Tämäkö muka sairasta? Kaunistahan tämä on, katsokaa vaikka kuvaa :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä jo odotinkin et koska sä tulet paasaamaan :LOL:
NinaTT:n asiallinen teksti on paasausta, muiden hyi yök sairasta pedofiliaa tuossa on kyse vain äidistä eikä lapsen tarpeista- viestit ei sitä ole....:whistle:

Saanko kysyä, kauanko imetit? Kirjoituksista saa hyvin imetyskielteisen kuvan meinaan.
Olen Kowalskin kanssa vähän samaa mieltä. Taaperoimetysvastaisten kommentit ovat lähinnä sitä hihittelyä, naureskelua ja :x -hymiöitä ilman mitään järkevää kommentointia.

Mielipiteet ovat mielipiteitä, sehän on totta, mutta edelleen minun on vaikea käsittää miksi jonkun toisen imettäminen nostattaa niin voimakkaita tunteita sitä vastaan. Jos jonkun mielipide on se, että taaperoimetys ei ole ok, niin eikös se riitä, ettei itse imetä? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teija:
Nämä on kyllä aina niin ihania nämä imetysketjut. Osa puolesta, osa verisesti vastaan. Mutta se mikä taas kiinnitti huomiota on se kuinka imetyksen pitkää kestoa perustellaan sen terveellisyydellä, se kun on parasta ravintoa jne. Mutta miten te äidit jotka kyllä imetätte taaperoitanne pitkään ja samalla ruoaksi lämmitätte mikrossa eineksiä lapsikullalle? Ei takuulla ole ravintoarvot kohdillaan ja uskon ja tiedän tällaisia tapauksia olevan paljon. Ei voi kun nauraa tälle hommalle. Eiköhän se näin suomen oloissa riitä jos max vuoteen asti imettää jonka jälkeen keskittyy sitten tekemään oikeasti terveellisitä ruokaa oikeista laadukkaista kotimaisista raaka-aineksista, luulis näin olevan kaikkein paras! :)
Anteeks ku tyhmä ei ymmärrä, mutta miten terveellinen itsetehty ruoka poissulkee imetyksen? :saint: Meille ei kotiin osteta mitään eineksiä, ei siis mitään, leipääkin leivon itse. Syödään paljon luomua ja hyvin kasvispainoitteisesti, vain luomukananmunat eläinkunnasta käytössä kotioloissa. Sen lisäksi imetän 2v tytärtäni. Missä ongelma? Miksi minun pitäisi painostaa ja pakottaa lastani lopettamaan kun siitä ei ole mitään haittaa, päinvastoin hyötyä...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teija:
Nämä on kyllä aina niin ihania nämä imetysketjut. Osa puolesta, osa verisesti vastaan. Mutta se mikä taas kiinnitti huomiota on se kuinka imetyksen pitkää kestoa perustellaan sen terveellisyydellä, se kun on parasta ravintoa jne. Mutta miten te äidit jotka kyllä imetätte taaperoitanne pitkään ja samalla ruoaksi lämmitätte mikrossa eineksiä lapsikullalle? Ei takuulla ole ravintoarvot kohdillaan ja uskon ja tiedän tällaisia tapauksia olevan paljon. Ei voi kun nauraa tälle hommalle. Eiköhän se näin suomen oloissa riitä jos max vuoteen asti imettää jonka jälkeen keskittyy sitten tekemään oikeasti terveellisitä ruokaa oikeista laadukkaista kotimaisista raaka-aineksista, luulis näin olevan kaikkein paras! :)
Musta on käsittämätön outo mielipide, että imettävät äidit antaisicvat ainoastaan mikroruokaa. :eek: Väitätkö myös, että kaikki ei-imettävät sitten tekevät viimeisen päälle ravitsevaa ja kunnon ruokaa? Mun kokemus on oikeastaan ihan toinen; kaikki tuntemani taaperoa imettävät äidit ovat muutenkin vähän "luomusti" eläviä, käyttävät mm. luomu- ja lähiruokaa paljon ja karttavat eineksiä.
 
Minulla on 2v rinnalla juuri nyt tässä samalla ku kirjoitan ja jos en olis ite niin kulahtaneen näkönen niin voisin webcamilla ottaa kuvan ja postata :LOL: Imetys pitää normalisoida, sitä pitää näkyä ja siitä pitää puhua jottei kenellekään tule tarvetta ympäristön paineiden takia lähteä riitelemään oman lapsensa kanssa lopettamisesta.
 
minna
Kiva kuva tuo oli! Mä en kans ymmärrä tuota päivittelyä. Mä itse en tykkää imettämisestä ja mulle on saavutus kun olen 4kk meiän vauvaa nyt imettäny. Mutta ei mua silti häiritte jos joku imettää pitkäänki. Ja eikä tuo julkisesti imettäminenkään haittaa.
 
irina
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Äääh...aika kamalan näköistä.
Onneksi en ollut paikan päällä näkemässä, silloin olisin jo saattanut ohimennen kovaan ääneen jotain sanoakin :x
No eipä sillä väliä olet, mitä kaltaisesi kylähullu milloinkin kurnuttaa läskiensä takaa :)
 
Niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja irina:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Äääh...aika kamalan näköistä.
Onneksi en ollut paikan päällä näkemässä, silloin olisin jo saattanut ohimennen kovaan ääneen jotain sanoakin :x
No eipä sillä väliä olet, mitä kaltaisesi kylähullu milloinkin kurnuttaa läskiensä takaa :)
:D sinullahan on oikein meedion taidot, kun näet tänne ruudun toiselle puolelle :D

Ottaako pattiin, kun kaikki eivät pidä siitä, että julkisella paikalla joku alkaa tarjoamaan kersalleen utaretta lutkutettavaksi?

Sen kun voi tehdä ihan hyvin jossain naistenhuoneessakin tms...mutta joo ymmärrän, turha sulle selittää hienotunteisuudesta ja muiden ihmisten huomioimisesta mitään ;)

 
irina
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja irina:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Äääh...aika kamalan näköistä.
Onneksi en ollut paikan päällä näkemässä, silloin olisin jo saattanut ohimennen kovaan ääneen jotain sanoakin :x
No eipä sillä väliä olet, mitä kaltaisesi kylähullu milloinkin kurnuttaa läskiensä takaa :)
:D sinullahan on oikein meedion taidot, kun näet tänne ruudun toiselle puolelle :D

Ottaako pattiin, kun kaikki eivät pidä siitä, että julkisella paikalla joku alkaa tarjoamaan kersalleen utaretta lutkutettavaksi?

Sen kun voi tehdä ihan hyvin jossain naistenhuoneessakin tms...mutta joo ymmärrän, turha sulle selittää hienotunteisuudesta ja muiden ihmisten huomioimisesta mitään ;)
Minua ei haittaa julkinen imetys ja vielä vähemmän minua haittaa, jos joku siitä "kommentoisi kovaäänisesti". En tosin edes muista, koska olisin nähnyt imetystä, kun tapanani ei ole äiti+lapsi comboja zoomailla. Siitä kyllä olen varma, että kenenkään en ole asiasta kuullut kovaäänisesti kommentoivan. SE olisi jäänyt mieleen ja olisit kuullut taustalla äänekkään hohotukseni. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta mua juoput ja hullut aina naurattaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
:D sinullahan on oikein meedion taidot, kun näet tänne ruudun toiselle puolelle :D

Ottaako pattiin, kun kaikki eivät pidä siitä, että julkisella paikalla joku alkaa tarjoamaan kersalleen utaretta lutkutettavaksi?

Sen kun voi tehdä ihan hyvin jossain naistenhuoneessakin tms...mutta joo ymmärrän, turha sulle selittää hienotunteisuudesta ja muiden ihmisten huomioimisesta mitään ;)
Joo, vessahan on oikein kiva paikka lapselle ruokailla :x Laitetaan samalla kaikki ylipainoiset vessaan syömään, eiks seki lasketa ällöttäväksi? Ja kaikki jolla on rumat hampaat, neki vessaan vaan. Ja kukaan ei saa juoda julkisella paikalla. Naisten varsinkin pitäisi peittää suunsa, sillä suu on seksuaalinen elin jolla suoritetaan seksuaalisia toimia. Huulipuna kiellettävä lailla ja naisille hunnut päähän jottei suut näy. Mehän tiedämme, että on paljon ihmisiä keitä loukkaa naisten hunnuttomuus ja hutsahtavat vaatteet.

Jostain syystä mä en välitä tippaakaan siitä loukkaako jotakin ihmistä se, etten peitä itseäni huntujen kera tai jos imetän lastani. Ei mua myöskään henk kohtasesti loukkaa se, että joku ruokkii itseään tai vauvaansa pullosta tai mukista, miksi tissi haittaisi?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Joo, vessahan on oikein kiva paikka lapselle ruokailla :x Laitetaan samalla kaikki ylipainoiset vessaan syömään, eiks seki lasketa ällöttäväksi? Ja kaikki jolla on rumat hampaat, neki vessaan vaan. Ja kukaan ei saa juoda julkisella paikalla. Naisten varsinkin pitäisi peittää suunsa, sillä suu on seksuaalinen elin jolla suoritetaan seksuaalisia toimia. Huulipuna kiellettävä lailla ja naisille hunnut päähän jottei suut näy. Mehän tiedämme, että on paljon ihmisiä keitä loukkaa naisten hunnuttomuus ja hutsahtavat vaatteet.

Jostain syystä mä en välitä tippaakaan siitä loukkaako jotakin ihmistä se, etten peitä itseäni huntujen kera tai jos imetän lastani. Ei mua myöskään henk kohtasesti loukkaa se, että joku ruokkii itseään tai vauvaansa pullosta tai mukista, miksi tissi haittaisi?
Joo selväksi on tullut.
Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu, sanoi jo vanha kansa.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Joo, vessahan on oikein kiva paikka lapselle ruokailla :x Laitetaan samalla kaikki ylipainoiset vessaan syömään, eiks seki lasketa ällöttäväksi? Ja kaikki jolla on rumat hampaat, neki vessaan vaan. Ja kukaan ei saa juoda julkisella paikalla. Naisten varsinkin pitäisi peittää suunsa, sillä suu on seksuaalinen elin jolla suoritetaan seksuaalisia toimia. Huulipuna kiellettävä lailla ja naisille hunnut päähän jottei suut näy. Mehän tiedämme, että on paljon ihmisiä keitä loukkaa naisten hunnuttomuus ja hutsahtavat vaatteet.

Jostain syystä mä en välitä tippaakaan siitä loukkaako jotakin ihmistä se, etten peitä itseäni huntujen kera tai jos imetän lastani. Ei mua myöskään henk kohtasesti loukkaa se, että joku ruokkii itseään tai vauvaansa pullosta tai mukista, miksi tissi haittaisi?
Joo selväksi on tullut.
Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu, sanoi jo vanha kansa.
Mikset sinä sitten kulje huntuun pukeutuneena?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jostain syystä mä en välitä tippaakaan siitä loukkaako jotakin ihmistä se, etten peitä itseäni huntujen kera tai jos imetän lastani. Ei mua myöskään henk kohtasesti loukkaa se, että joku ruokkii itseään tai vauvaansa pullosta tai mukista, miksi tissi haittaisi?
mä liityin FB:ssa sellaiseen ryhmään kuin If breastfeeding offends you, put a blanket over YOUR head! :whistle:
 
nekku
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Joo, vessahan on oikein kiva paikka lapselle ruokailla :x Laitetaan samalla kaikki ylipainoiset vessaan syömään, eiks seki lasketa ällöttäväksi? Ja kaikki jolla on rumat hampaat, neki vessaan vaan. Ja kukaan ei saa juoda julkisella paikalla. Naisten varsinkin pitäisi peittää suunsa, sillä suu on seksuaalinen elin jolla suoritetaan seksuaalisia toimia. Huulipuna kiellettävä lailla ja naisille hunnut päähän jottei suut näy. Mehän tiedämme, että on paljon ihmisiä keitä loukkaa naisten hunnuttomuus ja hutsahtavat vaatteet.

Jostain syystä mä en välitä tippaakaan siitä loukkaako jotakin ihmistä se, etten peitä itseäni huntujen kera tai jos imetän lastani. Ei mua myöskään henk kohtasesti loukkaa se, että joku ruokkii itseään tai vauvaansa pullosta tai mukista, miksi tissi haittaisi?
Joo selväksi on tullut.
Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu, sanoi jo vanha kansa.
Palstaa satunnaisesti seuraavana nimimerkki NinaTT on jäänyt mieleen erittäin älykkäänä ja aikaansaapana nuorena naisena, jolla on arvot kohdallaan.

Sinua en muista mistään järkevästä/rakentavasti/kiinnostavasta tai edes hauskasta kommentista.
 
Tiesittekö että monet apinarodut imettävät poikasiaan 6-vuotiaaksi asti? Ei musta oo mitään outoa imettää 2-vuotista, paljon luonnottomampaa on antaa jotain lehmänmaitoa...

Musta kaikkien pitäisi imettää 2 vuotta, ainakin jos lapsi vielä haluaa...
 
Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua? :D

1. Tarvitseeko 2-vuotias ylipäätänsä MITÄÄN maitoa?

2. Jos tarvitsee, niin millä logiikalla lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito?

(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä se on noloa kun naapurin rouva huutelee tuossa harvase päivä pihalle
* xxx maijolle ** ja ko lapsi kipittää välittömästi rintamaidolle (olen nähnyt kun imettää)
Lapsen ikää en tiiä mutta sen verran ikää on että yksinään ulkoilee ja puhuu + puhetta ymmärtää
=) kysäsin pojalta et tunteeko hän xxx:n kun tossa leikkivät *vastasi et joo se tulee mun eskariryhmään*
Juu eihän tuota pakoteta kun kerran itse menee, mut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos nyt tähän saisi vastauksen joltakin hyihyiimetysonkauheeta henkilöltä kun ei ole aiemmin tainnut onnistua? :D

1. Tarvitseeko 2-vuotias ylipäätänsä MITÄÄN maitoa?

2. Jos tarvitsee, niin millä logiikalla lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito?

(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
1. Sinähän olet itse sitä mieltä että ihminen ei tarvitse maitoa, joten jos 2v tarvitsee niin sitä ei varmasti vielä ihmiseksi lasketa

2. tähän en ota kantaa koska me emme käytä maitotuotteita
 
pipi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä se on noloa kun naapurin rouva huutelee tuossa harvase päivä pihalle
* xxx maijolle ** ja ko lapsi kipittää välittömästi rintamaidolle (olen nähnyt kun imettää)
Lapsen ikää en tiiä mutta sen verran ikää on että yksinään ulkoilee ja puhuu + puhetta ymmärtää
=) kysäsin pojalta et tunteeko hän xxx:n kun tossa leikkivät *vastasi et joo se tulee mun eskariryhmään*
Juu eihän tuota pakoteta kun kerran itse menee, mut
Ja kotona äiti ottaa jääkaapista Valion kevytmaidon ja astiakaapista lasin ja tökkää pojalle kätteen?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
(Lunaticin ei tarvii vastata, tiedän jo hänen päähänpinttymänsä myrkkyjen kanssa... Me EMME ole inuiitteja emmekä asu erityisen saastuneella alueella)
*tyrsk* Etkö asu pk-seudulla? Vai muistanko ihan väärin?
 

Yhteistyössä