tahkoojaplussat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi järkytys Julia, ihan kamalaa tuo sun oksentelu =( Miten se lihakeitto nyt niin oksetutti...kummallista. Ja sullahan on viikkoja jo vaikka kuinka, eli luulis, että alkais huonovointisuus pikkuhiljaa helpottaa. Koita jaksaa! Se tossa nyt ainakin harmittaa, ettei vatsa täyty =(

Mua himoittais taas liharuoka..Just eilen luin mainiota Lennart Nilssonin kirjaa Syntyy uusi ihminen. On aivan mahtava opus! Upeita ""oikeita"" kuvia, tarkasti kerrottu kaikesta. Oikein ahmin sitä eilen. Siinä just puhuttiin, että äitejä himottaa usein peruna, koska paljon hiilareita ja liha, koska paljon protskua ja rautaa. Mulla toi lihahimo on ihan jatkuva. Eli kroppa himoitsee niitä asioita, joita se just sillä hetkellä tarvitsee (tai siis niissä olevia aineita). Suolakurkkujen ja meetvurstien himo on sinänsä erikoinen, että niitä yhdistää vain suola...mikä ois niin kuin ikään kuin pannassa..Tänään ostan kyllä ison pussin Candy Landin nameja, on jo pitkä aika viime namiherkuttelusta :) Mitkä muuten teidän suositkit on noissa CL-nameissa...?
Mä otan aina eniten lakuja eri versioissaan + liitulakuja, toukkia, pari fudgea, panttereita, jogurttirusinoita ja kingkongeja. Salmiakit ja hedelmänamit ei innosta.

Tämmöstä kivaa, huomaa, että on perjantai!

Wautsi Stella, tahtoo hiihtään kans! Kuinkas pitkällä sää olitkaan? Tota hiihtoa vaan ajattelen.

Odotan innolla, että pääsis jo hiihtään. Kolmen kilsan latu tossa olis, mutta siellä on aivan karmee ryysis kun on vähässä nuo ladut vielä ja kaikki tunkee sinne missä vähänkään pääsee sivakoimaan. Odotan parempia lumia ja rauhallisempia reittejä, iskän kans meillä on yks suosikki, semmonen vähän ""korpilatu"".
Hiihto sinänsä ei mulle mikään suuren suuri intohimo ole, mutta ulkoilu, kaunis luonto ja tehokas liikuntalaji yhdessä saa mut palaan ladulle aina vaan.

Juu, kauheeta on mustakin Piritta, toi oksentaminen. Nyt alkaa oleen haihtunut nenusta se keiton haju...
Mun ykkös puputus-aineksia on olleet ne rinkelit ja sittemmin leipä ja juusto. Myös mulle maistuu suolaiset, esim. meetwursti ja maustekurkku. Pullat yms. makeet ei tipu.
Noista mainitsemistas namuista (CL) madot ja kingkongit on hyviä. Syön suht harvakseen karkkia, mieheltä lähinnä nappaan pussista neljä - viis namua ja se on siinä. Fazerin suklaata on välillä tehnyt mieli ja sitä himoitsen ""normaali"" olotilassakin.

Kun ruoasta oli puhe niin...

G: suurin himon kohde (ruoka ;)) raskausaikana? Mulla ehdottomasti HK:n Herkkumaksamakkara! Normaalisti syön sitä koko pötkön (se keskikokoinen) kerrallaan isoina siivuina tai suoraan paketista puristamalla....Nyt en ole uskaltanut syödä sitä A-vitamiinin takia kuin kerran kuussa maltillisesti leivän päällä.
Mies on luvannut tuoda synnytyslaitokselle sitä :))

Jos en ole käsityöimmeisiä, niin vielä vähemmän hiihtoimmeisiä! =) Hiihtämisestä luovuin, heti kun se koulun pakotusten jälkeen onnistui, enkä hiihdä.

Julia, taisi sitten lihakeitto piisata vähäksi aikaa.. Ainakin joskus noista jää kammoja. Inhottavaa. Mä en syönyt joulupipareita, siis perus ruskeita, varmaan 15 vuoteen kun eräs joulu vedin niitä överit ja oksensin...

Siis te olette puhuneet kaikesta ihanasta syömisestä... No, mun on pakko lähteä kauppaan ja ostaa ainakin maksamakkaraa ja karkkia!!! Teidän vika.
Mulla ei ole ollut mitään himoja raskausaikana, ei siis mitään normaalista poikkeavaa.
Karkeista mä vedän ihan mitä vaan, kunhan siinä ei ole likööriä, eikä kookosta. Hedelmäkarkit on parhaita kun niitä voi ahmia!

*säntää kauppaan*

... ei mulla muuta kun että on sairaan hyvää uunituoretta kaurarieskaa, päällä maksamakkaraa ja juustoa..... Jälkkäriksi karkkia!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille, ottakeehan rennosti!

En tiedä tarkoititko Julia kuinka pitkällä olen raskaudessa vai kuinka pitkällä olin hiihtämässä... :). Vastaan siis kumpaankin. Mulla on nyt menossa rv 32+5 ja hiihtämässä oltiin Kuusamossa. Mä en hiihdä paljoa, kerran pari talvessa vain. On pitänyt ostaa sukset jo monta vuotta, mutta lainasuksilla olen toistaiseksi sivakoinut. Meidän kodin läheltä lähtisi kyllä yksi kunnon pitkä hiihtolatu, joten pitää varmaan tänä talvena viimein hankkia ne sukset. Hiihtäminen on kivaa! Mulla ei jäänyt sitä lajia kohtaan mitään hampaankoloon kouluajoilta.

G: mullakaan ei ole ollut mitään erityishimotuksia raskauden aikana, mutta pullaa olen syönyt tavallista enemmän. Eli sanotaan siis se. Enemmän mulla on ollut makean kuin suolaisen himoa (tyttökö tulossa?), mutta niin taitaa olla tavallisestikin.

Riinuskan rieska kuulostaa hyvältä. Karkkia tuli vedettyä reissussa niin paljon, että nyt pidän muutaman välipäivän. Candyland-suosikkeja mulla ovat viinikumit ja suklaa-toffee-rakeet. Lakritsifudge on myös hyvää.

Tuli muuten palelusta mieleen, että mä palelen edelleen. Hikoilen kyllä herkemmin kuin tavallisesti, mutta joudun myös turvautumaan villavarusteisiin päivittäin. Yölläkin pidän villasukkia jalassa ja pyjamaa päällä, vaikka normaalitilassa nukun alasti kesät talvet. Ei ole kerääntynyt vararasvakaan pitänyt kylmyyttä poissa.

Höh, kun on ollut kiire päivä. En edes ehtinyt toivotella Aniliinille hyvää lomaa! Toivottavasti siellä auringossa ja levossa olokin olisi siedettävä.

Mullakin on about krooninen vilu. Muut valittavat, että byroolla on kuuma, mutta mulle lämpötila on sopiva. Aamulla on kaamea nousta untuvapeiton alta… Meillä on onneksi lattialämmitykset, se on palellessa ihan huippua.

Hyvää ekaa virallista äippälomapäivää Riinuskalle! Ja eikös se Stellankin h-hetki sillä saralla ole ihan näillä näppäimillä? Millä mielin jäät pois, onko yhtään haikeaa?

Mä en kirjoittele la-ketjuun, toisinaan käyn lukemassa. Olen kiintynyt vain teihin. Täällä on munkin mielestä niin kivaa poppoota (kai nyt on, kun jo suht hyvin tunnetaan!), etten kaipaa muuta. Sitä paitsi mun mielestä on kiva, kun mennään eri vaiheissa ja aina saa apua konkareilta.

Neuvola-asiassa mä siis kuulun niihin, jotka käyvät nla:ssa liukuman puitteissa, kuten muillakin asioilla. Toisaalta ymmärrän hyvin, toisaalta harmittaa, kun tietää, että toisilla on ""paremmin"". Niin se mullakin on, että teen hommat loppuun ylitöinä töissä tai kotona, jos eivät muuten valmistu. Saan sentään tunnit pitää vapaana, kaikki eivät saa sitäkään. Plussaa on aina sen verran, ettei noi neuvolat tunnu, harvoin teen tasan 8 h:n päiviä.

Aniliini, sama ongelma kuin sulla noiden sukkien kutomisen kanssa! Mä saan varret hienosti tehtyä, mutta tenkkapoo tulee kantapään kohdalla. Mun on pitänyt mennä tätini oppiin, mutta se on jäänyt. Kutominen on kivaa, sitä voi tehdä telkkarin ääressä jne. Mutta muuten en kyllä ole käsityöihminen. Äidiltä saa onneksi apua…

Julia, toi sun pahoinvointi kyllä kuulostaa jo kohtuuttomalta! Auts. Toivottavasti jo helpottaisi. Ja juu, täkäläisellä Stockalla on kyllä paljon verhokankaitakin. Mun pitäisi sinne mennäkin katsastamaan tilanne, kun pitäisi teettää yhdet laskosverhot. Onko pk-seutulaisilla suosituksia hyvistä verhokangaskaupoista, joista saisi myös ompelun? Että se niistä käsitöistä…

Piritalla on hyvä tilanne joululahjojen kanssa. Mäkin tulin keskustan kautta kotiin ja ostin pari lahjaa, vielä puuttuu muutama. Mutta huomenna en suostu menemään sinne ryysikseen.

Mies lähti kaverinsa kanssa leffaan ja parille sen jälkeen, joten palelen täällä itsekseni. Ostin Stockalta valmista caesar-salaattia ja ihanaa tuoretta leipää. Nami, nami. Siitä päästäänkin himotus-G:en: Mä himoitsen LIHAA ja leipää ja kaikkea suolaista, mm. meetwurstia ja suolapähkinöitä. Terveellisemmältä puolelta aplareita ja Granny Smith –omenoita. Viimeksikin himoitsin noita omppuja, vaikken muuten koskaan ikinä niitä syö! Outoa, kai kroppa tosiaan tietää, mitä se tarvitsee. Pihviä voisin vetää päivittäin… Julia, mun kaveri himoitsi myös tota HK:n maksamakkaraa raskausaikana.

Ai niin ja karkki-G: Tämäkin lista on pitkä, mutta näitä valitsen aina: ufot, väyrysen naamat, liitulakut, omenalakut, omenatiilet, rommi-rusina fudge, kingkongit, pienet väkevät salmiakit ym... Salmiakki ja lakupainotteista – eli justiinsa raskautetuilta rajoitettuja. No, ei niitä joka päivä tule syötyä.

Autuasta viikonloppua! Pysytään linjoilla.

Au au, kun masu on pinkeenä! Vetäsin sit aimo pussukan noita Candy-nameja, kunnon sekoitus olikin. Alla oli jo ainaski 4 siivua maalaisleipää ja lautasellinen tulista kookos-kanakeittoa...Ei hassumpi setti sanoisinko :) Ei ollut kyllä kauheen fiksua olla nälässä suurin osa pvästä ja sit vetästä kunnon murkinat. No joskus tällainen mässäys tekee vaan psyykeelle hyvää - aina ei todellakaan jaksa ajatella terveyttä ja terveellisesti.

Nyt ei kyllä palellakaan, koska on niin täysi masu. Mies tuossa naurattaa mua, kun sitä huvittaa mun jatkuva palelu...mä kääriydyn sohvalla aina tutisten villahuopaan ja vingun ainaista palelua...Mutta minkäs teet! Hää siis demonstroi mua :)

Joo huomenna ois tarkoitus sipaista keskustan ruuhkiin. Toisaalta menen sinne yksin ja mulla on kaupat mielessä, joten en sinkoile siellä päättömästi. Ja sellaisen jouluhulinan seuraaminen on ihan mukavaa. Kunhan malttaa jonotella...
Musta on ihana ostella ihmisille lahjoja, antaa niitä ja paketointikin on ihan jees. Tulee niin hirmuisen hyvä mieli.

Hiihdosta. Me hiihdetään tosi paljon ja tykätään tietty myös. Mun perhe on aina hiihtänyt paljon, ja kai se on kulkeutunut mun suoniin sitten geeneissä. Talvilomat oltu aina Kuusamossa tai Vuokatissa ja nyttemmin käyty myös Levillä.
Hiihto on ihanaa kunnon välineillä, kunto nousee, tulee rauhallinen mieli luonnossa, saa puhdasta ilmaa yms yms...Ei ihme, että on oikea buumi laji täällä etelässä...niin no, täällä se harvemmin onnistuu, ainakaan läpi talven.

Nautinnollista iltaa ja vkloppua leidit!

Lauantaita!
Täällä taas, ihanaa, paraneminen on alkanut!! Ei tarvinu päivää alottaa särkylääkkeellä, jipii!

Piritta, mä sentään jätin hieman karkkia tällekin päivälle =)
Mä en tosin vieläkään maista hyvin, mitä syön, mutta ajatus tärkein.

Kiitos äippälomatoivotteluista! Sitä vaan on ollu niin kauan jo kotona, ettei oikein oo ajan tajua. Tosi vähiin käy aika, huomenna tulee jo viikkoja täyteen 35!!!

Onkos muita lauantaina linjoilla?

Hellurei! Tulin pikaisesti käymään linjoilla. Kohta lähdetään kylään.

Mulla on tosiaan vajaat kaksi viikkoa enää töitä. Ihan hyvin olen kyllä jaksanut olla siellä. Mulla on vapaat työajat, joten jos istuminen ahdistaa, voi lähteä pois. Stressiä on jonkin verran, mutta nyt on onneksi kiire helpottanut ja voin melkein kokonaan rauhoittua siivoamaan huonetta ja konetta ja jakamaan jäljelle jääneitä töitäni muille.

On kyllä vähän haikeakin olo. Tuntuu, että vaikka mitä mielenkiintoista tapahtuu nyt, kun olen jäämässä pois. Välillä myös jännittää, että mut ""unohdetaan"", kun olen poissa. Täytyy käydä vauvan kanssa moikkaamassa työkavereita silloin tällöin, niin pysyn mielessä :). On se kuitenkin ihanaakin jäädä pois. Lähes seitsemän vuoden työputken jälkeen on kiva tehdä muuta, rauhoittua ja miettiä, mitä sitä elämältään haluaa.

Jonkinlainen työG täällä taisi olla jossain vaiheessa. Mulla menee G:t vähän ohi, sorry. Mä olen siis tutkimushommissa projektipäällikkönä.

Kuten mainitsin, mulla on vapaat työajat, mikä tarkoittaa sitä, että omia hommia voi huoletta hoidella työajalla, kunhan työt tulevat tehdyiksi.

Hinoa, että Riinuska alkaa toipua!
Piritan mässäysilta kuulosti tutulta. Noita tulee itsellekin silloin tällöin. Mikäs sen ihanampaa työviikon jälkeen.

Tänään olin jouluostoksilla ja sain kesken kaiken jonkun huonon olon kohtauksen. Alkoi pyörryttää ja oksettaa. Mulla taitaa olla verenpaine alhaalla. Myös jalka puutui kummallisesti, kun kävelin vähän ripeämmin. Täytyisi kai tajuta tässä vaiheessa ottaa vähän iisimmin.

Hyvää viikonlopun jatkoa. Palaillaan!

Minä täällä jälleen...

Stella, mä kävin tänään kaupoilla ja mulla tuli sellaisia menkkakipujen tyylisiä kipuja alavatsaan ja oikeaan nivuseen. Tosi ilkeän tuntuisia, mutta eivät kai suppareita, koska masu ei kovettunut samalla. Onko sulla ollut? Niitä on tullut tässä kuluneen viikon aikana muutaman kerran kun olen ollut just esim kaupassa tai koiran kanssa lenkillä. Ne helpotttaa vasta kun pääsee istumaan/lepäämään.

Ihanaa, särkylääkkeetön päivä. Kylläpä ihminen voi olla onnellinen kun flunssa helpottaa =)

Heippa!
Eipä mulla ihmeempiä, käyn vaan nostamassa meitä ylöspäin. Jouluostoksille pitäisi lähteä miehen kanssa, joten suihkuun tästä on mentävä...

Vielä noista menkkakivuista... joulukuulaisten ketjussa jo synnyttänyt hessu (?) mainitsi sellaisia olleen muutamana päivänä ennen synnytystä. Huih.

Näin viime yönä taas synnytysunen. Tällä kertaa ihme ja kumma, syntyi poika. Sillä oli siilitukka, jonka mies oli värjännyt neonsiniseksi! Ja vauva puhui kielillä.... jesh, pikku ihmemies =)

Tulkaahan linjoille tytsyt!

Täällä ollaan nautinnollisesti kahvikupin äärellä. Hesari luettu ja nyt teidän kuulumisennekin. Mulle nämä kiireettömät aamut on niin luksusta!

Hui, ottakaa nyt iisisti Stella ja Riinuska! Riinuskan uni oli vähintäänkin koominen. Mun anoppi on nähnyt jo pari unta meidän pontevasta vauvasta. Isänsä on ollut syntyessään päälle 4 kg ja jo silloin harteikas, joten huh, jos sellaisen joudun pukertamaan... :-) Mulle on muuten tullut tosi vahva tunne, että tulokas olisi poika.

Oltiin illalla anoppilassa ja sain anopilta Biothermin ihanaa rasvaa, jonka tarkoitus on estää raskausarpien syntymistä. En varmaan olisi itse moista raaskinut ostaa, joten olin iloinen! Vielä en käyttöä aloita - säästelen tosi paikkaan.

Julia, oliko hyvät pelit? En sitten jaksanut lähteä.

Täällä pk-seudulla on ankean nuhjuinen keli. Se siitä talvesta taas. Aniliini on siellä auringossa. Huhuu, joko Siirappi on palannut?

Riinuska, onko teillä koiruudelle hoitopaikka valmiina, kun lähdette synnyttämään?

Olisi luksusta, jos olisi jotain ""oikeaa"" raskausarpirasvaa, mutta olen rasvaillut body shopin tuotteilla, vauvaöljyllä ja ihan perusrasvalla. Olen tälläinen kuivis muutenkin, joten rasvaan joka päivä. Masua olen rasvannut alusta asti. Arpia on tullut nyt lanteille, toistaiseksi ei muualle.

Nekku, meidän koira menee miehen äidille tuohon 500 metrin päähän. Se on siellä ollut muutenkin välillä yökylässä. Mä olen vaan tosi huolissani (pöljä kun olen ja luulen, ettei kukaan muu osaa hoitaa mun rakasta koiraa oikein kun minä...) että miten se pärjää kun mami on monta päivää sairaalassa =)

Onko muuten ollut galluppia, että pidättekö raskauspäiväkirjaa? (en taas muista...)
Mä olen kirjoitellut harvakseltaan, alussa hieman enemmän. Pitäisi taas ryhdistäytyä näiksi viimeisiksi viikoiksi.

Niin, koskas se Siirappi oikein lähtikään sinne reissuun? Luulisi jo kohta puolin palailevan.

Taidan siirtyä töllön ääreen, palaillaan!

Sunnuntaita!

Hoo, Riinuskalla alkaa jo loppusuora häämöttää =)
Mulla on ollut noita menkkamaisia jomotuksia pari kertaa ja nivuskipuja monestikin. Istuminen ja makuuasento auttavat. Yleensä mulla särkee vasenta nivusta, varsinkin kävellessä. Toisina päivinä ei kärsi kävellä kunnolla ja toisina ei tunnu missään.

Raskauspäiväkirjaa olen pitänyt, mutta aika harvoin olen kirjotellut. Jotain oireita ja virstanpylväitä sekä ajatuksia kullpoisestakin etapista.

Kävin apteekissa katselemassa arpivoiteita ja apteekin myyjä sanoi niin suoraan, että hän ei noita voiteita ostaisi, että en sitten ostanut. Myyjän mukaan niissä on varoituksia monissa, että ei saa käyttää ennen raskauden puoliväliä tms. ja hänen mukaansa se on merkki siitä, että niissä on jotain sellaisia ainesosia, joita ei raskauden aikana välttämättä kannattaisi käyttää. En sitten edes kehdannut kysyä muita mielipiteitä, kun tuli melkein syyllinen olo pelkän rasvapurkin katselusta. Ko. myyjän mukaan perusvoide ajaa saman asian ja muu on rahojen tuhlausta...mene ja tiedä. Purkki jäi hyllyyn.

Oli taas niin tympeä viikko töissä, että en jaksanut aktiivisesti tännekään kirjottaa. Pätkätyöläiselle osoitettiin taas oma paikka työyhteisössä. Sain kuulla juoruja, että mut siirrettäisiin pois nykyisestä työhuoneestani (huonompaan paikkaan) ja asiasta ei kuitenkaan tullut kukaan kanssani puhumaan. Poissaollessani oli käyty huonekaverilleni selittämässä, että kuinka huoneen voisi sisustaa tälle toiselle työntekijälle, joka tulisi paikkani saamaan. Kun kävin asiasta kysymässä, niin alettiin syyttää kiukuttelijaksi jne. Siinä vaiheessa tuli sellainen olo, että ihan sama. Muutan vaikka siivouskomeroon. Korkeakoulutettuna ihmisenä tympii välillä ihan kympillä tuollainen kohtelu. Kesällä sain mm. olla työttömänä, kun yritys säästi palkkakustannuksissa: ""Tule sitten syksyllä uudestaan töihin. Ihan kivahan se on välillä olla lomalla"". Lomalla joo.

Anteeksi tämä purkaus. Tekee vaan niin hyvää marista välillä näitä juttuja pois mielestä. Onneksi kohta alkaa loma.

Mukavaa sunnuntaipäivää!

-Tiku-

Iltaa. Ikävää, Tiku, että tulee tuollaista kohtelua työpaikalta. Eipä ole kovin motivoivaa :(. Ihan kohtuutonta, miten pätkätyöläisiä (naisia) kohdellaan, ja perustelut ovat ihan yhtä peestä. Pitäisi panna pystyyn joku valtakunnallinen kapina.

Riinuska, menkkamaisia kipuja mulla on ollut mahassa nyt pari viikkoa, erityisesti ihan alavatsassa. Se on sellaista, että maha on tosi ""hellänä"" ja kipu säteilee ristiselkään. Olen analysoinut sen johtuvan siitä, että vauva on nyt isompi ja voimakkaampi, joten sen liikkeet rasittavat vatsaa enemmän. Tiedä sitten. Supisteluja mulla ei ole ollut.

Mä en ole käyttänyt mitään raskausarpivoidetta, en oikein usko niiden apuun. Arpia ei ole vielä ainakaan tullut.

Mun piti ryhtyä raskauspäiväkirjan pitoon, mutta kuten muiden päiväkirjojen kohdalla: se jäi pariin kertaan. Ostin kirjakaupasta vauvakirjan, jossa on muutama sivu pyhitetty odotukselle. Sinne olen rustaillut keskeiset tuntemukset.

Mä en ole tullut edes ajatelleeksi, että koirakin pitäisi panna hoitoon synnytyksen ajaksi. Toivottavasti joku tuttu suostuu olemaan hälytysvalmiudessa. Yleensä koira on hoitolassa.

Heipsan!
Nyt on sitten ensimmäiset joulutortut leivottu ja muutama syötykin. Onhan ne aina aikas hyviä. Tosin päivällisen jälkeen ei oikein mitään jälkkäriä jaksa - tapana on meinaan syödä masu ihan pinkeeksi :)

Tiku hei, ankeeta käytöstä töissä =( Mitä ihmettä, missäs sä oikein olet töissä? Todella inhottavaa. Tuli ihan mieleen leffa Konttorirotat, jos joku on nähnyt. On tosi hyvä leffa. Ei nyt suoranaisesti liittynyt tohon sun tilanteeseen, mutta yksi tyyppi pakolla siirretään aina jonnekin muualla työpaikalla, viedään tavaroita jne... Tietty tossa vaiheessa, kun on jäämässä veke on fiilis, että ihan sama, mutta silti, todella lapsekasta käytöstä.

Eilen tuli sitten tehtyä loput jouluostokset ja olihan siellä ytimessä hulinaa. Parissa tunnissa tuli voimaton olo, että nyt äkkiä veke, mutta sain kuitenkin kaikki ostettua. Lähinnä alkaa tympäistä se kassien kantelu, kirjoja kun ostin ainakin 5. Ja ne painaa... Löysinpäs itselleni etsimäni mustan poolon ja hups, mukaan tuli ruskeakin :)

Mun makuaisti on ihan hassu. Näkkäri maistuu ihan homeelle ja pitää aina tarkistaa, että eikö muka siinä ole hometta. Tänään maitokahvi maistui ihan viskille, siis ihan rehdille viskille! Sanoin kullallekin, että maista nyt, ihan outo viskin haju ja maku. No ei kuulemma ollut. Omituista. Mutta ei se oikein tippunut.

Mutta toi lihan himo on ihan jännä, mukava huomata, etten ole ainut. Ja maito maistuu, ja tietty toi suolainen ruoka. Monethan puhuu sipseistä, että miten hyvin ne maistuukin. Huh, niihin en uskalla koskea, koska ovat niin tappo rasvaista tavaraa.

Stella, apua, nyt ei muista, että missä asuit...Olitko täältä Hgistä? Millaisia vaunuja te soon-to-be-mommies olette ostaneet?

Mä en ole pitänyt raskauspäiväkirjaa, on vähän huonolla tolalla tuo normaalikin kalenteri, on siis tapana joskus kirjoitella päivän tapahtumia taskukalenteriin, mutta viime päiväykset on jostain elokuulta...Mulla on kaiken kaikkiaan ollut niin oireetonta ja vaivatonta, että tulen sen kyllä aina muistamaan :) Nim. toivoo ultraa...

Nyt saunaan ja sitten katsomaan Idolsia, eiköhän sen Ilkan aika olisi nyt lähtä kotiin.

Huomisiin!

Piritta, asustelen Tampereella.
Meille hankittiin vaunut jo suht kauan sitten. Puoli vuotta käytössä olleet Hartanit Vauva-lehden osta ja myy -palstalta. Ne ovat ihan uutta vastaavat, mutta hinta oli paljon alhaisempi, 350 euroa. Tukevuus ja väri miellyttivät kovasti. Niissä on pehmeä koppa.

Nuo makuaistimukset ovat hauska juttu! Itsellä on ollut jotain samantyyppistä, mutta nyt ei tule esimerkkejä mieleen.

Mä lukeudun Idols-kisassa Peten ""faneihin"", mutta mun mielestä kukaan kärkikolmikosta ei ole erityisen loistava. Agnesilla olisi ollut eniten karismaa.

Jaaha, taas uusi viikko edessä ja evvk. Oon ihan joulutunnelmissa ja voisin olla jossain ihan muualla kuin töissä, no kirjottelen sit tänne :)

Tiku anna tulla vaan höyrytkin tänne, mikäs sen parempi. Ilkeältä kuulostaa työpaikkasi tilanne ja sun kohtelu. Voi kun voisit näyttää närhen munat niille, mutta määräaikaisen on kai pakko aina vähän nöyristellä, vai? Koita kestää, pääsethän keväällä mammalomalle :)

Nekku, pelit oli vähän niin ja näin, mutta oli kiva nähdä paljon tuttuja, sekä pelaajia, että yleisössä. Muutenkin oli likkojen kesken taas yks hauska ""retki"".

Eilen askartelin havukranssin, pajupallon ja villiviinikranssin. Ihmeen hienoja tuli, vois antaa lahjaksikin. Hei, ehkäpä annan jonkun noista sille mummulle.

Kestättekö jos latelen seksiasiaa? No, nyt tulee...eilen pitkästä aikaa harrastettiin ihan perinteisellä tyylillä ja voin sanoa, että aika oudolta tuntui. Ei sattunut, mutta tuli omituinen olo kun tuntui, että sisukalut hölskyvät ees taas. Oli vähän taiteileminen asennon kanssa kun joissain tuntui enemmänkin oudolta. Oli siitä kyllä romantiikka aika kaukana, mutta himotus oli kova ;) Vertakin vähän tirahti, mutta loppui onneksi. Jälkeenpäin oli maha pinkeen tuntuinen ja vähän niin kuin olis jomottanut. Yöllä nukuin huonosti kun oli vatsa oudon tuntuinen. Hih, kaikki näyttää mulla olevan ""outo sitä, outo tätä"".
Taitaa sekstailut jäädä meillä niihin ""vaihtoehtoisiin menetelmiin"" (älkää kysykö!!), tuntuu paremmalta niin. Onko teillä muilla sekstailut tuntuneet ihan tavalliselta, vai onko vastaavia kokemuksia?

Sais tulla äkkiä postissa ne tilaamani Belly Belt-systeemit, olen napit auki koko ajan...

Huomenna on neuvola :)

Ai niin, oli puhe raskauspäiväkirjasta. Pidin päivyriä kahdessa ekassa raskaudessa, mutta tässä kolmannessa olin niin skeptinen raskauden jatkuvuuden suhteen etten halunnut kirjoittaa mitään. On ollut ankeeta lukea niitä edellisiä. Pitää varmaan polttaa ne. Nyt taas harmittaa etten ole tästä mitään kirjoittanut. Allakan kulmiin on tullut merkattua milloin oksentaminen alkoi, rintojen räjähdys jne. Ehkä niistä vois muistaa jotain muutakin ja saada vähän rustattua muisteloita. Katsotaan jos tässä vielä innostuis, vielähän on paljon matkaa edessä ja jänniä tuntemuksia ja kokemuksia. Ehkä aloitan tänään!

Huomenta!
Ei ajatus kulje, kun vatsaa kurnii niin kamalasti. Enkä viitsi vielä lounasta syödä...Heräsin sitten nälkää ja pisuhätään 06 jälkeen, söin aamiaisen väkipakolla, ja nyt murisee ja kovaa...Illan nälkätila on selvästi siirtynyt aamuun.
No vanha virsi, joten lopetan aiheen tähän ;)

Mä en kommentoi seksiasiaan, koska ei ole aikoihin harrastettu, eikä inspaa juuri nyt lainkaan..näin se vaan menee välillä. Ehkä se kuuluisa toinen kolmannes herättää nekin himot ja halut.

Ihanaa muuten, tällä vkolla tulee kriittinen 12 vkoa täyteen! Upeaa :) Selvästi on palelu hellittänyt, eikä juurikaan väsytä.

Se oli sitten Peten vuoro tippua eilen. Ikävää. Kieltämättä eilen ei hänen päivänsä ollut, meni laulu vähän huutamiseksi välillä...se poika valitsee jotenkin vain väärät biisit, esim. toissa vkon Egotrippi ei sopinut sille lainkaan. Mutta että ilkka finaaliin, no huh huh...Pikkasen on ikävä jenkkiläisten Idolsia, ne kun on TODELLA huippuja, ihan kärkikymmenikkö jo. On vähän sellainen karisma hakusessa näillä tyypeillä, mutta onhan ne toki aika raakileita vielä.

Stella, onko teillä sellaiset 4-pyör. vaunut? Mekin ostetaan todnäk Hartanit, 3-pyöräset. Saksasta kun tilaa ajoissa, ei tule kauheen kalliiksi. Otan siis mielellään kaikki kommentit merkistä vastaan!

Mullakin on työmotivaatio vähän hukassa...Odotan vaan ensi vkoa, kun on vaivaiset 3 työpvää jäljellä. Ja sitten, melkein 2 vkon loma, oi halleluja!
Jännittää vaan, mihin se mun Np-ultra menee...Pitäisi olla reilun vkon sisällä, jos sinne olen menossa. Heinäkuun ketjussa puhuvat, että Kättärillä ruuhkaa ultrauksissa, että hieman jännittää...Olen kuitenkin jo 22.12. poistumassa kaupungista.

Mutta mukavaa päivänjatkoa!

heippa!

On tosiaan Tikulla aika P:stä tuo työmeininki. Onneksi sulla ei ole enää pitkään siellä, mutta varmasti sapettaa.

Vaunut on Oran Jovi Air- merkkiset, nettikauppa vauvatar.fi:stä ostetut. Maksoi 360 egeä, hyvän ja tukevan tuntuiset ovat. Olishan ne Emmaljungat olleet ""ihan kivat"", mutten tod maksa yli 800 euroa vaunuista, törkeää.

Seksiasiaa... Julia, mulla oli tuossa vaiheessa se ongelma, että seksi sattui. Liukkari meillä on ollut käytössä koko raskauden, mutta sattui silti. Nyt on masu tiellä ja seksi aiheuttaa supistuksia. Lähinnä niiden takia ei olla uskallettu harrastaa... Heti kun päästään ensi vuoden puolelle, alkaa sellainen ""seksiralli"", että! =) Sitten saa nääs jo syntyäkkin. Mua ei ole pahemmin himottanutkaan, paitsi että nään tosi hornyja unia!!! Huh.... Vaihtoehtomenetelmät on Julia tosi jees, mutta ei nyt kun mun nenä on iiiiiihan tukossa =) Eli en saa henkeä normitoimissakaan, heh.

Miten te kaikki osaatte ommella ja askarella ja hiihtää ja ja... mä en osaa mitään tommosta. Mitähän mäkin lapselleni opetan. Tietokoneella elleissä oloa?

Huomenta. Loman jälkeen töissä... vaikka on enää 7 työpäivää, niin kyllä ahdistaa olla täällä :). Täytyy yrittää karaista itsensä ja hoitaa viimeiset jutut mahdollisimman kunniallisesti.

Sitten sujuvasti seksiasioihin. Täytyy myöntää, etten ole nauttinut seksistä koko raskausaikana. Tai no, ihan alussa seksi oli vielä kivaa. Toisella kolmanneksella teki kovasti mieli, mutta sitten itse toiminta oli jotenkin väkinäistä. Nyt meillä onkin sitten ollut yli kuukauden tauko sänkypuuhissa. Mulla on enemmän haluja kuin miehellä, mutta en oikein osaa ""vongata"", joten tässä sitä varmaan odotellaan pitkälle synnytyksen tuolle puolen ennen kuin saadaan sänkykamariin uutta vipinää. Välillä harmittaa, mutta kai tämä on ihan normaalia.

Asiasta Idolsiin. Mua kyllä harmitti Peten tippuminen, lähinnä siksi, etten voi sietää sitä Ilkkaa. Nyt sitten toivon, että Katri voittaa. Se veti eilen kyllä hyvin ne kaksi ensimmäistä kappalettaan.

Vielä kolmanneksi vaunuasiaa. Meillä on 4-pyöräiset Hartanit. En ole niitä kauheasti tyhjänä työnnellyt, joten ominaisuuksista en osaa sanoa juuta tai jaata. Ulkonäkö ja kunto miellyttivät, siinä ostoperusteet.

Tänään kävin neuvolassa. Kaikki on hyvin. Sf-mitta oli sama kuin viimeksi. Päästiin lähelle keskikäyrää, kun viimeksi mentiin yläkäyrän yläpuolella. Syke oli 140 ja vauva on pää alaspäin. Paino oli noussut 250 g/vko.

Nyt täytyy jatkaa töitä. Tsemppiä itse kullekin alkaneeseen viikkoon!

Idolsseista. Katri on mun suosikki ollut alusta asti, hyvähyvä, että pääsi finaaliin. Mun mielestä pojat veti tosi huonosti eilen, on ne ennen olleet parempia ?

Kummia kipuja alkaa olemaan. Eilen illalla vauva rallasi monta tuntia yhteen soittoon ja mua vihloi mahaa ja tuikki selän puolelle. Mä en varmaan kestä yhtään niitä ""oikeita"" suppareita kun nyt jo kitisen... Varsinkin se selän puolelle tuleva kipu tuntuu kammottavalta.
Flunssa mulla on yhä, mutta jo siedettävä olo. Taidan lähteä lastentarvikkeeseen katsomaan sittereitä...

Riinuska, hyvä, että flunssa alkaa hellittämään. Mulla on suht normaali olo, harvakseltaan aivastelen, mutta ei ole enää tukkoinen olo. Liekö mulla tepsinyt se ""nuha lähtee nussimalla"" :)

Askartelusta, en ihan itsekseni osaisi tehdä yhtään mitään, mutta mulla (ja äitillä) on tuttuja, joiden kanssa tulee aina välillä sovittua tyttöjen askartelu-iltoja, muutaman kerran vuodessa. Aina on ollut mielettömän hauskaa, varsinkin jos mukana on pari ammattilaista ja loput tällaisia peukalo-keskellä-kämmentä tyyppejä. Naurua riittää!

Mää en edes tiedä minkä merkkiset vaunut meillä on, täytyy vilkasta kun muistan. Hyvät ovat jokatapauksessa.

Nyt on sitten lounas syöty about 40 min sitten ja eiköhän se nälkä ala pian jo tulla :) Perskules! Mitä te muut syötte, kun ette valita nälkäänne?? Pitäisi vielä yhdelle tanssitunnille mennä 1730, pyhällä hengellä ilmeisesti sinne sinnittelen...

Riinuska, kuule, mä en osaa yhtään ommella enkä askarrella. Molemmat ovat hyvin evvk. Tai siis, en edes osaa. Hävettää ihan, kun jouluna saan upeita itse tehtyjä kortteja ja meikä se ostaa valmiit halpiskortit...No ajatus tärkein, siihen pyrin. Ja äsken muuten vein kasan kortteja postilaatikkoon, eli nekin nyt sitten hoidettu :)
Mietinkin, ettei musta lapsi saa mitään näpertäjä-äitiä, kaikenlainen piirustus ja leikkaa-liimaa-jutut ei oikein nappaa...Mutta voihan sitä tietty aina seuraksi..

Stella, kommentteja siis vasta, kun kärryt ovat olleet käytössä :), eihän mullakaan ole vielä kiirettä edes miettiä vaunuasiaa.

Kyllähän se Idols-katri osaa laulaa ja nättikin on, mutta mietin vaan, miten siitä saisi sellaisen Hannan tyylisen idolsin, kun tyttö on niin...tavallinen. Mutta ainahan niitä apuja löytyy ja tytöstä voi kuoriutua oikea supertähti. Nauratti eilen, kun se ellen sanoi Hannalle, että olit vielä muutama vuosi sitten trukkikuski, että jos ammatti oiskin ollut vaikka korvalääkäri, niin miltä se kysymys ois kuulostanut :) No hauskaa oli, kun tuota eilen mietin :)

No niin, nyt on sitteri ostettu, vaikka niin vannoin, etten sitä osta. =) Olen oikea mainoksen uhri. Sitterit on vaan rumia mun mielestä ja piti saada täsmälleen oikean värinen (kun kaikki tuntuu olevan sinisiä). Yksi beige löytyikin lastentarvikkeesta. Toivottavasti jälkikasvu tykkää siinä sitten istuskella.

Piritta, sun pitäis vaan muistaa ottaa paljon evästä mukaan. Pakkohan sun on jotain syödä ennen tanssituntia, että jaksat. Mullahan ei nykyään juuri nälkä ole, kummallista. Vatsalaukku on varmaan pikkiriikkisessä tilassa vauvan alla. Paljoa ei mahdu kerralla.

Mäkin meinasin tänään ostaa perushalpiskortteja tiimarista... piti kyllä askarrella, muttei kukaan kantanut mun nenän eteen mallia, niin se sitten jäi. Aikaahan mulla olisi askarteluun tosiaan ollut.

Juu, Stella koitahan miettiä koiralle joku hälytysvalmiudessa oleva hoitaja! Kun se lähtö voi tulla mihin aikaan vaan vuorokaudesta, eikä mies sieltä kotiin varmaan selviä alta vuorokauden. Koita jaksaa pinnistellä vielä viimoset päivät töissä!

Taitaakin olla koiran lenkityksen aika...

Yhteistyössä