Tahkoojaplussat 93

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Molly*

Vieras
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi: 20.9.2008 tyttö ja poika
Sanelma: 15.3.2009 tyttö 50 cm, 3490 g
Molly: 14.4.2009 tyttö 51 cm, 3630 g

Odottajien la:t:
Hertta 4.7.2009
Manna 7.7.2009
Mimmu 9.7.2009
Riinuska 16.7.2009
Sandeman 30.12.2009

Onko juhannuksen jälkeistä elämää täällä? :)

Meillä oli aikaisempia vuosia rauhallisempi juhannus. Ei ollut saunaa eikä aamuun asti valvomista, ei edes sangollista sangriaa - mutta eipä myöskään krapulaa. Vietettiin hyvien ystävien ja hyvän ruuan parissa. Stellan nyyttejä väsättiin grilliin, nam. Vähän viiniä ja frozen lime margarita sentään upposi mullekin :) M käyttäytyi mallikkaasti vieraissa.

Miten muilla jussinvietot? Ootteko palelleet? Piritta ilmeisesti ainakin. Hertoilla(kin) kaupunkijuhannus, oliko kuitenkin mukavaa?

Mua nauratti Mannan korkea alapaine neuvolatädistä johtuen :D Mitä se tunaroi? Vai oliko muuten vaan ärsyttävä/ ei synkkaa kemiat vai mikä? Teillä babyn kanssa kuitenkin molemmilla kaikki hyvin, se on hienoa. On tämä raskaus sullakin mennyt tosi mallikkaasti eikö olekin! Hyvin olet jaksanut. Ja pian se on jo ohi! Saas nähdä saadaanko tähän uuteen ketjuun vauvauutisia jostain suunnasta. Luulisin.

Miten muuten veneily sujui ison mahan kanssa Manna? Oliko paljon aallokkoa? Mä muistan loppuvaiheesta että ison mahan kanssa oli tosi tukalaa mennä autolla sellaisten korkeiden hidasteiden yli, vaikka kuinka hiljaa meni. Jotenkin se vaan ravisti ja heilutti vatsaa epämiellyttävästi varsinkin jos töyssy sattui olemaan joissain parkkitalon kurvissa tms.

Mimmu, toivottavasti pikkuinen pysyy oikeinpäin siellä masussa ja että sun epäilyt V:n diabeteksestä osoittautuvat vääriksi. Onko edelleen juossut paljon pissalla vai oliko se jotain ohimenevää?

Nekulle tosiaan varmasti sopii hyvin Katie Holmes-hiukset. Meinaatko värjätäkin vai saako pysyä nykyisen värisenä? Kiitos rohkaisevista ja viisaista kommenteista tosiaan pumppaus/korvikeasiassa. Mä muistan miettineeni ennen raskautta/vauvaa että en todellakaan ottaisi ikinä stressiä moisesta, mutta nyt kun elän tätä todellisuutta niin jotenkin vaan yritän ja pyrin siihen että koska sitä maitoa kerran on riittävästi omasta takaa niin ei tarvis korvikkeita alussa ekat kuukaudet. Mutta kyllä ne nyt varmaan pian tulee kuvioihin, juuri sen helppouden takia. Jos vauva ei nukkuisi alkuyötä hyvin rintamaidolla niin syöttäisin masunsa täyteen korvikkeella iltaisin (rintamaidon lisäksi) ilman muuta, mutta koska ei ole oikein sitäkään ongelmaa... Itse asiassa viime yö nukuttiin koko perhe 12 tuntia klo 22:30-10:30! Lyhyet imetykset vaan välissä, pätkät about 6 h, 3 h, 3h. Ja M nukkui siis jo sitä ennenkin pari tuntia. Pray to God että tämä jatkuisi! Joutuu koputtamaan puuta.

Mitäköhän muuta. Jotain piti kommentoida, hmm. Ei nyt muistu mieleen - aika yllättävää...

Kaupunkijuhannus alkaa olla takana ja säiden vuoksi pääosin sisätiloissa vieläpä. Tänään oli sentään jo oikein kiva ilma. Tämä hullu odottaja innostuikin sitten eilen ja tänään hoitamaan rästiin jääneitä istutuspuuhia ja ei ole ihan fiksua tässä vaiheessa sellainen ;) Mutta itsepähän kärsii nahoissaan. Vähän supistelikin, mutta kun tuollaisella riehumisella ei saanut sen kummempaa actioniä aikaan, niin epäilen, ettei lähtö tule kyllä vielä ihan lähipäivinä. Varmaan ehdin sinne äitiyspolille tarkastukseen ihan hyvin. Ja tämä kaveri ei siis tee elettäkään kiinnittyäkseen, tosin ei V:kään kiinnittynyt kunnolla ennen kuin synnytyksessä. Mannalla kuullostaa tilanne tässä suhteessa jo paljon paremmalta :)

V on käynyt selvästi vähemmän vessassa ja ollut pirteämpi eikä ole pyytänyt juotavaakaan niin usein. Ilmeisesti siis kyse oli jostain muusta, vaikka miehen kanssa molemmat kiinnitimme huomiota, että reilun viikon jotain outoa oli ilmassa. Mutta huomenna otetaan tosiaan näytteet, niin saadaan sitten varmuus tähänkin asiaan. Vähän kyllä nolottaa, kun tuntuu, että ihan perinteisesti vaivat helpottavat, kun olisi juuri pääsemässä tutkimuksiin, mutta toisaalta olisin tietysti hyvin helpottunut, jos tässä on kyseessä väärä hälytys. Vähän myös stressaa sen aamupissanäytteen saaminen, mutta ei tässä auta kuin yrittää parhaansa.

Molly, ihanat nuo M:n unet! :) Toivon kovasti, että tällä tulokkaalla on myös hyvät unenlahjat. V oli ihan kohtuullinen nukkumaan, vaikkakin alussa yöllä valvottiin välillä parikin tuntia, mutta kun tyttö nukkui kunnon pätkiä eikä yövalvonnoillakaan itkenyt kuin siinä tapauksessa, että yritti laittaa liian pian nukkumaan, niin ei ollut valittamista. Saa nyt nähdä, onko kesävauvan kanssa rytmien löytäminen yhtä helppoa. Itselläni ainakin on tällä hetkellä rytmit ihan hukassa.

Huomentapäivää. Aamu alkoi mahtavalla auringonpaisteella ja tälle viikolle on luvattu hellettä. Jee! Meillä kävi kyllä hyvä tuuri myös juhannuskelien suhteen. Aattona oli pääosin aurinkoista, vasta yöllä alkoi sataa. Lauantaina oli pilvistä mutta silti ihan ok keli. Sunnuntaina taas paistoi aurinko iltapäivään asti ja vasta sitten ripotteli ihan vähän vettä. Muuten kyllä juhannus meni vähän pieleen. Me saatiin joku vatsapöpö jo torstaina ja mies potee edelleen. Lapset pääsivät hyvin vähällä - vain Kaisla oli torstain ripulilla. Mulla ja miehellä oli maha sekaisin koko juhannuksen ja heikohko olo. Pystyttiin aika hyvin puuhastelemaan kaikkea, mutta ruuan ja juoman nautiskelu jäi tällä kertaa kaurapuuro ja mustikkasoppa -asteelle. Pitää ottaa takaisin ensi viikonloppuna, jos kerran kelejä piisaa :).

Lapsilla oli hauskaa, vaikka sukulaisia nähtiinkin sitten aika vähän taudista johtuen. Viihtyvät mökillä kuitenkin mainiosti.

Mimmu, hyvä että V tsekataan kuitenkin, vaikka nyt tuntuisikin hassulta jos oireet ovat vähentyneet. Tietääpähän sitten varmasti.

Molly, ei se vatsallaan nukkuminen ole paha, jos lapsi nostaa päätään. Meillä Leo nukkui suositusten vastaisesti koko vauva-ajan (siis ihan alusta) vatsallaan. Mä olin siitä ajoittain vähän huolissani ja kävin tarkistamassa hengityksen useasti, mutta kun poikaa ei saanut nukahtamaan mihinkään muuhun asentoon. Leo kyllä osasi nostaa päätään tosi hyvin, joten se vähän huojensi mieltä.

Meidän koira sai taas epilepsia-kohtauksen yöllä. Niitä tulee nyt pari kertaa kuussa, joten taitaa olla lääkityksen ottaminen edessä :(. Niitä pitää syödä loppuelämä.

Tarkoitus olisi tehdä tämä ja ensi viikko töitä ja sitten olisi lomailun vuoro. Otan kyllä ensi viikonkin jo vähän lungimmin. Kaipa nuo työt ehtii tehdä elokuussakin!

Unohdin nyt ihan täysin, mitä kirjoituksia edellisessä ketjussa oli ja menee asiat fb:n kanssa sekaisin... no mutta mun mielestä se Vipen ja I:n yhteiskuva oli myös tosi hieno!

Meillä Kaislan mää itte-vaihe vain pahenee. Ihan kaikki pitäisi saada nyt tehdä itse, onnistui tai ei. Ja aivan KAUHEA raivo, jos joku menee epähuomiossa auttamaan. Yleisin meillä kuultu lauseenaloitus on "Kaisla haluaa...". Kyllä tyttö ainakin puolensa pitää, se on vissi.

Kiva kun perunanyyttiresepti sai niin innostuneen vastaanoton. Sen on anoppi jostain lehdestä bongannut pari vuotta sitten.

Nyt taidan lähteä kirjastoon. Mukavaa maanantaita!

Tervehdys naiset.

Kiitos tapaamis kuvista, kauniita naisia ja suloisia lapsia, mahtoi olla kivaa.
Mä en ole oikein kerinnyt kommentoida juttuja ollenkaan, lukenut kyllä olen miltei päivittäin.

Ihana ilma ja aurinko, on tätä odotettu.

Juhannus meni tutulla porukalla mökkeilessä. Vähän kehno oli sää ja mulla oli muutenkin burn out kaiken juhlimisen suhteen ja hiippailinkin pehkuihin samaan aikaan kun muksutkin...muut olivatkin juhlineet aamukuuteen..:)
Meille on sattunut kauhea suma kaikkia juhlia & kissanristiäisiä ja toukokuusta saakka on joka viikonloppu täyteen buukattu, kaikki ovat olleet kivoja juhlia, mutta kohtuus kaikessa juhlissakin sentään. Ensi viikonloppuna olis 2 lasten synttärit, 1 kastejuhla ja 1 rippijuhla. Mun on pakko olla mälsä kieltäytyä ainakin osasta. Äh, kuulostaapa valitukselta heti kärkeen.

Stella, mä oon jo nyt aloitellut ottamaan lungimmin töissä vaikka mä aloittelen lomaa vasta heinäkuun puolessa välissä ja meinasin olla KOKONAISET 4 vko lomalla putkeen, mitä en ole tehnyt ikinä (pl. äippälomat yms), tai tuleehan tuohon muutama pakollinen työpäivä, kun työntekijät eivät ehkäpä ymmärtäisi mun kesälomaani palkanmaksupäivänä ;).

Mulla on joku terveellisyys kausi menossa, on-off tupakointi on nyt totally off. Liikuntakin taas maistuu, illalla pumpin vuoro. Mä oon vähän sitä mieltä, että mun jatkuva väsymys johtuu tuosta kessuttelusta ja vyötärölle talven aikana hiipineistä lisäkiloista. Ja mä en jaksa enään olla väsynyt :)...olipas fiksusti sanottu, mutta ymmärrätte varmaan.

Ja nyt näyttää tulevan pelkkää omaa napaa, niin paljon oli juttuja, ettei meinaa oikein saada mistään kiinni..

Mimmulle vielä tsemppit V:n tutkimuksiin. Toivottavasti kaikki hyvin.

Heipsan!
Meillä taas normiviikko edessä. Ihan jees, kun viimein lupaa lämpöä. Viime vk mökillä oli _hieman_ viluinen, mutta mökki on niin harvoin vapaana, joten mennään silloin kun on mahkuja. Itse asiassa aattona oli paras keli, tanssittiin koko poppoo Tapsaa ja Paulaa terassilla :D

Voi ei, mikä tuuri Stella teillä! Ääh, ei voinut käydä noin. Ja miten mä muistelen, että teillä oli joku vastaava juhla joskus samanmoinen? Eihän noille mitään voi, mutta kyllähän se harmittaa. Onneksi voitte jo paremmin.
Onkohan tytöillä tuo minä itte -vaihe jotenkin voimakkaampi kuin pojilla...? Muistelen vaan, että täälläkin niitä tuntuu enemmän olevan tytöillä, kun taas Masalla ei ollut lainkaan. Nyt kun osaa jo monia juttuja, haluaa tehdä itse. Ja on sit tosi polleena :) Nooh, se näkee sitten Antsun kanssa....Ja varmaan tempera-kysymyskin.

Onpa kiva kuulla, että V:n "oireilut" ovat kuitenkin vähenemään päin. Hyvähän se on saada mielenrauha, vaikka nyt tutkimukset tuntuvat turhilta. Onko sulla Mimmu yhtään fiilistä, kumpi sieltä olisi tulossa? Onko maha esim. samanlainen kuin viimeksi?

Vielökö Stella Leolla jatkuu se musiikki/soitinintoilu? M on meinaan ihan mieletön friikki rumpusooloiluissaan ja kitarasoitoissaan. Koko ajan pitäisi olla jotain soittamassa, ja rumpu tehdään vaikka hillopurkista. Äitin pitää laulaa hoilottaa jatkuvaan ja poitsu vetelee skittaansa. Heh hee, hauskaa. On oikeasti mahtava seurata, miten jostain asiasta voi tulla niin tärkeä, ja tuottaa lapselle suurta iloa.

Mollyn prinsessa se vetelee upeita unia. Just se on hieno juttu, että lapsi rauhoittuu uudelleen uneen helposti syöttöjen jälkeen, ja ylipäätään että syö ripeästi. Muistan kyllä niitäkin öitä, että tississä roikuttiin useita tunteja. Huvituttina joo, muttei sitten suostuttu nukkumaankaan...öö siis olemaan hiljaa.
Miten M:n puklailu Molly? Vieläkö on jatkunut?

Masa nukkuu pitkästä aikaa päiväunia. Onneksi suostui helposti, vaikkei ole reiluun vk:oon nukkunut. Mökillä oli niin mukava saada muksut petiin ajoissa, että voitiin vielä kahden grillailla, ja väliin saunoakin. Teki hyvää sellainen kahdenkeskinen aika. Kummasti sitä vaan rentoutuu eri tavalla, kun pääsee pois kotiympyröistä. Kotona kun helposti puuhailee jotain puolille öin asti.

Taidan keittää kahvet. Voikaas hyvin odottajat!

Ihana toi Masa, veteleekö se ilmakitaraakin jos ei hillopurkkia tms. soitinta ole ulottuvilla? :) Mitä sä muuten Piritta laulat? Jotain Vilkkumaata ja mitä radiossa sattuu soimaan vai jotain lastenlaulujako? Mä vähän säälin tätä meidän M:a kun en osaa oikeestaan yhtään lauluja enkä tykkää laulaa. Kyllähän mä väkisin jotain yritän, mutta ei oikein tuu luonnosta ja sit unohdankin. Joitain loruja lausun ja olen keksinytkin päästä kaikenlaista esim. iltarutiiniin kuuluvaa. Mutta ne laulut...

Kiitos kysymästä P, M:n puklailut on itse asiassa helpottanut! En tiedä voiko oikeesti johtua siitä osteopaatista! Hienoahan se olis jos se siitä johtuu. Mulle opetettiin myös viime viikolla vauvahierontaa (muutamia liikkeitä) vatsavaivoihon ja olen hieronutkin, tiedä sitten voiko sekin osakseen auttaa. Nekku, teidänkin tuttujen ruokalautasenkokoiset puklut helpotti mun mieltä ja tuskaa. Eihän nämä sit oo siihen verrattuna mitään. On ehkä just 5-10 sentin plänttejä kun landaa lattialle, aika pientä sit vaikka kaaressa lentääkin, ja niitä tuli useasti. Mutta ei tosiaan nyt lähipäivinä yhtä paljon kuin viime viikolla kun siitä olin huolissani.

Anteeksi nyt tulee kakkajuttua taas, mutta kertokaa nyt kokeneemmat voiko vihreä kakka olla ihan normaalia ja onko teidän muksuilla ollut? M:llä on aina silloin tällöin. On kyllä muuten aivan normaali oma itsensä mutta jonain päivinä kakka on vihreää. Lääkäri sanoi, että voi olla ettei se tarkoita yhtään mitään, siis ihan normaalia. Tai sitten voi olla joku pieni virustulehdus tms pöpö joka menee ohi?

Jotain piti vielä taivastella.... Hmm. Niin joo, niitä pikkuprinsessan hyviä öitä. Välillä sen ekan 6-tunnin pätkän jälkeen on kyllä aika harmillisen pirteä. Imetän n. 20 min (sitä ennen on voinut olla vaipanvaihtokin jos tavaraa) ja sen jälkeen hän voi kyllä tapittaa hereillä tyyliin puoli tuntia ja jutella/huudella sieltä pinniksestä. Että jonkin aikaa saa itsekin pyöriä sängyssä ja nousta välillä rauhoittamaan ja hyssyttämään sellaisina öinä. Meidän väliin se jää usein aamusyötön jälkeen sitten hymyilemään ja puhelemaan aguu-juttujaan ja jatketaan kahdestaan sit unia kun mies lähtee töihin.

Sanelma, miten pikku-I:n yöt nytten? Onko vaihe ohitettu ja lyhyet pätkät jäänyt taakse?

Kyllä mua jännittää odottajien puolesta, että kenelleköhän tulee lähtö ja milloin!! Laitattehan jollekin meistä tekstiviestiä sitten että voidaan täällä hehkuttaa jo ennen synnytysraportin saamista :)

No niin, kaksi viikkoa tasan laskettuun aikaan. Eli neljässä viikossa pitäisi olla tämä projekti sitten seuraavassa vaiheessa :) Jotenkin on kyllä ihan epätodellinen olo, varmaan ainakin osin siksi, kun tuo neiti-ihminen on pitänyt niin touhuissa, ettei ole paljon ehtinyt mietiskelemään asiaa.

V selvisi puhtain paperein testeistä eli jostain muusta näyttäisi olevan kyse. En kyllä yhtään tiedä mistä, mutta kun tilanne näyttäisi nyt normalisoituneenkin, niin eipä tuosta kannattane stressata tällä erää sen enempää. Neuvolassa koin kyllä vähän kauhun hetkiä. Hoitaja otti ensin verinäytteen sormesta ja sanoi, että ihan normaali arvo. Sanoi sitten vielä, että ei siinä pissanäytteessäkään mitään ole, kun ei tässäkään ollut. Sitten mentiin vessan takahuoneeseen ja hoitaja alkoi tikutella pissanäytettä. Katseli, ihmetteli ja haki toisen hoitajankin ja taisi kokeilla toisen tikunkin. Siinä kohtaa meinasivat polvet mennä veteliksi. Sitten löysivät toisen purkin toisenmerkkisiä tikkuja ja se näytti ihan negatiivista, joten heillä oli mennyt se yksi paketti niitä tikkuja ilmeisesti pilalle, olivat kai päässeet kostumaan. Ehdin kyllä oikeasti jo pelästyä, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Tuo meidän lastenneuvolan hoitaja on kyllä niin ihana, ei yhtään nurissut, rohkaisi vain, että kyllä nämä kannattaa tarkistaa ja näin ne vaivat löydetäänkin, jos niitä on. Muutenkin on kyllä tosi mahtava tyyppi :)

Piritta, meillehän on ultrissa arveltu tyttöä, mutta huonosti on näkynyt ja muutenkin on lähipiiristä kokemusta, että on sanottu tytön olevan tulossa ja onkin tullut poika, joten yritän suhtautua avoimella odotuksella siihen, kumpaa merkkiä tulee. Raskaus on ollut aika samanlainen, tosin pahimman makeanhimon ajankohta on vähän eronnut (ensimmäisessä pahin makeanhimo oli ihan lopussa, nyt pahin tuntuu menneen jo ohi, voi kyllä johtua vuodenajastakin). Pahoinvointia ei nyt ole ollut senkään vertaa kuin ensimmäisestä. Vatsaan on tullut ihan selkeä sellainen tumma viiva (mikä linea negra se lienee), vaikka ensimmäisestä ei tullut ollenkaan. Vatsa tuntuisi olevan taas ihan tuossa edessä, mutta ehkä vähän alempana, arvatenkin johtuen palautumattomista vatsalihaksista. Eli en osaa kyllä sanoa, ovatko merkit samat vai eri, joten kuten sanottu, odotellaan, kyllä se neljässä viikossa selviää ;)

Hyvä, että Mollyn M:n puklailut ovat rauhoittuneet. Vaikka tosi monilla vauvoilla on hyvinkin paljon puklailua, niin aina se pelottaa. V:n vauva-ajoista on tietysti hirveästi aikaa, mutta muistaisin, että kakka oli joskus sellaista tumman vihertävää, yritin epätoivoisesti tutkia, onko se vihreää vai ei ;) Jotenkin hämärästi muistan kuulleeni, että vihreä lima kakan seassa voisi viitata johonkin allergiaan, mutta en ole nyt kyllä yhtään varma. Sen sijaan itse kakan väristä en osaa sanoa mitään.

Ja mitä raskauteen tulee, ei mitään uutta länsirintamalla... No, ehkä liitoskivut ovat hieman hankaloituneet ja lämmin ilma sai taas turvotukset pintaan, mutta V:stä nämä oireet ilmenivät paljon aikaisemmassa vaiheessa. Emme siis pidättele hengitystämme.

Iltamia täältäkin, Juhannus ohi ja arki alkanut. Jotenkin juhannus tuli tänä vuonna niin varkain ja oli tosiaan erilainen , kuin yleensä. Perjantaina kestittiin vieraita kotona 2.30 saakka ja lauantaipäivä oltiin iltaan saakka saaresa, jossa oli huima helle. Välill jopa kuuma, kun ei tuullut nimeksikän. Venematka meni hyvin ja rauhallisesti, molemmilla eli mulla ja koiralla :)

Hauskalle kuulosti Piritan ja poppoon jussi keleistä huolimatta. Ilmeisen musikaalista sakkia:) Mä olen suomi-iskelmäfani ja se musiikki kuuluu kyllä kesään; Kaket ja Paulat..heh heh* Matsku taitaa olla tosissaan innostunut musiikista. Kaverini samanikäinen poika on myös kitaravirtuoosi ja soittaa "Taivas lyö tulta"-biisiä innoissaan.

Stellan porukalla vastustaa tautien kanssa, voi harmi. Paranemisia sinne.

Mariska saanut liikuntainnostuksen. HyväHyvä. Kun hyvän draivin saa päälle, niin sitä oikein hurahtaa. Ja hyvähän se kessuttelukin on jättää. Täällä mies on "lopettanut" ja välillä kuitenkin tupruttaa..etenkin jos ottaa alkoa, niin jo syttyy. Helposti karkaa käsistä..

Hienoa kuulla, että Mimmun likalla kaikki ok. Ja saa nyt nähdä, kuka meistä ekana on synnytyspuuhissa. Mulla ilmeisimmin kanssa liitoskipuja, kun alapääässä vihloo kellessä _ilkeästi_? Vauva myös pönkää paljon ja koko vatsa on kovilla. Perjantaina on neuvola; sanoi katsovansa terkka kohdunsun tilanteen silloin? Olisi hyvä, jos samalla saisi synnytys vauhtia...Tuntuisi kyllä nyt raskalle ajatukselle, että voisi mennä vielä kuukausi, jos menee 2 vkoa yli. EiEi....Mutta ilmeisimmin ensisynnyttäjällä ainakin useimmiten menee yli. Huoh* Joka päivä toistan saman fraasin miehelle "Tänään olisi hyvä päivä synnyttää.."

Mahtavat kelit tosiaan. Jäätelöä kuluu paljon. Ja juomista. Ja sitten vessaan. Jatkuva kierre..

Mollyn tytöllä hienot unet ja onneksi puklailun suhteen rauhallisempaa. Miksei osteopaatti olekin voinut auttaa, ihan hyvin. Pääasia, että on helpompaa. Ihania nuo aguu-tuokiot, voi suloista.

Mitä kesälomasuunnitelmia ihmisillä on? Meillä ei luonollisesti mitään :) No, jotain pientä varovasti suunniteltu, mutta katsotaan miltä elämä näyttää loppukesästä.

Korkkaan päivän. Hyvähyvä Mariska! Munkin pitäisi aloittaa jumppa, pilates, uiminen tai jotain taas. Siitä tulee niin ihanasti lisäenergiaa ja kuten Manna sanoi sitä addiktoituu siihen adrenaliiniboostiin kunhan vaan pääsee alkuun.

Hienoa Mimmu, että V sai puhtaat paperit!

Ihania kesäkuvia Pirittalta! Anna on NIIN iso tyttö jo! Aivan ihanat valkoiset pienet hampaat tytöllä kun hymyilee :)

Manna, sä olet jaksanut huidella koko juhannuksen! Ajattele, vaan pari viikkoa laskettuun aikaan kuitenkin! Meidänkin pikkumini pönkäsi kovasti lopussa ja painetta ja liitoskipuja ja vihlaisuja ja sukkapuikkokipuja oli alapäässä, huh. Mutta kyllä on komiat viikot odottajilla :) Tänäänkin olisi varmaan ihan hyvä päivä synnyttää :)

Mitä kesä(loma)suunnitelmia porukalla tosiaan? Mähän täällä "lomailen" M:n kanssa vaan ja puuhaillaan arkisia juttuja ja tavataan kavereita. Ajattelin aloittaa vesikokeilut uima-altaassa M:n ollessa 3 kk ja hänen saatuaan tietyn rokotuksen, jos pitelee hyvin niskaa ja päätä itse siinä vaiheessa. Mies ottaa ennenkuulumattomat kolme lomaviikkoa putkeen elokuussa jolloin sit reissataan sukulaisia ja ystäviä tapaamaan :) Me tytöt lähdetään matkaan jo 1,5 viikkoa aikaisemmin, mies tulee perässä. Toivottavasti matka kahden kesken menee hyvin. Eiköhän.

Mitä muille kuuluu? Ansku, yhtään valoisampaa jo? ;)

About tuhat juttua muhjuna päässä, mutta jos edes jotain… Nauroin ääneen teidän juttuja, Mannan alapainetta ja Masan soitantoja ja vaiks mitä.

Kotiin palattu. Juhlittu juhannusta ja risteilty Ruotsiin ja takaisin. Molemmat onnistuneita settejä, mutta ihana oli palata kotiin, kun sitä on menty paikasta toiseen niin kaipasi jo omaa sänkyä ja kaiken helppoutta kotona. Lotta oli taas niin loistavaa seuraa reissuilla. Laivalla oli Muumeja ja se into heitä kohtaan oli hellyttävää, tippaa puski linssiin monta kertaa.

Ankeus Stella porukan tautia! Mäkin muistelen, että teiltä meni joku muukin juhlapäivä potiessa.

Mutta hitsin vitsit, nythän täällä alkaakin todelliset piinaviikot meille hulluille, kun odotellaan, mistä suunnalta saadaan ekat uutiset uudesta ihmisestä! Neljä tarinaa tulossa, käsittämättömän hienoa.

Manna, tosiaan yksi mun tuttu on_hyvin_ paljon sun näköinen. Voisin joskus yrittää kaivella jonkun kuvan ja laittaa sulle, niin näkisit, oletko samaa mieltä. Hauskaa, jos muistutan jotakuta. ;-D

Molly, kysyin vielä mun “pulauttelevan vauvan” äidiltä. Heillä pulauttelua kesti pari kk kiinteiden aloittamisen jälkeenkin. Puklua tuli kuulemma myös muuten kuin ruoan jälkeen. Hän vannotti kertomaan sulle, että oleellisinta on, että vauva kasvaa. Siinä terveiset, ollos hyvä.

Vihreä kakkaa tulee käsittääkseni (etenkin imetetyiltä?) vauvoilta toisinaan ja johtuu etu- ja takamaidon määrästä, en muista miten päin se meni, että kumpaa ollut paljon. Mutta ihan normia on.

Oi, oi tätä keliä! Rannalle kirmattiin heti tänään. Tällaisena Suomen kesä on niin parasta. Mää olen sitä huokaillut ainakin sata kertaa tänään ja jatkan varmaan samaa rataa jokaisena hellepäivänä…

Molly, en mä taida värjätä, muutenhan mua ei kato erota Holmesista tuolla katukuvassa…hih. Ei vais, väri olkoon oma. Mutta kiitsa, jatkan kasvatusta. Lotta toisinaan hermostuu, kun aika usein lainaan hänen pinnejään.

Meillä ei ihmeitä lomasuunnitelmia, mökkeillään varmaan paljon. Mies jäi just lomalle, pitää eka 4 vkoa ja sit 3 vkoa töissä ja sit taas 4 vkoa lomaa. Isä-kk + vuosiloma on loistohomma. Ja meitsihän onkin nyt “töissä”, jotta palkka juoksee, jee jee.

Odottajille hyviä vointeja ja mahtavia synnytyskokemuksia, jos lähtö tulee! Muille hyviä öitä ja ihania kesäpäiviä!

Molly, meidän toisella pojalla oli kakka usein vihreää. Mulle sanottiin, että se johtuu ilmasta. Osteopaatin käsittely ja sun hieronnot saanet ilmat kunnolla liikkeelle M. kropassa ja puklailun tarvekin siten vähentynyt. Tällaista maalaisjärjellä pohdintaa, mutta josko ois vähän perää.

Hellurei ja hellät tunteet!
Komiat on viikot joo, ehkä viikon päästä voisi jo jotain tapahtuakin - jollekulle meistä.

Meidän juhannus ei paljon eronnut tavallisesta viikonlopusta. Aattona päästiin vähän tunnelmaan, kuultiin live-humppaa ja lapset pääsivät hevosajelulle. Kokon sytyttämistä ei enää jääty odottamaan. Meillä kotona syötiin ystäväpariskunnan kanssa uusia perunoita ja silliä. "Meidän" (eli mun vanhempien) mökillä oli ollut hinot ilmat, no, ensi juhannuksena sinne sitten taas.

Sunnuntaina piti päästä vähän ihmisten ilmoille, pikniköitiin Töölönlahdella ja käppäiltiin kaupungissa vähän liikaakin, olin nimittäin aivan puhki loppupäivän. Täytyy se nyt myöntää, etten jaksa pitkiä kävelylenkkejä, paikat kipeytyy. Herttaa kun odotin, niin olin viimeiseen asti tosi hyvässä vedossa. Mies sairastui su-iltana ja on ollut kuumeessa nyt pari päivää.

Harmi, etten kesäaleenkaan jaksa lähteä, oletteko käyneet ja tehneet löytöjä?

Mulla pyörii viimeistä pikkuiset vauvavaatteet koneessa ja sairaalakassin sisältöäkin olen kirjannut ylös. KUinkahan nopea lähtö sitä tulee toisella kertaa? Kättärin ohjeessa sanotaan, että jos on ollut supistuksia 10 min. välein vähintään tunnin koko ajan voimistuen. Voiko tosiaan olla että ekoista supistuksista jo tunnin päästä pitää lähteä? Voi tulla hoitajalle kiire tulla meille...

Kiitos tosi paljon kuvista! Tapaamisen kuvia oli kiva katsella: kauniita naisia ja ihania lapsukaisia :). Vau, miten Anna onkaan kasvanut. Söpö! Ja Matias isoa poikaa pyöränsä kanssa. Yritin kovasti kuvista vakoilla, miltä teidän uusi koti näyttää ;). Hinoltahan se. Koskahan pääsis visiitille..

Mimmu, hyvä, että V:lla kaikki hyvin. Mun siskon tytön diabetes todettiin alle 1v. Juomisen ja pissaamisen lisäksi kuulemma yöt muuttuivat todella levottomiksi. On se kyllä kurja sairaus, kun on sitten lopun elämän.

Molly, kyllä muistaakseni vihertävää kakkaakin tuli H:lla pikkuisena ja vieläkin.. Hienoa, muuten, että puklailu vähentynyt. Olisi itsekin ollut ihan samanlainen hermoheikko, jos H:lla olisi tehnyt samaa :). Toi painonnousu kuitenkin kai on tärkeintä, että kaikki on hyvin.

Huomenna uimaan maauimalaan, H tykkää niiin paljon. Ja onneksi on ihan meidän lähellä, äitikin jaksaa köpötellä.. Helle!!

Voe mahoton, mikä sää! Kyllä meidän kelpaa :).

Tosiaan komeat viikot odottajilla. On se kyllä mahtavaa, että vauvoja tulee taas, niisk!

Tosiaan, Nekun hiukset ovat kyllä tosi kivat ja sopivat sulle hyvin. Se Holmesin lyhyt polkkamalli on musta tosi kaunis ja sopii sun kasvoille varmasti. Mä aina ihailen lyhyitä hiuksia silloin kun ne sopivat täydellisesti kantajalleen. Itselleni ei lyhyt tukka sopisi, kun on tämän mallinen naama.

Kiitos Piritalle kuvista! Anna oli tosiaan kasvanut ja ihanat helmihampaat vilkkuivat. Aika paljon Annassa on Masan näköä. Voi vitsit muuten näitä meidän kitarapoikia! Leo tarttui eilen uudessa päiväkodissa (oltiin tutustumassa) heti puiseen kitaraan ja veti kunnon soolot.

Mä en muistanutkaan tuota vihreän kakan "analyysia", mutta Nekun puheet etu- ja takamaidosta kuulostavat tutuilta. Jos kakka on limaista, niin silloin lienee kyse jostain pöpöstä.

Kakka-asioista puheen ollen: Kaisla on viimein tajunnut, mitä potan kanssa kuuluu tehdä! Nyt on monena päivänä tullut tuotos sinne ja tyttö on yhtä hymyä onnistumisen jälkeen. Jee. Tutista luopuminen on mennyt muuten loistavasti. Nyt kiukku on jo vähentynyt eikä enää kysele tutin perään. Nukahtaminenkin menee ihan järkevästi.

Mä hingun kesäaleen ihan hirveästi etenkin nyt kun tuli lämmin. Kaapissa on vain vanhoja rytkyjä. No, pari paitaa ostin viime viikolla, mutta ne taisivat olla normaalihintaisia. Lapsille löysin kivoja merkki-t-paitoja 40 % alennuksella ja Kaislalle Timberlandin sandaalit.

Nyt sitten imetään itseemme valoa ja lämpöä. Mukavaa päivää!

Hienoa, käytin juuri puoli tuntia teidän juttujen kommentointiin ja katosivat avaruuteen. Shit, harmittaa. Yritin vielä kopioida, mutta oli jo myöhäistä :(

Koitan laittaa lyhyesti uudelleen....

Terveiset siis Saaristomereltä, tällä ilmalla täällä kelpaa!
Leo ei ole kovin tyytyväinen, ei syö ja on muutenkin kovin äkäinen. Syömisen vähyydestä en sinänsä ole vielä huolestunut, mutta tietysti herää sitten yöllä ja haluaa maitoa ja onhan se syöttämisen yrittäminen superturhauttavaa, kun toinen vaan huutaa :/ Saattaahan se olla hampaistakin kiinni, mutta epäilen, että vähän oireilee tätä äkillistä maisemanvaihdosta. Toivottavasti menee pian ohi ja sais vähän nauttiakin tästä. Pääsi jo nakuilemaan ulos ja siitä nautti kyllä kovasti :)

Kiitos vaan vastalauseista mun kuvien suhteen, se tosin ei ollut mun tarkoitus, en siis kerjännyt kehuja!! Mä vaan en oikeasti oikein onnistu kuvissa, aina on jotain hassusti :)
Nekku, mä en osaa kuvitella miltä ne hiukset sulla näyttää, laitahan sitten kuvaa jossain vaiheessa. En tosin huomannut tapaamisessa, että sun hiuksissa ois ollut jotain vikaa, hyvältä näyttivät :) Niin ja onko sulla oikeasti oma väri, että et värjää hiuksia ollenkaan??!
Stella, mulle parturi on joskus sanonut, että lyhyet hiukset sopii kaikille, kun taas pitkät harvoille. Kyse on vaan oikean mallin löytämisestä ja niitähän lyhyissä riittää. Saattaahan tuo olla tottakin? Pitäisi kai itsekin jossain vaiheessa lyhentää, ei oikein sovi pitkät hiukset vähän vanhemmalle naiselle... ehkä ehdin vielä muutaman vuoden pitää. Niin ja tietysti poikkeuksiakin löytyy, mä tosin en kuulu niihin :)

Kiva, että Mimmun tytöllä kaikki hyvin, onhan tuollainen hyvä tarkistaa, vaikka saattaa itsensä vähän hassuksi tunteakin.
Molly, tosi kiva jos puklailu on helpottanut ja hierontaopastus oli varmasti hyödyllistä! Miten mä muistaisin, että Leon kakka oli aika vihertävää melkein koko täysimetyksen ajan...

Nyt en muista enempää, enkä ehdikään. Me jatketaan rauhallisesti kohti Maarianhaminaa, Tukholma jää tällä kertaa käymättä :(
Ihanan aurinkoisia päiviä kaikille!!

Beckiä samalla silmäille kirjoittelen..

Hiuksista puhetta..Mä hiukan kasvatan, johtuen laiskuudesta, koska ajattelin, että on helpompi kietaista tukka ponnarille. Tosin pitkäksi en aio hiuksia päästää, mulla ei tule "hyvä pitkä tukka", vaan alkaa jotenkin katkeilla. Nyt raskausaikana on ollut entistä paksumpi tukka, saa nähdä jos/kun imettää, että miten käy. Toisillahan alkaa lähteä paljon. Mä ihailen hyvin leikattuja ja kivoja lyhyitä hiuksia; en siis ihan kynittyjä, mutta sellaisia hiukan pidempiä lyhyitä malleja. Ne on jotenkin niin pirtsakoita, kun kantajalleen sopii. Myös Martha Louisella on aina tosi kivasti leikattu tyyli. Heh, mua nauratti Stellan kommentti "tämän mallisesta naamasta :D"..

Ihanalta kuulostaa gissan matkailu, ainakin näin kuvitelmana, kun seilaatte rauhallisesti tyynessä aurinkoisessa säässä :) Kurjaa, jos Leo protestoi. No, jospa se tasaantuu ja alkaa sujua pojallakin paremmin matkanteko. On se muutos kuitenkin pienelle. Nauttikaa ja olkaa turvallisesti vesillä.

Nekku, laita vaan kuva. Olisi hauska nähdä, miten näet minut toisen ihmisen kanssa samannäköisenä. En vieläkään saa päähän ketä sä muistutat mulle, mutta jotain tuttua sussa on ollut koko ajan. Laivailu olisi ihan kivaa vaihteeksi, vaikka vasta syksyllä me ennen hoitoaja oltiin Tukholmassa. Mukavaa oli, tosin Siljan seisova pöytä oli huonontunut :/

Kiitos Piritta kuvista. Ihanan nököhammas Anna :) Suloinen kuin mikä. Ja Matsku se jaksaa mua hurmata uudelleen. On niin komea poika, että olen ihan myyty noiden silmien ja hymykuopan edessä. Voisin kuvitella Matskulle polvihousut ja henkselit sekä Eemeli-hatun päähän; oikea vanhan ajan pikkupoika:) Iiks!

Kakka-asiat on mulle hepreaa, ei heru kommenttia. Heh heh..

Kiitos Molly, mä olen omastakin mielestä ollut aika reipas, vaikka nyt alan uuvahtaa. Selkä väsyy, alapää paukkuu liitoksistaan (!) ja vihloo. Vatsa on tosi kova ja pikkuinen pönkää, mutta ei niinkään enää kylkeen. Viimeyönä taas näin unta pienestä pojasta. Niin varma poikaolo on, ettei ole totta. Ja yhtään kunnon nimeä ei ole pojalle vielä! Yritän ajatella myös tyttöä, mutta kun niin voimakkaasti tuntuu vaan pojalle. Molemmat tietty tervetulleita, sen nyt varmaan kaikki tajuaa, mutta se fiilis on niin voimakas. Yöt menee hyvin eli n. 6 x vessassa ja juomassa, nukun kuitenkin 9 tuntia. Saan hyvin unenpäästä kiinni, vaikka zombina lyllerrän vessan ja keittiön välillä. Jääkaapissa pitää olla kaikenlaisia juomia, kun tekee mieli; eri tuoremehuja, karpalomehua, mustaherukkamehua, vissyä, limsaa...Ja kylmää tietenkin.
Komeat on viikot; kunpa saisi jo mennä tositoimiin. Mielessä käy jännitys usein, huoli ja ajatus, jos kaikki ei menekään hyvin, mutta yritän ajatella avoimesti ja myönteisesti. Tämä vauva on niiiiin rakas ja niiiiin tärkeä, että kestän vaikka mitä hänen vuokseen.

Nyt täytyy keskittyä Beckiin, vaikka aikasemmin on sama leffa tullut nähtyä...

Ihan lyhyesti tässä äitiyspoliklinikkakäyntiin valmistautuessa kadehdin Mannan unenlahjoja. Itse nukun todella huonosti, tosin taisin jo aiemminkin manailla, että minulla on yleensäkin valoisana alkukesänä vaikeuksia pysyä unirytmissä. Nytkin väkisin menin illalla puolen yön aikaan nukkumaan, vaikka univelkaa oli melkoisesti edellisiltä öiltä. Tällä kertaa heräsin vain kerran yöllä vessaan ja nukuin jopa viiteen. Sitten heräsin ja ei taas nukuttanut yhtään. Päivällä tulee kyllä sitten nukuttua puolen tunnin - tunnin päiväunet V:n kanssa. Vielä ei olo ole ihan hirveän zombi, mutta vähän pelottaa, että huonot unet vievät voimat sitten varsinaisessa koitoksessa...

Pikainen hei!

Meillä on täällä pakkauspuuhat täydessä käynnissä, ensi maanantaina lähdetään takaisin Suomeen. Meillä ei aluksi ole nettiä ja muutenkin mökkeillään koko heinäkuu, joten olen lähes totaalipimennossa elokuulle saakka.

Molly, E:llä oli myös vihreää kakka lähes aina ekat puoli vuotta. Hiljattain on muuttunut normaalin väriseksi. Ilmasta se aiheutuu, tai jos kakka on kovin pitkään suolessa. Se voi viestiä myös maitoallergiasta, mutta tuntuu kuitenkin olevan aika yleistä ilman mitään allergioitakin. Osteopaatti on tosi jees, varsinkin jos toimii! Mun hyvä ystävä Suomessa on vauvoihin ja lapsiin erikoistunut osteopaatti :)

Toivotan hurjasti lykkyä ja jaksuja meidän odottajille. Vauvauutiset kuulen sitten, kun joskus pääsen linjoille :) Oikein hyvää kesän jatkoa kaikille!

Heipat täältäkin päin. Nyt tulee omaa napaa. Kotiuduimme juuri sairaalasta I:n kanssa. Kaikki alkoi viikko sitten torstaina, kun tytölle alkoi ilmestyä pienen pieniä verenpurkaumia iholle. Ensin kasvoihin, sitten käsiin ja jalkoihin ja lopulta jo myös vatsaan ja selkään, korvanlehtiin jne. Maanantaina soitin neuvolaan, josta käskettiin heti lääkäriin. Maanantaina lääkärissä käynti ja koska I oli koko ajan muuten täysin normaalivointinen iloinen oma itsensä passitti lääkäri meidät vielä kotiin ja käski tarkkailla tilannetta pari päivää. No kotimatkalla tuli sitten verenpurkauma silmään ja kieleen, joten soitin saman tien uuden ajan lääkärille tiistaiaamuksi. Tiistaina sitten lääkärin jälkeen verikokeisiin ja virtsanäyte annettiin myös. Sitten kotiin.

Iltapäivällä lähdimme koiran kanssa eläinlääkäriin (kilpirauhasen syöpäkasvain epäily) ja siellä sitten juuri, kun koiruus oli nukutettu biopsian ottoa varten, soi puhelin, ja lääkäri soitti verikokeiden tuloksia. Saman tien lastenpolille päivystyslähetteellä. Tromposytit veressä lähes nollissa ja siitä johtuen noita verenpurkaumia koko iho täynnä. Hirveä hässäkkä ja järjestely, että sain koiran hoitoon ja sitten kiidettiin I:n kanssa polille. Oltiin sentään valmiiksi kaupungissa, joten matka TAYSiin oli lyhyt.

TAYSissa sitten suoraan lääkärille ja ottivat meidät heti sisään osastolle verenvuotoriskin vuoksi. Diagnoosi idiopaattinen trombosytopenia, eli infektion tai tässä tapauksessa ilmeisesti keskiviikkoisen rokotuksen laukaisema tila, jossa elimistö hyökkää itseään vastaan ja alkaa tuhota veren verihiutaleita. Tiistaina heti aloitettiin illalla lääkitys (immunoglobuliinia) ja eilen aamulla arvot olivat onneksi jo nousussa. Annettiin kuitenkin vielä toinen annos lääkettä suoraan suoneen tiputuksessa ja jäätiin vielä toiseksi yöksi osastolle. Tänään päästiin sitten kotiin, kun arvot olivat edelleen kohonneet. Viikon päästä kontrolli verikokeet.

Voi että oli muuten aika kamala tiistaipäivä. Meinasi ihan tosissaan loppua meikäläiseltä aivokapasiteetti näiden kaikkien ikävien uutisten käsittelyssä. Mutta onneksi nyt näyttää jo valoisammalta. Vähän tietysti huolestuttaa, että kuinka krooninen vaiva tästä pikku-I:lle tulee. Että ollaanko tiputuksessa jokaisen nuhan ja flunssan jälkeen. Rokotusohjelman jatko on vielä vähän harkinnan alla.

I oli kyllä koko sairaala vierailun ajan erittäin reipas ja aurinkoinen. Häntä tuntui vain saamansa huomio innostavan. Se auttoi kyllä äitiäkin jaksamaan. toki hoitotoimenpiteet välillä vähän itketti.

Mutta nyt ollaan siis onneksi kotona ja yritetään päästä kiinni taas normaali arkeen. Palailen muihin kysymyksiin myöhemmin. Mollyn kysymyslistan kopsasin edellisestä ketjusta talteen ja vastailen niihin kun kerkiän.

Odottajille taas tsempit viimemetreille.

Voi apua tuota I:n tapausta. Toivottavasti nyt ei mitään jatkuvaa ongelmaa tule... On sulla ollut kamala päivä... Hienoa, että saitte nopeasti hyvän hoidon ja I oli hyvillä mielin!

Mun piti eilen vielä odottajille toivotella jaksuja. Mä itse fiilistelin jussina omaa oloani vuosi sitten, oli se jännää kaikin puolin, kun ei tiennyt koska lähtö tulee. Hyvää vointia kaikille, etenkin näissä lämpötiloissa ottakaa rauhallisesti!!

Palaan taas...

Voi hyvänen. Ihan kylmät väreet meni, kun luin Sanelman viestiä. Huh huh. Kyllä tuossa tosiaan on varmasti ollut säikähtäneenä ja totaalisen huolissaan pikkuisesta. Luojan kiitos, että dg selvisi noin pian ja saatiin aloitettua hoito heti. Nyt onneksi kaikki alkaa korjaantua. Nyt peukut ktrlverikokeeseen, että kaikki olisi ok ja trombosyytit tasoittuneet. Kuinka harvinasta tuollainen on? Trombosytopenia ei niinkään, mutta rokotuksen aiheuttamana ? Kovasti tsemppiä ja jaksamista. Miten koiran kanssa? On teillä murhetta ja mietittävää ollut.

Nasuppi palaa kotimaan kamaralle:) Tietenkin sekaisin fiiliksin, varmastikin. Tervetuloa kotiin kuitenkin:)

Mimmu..Viimeyö menikin poskelleen. Nukahdin n. 4.30!!! Valvoin siis lähes koko yön. Ja aamulla klo:9 koira tassullaan herätti emäntänsä..puuh* Kuljin yöllä ikunasta ikkunaan ja katselin valoisaa kesäyötä ja mietin vauvaa. Ajattelin, että olisi hyvä aika lähteä synnyttämään:)

Ihan kamala tuo I:n tapaus, minä olisin varmasti pelästynyt puolikuoliaaksi, sen verran oudolta oireelta kuulosti, mutta onneksi saitte kuitenkin noinkin pian oikean diagnoosin ja hoidon, ennen kuin ehti sattua mitään pahempaa. Toivottavasti tuosta ei tosiaan tule mitään toistuvaa harmia.

Manna, olen pahoillani, ei ollut tarkoitukseni kadehtia yöuniasi pois ;) Toivottavasti saat ne heti ensi yönä takaisin. Ihan vilpittömästi ihanaa, että joku sentään saa nukuttua.

Äitiyspolikäynti oli varsin vauhdikas, ei siellä paljon ylimääräisiä tutkittu. Mutta se nyt kuitenkin selvisi, että pikkukaveri on tällä hetkellä raivotarjonnassa (hyvä), mutta vielä kovin ylhäällä (ei niin hyvä, teoriassa voi vielä pyörähtää, vaikkei tässä vaiheessa enää niin todennäköistä olekaan). Kohdunkaula on pehmeä, mutta sitä oli vielä useampi sentti jäljellä (2-3 cm), kohdunsuu sormelle auki, mutta ilmeisesti edelleen vain ulkopäästään, tämä jäi vähän epäselväksi. Lääkäri tosin sanoi, että näin uudelleensynnyttäjällä tilanne voi edetä nopeastikin - tai sitten ei ;) Ei siis mitään valoa aikataulupuolelle, paitsi että tuskin ensi yönä vielä lähdetään. Muuten kaikki oli oikein hyvin, mutta verenpaineissa taisin tehdä tämän raskauden ennätykset. Pitäisi varmaankin ainakin yrittää keksiä jokin keino yöunien parantamiseksi valoisista öistä ja helteestä huolimatta... Vinkkejä?

Paljon kiitoksia kaikille jaksutoivotuksista, tulevat kyllä tarpeeseen tässä kohtaa :)

Huh harvinaista on. Piti oikein laskea nuo nollat. Todella hyvä, että selvisi syy. Se on aina helpottavaa, kun tiedetään, mitä hoidetaan.

Heh Mimmu, et sinä mun unia vienyt. Vaikka soisin sullekin kyllä hyvät unet, kun teillä on se toinenkin pieni siellä kotona. Mulla nyt ei ole hätäpäivää, vaikka kukkuisin yöt, jos voin nukkua päivät. Tänä yönä ajattelin nukkua kyllä...No, katsotaan. Ja hei hyvä, että vauva on nyt tuloasemissa ja eipä sitä tosiaan tiedä, että kuinka nopsaan se lähtö tulee. Hertta pohdiskeli niitä supparijuttuja...Me ei oikein edes muisteta, mitä sanoivat, että täytyy katsoa jos/kun alkavat, niin miten etenemme. Huomenna mulla on neuvola, mutta ei huvita sen terkan kanssa ylimääräisiä puhella, kun jotenkin niin rassaa koko ihminen. Verenpaineennostattaja oikein:/ Kaippa sitä tietää, kun "lähtö" on ajankohtainen. Mulla vihloo välillä salamana alapäässä ja samalla toiseen jalkaan säteilee. Aamuisin myös oikean käden nimetön on täysin halvaantunut eli pysyy koukussa, vaikka muut sormet suoristuu. Hermo painaa jossain varmaan ja menee tovi, ennenkuin sormi toimii..Vaikka ei kyllä normaalisti pelitä siltikään. Palautunee, kun massa vastan kohdalta pienenee. Tänään myös ikävä juttu sattui autossa, tietenkin ajoin ja oli yksin; yskäisin vaan vähän ja oksennushan mulla tuli!! Ihan yllättäen ja oikein säikähdin, että mitä ihmettä. Ei kauhean kiva juttu näin tarinaksi asti, mutta näköjään raskaana olevalle sattuu...Toisilla lirahtaa housuihin ja toisilla tulee yli yläpäässä..

No joo, näihin tunnelmiin sitten lopetan. Hyvää yötä ja niin, mailissa on pari kuvaa the mahasta:) Ps. Mimmu: Olet siinä listalla myös, mutta en ole koskaan saanut sulta sun kuvaa..vink vink!

Hui kamaluus pikkuisen I:n tautia! Sydän syrjällään varmasti olet, Sanelma, ollut. Ja aika ihmeellistä, että lähettivät noinkin monta kertaa vaan takaisin kotiin... En kyllä ymmärtänyt diagnoosista mitään, mutta mun työkaveri ei ole rokottanut ketään neljästä lapsestaan ja terveinä ovat pysyneet. Joiden tutkimusta mukaan kait lisäisivät allergioita. Kannattaa varmasti harkita ja yrittää ottaa selvää rokottamatta jättämisestäkin. Lääkärit ja neuvolat (ja me vanhemmatkin) tuntuvat pitävän niin itsestään selvänä juttuna..

Pikaista toipumista pikku I:lle siis! Ihanaa, että I oli noin reipas koko ajan. Kun oltiin H:n kanssa se yksi yö sairaalassa, niin laittoi hanttiin minkä voimiltaan pystyi kaikkia kokeita ja vieläkin on lääkärikammoinen.. Tosin oli tietysti jo 1,5-vuotias silloin, vauvat eivät vielä osaa niin pelätä.

Nasupin perheelle tervetuloa kotiin :)!