Sosiaalitoimisto ei auta, päättivät että eivät enää maksa meidän vuokraa, vaikka ei meilläkään rahat riitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätä on kova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25433070]lapsiperheiden tulothan vaihtelee paljon mutta että noin paljon? ja nopeasti :D[/QUOTE]

Myös lasten ja kuolleiden exien määrä sekä ap:n sos.ekonominen status vaihtelee. Vaippojen kulutuskin oli välillä luokkaa päiväkodin vauvaryhmä. Vaatteita menee enemmän kuin Hannele Laurilla tupakoita päivässä ja köyhiä ovat kuin kirkonrotat.

Todellinen vähätuloinen kävisi soskussa varattuaan ajan, antaisi sossun maksaa vuokran suoraan ja ostaisi vaatteita kirppareilta. Mut kuten sanottu, ihan viihteellinen aloitus.

Vuokra on 700e, sähkö ja vesi on 200-300e (tai ylikin jos paljon pakkasta) ja meitä on 2 aikuista ja 3 lasta. Asumistukea ei saada, kun KELA katsoo vain bruttotulot ja niiden mukaan asumistukea ei saada. JA joo, on uusi hakemus vetämässä jo, sellainen johon merkitty myös ulosottoon menevät summat. Sillä sinnekin menee rahaa ja paljon... Miehen nettopalkka on 1000e kuussa (tulee kahdessa erässä) ja minun äippäraha on 500e.

Ja sossu ei meidän velkoja maksa, vaan me itse... He ovat vain vuokrassa auttaneet, että asunto on pysynyt.

Unohditko tuloistasi lapsilisät kolmesta lapsesta?

Ne (245e) menee lasten vaatteisiin ja muihin hankintoihin... Paitsi esikoinen saa itse käyttää omansa (120e), menee sen tilille... tai siis mä siirrän heti aina esikoisen tilille. Ostaa itse omat vaatteet ja koulujutut ym.

Ostat lapsille vaatteita 250e:lla kuukaudessa, joka jumalan kuukausiko?!?! Entä millaisia ovat mainitsemasi muut hankinnat? Ei ihme että rahaa ei ole kun siitä vähästäkään ei osata pitää kiinni.

Niin ja elatusmaksuja ei ole, exä ei maksa kun on työtön. (Ja keskimmäisen isä ei maksa kun on kuollut...) Ja näin on sovittukin, ettei mitään makseta, kun exän tulot sossusta, ihan käräjäoikeuden päätös.
jos isällä ei ole varaa maksaa elareita tai jostain muusta syystä ei maksa,niin silloin kela maksaa..kasvaako teidän lapset oikeasti joka kk niin paljon,että vaatteita on pakko ostaa joka kk?käyttäkää niitä pieneksi jääneitä vaatteilla sillä nuorimalla..kierrä kirppiksiä,sieltä saa lapsille halvalla vaatteita..

Ei muuta kuin talouskouluun. En ole itsekään aina osannut raha-asioitahoitaa, mut opettelemalla ne luonnaa.

Meillä tulot 1900+kht 400+lapsilisät 210= 2510. Siitä maksetaan auto- ja asuntolainoja 800 euroa jne jne. Ja ihan hyvin pärjää.

Jos rahat ei riitä mihinkään, siis vuokran maksamiseen niin silloin ei lapsilisilläkään osteta YHTÄÄN mitään muuta kuin maksetaan niitä vuokria, ruokaa jne menoja. Tämä tilanne on usein ihan keskituloisessa perheessäkin, ettei lapsilisiä käytetä mihinkään merkkivaatteisiin vaan ihan perheen asumismenojen maksamiseen.

Ja lapsi joka matkustaa isänsä luo, niin joko isä tai kela maksaa hänestä elaritkin.

Lapsilisät 3 lapsesta jo yli 300 euroa. Elarit päälle. Tuloja tuli yllättäen melkein 450 euroa lisää ihan vaan näistä kahdesta asiasta.

Kun rahat ei riitä kaikkiin menoihin niin katsotaan mistä voi säästää. Puhelinlaskuista, nettilaskusta, vaatehankinnoista jne. Mä en tajua mitä ne laskut on mitä teillä on noiden vuokran + sähkölaskun lisäksi noin monella sadalla eurolla joka kuukausi?

Ettei kyse nyt olis kuitenkin siitä että et vaan osaa katsoa mihin ne rahat menevät. Tee niin että laitat kaikki tulot ja menot paperille. Keräät kauppakutit kuukauden ajan ja näet paljonko ruokaan jne menee rahaa, ja mistä siitä voisi tinkiä.

Kun rahat ei riitä kaikkiin menoihin niin katsotaan mistä voi säästää. Puhelinlaskuista, nettilaskusta, vaatehankinnoista jne. Mä en tajua mitä ne laskut on mitä teillä on noiden vuokran + sähkölaskun lisäksi noin monella sadalla eurolla joka kuukausi?

Peesi. Lehtitilaukset, kirjakerhot ja kaikki vastaavat syyniin, hitaampi nettiyhteys ja saldorajat tai prepaidit puhelimiin, vanhimmalle lapselle. Lapsi matkustakoon junalla 2xmeno-paluu isäänsä tapaamaan mutta muu käyttöraha hänelle ehdottomasti pienemmäksi, siirtykää pieneen summaan viikkorahaa tai hinnoiteltuihin kotitöihin.

[QUOTE="vieras";25433522]Peesi. Lehtitilaukset, kirjakerhot ja kaikki vastaavat syyniin, hitaampi nettiyhteys ja saldorajat tai prepaidit puhelimiin, MYÖS vanhimmalle lapselle. Lapsi matkustakoon junalla 2xmeno-paluu isäänsä tapaamaan mutta muu käyttöraha hänelle ehdottomasti pienemmäksi, siirtykää pieneen summaan viikkorahaa tai hinnoiteltuihin kotitöihin.[/QUOTE]

Hops jäi yksi olennainen sana välistä :)

Jos rahat ei riitä mihinkään, siis vuokran maksamiseen niin silloin ei lapsilisilläkään osteta YHTÄÄN mitään muuta kuin maksetaan niitä vuokria, ruokaa jne menoja. Tämä tilanne on usein ihan keskituloisessa perheessäkin, ettei lapsilisiä käytetä mihinkään merkkivaatteisiin vaan ihan perheen asumismenojen maksamiseen.

Ja lapsi joka matkustaa isänsä luo, niin joko isä tai kela maksaa hänestä elaritkin.

Lapsilisät 3 lapsesta jo yli 300 euroa. Elarit päälle. Tuloja tuli yllättäen melkein 450 euroa lisää ihan vaan näistä kahdesta asiasta.

Ettei kyse nyt olis kuitenkin siitä että et vaan osaa katsoa mihin ne rahat menevät. Tee niin että laitat kaikki tulot ja menot paperille. Keräät kauppakutit kuukauden ajan ja näet paljonko ruokaan jne menee rahaa, ja mistä siitä voisi tinkiä.

Budjetti viikoks millä pärjäätte! Laskujen jälkeen. voi ostaa halvemman tuotteen! ja jos osaat tehdä jauhoista leipää säästät. Ja niitä jauhoja saa sieltä avustus paketin mukana Seurakunta jakaa!

[QUOTE="vieras";25433530]Hops jäi yksi olennainen sana välistä :)[/QUOTE]

onko se oikeasti ilmaistuote, vaukirja kerhon tutustumis paketin saat ilmaseks kuhan vaan kirjaudut sitten sivuilles ja peruutat tilauksesi niin et maksa mitään! Testattu! En maksanut mitään ja sain pupu kirjan ja pupun!

Kyllä. Ja aikaisemmin on pärjätty, mutta nyt kun olen äitiyslomalla niin ei pärjätä, sitten menimme sosiaalitoimistoon jossa lupasivat auttaa, kun olemme lapsiperhe ja auttoivatkin, kunnes yhtäkkiä joku teki päätöksen, ettei enää auteta.

Katsos, ei ne ikuisesti auta, jos laskennallisesti teidän rahat riittää. Ja lapsilisät lasketaan ihan perheen tuloiksi, ei niitä katsota vain lasten hyväksi. Minä olen 3n lapsen tai nyt jo nuoren yh ja maksan asumisesta 1200e / kk. Ja tosiaan, edes opintolainaa sossu ei katso pakolliseksi menoksi vaan vapaaehtoiseksi kulutusluotoksi. Aina on silti pärjätty omillaan enkä olisi edes ollut oikeutettu toimeentulotukeen. Nyt on vähän nuikempaa elämä kun tuo asunto vie tuloista noin paljon ja saan lapsilisän vain yhdestä enää mutta kahdelle maksan lukiokirjat, bussiliput jne..
Se on elettävä suusäkkiä myöden, käytettävä ne lapsilistä yhteiseen hyvään ja koitettava pärjätä.

Ja sossu ei meidän velkoja maksa, vaan me itse... He ovat vain vuokrassa auttaneet, että asunto on pysynyt.

jos teillä on velkaa ja sossu maksaa teille jotain, se tarkoittaa että sossu makselee teidän velkoja.
koska teidän kuuluisi ihan itse maksaa sekä asuminen että velat, nyt ne rahat joilla olisi pitänyt maksaa asuminen, menee velkoihin joten saatte sossusta lisää rahaa.

musta on ihan oikein ettei esim asumistukea saa jos tulot ovat riittävät, muuten jokainen ottaisi velkoja ja sen jälkeen maksattaisi asumisensa sossulla ja Kelalla.

Suojaosuus meillä aika suuri? Miten niin, samanlainenhan se on kaikilla? Miehen palkasta menee ulosotot ja suojaosuus on siis noin 885 euroa kuukaudessa, miehen 650e ja yhden lapsen osuus päälle (joo kaikki lapset ei ole saman miehen) eli kokonaisnettopalkka mitä ulosoton jälkeen jää on noin 1000e kuukaudessa.

Suojaosuus on laskettu väärin. Ilmoitatte uo-virastoon myös nämä muut lapset. Miehen suojaosuus pitää olla 1 aikuinen ja 3 lasta. Ja jopa sinä äitiyslomalla ollessasi saatat kuulua miehen suojaosuuteen.

"Suojaosuutta laskettaessa otetaan huomioon velallisen elatuksen varassa oleva avio- ja avopuoliso ja samassa taloudessa asuvat omat ja puolison alaikäiset lapset ja ottolapset."

Missä ihmeen harakanpesässä te asutte tuollaisilla lämmityskuluilla? Jonkun vanhan homeisen mummonmökin vielä ymmärtäisi mutta tässähän nyt kumminkin oli VUOKRA-ASUNTO kyseessä. Joten kannattaisiko esimerkiksi ehkä harkita muuttamista kokonaiskustannuksiltaan pikkuisen edullisempaan kämppään?

Yhteistyössä