Tämäkö muka sairasta? Kaunistahan tämä on, katsokaa vaikka kuvaa :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua? :D

1. Tarvitseeko 2-vuotias ylipäätänsä MITÄÄN maitoa?

2. Jos tarvitsee, niin millä logiikalla lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito?

(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
1. Sinähän olet itse sitä mieltä että ihminen ei tarvitse maitoa, joten jos 2v tarvitsee niin sitä ei varmasti vielä ihmiseksi lasketa

2. tähän en ota kantaa koska me emme käytä maitotuotteita
:D joo ei se ole ihminen kun se on "taapero".
 
anna
Kaunis kuva:)
Itse imetän vielä 1,5-vuotiasta,vaikka en ollut etukäteen ajatellut imettäväni näin pitkään. Lapsi vaan itse ei tunnu olevan valmis lopettamaan,sellainen meteli nousee aina kun ei saa rintaa. Mun mielestä imetyksen lopetuksella ei ole kiirettä,syöhän monet yli 1veet tuttipullostakin,mikä on vähän sama asia! Itse toivoisin pystyväni imetyksen vähitellen,puolen vuoden sisällä lopettelemaan,jotta elimistö pääsisi kunnolla palautumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua? :D

1. Tarvitseeko 2-vuotias ylipäätänsä MITÄÄN maitoa?

2. Jos tarvitsee, niin millä logiikalla lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito?

(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
1. Sinähän olet itse sitä mieltä että ihminen ei tarvitse maitoa, joten jos 2v tarvitsee niin sitä ei varmasti vielä ihmiseksi lasketa

2. tähän en ota kantaa koska me emme käytä maitotuotteita
Missä vaiheessa mä noin oon sanonu? Mä oon kyllä sanonu ettei ihminen tarvii lehmänmaitoa, mutta kyllä mun mielestä ihminen tarvitsee maitoa hyyyyyyyvin paljon ensimmäisinä vuosinaan :D:D:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Joillekin se on 6kk iässä, joillekin 2v iässä, mitens onko se vielä suloista ja kaunista 5v iässä?
Kyllä, jos se lapselle ja äidille sopii :) Oma rajani tuntuu tällä hetkellä menevän juuri siinä n 5v hujakoilla, eli 4-vuotiasta voisin vielä imettää mutta viisivuotiaan kansa keskustelisin lopettamisesta.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
ehkä johtuu siitä ettet osannut omaa lastasi imettää? :whistle:

miksi sinä annat lehmänmaitoa lapsellesi? mun päähän ei mahdu, miksi ihmislapsi tarvitsisi toisen nisäkkään maitoa. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Mä en oo ikinä tajunnut mikä imetyksessä on "KAUNISTA"....? Oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Tissi suuhun ja imee, miks se ois kaunista?
Miksi ylipäätänsä pienet vauvat ja lapset koetaan kauniina tai söpöinä? No koska luonto on järjestänyt asian niin. Koemme vauvat ja pienet lapset ihanina ja tunnemme mielihyvää heidän voidessaan hyvin. Jos ihminen ei välittäisi pienistä ihmisistä niin emme olisi lajina selviytyneet näin pitkälle. Koska vauvat ja taaperot ovat vielä niin avuttomia, että ovat lähes täysin riippuvaisia muista, on mielihyvä erityisen vahva heitä katsoessaan.

Myös nukkuvat vauvat ja pikkuiset ovat todella kauniita :heart:
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja Slottade:
käy se vaan niin pullolasten äitien itsetunnolle tuo että joku muu onnistuu jossain paremmin ;) mielummin riipputissit, kun keinotekoisten tuotteiden tuputtamista omalle lapselle, mistä ei saa edes vastustuskykyä eikä läheisyyttä :)
Meetköhän sä nyt vähän liian pitkälle toiseen suuntaan? Kukaan näistä vastustajista ei ole sanonut, etteikö oma imetys olisi syystä tai toisesta onnistunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Joillekin se on 6kk iässä, joillekin 2v iässä, mitens onko se vielä suloista ja kaunista 5v iässä?
Onneksi ja toivottavasti sen saa kukin määritellä itse, eikä ketään tuomita suuntaan tai toiseen.
No määritteleppä sinä oma mielipiteesi asiasta. Minkä ikäisen imetys sua inhottaa katsoa?

Tokihan jokainen määrittelee itse, mutta olisi kiva kuulla esim imetysfanaatikoilta onko se koskaan rumaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Mä en oo ikinä tajunnut mikä imetyksessä on "KAUNISTA"....? Oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Tissi suuhun ja imee, miks se ois kaunista?
Miksi ylipäätänsä pienet vauvat ja lapset koetaan kauniina tai söpöinä? No koska luonto on järjestänyt asian niin. Koemme vauvat ja pienet lapset ihanina ja tunnemme mielihyvää heidän voidessaan hyvin. Jos ihminen ei välittäisi pienistä ihmisistä niin emme olisi lajina selviytyneet näin pitkälle. Koska vauvat ja taaperot ovat vielä niin avuttomia, että ovat lähes täysin riippuvaisia muista, on mielihyvä erityisen vahva heitä katsoessaan.

Myös nukkuvat vauvat ja pikkuiset ovat todella kauniita :heart:
Mä koen vauvat ja lapset kauniina mutta suurimman osan tisseistä rumina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Joillekin se on 6kk iässä, joillekin 2v iässä, mitens onko se vielä suloista ja kaunista 5v iässä?
Kyllä, jos se lapselle ja äidille sopii :) Oma rajani tuntuu tällä hetkellä menevän juuri siinä n 5v hujakoilla, eli 4-vuotiasta voisin vielä imettää mutta viisivuotiaan kansa keskustelisin lopettamisesta.
Imettäisitkö julkisesti 4 vuotiasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua? :D

1. Tarvitseeko 2-vuotias ylipäätänsä MITÄÄN maitoa?

2. Jos tarvitsee, niin millä logiikalla lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito?

(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
1. Sinähän olet itse sitä mieltä että ihminen ei tarvitse maitoa, joten jos 2v tarvitsee niin sitä ei varmasti vielä ihmiseksi lasketa

2. tähän en ota kantaa koska me emme käytä maitotuotteita
Missä vaiheessa mä noin oon sanonu? Mä oon kyllä sanonu ettei ihminen tarvii lehmänmaitoa, mutta kyllä mun mielestä ihminen tarvitsee maitoa hyyyyyyyvin paljon ensimmäisinä vuosinaan :D:D:D
Toi oli kyllä suoraan lainattu sun omasta tekstistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Joillekin se on 6kk iässä, joillekin 2v iässä, mitens onko se vielä suloista ja kaunista 5v iässä?
Onneksi ja toivottavasti sen saa kukin määritellä itse, eikä ketään tuomita suuntaan tai toiseen.
No määritteleppä sinä oma mielipiteesi asiasta. Minkä ikäisen imetys sua inhottaa katsoa?

Tokihan jokainen määrittelee itse, mutta olisi kiva kuulla esim imetysfanaatikoilta onko se koskaan rumaa.
En ole fanaatikko, itse imetin 1v1kk ja 1v2kk. Ei ole tullut vastaan epämiellyttävää imetystä. Jossain jenkkidokkarissa imetettiin 5-6-vuotiaita, ja se ei näyttänyt minusta kauniilta. Mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä muille kuin minulle.

Muoks. Muiden ihmisten tissien näkyminen imetettäessä on yleensä se "rumin" osuus :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
Niin ja onhan isän antama läheisyyskin läheisyyttä, onhan?
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
Niin ja onhan isän antama läheisyyskin läheisyyttä, onhan?
No ei todellakaan, lapsi ei tarvitse eikä ennen kaikkea edes halua muuta kuin äidin!
 
maitomies
Onpa erikoinen keskustelu. En läheskään kaikkea jaksa lukea, mutta pari kommenttia:

a. Kyllä nainen on naiselle susi. Ei miehet noin hauku, tuomitse ja oksentele toisten miesten valinnoille.

b. Tuli tuosta maitokeskustelusta mieleen, etä taannoin oli hesarissa artikkeli kuinka ihminen ainoa laji, joka juo toisen lajin tuottamaa maitoa. Siinä oli haastateltu Valion ja Ingmanin edustajia aiheesta. Kysyttiin voisivatko tuottaa jäätelöä ihmisen maidosta. Ajattelin, että huhhei, eivät varmastikaan. Suureksi yllätykseksi molemmat totesivat ihmismaidon olevan ihmiselle sopivampaa. Lisäksi vaihtoehtoa oli harkittu, mutta asiaan perehtyminen osoitti sen tuotannollisista syistä mahdottomasti. Yksi ihminen tuottaa niin vähän maitoa, että noin suurimääräiseen käyttöön on mahdotonta sitä saada.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Missä iässä imetys muuttuu kauniista rumaksi?
Joillekin se on 6kk iässä, joillekin 2v iässä, mitens onko se vielä suloista ja kaunista 5v iässä?
Kyllä, jos se lapselle ja äidille sopii :) Oma rajani tuntuu tällä hetkellä menevän juuri siinä n 5v hujakoilla, eli 4-vuotiasta voisin vielä imettää mutta viisivuotiaan kansa keskustelisin lopettamisesta.
Imettäisitkö julkisesti 4 vuotiasta?
En olisi imettämättä sen takia, että se voisi häiritä jotakuta muuta koska asia on minun ja tyttäreni välinen ja hänellä on yhtäläinen oikeus syödä ja juoda siellä missä muillakin. Sen sijaan esimerkiksi kiireen tai muun syyn takia voisin nelivuotiaalle hyvinkin sanoa, että ei nyt, otetaan myöhemmin. Esimerkiksi huono paita tai mekko imetystä varten olisi hyvä syy olla imettämättä kun taas vauvaa imettäisin jos vauva tissiä tarvitsisi, vaikka se merkitsisi oman mukavuuden unohtamista.

Tilanne kerrallaan. En kuitenkaan osaisi lapselle selittää, että nyt ei voi ottaa tissiä ku jonkun mielestä se on rumaa :D Varsinkin, kun on tähän mennessä sitä saanut paikkaan ja aikaan katsomatta.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Kuva on kaunis, mutta mun päähän ei mahdu, miksi noin isoa lasta pitää enää imettää.
Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
ei se rintamaidon koostumus muutu vaikka imettäisi 10v
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Yksinkertaista: Rintamaito on terveellistä ja ravitsevaa. Sen lisäksi imetys on läheisyyden muoto. Eikä ole mitään painavaa syytä lopettaa, niin miksi lopettaa?
Viepä piruuttasi putkilollinen sitä sun lyijyllä kyllästettyä pk-seututissimaitoas laboratorion tutkittavaksi. +Näytä tulokset ravintopitosuudesta tässä, ennen en usko.
On tainnu myrkyt imeytyä jo syvempiinkin kerroksiinkin asti..(jutuista päätellen).
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En olisi imettämättä sen takia, että se voisi häiritä jotakuta muuta koska asia on minun ja tyttäreni välinen ja hänellä on yhtäläinen oikeus syödä ja juoda siellä missä muillakin. Sen sijaan esimerkiksi kiireen tai muun syyn takia voisin nelivuotiaalle hyvinkin sanoa, että ei nyt, otetaan myöhemmin. Esimerkiksi huono paita tai mekko imetystä varten olisi hyvä syy olla imettämättä kun taas vauvaa imettäisin jos vauva tissiä tarvitsisi, vaikka se merkitsisi oman mukavuuden unohtamista.

Tilanne kerrallaan. En kuitenkaan osaisi lapselle selittää, että nyt ei voi ottaa tissiä ku jonkun mielestä se on rumaa :D Varsinkin, kun on tähän mennessä sitä saanut paikkaan ja aikaan katsomatta.
Viri viri tööttööt.. Tässä taas fiksu ja muut huomioon ottava ihminen. Näitähän riittää.
 

Yhteistyössä