Tänään sitten vihdoin sähähdin pulloruokkijalle

• Viestiketjun aloittaja Nyt kuulit
  • Ensimmäinen viesti
nojust
No ap:n käytös oli kyllä aika hölmöä, mutta nää ketjut ovat aina tosi säälittäviä. Koska 90% pulloa antavista äidestä sitä maitoa olisi tullut, niin on naurettavaa että näihin ketjuihin tullaan aina vaahtoamaan siitä että "vauva olis kuollut nälkään" tai "olisiko pitänyt lasta huudattaa, ilman maitoa" juu ei olisi ei. Mutta oma valinta se on kuitenkin lähes aina ollut antaako pulloa vai ei, vain pienellä osalla äideistä maito oikeasti loppuu tai on syy olla imettämättä (esim. sairaus/lääkitys).
se ei silti kuulu sulle yhtään miten muut äidit ruokkivat vauvansa. imetys ei ole elintärkeää eikä lapsi vahingoitu pulloruokinnasta joten sun ei tarvitse asiasta olla huolissaan.

keskity mielummin johonkin oikeasti lapsia uhkaaviin asioihin, esim.pedofilian kitkemiseen tai vaikka aborttien vastustamiseen, joissa todella lapset kärsivät.

Gggg
Provo tai ei tämä aloitus, mutta minulle on ihan oikeasti sähähtänyt noin joku nainen kahvilassa kun syötin esikoista pullolla. Eipä jäänyt hänkään kuuntelemaan, että vauva ei voinut imeä suulakihalkion vuoksi (maito pumpattiin suuhun halkiopullolla) ja että pullossa oli lypsämääni maitoa. Oli varmaan tosi ylpeä itsestään sekin nainen.

Näinki
Viimeksi synnytyssaiaalassa oli muuten äiti joka huudatti päivä tolkulla lastaan näläsä kun omaa maitoa ei vielä tullut, siis maito ei ollut vielä noussut, muttei suostunut antamaan edes ensihätään korviketta. Aika sairasta tuokin.
Tää on kyllä useimpien synnytyssairaaloiden suosittelema linja, sillä lehmänmaitokorvike vastasyntyneelle altistaa maitoallergialle. Jos lapsen sokerit pysyy hyvinä, turha sitä lisämaitoa on antaa. Lapsi vaan kärsii myöhemmin enemmän.

nyrkkeilyn harrastaja
Mulle ku olisit sanonut, niin olisit saanut nyrkin päähän... ihan surutta vasen suora ja oikea koukku perään. Ja minä kun lyön, niin ilman suojausta siitä lähtee taju. Olisit sitten saanut keräillä itseäsi sieltä lattialta.

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Näinki;27565514:
Tää on kyllä useimpien synnytyssairaaloiden suosittelema linja, sillä lehmänmaitokorvike vastasyntyneelle altistaa maitoallergialle. Jos lapsen sokerit pysyy hyvinä, turha sitä lisämaitoa on antaa. Lapsi vaan kärsii myöhemmin enemmän.
Jonkun aikaa joo, mutta tuossa oli kätilöt suositelleet että antaisi vähän korviketta. Eikä siis ollut kyse enää ensimmäisestä päivästä mutta äti oli täysin sitä korviketta vastaan. Vauva vaan huuuuusi ja huuuusi. Päivä tolkulla.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Näinki;27565514:
Ei ole ainakaan maan johtavien synnytyssairaaloiden linja. Missä lie maaseudun korpikylien pikkuhospitaaleissa noin suositellaan. Niissä, joissa ei olla vielä kuultu sitä, että nykyajan ongelma alkavat olla vauvat jotka elävät elämänsä ensimmäiset kuukaudet nälässä, kun äidit eivät suostu ruokkimaan heitä korvikkeella vaan pakottavat nälkäisen lapsen roikkumaan rinnassa, josta ei vauvalle riitä tarpeeksi maitoa.

Niin, ne yönsä läpeensä huutavat tai tunnin välein yöllä heräävät vauvat eivät ole aina koliikkivauvoja, osa on tämän hienon hyvinvointivaltion nälkäisiä vauvoja. Tämän maan, jossa kaikille muille riittää ja annetaan tarpeeksi ruokaa paitsi pienille puolustuskyvyttömille vauvoille.

"Vieras"
Miksi Jumala loi naiselle rinnat?

Jotta voi ruokkia kohtunsa hedelmää.

Oletko nähnyt afrikan korvessa pienellä vauvalla tuttipulloa suussa.
Itse en ole nähnyt. Äidin rintaa ovat imeneet.

äippä x2
Mää olisin ainakin tollasesta pahottanu tosi pahasti mieleni ja olis menny koko päivä pilalle. Ite imetin esikoista 1v ja sama oli tarkotus kuopuksenkin kohdalla, mut kuopus päätti toisin. Imetyksen kans tapeltiin alusta asti, käytiin imetyspolilla (tampereella on nykyään sellanen) imuote ym oli oikee, maitoo tuli, mut kuopus ei tissillä suostunu olemaan, ekat kuukaudet sinniteltiin, oli tissillä maks 2min eikä enempää ottanu, lopulta paino ei enää noussu eikä tullu pituutta, joten oli pakko antaa pullosta, omaa maitoo kylläkin koska sitä riitti. Mä koin siitä hirveetä syyllisyyttä ja mulla oli tosi paha olo sen takia et en pystyny imettämään omaa lastani, jos joku siihen olis tietämättä asiasta mitään tullu kommentoimaan ni olisi kyllä katunu sitä.

"gen"
Toisaalta, jos maito ei ole noussut, niin henkilö ei silloin ota tosta itseensä. Sen sijaan ympärillä olevista ihmisistä joku saattaa olla raskaana ja painaa mieleensä, että kannattaa imettää, niin ei ole paheksuttu.
Mulla ei yksinkertaisesti tullut maitoa tarpeeksi ja jouduin koko ajan antamaan lisämaitoa, punnituksissa käytiin joka toinen päivä. Parin kuukauden iässä murulle tuli niin paha refluksi, ettei voinu imettää ollenkaan ku oksensi kaiken ja pakko oli antaa korviketta maidonsakeuttajalla. Yritin pumpata, mutta tunnin pumppaamisen tulos oli 40 ml maitoa...

Ja jos mulle olis joku idiootti sanonu tollalailla, niin olisin todellakin loukkaantunut. Olisin halunnut imettää vähintään vuoden ikäiseksi, mutta en vaan voinut. Vieläkin pari vuotta myöhemmin, nousee kyyneleet silmiin ku lukee jotain imetysketjuja ja onnistumisia. Mun siskopuoli sen sijaan anto pullosta alusta asti. Pari viikkoa jakso pumpata, sitten antoi korviketta (ja maitoa hällä olisi tullut todella paljon, sairaalastakin pyydettiin että olisi pumpannut heille), niin hän ei olisi tollasesta kommentista välittänyt paskan vertaa

hitu
Provo tai ei tämä aloitus, mutta minulle on ihan oikeasti sähähtänyt noin joku nainen kahvilassa kun syötin esikoista pullolla. Eipä jäänyt hänkään kuuntelemaan, että vauva ei voinut imeä suulakihalkion vuoksi (maito pumpattiin suuhun halkiopullolla) ja että pullossa oli lypsämääni maitoa. Oli varmaan tosi ylpeä itsestään sekin nainen.
Voi ei. Ajattelin kuitata tämän aloituksen uskottelemalla itselleni, että kukaan ei oikeasti voi olla noin julma, tökerö ja idiootti kuin ap väittää olevansa. Itkettää noin sairaat ihmiset.

"random"
Voi että mulla aina pimenee, kun näen kahvilassa tms. Jonkun roikottavan pulloa vauvan suussa. Rinta siinä kutsuvana, mutta itsekäs ihminen valinnut toisin ja jonkun kylmän elottoman muovinkappaleen tunkenut suuhun. Tänään sitten vihdoin sain suun auki ohi mennessäni ja sanoin Kovaan ääneen, että ei sitten äidinrakkaus kantanut imetykseen. En jäänyt katsomaan reaktiota, vaan kävelin viileästi ohi.
Yäk mikä moukka oot. :O

"Mother"
Voitteko uskoa, että nimenomaan äidinrakkaus kantoi siihen, että ruokin pullosta ja korvikkeilla. Ilman niitä en välttis olis edes ollut ruokkimassa lastani. Olis saanu iskä tehdä saman. Olisko se ollut vähemmän tuomittavaa?

mintto
Täällä ilmottautuu yksi hirviö, joka on antanut pullosta korviketta kahvilassa. eikä minulla edes ollut mitään imetysongelmia, vaan maitoa tuli ihan hyvin. Ei vaan huvittanut ruuhkaisessa kahvilassa alkaa tissiä kaivamaan esiin. Olen kyllä surkea äiti!!

En kyllä jaksa ymmärtää miten jotkut voivat olla niin kiinnostuneita toisten elämästä, ja vielä kehtaavat mennä laukomaan jotain älyvapaata..

Tökeröä käytöstä aloittajalta.

Voihan olla että naisella on ollut rintasyöpä. Tai lapsen kanssa oli kahvilassa hänen tätinsä, kun äiti omilla asioillaan. Ja niin kuin monet ovat jo sanoneet/kirjoittaneet, joskus ei vaan maitoa syystä tai toisesta tule. Eli annetaanko lapsen silloin kuolla nälkään? Tai äidin lääkitys (syöpä-, reuma-, mielialalääkkeet) estävät imetyksen.

Asiat kun eivät tuppaa olemaan niin musta valkoisia!

Lunatic
Tökeröä käytöstä aloittajalta.

Voihan olla että naisella on ollut rintasyöpä. Tai lapsen kanssa oli kahvilassa hänen tätinsä, kun äiti omilla asioillaan. Ja niin kuin monet ovat jo sanoneet/kirjoittaneet, joskus ei vaan maitoa syystä tai toisesta tule. Eli annetaanko lapsen silloin kuolla nälkään? Tai äidin lääkitys (syöpä-, reuma-, mielialalääkkeet) estävät imetyksen.

Asiat kun eivät tuppaa olemaan niin musta valkoisia!
Emmä kyllä tämmöstä selittelyäkään ymmärrä. Eli sunkin mielestä nainen on jotenkin syyllinen, jos onkin vaikka ihan terve ja antoi vauvalle pullosta maitoa? Eli täytyy olla hirveesti syitä, että hyväksyt pulloruokinnan..

On se kumma jos nainen ei saa itse päättää näitä asioita.

Tästä tuli mieleen sama jauhanta, kuin yksinhuoltajista. Jos täällä haukutaan yksihuoltajia, niin aina tulee paikalle joku selittämään "entäs jos yh onkin leski!"
Ihan kuin yh olis huono ihminen, PAITSI jos sattuu olemaan leski.

Vois ihan luulla että ollaan keskiajalla.

Yhteistyössä