Tässä itkua väännän......

• Viestiketjun aloittaja mustanamuteinyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en saa sitä sosiaalista luottoa, on jo kokeiltu. Mies siellä nauroi mulle, että montas miestä sulla oikein on, kun exä oli laittanut tietonsa salaisiksi, eli sitä ei näkynyt missään rekistereissä.
ex teki sen vain siksi, ettei sen tyttöystävät saaneet sen osoitetta selville.
ja siksi ne laskutkin tuli mulle.
Että jos tiedot laittaa salaisiksi, niin laskut lähetetään jollekin muulle? Mä en ymmärrä ollenkaan, mitä tekemistä sulla ois exäsi laskujen kanssa. Siltähän ne pitäisi ulosmitata.

hah
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
VAIN siihen asti. Just juu ja näin sanoo tietenkin hieno turkkulainen jolla ei kokemusta siitä mitä on elää todella tiukoilla tai jopa ilman rahaa! Mitäpä jos jätät nuo hienot vinkkisi vaikka sinne aurajoen toiselle puolelle.
Onhan mulla kokemusta siitä, mitä on elää todella tiukoilla tai jopa ilman rahaa...ja mä en pidä neljää päivää pitkänä aikana.
Justhan sä sanoit että vain pari päivää. Ota nyt taas selkoa. Haluaisit varmaan sitten fiksuna hypätä ap:n housuihin pariks päiväks=4 päivää!

Juups
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en saa sitä sosiaalista luottoa, on jo kokeiltu. Mies siellä nauroi mulle, että montas miestä sulla oikein on, kun exä oli laittanut tietonsa salaisiksi, eli sitä ei näkynyt missään rekistereissä.
Että jos tiedot laittaa salaisiksi, niin laskut lähetetään jollekin muulle? Mä en ymmärrä ollenkaan, mitä tekemistä sulla ois exäsi laskujen kanssa. Siltähän ne pitäisi ulosmitata.
Juu tätä mäkään en ymmärrä.. Ja kun tilanne on ollut tämä jo pidemmän aikaa niin mä en ainakaa suostuis kenenkään laskuja maksamaan. Eiks jossain vaiheessa ollu jotain että maksat ap sen exän muksun päiväkotimaksuja? Jaa miks ihmeessä? Eiks eka homma olis pistää noi exän laskut pois ja alkaa käyttää sitä vähäistä rahaa teijän perheeseen että edes ruoka riittää?

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Justhan sä sanoit että vain pari päivää. Ota nyt taas selkoa. Haluaisit varmaan sitten fiksuna hypätä ap:n housuihin pariks päiväks=4 päivää!
Ei, en haluaisi olla ap:n housuissa, miksi pitäisikään?
4 päivää ei siltikään ole pitkä aika - mulle se on muutama päivä, pari päivää. Mutta näitä viimeisimpiä viestejä kun lukee niin selviää, että ei olekaan kyse vaan muutamasta päivästä vaan tätä samaa on jatkunut jo kauan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
En ota kantaa muuten, mutta tee niille lapsukaisille röstiperunaa, ne syö sitä varmasti, eikä yhtään ajattele, että on paskaa... :xmas:
ei niin, nehän rakastaa sitä. Mutta viimeiset rahat meni just, kun mulla oli sika + muut lääkkeet.

Noi muuten tarjosi leipää mulle, ne keiltä sain apua kun erosin. Mutta kun sitä pakastinta ei ole... ja meillä on partsilla +6 lämmintä.

essi
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
minkäikänen se sun nuorin sitten on?
Ja siis todellakaan et siivoa millään vitosella.
Siivouspalvelut velottaa noin satasen kolmesta tunnista, niin eikö puolet siitä vois olla kohtuullinen summa?
Tai mä voisin vaikka sellasen avun ottaa, että siivoot mun kanssa kimpassa, niin siitäkin nyt ainakin parikymppiä sais.
Asutko pohjois-hesassa?
Ja kyllä mä jonkunmoisen kassin voisin sulle myös antaa. Tonnikalaa ja makaroonia. Leivonta-aineita leipään jne jne
nuorin on ekalla. Voin tulla siivoamaan jos saan ottaa hänet mukaan?
Onko sulla mustaa nikkiä?
Siis miten hemmetissä voi tehdä muussia, jos ei ole rasvaa tahi maitoa, sillon se on vaan sössättyä perunaa.
Aika moneen muuhunkin ruokaehdotukseen tarvii lisäksi jotain muutakin kun sitä himputin perunaa.
Mulla ei valitettavasti ole nikkiä täällä :(
Mitä jos sovittais treffit johonkin, niin voisin ainakin kassin ens alkuun tuoda? Onko jotain erityistä mitä haluaisit / tarttisit?

tuli mieleen
En ota kantaa muuten, mutta tee niille lapsukaisille röstiperunaa, ne syö sitä varmasti, eikä yhtään ajattele, että on paskaa... :xmas:
ei niin, nehän rakastaa sitä. Mutta viimeiset rahat meni just, kun mulla oli sika + muut lääkkeet.

Noi muuten tarjosi leipää mulle, ne keiltä sain apua kun erosin. Mutta kun sitä pakastinta ei ole... ja meillä on partsilla +6 lämmintä.
Oisko sulla siinä kivoja naapureita joilta vois pyytää vähän tilaa pakkasesta siksi aikaa että saat oman pakastimen? Huuto.netissä muuten on pakastimia suhteellisen edullisesti siellä suunnalla myynnissä. On tullut katsottua kun etsin vähän toisessa suunnassa pakastinta. Siis sitten kun sulla olis varaa sellainen hommata. Olis jatkossa kuitenkin hyvä olla pakastin :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juups:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu tätä mäkään en ymmärrä.. Ja kun tilanne on ollut tämä jo pidemmän aikaa niin mä en ainakaa suostuis kenenkään laskuja maksamaan. Eiks jossain vaiheessa ollu jotain että maksat ap sen exän muksun päiväkotimaksuja? Jaa miks ihmeessä? Eiks eka homma olis pistää noi exän laskut pois ja alkaa käyttää sitä vähäistä rahaa teijän perheeseen että edes ruoka riittää?
mä palkkasin oikeusavustajan, ja hän sai aikaan sen että multa katosi vuoden maksut. Loput maksan ihan ite. Ja ex on vielä viemässä oikeuteen noita muitakin, kun kuulema on antanut mulle rahaa aina joka kuukausi.
Mutta niin minäkin hälle.... aina kun sain palkan, annoin exälle hieman siitä.

mie
miks muuten maksoit exäsi laskuja? olisit vaan antanut olla tai lähettänyt postissa takasin. ja vaikka kuinka olisi salainen niin kyllä laskut löytää perille.

t:salainen ja silti laskuja tulee, on se kumma juttu... :)

pulloja juu
Alkuperäinen kirjoittaja Pullo:
Pulloja voi kerätä sen verran että saa vaikka jauhelihaa siihen perunasoseen sekaan... perunasoselaatikkoa syö sen muutaman päivän kyllä.
Mihis ne lapset laittaa kun äiti lähtee keräämään pulloja? Tuli vain mieleen... Ettei sitten syytetä heitteillejätöstä.

vieras
mä palkkasin oikeusavustajan, ja hän sai aikaan sen että multa katosi vuoden maksut. Loput maksan ihan ite. Ja ex on vielä viemässä oikeuteen noita muitakin, kun kuulema on antanut mulle rahaa aina joka kuukausi.
Mutta niin minäkin hälle.... aina kun sain palkan, annoin exälle hieman siitä.
Niin siis olitte naimisissa? Mutta ettekö ole tehneet ositusta, vai mikä se nyt on kun erotessa tehdään? Ettei sitten tule kaikenmaailman epäselvyyksiä.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja pulloja juu:
Pulloja voi kerätä sen verran että saa vaikka jauhelihaa siihen perunasoseen sekaan... perunasoselaatikkoa syö sen muutaman päivän kyllä.
Mihis ne lapset laittaa kun äiti lähtee keräämään pulloja? Tuli vain mieleen... Ettei sitten syytetä heitteillejätöstä.
mutta nuorinhan oli ekalla? kai se nyt pystyy muutaman tunnin yksinkin olemaan...

:D
Voi ny hemmetti sen nuorin on ekalla.. Ottaa vaikka mukaan kisailemaan kuka kerää eniten pulloja huomen aamulla kaupungilla...

pulloja juu
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mutta nuorinhan oli ekalla? kai se nyt pystyy muutaman tunnin yksinkin olemaan...
No mä en kyl jättäis ekaluokkalaista vielä muutamaksi tunniksi yksin kotiin. Ehkä Hesassa asiat hoidetaan sitten toisin.

Kaivat sit vaan kaikki taskut kaikista vaatteista. Sun lapsetkin on jo niin isoja, että niilläkin voi olla joku euro jemmassa jossain. Ja sit vedätte röstiperunaa. Eli raastat, kuivatat talouspaperilla ja paistat. Vähän suolaa mukaan. Se on ihan tautisen hyvää, lapset syö varmasti vaikka vain sitä + iltapuuroa torstaihin asti.

minna
Jos tilanne on oikeasti noin paha kannattaa hakee sossusta toimeentulotukea. Eihän ne sitä välttämättä heti myönnä mutta tiukkoja puheluita ja valitusta... Meillä oli tiukka tilanne kun lapselle tuli allergiaa ja jouduttiin kalliita maitoja ja rasvoja osteleen. Yli tuhat euroa kuussa meni pelkästään lapsen allergiaan. Kyllä sossu loppujen lopuks luovutti kun taistelin ja taistelin. Että älä luovuta heti...

=)
Alkuperäinen kirjoittaja käsi ylös:
Kuinka moni äiti lähtisi lapsensa kanssa keräämään pulloja? Käsi ylös!
:wave: Jos toinen vaihtoehto olis että lapsi olis nälissään... Ja selkeesti ap:n kaks muuta lasta on vanhempaa niin miksei lapset vois ettiä muutamat pullot ulkona ollessa?

katopa ite peiliin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ap:lla tulee palkka 14.pv ja nyt on 21 päivä jos tuhlaa palkkansa viikossa niin täytyisi kyllä miettiä hieman itseään ja katsoa peiliin....
Onko palkan kuluminen muutamassa päivässä heti tuhlaamista? Mistä sä voit tietää mitä laskuja ap:lla on?

Yhteistyössä