Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mun mielestä sun pitäis koittaa pojalle selittää ettei poliisi ole mikään paha namusetä joka tulee ja vie. Lasten pitäis oppia että poliisi on se, jonka luo AINA voi mennä jos on hätä. Samoin esim. palomies, ambulanssimies jne. Ne on niitä hyviä kavereita jotka tulee aina AUTTAMAAN, ja jota ei saa juosta pakoon eikä mennä piiloon.
Seitsemänvuotiaalla ei ole mitään syytä pelätä poliisia. Ja jos tulee hätätilanne, vaikka tulipalo tai onnettomuus, niin voi olla tosi iso ongelma jos lapsi pelkää melkeinpä hysteerisesti poliiseja ja palomiehiä jotka tulee karmit kaulassa ovesta sisään pelastamaan. Pahinta mitä voi tapahtua, on että lapsi koittaa piiloutua palomiehiltä, jotka koittavat tulla pelastamaan lasta tulipalon keskeltä.
Minusta on erittäin tärkeää opettaa lapselle, että pelastusviranomaisia ei tarvitse pelätä, eikä poliisi varmasti ikinä milloinkaa tee pikkupojille pahaa, eikä tarvitse pelätä laitokselle menemistä. Tämä siis ihan lapsen edun vuoksi. Ihan niinkuin pitää opettaa ettei lääkäreitä tarvitse pelätä.
Näinhän mä helevetti sentään olen opettanutkin!!
Mutta sitten tulee tällanen kusipäinen akka, joka vesittää mun opetukseni sekunnissa. Huutamalla hysteeriselle lapselle "SOITTAVANSA SAATANA TEILLE POLIISIT!!!" Niin kai se lapsi nyt pelästyy ja luulee tehneensä itse väärin, ja joutuvansa vankilaan.
No älä nyt mulle hermostu, helevetti sentään?
Ilmeisesti asia kannattaa vielä käydä läpi vaikka kuinka olisit opettanut. Jos lapsi menee paniikkiin ajatuksesta että paikalle soitetaan poliisit, tai että pitäisi edes mennä poliisilaitokselle, niin onhan se nyt melko ilmeistä että hän pelkää poliisia? Eikö silloin kannattaisi keskustella siitä, että yhtänä mitään pelättävää ei ole, ja poliisi ei tee yhtään mitään pojalle, ei pamputa eikä pistä vankilaan?
Meidän 8-vuotias soitti ITSE paikalle poliisit kaverinsa jäi auton töytäisemäksi, vaikka känninen kuski uhkailikin vaikka millä oikeusjutuilla ja vankinlaanjoutumisilla. Ja vasta sen jälkeen soitti minulle. Eikä pelännyt kertoa paikalle tulleelle partiolle mitä oli tapahtunut, vaikka autossa olleet kaksi aikuista kertoivat muuta. En sano että teidän poika olisi mitenkään väärin menetellyt, mutta kun hän nyt hyvin selvästi pelkää poliisia ihan kauheasti, niin minusta olisi hyvä asiasta jutella. Kun poliisiasia kerran tuosta on tulossa.