Tänään sitten vihdoin sähähdin pulloruokkijalle

• Viestiketjun aloittaja Nyt kuulit
  • Ensimmäinen viesti
Nyt kuulit
Voi että mulla aina pimenee, kun näen kahvilassa tms. Jonkun roikottavan pulloa vauvan suussa. Rinta siinä kutsuvana, mutta itsekäs ihminen valinnut toisin ja jonkun kylmän elottoman muovinkappaleen tunkenut suuhun. Tänään sitten vihdoin sain suun auki ohi mennessäni ja sanoin Kovaan ääneen, että ei sitten äidinrakkaus kantanut imetykseen. En jäänyt katsomaan reaktiota, vaan kävelin viileästi ohi.

Kiva olet
parasta että kuolee nälkään, jos rintamaitoa ei yksinkertaisesti tule. Ai niin, tuossahan olisi sinulle hyvä business idea. Alat kauppaamaan niitä kristallipallo-palveluitasi, jotta voit sitten heti ilmoittaa naisille kenen ei kannata lapsia tehdä kun rintamaitoa ei tule. Sitähän ei nääs etukäteen voi aina tietää. :)

Toivottavasti tulet joskus minulle aukomaan, annan nimittäin samalla mitalla takaisin ja ehkäpä et enää uskallakaan avata sanaista arkkuasi. :)

no joo
Voi että mulla aina pimenee, kun näen kahvilassa tms. Jonkun roikottavan pulloa vauvan suussa. Rinta siinä kutsuvana, mutta itsekäs ihminen valinnut toisin ja jonkun kylmän elottoman muovinkappaleen tunkenut suuhun. Tänään sitten vihdoin sain suun auki ohi mennessäni ja sanoin Kovaan ääneen, että ei sitten äidinrakkaus kantanut imetykseen. En jäänyt katsomaan reaktiota, vaan kävelin viileästi ohi.
ap:lla tainnut jäädä aamulääkitys ottamatta. Sairas päästään, parempi pysyä kotona eikä lähteä ihmisten ilmoille tollasen ihmisen ollenkaan.
Joo, ja itse imetin molempia muksuja 8kk, mun mielestä aivan sama vaikka jotkut äidit antavat jo synnytyslaitoksella vauvoilleen pullosta maidon.

"vieras"
Oletko tosissasi? Minäkin olen imetyksen kannattaja enkä ymmärrä miksi pitää ruokkia pullosta jos voi imettää, mutten silti tapausta tuntematta menisi sanomaan toiselle noin. Ei ole hänen syynsä jos maitoa ei olekaan ollut tarpeeksi tai imetys ei jostain muusta syystä ole onnistunut, voihan olla että hän olisi kovasti halunnut imettää ja tuntee pulloruokinnasta jonkinlaista syyllisyyttä jo muutenkin saati sitten että joku tuntematon tulee arvostelemaan hänen äidinrakkauttaan.

"kerttu"
En jäänyt katsomaan reaktiota, vaan kävelin viileästi ohi.
Ei tainnut pokka kestää jäädä siihen kuuntelemaan ja katselemaan vastausta :D

Sitä paitsi mun mielestä suomalaiseen häpeilevään kulttuuriin ei edes kuulu julki-imetys..

Ja btw, oletko ihan varma, että kyseinen ihminen edes pystyi imettämään? Esimerkiksi minulla tuli esikoisen aikana vain niukasti maitoa ja maidontulo loppui kokonaan, kun sain eräästä tilanteesta vakavan trauman liittyen imetykseen. Kuopuksen kanssa maitoa ei tullut käytännössä ollenkaan (about 10 ml päivässä) ja kun kuopus oli viikon, jouduin antibioottikuurin vuoksi imetyskieltoon ja sen jälkeen maitoa ei tullut tippaakaan.

A.p.
[QUOTE="kerttu";27565377]Ei tainnut pokka kestää jäädä siihen kuuntelemaan ja katselemaan vastausta :D

Sitä paitsi mun mielestä suomalaiseen häpeilevään kulttuuriin ei edes kuulu julki-imetys..

Ja btw, oletko ihan varma, että kyseinen ihminen edes pystyi imettämään? Esimerkiksi minulla tuli esikoisen aikana vain niukasti maitoa ja maidontulo loppui kokonaan, kun sain eräästä tilanteesta vakavan trauman liittyen imetykseen. Kuopuksen kanssa maitoa ei tullut käytännössä ollenkaan (about 10 ml päivässä) ja kun kuopus oli viikon, jouduin antibioottikuurin vuoksi imetyskieltoon ja sen jälkeen maitoa ei tullut tippaakaan.[/QUOTE]

Toisaalta, jos maito ei ole noussut, niin henkilö ei silloin ota tosta itseensä. Sen sijaan ympärillä olevista ihmisistä joku saattaa olla raskaana ja painaa mieleensä, että kannattaa imettää, niin ei ole paheksuttu.

No ap:n käytös oli kyllä aika hölmöä, mutta nää ketjut ovat aina tosi säälittäviä. Koska 90% pulloa antavista äidestä sitä maitoa olisi tullut, niin on naurettavaa että näihin ketjuihin tullaan aina vaahtoamaan siitä että "vauva olis kuollut nälkään" tai "olisiko pitänyt lasta huudattaa, ilman maitoa" juu ei olisi ei. Mutta oma valinta se on kuitenkin lähes aina ollut antaako pulloa vai ei, vain pienellä osalla äideistä maito oikeasti loppuu tai on syy olla imettämättä (esim. sairaus/lääkitys).

• Tykkää
Reactions: Salla07
nojust
Toisaalta, jos maito ei ole noussut, niin henkilö ei silloin ota tosta itseensä. Sen sijaan ympärillä olevista ihmisistä joku saattaa olla raskaana ja painaa mieleensä, että kannattaa imettää, niin ei ole paheksuttu.
aivan varmasti loukkaantuu yhtä paljon ellei enemmän tuollaisesta pilkasta jos imetys on epäonnistunut itsestä riippumattomista syistä. nimenomaan ne äidit tuntevat syyllisyyttä jotka eivät omasta tahdostaan olleet imettämättä. ja jos kyseessä on joku joka päättänyt olla imettämättä niin tuo sun kommenttisi on loukkaava, ei sen imetysasian vaan pilkan takia. kai nyt ymmärrät kuinka väärin on pilkata toisen ihmisen rakkautta?

Ken guru
Viimeksi synnytyssaiaalassa oli muuten äiti joka huudatti päivä tolkulla lastaan näläsä kun omaa maitoa ei vielä tullut, siis maito ei ollut vielä noussut, muttei suostunut antamaan edes ensihätään korviketta. Aika sairasta tuokin.

Yhteistyössä