Tämäkö muka sairasta? Kaunistahan tämä on, katsokaa vaikka kuvaa :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
?
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En olisi imettämättä sen takia, että se voisi häiritä jotakuta muuta koska asia on minun ja tyttäreni välinen ja hänellä on yhtäläinen oikeus syödä ja juoda siellä missä muillakin. Sen sijaan esimerkiksi kiireen tai muun syyn takia voisin nelivuotiaalle hyvinkin sanoa, että ei nyt, otetaan myöhemmin. Esimerkiksi huono paita tai mekko imetystä varten olisi hyvä syy olla imettämättä kun taas vauvaa imettäisin jos vauva tissiä tarvitsisi, vaikka se merkitsisi oman mukavuuden unohtamista.

Tilanne kerrallaan. En kuitenkaan osaisi lapselle selittää, että nyt ei voi ottaa tissiä ku jonkun mielestä se on rumaa :D Varsinkin, kun on tähän mennessä sitä saanut paikkaan ja aikaan katsomatta.
Viri viri tööttööt.. Tässä taas fiksu ja muut huomioon ottava ihminen. Näitähän riittää.
Et vastannut aiemmin kysymykseen joka sinulle esitettiin, Lunatic. Miksi et pukeudu huntuun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
Ensinnäkin rintamaidon ravintoarvot pysyvät ihan kautta imetyksen. Pitkä imetys ei niitä vähennä lainkaan. Läheisyyttä voi saada muutoinkin, mutta imetys ei läheisyyttä vähennä tai huononna vaan lisää sitä. Aivan samoin voisi sanoa, että ei pariskunta tarvitse seksiä, kyllähän läheisyyttä voi saada muutoinkin...

Ja sitten: Lehmänmaito ei ole erityisen terveellistä ja ihmiselle se voi olla suorastaan haitallista. Ihmisen maito on ihmiselle paljon terveellisempää kun lehmänmaito. Sopivampi proteiinikoostumus, parempaa rasvaa ja kaikki vitamiinit ja hivenaineet sopivissa suhteissa. Puhumattakaan rintamaidon vasta-aineista.

Lapsi itsenäistyy omaa vauhtiaan, häntä ei tarvitse itsenäistää. Lapsi kyllä lopettaa imetyksen omaa tahtiaan. Sinä et ole antanut yhtäkään syytä miksi imetys pitäisi lopettaa kun lapsi ei halua sitä lopettaa, eikä äitikään. Eli kerroppa nyt, miksi imetys tulisi lopettaa ennen kun lapsi tyttää 2v tai missä sinun viivasi sitten meneekään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maitomies:
b. Tuli tuosta maitokeskustelusta mieleen, etä taannoin oli hesarissa artikkeli kuinka ihminen ainoa laji, joka juo toisen lajin tuottamaa maitoa. Siinä oli haastateltu Valion ja Ingmanin edustajia aiheesta. Kysyttiin voisivatko tuottaa jäätelöä ihmisen maidosta. Ajattelin, että huhhei, eivät varmastikaan. Suureksi yllätykseksi molemmat totesivat ihmismaidon olevan ihmiselle sopivampaa. Lisäksi vaihtoehtoa oli harkittu, mutta asiaan perehtyminen osoitti sen tuotannollisista syistä mahdottomasti. Yksi ihminen tuottaa niin vähän maitoa, että noin suurimääräiseen käyttöön on mahdotonta sitä saada.....
No niin, siinäpä se tulikin. Ihmistä ei ole luotu tuottamaan maitoa omiensa käyttöön, mutta sen sijaan meille on annettu kyky ja taito hyödyntää eläinmaailman anteja.
Mulle on ihan sama mitä kukakin tekee, mutta ällötyksen tunteet nousevat kyllä pintaan kun näkee isoja lapsia imetettävän. Mutta se on vain minun mielipiteeni ja tuntemukseni.
 
FBI
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
Ensinnäkin rintamaidon ravintoarvot pysyvät ihan kautta imetyksen. Pitkä imetys ei niitä vähennä lainkaan. Läheisyyttä voi saada muutoinkin, mutta imetys ei läheisyyttä vähennä tai huononna vaan lisää sitä. Aivan samoin voisi sanoa, että ei pariskunta tarvitse seksiä, kyllähän läheisyyttä voi saada muutoinkin...
Ja sitten: Lehmänmaito ei ole erityisen terveellistä ja ihmiselle se voi olla suorastaan haitallista. Ihmisen maito on ihmiselle paljon terveellisempää kun lehmänmaito. Sopivampi proteiinikoostumus, parempaa rasvaa ja kaikki vitamiinit ja hivenaineet sopivissa suhteissa. Puhumattakaan rintamaidon vasta-aineista.

Lapsi itsenäistyy omaa vauhtiaan, häntä ei tarvitse itsenäistää. Lapsi kyllä lopettaa imetyksen omaa tahtiaan. Sinä et ole antanut yhtäkään syytä miksi imetys pitäisi lopettaa kun lapsi ei halua sitä lopettaa, eikä äitikään. Eli kerroppa nyt, miksi imetys tulisi lopettaa ennen kun lapsi tyttää 2v tai missä sinun viivasi sitten meneekään...
No noita kahta asiaa kannattaakin rinnastaa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Niin on lehmänmaitokin. Ja miten mä olen antanut itseni ymmärtää, että pitkän imetyksen jälkeen rintamaidon ravintoarvot eivät ole mitään huippuluokkaa enää. Läheisyyden kannalta imetys tuskin on tarpeellista myöskään, koska läheisyyttä voi antaa ja saada muutenkin; ja onhan isommalla lapsella jo selkeästi suunta kohti itsenäistymistä. Läheisyyttä ei enää tarvita samassa mittakaavassa kuin vauvana.
Ensinnäkin rintamaidon ravintoarvot pysyvät ihan kautta imetyksen. Pitkä imetys ei niitä vähennä lainkaan. Läheisyyttä voi saada muutoinkin, mutta imetys ei läheisyyttä vähennä tai huononna vaan lisää sitä. Aivan samoin voisi sanoa, että ei pariskunta tarvitse seksiä, kyllähän läheisyyttä voi saada muutoinkin...

Ja sitten: Lehmänmaito ei ole erityisen terveellistä ja ihmiselle se voi olla suorastaan haitallista. Ihmisen maito on ihmiselle paljon terveellisempää kun lehmänmaito. Sopivampi proteiinikoostumus, parempaa rasvaa ja kaikki vitamiinit ja hivenaineet sopivissa suhteissa. Puhumattakaan rintamaidon vasta-aineista.

Lapsi itsenäistyy omaa vauhtiaan, häntä ei tarvitse itsenäistää. Lapsi kyllä lopettaa imetyksen omaa tahtiaan. Sinä et ole antanut yhtäkään syytä miksi imetys pitäisi lopettaa kun lapsi ei halua sitä lopettaa, eikä äitikään. Eli kerroppa nyt, miksi imetys tulisi lopettaa ennen kun lapsi tyttää 2v tai missä sinun viivasi sitten meneekään...

Okei, mulla ei siis ole mitään tutkimustietoa noista raintoarvoista, kunhan olen kuullut sanottavan, että tissimaidon ravintoarvot heikkenvät ajan mittaan.

Anyway, mitä hiton tekemistä aikuisten välisellä seksillä on imetyksen kanssa?! Vai mikä järki tuossa rinnastuksessa oli? Yäk, sairasta.

Ja tosiaan, imetys ei tietenkään vähennä läheisyyttä, mutta taapero ei tarvitse läheisyyttä samalla tavalla kuin vauva. Ja niin kuin sanoit, se on vain läheisyyden yksi muöto, ei lainkaan välttämätön sellainen. Totta kai jokainen itsenäistyy omaa tahtiaan, joku tarvitsee aikuisenakin enemmän läheisyyttä kuin toinen. Mutta siihen ei tarvita nimenomaan imetystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Viri viri tööttööt.. Tässä taas fiksu ja muut huomioon ottava ihminen. Näitähän riittää.
Exäni mielestä en ottanut häntä huomioon kun puhuin joskus muille ihmisille. Jostain syystä en jaksanut välittää. Maailmassa on varmaan sata miljoonaa ihmistä joita häiritsee se, että käytän satunnaisesti alkoholia, en käytä burkhaa tai niqabia ja olen ateisti. En jaksa välittää tai "ottaa heitä huomioon". En myöskään anna kovinkaan suurta arvoa mielipiteelle joka rajoittaa minun ja lapseni liikkumista ja olemista niin paljon kuin tämä julki-imetyskauhistus. Jos häiritsee, niin ei tarvitse katsella. Imetyksestä ei lähde mitään kovaa ääntä, siinä ei roisku mitään likaisia ruumiinnesteitä eikä se haise. Miksi siis kenelläkään olisi oikeus kieltää meiltä se? Ihmiset saavat pitää rumia vaatteita, rumat ihmiset saavat kulkea kaduillamme ja kuka tahansa saa esimerkiksi mennä rannalle vähissä vaatteissa eikä kellään ole oikeutta rajoittaa muiden elämää sillä perusteella, että "se ei näytä kivalta".

Seksi, kuseminen ja ulostaminen ovat hyvistä syistä kiellettyjä julkisilla paikoilla. Imetyksen kieltämiseen ei ole mitään perustetta. En imettäessäni yritä esitellä itseäni tai vetää huomiota puoleeni, mutta peiton alle en mene, enkä missään nimessä vessaan. Siinä menee mun raja muiden "huomioon ottamiselle".

Sä olet muuten teksteines varsinainen malliesimerkki huomioonottavaisuudesta. Luetko sä koskaan mitä sä lähetät peräkkäisissä viesteissä? Ensiksi käyt henkilökohtaisuuksiin ja pyrit loukkaamaan, seuraavassa viestissä paasaat kuinka tärkeää on ottaa muut huomioon.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Exäni mielestä en ottanut häntä huomioon kun puhuin joskus muille ihmisille. Jostain syystä en jaksanut välittää. Maailmassa on varmaan sata miljoonaa ihmistä joita häiritsee se, että käytän satunnaisesti alkoholia, en käytä burkhaa tai niqabia ja olen ateisti. En jaksa välittää tai "ottaa heitä huomioon". En myöskään anna kovinkaan suurta arvoa mielipiteelle joka rajoittaa minun ja lapseni liikkumista ja olemista niin paljon kuin tämä julki-imetyskauhistus. Jos häiritsee, niin ei tarvitse katsella. Imetyksestä ei lähde mitään kovaa ääntä, siinä ei roisku mitään likaisia ruumiinnesteitä eikä se haise. Miksi siis kenelläkään olisi oikeus kieltää meiltä se? Ihmiset saavat pitää rumia vaatteita, rumat ihmiset saavat kulkea kaduillamme ja kuka tahansa saa esimerkiksi mennä rannalle vähissä vaatteissa eikä kellään ole oikeutta rajoittaa muiden elämää sillä perusteella, että "se ei näytä kivalta".

Seksi, kuseminen ja ulostaminen ovat hyvistä syistä kiellettyjä julkisilla paikoilla. Imetyksen kieltämiseen ei ole mitään perustetta. En imettäessäni yritä esitellä itseäni tai vetää huomiota puoleeni, mutta peiton alle en mene, enkä missään nimessä vessaan. Siinä menee mun raja muiden "huomioon ottamiselle".

Sä olet muuten teksteines varsinainen malliesimerkki huomioonottavaisuudesta. Luetko sä koskaan mitä sä lähetät peräkkäisissä viesteissä? Ensiksi käyt henkilökohtaisuuksiin ja pyrit loukkaamaan, seuraavassa viestissä paasaat kuinka tärkeää on ottaa muut huomioon.
Tämä on keskustelupalsta jumalauta, katu on vähän eri asia, siellä on toiset lainalaisuudet. Jos et sitä ole oppinut vielä niin kohta tulee joku ja opettaa.. vääntää sulta lyijytissit solmuun.
Lue noita saarnojas kymmenen vuoden päästä, saat kunnon röhönaurut.

ps. vieläkö lapses joutuu paskomaan takapihalle?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Nää joiden mielestä yli yksivuotiaan imetyksessä on kyse äidin tarpeista ja haluista (siis nämä, jotka eivät itse koskaan ole taaperoimetystä kokeilleet ;) ) niin kertokaapa miten kaksivuotiaan saa pakotettua rinnalle? Ja entä jos mua ei huvittais just silloin imettää, niin miten siinä muka silti on mun tarpeista ja haluista kyse ku lapsi pyytää tissiä? En oikein hiffaa!
Ihan yhtälailla sun imettäminen on sinustä lähtevä tarve, kuin sekin, että jotkut pitävät lapsia vaipoissa pitkään ilman mitään syytä. Mun lapset olisivat vielä varmaan 3 ja 4 vuotiaianakin vaipoissa, ellen olisi opettanut siitä tavasta pois. Lapset kun oppivat vauvasta rutiineihin ja ne rutiinithan saa vanhemman toimesta ylläpidettyä vaikka kuinka monta vuotta jos ei lopeta. Siihen asti ennenkö lapsella on järkeä päättää asioista itsenäisesti.

Yhtälailla voisi tuohon perustella vaippojenkäyttöä, että lapsella on hyvä olla, hän ei halua käydä potalla, hän haluaa vaipat ja kiukkuaa kun ne otetaan pois. "Mun 3v vaan tykkää ja tarvitsee niitä"

Samalla tavalla kuin pulloruokitut jatkavat pullon kanssa jos vanhemmat näin antaa olla. Tutinsyöjiä on myös 4-5 vuotiaissa, vauvanruokamössöjä syöttävät toiset pääasiassa isoiksi asti. (laiskuuttaan) ja lapselle se sopii. Siltikin koen, että se vaippojen ja pullojen käyttö 4 vuotiaalla olisi enemmän vanhempien halusta kiinni, kuin lapsen.
 
Jos se imetys on NIIN LUONNOLLISTA niin miksi, oi miksi siitä sitten pitää oikein provosoivia kuvia tunkea palstalle? Ei kukaan muukaan tänne tunge kuvia lapsesta syömässä :LOL:

Siksi kun tämä VAUVAN ravinnonsaantitapa on todella vääristynyt joksikin ihan muuksi tämän aloittaja äidin päässä. Kuten lapsen tarpeeksi, oman egonsa kiillottamiseksi, läheisyyden luomiseksi jne.

Meillä lapset saa rakkautta ja läheisyyttä, ja ihan ilman tissejäkin. Ja juomat juodaan ihan mukista kuten tohon ikään jo todellakin kuuluu. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Jos se imetys on NIIN LUONNOLLISTA niin miksi, oi miksi siitä sitten pitää oikein provosoivia kuvia tunkea palstalle? Ei kukaan muukaan tänne tunge kuvia lapsesta syömässä :LOL:

Siksi kun tämä VAUVAN ravinnonsaantitapa on todella vääristynyt joksikin ihan muuksi tämän aloittaja äidin päässä. Kuten lapsen tarpeeksi, oman egonsa kiillottamiseksi, läheisyyden luomiseksi jne.

Meillä lapset saa rakkautta ja läheisyyttä, ja ihan ilman tissejäkin. Ja juomat juodaan ihan mukista kuten tohon ikään jo todellakin kuuluu. :flower:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
miksi yrität esittää asiantuntijaa imetyksestä, kun et kerran siinä onnistunut? mitä sinä luulet imetyksestä tietäväsi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
miksi yrität esittää asiantuntijaa imetyksestä, kun et kerran siinä onnistunut? mitä sinä luulet imetyksestä tietäväsi?
Niin...tai mitä SINÄ kuvittelet tietäväsi toisten imetyksen onnistumisesta tai epäonnistumisesta? :D Eihän rieputarallaa esittänytkään asiantuntijaa.

Mikä tekee SINUSTA asiantuntijan? :xmas:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Jos se imetys on NIIN LUONNOLLISTA niin miksi, oi miksi siitä sitten pitää oikein provosoivia kuvia tunkea palstalle? Ei kukaan muukaan tänne tunge kuvia lapsesta syömässä :LOL:

Siksi kun tämä VAUVAN ravinnonsaantitapa on todella vääristynyt joksikin ihan muuksi tämän aloittaja äidin päässä. Kuten lapsen tarpeeksi, oman egonsa kiillottamiseksi, läheisyyden luomiseksi jne.

Meillä lapset saa rakkautta ja läheisyyttä, ja ihan ilman tissejäkin. Ja juomat juodaan ihan mukista kuten tohon ikään jo todellakin kuuluu. :flower:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
Ihan mielenkiinnosta, oletteko imettäneet ja jos olette niin minkä aikaa?
Ihan vaan sillä, kun itse olisin voinut tällaisia kommentteja laukoa silloin kun olin teiniäiti, jolla ei imetys onnistunut...sittemmin kuva aika paljon laajentunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
miksi yrität esittää asiantuntijaa imetyksestä, kun et kerran siinä onnistunut? mitä sinä luulet imetyksestä tietäväsi?
Sen ainakin tiedän (en siis luule), että imetys ei ole äitiyden, ei läheisyyden määrän eikä laadun eikä edes lapsen ruokkimisen suhteen mikään mittari. Sitä paitsi, imetyksessä ei voi onnistua eikä epäonnistua omasta tahdostaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Jos se imetys on NIIN LUONNOLLISTA niin miksi, oi miksi siitä sitten pitää oikein provosoivia kuvia tunkea palstalle? Ei kukaan muukaan tänne tunge kuvia lapsesta syömässä :LOL:

Siksi kun tämä VAUVAN ravinnonsaantitapa on todella vääristynyt joksikin ihan muuksi tämän aloittaja äidin päässä. Kuten lapsen tarpeeksi, oman egonsa kiillottamiseksi, läheisyyden luomiseksi jne.

Meillä lapset saa rakkautta ja läheisyyttä, ja ihan ilman tissejäkin. Ja juomat juodaan ihan mukista kuten tohon ikään jo todellakin kuuluu. :flower:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
Ihan mielenkiinnosta, oletteko imettäneet ja jos olette niin minkä aikaa?
Ihan vaan sillä, kun itse olisin voinut tällaisia kommentteja laukoa silloin kun olin teiniäiti, jolla ei imetys onnistunut...sittemmin kuva aika paljon laajentunut.
Esikoista vuoden, kakkosta 3 kk, kolmosta edelleen (ikää 4kk). Ja inhoan sydämeni pohjasta näitä imetysintoilijoita. Siitä ei tarvitse tehdä elämään suurinta numeroa. :D

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
miksi yrität esittää asiantuntijaa imetyksestä, kun et kerran siinä onnistunut? mitä sinä luulet imetyksestä tietäväsi?
Sen ainakin tiedän (en siis luule), että imetys ei ole äitiyden, ei läheisyyden määrän eikä laadun eikä edes lapsen ruokkimisen suhteen mikään mittari. Sitä paitsi, imetyksessä ei voi onnistua eikä epäonnistua omasta tahdostaan.
eli vaahtoat ravintoarvoista ja vaikka mistä ilman mitään oikeaa tietoa. et tietenkään osaa kuvitella imetystä kun et sitä ole kokenut. ja luulen että juuri sen takia katkeruuttasi yrität lytätä toisten imetyksiä, eikä kyse takuulla ole siitä, onko lapsi 1v3kk vai 2v3kk...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Jos se imetys on NIIN LUONNOLLISTA niin miksi, oi miksi siitä sitten pitää oikein provosoivia kuvia tunkea palstalle? Ei kukaan muukaan tänne tunge kuvia lapsesta syömässä :LOL:

Siksi kun tämä VAUVAN ravinnonsaantitapa on todella vääristynyt joksikin ihan muuksi tämän aloittaja äidin päässä. Kuten lapsen tarpeeksi, oman egonsa kiillottamiseksi, läheisyyden luomiseksi jne.

Meillä lapset saa rakkautta ja läheisyyttä, ja ihan ilman tissejäkin. Ja juomat juodaan ihan mukista kuten tohon ikään jo todellakin kuuluu. :flower:
En voisi enempää samaa mieltä olla. Imetys on nostettu jaustalle, jonka koostumuksesta vain 20 % on lapsen ruokkimista, loppu jotakin ihan muuta.
Ihan mielenkiinnosta, oletteko imettäneet ja jos olette niin minkä aikaa?
Ihan vaan sillä, kun itse olisin voinut tällaisia kommentteja laukoa silloin kun olin teiniäiti, jolla ei imetys onnistunut...sittemmin kuva aika paljon laajentunut.
Esikoista vuoden, kakkosta 3 kk, kolmosta edelleen (ikää 4kk). Ja inhoan sydämeni pohjasta näitä imetysintoilijoita. Siitä ei tarvitse tehdä elämään suurinta numeroa. :D
Mitä imetysintoilijoita? Kyllähän se imetys imetysaikana nyt sattuu olemaan elämässä aika iso numero. Tunnetko syyllisyyttä, ottaako muiden onnistuminen päähän vai miksi oikein inhoat imetysintoilijoita?
 

Yhteistyössä