Tässä itkua väännän......

• Viestiketjun aloittaja mustanamuteinyt
  • Ensimmäinen viesti
ap
voisin tulla hyvinkin siivoamaan jos nuorin saa tulla mukaan. Poika itki kun koulumatkalla on joku ottanut pipoa pois päästä ja töninyt. Yksin en jätä, se on varma.
Jos joku tahtoo laittaa sähköpostia, niin osoite on:
mievaan75@luukku.com

pulloja juu
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja käsi ylös:
Kuinka moni äiti lähtisi lapsensa kanssa keräämään pulloja? Käsi ylös!
kyllä mä nytkin noukin kaikki pullot matkaan kun ollaan kävelyllä :D
Kyllä mä sen ymmärrän että jos tulee pulloja vastaan ne on siitä helppo noukkia. Mutta että lähtis noinkin pienen lapsen kanssa oikein keräilemään Helsingissä, niin ei taida ihan kaikille sopia sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja pulloja juu:
Kyllä mä sen ymmärrän että jos tulee pulloja vastaan ne on siitä helppo noukkia. Mutta että lähtis noinkin pienen lapsen kanssa oikein keräilemään Helsingissä, niin ei taida ihan kaikille sopia sellainen.
no kyllä mä lähtisin jos ois rahat ihan loppu.

Saraldo
Ja mä taas haluaisin vielä hiukan selostusta siihen, miten nämä exän lapsen pk-maksut on langennut sulle? Se olis asia, mikä pitäisi korjata ihan heti alkuunsa! Ei kai ne vaan ole mennyt suoraveloituksena sun tililtäsi?

Ööh
Miksei voi huomen lähteä lasten kanssa käveleen johonki puistoon tms? Kyllä niitä sunnuntaiaamuna tulee vastaan jos mistäkin... Oikeesti onko tää nyt näin vaikeeta :D Ja hei ekaluokkalainen... En mäkään tänään illalla / yöllä lähtis mutta kyllä viikonlopun jälkeen kaupungilla pulloja tulee vastaan.

Puisto/keskustakävely Helsingissä. Miksei sopisi ihan kaikille, etenkin jos rahat on täysin loppu?
En mä lapsen kanssa keskellä yötä keskustaan pullojahtiin lähtisi, ikinä.

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ja mä taas haluaisin vielä hiukan selostusta siihen, miten nämä exän lapsen pk-maksut on langennut sulle? Se olis asia, mikä pitäisi korjata ihan heti alkuunsa! Ei kai ne vaan ole mennyt suoraveloituksena sun tililtäsi?
Ap on kyllä jättäny vastaamatta aika moneen kysymykseen paitsi että peruna on paskaa :D

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ap on kyllä jättäny vastaamatta aika moneen kysymykseen paitsi että peruna on paskaa :D
:D

ap
mä yritin. + vakava masennus ja kaikki meni päin vit.tua. Ei siihen muuta tarvi.
Keskimmäisen lapseni itsemurhahalut jne. Mitä sä vielä haluat, että mä sulle selitän?

vieras
Eihän sun tarvitse selittää mitään. Mä vaan ihmettelin sitä, miten toisen ihmisen lapsen pk-laskut tulee sulle. Miksei ne mene sen lapsen isälle tai äidille?
Tähän mäkin odotan vastausta. Jos ne ei edes ole sun laskujasi, ÄLÄ MAKSA! En mäkään naapurini pk-maksuja maksaisi. Tai exäni.

ap
Eihän sun tarvitse selittää mitään. Mä vaan ihmettelin sitä, miten toisen ihmisen lapsen pk-laskut tulee sulle. Miksei ne mene sen lapsen isälle tai äidille?
no kysy sitä niiltä jotka perii pk-maksuja hesassa. Mulla ei ole siihen enää voimia. Eikä itse asiassa edes kiinnosta.

Siis häh???
Nyt mä putosin kärryiltä... Onko tää ex sun lasten isä? Jos näin on niin miten teidän lapsia nuoremman lapsen maksut voi mennä sulta?

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no kysy sitä niiltä jotka perii pk-maksuja hesassa. Mulla ei ole siihen enää voimia. Eikä itse asiassa edes kiinnosta.
No pitäis kyllä kiinnostaa! Kyllä sen verran pitää olla itsekunnioitusta jälkellä, ettei niele kaikkea paskaa mikä eteen pistetään. Ei mikään kunta laskuta lapsen hoitomaksuja muilta kuin vanhemmilta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No luulisi kiinnostavan, jos sun talous niiden takia tiukilla on. Eihän tuo tilanne muuten korjaannu millään. Paljonko/kuinka kauan sun vielä pitää niitä maksaa?

Harmillinen tilanne ap:lla. Mutta sitä ihmettelen kyllä minäkin, että onko ap ihan täsyin pennitön nyt? Ja miten hokasi sen vasta lauantai-iltana?

Eikö ap sinulla oikeasti ole YHTÄÄN rahaa? Onko lapsillasi esim säästöpossuja mistä voisit lainata muutaman euron että saisitte torstaihin asti ruokaa? Tee vaikka jauhelihakeittoa, sitä syö monta päivää.

Ja budjetointi tulevaisuudessa todellakin kannattaa! Olen itse ollut tosi köyhä nyt muutaman kuukauden ja olen aina kuun alussa tehnyt niin että olen laskenut paljonko saan rahaa ja milloin. Sitten päätän mistä rahoista maksan laskut ja paljonko sitten jää. Sitten teen ruokalistan siihen saakka kun tulee seuraavaksi rahaa (halpoja ruokia), käyn kaupassa niin ettei tarvitse seuraavaksi käydä kun vasta sitten seuraavana rahapäivänä (tietysti täydennystä maitoon ja jugurttiin pitää hakea). Tämä on ollut todella hyvä systeemi. Välillä olen saanut kahden viikon ruoat 60 eurolla! Meitä on ollut minä ja vaippoja käyttävä poikani (nyt uusi vauva, joten rahatilannekin vähän kohentunut).

Kannattaa siis tulevaisuudessa miettiä aina tarkkaan nuo ruokaostokset, ja juosta tarjousten perässä :)

Tsemppiä sinulle!

:hug: AP:lle. Jos asuisin Helsingissä kutsuisin sinut siivoamaan. Mutta valitettavasti en asu. :/
Minkä ikäiset sun muut lapset on? Et voisko niitä ajatella et jos ne pystyisi vaikka noita pulloja keräilemään?

Ja kun joku kysyi et käsi ylös kuka keräisi lasten kanssa pulloja niin :wave: :wave: :wave: jos rahat olisi vähissä. Ei mennä kauan ajassa taaksepäin kuin niin oli :ashamed: :ashamed: :ashamed:

ap
selitän vielä kerran, siis mun exän lapsi asui meillä, ei siis meidän yhteinen lapsi, exän nimellä tuli kaiki laskut, jotka jätti maksamatta. Ne sit meni mun nimissä perintään. Ex aina lupas hoitaa niitä, mutta ei hoitanutkaan. Ja kun oltiin jo muutettu erilleen, ex yhtäkkiä väitti ettei hänen alunperinkään pitänyt maksaa mitään, vaan mun.
Ei oltu naimisissa, vaan avoliitossa.
Laskutuksessa sanottiin että laskut tulee automaattisesti naisen nimellä.
Kun erosin, menin okeusaputoimistoon, mutta sain vaan vuoden maksut pois multa.
En jaksa enää taistella. Haluan tuhlata mun voimiani omien lasteni ongelmiin, joita riittää.

Saraldo
Eihän avoliitossa (eikä avioliitossakaan) toisen henkilökohtaiset laskut kuulu puolisolle! Se ei voi olla mahdollista, että miehesi henkilökohtaisia laskuja perittäis sulta. Eri asia olis, jos teillä olis yhteinen asuntolaina tai olisit mennyt takaamaan miehesi lainoja. Mutta eihän kukaan ole niin tyhmä, eihän...?

Eihän avoliitossa (eikä avioliitossakaan) toisen henkilökohtaiset laskut kuulu puolisolle! Se ei voi olla mahdollista, että miehesi henkilökohtaisia laskuja perittäis sulta.
Minäkin haluaisin tietää, onko muka oikeasti mahdollista, että ex-avopuolison lapsen päivähoitomaksut voivat kaatua sellaisen ihmisen maksettavaksi, joka ei edes ole lapsen äiti tai huoltaja, eikä millään lailla vastuussa aikuisen ihmisen laskuista.
Haiskahtaa.

Yhteistyössä