Tässä itkua väännän......

• Viestiketjun aloittaja mustanamuteinyt
  • Ensimmäinen viesti
essi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en nyt jaksa kirjotella, lapsi vieressä valvoo kuumeissaan.
nous kuume äsken, oli jo outo aikasemmin, väsy ja vaisu. Ja tällainen vähäjärkinen äiti ei tajunnut et kipeeksi tulossa.
Sä et mitään vastannut, ku sitä kassillista kamaa olin valmis tuomaan jonnekin?
Siis että kelpaako, ja mitä tarviit.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en nyt jaksa kirjotella, lapsi vieressä valvoo kuumeissaan.
nous kuume äsken, oli jo outo aikasemmin, väsy ja vaisu. Ja tällainen vähäjärkinen äiti ei tajunnut et kipeeksi tulossa.
Sä et mitään vastannut, ku sitä kassillista kamaa olin valmis tuomaan jonnekin?
Siis että kelpaako, ja mitä tarviit.
vika vastaus, kelpaa toki. ja kaikki käy. laitoin sen s-posti osotteen

vieras
Ap kyllä puhuu totta tuosta maksujen perinnästä. Jos asuu samassa taloudessa perivät sitten toiselta jos toinen ei maksa. Ihan sama onko biologinen vanhempi. Kokeilkaa vaikka, elkää maksako tarha maksua ajoissa -> maksukehoitus tulee jo molempien nimissä. Perivät siltä keltä saavat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap kyllä puhuu totta tuosta maksujen perinnästä. Jos asuu samassa taloudessa perivät sitten toiselta jos toinen ei maksa. Ihan sama onko biologinen vanhempi. Kokeilkaa vaikka, elkää maksako tarha maksua ajoissa -> maksukehoitus tulee jo molempien nimissä. Perivät siltä keltä saavat.
Mutta jos ex-mies, niin eiväthän asu samassa taloudessa? Ei todella mene mun järkeen, että vieraan lapsen laskut pitää maksaa. Entäs sen lapsen virallinen huoltaja, mikseivät peri siltä? Kai sillä lapsella äitikin on?

vierailija
Mutta jos ex-mies, niin eiväthän asu samassa taloudessa? Ei todella mene mun järkeen, että vieraan lapsen laskut pitää maksaa. Entäs sen lapsen virallinen huoltaja, mikseivät peri siltä? Kai sillä lapsella äitikin on?

Niin, kuulostaa tosi oudolta...
Missä on tän lapsen äiti?

vieras
jos ap on silloin kun päätös tehtiin asunut exän kanssa samassa taloudessa, ja se exän lapsi samassa taloudessa. silloin on katsottu että ovat avoliitossa ja yhteisvastuussa laskuista. jos ex ei ole kykenevä maksamaan (työtön/rahaton) niin silloin peritään työssä käyvältä avopuolisolta, vaikka myöhemmin olisivatkin eronneet.
minut on ystäväni kanssa kerran tuomittu yhteisvastuullisesti maksamaan yhtä laskua, ja koska minä olin töissä ja kaveri ei niin maksoin molempien edestä!! ulosotossa siis veloitettiin vain minulta, koska olin silloin töissä. vituttu vähän, mutta onneksi kaveri maksoi osan minulle takaisin yhteisestä velasta.
ei kannata huudella jos ei ole kokemusta ulosotoista!!

ärsyyntynyt
Ettekö te pässinpäät osaa lukea tai tajua muuten! Näinhän se on ollut että ap ja exänsä asuivat silloin vielä yhdessä kun laskuja alkoi tulla ap:n nimissä!!!!

=)
Mutta siis pointti on että eikö niitä muka saa kumottua? Jos pari ei ole enää yhdessä eikä lapsi asu tän ap:n kanssa enää? Eikö vastuu ole sillä kenen luona lapsi asuu? Mä sain sellaisen kuvan tästä jutusta että ap edelleen maksaa niitä päiväkotimaksuja...

ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Mutta siis pointti on että eikö niitä muka saa kumottua? Jos pari ei ole enää yhdessä eikä lapsi asu tän ap:n kanssa enää? Eikö vastuu ole sillä kenen luona lapsi asuu? Mä sain sellaisen kuvan tästä jutusta että ap edelleen maksaa niitä päiväkotimaksuja...
No eihän se enää uusia maksele, ne mitä joutuu maksamaan on niitä vanhoja rästejä. Ja kuten ap jo moneen kertaan totesi, on oikeusavun kautta saanut peräti puolet anteeksi mutta loput joutuu makselemaan. Sellaista se vain on.

ap
joo, sain apua mukavalta ihmiseltä, yksi siis tarjosi sitä.
Mulla oli pitkään tosi paha masennus, ja tuon "erävoiton" jälkeen ajattelin että okei, mä maksan sit loput kun ei jaksa taistella.
Pääasia et pääsin eroon exästä.
Sehän on vain rahaa..
ja kyllä, näin voi käydä vaikkei olisi naimisissa, eikä olisi edes omasta lapsesta kyse. Mulla on siitä mustaa valkoisella. Riittää et asuu yhdessä ja laskut tulee vaikka naisen nimellä.

Yhteistyössä