tuntuu, että alitajuisesti olen sinut senkin vaihtoehdon kanssa, että yli menee taas ja joudutaan käynnistämään. Ainakin yritän pidätellä parin hellepäivän yli, kun viikonlopuksi on luvattu vähän inhimillisempää ilmaa ;) Se kyllä on ihanaa, että miehelläkin alkoi loma, joten siinä mielessä vauva saisi vaikka jo syntyä. Tosin soisin kyllä miehellekin vähäsen oikeaa lomaa ennen vauvarumban alkua :) Ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että kyllä tätä vielä kestää, joten kai se on merkki siitä, ettei h-hetki ole ihan vielä käsillä.

Ai niin, onnittelut syntymäpäiväsankareille! Ja tuskaantuneemmille kanssaodottajille paljon tsemppejä, lähellä se on meillä kaikilla joka tapauksessa! :)

Kiitos Manna kuvista, niin hehkeä ja suloinen olet! :) Ei puhettakaan mistään turvotuksista, ei yhtään ainakaan kuvista huomaa, eikä tietenkään kolotuksia ja väymystä. Hui kamala muuten se jalkapallon töytäisy, vaikka vähän muakin hymyilytti Hertan kuvaus pallon&pallon kohtaamisesta. Onneksi pelkkä säikähdys!

Ja Mimmu, tottahan kuvat kiinnostavat, olisi ihana nähdä se sinunkin vatsasi. Joka ei taatusti roiku polvissa, hih!

Kuin myös kaikkien muiden kuvat kiinnostava, laittakaahan tulemaan! :)

Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki muuten Nikonille, meidän reippaan vuoden vanha kamera oli nyt neljättä kertaa takuukorjauksessa saman objektiivivian takia, niin eivät enää korjanneet, vaan lähettivät tilalle uuden kameran, jonka arvo on n. 150 € enemmän kuin sen vanhan. Ihan meinattiin onnesta pökertyä. Ja nyt on kyllä kuvailtu! Puran tuonnempana ja laitan tulemaan!

Voi jänskätys, KOHTA ne h-hetket on ihan käsillä!!!!!!!!! Ja jännä kuulla sukupuolet, mitäköhän mä olen viimeksi veikkaillut. Laitetaas uutta arvausta: Riinuskalle ja Mimmulle ja Hertalle tyttö, Mannalle poika. Mitäs sille Sandelle veikkaisi? Poikaa. Ja mahtaiskos kuitenkin Hertankin masussa olla poika? Jää nähtäväksi! :)) Ja jännittävää myöskin kuulla isojen sisarusten kommentteja ja fiiliksiä. Mitäs pikku-Hoo on äidin masusta tuumaillut? Ymmärtääköhän miten hyvin asian? Entäs Venla, mitäs hän on viime aikoina tuumannut? Kun on jo vähän isompi tytteli. Juskan kommentti sukupuolesta oli ihana!!!! Kuten aina hauskoja hänen letkautukset!

Ai niin, Mollylle mun on monta kertaa pitänyt vinkkaista sitä kuolalappua, mutta aina olen unohtanut. Hyvä kun teit löydön!

Silja on ollut ilman vaippaa kaiket päivät ulkona ja lorottelee nurmikolle mekkonsa alta. Käydään sitten vaan jalkoja huuhtomassa, kun reisillehän se menee. Potallakin istuu hetkiä, muttei sinne mitään tule. Eikä vielä tarvikaan.

Vilin uhma on nyt aika huipussaan, samanikäisten kamujen kanssa on aikalailla tukkanuottasillaan, vanhempien tai nuorempien kanssa leikit sujuvat iloisilla mielillä, vauvoista tykkää ja lirkuttelee ja isommat lapset ovat tietty esikuvia. Mutta tahtojen taistoa ikätovereiden kanssa, HUH.

Voihan p***a, täällä olisi yksi aivan ihananihana talo myynnissä. Remontoitu rintamamiestalo unelmapaikalla. Mutten edes haaveile. Ostan kotihoidontuella mansikoita.

Hieno juttu, että I on toipunut hyvin. Kyllähän sitä tuollaisen jälkeen taatusti pystyy kuuntelemaan pienet (ja isommatkin) kitinät hermostumatta ja on vaan tyytyväinen kun lapsi tyytymättömyytensä ilmaisee. Aina välillä pitäisi pystyä pysähtymään ja kovan raivarin keskelläkin joskus vaan laittaa kiukkuhanskat naulaan ja ajaa känkkäränkät lepikkoon ja halia ja rutistaa vastapainoksi. Kunpa muistaisin tämän.

Voih, muuten sitä Iin vierastusta, hellunen. Siljankin alaleuka vapisi, kun joskus tulin suihkusta pyyhe päässä, yleensä en sitä turbaania laita. Mutta oli kyllä Iitä vanhempi.

Ihana, kun Leo on edelleen niin tohkeissaan kitaroista ja soittajista ja kiva kun pääsitte katsomaan. Ja Kaisla kohtaa idolinsa, äitikin varmaan nauttii! :D

Niin, herttinen sentään, Lotan ja Matiaksen vuoksi mä tänne vielä tulin onnentoivotuksia lähettelemään, 3 vuotta jo!!! :)

Huihui noita viikkoja ja mä sentään olen vimosena heinäkuulaisten ryppäässä!

Eilen neuvolassa kaikki muut paitsi RR ok. Se huiteli siinä 150/100 paikkeilla, syke 120... Veikkaan että johtui tuskanhikikohtauksesta (niitähän nykyään piisaa), koska kotona oli ok. Sf- mitta oli 35cm (juskasta parhaimmillaan vain 32), hb 128 ja vauvan pää kuulemma heiluu vielä hyvin. No, sen tuntee kyllä. Mulla tota painoa on tullu varmaan 15kg jo, että sais riittää. Nyt sitten neuvolat viikon välein. Tosin mäkin meinasin Mimmun tavoin, että ensi viikonloppuna olis hyvä synnyttää kun ilmat viilenee,heh.

Onnittelut kaikille synttärisankareille! Ai mikäs se Loden synttärilahja olikaan (pisti Hertan kommentti kiinnostamaan)?
Koitahan Hertta olla nyt itse sairastumatta! Milläs viikoilla Hertta syntyikään?

Anteeksi Aniliini kun pyrskähdin nauruun sun mansikkakommentille :) Tietty niitä unelmataloja ilmaantuu juuri kun ei ole mahkuja sitä hankkia, pöh. Ja onnittelut uudesta kamerasta, joskus käy noinkin hyvin. Te taidatte muutenkin kuvata paljon ja nyt vielä enempi.

Mitähän mä heittäisin sukupuoli"arvontaan": Mimmulle tyttö, Hertalle poika, Mannalle tyttö ja Sandelle poika. Pianhan suurin osa selviää, ihanaa!

Meillä myös uppoaa Mimi ja Kuku... äidin mielestä aika raivostuttavia, mutta J on haltioissaan, tykkää niiden lauluista eri toten.

Hyvä, että Sanelman Ii on paranemaan päin. Näin muuten juhannusviikolla unta, missä kerroit olevasi raskaana?!
Kerrohan sitten ohutneulanäytteen tuloksia.

Noi osumat vatsaan on kyllä inhottavia. Muutaman kerran on ollut tosi lähellä, ettei J ole osunut peuhatessaan jalalla vatsaan. Kyllä sitä aika lailla suojelee heti jos joku tulee liian lähelle. Onneksi vauva on mahassa aikas hyvässä suojassa, eikä pienestä hetkahda.

Nyt pyykin ripustukseen, miehet ovat parturissa. Saas nähdä, mimmoset kesätukat sieltä kotiutuu.