Tahkoojaplussat 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandeman9503

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
Suvi 10.2.2007, tyttö 46 cm, 2500 g
Kata 23.2.2007, tyttö 53 cm, 4428 g

La:t:
Murmeli 20.2.2007
Sandeman 16.4.2007
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Heipparallaa!
Kivan keväistä kun aurinko paistaa, ihanaa.

Onnittelut Katalle ja miehelle tytön syntymän johdosta! Potra tyttö :) Voikaahan hyvin ja tutustukaa kaikessa rauhassa toisiinne.

Kivalta kuulosti tuo Piritan luistelu merenjäällä. Tahtoo kanssa. Tosin olen luistellut ehkä yläasteella viimeeksi. Kait sitä sitten taas pitää ostaa luistimet kun poitsu kasvaa ja alkaa luistella.
Ja Matiakselle myöhästyneet onnittelut.

Murmeli tosiaan saattaa olla pykäämässä uutta tahkoojavauvaa maailmaan, jänskää!

Meillä meni viikonloppu perinteisesti kyläillen ja raksaillen. Miehen isä joutui kiiruusti leikkaukseen ja poistettiin varvas ja osia jalkapöydästä (?) kun oli kuoliossa. Oli käynyt koko viikon terkkulassa ja tulehdusarvot PALJON, eikä kukaan suostunut edes katsomaan sitä jalkaa... huhhuh. On diabetikko ja jalkojen kanssa ollut ongelmia aiemminkin. Mutta että terkkulaa voisi syyttää vaikka hoitovirheestä hemmetti!

Juska tykkää raksalla olosta. Pitää vaan olla tarkkana, ettei löydä mitään epäsopivaa suuhunpantavaa.. Viimeksi tökkäsi kätensä uretaaniin ja meinasi sormet liistraantua yhteen.. Pojan huoneesta ei puutu enää kun lattialistat niin on valmis. Juska voi siis muuttaa jo :) Eipä sieltä muutenkaan paljon muuta puuta kun niitä listoja, metritolkulla! Ja muita pikkujuttuja.

Stella, voi että noita teidän tauteja! Tosi kurjaa. Koittakaahan parantua pian. Nukkuuko Leo nykyään miten päikkäreitä? Juska yhdet, noin 12.30- 14.30/15. Yöunet on 21-07/08. Nukkuuko sisällä vai ulkona pääsääntöisesti? Juskahan nukkuu sisällä.

Jaahas, taisi poitsu herätä...moiiiiii....

Hinoja uutisia Katalla! Onnea miljoonasti kunnonkokoisesta tytöstä! Ihkua!

Mä olen flunssan kourissa, plääh. Olin työreissussa to-pe ja nytkin sinnittelen töissä, mutta iltariennon jätän tänään väliin. Ja krooh täältäkin, väsymys alkaa painaa jo aikaisin iltapäivästä. Tänään aloin popsimaan lisärautaa, toiv. auttaa.

Ihanaa, vauvan liikkeet tuntuvat nyt päivä päivältä selkeämmin. Ja ke rakenneultra!

Käytiin la Stockan vauvaosastolla, mutta vaunuja siellä ei paljon ole, vain Teutonioita. Ostin kantoliinan. Oletteko te käyttäneet? Mua viehättää ajatus kanniskelusta, mutta ei kuulemma kaikki vauva viihdy siinä.

Että käy kateeksi Sanden aamukamman vähyyttä! Mäkin kuitenkin väsäsin tänään jo mun sijaisen hakuilmoa, hassua.

Nyt täytyy lähteä kotiin lepäämään. Synnytyskertomuksia odotellaan!

Onpas muissa ketjuissa ollut vilkkautta, kun oltiin vaarallisesti lähestymässä kakkossivua!

Vili nukahti hetki sitten, kannattaisi mennä heti perään, ollaankin tosi väsyneitä miehen kanssa, mutta pakko oli pikapyrähtää täällä, kun konetta suljen.

Sandella ei enää paljoa ole päiviä töissä lusittavana, äkkiä ne viimeisetkin hetket kuluu.
Mä olenkin sitten ollut jo vuoden kotona, viime vuonna näihin aikoihin jäin saikulle liitoskipujen takia. Että kyllä todellakin nopsaan aika kuluu!!

Mariskalle piti sympatiseerata huonoa yötä, sä kun muutama pvä sitten kerroit Samun nukkuneen koko yön heräämättä, niin nyt sitten tuli takapakkia oikein urakalla. Kyllä se siitä taas, toivon mukaan pian..

Hih, nauratti, kun Riinuskan sanoi, että Juska voisi muuttaa jo! :))
Tosi kurja appesi tilanne, johtuikohan välinpitämättömyydestä, kiireestä=henkilöstöpulasta vai kenties huolimattomuudesta?? Sitä saa arvailla.. :(

Olikos teistä joku oluen ystävä? Kun yksi ystäväiseni on raskaana ja kovasti tykkää oluesta. Muistelisin, että joku täällä joskus kehui jotakin alkotonta olutta, mutta mikäköhän se mahtoi olla, että voisin suositella? Tai varmaan on moniakin "ihan juotavia".. Mä kun en kaljasta välitä, viini naisen tiellä pitää!! :)

Nyt unosille, toivottavasti pitkille ja katkeamattomille!!!!!!!!!!! Good night!

Hoksasin justiinsa, että Suvin ja Katan tyttärillä on pituuseroa 7 cm ja painoa toisella neidillä melkein 2 kg enemmän. Olisipas hauska nähdä pikkupimut vierekkäin! :))

Huomenta,

hyvä tuo Aniliiinin huomio noista typyjen kokoerosta :) Vaikka kaikki vauvat pieniä onkin, niin kyllä tuon kokoeron jo huomaa.

Toivottavasti on hyvät unet kaikilla mamoilla (ja masukkailla) takana. Meillä nukuttiin koko yö sikeästi. Nyt on muutamat katkottomat yöt takana, jospa se nyt tästä alkaisi rullaamaan.

Tosi kurja juttu Riinuskan appiukolla. Ja varmaan jurppii pahasti, kun kyse on siitä, ettei kukaan ole tk:ssa ottanut asiaa hoitaakseen jo aikaisemmin. Miltäköhän tuntuu henkilökunnasta tuossa tilanteessa. Koputteleekohan omatunto yhtään, että olisi pitänyt huomata ja tajuta aikaisemmin... vai syytteleevätkö vain toisiaan/kiirettä yms.

Mulla olisi kanssa tarvetta lisäraudalle, viimeksi neuvolassa hb 113. Onko sulla Hertta Obsidania? vai luontaistuotekaupan joku litku? Ajattelin testatta tuota luontaistuotetta (mikä lie nimeltään), onko muilla kokemuksia?

Kantoliinasta ei ole kokemuksia, meillä oli rintareppu käytössä. Jonkin verran tuli bebeä kanniskeltua siinä, varsinkin kun keittiössä touhuilin tai tuli rampattua ala- ja yläkerran väliä enemmän. Hyvin siinäkin viihtyi. Ystäviltä olen kuullut kantoliinasta positiivisia kokemuksia, ilmeisestikin monikäyttöisempi kuin rintareppu.

Mun piti kanssa laskea aamut kammasta, aamuja 30! Noita lomia on ihan kivasti tuossa välissä. Odotan kyllä kovasti kotiin jäämistä, vino pino hommia odottaa... ja pian lumikin sulaa ja pääsee pihatöihin.

Mitenkäs Leo ja Juska sanoo sanoja, kun ovat lähinnä Viltsun ikää? Mua ihmetyttää, kun Viljamin ainoat sanat tuntuu vieläkin olevan äittä ja too (=tuo tai joo). Oma höpötystä kyllä piisaa, mutta selkeitä sanoja ei tule. Ikää kuitenkin jo reilut 1,5 vuotta. Ehkä ihan turha huoli vielä. Työkaverilla on aika samanikäinen tyttö, joka puhua pälpättää kuulemma jo vaikka mitä.

Tulkaahan linjoille, hop hop!

Huomenta. Tänään Kata ja tyttö pääsevät kotiin. Toivottavasti tyttö on hyvin nukkuvaa sorttia, että mammalla olisi aikaa päivittää kuulumiset. Ja on se Murmelikin varmaan jo jakautunut. Se on sitten Sande seuraavaksi.

Meillä risainen yö takana. Flunssa varmaan haittaa unia edelleen ja muutenkin tuntuu tytössä olevan luonnetta. Just nyt en halua kuulla tassuttelu-kokemuksia, että ”neljäntenä yönä nukkui hiiskumatta aamuun saakka”… Blääh. Viisi yötä takana, syötöt saatu kitkettyä, huudot lyhentyneet mutta kovin katkonaista on uni. Jatkamme sitkeästi. Hehee, toivoa sopii, että Lotta on tässä asiassa hiukan oppivaisempi kuin lusikan suhteen… Ei muuten edelleenkään suuremmin fanita lusikalla syömistä. Pikemminkin se on sitä, että lapan suuhun tavaraa ja luen hälle kirjaa samalla tms. (En olisi halunnut luisua noihin sirkustemppuihin, mutta kasvatetaan sitten niistä pois aikanaan.)

Kärsivällisyyden oppitunteja meikäläiselle. Oma look alkaa olla melkoinen panda. (Että valovoidetta kuluu täälläkin.) Siitä tulikin Mariska mieleen, joka on TÖISSÄ. Mä en varmaan selviäisi omista hommistani näillä aivoilla. Auts.

P, kyselit muuten siitä lihan määrästä yks päivä. En usko, että Mattis sitä liikaa saa, koska noi kaupan sössöt näyttää olevan niin ”laihoja”, eihän niissä ole lihaan kuin ab 12 %.

Kirppu, se luontaistuotekaupan litku on Krauterblutsaft ja mä sain sillä hempan nousemaan. Obsidanista tuli ”stellat”. ;-)

Jee, Riinuskalla alkaa muutto häämöttää! Huh, voin kuvitella, että on Juskassa siellä vahtimista, ne tökötit ei ole ihan myrkyttömiä ja varmaan työkalujakin on joka lähtöön. Aattele, ihan pian pääsette uuteen taloon!!!! Teillä on tilaa varmaan triplasti meihin pk-seudulla ahtaudessa tungeksiviin asuntovelallisiin.

Heips! Laitoin teille muutaman uuden otoksen Vilistä samalla kuin sukulaisillekin. Nyt lähdetään neuvolan kautta Pohjanmaata kohti, joten näin pikaisesti tällä erää..

Nekulle sitkeyttä tassutteluun, mä luovutin ekalla kerralla puolikuolleena neljännen yön jälkeen, mutta sisua kerätessä jatkamme harjoituksia tuonnempana. =)

Huomenta!
Olihan söötti tapaus tuo Vili! Kaselin kuvia samalla kun kävin laittamassa pk-seudun mamoille kutsun näyttelyyn. Käykääpä siis privaattimeilillä!

Täällä ei juurikaan uutta. Eilen iski närästys, johtui vissiin katkarapu/voikastikepastasta lounaalla, auts. Antibioottien kanssa kun en noita rennietä saisi syödä niin johan oli tuskallista. Kuituja oon siis yrittänyt ja a-jugurtteja ja banaania, mutta yöllä neljän maissa oli pakko ottaa yksi rennie että sain nukuttua. Krooh, siis sen vähän mitä nyt tuli nukuttua. Taitaa mulla mennä jotenkin 4 tunnin sykleissä tämä heräily, vähintään klo 24 ja klo 4 vessatauot:-((.

Aniliinin ystävälle tiedoksi, musta Nikolain alkoholiton olut on ainoa juotava alkoton olut, muut on tosi kitkeriä. Golden capilta on tullut uusi alkoton päärynäsidukka, mutta jos low alcohol (1%) on ok niin suosittelen Stowford pressin omppusidukkaa, se on kuivan siiderin ystävälle! Alkottomat punkut on ihan marjamehuja, yök.

Täytynee munkin kokeilla tuota Krauterblutsaftia kun ei tunnu obsidan auttavan mun hemppaan...

Kiitos Aniliinille kuvista! Vili on niin suloinen nappisilmä :).

Voi kauheaa noita teidän öitä... koettakaa kestää! Suklaata ja kahvia lohdutukseksi, ja toivottavasti saatte nukuttua edes hiukan jossain välissä.

Onko muuten muissa kunnissa mahdollisuutta pyytää perhetyöntekijää apuun? Tampereella saa ainakin meidän asuinalueella tilata perhetyöntekijän auttamaan, jos omat voimat hiipuu. Apu on maksullista, muttei mitenkään kiskurihintaista, ja se on tarkoitettu just esim. tilanteisiin, joissa äiti tarvitsee unta, apua kotitöihin tai omaa aikaa. Olen ajatellut käyttää palvelua kakkosen kohdalla, jos ja kun unet jää vähiin.

Riinuska, ikävä tuo appesi juttu :(. Kyselit Leon päikkäreistä. Leo nukkuu vielä kahdet päikkärit. Ekat on yleensä 1-1,5 tuntia näin aamupäivisin ja sitten noin kolmesta lähtien 2 tai jopa 3 tuntia. Unissa on jonkin verran kyllä vaihtelua, joinain päivinä mennään yksillä unilla, mutta sitten poika on illalla ihan poikki. Yöunet Leo nukkuu tyypillisesti 20-07.

Leo sanoo vasta "äiti" ja "auto" niin, että ne ymmärtää, ja yrittää tapailla sanoja "anna", "näytä" , "hieno" ja "isi". Tytöt oppivat ilmeisesti usein poikia nopeammin puhumaan. Mun äiti sanoi, että puhua pälpätin jo vaikka mitä yksivuotiaana, ja meidän tuttavaperheen tyttö muodosti jo lauseitakin 1v 4 kk ikäisenä. Yksilöllistä, yksilöllistä, mutta kyllä mua ainakin on rauhoiteltu, että jotkut oppivat puhumaan vasta 2-vuotiaina.

Aniliini, mä olen kyllä oluen ystävä, mutta alkoholittomat oluet jäävät juomatta. Ovat mielestäni kertakaikkisen pahoja! Oluen hyvä maku vaan tulee siitä alkoholista, ei sille mitään voi :). Jotkut tykkäävät Nikolaista, jota saa ainakin isoista kaupoista. Mun ainoa (lähes) alkoholiton suosikkini on Stowford Pressin low alcohol -siideri.

Aikamoinen kokoero tosiaan Katan ja Suvin tyttärillä!

Hertalle piti vielä sanoa kantoliinasta, että kokeilin Leon kanssa rengasliinaa, mutta sen käytöstä ei tullut mitään, kun poika punkesi koko ajan seisomaan siellä (vaikka oli vasta n. 2-3 kk). Koin liinan myös aika hankalaksi käyttää. Meillä käytettiin enemmän rintareppua ja sen jälkeen ergoa. Tulokkaalle ajattelin hankki trikooliinan, kun musta ajatus kesäliinailusta on niin ihana. Toivottavasti onnistuu.

Sympatiaa Nekulle ja Mariskalle öiden kanssa. Jaksamista!

Obsidania mä popsin, kun sain kaverilta lahjoituksena. Ensi viikolla on neuvola, katsotaan mihin hb-arvo kehittynyt, viimeksihän mulla oli 114. ei ainakaan vielä vatsa ole reagoinut suuntaan tai toiseen..

Mä ostin juuri sellaisen vähän joustavan kantoliinan (me&mama taisi olla merkki), mukana tuli monta erilaista sidontaohjetta, joten voi testata mistä asennosta vauva pitää. Mä haluaisin myös käyttää kestovaippoja (nyt Sande huokaisee ;) tai ainakin testata. Mutta en mä mikään superäiti yritä olla, jos ei jaksa kestoilla, niin ei sitten.

Stowfordin low alcohol on tosiaan hyvää sidukkaa. Mutta enemmän olen viini-ihmisiä ja alkoholitonta viiniä en taida edes uskaltaa testata.

Kiitos kuvista Aniliini. Kyllä on Vili ihan syötävän suloinen!

Voi Herttaseni, jokainenhan kokeilee mitä haluaa, mää olen isse vaan niin laiska että aion antaa osani jätevuoreen joka syntyy kertisvaipoista...huono minä. Kestoilu on jokaisen oma harkinta ja kunnioitan kyllä niitä jotka siihen pystyy.

Jokohan se Kata on päässyt kotiin?

Mää täällä töissä laittelen jo ä-lomaviestejä kun en tiedä kauanko vielä jaksan. Tuleepahan kaikille selväksi uusi kotiosoite josta sitten vastailen mammiksella. Ihanaa kyllä päästä kotiin laittelemaan, vaikka aika paljon onkin jo valmiina. Mm. lähes kaikki vaatteet olen jo pessyt, ovat odottamassa äitiyspakkauslaatikossa että vaatehuone valmistuisi. Kotiintulovaatteita tai sairaalakassia en ole vielä valinnut/pakannut, mutta eiköhän sekin nopeasti suju. Mä kun tykkään laittaa kaiken valmiiksi enkä sitten lähtöhetkellä unohda puolia...

Mulla kanssa appiukko diabeetikko, joka kerta saa olla mietteliäs kun menee tutkimuksiin, että löytyykö tällä kerralla seuraava sokerin aiheuttama tauti/vaiva:-(. Symppaan siis Riinuskaa!

Moikka!

Ei ollut Samulla korvatulehdusta enään, hyvähyvä. Viime yö oli aika kamala, mutta jo parempaan suuntaan. Samun yskään saatiin uudet hoito-ohjeet, kokeillaan tepsiikö Teemulle aikoinaan infektioastmaan saatu nebunette. Siitä pitäis hömpsyt ottaa neljä kertaa päivässä. Ja jos ei tepsi täytyy lähteä PHKS:ään päivysytykseen jossa sitten järeämmät "aseet" käyttöön...toivottavasti saataisiin kotikonstein vinkunoita vähenemään..
Mä oon vähän huono tossa unikoulu jutussa. Varsinkin nytkun Samu on kipeänä niin mä en yksinkertaisesti raaski olla ottamatta kainaloon yöllä (ja vähän imettämäänkin) kun se häntä ihan selvästi rauhottaa...viime yönä yritin olla "tiukempi" ja sainkin mestarin nukahtamaan pelkästään silittelemällä ja antamalla käden "unileluksi". Tosin tein sitä jonkun 3 krt. ja 4 otin taas kainaloon...Mä lupaan (itselleni) että ryhdistäydyn tässä asiassa kunnes Samu on kokonaan/täysin tervehtynyt..itkuakin on silloin helpompi kestää kun ei tarvitse ajatella että mihinkähän sitä nyt sattuu..

Kivaa Riinuska että teidän uusi koti on kohtapuolin valmis. Mun haave (varmaan ikuinen) olisi rakennuttaa meille koti. Saisi alusta asti olla suunnittelemassa talosta toiveidensa mukaista. Ja ikävää kohtelua oli sun appiukko saanut terveyskeskuksessa.

Nyt täytyy lopettaa..

Kiitos Aniliini Vilin kuvista!

Kirppu, Juska sanoi aiemmin ihan selkeästi Netta, napa, heppa ja hauva ainakin. Nyt tuntuu kaikki unohtuneen kävelyn myötä kun vauhti on kova :) Sanoo kyllä niin että minä ymmärrän edellä mainitut + äittä, lamppu, potta, vaippa, rasva. Eli siis lausuu sinne päin... ainoa selkeä tällä hetkellä on KAKKA!

Jaahas, itku kuuluu. Palaan siis joskus...

Tyttö tuli meillekin! Prinsessa syntyi viime perjantaina, 51 cm ja 3650 g. Eilen päästiin kotiin. Palailen kertomaan lisää kun tässä asetutaan.

Katalle kovasti onnea tytöstä!

Onnittelut Murmelille ja perheelle prinsessasta. Kylläpä on tyttövoittoista tämä tahkoojasato. On teillä vauvallisilla ihania hetkiä kotona, ne pikkukääröt on niiiiin suloisia!
Niitä kertomuksia täällä odotellaan kärsimättömänä :) Ja kuviakin ois kiva nähdä jossain vaiheessa...

Sandella taitaa nyt näiden todennäköisyyksien perusteella olla jo ihan selvä kumpi tulee.

WAU, lämpimät onnittelut myös Murmelille! Ihanaa. Tosiaan hauska sattuma, että saatiin toinen samana päivänä syntynyt tahkoojabebekaksikko Mattiksen ja Lottiksen seuraksi. Meille on tulossa kolme synnytystarinaa, jee!

Minäkin täällä pirteämpänä. Kannatti eilen natista täällä Lotan syömisistä ja nukkumisista; eilen sujuivat molemmat. Ei tarvittu minkäänlaisia sirkustemppuja syödessä ja yökin oli unikouluajan paras. Lyhyet herätykset klo 02 ja 4.30 ja siitä unta kaaliin klo 6.30 asti. Jospa se tästä… Nyt tulee varmaan taas lunta tupaan, kun hehkutan. :-)

Mustakaan ei olisi kestovaippailijaksi, mutta nostan tosiaan hattua heille. Stellahan on ahkera sillä saralla? Kertisten jätevuoren vastapainoksi yritän kyllä lajitella roskat mahd tehokkaasti. Musta on tullut vähän jopa fanaattinen sen suhteen, kun olen huomannut, kuinka paljon saadaan sekajätettä siten vähennettyä. Läheisessä kauppakeskuksessa on sellainen ekokeskus, jonne saa vain suikkailla eri lajiset romppeet aukoista sisään. Superhelppoa, joten kierrätän nykyään energiajaettakin aika paljon. Se harmittaa, kun on niin pieni taloyhtiö ettei kerätä biojätettä.

Sandelle hyviä päikkäreitä siellä sorvin ääressä! Heh, mikä kommentti terkkarilta. :-)

HURRAA Murmeli! Teille tuli sitten ihan tuollainen sopivankokoinen tyttövaava! Ja sama synttäripäivä Katan beben kanssa, mikähän todennäköisyys siinäkin on (todella pieni?) kun Lotta ja Mattiskin on syntyneet samana päivänä???

HUI ja siis mää olen seuraava....tänä aamuna jo sanoin miehelle että pari viikkoa vielä niin Ilppis on jo niin iso että eivät enää toppuuttele jos haluaa ulos tuolta. Vaikka kaippa pysyisi hengissä jo näilläkin viikoilla (rv33+2) mutta paree että nauttii kohdun lämmöstä niin kauan kuin voi! Maha alkaa olla jo ISO, tuntuu että mamahousutkin ahistaa ja venyvää osaa on rullattava mahan alle.

Edesmennyt isoäitini tuli uneen viime yönä:-). Polttelimme kaikessa rauhassa sikaria mun vanhan kotitalon kirjasto/työhuoneessa ja juttelimme mukavia:-). Todella ihana uni, vaikka ristiriitainen kun isoäiti inhosi tupakansavua ja talo on myyty. Vaihteeksi vain yksi vessakäynti viime yönä joten vaihteeksi on nukuttu! Mutta olis sitä voinut vielä jatkaakin...

Mies kysyi eilen että onko hänelle sitten ruoka valmiina kun hän tulee töistä (kun olen mammiksella) sanoin että se riippuu siitä onko joku käynyt kaupassa, antaako Ilppis mahdollisuuden ja jaksaako mama. Sanoin myös että on täysin mahdollista että mies saa tulla tekemään mulle ruokaa kun en ole saanut suuhuni mitään koko päivänä...! Mukavaa että se kyselee noita juttujaan ja on kiinnostuneempi joka päivä mun olosta ja fiiliksistä:-), puhumattakaan Ilppiksen kasvusta ja kehityksestä. Eilen sattui kotiin just silloin kun supisti ja mää yritin sitten kuvailla miltä se tuntuu:-).

Jotenkin tässä kääntyy ihan sisäänpäin ja omaan napaan, sori. Muut kommentoinnit on vähän hakusessa.

Mää varasin sunnuntaille liput siihen The Queen leffaan, mennään eka aamiaisella kamun kanssa ja sit päiväleffaan:-)). Kivaa.

Höh, ei ollut Kata vielä palannut linjoille. Mutta onnea kovasti Murmelille ja tuoreelle isukille! Tässähän alkaa jo akkavalta yhteisössä, hih. Perjantai on hyvä pvä syntyä, vai mitä N? ;)

Apua, sain palkkakontuurista kokonaisuunnitelman mun lomista sun muista, ja mukana oli myös työhönpaluupäivä 2.1.2008... Hiemanhan tuo kurkkua kuristi. Tällä hetkellä kun tuntuu, ettei halua koskaan palata kiireiseen arkeen ja stressiin. Sitä se nimittäin tulee olemaan, ainakin ensin mainittua. Nautin niin tällaisesta stressivapaasta elämästä. No ajat ehtii muuttua ja elämäkin, kun poika täyttää vuoden ja alkaa tositoimin LIIKKUA ja tehdä pieniä tuhojaan :)

Arvelinkin Hertta, että olet kestovaippailija-tyyppiä. Musta on tosi hienoa, että on tuollainen vaihtoehto olemassa, ja voi itsensä tuntien tehdä valinnan. Kävin eilen ystäväni luona, joka sekä kestovaippailee että tekee kaikki pöperöt itse (vauva ja taapero), ja musta ei vaan ikuna olisi siihen. Kaiken lisäksi tekee kaksi lämmintä ruokaa joka päivä ja leipookin joskus... Kysyin, että miten ihmeessä hän jaksaa, ja hän vaan totesi, että hän kokee, että tämä on hänen työtään ja koska hän on perfektionisti, hän haluaa tehdä kaikki hyvin. Eikä voi sietää miestään, joka joskus rentoutuu sohvalla....Voitte kuvitella, että kun menen heille kylään, hän ei koskaan istu rauhassa pöydän ääressä kahvikuppi kädessä, vaan touhottaa koko ajan jotain.
No mutta, mitäpä sitä arvioimaan toisten tekemisiä, sitä vaan pohtii, että mikä laiskimus mun sisällä oikein asuu.

The Queen on muuten hyvä leffa. Ehkä vähän suppea tapahtumiltaan, mutta koko tarina pyöriikin lähinnä kuningattaren ympärillä, jonka sielunelämä on aikas tirkistelyn arvoinen. Oli muuten hieman skitsofreenistä katsoa Paholainen puk. Pradaan -leffa, kun oli kirjaa lukiessaan kuvitellut päässään ne ihmiset, työpaikan, miljöön, ja sit se leffa oli tietty erilainen..

Voi kurjuus teidän huonosti vietettyjä unia =( Mitenkäs Aniliinin yöt tätä nykyä? Eiköhän ne Lodenkin unet ala jo parantua. Hyvältähän tuo jo kuulostaa. Meitä kyllä hemmotellaan oikein olan takaa, M nukkui täyttä häkää 7.20 asti, ja tissin jälkeen nukkui vielä mun kainalossa tissi tyynynään (suloinen :) ysiin saakka. Ihan ihme hemmo! Ja ollaan kyllä kovin onnellisia asiasta.

Äh, klo on jo noin paljon. Lähdetään pian kyläilemään ja sitä ennen pitäisi ostaa lahja kummitytölle ja lounastaa. Kuullaan taas!