Sosiaalitoimisto ei auta, päättivät että eivät enää maksa meidän vuokraa, vaikka ei meilläkään rahat riitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätä on kova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25432519]Saattehan te vielä lapsilisätkin. Reilu 350e/kk, jos kolme lasta.[/QUOTE]

Ne (245e) menee lasten vaatteisiin ja muihin hankintoihin... Paitsi esikoinen saa itse käyttää omansa (120e), menee sen tilille... tai siis mä siirrän heti aina esikoisen tilille. Ostaa itse omat vaatteet ja koulujutut ym.

[QUOTE="vieras";25432530]Omituisen paljon menee rahaa sähköön ja veteen 200-300e/kk![/QUOTE]

No minkäs voit, kun on sellainen asunto, ettei lämpö kestä... ja vettä menee kun pyykkiä pestään jne. Veden osuus viime laskusta (218,60e) oli 48e ja sähkön osuus oli 170,60e.

Alkuperäinen kirjoittaja hätä on kova;25430896:
Ollaan oltu sosiaalitoimiston asiakkaita jo pitkään, tähän asti he ovat auttaneet kun meidän rahat ei riitä vuokran maksuun. Nyt on häätöuhka päällä, mutta sosiaalitoimistosta sanotaan, että meidän rahat riittää vuokran maksamiseen ja he eivät enää auta. Jostain kuulin, että kunnan täytyy taata viimekädessä lapsiperheelle asunto, mutta nyt ilmeisesti joudutaan (tai jouduttaisiin) taivas alle. :( Ja minä olen työtön (lasten kanssa kotona ja etsin töitä koko ajan) ja mies osa-aikatyössä. Periaatteessa rahat riittää just ja just sosiaalitoimiston laskelman mukaan, mutta eivät ota huomioon meidän velkoja. Niiden takia menee miinukselle.

Luettuani tuon toisen sosiaalitoimistoa käsittelevän ketjun, mietin pitkään uskallanko tehdä aloituksen haukkujen takia, mutta tein kuitenkin... en kaipaa haukkuja. Yritämme kyllä keksiä miten selviämme tilanteesta, otamme yhteyttä minne vain, jotta asunto pysyisi, mutta ihmetyttää tosiaan sosiaalitoimiston virkailijoiden asenne ja käytös. Heitä ei omien sanojensa mukaan kiinnosta jos vaikka lapset joutuvatkin kodittomaksi. :(

oon yksin asuja ja just puhuttiin siitä että sosku voi tukea minua ulosotto maksuissa joten valitusta eteenpäin!

on kyllä teillä aika avutonta tuo touhu ja rahan käyttö vaikka ihan hyvät tulot! mun mielestä ette tarvi sossusta mitään vaan hommaatte halvemman kämpän ITSE! ja ulosoton suojaosuus teillä on aika suuri joten tuo valitus on jo naurettavaa!

[QUOTE="vieras";25432590]oon yksin asuja ja just puhuttiin siitä että sosku voi tukea minua ulosotto maksuissa joten valitusta eteenpäin![/QUOTE]

se on nykysin se oikea paikka valittaa. Päätöksen lopussa on aina valitus osoite!

[QUOTE="vieras";25432540]Mutte ei ihminen voi tehdä itselleen velkaa ja odottaa, että yhteiskunta maksaa elämisen. Te siis maksatte useampaa velkaa?[/QUOTE]

Kyllä. Ja aikaisemmin on pärjätty, mutta nyt kun olen äitiyslomalla niin ei pärjätä, sitten menimme sosiaalitoimistoon jossa lupasivat auttaa, kun olemme lapsiperhe ja auttoivatkin, kunnes yhtäkkiä joku teki päätöksen, ettei enää auteta.

Ei ne loputtomiin maksa harkinnalla vuokria eikä vuokravelkoja.. Teille on jo myönnetty ko. menoon ekstraa, aika kovat perusteet saa olla, jos vielä myönnetään. Olette varmaan kovasti hakeneet halvempaa asuntoa?

[QUOTE="vieras";25432591]on kyllä teillä aika avutonta tuo touhu ja rahan käyttö vaikka ihan hyvät tulot! mun mielestä ette tarvi sossusta mitään vaan hommaatte halvemman kämpän ITSE! ja ulosoton suojaosuus teillä on aika suuri joten tuo valitus on jo naurettavaa![/QUOTE]

jos soskun täti on "viisas" ja haluaa auttaa niin sillon voi neuvoa teitä, vaikka toinen onkin töissä. Jos häädön saatte ette ole niin sanotusti enää hyvä vuokralainen! (vaikeaa saada vuokra kämppä)Ne kaikki jää rekisteriin ja toinen vuokran antaja voi katsoa niitä tietoja!

Minkä ikäinen esikoinen? Soittakaa perintätoimistoon ja sopikaa maksut kerrallaan pienemmiksi. Yleensä perintätoimiston kanssa voi sopia maksuista. Kerrot vaan, et oot äippälomalla ja tulot pienet tällä hetkellä. Ei sosiaalitoimisto ole velvollinen maksamaan teidän tai kenenkään muun töppäyksiä raha asioissa. Oikeastihan teille tulee kuitenkin kohtuu hyvin rahaa.Ruokalaskua pienemmäksi ja esikoiselle vähemmän rahaa. Vaatteita ei tarvi kuitenkaan joka kuukausi ostaa lapsilisillä. Kirppareilta löytää hyvää perusvaatetta.

[QUOTE="vieras";25432591]on kyllä teillä aika avutonta tuo touhu ja rahan käyttö vaikka ihan hyvät tulot! mun mielestä ette tarvi sossusta mitään vaan hommaatte halvemman kämpän ITSE! ja ulosoton suojaosuus teillä on aika suuri joten tuo valitus on jo naurettavaa![/QUOTE]

Suojaosuus meillä aika suuri? Miten niin, samanlainenhan se on kaikilla? Miehen palkasta menee ulosotot ja suojaosuus on siis noin 885 euroa kuukaudessa, miehen 650e ja yhden lapsen osuus päälle (joo kaikki lapset ei ole saman miehen) eli kokonaisnettopalkka mitä ulosoton jälkeen jää on noin 1000e kuukaudessa.

[QUOTE="vieras";25432668]Minkä ikäinen esikoinen? Soittakaa perintätoimistoon ja sopikaa maksut kerrallaan pienemmiksi. Yleensä perintätoimiston kanssa voi sopia maksuista. Kerrot vaan, et oot äippälomalla ja tulot pienet tällä hetkellä. Ei sosiaalitoimisto ole velvollinen maksamaan teidän tai kenenkään muun töppäyksiä raha asioissa. Oikeastihan teille tulee kuitenkin kohtuu hyvin rahaa.Ruokalaskua pienemmäksi ja esikoiselle vähemmän rahaa. Vaatteita ei tarvi kuitenkaan joka kuukausi ostaa lapsilisillä. Kirppareilta löytää hyvää perusvaatetta.[/QUOTE]

Esikoinen on 12-vuotias. Ja käyttää rahaa myös isänsä luokse matkustamiseen, nekin maksaa lapsilisistään, loput käyttää vaatteisiin (osa kirppikseltä ja osa halpakaupoista, ei siis mitään merkkivaatteita yleensä) ja ihan kaikkeen mitä tarvii.

Ihan oikeesti lapsilisät menee vaatteisiin ja esikoinen käyttää omiin tarkoituksiin? Kannattaisi varmaan painottaa, että nyt on hätä tilanne eikä niitä rahoja anneta sellaiseen. Saa meinaan aika paljon ostaa joka kuukausi että saa nuo rahat menemään. Ei ihme ettei sossu anna rahaa kun noin tollosti niitä käytetään. Ja tuollaisilla sähkö yms laskuilla olisin henkilökohtaisesti itse muuttanut pois aikaa sitten..

Eikai 12 vuotias tartte 120e kuukaudessa vaatteisiin ja koulujuttuihin? Ala-asteella saa kirjat ihan koulun puolesta....

Miten paljon sitten niitä elareita saat jos vaan 1 lapsi on yhteinen tämän miehen kanssa?

[QUOTE="hmm";25432761]Eikai 12 vuotias tartte 120e kuukaudessa vaatteisiin ja koulujuttuihin? Ala-asteella saa kirjat ihan koulun puolesta....

Miten paljon sitten niitä elareita saat jos vaan 1 lapsi on yhteinen tämän miehen kanssa?[/QUOTE]

samaa mietin :D ap. ei nyt kerro kaikkia tuloja joita heillä tuntuu kyllä olevan ja sitten valittaa kun sossu ei anna ylimääräistä rahaa :D ja kyllä nuilla rahoilla pärjäisi normaalilla älyllä varustettu ihminen aika pitkään ja vuokrakin heillä aika halpa. tuhlaa vaan miten sattuu ja odottaa että sossu maksaa :D

Kyllä. Ja aikaisemmin on pärjätty, mutta nyt kun olen äitiyslomalla niin ei pärjätä, sitten menimme sosiaalitoimistoon jossa lupasivat auttaa, kun olemme lapsiperhe ja auttoivatkin, kunnes yhtäkkiä joku teki päätöksen, ettei enää auteta.

Onneksi tämä on provo. Ekassa viestissä ap oli työtön ja etsii koko ajan töitä. Nyt hän onkin äitiyslomalla. Jos ette olisi käsi ojossa niin sanoisin, että ootte aika kädettömiä!

[QUOTE="hmm";25432761]Eikai 12 vuotias tartte 120e kuukaudessa vaatteisiin ja koulujuttuihin? Ala-asteella saa kirjat ihan koulun puolesta....

Miten paljon sitten niitä elareita saat jos vaan 1 lapsi on yhteinen tämän miehen kanssa?[/QUOTE]

Huoh... jos nyt tarvii joka euro selvittää täällä, niin johan kerroinkin että 120e menee esikoiselle, joka ostaa vaatteita, koulujuttuja (kirjat toki saa koulusta) ja käyttää tuosta rahasta myös osan isänsä luokse matkustamiseen, siihen menee kuukaudessa jo melkein 70e (meno-paluu junalla). Isänsä maksaa toisen matkan, minä (tai siis kela) toisen ja käy isänsä luona kaksi kertaa kuussa.

Ap huijaa. Hänellähän on kolmen lapsen lapsilistä ja esikoisesta elatusmaksukin tuloa. Jos rahasta oikeasti tiukkaa niin ei silloin anneta 120 euron kuukausirahoja alakoululaiselle.

[QUOTE="vieras";25432789]samaa mietin :D ap. ei nyt kerro kaikkia tuloja joita heillä tuntuu kyllä olevan ja sitten valittaa kun sossu ei anna ylimääräistä rahaa :D ja kyllä nuilla rahoilla pärjäisi normaalilla älyllä varustettu ihminen aika pitkään ja vuokrakin heillä aika halpa. tuhlaa vaan miten sattuu ja odottaa että sossu maksaa :D[/QUOTE]

Joo, toki te täällä tiedätte meidän tulot, menot ja tuhlaukset paremmin. Arvasinhan, että täällä vain haukutaan. Ei olis sittenkään pitänyt tehdä aloitusta... :(

[QUOTE="vieras";25432815]Ap huijaa. Hänellähän on kolmen lapsen lapsilistä ja esikoisesta elatusmaksukin tuloa. Jos rahasta oikeasti tiukkaa niin ei silloin anneta 120 euron kuukausirahoja alakoululaiselle.[/QUOTE]

En huijaa, ketään. 245e lapsilisistä menee vaippoihin (2 lapselle menee kuukaudessa vaippoja reilulla 50 eurolla), vaatteisiin (50-100e, kun ovat kasvavia ja saa ostaa koko ajan...) ja muuhun tarpeelliseen, esim. apteekkiostoksiin. Ja esikoinen käyttää 120e ja se menee siihen mihin olen jo selittänyt, tarpeellista sekin. Ja se ei ole ns. kuukausiraha, vaan opettele lukemaan mihin se menee!!!

Ei sosku jätä ilmoittamatta teille vuokraa maksamatta. Taidat valehdella, paskan puhuja. Kylläpä esikoinen saa paljon kuussa rahaa käyttöön, enemmän kuin minun 17 vuotias joka on oppinut rahan arvon

Niin ja elatusmaksuja ei ole, exä ei maksa kun on työtön. (Ja keskimmäisen isä ei maksa kun on kuollut...) Ja näin on sovittukin, ettei mitään makseta, kun exän tulot sossusta, ihan käräjäoikeuden päätös.

Joo, toki te täällä tiedätte meidän tulot, menot ja tuhlaukset paremmin. Arvasinhan, että täällä vain haukutaan. Ei olis sittenkään pitänyt tehdä aloitusta... :(

No leikitään, että tämä ei ole provo-aloitus. Oot oikeassa Sun ei olisi pitänyt tehdä aloitusta siitä miten sossu on päättänyt kiusata sinua. Täällä ei tule moiseen sympatiaa, vaikkeivät maksaisi kulutusluottojasikaan.

Asia pitäisi hoitaa valitusteitse. Jos et ole hakenut tai saanut joulukuulta tt-tä, niin se ei täällä valittamalla parane. Jos sulla on päätös, tiedät valitusohjeet. Niissä ei lue että vingu 2 plussalla.

Yhteistyössä