tahkoojaplussat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis eikö täällä ole kukaan käynyt koko päivässä, vai eikö mun kone vaan näytä uusia viestejä tai uutta ketjua...???? Ei ummarra...

Kaupungilla tuli oltua 4 tuntia. Syöty on hyvin ja katuja ja kauppoja rampattu ees taas. Vauva on ollut hyperaktiivinen eilisen ja tämän päivän. Hyvä niin, eipä tarvii liikkeitä laskeskella.

Eipä ihmeitä kun rentouttavaa viikonloppua kaikille, ei saa liukastua! =)

Joo ollut vähän hiljaista, mutta itsellä ei ole ollut oikein jutun juurta, ja just kuulin, että mun työparin saikku jatkuu, joten pitää hieman kiristää työtahtia...

Mutta oikein mukavaa vkloppua kaikille! Meillä on huomenna joulukonsertti ja mennään ravinteliin syömään tuttujen kanssa. Pitänee syödä sitten 3 ruokalajin menyy, kun ei voi nauttia punaviiniä. Pah, ja neuvolatäti sanoi, että no eihän sitä edes tee mieli... no eipä! Mä haaveilen joka ilta jääkylmästä valkoviinilasillisesta, jos toisestakin. Että se siitä himotuksesta ja sen lakkaamisesta :) Minä, paheellinen odottaja! Mutta tulipahan sekin tunnustettua.

Joululauluista oli puhetta: monista tykkään, Oi jouluyö on tosi kaunis, Sylvia, Varpunen, Joulumaa, Sydämeeni joulun teen etc..liekkö noi nimet meni ihan oikein...? Sit on yksi tosi kaunis, joka tulee usein Jouluradiosta. Ihan mahtava, aina tulee kyyneleet silmiin, kun sitä kuuntelee. On niin upea melodia. Joululaulut on muuten oikeita odottajan itkuttajia...Ei tarvii häävikään biisi olla, niin heti kihoaa kyyneleet silmiin. Voi meitä :)

Hola!
Reissusta palattu ja kyllä oli ihanaa! Oltiin siis Puerto De La Cruzissa. Kaupunki oli kaunis ja siisti, ja ihmiset tosi ystävällisiä. Suurimman vaikutuksen muhun teki kuitenkin Atlantin aallot, merta olisin voinut tuijottaa loputtomiin... Suurin osa videokameran kaseteista onkin täyttynyt vaahtopäistä. :) Ja kävin itsekin siellä seassa pulikoimassa, oli tottumattomalle muuten uskomattoman vaikeaa rantautua aallokosta. Lämmintä oli, päivien keskilämpötila siinä 25 asteen molemmin puolin. Illat olivat kyllä tosi viileitä, tuttu palelu palasi siis aina iltaisin. Mulle iski väsymys joka ilta n. klo 21, mies kävi muutaman kerran ottamassa parit hotellin raflassa, mutta pikaisesti kömpi mun viereen. Aamuisin heräiltiin aijoissa aamiaiselle ja käveltiin rutkasti ristiin rastiin.
Huono olo vaivasi ainoastaan muutaman kerran, nyt loppuviikolla vielä vähemmän ja tänään tuntuu, ettei rinnatkaan taas vaihteeksi arista yhtä paljon kuin esim. viime viikolla. Mulla on kyllä koko ajan rintatuntemukset vaihdelleet, mutta nyt kyllä taas jännitän erityisen kovasti maanantaista ultraa. Tänään rv 9+5.

Mä oon ihan pihalla koko joulusta, miehen kanssa sovittiin, että loma oli meidän joululahja toisellemme, ei osteta mitään, ellei vahingossa löydy. Kummilapsille lahjat ja äidille jotakin. Matkabudjettia ei saatu tuhlattua kokonaan, muutama satku jäi siitäkin jäljelle, taidan mennä tänään shoppailemaan.. :) Jospa vaikka saisi täältä lumen ja pakkasen keskeltä hieman enemmän joulumieltä kuin palmuihin kiedotuista jouluvaloista! =)

Kaikesta olitte jutustelleet viikon aikana, en nyt oikein tunnu osaavan tarttua mihinkään..

Siirapille tervetulotoivotukset, teillä olikin ""hieman"" pidempi matka kuin meillä!

Riinuskalle mukavaa äitiyslomaa! Ja Julialle onnentoivotuksia sydämensykkeestä! Ihanaa! *halaa*
Muillakin oli neuvolakäynnit sujuneet mallikkaasti, onnittelut myös niistä!

No joo, sujuvasti onnitteluista kaiken alkuun ja juureen, eli seksiin. Meillä oli myös n. kuukauden ""luova"" tauko heti plussauksen jälkeen, tahkottiin viimeisen oviksen tienoilla ahkeraan tahtiin, vei varmasti mehut molemmilta. No, kyllä se seksi sen tauon jälkeen sitten maistuikin. Ja nyt lomalla kyllä heti huomasi miehen työpaineiden ja väsymyksen olevan tipotiessään, lakanat viuhui ja megahyvältä tuntui! *punastuu*

Jaahas, jospa sitä menisi pesemään Epsanjan viimeisetkin pölyt nahoista. Hyrrrrr, suihkuun...

Pitääkin shoppailureissulta ostaa voitaikinalevyjä ja luumuhilloa, ja pipareitakin voisi tehdä. Mä en juuri välitä kummistakaan, mutta miehelle kelpaa ja tulee ihanan jouluinen tuoksu. Ja kun ne tekee etukäteen, niin tulee syötyäkin, jouluna on sitten niin paljon muuta herkuteltavaa.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

Hola Aniliini ja terppatulemast takaisin! Oletkos nyt ihan ruskea papu? Hyvältä kuulosti teidänkin lomanne.

Multa lohkesi eilen hammas... Tietty nyt just. Takahampaasta lähti reilu pala alas asti, ehkä 1/4. Eli maanantaina soitettava hammaslääkäriin, josko pääsisi ennen poksahdusta korjauttamaan. Siellä on nyt kiva, terävä monttu, johon kaikki ruoka jää, pöh.

Nyt ulkoilemaan kirpsakkaan pakkaseen koiruuden kanssa. Mies lähti jouluostoksille, voin kuvitella kun se siellä pää punaisena miettii, mitä ostaa =)

Terveyhdys Aniliinillekin ja onnea plussasta! Täällä on ehtinyt tapahtua vaikka mitä sillä aikaa kun olen ollut poissa. Yritän kertoa jossakin vaiheessa omasta reissustani tarkemmin, mutta nyt on melko tyhjä pää senkin suhteen.

Kävin eilen ultrassa 20+4 ja siellä hihhuloi erittäin vilkas pikku-Siirappi, joka näytti edelleen lääkärin (eri lääkäri) mielestä tytöltä. Eli taitaa olla, tai sitten poikaviikari saa kätkettyä kalleutensa aika hienosti :) Rakennepuolellakaan ei mitään uutta siihen yksityisen tekemään. Tuo neuvolan ultra oli muuten valovuosien päässä sen yksityisen tarkkuudesta. Eli kannatti käydä myös se hätähousureissu yksityiselle rv 18. Siinä tuli tietoa ihan eri tavalla kuin tuossa neuvolalääkärin tekemässä. Mutta silti se oli kunnalliseksi yllättävänkin hyvä. Ja mikä tärkeintä, vauva näyttää olevan niin kuin pitääkin ja vastaa prikulleen viikkoja.

Riinuskalle pahoittelut hampaasta. Vaikka ei olisikaan kipeä, niin tuntuu hankalalle ja hammaslääkäriin meno on aika jotenkin ankeaa. Milloin sulla olikaan la? Joko jännittää?

Piritalle: Luin muuten sun plussauksesta New Yorkissa yhdessä nettibaarissa. Hyvä, etten alkanut meihelle selostaan, että Piritallekin tulee vauva....Sain pidettyä kuitenkin mölyt mahassa.

Nyt täytyy jatkaa siivousta, mutta hyvät viikonloput kaikille tasapuolisesti.
Siirappi ja mini-siirappi 20+5

Kiirusta on pitänyt, mutta nyt ehdin viimein kirjoitella tänne. Omaan joululaulu-g:hen vastaan sen Lumiukko-biisin, koska se on vain niin tajuttoman riipaiseva! Oltiin miehen kanssa torstaina joulukonsertissa, jossa naissopraano esitti sen, ja kyllä meni isot kylmänväreet selässä! Perinteisistä lauluista nyt maistuu parhaiten Sydämeeni joulun teen.

Tervetuloa takaisin Suomeen Aniliini. Lomanne kuulosti oikein ihanalta.

Siirapille onnittelut tämänkertaisista ultranäkymistä. Kyllä se joka kerta konkretisoi odotuksen.

Riinuskalle tsemppiä hampilääkärille. Itse kävin yksityisellä nyt raskauden aikana kolmella vastaanotolla ja jouduin pulittamaan kaikkiaan 450 euroa KELA-korvausten JÄLKEEN. Uijui!

Meidän vaavi tuntuu kasvavan vauhdilla tuolla masussa, kun nyt alkaa olla melko hankala hengittää tietyissä asennoissa, ja esim. pitkällä kävelylenkillä pitää mennä jo melkoisen hitaasti. Mutta hyvä, että kasvaa ja kukoistaa :).

Nyt taidan mennä glögille ja sen jälkeen kokkailupuuhiin.

No niin, tänään täynnä jo rv 36, aika menee kun siivillä!!
(Siinä tulikin Siirappi vastaus sun kysymykseen, eikä jännitä, no ehkä vähän=)

Odotan puhelua mun vanhemmilta, lähdetään yhdessä joulumarkkinoille. Ja pakkasta on 12, hyrr! Se on laitettava toppahousut jalkaan, onneksi mahtuvat.

Stella, mäkin olin ihan kananlihalla kun Tarja esitti sen lumiukkobiisin siellä konsertissa...

Mua ei hengitystä ahdista kun vaan joskus selällään ollessa. Siksi se tuleva hammaslääkäri vähän mietityttää, mutta pakkohan sinne on mennä. Virtsarakkoa painaa sitäkin enemmän... Vessassa käydessä tulee ehkä pari ruokalusikallista. No, tää on nyt tätä.

Sunnuntaita kaikille, toivottavasti joku muukin eksyy linjoille!

Apua, paleltaa!!! Mä oon siitä hetkestä asti palellut ihan mielettömästi joka sekunti, kun astuttiin Hki-Vantaan lentokentältä ovesta ulos. Kyllä meni viima luihin ja ytimiin, eikä saunassakaan meinaa lämmetä.. Mitä enemmän heittää löylyä, sitä suuremmat vilunväreet kulkee kropassa. Auton penkinlämmitin on hieman jelpannut mua, pitänee lähteä ajelulle! =)

Riinuska, kyllä on tosiaan kulkenut ihan siivillä aika. (siis kun ajattelen sun raskautta, omahan ei tässä vaiheessa tunnu etenevän ollenkaan..) Muistan hyvin, kun luin töissä sun plussastas, eikä siitä tunnu olevan aikaa ollenkaan. :)

Hei, kertokaas mulle mikä ihmeen sormustesti?

Mä tilasin Vauva-lehdestä näytenumeron, sattui sopivasti tulemaan sähköpostiin tarjous. Sitä olen tässä aamupäivän lueskellut, mutta aika vähän oli tuossa lehdessä odotus-asiaa, taitanee olla ihan Odotus-nimelläkin lehti olemassa, olenko oikeassa?

Hyrr, pitäisi lähteä kauppaan, eilen suunnitelmat muuttuivat, kun meninkin kamun kanssa kaakaolle ja jutustelutuokio venähti muutaman tunnin pituiseksi, niin jäi shoppailureissu tekemättä. Ruokakauppaan olisi runsaasti asiaa, anoppi oli ostanut meille maitoa ja ruisleipää sekä HK:n sinistä ""tervetuloruuaksi"", kyllä maistuivat, mutta ne alkaa olla tuhottu eilisen ja tämän päivän aikana.

Tuli mieleen, että juotteko paljon maitoa, vai mistä saatte kalsiumia? Mä kun en juurikaan juo, töissä joskus lasillisen, mutta juustot ja jugurtit tekevät kyllä kauppansa. (Ja jätskikin, jos ei olisi näin kylmä!) Meillä mies juo maitoa 2-3 litraa päivässä, pitäisi pyrkiä edes pieneen osaan siitä.

Jaahas, leppoisaa sunnuntaita, mimmit!

Markkinoilla käyty, miksi markkinoilla ja hautuumaalla on aina pirun kylmä??? Ei löytynyt muuta kun koiralle joululahjapussi... Sisältäen possunkorvia yms.

Eikös tuo sormustesti tehdä niin, että jos on jo raskaana, makaa selällään ja sormus pujotetaan hiukseen. Sitten sormusta roikutetaan masun päällä ja jos se alkaa tehdä ympyrää, tulossa on tyttö ja jos heijaa suoraan, tulee poika. Olenko oikeassa?

Mä juon varmasti sen litran maitoa päivässä. Lisäksi syön paljon juustoa. Voithan Aniliini ostaa apteekista kalsium- tabletteja.

Mulle ei tule vauvalehteä, eikä muutakaan, mutta olen ostanut sitä odotus- lehteä 2 numeroa. Ilmestyy nykyään vain 3 kk:n välein, mutta ensi vuonna kuulemma jo useammin. Siitä lehdestä olen tykännyt, varmasti kun kaikki on just ajankohtaista.

No niin, nyt töllön ääreen...

Heips! Pitäisi varmaan aloittaa jo uusi ketju, mutta kirjoitan nyt vielä tähän...

Juu, Riinuskan kertomalla tavalla mä sen sormustestin olen ainakin tehnyt.

En ole ostanut mitään odotus- tai vauvalehtiä. Jotenkaan en viitsi, kun tulee netistä etsittyä tietoa niin paljon.

Mä olin eilen vielä viimeistelemässä jouluostoksia, mutta lopulta mullekaan ei tarttunut mukaan muuta kuin koiran leluja :). Koira sai joululahjansa etukäteen, kun me viedään se jouluksi hoitoon. Hiukan kyllä riipaisee olla erossa karvaisesta perheenjäsenestä aattona, mutta onneksi koira on täysin tietämätön moisesta juhlasta.

Enää kuusi viikkoa laskettuun aikaan, ja kolmen päivän päästä alkaa äippäloma. Mainiota, kerrassaan! Aloitan ä-loman kampaamokäynnillä.

Ihanaa, kun tulee joulunaika. Se on siitä hyvä aika vuodesta myös, että tulee tavattua paljon sellaisia ihmisiä, joita ei muuten tapaa. Kaukana asuvat kaverit tulevat vanhempiensa luo jouluksi, ja päästään päivittämään kuulumiset.

Voi Aniliini-parka tuota sun kylmänhyrinääsi. Tuplavillasukat jalkaan vaan, ja kuumaa glögiä kuppiin. Meillä on kotona aika kylmä, mutta pitkä rivi tuikkuja lämmittää kummasti.

Mä olen taas kuulostellut mahan liikkeitä herkkänä. Kun itse touhuaa kaikenlaista, vaavi joko lepää tai liikkeitä ei tule rekisteröineeksi. Sitten iskee huoli, onko kaikki hyvin. Yleensä, kun malttaa mennä hetkeksi selälleen sohvalle tai sänkyyn, alkaa pikkuinen teutaroida. Hyvä, että on yksi neuvolakäynti vielä ennen joulua, niin pääsee kuuntelemaan niitä ihania sydämentykytyksiä.

Heipä hei, ja hauskaa sunnuntain jatkoa!

Stella rv 34+0.

Yhteistyössä