Tänään sitten vihdoin sähähdin pulloruokkijalle

• Viestiketjun aloittaja Nyt kuulit
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juu";27566753]Mitenkähän monella äidillä imetys tyssää tiheän imun kauteen, veikkaan että suurella osalla...sen aikana luullaan että lapsi ei saa tarpeeksi maitoa ja annetaan korviketta ja humpsista maidon tulo tyrehtyy...MITEN MAITO VOI ITSESTÄÄN ILMAN SYYTÄ LOPPUA? Siis jos imetys on alkanut hyvin ja maito noussut, niin mihin se vaan häviää jos imettää lapsen tahtisesti ja yölläkin? Ymmärrän jos laihtuu rajusti eikä syö mutta jos sitä ei ole kysymys...[/QUOTE]

Molempien lasten kohdalla olisin halunnut imettää vähintään puoli vuotta. Alkuun olisin voinut imettää vaikka koko kylän mukulat kun maitoa riitti pakastimeen asti vaikka kuinka. Mutta molempien lasten kohdalla selittämättömästä syystä minun maidontuloni alkoi hiipua 3kk kohdalla loppuen kokonaan 4kk täyttyessä.

Vertaa että sain yhdestä rinnasta pumpattua vielä lapsen imetyksen päälle 1,5dl maitoa pakastimeen vielä parin kuukauden kohdalla, neljän kuukauden kohdalla "täydestä rinnasta" 20ml.

Voin vakuuttaa että tein kaikkeni asian eteen ja oli kova pala todeta että en pidempään imetykseen pysty. Mutta minulle kaksi eri lääkäriä sanoivat että joillakin se on hormonaalinen juttu että maidontulo ehtyy. Minä uskon lääkäreitä enemmän kuin mammapalstan imetysfanaatikkoja.

..
Mitäs helvettiä se ap:lle kuuluu jos joku ruokkii lapsensa pullolla, tai mitäs helvettiä sitä miettimään miksei ko. nainen imetä? Omat ipanat on kasvaneet ihan täysin pulloruokinnalla ja tuttelilla ja täysin normaaleja, rakastettuja ja fiksuja ovat. Saatanaako sitä sähisemään muiden valinnoille, ei ne ap:n omat välttämättä ole ainoat oikeat valinnat

Tosi itsekästähän se olikin yöllä syöttää kaksosvauvat ensin pullosta (rintamaitoa & korviketta) ja jäädä sitten vauvojen nukahdettua pumppaamaan rintapumpulla maitoa. Keskosina syntyneet eivät jaksaneet imeä, vaan nukahtivat kesken ruokailun rinnalle. Neuvolalääkärin käskystä herätin syömään ympäri vuorokauden 3 tunnin välein.

Ja todella jos olisi noudattanut niitä imetysohjeita niin mun olisi pitänyt imettää 3 tunnin välein eli 8x30 min per vauva, eli yhteensä 8 tuntia vuorokaudesta.

Ei tarvinnut lähteä kahvilaan, kun ei noissa syöttöväleissä mihinkään kerennyt.
pienellä vauvalla muutenkin tulisi olla noin 10 imetyskertaa vuorokaudessa. osa sattuu syömään 10min ja osa liki tunnin, joten menee se aika yhtäkin imettäessä.
ihan Hirveen Kamalaa kun alkukuukausina pitäisi vaan istua kotona vauva kanssa, ainakin mun lähipiirissä juuri kaatui imetys siihen että se VEI AIKAA. :popcorn:

pienellä vauvalla muutenkin tulisi olla noin 10 imetyskertaa vuorokaudessa. osa sattuu syömään 10min ja osa liki tunnin, joten menee se aika yhtäkin imettäessä.
ihan Hirveen Kamalaa kun alkukuukausina pitäisi vaan istua kotona vauva kanssa, ainakin mun lähipiirissä juuri kaatui imetys siihen että se VEI AIKAA. :popcorn:
Imetys onkin helppoa jos se lähtee käyntiin, onnistuu missä vaan eikä tarvi stressata vauvan ruokailuista. Näin kahden heti imemään oppineen vauvan kokemuksella.

Lisäksi on kokemusta yhdestä vauvasta joka ei oppinut imemään alkuun ja käytännössä se sitten oli juuri tuota pumppailua ja pullosta syöttämistä ympäri vuorokauden (heikko ja pienikokoinen vauva ketä tarvi herätellä tietyin aikavälein jne, ihan eri juttu kuin tarjota tissiä vieressä nukkuvalle vauvalle tämän herätessä). Rankkaa vaikka maitoa tulikin ihan ok. Onneksi oppi vielä rinnalle ja elämä helpottui kummasti. Mutta jos noita olisi ollut kaksi niin en tiedä kuinka pitkään olisin jaksanut ennen kuin olisin siirtynyt korvikkeelle.

meilläpäin
Jonkun aikaa joo, mutta tuossa oli kätilöt suositelleet että antaisi vähän korviketta. Eikä siis ollut kyse enää ensimmäisestä päivästä mutta äti oli täysin sitä korviketta vastaan. Vauva vaan huuuuusi ja huuuusi. Päivä tolkulla.
Taisin lainata tähän vähän väärän tekstin. Mutta siis meillä ainakin sairaalassa pojalle tarjottiin lopulta hoitajan ehdotuksesta pullomaitoa, koska huusi ja huusi kun ei minulta maitoa tullut. olin imettänyt jo yhden 4tunnin yhtäjaksoisen session, olin sitten aivan rikki ja hoitaja ehdotti tätä. itku loppui kuin seinään ja vauva ja minä saimme vähän nukuttua. Mutta sieltä eivät tarjonneet lehmänmaitokorviketta, vaan rintamaitoa. jonkun toisen äidin jolla sitä tulee yli äyräiden :)

Voi että mulla aina pimenee, kun näen kahvilassa tms. Jonkun roikottavan pulloa vauvan suussa. Rinta siinä kutsuvana, mutta itsekäs ihminen valinnut toisin ja jonkun kylmän elottoman muovinkappaleen tunkenut suuhun. Tänään sitten vihdoin sain suun auki ohi mennessäni ja sanoin Kovaan ääneen, että ei sitten äidinrakkaus kantanut imetykseen. En jäänyt katsomaan reaktiota, vaan kävelin viileästi ohi.
ai ku sää olitki cooli ja viksu :cool:

Yhteistyössä