Tässä itkua väännän......

• Viestiketjun aloittaja mustanamuteinyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät hiljaa:
Mä voisin syödä pelkkää keitettyä perunaa vaikka muutaman päivän. Mutta kuinka moni lapsi syö pelkkää keitettyä perunaa koko ajan?
En usko että ap halveksuu perunaa tai muuta halpaa. Mutta jos vaihtoehtona on 10 kg:n perunasäkki, niin ei sillä yksinään mitään kunnon ruokaa tee! Että näinkö tyhmiä ja lukutaidottomia täällä viisastelijat ovat?
Kyllä se pilkka vielä osuu teidän omaan nilkkaan. Aina ei voi valita mihin elämä vie. Vaikka luulisi miestään maailman luotettavimmaksi, voi sekin pettää ja viedä elämän raiteiltaan. Ja sekin on tietysti taas omien valintojen syy, niinkö???
Ei mun talous ainakaan kaatuisi, vaika mies pettäisikin. Tai kuolisi, sellaistakin voi käydä.
Ap käy kuitenkin töissä, joten sen puoleen luulisi olevan asiat ihan kohtuullisesti, aika moni on kumminkin joutunut viime aikoina lomautetuksi/saanut potkut. Jos töissäkäyvän raha-asiat on sillä mallilla, että viikko-pari ollaan ilman ruokaa, luulisi kyllä jotain asialle tekevän. Kun ymmärsin, ettei tämä mitenkään harvinainen tilanne ole.

No
Alkuperäinen kirjoittaja punainen:
Tällä palstalla suurin osa on niin hyväosaisia, että heidän on hyvin vaikea eläytyä ap:n tilanteeseen. Tuskin ap kaipaa neuvoja siitä, millaisia herkkuruokia voi valmistaa viideksi päiväksi pelkistä perunoista ja puurohiutaleista - tai millaisia elämänvalintoja olisi kannattanut tehdä, ettei nyt olisi tuollaisessa tilanteessa.
No mikä se sun neuvo sit on? Jos rahaa ei ole eikä mistään saa?

ieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei pyydä töistä förskottia! =)
en saa, olen Helsingin kaupungilla töissä.
Pieni palkka, ja siitä vähennän tuota ulosottomaksua. pakko, koska muuten en pääse ikinä kuiville.
Hesassa siis asun, kun joku kysyi...

Jos haluan ostaa lapsille joululahjat, teen sen "velaksi", eli jätän oman vuokrani rästiin ja maksan sen sit tammikuussa. Muuten ei ole varaa. Näin tein viime vuonnakin.
Minkä helvetin takia sä edes käyt töissä, jos sun rahatilanne on toi? Kerrot nyt sun kaikki tulot ja menot tähän, koska ei toi voi noin mennä? Mihin sun rahat oikeen menee????

Jos haluan ostaa lapsille joululahjat, teen sen "velaksi", eli jätän oman vuokrani rästiin ja maksan sen sit tammikuussa. Muuten ei ole varaa. Näin tein viime vuonnakin.
Älä tee niin...hae jotain joulupuujuttuja jne, eli lapsille lahjat avustuksena. Tällä palstallakin on ketju, mistä varmasti löytyisi joku lähettämään joululahjat sun lapsille. Se, että jätät vuokran maksamatta, ei ole lainkaan hyvä asia rahatilanteen tasoittumisen kannalta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
minkäikänen se sun nuorin sitten on?
Ja siis todellakaan et siivoa millään vitosella.
Siivouspalvelut velottaa noin satasen kolmesta tunnista, niin eikö puolet siitä vois olla kohtuullinen summa?
Tai mä voisin vaikka sellasen avun ottaa, että siivoot mun kanssa kimpassa, niin siitäkin nyt ainakin parikymppiä sais.
Asutko pohjois-hesassa?
Ja kyllä mä jonkunmoisen kassin voisin sulle myös antaa. Tonnikalaa ja makaroonia. Leivonta-aineita leipään jne jne
nuorin on ekalla. Voin tulla siivoamaan jos saan ottaa hänet mukaan?
Onko sulla mustaa nikkiä?

ap
joku tuossa kyseli mun talousjuttuja, eli joo, jos olisin tytn, saisin enemmän käteen kuin nyt. Mutta käyn töissä ihan oman mielenterveyden takia.
Vaikka välillä olenkin sairaslomalla jopa viikkoja.
Mulla on silti joku paikka, mihin "kuulun"

joku tuossa kyseli mun talousjuttuja, eli joo, jos olisin tytn, saisin enemmän käteen kuin nyt. Mutta käyn töissä ihan oman mielenterveyden takia.
Uskomatonta, että mä ehdotan tätä, mutta jää työttömäksi ja aloita vapaaehtoistyö. Taloudellisesti järkevämpää ja sulla olisi "oma juttu".

hah
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä voisin syödä pelkkää keitettyä perunaa vaikka muutaman päivän. Mutta kuinka moni lapsi syö pelkkää keitettyä perunaa koko ajan?
Ap:n mukaan hän saa rahaa torstaina ja heidän pitää pärjätä vain siihen asti - lisäksi hänen lapsensa ovat koulussa mistä saavat yhden lämpimän aterian lisukkeineen. Eli nimenomaan vain muutama päivä heidän pitäisi elää perunalla, linsseillä ja puurohiutaleilla vai mitäneoli.
VAIN siihen asti. Just juu ja näin sanoo tietenkin hieno turkkulainen jolla ei kokemusta siitä mitä on elää todella tiukoilla tai jopa ilman rahaa! Mitäpä jos jätät nuo hienot vinkkisi vaikka sinne aurajoen toiselle puolelle.

äly hoi
En usko että ap halveksuu perunaa tai muuta halpaa. Mutta jos vaihtoehtona on 10 kg:n perunasäkki, niin ei sillä yksinään mitään kunnon ruokaa tee! Että näinkö tyhmiä ja lukutaidottomia täällä viisastelijat ovat?
Kyllä se pilkka vielä osuu teidän omaan nilkkaan. Aina ei voi valita mihin elämä vie. Vaikka luulisi miestään maailman luotettavimmaksi, voi sekin pettää ja viedä elämän raiteiltaan. Ja sekin on tietysti taas omien valintojen syy, niinkö???
Ei mun talous ainakaan kaatuisi, vaika mies pettäisikin. Tai kuolisi, sellaistakin voi käydä.
Ap käy kuitenkin töissä, joten sen puoleen luulisi olevan asiat ihan kohtuullisesti, aika moni on kumminkin joutunut viime aikoina lomautetuksi/saanut potkut. Jos töissäkäyvän raha-asiat on sillä mallilla, että viikko-pari ollaan ilman ruokaa, luulisi kyllä jotain asialle tekevän. Kun ymmärsin, ettei tämä mitenkään harvinainen tilanne ole.
Pettämisellä tässä tarkoitin taloudellista pettämistä, jota ilmiselvästi ap on kokenut ja siitä nyt kärsii. Kyllä näitä kusettajia riittää.

ieras
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Ap:n mukaan hän saa rahaa torstaina ja heidän pitää pärjätä vain siihen asti - lisäksi hänen lapsensa ovat koulussa mistä saavat yhden lämpimän aterian lisukkeineen. Eli nimenomaan vain muutama päivä heidän pitäisi elää perunalla, linsseillä ja puurohiutaleilla vai mitäneoli.
VAIN siihen asti. Just juu ja näin sanoo tietenkin hieno turkkulainen jolla ei kokemusta siitä mitä on elää todella tiukoilla tai jopa ilman rahaa! Mitäpä jos jätät nuo hienot vinkkisi vaikka sinne aurajoen toiselle puolelle.
AP:lla ei ollut perunaa, mutta perunastahan saa tehtyä vaikka mitä! Lohkoja, muussia, paistettuja perunoita, ite ranskiksia, ite sipsejä, perunalaatikkoa jne jne. Lista on loputon. Vähän mielikuvitusta peliin. Mustakin se on VAIN siihen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
perunat saa kaupasta lähes ilmaiseksi ja se muuntuu moneksi, sen kanssa voi syödä jotain muutakin edullista. minusta peruna on kunnon ruokaa, lapsien vatsat täyttyy ja on terveellistä, en tiedä sitten mikä on sinun mielestäsi kunnon ruokaa???
meidän lapset ei sitt vissiin ole koskaan kunnon ruokaa syöneet enkä minä 40.v aikana, kun ollaan perunalla kasvettu
Mitä teet pelkästä perunasta?
Vaikka keitettyä perunaa...?
perunakeittoa?Muusia?jos oli jauhoja,niin lepuskoita?

vieras
No kyllä mustakin on aika ihmeellistä, että jo ainakin vuoden on ap:llä jatkunut sama tilanne. Kun kumminkin töissä käy.

toinen turkkulainen
No pari päiväähän se akuutti tilanne enää kestää. JA SITTEN AP VOI OTTAA KYNÄN JA PAPERIA JA BUDJETOIDA, eikös vain? Näin tämä ainakin Turussa toimii.. Ootte te Helsinkiläiset kyllä outoja.

ap
Uskomatonta, että mä ehdotan tätä, mutta jää työttömäksi ja aloita vapaaehtoistyö. Taloudellisesti järkevämpää ja sulla olisi "oma juttu".
jos mä nyt jään pois, mulla on kolmen kuukauden karenssi. Mistä muka saan sen ajan rahaa? Hä? Mitä ne sossussa sanois, et joo, olet pas.ka lusmu joka haluaa elää veronmaksajien kustannuksella?

Manse
Alkuperäinen kirjoittaja toinen turkkulainen:
No pari päiväähän se akuutti tilanne enää kestää. JA SITTEN AP VOI OTTAA KYNÄN JA PAPERIA JA BUDJETOIDA, eikös vain? Näin tämä ainakin Turussa toimii.. Ootte te Helsinkiläiset kyllä outoja.
Juu näin tää toimii täällä Tampereen suunnassaki :D

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
perunat saa kaupasta lähes ilmaiseksi ja se muuntuu moneksi, sen kanssa voi syödä jotain muutakin edullista. minusta peruna on kunnon ruokaa, lapsien vatsat täyttyy ja on terveellistä, en tiedä sitten mikä on sinun mielestäsi kunnon ruokaa???
meidän lapset ei sitt vissiin ole koskaan kunnon ruokaa syöneet enkä minä 40.v aikana, kun ollaan perunalla kasvettu
Mitä teet pelkästä perunasta?
Vaikka keitettyä perunaa...?
perunakeittoa?Muusia?jos oli jauhoja,niin lepuskoita?
Pottumaito on namia :) Eli niinkuin kalakeittoa mutta vain perunoita, maitoa ja nokare voita.

halojaa
No kyllä mustakin on aika ihmeellistä, että jo ainakin vuoden on ap:llä jatkunut sama tilanne. Kun kumminkin töissä käy.
Taitaa nyt pahasti olla faktat hukassa. Töissäkäyntikö tekee ihmisestä taloudellisesti hyvinvoivan? Ei taida päteä nykypäivänä.

vieras
jos mä nyt jään pois, mulla on kolmen kuukauden karenssi. Mistä muka saan sen ajan rahaa? Hä? Mitä ne sossussa sanois, et joo, olet pas.ka lusmu joka haluaa elää veronmaksajien kustannuksella?
No sitten menot syyniin. Netin voi laittaa pois, entäs lehdet, ne voi perua. Sähkö kannattaa kilpailuttaa, samoin hankkia halvin mahdollinen puhelinliittymä. Autoa sulla tuskin onkaan.

Etkö pääsisi johonkin velkajärjestelyyn?

Onhan mulla kokemusta siitä, mitä on elää todella tiukoilla tai jopa ilman rahaa...ja mä en pidä neljää päivää pitkänä aikana.

Sossusta sä saisit sillä aikaa rahaa, ja sossusta eivät varmaankaan sanoisi tuollaista...mutta tee miten teet, sun elämä ja sun päätökset.

ap
No sitten menot syyniin. Netin voi laittaa pois, entäs lehdet, ne voi perua. Sähkö kannattaa kilpailuttaa, samoin hankkia halvin mahdollinen puhelinliittymä. Autoa sulla tuskin onkaan.

Etkö pääsisi johonkin velkajärjestelyyn?
en saa sitä sosiaalista luottoa, on jo kokeiltu. Mies siellä nauroi mulle, että montas miestä sulla oikein on, kun exä oli laittanut tietonsa salaisiksi, eli sitä ei näkynyt missään rekistereissä.
ex teki sen vain siksi, ettei sen tyttöystävät saaneet sen osoitetta selville.
ja siksi ne laskutkin tuli mulle.

Yhteistyössä