Tää ei voi olla totta =( (hoidon aloittamisesta)

jsjsjsj
Hei haloo!!!! ei pph palkasta vähennetä niitä vapaa päiviä. Eli pph puhuu palturia että muka se palkka tippuis yhden vapaa päivän takia.

Eli pph:lle (kunnallinen) määritellään palkka hoidettavien lasten mukaan (koko-/osapäivä) toimintakauden ajaksi. 1.8.2007 - 31.7.2008. Jos lapsi jää hoidosta kokonaan pois kesken toimintakauden niin on voitu paikallisesti sopia että ns. takuupalkka jolla turvataan pph:n tulot mikäli hänelle ei löydy sijoitettavaks uutta lasta.

Ota yhteyttä pph ohjaajaan ja sitä kautta selvitä asiat.
 
marianne
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Ja sitten vielä se rattailla vienti,milläs mä sitten vien....Tyttö ei oo vielä edes kahta :snotty:
Onko sinulla pyörää? Siihen lastenistuin ja menoksi.
En viittis talvipakkasella/liukkailla pyörällä ajella
:/
vie silloin pulkalla. miten pph asuu, miksei ole tilaa rattaille?
 
Kaktus
Asuuko tää pph siis kerrostalossa?Eikös niitä rattaita voisi jättää siihen ala aulaan vai onko kiellettyä jättää siihen?? Tai sitten sadesuoja päällä ja ulos...
Kyllähän tuo vähän oudolta kuulostaa jos maristaan tuollaisesta asiasta :O(
Itse olen pph ja ikinä ei kyllä ole tullut mieleen sanoa vanhemmille vastaan tuommoisesta asiasta...
Ja jos tyttönne on kokopäiväinen,vaikka vapaa päiviä tuleekin niin kyllähän tuon palkan saa siltäkin ajalta..Silloin jos lapsi on ilmoitettu puoli päiväiseksi niin palkka on puolikkaasta,paitsi meidän kunnassa hoitajalle maksetaan puolikkaastakin koko palkka :O) ja hoitajana ajattelen vaan hyvää vanhemmista jotka vapaa päivinään haluaa olla lapsen kanssa kotona,koska on lapselle hyväksi :O)
 
Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Ja sitten vielä se rattailla vienti,milläs mä sitten vien....Tyttö ei oo vielä edes kahta :snotty:
Onko sinulla pyörää? Siihen lastenistuin ja menoksi.
En viittis talvipakkasella/liukkailla pyörällä ajella
:/
vie silloin pulkalla. miten pph asuu, miksei ole tilaa rattaille?
Asuu kerrostalossa joten toisaalta mä ymmärrän,et varastot pienet.Mut eikö mulla oo oikeus viedä lapsi vaikka lentävällä lautasella hoitoon,jos se on meille paras keino.

Pulkkakin on joo,mut entäs vesi kakki kelit/rattaat kuitenkin suojaisimmat vaihtoehdot.
:ashamed:

Sitäpaitsi eikö jokaisen kerrostalon pihassa oo tilaa???Jos jättää siihen sadesuojan alle.Pulkalla ja pyörällä ei paljoo käydä esim. kaupassa hoitopäivän jälkeen......

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Asuu kerrostalossa joten toisaalta mä ymmärrän,et varastot pienet.Mut eikö mulla oo oikeus viedä lapsi vaikka lentävällä lautasella hoitoon,jos se on meille paras keino.

Pulkkakin on joo,mut entäs vesi kakki kelit/rattaat kuitenkin suojaisimmat vaihtoehdot.
:ashamed:

Sitäpaitsi eikö jokaisen kerrostalon pihassa oo tilaa???Jos jättää siihen sadesuojan alle.Pulkalla ja pyörällä ei paljoo käydä esim. kaupassa hoitopäivän jälkeen......
Pihaan voit jättää rattaat, mutta selkeästi sitten sovitte, että hoitaja ei ole korvausvelvollinen, jos rattaille siinä tapahtuu jotain.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Asuu kerrostalossa joten toisaalta mä ymmärrän,et varastot pienet.Mut eikö mulla oo oikeus viedä lapsi vaikka lentävällä lautasella hoitoon,jos se on meille paras keino.

Pulkkakin on joo,mut entäs vesi kakki kelit/rattaat kuitenkin suojaisimmat vaihtoehdot.
:ashamed:

Sitäpaitsi eikö jokaisen kerrostalon pihassa oo tilaa???Jos jättää siihen sadesuojan alle.Pulkalla ja pyörällä ei paljoo käydä esim. kaupassa hoitopäivän jälkeen......
Pihaan voit jättää rattaat, mutta selkeästi sitten sovitte, että hoitaja ei ole korvausvelvollinen, jos rattaille siinä tapahtuu jotain.
Ei oo korvausvelvollinen,en sitä oletakkaan.Pyörän riippulukolla kenties kiinni johonkin tai jotain.Ei tietenkään voi hoitajaa velvoittaa korvaamaan.

Hankalaksi menee kuitenkin....Ajatella niitä yksihuoltajia kenellä ei ole autoa/pyörää.....Talvella sitten pulkalla mut,mut....

 
marianne
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Ja sitten vielä se rattailla vienti,milläs mä sitten vien....Tyttö ei oo vielä edes kahta :snotty:
Onko sinulla pyörää? Siihen lastenistuin ja menoksi.
En viittis talvipakkasella/liukkailla pyörällä ajella
:/
vie silloin pulkalla. miten pph asuu, miksei ole tilaa rattaille?
Asuu kerrostalossa joten toisaalta mä ymmärrän,et varastot pienet.Mut eikö mulla oo oikeus viedä lapsi vaikka lentävällä lautasella hoitoon,jos se on meille paras keino.

Pulkkakin on joo,mut entäs vesi kakki kelit/rattaat kuitenkin suojaisimmat vaihtoehdot.
:ashamed:

Sitäpaitsi eikö jokaisen kerrostalon pihassa oo tilaa???Jos jättää siihen sadesuojan alle.Pulkalla ja pyörällä ei paljoo käydä esim. kaupassa hoitopäivän jälkeen......
kyllähän suurimmassa osassa kerrostaloissa on rappujen alla tilaa niin että rattaat voi jättää sinne. Hoitajalla taitaa olla asenteessa ongelma, kyllä nyt luulisi rattaille paikka löytyvän kerrosalossa/ siinä pihassa jos ei muuta vaihtoehtoa
 
Toisissa kerrostaloissa taloyhtiö voi kieltää rattaiden pitämisen rapussa ja joskus noi vaunuvarastot ovat jo niin täynnä asukkaiden omia. Meillä ainakin näin, joten jos ei muuta niin joudun hoitolasten vaunut/ rattaat tunkee meiän kylppäriin ja sitten aina siirrellä niitä jos tarvii esim joku käyttää pisulla tai pesulla tms. joten ymmärrän toisaalta, mutta asian oisi voinut esittää fiksummin ja yrittää keksiä jotain ratkaisua.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
kyllähän suurimmassa osassa kerrostaloissa on rappujen alla tilaa niin että rattaat voi jättää sinne. Hoitajalla taitaa olla asenteessa ongelma, kyllä nyt luulisi rattaille paikka löytyvän kerrosalossa/ siinä pihassa jos ei muuta vaihtoehtoa
Silloin, kun asuin vielä kerrostalossa, meillä porraskäytävässä ei turvallisuussyistä saanut säilyttää yhtään mitään. Ei edes siellä rappusten alla.
 
Ja tosta kesken päivän tuomisesta... omalla kohdallani on ärsyttävää jos lapsi tulee joka pvä eri aikaan ja koskaan ei tiiä tarkkaa aikaa. Toki parempi jos vanhemmat noudattaisivat että jos sanotaan että 10 tuuan nin sitte tuua eikä venytellä sitä huvin vuoksi.
Mulla toi oma esikoinen on eskarissa ja se alkaa 9 aamulla joten hoitolapset tulee ennen puolta 9 tai sitten vasta 10 aikaan jotta olen tullut takaisin kotiin kun käyn saattaa pojun eskariin. Onneksi nyt on sellaset vanhemmat jotka tuo säännöllisesti 7.30 lapset hoitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
kyllähän suurimmassa osassa kerrostaloissa on rappujen alla tilaa niin että rattaat voi jättää sinne. Hoitajalla taitaa olla asenteessa ongelma, kyllä nyt luulisi rattaille paikka löytyvän kerrosalossa/ siinä pihassa jos ei muuta vaihtoehtoa
Silloin, kun asuin vielä kerrostalossa, meillä porraskäytävässä ei turvallisuussyistä saanut säilyttää yhtään mitään. Ei edes siellä rappusten alla.
Samaa voin sanoa omista kerrostalokokemuksistani.

Tosin noita ohjeistuksia ei noudattanut kovinkaan monia asukki..
 
Hmm... Miä oon ite töissä vuororyhmiksessä ja omat lapset muualla hoidossa... Omiakin vapaapäiviä osuu vkolle sitten aina! Meillä on sovittu niin että perhepäivähoitajalle soitan kun vien lapsen hoitoon aamupäivällä että missä ovat! Luojan kiitos kännyköiden... Ja jos omia vapaita on niin ei todellakaan meidän lapset ole hoidossa! Ei lapsen ole parempi olla hoidossa kuin äidin tai isän kanssa kotona!Mielestäni hoitopaikka on ainoastaan "säilytyspaikka" lapselle vanhempien töissä olon ajaksi... Tosin surullisia tapauksia tältäkin kentältä tunnetaan... Olisin varmaan itse sanonut suorat sanat hoitajalle asiasta!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Samaa voin sanoa omista kerrostalokokemuksistani.

Tosin noita ohjeistuksia ei noudattanut kovinkaan monia asukki..
Meillä kyllä noudatettiin. Vastapäisessä talossa kun joku valopää tuikkasi porraskäytävässä olleet tavarat tuleen ja asukkaat olivat motissa asunnoissaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Ja tosta kesken päivän tuomisesta... omalla kohdallani on ärsyttävää jos lapsi tulee joka pvä eri aikaan ja koskaan ei tiiä tarkkaa aikaa. Toki parempi jos vanhemmat noudattaisivat että jos sanotaan että 10 tuuan nin sitte tuua eikä venytellä sitä huvin vuoksi.
Mulla toi oma esikoinen on eskarissa ja se alkaa 9 aamulla joten hoitolapset tulee ennen puolta 9 tai sitten vasta 10 aikaan jotta olen tullut takaisin kotiin kun käyn saattaa pojun eskariin. Onneksi nyt on sellaset vanhemmat jotka tuo säännöllisesti 7.30 lapset hoitoon.
Tuolla aiemmin jo mainitsin,että ruualle veisin aina iltavuoroilla!Ruokahan nautitaan samaan aikaan päivittäin,eikös?Ja vuorot tiedän 6.viikkoa eteenpäin.
 
pph
Pitäähän niille rattaille tila löytyä. Onko kunnallinen hoitaja? Kun olet hpoitopaikkaa hakenut luultavasti olet siinä kertonut hoitoajoista, joten hoitaja on ollut tietoinen, miten paljon lapsesi on hoidossa. Tuleeko yli 50 tuntia kahdessa viikossa, silloin on kokoaikainen, eikä vaikuta hoitajan palkkaan, vaikka olisikin päiviä pois. Sen takia on työlistat, että hoitaja tietää. Taitaa vaan olla asenne kysymys. Eikä pitäisi olla hoitoajoista purnattavaa kun ei joudu tekemään iltatöitä, kuten minä. Aloitan aamulla ja viimeinen voidaan hakea 21.30.
 

Yhteistyössä