Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Ehhehe. Nyt tulee kyllä jo aika lailla paksua juttua. Tajuatkohan itsekää? Joo, sata miljoona vuotta sitten ne lapset kuoli, joita ei äiti (tai kukaan muu) voinut imettää. Onhan se kamalaa, että on keksitty tuttipullo ja korvikkeet, jolla saadaan ihmisiä pidettyä keinotekoisesti hengissä. Miksi imetystä ja pulloruokintaa ei voi verrata - molemmat on keinoja ruokkia pikkuvauvoja. Missä niiden ero on?
Entäs vaipat? Ei sun lapsesi olisi ollut vaipaton pienestä saakka ilman sun aktiivista panosta. Miksi vanhempi saa joissakin asioissa ohjata kehitystä (vaipaton vessaviestintä) mutta toisissa ei (tissistä vieroittaminen)?
Minä en ohjannut lapseni kehitystä vessahätäviestinnässä. Sä et taida tietää paljoa siitä(kään)?
Tää on mainiota ku kuus imetysyökkäilijää jotka ei tiedä aiheesta hölkäsenpöläystäkään yrittää päteä
Harmi vaa, että tässä ei ole paljoa mistä väitellä ku vastapuolella ei ole mitään sen kummempaa argumenttia ku "yök" ja "iso lapsi".
Tottakai on hyvä, että nälkäkuoleman sijaan lapsille voidaan tarjota jotain muuta. Ennen vanhaan lapsi sai usein toisen äidin maitoa. Suomessa sitä pidetään ällöttävänä
Mutta lehmänmaito on tosi hyvää :xmas:
Mä en ohjaillut lapseni kehitystä vessa-asioissa yhtään sen enempää ku sinä ohjailit lastasi liikkumaan kantamalla häntä-Vessahätäviestintä on, jälleen kerran, se luonnollinen, ihmiselle normaali tapa ja täysvaipattaminen siitä poikkeamista.
Mikä imetyksen ja pulloruokinnan ero on? No, rintamaito on ylivertaista ravintoa, imetyksessä äiti saa myös paljon hyödyllisiä hormoneita, mm syöpäriski pieneee huomattavasti, imettäessä lapsen suu ja posket tekevät kovempaa työtä ja asettuvat oikeisiin asentoihin toisin kun pullolla ruokittaessa... Listaa voisi jatkaa pitkään. Pullo on muovikappale, äidin rinta ihan elävä. Riippuvuus pullosta on keinotekoinen ja luotu, riippuvuus rinnasta on geeneihimme koodattu. Jo vastasyntynyt vauva haparoi rintaa ja "ryömii" itse rinnalle. Laita muutaman minuutin ikäisen vauvan viereen tuttipullon niin hn tuskin osaa sillä tehdä yhtään mitään. Rinnan hän osaa.
Ei, korvikevauvat eivät kaikki ole sairaita ja kieroutuneita. Mutta. Ilemeisesti moni oman vauvansa pulloruokinnut on jossakin vaiheessa kieroutunut, katkeroitunut, vieraantunut luonnosta - tai jotain. Jos pienen, vasta kaksivuotiaan lapsen imetystä, pidetään sairaana.