Tälläistä toimintaa Rovaniemellä päiväkodissa!

[QUOTE="just";23697001]Sinulle turvallisuutta tärkeämpää on se että joku kuvaa lapsia nettiin, voi härregyyd mitä tyyppejä tääl on![/QUOTE]

Lapset vaan nettiin pedofiilien "ulottuville"....

Meidän lapset ovat kiipeilleet leikkimökin katolla pienestä pitäen :)
 
hyvänen aika
te joiden mielestä kaikki ok, toivottavasti ette sitten ole samoja, jotka syyttää vanhempia noista hukkumistapauksista. Aika kaksionaamasta että äiti on syyllinen jos niistää nenänsä väärällä hetkellä, mutta jos lapsi ois tippunu tuolta katolta, niin "kaikkea sattuu ja tädit vaan kertasi kasvatussuunnitelmaa keskenään"
 
Haalareissa kiipeilevät lapset ovatkin varmasti jokaisen pedon unelma...
Voivat ollakin. Ainakin aikoinaan telkkarista tulleessa pedofiilidokkarissa kerrottiin, että vastoin uskomuksia pedot eivät saa suuria kiksejä napapaidoissa tai bikineissä olevista pikkulapsista, vaan nimenomaan lapsenomaisesti kurahousuihin, kypärämyssyihin yms puetuista lapsista. Karmea aihe sinänsä : /

Mutta joo, en tykkäis jos mun lapsia olisi kuvattu pk:n pihassa ja video ilman mun lupaa Youtubeen lykätty. Joskaan en tykkäisi siitäkään, että hoitajat käyttäytyvät kuten tuossa.
 
"vieras"
Minua nyt ei niinkään häiritse se, että lapsi kiipeili katolla - jos sinne pääsee niin lienee ihan turvallista kiipeillä. Se kyllä häiritsee, että ne hoitajat seisoivat ringissä kälättämässä, eivätkä olleet yhtään tietoisia mitä sen mökin takana tapahtuu. Ne lapsethan olisivat voineet vaikka karata sen aida yli eikä kukaan olis tiennyt yhtään mitään. Jos pihassa on paikkoja, minne ei näe sieltä juoruringistä ja siellä lapset leikkivät, kyllä siellä jonkun pitäisi olla perään katsomassa.
 
wwwwww
Voivat ollakin. Ainakin aikoinaan telkkarista tulleessa pedofiilidokkarissa kerrottiin, että vastoin uskomuksia pedot eivät saa suuria kiksejä napapaidoissa tai bikineissä olevista pikkulapsista, vaan nimenomaan lapsenomaisesti kurahousuihin, kypärämyssyihin yms puetuista lapsista. Karmea aihe sinänsä : /
Yih! Mullakin on siis ollut ihan väärät uskomukset.
 
Mää taas ihmettelen, että ei nähdä vaaraa tuossa kiipeilyssä. Katto näytti olevan pelliä, eli hyvinkin liukas esim. sateella. Pudotusta oli 1.5-2m eli aivan liikaa 3-5v lapsille. Lapsenkin meno vaikutti varovaiselle eli pelkäsi ehkäpä tippuvansa...
 
"Suri"
Huh,huh. Pudotus aivan liikaa, lapsi voi esim. sateella liukastua. Tai voisi tippua aidan päälle jolloin kävisi huonosti. Karkuun pääsee myös helposti. Hoitajien tehtävä on huolehtia lapsista ja se ei tuossa kyllä toteudu. Työnantajana antaisin potkut jokaiselle, tuollaista ei saisi tapahtua ikinä.
Miten henkilökunta olisi selittänyt lapsen mahdollisen putoamisen lapsen vanhemmille?- Päiväkoti ei voi ottaa kantaa, koska henkilökunta ei ole ollut paikalla. Niin missä he olivat, mitä silloin tekivät? Ja selitys olisiko ollut: " Meillä on niin monta lasta hoidettavana ettei mitenkään keretä joka paikkaan, valitettavasti." - Aivan kuten meidän tytön päiväkodissa.
 
sosionomi
Tuollaistahan se on, lähes jokaisessa päiväkodissa. Minulla ja parilla ystävälläni kokemusta eri paikkakunniltakin. Mutta ulkona ei voi aikuinen leikkiä lasten kanssa, jos aikoo vahtia. Yhden aikuisen vastuulle kun on laskettu enempi yksi-kaksi lasta. Aikuisten tulisi olla "jaoteltuna" pitkin pihaa, niin ettei mikään nurkka jää vahtimatta! Ei siis seistä ringissä ja juoruta. Eräässä päiväkodissa on johtajan katsomat paikat hoitajille, niin on koko piha kontrollissa! Ja kyllä heti kävi ovelta hihkaisemassa jos joku juttelemaan ajautui. Hyvä, hyvä!
 
"miisa"
Tuollaistahan se on, lähes jokaisessa päiväkodissa. Minulla ja parilla ystävälläni kokemusta eri paikkakunniltakin. Mutta ulkona ei voi aikuinen leikkiä lasten kanssa, jos aikoo vahtia. Yhden aikuisen vastuulle kun on laskettu enempi yksi-kaksi lasta. Aikuisten tulisi olla "jaoteltuna" pitkin pihaa, niin ettei mikään nurkka jää vahtimatta! Ei siis seistä ringissä ja juoruta. Eräässä päiväkodissa on johtajan katsomat paikat hoitajille, niin on koko piha kontrollissa! Ja kyllä heti kävi ovelta hihkaisemassa jos joku juttelemaan ajautui. Hyvä, hyvä!
Kuulostaa sellaiselta talolta, jossa kukaan ei viihdy pitkään töissä.

Ihan varmasti aion itse jutella töissä pihalla työkavereiden kanssa. Pihalla on sovittu ja suunnitelu monet asiat eikä lasten turvallisuudesta ole tingitty. Päinvastoin hyvä työilmapiiri lisää lasten hyvinvointia.
Tietysti kaikki kiertävät pihaa ja aidan vierusta on turvaporteista huolimatta aina jonkun silmälläpidon alaisena.
Eivät lapset ole mitään eläimiä, jotka pitää vangita aitojen sisäpuolelle ja jotka portteja avatessa kirmaavat karkuteille. Toki joillain erityislapsilla voi tälläisiä ominaisuuksia olla ja se tulee valvonnassa ottaa huomioon.

Iltapäivisin kuitenkin siinä samalla pihalla on paljon vähemmän henkilökuntaa eikä omille paikoille seisojia kuitenkaan riitä. Vai rajattiiko ko. työpaikassa lastenkin ulkoilualue aikuisten vähentyessä? Siksi tuollainen toiminta kuulostaa lähinnä simputukselta, josta vain kyseenalainen erakkoluonne nauttisi.
 
"vieras"
Puinen katto, jossa vielä porrastukset, ei taatusti tipu noin vain ja varsinkin kun selkeästi näki että lapsi on samaisella katolla leikkinyt ennenkin. Oikeasti lapsellisia tällaiset kauhistelut. Jos lapsella on hätä mennä apuun tai vähintäänkin huudetaan sieltä kyttäyspaikalta niille hoitajille, että ethdkää jotain, EI TODELLAKAAN HAETA KAMERAA!!!
 
"Huolestunut"
[QUOTE="vieras";23698202]Puinen katto, jossa vielä porrastukset, ei taatusti tipu noin vain ja varsinkin kun selkeästi näki että lapsi on samaisella katolla leikkinyt ennenkin. Oikeasti lapsellisia tällaiset kauhistelut. Jos lapsella on hätä mennä apuun tai vähintäänkin huudetaan sieltä kyttäyspaikalta niille hoitajille, että ethdkää jotain, EI TODELLAKAAN HAETA KAMERAA!!![/QUOTE]

Niin ja mitäs sitten ku olisi lapsi liukastunut ja lentänyt aidan päälle tai maahan?
 
"ert"
[QUOTE="vieras";23696461]Meillä isommat saa kiivetä katoille. En minäkään näe tuossa mitään ongelmaa.

Ja olen sitä mieltä, että hoitajat voi vallan hyvin jutella keskenään, juorutakin, mehevästikin. Lapsilla on aivan liian ohjelmoitua tuo päiväkotiarki. Vapaa leikki kehittää eniten. En näe mitään järjellistä syytä olla koko ajan leikeissä mukana. Lapset hioo toisiaan, kehittää vuorovaikutustaitojaan, ratkoo ongelmia yms. Aikuinen puuttuu, JOS tarve vaatii.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Sisätiloissa päivät taitavat olla aika "ohjelmoituja", joten ulkona on hyvä saada olla ilman mitään ohjelmaa. Ja tuosta katolla kiipelemisestä. Tuollaiselle korkeudellehan kiivetään ihan kaikissa puolapuissa, kiipeilytelineessä, ym. ja niistäkin voi mätkähtää maahan. Miksi sitten samankorkuiselle katolle kiipeäminen tai sieltä tippuminen on jotenkin eri asia?

Sen voisin kritiikkinä tilanteeseen mainita, että noilla täteillä on ilmeisesti tylsää, kun keskenään jauhavat p****a, joten olisivat menneet sinne lasten leikkeihin mukaan: antamaan vauhtia kiikussa oleville, taputtelemaan hiekkakakkuja hiekkalaatikolle, leikkimään piilosta tai vaikka työntämään pyllystä niitä katolle kiipelijöitä, että pääsevät sinne paremmin!
 
:O
[QUOTE="vieras";23696367]Tiedätkö tuon varmasti? Katsoin itsekkin, että ihan kuin tuossa mökin seinässä olisi tikkaat, siis olisiko se tarkoitettukin kiipelilytelineeksi. Meillä nimittäin oli lapsena päiväkodin pihassa sellainen ja juurikin Rovaniemellä.[/QUOTE]

Iso osa vanhemmista kieltää lasten kiipeilyt kodin ruokapöydälläkin, koska se on vaarallista, ja aivan varmasti tuo tönö on korkeampi, kuin pöytä! Lasten kiipeilytelineissäkään ei tule kiipeillä ilman aikuisen valvontaa, eikä tuossa ollut aikuista lähelläkään! :O
 
"vieras"
Iso osa vanhemmista kieltää lasten kiipeilyt kodin ruokapöydälläkin, koska se on vaarallista, ja aivan varmasti tuo tönö on korkeampi, kuin pöytä! Lasten kiipeilytelineissäkään ei tule kiipeillä ilman aikuisen valvontaa, eikä tuossa ollut aikuista lähelläkään! :O
Kannattaa muistaa että kyseessä on tarkoitushakuinen video joka on rajattu näyttämään mahdollisimman kamalalta. Todellisuus ei aina ole oikeasti sitä, mitä jossain parvekkeelta kytätyssä videossa annetaan ymmärtää.
 
85tiujg
[QUOTE="vieras";23696461]Meillä isommat saa kiivetä katoille. En minäkään näe tuossa mitään ongelmaa.

Ja olen sitä mieltä, että hoitajat voi vallan hyvin jutella keskenään, juorutakin, mehevästikin. Lapsilla on aivan liian ohjelmoitua tuo päiväkotiarki. Vapaa leikki kehittää eniten. En näe mitään järjellistä syytä olla koko ajan leikeissä mukana. Lapset hioo toisiaan, kehittää vuorovaikutustaitojaan, ratkoo ongelmia yms. Aikuinen puuttuu, JOS tarve vaatii.[/QUOTE]

Ai näinkö vai?! Uskomatonta! En voi enää ikinä luottaa yhteenkään päiväkotiin varmaan! Mieluummin pysyn kotiäitinä ja HOIDAN itse lapseni ja KATSON heidän perään, sillä minä olen heistä silloin VASTUUSSA.
 
"vieras"
Iso osa vanhemmista kieltää lasten kiipeilyt kodin ruokapöydälläkin, koska se on vaarallista, ja aivan varmasti tuo tönö on korkeampi, kuin pöytä! Lasten kiipeilytelineissäkään ei tule kiipeillä ilman aikuisen valvontaa, eikä tuossa ollut aikuista lähelläkään! :O
iso osa vanhemmista kieltää myös esim. lätäkössä hyppimisen, keinussa seisomisen, huutamisen pihalla ynnä monen muun, mistä toisin kuin vanhemmat kuvittelevat olisi lapselle ainoastaan hyötyä. Kiipeily kehittää lapsen motoriikkaa ja tasapainoa.
 
........
[QUOTE="just";23696795]En mä tykkäis jos mun vaikka eskari-ikäinen kiipeilis tollasella katolla. Ja ihmettelen todella jos tuo on kiipeilemiseen tarkoitettu! Toinen mikä tuossa pisti silmään oli hoitajien passiivisuus. Vaikka kuinka tuntisi lapset, niin luulisi että nyt hiukan enemmän viitsittäisiin niitä päitä kääntää ja liikkua ja seurata lasten toimintaa.[/QUOTE]

Peesi. Leikkikenttä on noin iso, ja kaikki tädit vaan nököttää yhdessä kohtaa. En tonne lastani jättäisi.
 

Yhteistyössä