Tästä tulee pitkä vuodatus, mutta mie olen nyt niin vihainen, etten KOSKAAN ennen!

mua
vähän vaivaa tää että oot ehkä joskus menossa lääkäriin, poliisille soitit jälkeenpäin... Mun mielestä tämmösissä tapauksissa tulee toimia nopeesti. Poliisi heti paikalle, se naapurin ämmä säilöön. Ja poika heti lääkäriin. Hyvä sinänsä että oot pysynyt rauhallisena mutta ei tarviis liian kanssa. Ehkä olet shokissa kun toimit näin hitaasti? Se on ihan ymmärrettävää tietty, mutta koita nyt alkaa hoitaa tätä asiaa vähän ripeämmin. Sori jos kuullostan ilkeältä mutta mua v***ttaa se, että se akka saa siellä rauhassa olla kotonaan tämmöstä tehtyään. Semmoset ihmiset kuuluu putkaan. Sen pitäis joutua heti tajuamaan mitä hittoa meni tekemään.

Ja jos olisit toiminut heti, poikasikaan ei tarviis miettiä onko itse tehnyt jotain väärin. Olisi tiennyt kuka pahantekijä on kun kyseistä paskiaista raahataan maijaan.
 
vieras
järkyttävää. Akalla ei ole mitään oikeutta ajaa toisten päälle tahallisesti. Eikä sen suurempaa oikeutta ajaa autolla tiellä kuin sun pojalla pyörällä. Heti poliisille rikosilmoitus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Naapuri teki väärin, mutta silti kannattaisi vielä painottaa lapsille, että tiellä ajetaan aina reunassa. Autoilija ei välttämättä näe matalaa lasta. Tässä ei ollut kysymys siitä että lasta ei olisi nähnyt, mutta niin se pitää lapsille opettaa.
Painotettu on, opetettu liikennekäyttäytymistä kädestä pitäen. Sanktiot "huolimattomuudesta" olemassa.
Juurikin kyseisillä sanoilla muunmuassa on poikaa ohjeistettu.
 
lisko harmaana
Naapurihan on vaarallinen. Kannattaa varoittaa muita siellä asuvia lapsiperheitä, että siellä asuu tuollainen joka saattaa tahallaan ajaa lapsen päälle. Ties mitä olis voinu tai voi sattua. Entäpä otsikko Iltalehdessä "Naapurintäti ajoi tahallaan 7-vuotiaan päälle". Vetäis akan hiljaiseksi.
 
lisko harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Naapuri teki väärin, mutta silti kannattaisi vielä painottaa lapsille, että tiellä ajetaan aina reunassa. Autoilija ei välttämättä näe matalaa lasta. Tässä ei ollut kysymys siitä että lasta ei olisi nähnyt, mutta niin se pitää lapsille opettaa.
Painotettu on, opetettu liikennekäyttäytymistä kädestä pitäen. Sanktiot "huolimattomuudesta" olemassa.
Juurikin kyseisillä sanoilla muunmuassa on poikaa ohjeistettu.
Ööö, eikö juuri tässä tapauksessa pojat tehneet harvinaisen kiltisti kun väistivät? Ei kai minkäänlaisella valistuksella voida estää lasten -tai aikuistenkaan- vahingossa kaatumista? Sen takia lasten ohi ajaessaan pitää varoa erityisesti, kun ei tiedä josko lapsi horjahtaa vahingossa tielle.
 
järkyttynyt äiti
aika järkyttyny niin kysy saisitko aikaa ihan jolleen vaikka perheneuvolaan, että sais jutella jonku muunki kaa ko äidin.lapset ku haluu kuitenki suojella vanhempiaan ja näille pikkusille ku tulee huoli meistä vanhemmistakin sit kaiken muun lisäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mä olisin hakannut sen lehmän siihen ovelle ja sanonut skidilleni, että näin ne asiat hoidetaan.
Just ja joutunut sitten itse linnaan siitä,no kukin tyylillään..
Hyvä että ap soitit,niin saadaan se akka vastuuteen teostaan.
Jep. Suomessahan joutuu linnaan pahoinpitelystä.... Ja silmä silmästä jne. Jos mun skidiä satuttaa tai uhkailee joku tahallaan, niin aivan vitun varmaan vastaa siitä mulle ihan ensimmäisenä. Se on vissi se.
ei taida tää imperial olla ihan terve. näitä riittää, ei kannata tommosten kanssa yrittää puhua järkeä.
:LOL: :LOL: Jep. Ai mä olen jotenki sekopää, kun mä saan suuren vihan tunteen, jos joku uhkailee/tahallaan vahingoittaa mun perheenjäsentä? Jep.... Siinä ei paljon poliisia paikalla tarvita. Ensinnäkään ne ei asialle juurikaan mitään tee ja toisekseen sellainen akka ei poliisin sanomisista juurikaan opi. Ja sittenkö asia on loppuunkäsitelty? No ei tasan. Vaan pieni opetus naapurin akalle ja asia on siinä. talutetaan vielä naapuri pyytämään anteeksi joko hyvällä tai pahalla. Sen saa naapuri itse valita

 
Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:
Naapurihan on vaarallinen. Kannattaa varoittaa muita siellä asuvia lapsiperheitä, että siellä asuu tuollainen joka saattaa tahallaan ajaa lapsen päälle. Ties mitä olis voinu tai voi sattua. Entäpä otsikko Iltalehdessä "Naapurintäti ajoi tahallaan 7-vuotiaan päälle". Vetäis akan hiljaiseksi.
Varoitettu on juu.
Pihojen lapset osaavat jo ´katsoa itsensä pois tieltä jos tää täti liikkuu. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Naapuri teki väärin, mutta silti kannattaisi vielä painottaa lapsille, että tiellä ajetaan aina reunassa. Autoilija ei välttämättä näe matalaa lasta. Tässä ei ollut kysymys siitä että lasta ei olisi nähnyt, mutta niin se pitää lapsille opettaa.
Painotettu on, opetettu liikennekäyttäytymistä kädestä pitäen. Sanktiot "huolimattomuudesta" olemassa.
Juurikin kyseisillä sanoilla muunmuassa on poikaa ohjeistettu.
Ööö, eikö juuri tässä tapauksessa pojat tehneet harvinaisen kiltisti kun väistivät? Ei kai minkäänlaisella valistuksella voida estää lasten -tai aikuistenkaan- vahingossa kaatumista? Sen takia lasten ohi ajaessaan pitää varoa erityisesti, kun ei tiedä josko lapsi horjahtaa vahingossa tielle.
Siis oliko toi sun kommentti mulle?
Juu, siis nimenomaan tekivät fiksusti! Ja tää on kerrottu myös pojalle. Itse ainakin täällä okt-alueella kun ajelen niin olen ylivarovainen, kun noita lapsia liikkuu niin paljon täällä.
 
AAM
Voi elämä !! jos tietäisin kuka eukko on kyseessä menisin varmasti väijymään kun kävelee punaisia päin ja ajaisin yli :kieh: ja huutasin perään että ihan opetusmielessä..

Jaa että vanhusten parissa vielä töissä.. totta tosiaan niihin parkoihinhan tuonkin varmaan töissään purkaa. Sinnekin varmasti soittaisin nimettömän soiton ja kertoisin että tommoi horo on töissä teillä ja jne.. hyvä tietää.

Järkyttävää.. kompaten niitä jotka on painottanut niitä kuvia mustelmista/nirhoista !! Heti kamera räpsymään. ja peräkkäisin päivinä uudet kuvat jotta näkyy jos muuttuu vammat jotka ei heti näy.

Ei sitä jumalauta kenenkään päälle ajeta OPETUSMIELESSÄ, eikä kyllä muutenkaan, paitti tuon eukon päälle kun tulee vastaan... ! |O |O *raivari lähellä* ois joo pesäpallomailalle töitä pimeällä kujalla tuon ämmän kanssa..

Sinulle Lasisilmä ja pojallesi voimia vastoinkäymisiin.. :hug:
 
jaksamisia asian kanssa, aika kauheelta tilanteelta kuulostaa :/
ja sinne lääkäriin tosiaan pitää mennä heti, sillä muutoin lääkäri ei voi yhdistää esim ulkoisia ruhjeita tiettyyn tapahtumaan. ja oikeuteen asti jos menee, niin vastapuolen avustaja voi tarttua siihen, et miks lääkäriin ei oo menty heti. ja nyt varsinkin kun on yks (vai useempi) yö takana, ja poika käyttäynyt noin, ni lääkäriin ehdottomasti. ja vaikka ei mitään ulkoisia näkyviä ruhjeita oo, ni hyvähän sen lääkärin on tutkia ja käännellä ja väännellä, ettei oo mitään sisäisiä tms....

mä oisin mennyt heti samana päivänä....

mut toivotaan et tuollainen kammonaapuri saa ansionsa mukaan
 
Mulle tuli mieleen et voiskohan siihen poliisipelkoon auttaa jokin vertaus, jonka poika varmasti ymmärtää. Esim. jos poika ajaisi tahallaan naapurin tytön nuken päältä ja se menisi rikki niin kumpi on silloin tehnyt väärin ja kumman kuuluu saada rangaistus.
 
vieras
Meillä jäi poika syyskuun alussa suojatiellä auton alle. Oli meidän pieni ekaluokkalainen palaamassa ip:stä kotiin ja auto vain ajo päälle. En ole kuullut hänen kertomustaan tapahtuneesta, mutta takana olevan autoilijan kertomuksen kyllä kuullut ja sen perusteella en voi ymmärtää mitä on tapahtunut.

Poika sai noin 10 metrin ilmalennon ja onneksi päätyi maahan selälleen joten reppu suojasi ja poika selvisi vain tikeillä, ruhjeilla, aivotärähdyksellä, muistikatkolla ja kipeällä jalalla. Sairaalassa olimme 2 päivää ja siellä kaikki kertoivat pojalle kuinka hänellä oli suojelusenkeleitä matkalla mukana, että ainekset niin paljon pahempaan oli olemassa.

Pahimmat pelot tulivat sitten vasta kotona, kun poika illalla nukkumaan mennessä itki kuinka hän olisi voinut kuolla jne. Eka kerta koulusta yksin kotiin oli pelottava ja minä puhuin hänen kanssaan koko matkan jotta hän uskalsi kävellä. Koulussa sai kerran noin 10 minuutin itkukohtauksen jne. mutta onneksi kaikki alkaa nyt olla jo normalisoitunut. Poika on saanut aina puhua ja hänen kanssaan on käyty aisoita läpi.

Me emme halunneet nostaa syytettä vammantuottamuksesta, joten poliisi nosti syytteen vain liikenneturvallisuudenvaarantamisesta ja tämä nainen tulee pääsemään sakoilla.

Itseä on ihmetyttänyt eniten se, että tämä päälleajaja ei ole ottanut mitään yhteyttä että kuinka poika voi, ei pahoitellut, ei mitään. Itse ainakin haluaisin tuossa tilanteessa tietää kuinka lapselle kävi.

Toivotan voimia pojalle päästä tapahtuneen yli ja harmi että joku muukin joutui kokemaan saman kuin meidän ukko.
 
vieras
Niin sen verran jatkan vielä tuota kirjoitusta omasta pojastani. Emme halunneet nostaa syytteitä koska meille kerrottiin, että poikaa ja hänen kahta kaveriaan jotka olivat todistamassa tapahtumaa jouduttaisiin kuulemaan.

Pojalle ja kavereille olisi ollut liian kova paikka joutua käymään asiaa poliisien kanssa läpi, nämä kaksi kaveria olivat tapauksesta todella järkyttyneitä. Koska onnettomuudessa ei käynyt mitenkään vakavasti en halunnut laittaa lapsia läpikäymään sitä prosessia.
 
Ihme touhua
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin sen verran jatkan vielä tuota kirjoitusta omasta pojastani. Emme halunneet nostaa syytteitä koska meille kerrottiin, että poikaa ja hänen kahta kaveriaan jotka olivat todistamassa tapahtumaa jouduttaisiin kuulemaan.

Pojalle ja kavereille olisi ollut liian kova paikka joutua käymään asiaa poliisien kanssa läpi, nämä kaksi kaveria olivat tapauksesta todella järkyttyneitä. Koska onnettomuudessa ei käynyt mitenkään vakavasti en halunnut laittaa lapsia läpikäymään sitä prosessia.
Ja TAAS syylliset/syyllinen pääsi pelkällä pääntaputuksella!
just tollanen on niiin ärsyttävää. Sitten ihmetellään ku rikollisuus ynnämuu kukoistaa kun ei viitsitä teoista laittaa tilille!
 

Yhteistyössä