Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
joo ei se ole ihminen kun se on "taapero".Alkuperäinen kirjoittaja vieras:1. Sinähän olet itse sitä mieltä että ihminen ei tarvitse maitoa, joten jos 2v tarvitsee niin sitä ei varmasti vielä ihmiseksi lasketaAlkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua?
1. Tarvitseeko 2-vuotias ylipäätänsä MITÄÄN maitoa?
2. Jos tarvitsee, niin millä logiikalla lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito?
(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
2. tähän en ota kantaa koska me emme käytä maitotuotteita
Onneksi ja toivottavasti sen saa kukin määritellä itse, eikä ketään tuomita suuntaan tai toiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Joillekin se on 6kk iässä, joillekin 2v iässä, mitens onko se vielä suloista ja kaunista 5v iässä?
Missä vaiheessa mä noin oon sanonu? Mä oon kyllä sanonu ettei ihminen tarvii lehmänmaitoa, mutta kyllä mun mielestä ihminen tarvitsee maitoa hyyyyyyyvin paljon ensimmäisinä vuosinaanAlkuperäinen kirjoittaja vieras:1. Sinähän olet itse sitä mieltä että ihminen ei tarvitse maitoa, joten jos 2v tarvitsee niin sitä ei varmasti vielä ihmiseksi lasketaAlkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua?
2. Jos tarvitsee, niin millä logiikalla lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito?
(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
Kyllä, jos se lapselle ja äidille sopii Oma rajani tuntuu tällä hetkellä menevän juuri siinä n 5v hujakoilla, eli 4-vuotiasta voisin vielä imettää mutta viisivuotiaan kansa keskustelisin lopettamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Joillekin se on 6kk iässä, joillekin 2v iässä, mitens onko se vielä suloista ja kaunista 5v iässä?
ehkä johtuu siitä ettet osannut omaa lastasi imettää?Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
Miksi ylipäätänsä pienet vauvat ja lapset koetaan kauniina tai söpöinä? No koska luonto on järjestänyt asian niin. Koemme vauvat ja pienet lapset ihanina ja tunnemme mielihyvää heidän voidessaan hyvin. Jos ihminen ei välittäisi pienistä ihmisistä niin emme olisi lajina selviytyneet näin pitkälle. Koska vauvat ja taaperot ovat vielä niin avuttomia, että ovat lähes täysin riippuvaisia muista, on mielihyvä erityisen vahva heitä katsoessaan.Alkuperäinen kirjoittaja haloo:Mä en oo ikinä tajunnut mikä imetyksessä on "KAUNISTA"....? Oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Tissi suuhun ja imee, miks se ois kaunista?
Meetköhän sä nyt vähän liian pitkälle toiseen suuntaan? Kukaan näistä vastustajista ei ole sanonut, etteikö oma imetys olisi syystä tai toisesta onnistunut.Alkuperäinen kirjoittaja Slottade:käy se vaan niin pullolasten äitien itsetunnolle tuo että joku muu onnistuu jossain paremmin mielummin riipputissit, kun keinotekoisten tuotteiden tuputtamista omalle lapselle, mistä ei saa edes vastustuskykyä eikä läheisyyttä
No määritteleppä sinä oma mielipiteesi asiasta. Minkä ikäisen imetys sua inhottaa katsoa?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Onneksi ja toivottavasti sen saa kukin määritellä itse, eikä ketään tuomita suuntaan tai toiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Mä koen vauvat ja lapset kauniina mutta suurimman osan tisseistä rumina.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Miksi ylipäätänsä pienet vauvat ja lapset koetaan kauniina tai söpöinä? No koska luonto on järjestänyt asian niin. Koemme vauvat ja pienet lapset ihanina ja tunnemme mielihyvää heidän voidessaan hyvin. Jos ihminen ei välittäisi pienistä ihmisistä niin emme olisi lajina selviytyneet näin pitkälle. Koska vauvat ja taaperot ovat vielä niin avuttomia, että ovat lähes täysin riippuvaisia muista, on mielihyvä erityisen vahva heitä katsoessaan.Alkuperäinen kirjoittaja haloo:Mä en oo ikinä tajunnut mikä imetyksessä on "KAUNISTA"....? Oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Tissi suuhun ja imee, miks se ois kaunista?
Myös nukkuvat vauvat ja pikkuiset ovat todella kauniita :heart:
Imettäisitkö julkisesti 4 vuotiasta?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Kyllä, jos se lapselle ja äidille sopii Oma rajani tuntuu tällä hetkellä menevän juuri siinä n 5v hujakoilla, eli 4-vuotiasta voisin vielä imettää mutta viisivuotiaan kansa keskustelisin lopettamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Toi oli kyllä suoraan lainattu sun omasta tekstistä.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Missä vaiheessa mä noin oon sanonu? Mä oon kyllä sanonu ettei ihminen tarvii lehmänmaitoa, mutta kyllä mun mielestä ihminen tarvitsee maitoa hyyyyyyyvin paljon ensimmäisinä vuosinaanAlkuperäinen kirjoittaja vieras:1. Sinähän olet itse sitä mieltä että ihminen ei tarvitse maitoa, joten jos 2v tarvitsee niin sitä ei varmasti vielä ihmiseksi lasketaAlkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua?
En ole fanaatikko, itse imetin 1v1kk ja 1v2kk. Ei ole tullut vastaan epämiellyttävää imetystä. Jossain jenkkidokkarissa imetettiin 5-6-vuotiaita, ja se ei näyttänyt minusta kauniilta. Mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä muille kuin minulle.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:No määritteleppä sinä oma mielipiteesi asiasta. Minkä ikäisen imetys sua inhottaa katsoa?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Onneksi ja toivottavasti sen saa kukin määritellä itse, eikä ketään tuomita suuntaan tai toiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Tokihan jokainen määrittelee itse, mutta olisi kiva kuulla esim imetysfanaatikoilta onko se koskaan rumaa.
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
Niin ja onhan isän antama läheisyyskin läheisyyttä, onhan?Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
No ei todellakaan, lapsi ei tarvitse eikä ennen kaikkea edes halua muuta kuin äidin!Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Niin ja onhan isän antama läheisyyskin läheisyyttä, onhan?Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
En olisi imettämättä sen takia, että se voisi häiritä jotakuta muuta koska asia on minun ja tyttäreni välinen ja hänellä on yhtäläinen oikeus syödä ja juoda siellä missä muillakin. Sen sijaan esimerkiksi kiireen tai muun syyn takia voisin nelivuotiaalle hyvinkin sanoa, että ei nyt, otetaan myöhemmin. Esimerkiksi huono paita tai mekko imetystä varten olisi hyvä syy olla imettämättä kun taas vauvaa imettäisin jos vauva tissiä tarvitsisi, vaikka se merkitsisi oman mukavuuden unohtamista.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Imettäisitkö julkisesti 4 vuotiasta?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Kyllä, jos se lapselle ja äidille sopii Oma rajani tuntuu tällä hetkellä menevän juuri siinä n 5v hujakoilla, eli 4-vuotiasta voisin vielä imettää mutta viisivuotiaan kansa keskustelisin lopettamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
ei se rintamaidon koostumus muutu vaikka imettäisi 10vAlkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
Viepä piruuttasi putkilollinen sitä sun lyijyllä kyllästettyä pk-seututissimaitoas laboratorion tutkittavaksi. +Näytä tulokset ravintopitosuudesta tässä, ennen en usko.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?
Viri viri tööttööt.. Tässä taas fiksu ja muut huomioon ottava ihminen. Näitähän riittää.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:En olisi imettämättä sen takia, että se voisi häiritä jotakuta muuta koska asia on minun ja tyttäreni välinen ja hänellä on yhtäläinen oikeus syödä ja juoda siellä missä muillakin. Sen sijaan esimerkiksi kiireen tai muun syyn takia voisin nelivuotiaalle hyvinkin sanoa, että ei nyt, otetaan myöhemmin. Esimerkiksi huono paita tai mekko imetystä varten olisi hyvä syy olla imettämättä kun taas vauvaa imettäisin jos vauva tissiä tarvitsisi, vaikka se merkitsisi oman mukavuuden unohtamista.
Tilanne kerrallaan. En kuitenkaan osaisi lapselle selittää, että nyt ei voi ottaa tissiä ku jonkun mielestä se on rumaa Varsinkin, kun on tähän mennessä sitä saanut paikkaan ja aikaan katsomatta.