Tästä tulee pitkä vuodatus, mutta mie olen nyt niin vihainen, etten KOSKAAN ennen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ja sinäkö ajat jonkun päälle jos ajaa keskellä tietä toistuvasti? :eek:
*hakee lukulasit nenälle ja ihmettelee missä ihmeessä on tullut noin kirjoittaneeksi*
No millä tavalla tuo kysymys sitten oli relevantti tämän asian kohdalla?
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mun mielestä sun pitäis koittaa pojalle selittää ettei poliisi ole mikään paha namusetä joka tulee ja vie. Lasten pitäis oppia että poliisi on se, jonka luo AINA voi mennä jos on hätä. Samoin esim. palomies, ambulanssimies jne. Ne on niitä hyviä kavereita jotka tulee aina AUTTAMAAN, ja jota ei saa juosta pakoon eikä mennä piiloon.

Seitsemänvuotiaalla ei ole mitään syytä pelätä poliisia. Ja jos tulee hätätilanne, vaikka tulipalo tai onnettomuus, niin voi olla tosi iso ongelma jos lapsi pelkää melkeinpä hysteerisesti poliiseja ja palomiehiä jotka tulee karmit kaulassa ovesta sisään pelastamaan. Pahinta mitä voi tapahtua, on että lapsi koittaa piiloutua palomiehiltä, jotka koittavat tulla pelastamaan lasta tulipalon keskeltä.

Minusta on erittäin tärkeää opettaa lapselle, että pelastusviranomaisia ei tarvitse pelätä, eikä poliisi varmasti ikinä milloinkaa tee pikkupojille pahaa, eikä tarvitse pelätä laitokselle menemistä. Tämä siis ihan lapsen edun vuoksi. Ihan niinkuin pitää opettaa ettei lääkäreitä tarvitse pelätä.
Näinhän mä helevetti sentään olen opettanutkin!! :eek:
Mutta sitten tulee tällanen kusipäinen akka, joka vesittää mun opetukseni sekunnissa. Huutamalla hysteeriselle lapselle "SOITTAVANSA SAATANA TEILLE POLIISIT!!!" Niin kai se lapsi nyt pelästyy ja luulee tehneensä itse väärin, ja joutuvansa vankilaan.
No älä nyt mulle hermostu, helevetti sentään?

Ilmeisesti asia kannattaa vielä käydä läpi vaikka kuinka olisit opettanut. Jos lapsi menee paniikkiin ajatuksesta että paikalle soitetaan poliisit, tai että pitäisi edes mennä poliisilaitokselle, niin onhan se nyt melko ilmeistä että hän pelkää poliisia? Eikö silloin kannattaisi keskustella siitä, että yhtänä mitään pelättävää ei ole, ja poliisi ei tee yhtään mitään pojalle, ei pamputa eikä pistä vankilaan?

Meidän 8-vuotias soitti ITSE paikalle poliisit kaverinsa jäi auton töytäisemäksi, vaikka känninen kuski uhkailikin vaikka millä oikeusjutuilla ja vankinlaanjoutumisilla. Ja vasta sen jälkeen soitti minulle. Eikä pelännyt kertoa paikalle tulleelle partiolle mitä oli tapahtunut, vaikka autossa olleet kaksi aikuista kertoivat muuta. En sano että teidän poika olisi mitenkään väärin menetellyt, mutta kun hän nyt hyvin selvästi pelkää poliisia ihan kauheasti, niin minusta olisi hyvä asiasta jutella. Kun poliisiasia kerran tuosta on tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ajeli tai ei, oikeuttaako se sun mielestä tahallaan ajamaan päälle?
sama vastaus kuin honostoopparille.

pitääkö tässä ketjussa vain taivastella sekopäistä naapurin tätiä vai saako avata keskustelua myös lapsista, jotka eivät osaa liikkua liikenteessä ilman valvontaa?

Saa toki.
Hono laitto sulle vastakysymyksenkin. Että keskustelu jatkukoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Okei. pakko vähän ottaa sanoja takas. En ottaisi lasta mukaan tälläiseen tapahtumaan. Naapurin täti tulisi erittäin kiltisti ja nöyrästi pyytämään anteeksi pienokaiselta
No kun näin nätisti korjaat, että lapsi ei tulis näkemään niin peesaan sua täysin.
 
ohoh
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Herran jestas sentään!!! Toivottavasti poikasi voi jo paremmin. Annathan paljon aikaa pojallesi puhua asiasta, jos ei ite alota, kysy sinä. On nimittäin sellanen tapahtuma, joka voi traumatisoida lasta.*ite auton alle aikoinaan jäänyt*
Näin me ollaan yritetty tehdä.
Ja selittää sitä asiaa pojalle, kun se kysyy, että miks ne aikiuset sit saa ajaa tahalteen toisten päälle. :/
No juuri tähän on selkeintä vastata, ettei saakaan. Ja siksi menette kertomaan asiasta poliisille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ajeli tai ei, oikeuttaako se sun mielestä tahallaan ajamaan päälle?
sama vastaus kuin honostoopparille.

pitääkö tässä ketjussa vain taivastella sekopäistä naapurin tätiä vai saako avata keskustelua myös lapsista, jotka eivät osaa liikkua liikenteessä ilman valvontaa?

Kannattaisi sitten miettiä miten kysymyksensä asettelee.

 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:
Kaikenlaisia ihmisiä sitä on olemassa. :/ Puhu ihmeessä pojalle, ja kerro nyt heti ekaksi, että täti tässä on tehnyt väärin. Ja sen vuoksi menette poliisin luoksen selvittämään asiaa. Miksi poliisista pitää tehdä hirviö? Kerro ennemmin, että poliisi auttaa kunnon kansalaisia.

Aika erikoista kyllä mun mielestä, että lauantaina menette juttusille. Jos pojan jalka jäi tosiaan väliin, onko käyty lääkärissä tarkastuksessa? Ja minusta tuntuis järkevälle, että pojan kaveritrkin tulisivat sinne polisin juttusille, niin saisivat siellä selkeämmän kuvan tapahtuneesta.
Peesi tälle. Selitätte pojalle miksi sinne poliisin luo ollaan menossa.

Kuvat vammoista jos niitä on, ja lääkärinlausunto.
 
Spyro
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulen valitettavasti, että nainen on sen verran kuitenkin järjissään, että selittää poliisille eri tarinana... Että yritti väistää, mutta lapset olivat tiellä... Hyvä silti, että soitit!!! Ihan järkyttävä ämmä!!! Mä muuten kuvittelin aluksi automaattisesti tämän hirviön mieheksi...
Meitä on 3 ihmistä, jotka todistaa hänen sanoneen tehneensä ihan tietoisesti.
Lisään vielä tähän, että kolmelle aikuiselle on sanonut tehneensä tekonsa tahallisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:
Kaikenlaisia ihmisiä sitä on olemassa. :/ Puhu ihmeessä pojalle, ja kerro nyt heti ekaksi, että täti tässä on tehnyt väärin. Ja sen vuoksi menette poliisin luoksen selvittämään asiaa. Miksi poliisista pitää tehdä hirviö? Kerro ennemmin, että poliisi auttaa kunnon kansalaisia.

Aika erikoista kyllä mun mielestä, että lauantaina menette juttusille. Jos pojan jalka jäi tosiaan väliin, onko käyty lääkärissä tarkastuksessa? Ja minusta tuntuis järkevälle, että pojan kaveritrkin tulisivat sinne polisin juttusille, niin saisivat siellä selkeämmän kuvan tapahtuneesta.
Ei sattunut poikaa isommin.Sanoi vaan että jalka oli siellä alla vielä. Pointti olikin, että tuo täti ei voinut millään tietää, että onko siellä välissä jotain vai rusauttaako pelkän fillarin yli. Pojan kaverit kutsutaan myös kuultaviksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ja sinäkö ajat jonkun päälle jos ajaa keskellä tietä toistuvasti? :eek:
*hakee lukulasit nenälle ja ihmettelee missä ihmeessä on tullut noin kirjoittaneeksi*
No millä tavalla tuo kysymys sitten oli relevantti tämän asian kohdalla?
se oli täysin kiihkottomasti ja puolueettomasti esitetty kysymys käsillä olevasta aiheesta. eli osaako ap:n lapsi liikkua liikenteessä ensinkään? jalkakäytävällä vastaavaa ei varmaan olisi tapahtunut.
 
A shadieeyah
:hug: jo on s.aatanan mulkkuja taas olemassa :hug:
kyl mie kaiken kaikkiaan varuilta käyttäisin lääkärillä vaikkei mitään näkyvää oiskaan.
Mutta kuitenkin että jos jälkikäteen tulee jotakin niin sitten ois hommat reilassa.

Tsemppiä pojalle
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ja sinäkö ajat jonkun päälle jos ajaa keskellä tietä toistuvasti? :eek:
*hakee lukulasit nenälle ja ihmettelee missä ihmeessä on tullut noin kirjoittaneeksi*
No millä tavalla tuo kysymys sitten oli relevantti tämän asian kohdalla?
se oli täysin kiihkottomasti ja puolueettomasti esitetty kysymys käsillä olevasta aiheesta. eli osaako ap:n lapsi liikkua liikenteessä ensinkään? jalkakäytävällä vastaavaa ei varmaan olisi tapahtunut.

Osaamisesta siinä ei ainakaan puhuttu mitään :wave:


Jalkakäytäviäkään ei ihan joka tiellä ole :whistle:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ajeli tai ei, oikeuttaako se sun mielestä tahallaan ajamaan päälle?
sama vastaus kuin honostoopparille.

pitääkö tässä ketjussa vain taivastella sekopäistä naapurin tätiä vai saako avata keskustelua myös lapsista, jotka eivät osaa liikkua liikenteessä ilman valvontaa?

Kannattaisi sitten miettiä miten kysymyksensä asettelee.
kannattaa myös miettiä miten asetetuista kysymyksistä kimmastuu, vai kannattaisiko kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti ja vaikka sivuuttaa kysymys jos ei halua siihen vastata. vallankaan kun kysymys ei tainnut koskettaa sinua millään tavalla.
 
ölö
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ajeli tai ei, oikeuttaako se sun mielestä tahallaan ajamaan päälle?
sama vastaus kuin honostoopparille.

pitääkö tässä ketjussa vain taivastella sekopäistä naapurin tätiä vai saako avata keskustelua myös lapsista, jotka eivät osaa liikkua liikenteessä ilman valvontaa?

Kannattaisi sitten miettiä miten kysymyksensä asettelee.
näköjään jotkut provosoituu, vaikka kysymys olisi miten vaan aseteltu.

mielestäni vieraan tekemä kysymys on ihan aiheellinen. se ei tosiaan, kuten kaikki aikuiset varmaan käsittää, oikeuta mihinkään päälleajoon, mutta ihan aiheellista keskustella lapsen kanssa tuostakin myöhemmin. nyt voi olla, ettei säikähdyksissään edes uskaltaisi myöntää tuollaista asiaa.
 
vieras
Lapset eivät ehkä osaa liikkua aina oikeen liikenteessä, mutta ei kyllä osaa kaikki aikuisetkaan. Eikä niittenkään päälle kukaan tahalteen aja.......olipas tuo eräs vierailija .....hmm...näsäviisas. Aivan kamalaahan tuo päälleajo on, olis ennemmin tullu vaikka vanhemmille huutamaan lapsen liikennekäyttäytymisestä......omia vietereitään vois kans vähän pidentää, eikä olla pihatiellä, kun mailman omistaja. Mitenkähän olis eukko toiminut, jos joku olis omalle lapselle tehnyt noin??
 
rikilmo
Joku kirjoitti että haastaa suorinta tietä oikeuteen ilman rikosilmoitusta. Eipä se onnistu jos ei ole ilmoitusta tehnyt. Rikosilmoituksen perusteella ja poliisin tutkinnan perusteella syyttäjä päättää, syyttääkö vai jättääkö syyttämättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mun mielestä sun pitäis koittaa pojalle selittää ettei poliisi ole mikään paha namusetä joka tulee ja vie. Lasten pitäis oppia että poliisi on se, jonka luo AINA voi mennä jos on hätä. Samoin esim. palomies, ambulanssimies jne. Ne on niitä hyviä kavereita jotka tulee aina AUTTAMAAN, ja jota ei saa juosta pakoon eikä mennä piiloon.

Seitsemänvuotiaalla ei ole mitään syytä pelätä poliisia. Ja jos tulee hätätilanne, vaikka tulipalo tai onnettomuus, niin voi olla tosi iso ongelma jos lapsi pelkää melkeinpä hysteerisesti poliiseja ja palomiehiä jotka tulee karmit kaulassa ovesta sisään pelastamaan. Pahinta mitä voi tapahtua, on että lapsi koittaa piiloutua palomiehiltä, jotka koittavat tulla pelastamaan lasta tulipalon keskeltä.

Minusta on erittäin tärkeää opettaa lapselle, että pelastusviranomaisia ei tarvitse pelätä, eikä poliisi varmasti ikinä milloinkaa tee pikkupojille pahaa, eikä tarvitse pelätä laitokselle menemistä. Tämä siis ihan lapsen edun vuoksi. Ihan niinkuin pitää opettaa ettei lääkäreitä tarvitse pelätä.
Näinhän mä helevetti sentään olen opettanutkin!! :eek:
Mutta sitten tulee tällanen kusipäinen akka, joka vesittää mun opetukseni sekunnissa. Huutamalla hysteeriselle lapselle "SOITTAVANSA SAATANA TEILLE POLIISIT!!!" Niin kai se lapsi nyt pelästyy ja luulee tehneensä itse väärin, ja joutuvansa vankilaan.
No älä nyt mulle hermostu, helevetti sentään?

Ilmeisesti asia kannattaa vielä käydä läpi vaikka kuinka olisit opettanut. Jos lapsi menee paniikkiin ajatuksesta että paikalle soitetaan poliisit, tai että pitäisi edes mennä poliisilaitokselle, niin onhan se nyt melko ilmeistä että hän pelkää poliisia? Eikö silloin kannattaisi keskustella siitä, että yhtänä mitään pelättävää ei ole, ja poliisi ei tee yhtään mitään pojalle, ei pamputa eikä pistä vankilaan?

Meidän 8-vuotias soitti ITSE paikalle poliisit kaverinsa jäi auton töytäisemäksi, vaikka känninen kuski uhkailikin vaikka millä oikeusjutuilla ja vankinlaanjoutumisilla. Ja vasta sen jälkeen soitti minulle. Eikä pelännyt kertoa paikalle tulleelle partiolle mitä oli tapahtunut, vaikka autossa olleet kaksi aikuista kertoivat muuta. En sano että teidän poika olisi mitenkään väärin menetellyt, mutta kun hän nyt hyvin selvästi pelkää poliisia ihan kauheasti, niin minusta olisi hyvä asiasta jutella. Kun poliisiasia kerran tuosta on tulossa.
Arvaa onko keskusteltu? Että ei tarvii pelätä yms. ei ole aiemmin osoittanut poliisia pelkäävänsä, päinvastoin.
Hienoa että sun lapsi on osannut käyttäytyä noin.
Ja hienoa että osaa olla niin kypsä. Meiän poika säikähti. Ja ajatukset kohtuu sekavat, varmasti.
Mä en oo sulle, helvetti sentään, hermostunut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mun mielestä sun pitäis koittaa pojalle selittää ettei poliisi ole mikään paha namusetä joka tulee ja vie. Lasten pitäis oppia että poliisi on se, jonka luo AINA voi mennä jos on hätä. Samoin esim. palomies, ambulanssimies jne. Ne on niitä hyviä kavereita jotka tulee aina AUTTAMAAN, ja jota ei saa juosta pakoon eikä mennä piiloon.

Seitsemänvuotiaalla ei ole mitään syytä pelätä poliisia. Ja jos tulee hätätilanne, vaikka tulipalo tai onnettomuus, niin voi olla tosi iso ongelma jos lapsi pelkää melkeinpä hysteerisesti poliiseja ja palomiehiä jotka tulee karmit kaulassa ovesta sisään pelastamaan. Pahinta mitä voi tapahtua, on että lapsi koittaa piiloutua palomiehiltä, jotka koittavat tulla pelastamaan lasta tulipalon keskeltä.

Minusta on erittäin tärkeää opettaa lapselle, että pelastusviranomaisia ei tarvitse pelätä, eikä poliisi varmasti ikinä milloinkaa tee pikkupojille pahaa, eikä tarvitse pelätä laitokselle menemistä. Tämä siis ihan lapsen edun vuoksi. Ihan niinkuin pitää opettaa ettei lääkäreitä tarvitse pelätä.
Näinhän mä helevetti sentään olen opettanutkin!! :eek:
Mutta sitten tulee tällanen kusipäinen akka, joka vesittää mun opetukseni sekunnissa. Huutamalla hysteeriselle lapselle "SOITTAVANSA SAATANA TEILLE POLIISIT!!!" Niin kai se lapsi nyt pelästyy ja luulee tehneensä itse väärin, ja joutuvansa vankilaan.
No älä nyt mulle hermostu, helevetti sentään?

Ilmeisesti asia kannattaa vielä käydä läpi vaikka kuinka olisit opettanut. Jos lapsi menee paniikkiin ajatuksesta että paikalle soitetaan poliisit, tai että pitäisi edes mennä poliisilaitokselle, niin onhan se nyt melko ilmeistä että hän pelkää poliisia? Eikö silloin kannattaisi keskustella siitä, että yhtänä mitään pelättävää ei ole, ja poliisi ei tee yhtään mitään pojalle, ei pamputa eikä pistä vankilaan?

Meidän 8-vuotias soitti ITSE paikalle poliisit kaverinsa jäi auton töytäisemäksi, vaikka känninen kuski uhkailikin vaikka millä oikeusjutuilla ja vankinlaanjoutumisilla. Ja vasta sen jälkeen soitti minulle. Eikä pelännyt kertoa paikalle tulleelle partiolle mitä oli tapahtunut, vaikka autossa olleet kaksi aikuista kertoivat muuta. En sano että teidän poika olisi mitenkään väärin menetellyt, mutta kun hän nyt hyvin selvästi pelkää poliisia ihan kauheasti, niin minusta olisi hyvä asiasta jutella. Kun poliisiasia kerran tuosta on tulossa.
Minusta tän "vieraan" sanoissa on paljon hyvää asiaa! Jos sä ap hiukan rauhotut ja luet sen ajatuksella, etkä pidä sitä hyökkäyksenä sua tai lastas kohtaan, niin varmasti huomaat ja ymmärrät sen. Sun tehtävä on nyt pysyä ennenkaikkea rauhallisena ja selvittää tää asia niinkuin aikuiset sen voi halutessaan selvittää, ilman kiroilua ja mesoomista. Anna vastapuolen huutaa, jos haluaa, mut sua se lapsi peilaa omassa suhtautumisessaan ja sulta hakee turvaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ajeliko ne pojat sitten keskellä autotietä? ja ovatko tehneet sitä ennenkin?
Ajeli tai ei, oikeuttaako se sun mielestä tahallaan ajamaan päälle?
sama vastaus kuin honostoopparille.

pitääkö tässä ketjussa vain taivastella sekopäistä naapurin tätiä vai saako avata keskustelua myös lapsista, jotka eivät osaa liikkua liikenteessä ilman valvontaa?

Kannattaisi sitten miettiä miten kysymyksensä asettelee.
kannattaa myös miettiä miten asetetuista kysymyksistä kimmastuu, vai kannattaisiko kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti ja vaikka sivuuttaa kysymys jos ei halua siihen vastata. vallankaan kun kysymys ei tainnut koskettaa sinua millään tavalla.
En ole missään vaiheessa kimmastunut, kysyin vain miten itse toimisit tilanteessa :whistle:



 
Alkuperäinen kirjoittaja rikilmo:
Joku kirjoitti että haastaa suorinta tietä oikeuteen ilman rikosilmoitusta. Eipä se onnistu jos ei ole ilmoitusta tehnyt. Rikosilmoituksen perusteella ja poliisin tutkinnan perusteella syyttäjä päättää, syyttääkö vai jättääkö syyttämättä.
Totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Spyro:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulen valitettavasti, että nainen on sen verran kuitenkin järjissään, että selittää poliisille eri tarinana... Että yritti väistää, mutta lapset olivat tiellä... Hyvä silti, että soitit!!! Ihan järkyttävä ämmä!!! Mä muuten kuvittelin aluksi automaattisesti tämän hirviön mieheksi...
Meitä on 3 ihmistä, jotka todistaa hänen sanoneen tehneensä ihan tietoisesti.
Lisään vielä tähän, että kolmelle aikuiselle on sanonut tehneensä tekonsa tahallisesti.
:wave: :wave: :hug:
Todistaja ilmaantuu paikalle! :D
 

Yhteistyössä