Taaskaan ei rahat riitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
99 euroa tilillä, joiden pitäisi riittää lapsilisiin saakka. Pitäisi autokin tankata. Huokaus...

Olen niin kyllästynyt tähän köyhyyteen. Pitäisi varmaan etsiä rikas mies (vitsi vitsi). Minä opiskelen ja mies on työtön, saadaan toimeentulotukeakin eikä ole mitään ylimääräisiä laskuja. Siltikään ei meinaa rahat riittää.

20 ? pitäis ainakin laittaa ja se riittää ehkä viikoksi. Aika paljon joudumme käyttämään autoa ja sekin vie niin paljon bensaa näin talvella. Meitä on 4 ja pitäisi vaippojakin taas ostaa.

ei muuta kun sossun luukulle ja sanotte ettei ole rahaa ja tarviitte ruokaa ja vaippoja.sieltä pitäis saada maksusitoumus kauppaan jolla saa ostettua ruokaa ja vaippoja

Alkuperäinen kirjoittaja rosaj:
ei muuta kun sossun luukulle ja sanotte ettei ole rahaa ja tarviitte ruokaa ja vaippoja.sieltä pitäis saada maksusitoumus kauppaan jolla saa ostettua ruokaa ja vaippoja

Me ollaan saatu jo sossusta tässä kuussa.

"Etiopialainen maahanmuuttajanainen sai siis nettotuloja yhteensä 55 723 euroa. Keskimäärin kuukautta kohden 2 570 euroa ja vuodessa 30 840 nettona.

Vuoden 2002 verotilaston perusteella maahanmuuttajanainen kuuluisi suurituloisten joukkoon. Hän kuului verotilastojen ylimpään, yli 33 600 euroa ansainneiden porukkaan. Huomioidaan siis se, että Faiza A sai rahat nettona käteen.

Eikä tässä vieläkään kaikki. Nainen sai asumistukea, joka ei näy KHO:n papereissa. Varmaankin kotouttamisrahaa sekä muita etuuksia unohtamatta asuntoa.

Kolmelapsinen perhe saa kaupungilta asunnoksi neljä huonetta ja keittiön. Itä-Helsingissä kyseisen luukun vuokra oli 1100-1300 euroa. Asumistukea Kansaneläkelaitos maksaa 695 euroa ja omavastuuosuuden kaupunki toimeentulotukena.

Jotta tavallinen suomalainen saisi saman käteen verojen, työeläkemaksujen ja vuokran jälkeen, tulisi hänen palkkansa olla 60 000 euroa vuodessa eli 5 000 euroa kuukaudessa. "

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jep. Mulla 3e lapsilisiin ja sillä pitää pärjäillä. Onneksi ei ole autoa. OLisikin niin helppoa että pääsisi töihin.. :(

Et voi pärjätä kolmella eurolla?? Meilläki 40 viikoksi, sillä kituutellaan.

Voin kyllä tähän todeta, että ei riitä rahat, vaikka käyn töissäkin. Kaikki laskut, kun olen maksanut, niin tilille jää jotain 20 ?. Eli kaiken tarpeellisen saan kyllä ostettua ja maksettua, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Onko tässäkään mitään järkeä, en tiedä.

99 euroa neljälle ihmiselle 2 vkoksi.

Tosta 40 euroa siihen bensaan (voisko niitä ajeluja jotenkin vähentää? Kaupassakäynti vain kerta per viikko? Siinäkin säästäisi...)

Nyt on K-supermarketeisssa superpäivät ja liberoita sai 10 eurolla pakkauksen. Riittänee toksi kaheksi viikoksi? En nyt muista montako siinä on...

40 euroa jää jäljelle... Aika tiukille vetää, mutta ei mahdotonta. Itse kävin just eilen kaupassa ja ostin 1,5 vkon ruuat 40 eurolla ilman sen enempiä pihistelyjä... No maitoa pitää hakea lisää. Tarjoukset, tarjoukset ja tarjoukset :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
myy se auto pois äläkä valita, sossun elätti paska! tai ihan vaan, mene TÖIHIN!

Ja sä luulet, että jokainen työtön on omasta halusta kotonaan ja yksikään työtön ei ole työtön siksi, että ei ole työtä?

Sinä fiksu olet! Sulla ei ole huolta jos jäät työttömäksi, koska sunlaiselle älykölle töiden saaminen ei liene mikään ongelma!

"Etiopialainen maahanmuuttajanainen sai siis nettotuloja yhteensä 55 723 euroa. Keskimäärin kuukautta kohden 2 570 euroa ja vuodessa 30 840 nettona.

Vuoden 2002 verotilaston perusteella maahanmuuttajanainen kuuluisi suurituloisten joukkoon. Hän kuului verotilastojen ylimpään, yli 33 600 euroa ansainneiden porukkaan. Huomioidaan siis se, että Faiza A sai rahat nettona käteen.

Eikä tässä vieläkään kaikki. Nainen sai asumistukea, joka ei näy KHO:n papereissa. Varmaankin kotouttamisrahaa sekä muita etuuksia unohtamatta asuntoa.

Kolmelapsinen perhe saa kaupungilta asunnoksi neljä huonetta ja keittiön. Itä-Helsingissä kyseisen luukun vuokra oli 1100-1300 euroa. Asumistukea Kansaneläkelaitos maksaa 695 euroa ja omavastuuosuuden kaupunki toimeentulotukena.

Jotta tavallinen suomalainen saisi saman käteen verojen, työeläkemaksujen ja vuokran jälkeen, tulisi hänen palkkansa olla 60 000 euroa vuodessa eli 5 000 euroa kuukaudessa. "

mistä tämä teksti! :O Oon kyllä ennenkin lukenut että näitä maahanmuuttajia hyyssätään ihan tarpeeksi.. Mut miten ne voi saada noin paljon rahaa??? kohta laitan kenkälankkia naamaan ja marssin kelalle.

Vastaus ongelmiin: myykää auto pois. Se tulee niin kalliiksi korkeine veroineen, polttoainekustannuksineen ja huoltoineen. Sen suuren rahasäästön huomaa vasta sitten kun on ilman autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja 2? ennen kuin lapsilisät+kotihoidontuki tulee:

mistä tämä teksti! :O Oon kyllä ennenkin lukenut että näitä maahanmuuttajia hyyssätään ihan tarpeeksi.. Mut miten ne voi saada noin paljon rahaa??? kohta laitan kenkälankkia naamaan ja marssin kelalle.

niinpä... on se niin v** väärin..

Vastaus ongelmiin: myykää auto pois. Se tulee niin kalliiksi korkeine veroineen, polttoainekustannuksineen ja huoltoineen. Sen suuren rahasäästön huomaa vasta sitten kun on ilman autoa.

Kaikki eivät voi olla ilman autoa.

Mä en vois elää ilman autoa. Siis no nyt asun paikassa, josta ei oikeesti pääse edes pois ilman autoa, mutta vaikka asuisin missä. Mun täytyy päästää kavereille ja sinne ja tänne ja tonne tai mun pää sanoo poks. Kyllä se ainakin mulle on tärkeä asia sosiaalisen elämän ja sitä kautta mielenterveyden takia. Ei kaikesta voi luopua rahan takia.

Yhteistyössä