Tässä itkua väännän......

• Viestiketjun aloittaja mustanamuteinyt
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
selitän vielä kerran, siis mun exän lapsi asui meillä, ei siis meidän yhteinen lapsi, exän nimellä tuli kaiki laskut, jotka jätti maksamatta. Ne sit meni mun nimissä perintään. Ex aina lupas hoitaa niitä, mutta ei hoitanutkaan. Ja kun oltiin jo muutettu erilleen, ex yhtäkkiä väitti ettei hänen alunperinkään pitänyt maksaa mitään, vaan mun.
Ei oltu naimisissa, vaan avoliitossa.
Laskutuksessa sanottiin että laskut tulee automaattisesti naisen nimellä.
Kun erosin, menin okeusaputoimistoon, mutta sain vaan vuoden maksut pois multa.
En jaksa enää taistella. Haluan tuhlata mun voimiani omien lasteni ongelmiin, joita riittää.
että tässä vielä lainaus sun omasta kirjotuksesta.. joten tyhmä mä voin olla kun en tota tajuu :)
Laskut tulee aina automaattisesti naisen nimellä.. Joka ei ees oo lapsen äiti :eek:
mites sit ne yh isit keillä ei oo uutta naista?? laitetaanko ne naapurin naiselle vai lapsen mummolle ? :saint:

no siis
Saiko tämä exäsi jollain tavoin huijattua sut niin että laskut tulivat sinun nimellesi tai jotenkin tällein vai onko joku kiristys tässä niin että sun on pakko vaan olla mukana maksamassa exäsi lapsen päivähoitokuluja? Tuskin se laskutuksen osoite itsestään vaihtui vaan siihen on jokin syy ja nyt et pääse siitä irti kokonaan.

siis näinkö tää siis menee?
tahvo tappuraisella on lapsi terttu tappuraisen kanssa. eronneet ja lapsi isällä.

anni tuppuraisella on 3 lasta onni tuppuraisen kanssa. eronneet ja lapset äidillä.

tahvo tappurainen ja anni tuppurainen asuvat avossa 4 lapsen kanssa joista hupu, tupu ja lupu on annin ja monni on tahvon.

lapset käyvät pk:ssa hoidossa. anni maksaa hupun, tupun ja lupun hoitomaksut, ne tulevat anni tuppuraisen nimellä osotteeseen kissankuja 5, helsinki. monnin hoitomaksu tulee tahvo tuppuraisen nimellä samaan osotteeseen ja tahvon pitäisi ne hoitaa.

mutta tahvo ei hoida ja - SIMBSALABIM - perinnässä olevien laskujen maksajan paikalla seisookin anni tuppuraisen nimi!!

vaikuttaako uskottavalta????

essi
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Ja missä se lasten isä tosiaan on? Mummot? Kummit?
Kaikkiko sukulaiset katos sen exän vedätysten takia?
siis miten ne olis velvollisia auttaan mua? Ja miten MUn lasteni isä olis velvollinen maksaan mun exän velkoja? Ei nyt tajua....
No kai se ainakin lapsille ostais ruokaa se isä, jos kuulee, ettei niillä ole. Vai pelkäätkö, että alkaa sitten penäämään lapsia itselleen?
Ja ei yksikään sukulainen ole velvollinen auttamaan, mutta moni haluaa, jos kuulee kuinka toinen kärsii :/
Ihan niin kuin minäkin ulkopuolisena, sinua tietämättä, halusin auttaa, vaikken velvoitettu siihen olekaan.

ap
oikeesti te saatanan idiootit ette tiedä, miten voi käydä tosielämässä.
Mutta hei, siperia kyllä opettaa teitäkin.
Ainakin toivon niin.
Että joku jaksaa väittää valehtelijaksi. Vittu mä olen väsynyt tuollaisiin ihmiskuvatuksiin.
Sellainen mun exkin oli.

ap
siis miten ne olis velvollisia auttaan mua? Ja miten MUn lasteni isä olis velvollinen maksaan mun exän velkoja? Ei nyt tajua....
No kai se ainakin lapsille ostais ruokaa se isä, jos kuulee, ettei niillä ole. Vai pelkäätkö, että alkaa sitten penäämään lapsia itselleen?
Ja ei yksikään sukulainen ole velvollinen auttamaan, mutta moni haluaa, jos kuulee kuinka toinen kärsii :/
Ihan niin kuin minäkin ulkopuolisena, sinua tietämättä, halusin auttaa, vaikken velvoitettu siihen olekaan.
sä olet tuo musta essi vai?

=)
Ainakin toivon niin.
Että joku jaksaa väittää valehtelijaksi. Vittu mä olen väsynyt tuollaisiin ihmiskuvatuksiin.
Sellainen mun exkin oli.
Okei tää menikin tähän... No ehkä mua ei oo tarpeeks opettanu mutta pitää kyllä sanoa että kyl täs elämäs pitää osata pitää puolensa eikä olla jonkun kynnysmattona.

sä olet tuo musta essi vai?
ei ole sama ihminen, mä en kirjota harmaana ikinä

hengessä mukana
Ainakin toivon niin.
Sellainen mun exkin oli.
Mä en usko että olet valehtelija. Eihän täällä pysty selittämään eikä ole tarviskaan selittää kaikkia koukeroita mitkä mihinkin vaikuttaa. Ymmärrän täysin että tuollainen tilanne voi olla vaikken nyt kaikkea tiedäkään. Asiat kun ei ole välttämättä niin yksiselitteisiä ja mikä ärsyttävämpää kuin ihmiset jotka ei tajua että tosiaan voi mennä jotkut jutut kierosti vaikkei oikeustajun mielestä niin pitäisi mennä.
Ja senkin ymmärrän ettet jaksa enää taistella jos sulla masennustakin on ollut tai on. Tiedän mitä on olla masentunut ja silloin omien etujen ajaminen on todella vaikeaa ja vieläpä yh:na!
Sitä mä vaan mietin, että voisitko kuitenkin ottaa sosiaalitoimistoon yhteyttä ja selittää epätoivoisen tilanteen että antaisivat vaikka ruoka-apua. Vai tuleeko siitäkin lisää ongelmia?

hengessä mukana
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Ainakin toivon niin.
Sellainen mun exkin oli.
Okei tää menikin tähän... No ehkä mua ei oo tarpeeks opettanu mutta pitää kyllä sanoa että kyl täs elämäs pitää osata pitää puolensa eikä olla jonkun kynnysmattona.
Niin pitääkin, mutta yleensä sen taidon oppii vasta käytännön kautta. Että turha tässä nyt syyllistää ap:ta!

aikuisten oikeesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Eikö ne siellä oikeusaputoimistossa muka nähneet mitään ristiriitaa siinä, et sulta peritään vieraan lapsen hoitomaksuja?
ei voi olla mahdollista et lapselle aivan vento nainen joutuu maksamaan lapsen hoitomaksut. ei ainakaan mulle eikä kellekkään mun tutulle ole tullut maksettavaksi jonkun vieraan lapsen hoitomaksuja.

ap
Eikö ne siellä oikeusaputoimistossa muka nähneet mitään ristiriitaa siinä, et sulta peritään vieraan lapsen hoitomaksuja?
kyllä näki, ja kävi oikeutta mun puolesta. hänen ansiosta sain edes tuon yhden vuoden "anteeksi".
Ja siinäkin oli ongelmia, kun ex nyyhki antaneensa mulle rahaa jne. niinkuin jo kerroin.

höhhöh
Siis kuulostaa jotenkin niin uskomattomalta tämä tarina. maksaako lastesi isä elatusmaksuja? Jos ei maksa, niin kelaltahan saat ne 10.päivä ensikuuta, mutta tästä et maininnut mitään. Ja jos sinulla on kolme lasta, niin sehän tekee yli 400 euroa. Lapsilisä yksinhuoltajakorotuksineen tekee sinulla melkein 500. Plus siihen palkka.
Jos olet saanut 10. päivä elarit ja 14.päivä palkkasi, niin miten ihmeessä olet saanut tuhlattua kaikki rahat jo :eek:
Sitäpaitsi ulosottoviranomaisen kanssa pystyy kyllä sopimaan että pienentävät sitä summaa minkä perivät palkastasi. Jos tämä juttu nyt pitää paikkaansa...

Alkuperäinen kirjoittaja aikuisten oikeesti:
ei voi olla mahdollista et lapselle aivan vento nainen joutuu maksamaan lapsen hoitomaksut. ei ainakaan mulle eikä kellekkään mun tutulle ole tullut maksettavaksi jonkun vieraan lapsen hoitomaksuja.
Mullepa muuten tuli, pari viikkoa sitten :D
Kyse oli kuitenkin siitä et päivähoidon laskuttaja oli mokannut suoravelotussopimuksen ja laittanu jonku muunkin tietoihin mun tilinumeron. Eli sattuuhan noita mokia, mut virhe korjattu ja niin ne mun kokemuksen mukaan korjataan yleensäkin.
Ap:n kohdalla en tajuu sitä, et vuoden sai anteeksi, muttei muita... Ei voi ymmärtää.

ieras
Eihän tää voi enää olla totta? Miten ihmeessä se oikeusaputoimistonkin tyyppi voi olla niin idiootti, että ei olisi saanut tota asiaa selvitettyä :D Sillä ei ole MITÄÄN merkitystä miten paljon sun exäs on sulle rahaa antanut ja miten paljon sitä parkuu, kun ne laskut on HÄNEN LASKUJAAN niin häneltä ne periä :D

Oikeusvaltion käsite menis kyllä tässä kankkulan kaivoon, josko tämä totta olisi.

punainen
Alkuperäinen kirjoittaja mitä???:
Siis, jos oikeusaputoimisto on hommannu sulle vuoden anteeksi, niin missäs ne rahat sitte on? nehän on joku maksanut sulle takasin vuoden ajalta?? Mihin olet ne käyttäny?
Oletan, että ap ei ole saanut mitään takaisin, vaan rästissä olevat maksut on jätetty perimättä tuon vuoden osalta antamalla ne "anteeksi".

ap
en nyt jaksa kirjotella, lapsi vieressä valvoo kuumeissaan.
nous kuume äsken, oli jo outo aikasemmin, väsy ja vaisu. Ja tällainen vähäjärkinen äiti ei tajunnut et kipeeksi tulossa.

kysyn
että millä perusteella ap:n katsotaan olevan velvollinen maksamaan selasen lapsen hoitomaksuja, joka ei ole hälle lainkaan sukua? ei ole sijaislapsi eikä adoptiolapsi. vaan lapsen huoltajat ovat ihan muualla niinkuin ymmärtääkseni myös koko lapsikin.

siis MILLÄ PERUSTEELLA?

Yhteistyössä