Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Okei, mulla ei siis ole mitään tutkimustietoa noista raintoarvoista, kunhan olen kuullut sanottavan, että tissimaidon ravintoarvot heikkenvät ajan mittaan.
Anyway, mitä hiton tekemistä aikuisten välisellä seksillä on imetyksen kanssa?! Vai mikä järki tuossa rinnastuksessa oli? Yäk, sairasta.
Ja tosiaan, imetys ei tietenkään vähennä läheisyyttä, mutta taapero ei tarvitse läheisyyttä samalla tavalla kuin vauva. Ja niin kuin sanoit, se on vain läheisyyden yksi muöto, ei lainkaan välttämätön sellainen. Totta kai jokainen itsenäistyy omaa tahtiaan, joku tarvitsee aikuisenakin enemmän läheisyyttä kuin toinen. Mutta siihen ei tarvita nimenomaan imetystä.
Seon vanhaa kansan "viisautta" ilman mitään tieteellistä pohjaa. Ihan ehtana tavarana pysyy loppuun asti ja uudelleen ja uudelleen.
Mitä tekemistä imetyksellä on seksin kanssa? Tästäkö tämä kaikki inho kumpuaa? Mitä enemmän seksiä on julkisuudessa niin sitä enemmän se on näköjään muuttunu tabuksi
Mukamas ollaan niin avoimia ja kyetään suhtautumaan asioihin niinku aikuiset muttei kuitenkaan. Mä selitän:
Seksi on kahden aikuisen välinen läheisyydenosoitus, parhaimmillaan rakkauden ja sitoitumisen osoitus. Se on fyysistä kanssakäymistä ja tuottaa molemmille osapuolille (heh, toiv) nautintoa. Miehen ja naisen välisessä seksissä saa myös alkunsa suurin osa maailman lapsista; seksi on kautta aikojen ollut lajimme säilymiselle ehto.
Imetys on lapsen ja äidin välinen läheisyydenosoitus, rakkauden ja sitoutumisen osoitus. Lapsille tämä on ollut elintärkeää, eli lajimme säilymisen ehto. Parhaimmillaan imetys tuntuu molemmista osapuolista sekä fyysisesti että henkisesti hyvältä. Imetys kuuluu vain tiettyyn elämänvaiheeseen sillä siitä tuleva maito on tarpeellista vain ensimmäisinä elinvuosina. Sen jälkeen lapsi menettää imukykynsä, mutta toisaalta seksikin kuuluu sitten vasta aikuisten maailmaan, eli voisi ajatella senkin kuuluvan vain tiettyyn elämänvaiheeseen.
Et vieläkään ole kykenevä kertomaan miksi imetys pitäisi lopettaa jos sekä lapsi että äiti haluavat jatkaa eikä siitä ole mitään haittaa.