Tää ei voi olla totta =( (hoidon aloittamisesta)

No mä alottelen töitä tossa 3.9 ja typylle on paikka perhepäivähoitajalta tästä ihan läheltä,matkaa vajaa 1km. Olin ajatellu viedä tytön hoitoon rattailla,oma työpaikka on sit hoitopaikasta taas vajaa 1km eteenpäin.

Meillä on 1 auto,joka on miehen käytössä siitä syystä,että mies voi olla töissä pitemmälläkin matkalla.

Mä tee kolmea vuoroa ja viikonloppuja (hoitoala),mies raksalla ja 7-15.30 töissä viikolla.

Tarkoitus ois myös,että tyttö ois kotona mun vapaapäivinä,koska mä oon sit viikonloppuja töissä.Jos tyttö ois vapaapäivätkin hoidossa se ois pois meidän yhteisestä ajasta.

Joinakin aamuina tyttö menis vähän myöhempään,jos mulla on ilta,saatas olla aamu yhdessä.Luonnollisesti sit iskä hakee.

No nyt soittelin sit hoitajalle tutustumisaikaa ja aaaaaargh!!!!Ensimmäisenä valitti hoitoajoista,seuraavaksi ilmoitti ettei rattailla voi viedä koska ei ole paikkaa mihin niitä jättää....Tytön pitäs olla jokapäivä hoidossa,koska se ois hänelle parempi (mm. ruokien takia) mä tiedän vuorot aina 6 viikoksi eteenpäin,en siis näe ongelmaa ruokien suhteen.Ja kaikki tuntui olevan vaan niin pirun hankalaa :kieh:

Mä purskahdin itkuun soiton jälkeen :'( Muutenkin jännittää koko hoidon aloittaminen niin sit vielä tuo suhtautuminen....Soittelin jo johtajalle,ei ollu paikalla mut sille välitetään viestiä.

Mä varmaa ylireagoin,mut muutenkin jännittää niin ois halunnu aloituksen sujuvan mahdollisimman moitteettomasti.Mut ei jopa siitä tehtiin hankalaa,et millä tyttö viedään hoitoon :'( :/

Kiitos,kun sain purkautua ja jaksoit lukea :flower:
 
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
 
No eihän hoitaja voi sanella milloin sun lapsesi on hoidossa. Lapsen parashan se on et voi olla kotona äidin kanssa kun on vapaata. Hulluahan se ois lähteä lasta silloin hoitoon viemään. On varmasti paha mieli, kyllä mullakin ois. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
Tavallaan ymmärrettävää, mutta ei ollenkaan niin etteikö toisinkin voisi tehdä. Mun sisko oli 7 vuotta samalla pph:lla ja äiti vei hoitoon sillon kun itsekin meni töihin. Vuorotyössä oli molemmat vanhemmat eikä se ollut koskaan mikään ongelma.
 
Meillä onneks on päiväkodin puolella sujunut hyvin, kun meillä oli samanlainen tilanne ja pidin tosiaan vapaapäivät tytöt kotona ja iltaan kun menin niin vein myöhemmin jne..

Pitäiskö sun kuitenkin sitten hakea päiväkotipaikkaa jos tahdot että lapsen ei tartte sun vapaa päivinä mennä hoitoon, kurja se on jos alkaa huonosti pph:n kanssa.. :/
 
Jos lapsesi koko päiväinen niin poissa olemiset ei vaikuta kuin kulu ja ateriakorvauksiin.
Niin hoitosopimuksessa ainakin täällä sanotaan että vanhempien vapaapäiviä suositellaan myös lapsen vapaapäiväksi.
Soitappas pph ohjaajalle ja pyydä että hoitajan kanssa keskustelette asiasta.
Ei kovin hyvää mainosta hoitajan käytös :ashamed:
 
marianne
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
tosta kesken päivän viemisestä vaan, että mä oon vienyt kesken päivän pph:lle eikä ollut mitään ongelmaa. Olivat melkeinpä aina ulkona läheisessä puistossa ja sinne tytön aina vein, useasti olivat kirjaston satutunnilla, niin silloin kuskasin tytön sinne. Ja harvoin nyt päiväuni aikaan viedään,yleensä ennen sitä, et myös oma lapsi pääsee unille
 
Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
tosta kesken päivän viemisestä vaan, että mä oon vienyt kesken päivän pph:lle eikä ollut mitään ongelmaa. Olivat melkeinpä aina ulkona läheisessä puistossa ja sinne tytön aina vein, useasti olivat kirjaston satutunnilla, niin silloin kuskasin tytön sinne. Ja harvoin nyt päiväuni aikaan viedään,yleensä ennen sitä, et myös oma lapsi pääsee unille
Tiedätkö, perhepäivähoitajia on erilaisia ja joillekin se on ongelma. Ja ymmärtämykseni yltää heihin. Toki, jos vanhemmat voivat järjestää niin, että vievät sinne puistoon, urheiluhalliin, kirjastoon tmv. niin sehän on ok =)

Tälle perhepäivähoitajallehan tuntui olevan kaikki vaikeaa. Joten siitäkin jo huomannet, että heitä todella on erilaisia ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
Tavallaan ymmärrettävää, mutta ei ollenkaan niin etteikö toisinkin voisi tehdä. Mun sisko oli 7 vuotta samalla pph:lla ja äiti vei hoitoon sillon kun itsekin meni töihin. Vuorotyössä oli molemmat vanhemmat eikä se ollut koskaan mikään ongelma.

Ja tuohon ulkoiluun vielä. Uloshan voi lähteä kunhan sopii hoitajan ja vanhemman välillä, että lapsi jätetään sitten sinne ulos. Ei sitä tarvitse sisällä odotella yhtä lasta. Niin ainakin monet pph:t tekevät. Eli lapsi tuodaan sitten pihalle.

:)

Ja toki AP, viet lapsesi silloin kun sinullakin on töitä ja lapsi kotona silloin kun sinulla vapaata. Vaikka se onkin pph:n palkasta pois, niin ei se voi sua pakottamaan lasta tuomaan joka päivä jos itse haluaa lapsen kotona pitää.
Itse on ammattinsa valinnut. (pph)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
Veisin lapsen ruualle,ihan niinkun päiväkodeissakin vuorotyöläiset tekee.Eiköhän se ruoka syödä jokapäivä samoihin aikoihin.....Mun iltavuoro alkaa 13.00 tai 14.00 eli ruualle jo veisin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Juuri tällaisten ongelmien takia en suosi perhepäivähoitajia. Tällä alueella kukaan pph ei edes suostu hoitamaan "iltalapsia".
Ei kunnallisessa kysytä haluatko hoitaa iltalapsia vaan sinut määrätään. Eli kyllä he hoitavat iltalapsia.
Ja yks juttu joka tietty on huono jos ammattitaidoton esimies niin hoitajan päivät voi olla 12-13h/pv eli kyllähän noilla töillä ihminen palaa loppuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)


Ei tuosta meille ainakaan mitään ongelmaa ole syntynyt. Kun menen iltavuoroon vien pojan hoitoon yhteen ja syötän hänet silloin täällä. Menevät päivälevolle silloin kun meidän poika tulee paikalle. Normaalisti menevät siinä puoli yhden pintaan. Joskus saattaa olla muut jo nukkumassa ja touhuilee meidän pojan kanssa.
Paikka on sukulaispaikka ja meidän poika on koko perheelle tosi tärkeä, mutta muutkin hoitolapset tulevat välillä iltapäivällä.

Nämä aikataulut on järjestelykysymyksiä ja varmasti onnistuu, jos niin vaan halutaan. Aikataulut kun kuitenkin on etukäteen tiedässä. Se on hankalaa, jos lasta viedään miten sattuu... Silloin tulee sitä turhaa odottelua.

Tuo on kyllä totta ettei hoitajat tykkää niistä vapaapäivistä, kun se on heidän tuloista pois. Se ei kuitenkaan ole vanhempien huoli vaan perhepäivähoidosta vastaavan ja hoitajan välinen juttu on se. Meillä on yksityinen, joten siitä ei sinänsä ongelmaa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
Tavallaan ymmärrettävää, mutta ei ollenkaan niin etteikö toisinkin voisi tehdä. Mun sisko oli 7 vuotta samalla pph:lla ja äiti vei hoitoon sillon kun itsekin meni töihin. Vuorotyössä oli molemmat vanhemmat eikä se ollut koskaan mikään ongelma.

Ja tuohon ulkoiluun vielä. Uloshan voi lähteä kunhan sopii hoitajan ja vanhemman välillä, että lapsi jätetään sitten sinne ulos. Ei sitä tarvitse sisällä odotella yhtä lasta. Niin ainakin monet pph:t tekevät. Eli lapsi tuodaan sitten pihalle.

:)

Näinhän se onnistuisikin, jos kaikilla olisi se piha missä ulkoilla =) Monet tietämäni perhepäivähoitajat joutuvat "pakon edessä" viemään lapset muualle ulkoilemaan, kuin siihen pph:n pihalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nocturne:
Jos lapsesi koko päiväinen niin poissa olemiset ei vaikuta kuin kulu ja ateriakorvauksiin.
Niin hoitosopimuksessa ainakin täällä sanotaan että vanhempien vapaapäiviä suositellaan myös lapsen vapaapäiväksi.
Soitappas pph ohjaajalle ja pyydä että hoitajan kanssa keskustelette asiasta.
Ei kovin hyvää mainosta hoitajan käytös :ashamed:
Kokopäivähoidosta maksetaan mitä luultavimmin.Ja toisaalta,en mä voi sille mitään jos ne ei saa palkkaa mun vapaapäiviltä :ashamed: :/
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Nocturne:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Juuri tällaisten ongelmien takia en suosi perhepäivähoitajia. Tällä alueella kukaan pph ei edes suostu hoitamaan "iltalapsia".
Ei kunnallisessa kysytä haluatko hoitaa iltalapsia vaan sinut määrätään. Eli kyllä he hoitavat iltalapsia.
Ja yks juttu joka tietty on huono jos ammattitaidoton esimies niin hoitajan päivät voi olla 12-13h/pv eli kyllähän noilla töillä ihminen palaa loppuun.
Meidän kunnassa siis kaikki mahdollista. Pari vuotta sitten tässä oli vielä yksi hoitaja, joka hoiti iltalaisia. Hänen kanssaan silloin asiasta keskustelin. Tämäkin hoitaja nyt muuttanut pois ja kukaan hoitaja ei hoida iltalaisia. Iltahoitoa tarvitsevat lapset ovat tuossa meidän tarhassa (auki 17.00 asti) ja niinä päivinä kun tarvitsee iltahoitoa, pitää kuljettaa tuonne kylällä olevaan vuorotarhaan. (sinne matkaa 15 km)

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Perhepäivähoitaja saa palkkansa ja ateriakorvauksensa sen mukaan, miten lapset ovat hoidossa. Eli olisikohan tämä se syy, miksi hän karsasti ajatusta siitä, että yksi hoidokeista ei olisi täyttä viikkoa?

Sen ymmärrän hyvin, että hän ei halua lapsen tulevan kesken päivän hoitoon, sillä hän on hoitajana yksin ja esim. nukutushommiin lähtiessään hän ei voi olla vastaanottamassa hoitolasta. Tai jos lähtevät aamusella ulkoilemaan, niin hän ei voi jäädä odottamaan yhtä hoitolasta, kun muiden pitäisi päästä ulos temmeltämään =)
Tavallaan ymmärrettävää, mutta ei ollenkaan niin etteikö toisinkin voisi tehdä. Mun sisko oli 7 vuotta samalla pph:lla ja äiti vei hoitoon sillon kun itsekin meni töihin. Vuorotyössä oli molemmat vanhemmat eikä se ollut koskaan mikään ongelma.

Ja tuohon ulkoiluun vielä. Uloshan voi lähteä kunhan sopii hoitajan ja vanhemman välillä, että lapsi jätetään sitten sinne ulos. Ei sitä tarvitse sisällä odotella yhtä lasta. Niin ainakin monet pph:t tekevät. Eli lapsi tuodaan sitten pihalle.

:)

Näinhän se onnistuisikin, jos kaikilla olisi se piha missä ulkoilla =) Monet tietämäni perhepäivähoitajat joutuvat "pakon edessä" viemään lapset muualle ulkoilemaan, kuin siihen pph:n pihalle.
No me asutaan kerrostalossa, tässä talossa on myös perhepäivähoitaja. Ne ovat tuossa pihalla jos joku lapsista tulee myöhemmin tai sovittuna lähimpään leikkipuistoon eikä tosiaan ole ongelmaa tullut. Ihan varmasti lähes jokaisella pph:lla on siinä lähellä joku paikka missä antaa lasten touhuta sillä välin kun yhtä odotellaan hoitoon. Olkoon sitten vaikka metsikön reuna.

:)
 
jsjsjsj
Hei haloo!!!! ei pph palkasta vähennetä niitä vapaa päiviä. Eli pph puhuu palturia että muka se palkka tippuis yhden vapaa päivän takia.

Eli pph:lle (kunnallinen) määritellään palkka hoidettavien lasten mukaan (koko-/osapäivä) toimintakauden ajaksi. 1.8.2007 - 31.7.2008. Jos lapsi jää hoidosta kokonaan pois kesken toimintakauden niin on voitu paikallisesti sopia että ns. takuupalkka jolla turvataan pph:n tulot mikäli hänelle ei löydy sijoitettavaks uutta lasta.

Ota yhteyttä pph ohjaajaan ja sitä kautta selvitä asiat.
 

Yhteistyössä