Taaskaan ei rahat riitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Auto pois. Ettehän te sillä mitään tee, kun ette työssäkään käy. Netti pois, ylimääräisiä kuluja vaan tulee. Tv-lupa pois. Tai jopa koko telkkari pois. Lehtitilaukset pois. Vakuutukset olettekin varmaan jo kilpailuttaneet?
Wc-paperia saa vanhoista kankaista, sanomalehdistä jne (niin munkin lapsuudessa tehtiin). Kirpparilta vaatteet. Syksyllä marjametsään, sieltä sitä tienaa.

Tota tota. Kuulostaa julmalta, mutta:

Jos on todella pa, niin sehän helpottaa ap:n tilannetta, että lapset on hoidossa, kun kerta ovat siellä maksutta. Syövät siellä aamupalan, lounaan ja välipalan....

Mä oon samaa mieltä kuin moni muukin: sun ongelma ei ole köyhyys vaan miehesi. Heitä pellolle ja ilmoita, että niin kauan, kun herralla ei ole töitä, ei sulla ole varaa "pitää" miestä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaus ongelmiin: myykää auto pois. Se tulee niin kalliiksi korkeine veroineen, polttoainekustannuksineen ja huoltoineen. Sen suuren rahasäästön huomaa vasta sitten kun on ilman autoa.

Juu ja sitten loppuu samalla osa-aikatyö, lapsen kuntoutus jne... kotikin tarvis myydä että pääsis kävellen kauppaan... että tosi hyvä idea taas...

Siis hetkinen, miten tää yhtäkkiä kaatu miehen syyks?Ap kirjoitti ihan selvällä suomen kielellä että mies ei ole töitä löytänyt, joten tästä saa sen käsityksen että kuitenkin etsii..

Kyllä mä nyt nään sitä syytä ap:ssakin, ei viitsi, ei halua, ei pysty, ei kykene, ei voi..No ei voi sitten..Mut turha se on kyllä rutistakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:

Jos on todella pa, niin sehän helpottaa ap:n tilannetta, että lapset on hoidossa, kun kerta ovat siellä maksutta. Syövät siellä aamupalan, lounaan ja välipalan....

Mä oon samaa mieltä kuin moni muukin: sun ongelma ei ole köyhyys vaan miehesi. Heitä pellolle ja ilmoita, että niin kauan, kun herralla ei ole töitä, ei sulla ole varaa "pitää" miestä...

No eivät kaikki ihmiset ole vapaaehtoisesti työttömiä. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja svieras:

No eivät kaikki ihmiset ole vapaaehtoisesti työttömiä. :o

No joo en mä sitä, kuten tuolla jo aiemmin jollekin muullekin pistin samasta aiheesta. Mutta jos ollaan niin pa, että ruokaan ei riitä rahat ja silti on pakko esim tupakoida, ostella turhuuksia jne niin kyllä joku mättää :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vain:
20 ? pitäis ainakin laittaa ja se riittää ehkä viikoksi. Aika paljon joudumme käyttämään autoa ja sekin vie niin paljon bensaa näin talvella. Meitä on 4 ja pitäisi vaippojakin taas ostaa.

Mihin tarviitte autoa niin paljon? :o

no eipä kahdella kympillä paljon ajella..

Alkuperäinen kirjoittaja titta:
Auto pois. Ettehän te sillä mitään tee, kun ette työssäkään käy. Netti pois, ylimääräisiä kuluja vaan tulee. Tv-lupa pois. Tai jopa koko telkkari pois. Lehtitilaukset pois. Vakuutukset olettekin varmaan jo kilpailuttaneet?
Wc-paperia saa vanhoista kankaista, sanomalehdistä jne (niin munkin lapsuudessa tehtiin). Kirpparilta vaatteet. Syksyllä marjametsään, sieltä sitä tienaa.

Tuki putkisto ja tee lisää laskua...?
Televisolupa muuten on maksettava myös tietokoneesta, jossa on digiviritin. Ja tietokone on opiskelussa useimmiten välttämätön.
Jos ap:n mies hoitaisi lapset kotona ja he möisivät auton pois niin mites sitten, jos mies saisikin töitä... Ei olisi lapsille heti hoitopaikkaa eikä autoa millä kulkea.

20 ? pitäis ainakin laittaa ja se riittää ehkä viikoksi. Aika paljon joudumme käyttämään autoa ja sekin vie niin paljon bensaa näin talvella. Meitä on 4 ja pitäisi vaippojakin taas ostaa.
En ota kantaa muuhun kuin noihin vaippoihin. Kun esikoiseni oli 80-luvulla pieni ja multa oli vaipat loppu, leikkasin muovikassista vaippaliinan ja taittelin froteisia käsipyyhkeitä suorakaiteen muotoisiksi vaipoiksi.

tarkoitin että miksi eivät luovu autosta, koska todella suuret kulut!

Miksi ihmeessä te ihmiset ette hamstraa sitä ruokaa pakasteeseen syksyllä?Joka on ilmaista, ja metsät pullollaan. Ja osta silloni kaappeja täyteen ku on hyviä tarjouksia?
Voin sanoa,et vaikka meillä on välillä todella tiukkaa rahasta niin pärjätään kyllä vaikka viikko ilman kaupassa käyntiä. Pakkasta ja kellaria hyödyntäen.
Ei mekään ilman autoa pärjätä, mut joskus on vaan pakko rajoittaa ajoa,jos ei ole varaa ostaa bensaa. Onneksi on netti ja puhelin.

Marjoja?

Niitä ja sieniä :)
Niistä saa paljon hyvää ruokaa.Puuroja,soppia,mehuja... patoja ja keittoja... Ja terveellistä.

Mä en voi sietää sieniä. Marjat on hyviä, mutta pitäisikö mun autottomana lähteä niitä hakemaan kilometrien päästä? Mukana pieni lapsi?

Olen opiskeleva yh ja tulot on todella pienet. Mä en tajua miten jotkut kehtaa kadehtia niitä jotka saavat toimeentulotukea. Ei sossusta saadut rahat ole suuria.

Alkuperäinen kirjoittaja p:

Kaikki eivät asu isoissa kaupungeissa joissa julkinen liikenne hyvä. Itse asun pienellä paikkakunnalla mutta onneksi pääsen linja-autolla kouluun toiselle paikkakunnalle. Oma auto olisi kyllä hyvä siinä mielessä, että ei tarvitsisi herätä niin aikaisin sitten. Sekä pääsisi talvella kauppaan kätevästi eikä tarvitisisi hikipäissään kävellen rehata kaikkea.

Jos ap:n mies hoitaisi lapset kotona ja he möisivät auton pois niin mites sitten, jos mies saisikin töitä... Ei olisi lapsille heti hoitopaikkaa eikä autoa millä kulkea.

Tuolla logiikalla ihminen ei voisi millään keinoilla sopeutua mihinkään asiaan, koska ainahan voi olla, että asiat palaavatkin lähtötilanteeseen, ja koko ruljanssi on ollut turhaa.

Jos päivähoito on lasten edun kannalta perusteltu ratkaisu, niin mikäpä siinä sitten. Mutta aloittaja sanoi, että bussillakin pääsisi nykyiseen päivähoitopaikkaan, siihen menisi vain enemmän aikaa kuin henkilöautolla. Eli auton tarkoituksena on ainoastaan säästää aloittajan ja miehen kallista aikaa, eikä aloittaja kuulosta edes olevan kauhean tyytyväinen siihen, kuinka mies säästyneen ajan käyttää.

Televisolupa muuten on maksettava myös tietokoneesta, jossa on digiviritin. Ja tietokone on opiskelussa useimmiten välttämätön.

No sanoinko minä, että ne sanomalehdet ja kankaan palat pitää sinne pönttöön runkea? Oletko kuullut koskaan roskakorista? :D

Niin joo ja ihminen pärjää ilman televisiota, kuten myös nettiä. Sit on turha rutkuttaa, jos ei rahat riitä, jos ei osaa karsia pois kaikkea turhuutta.

Niin, miksei mies voi viedä lapsia hoitoon bussilla, kun hänellä kerran on aikaa?

No koska (ap:n mukaan)

- mies on huono lasten kanssa
- mies on laiska
- mies on vain koneella
- mies varmaankaan osaa pukea lapsille vaatteita päälle
- mies varmaan veisi lapset väärään hoitopaikkaan
- mies ei muistaisi noutaa niitä lapsia pois sieltä hoidosta

Ap voi korjata tai lisätä, jos tarvetta on.

siirry kestovaippoihin, niin ei tarvii olla kokoajan ostamassa vaippoja. ja kun siirtyy pikkuhiljaa, niin ei tarvitse tehdä niin isoa satsausta kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämihämi:
Alkuperäinen kirjoittaja p:

Kaikki eivät asu isoissa kaupungeissa joissa julkinen liikenne hyvä. Itse asun pienellä paikkakunnalla mutta onneksi pääsen linja-autolla kouluun toiselle paikkakunnalle. Oma auto olisi kyllä hyvä siinä mielessä, että ei tarvitsisi herätä niin aikaisin sitten. Sekä pääsisi talvella kauppaan kätevästi eikä tarvitisisi hikipäissään kävellen rehata kaikkea.

et kertonut kuinka pitkämatka kouluun on 15 KM JA ALE VOI HYVIN PYÖRÄILLÄ.

kuinka pitkä matka on lapsilla hoitoon? eikö mies vois nyt talvella viedä vaikka pulkalla ja myöhemmi vaikka pyöräillä.

Kyllä oli minunki keinot keksittävä kun mie soli opiskeljensa takia 500 km päässä ja hänellä oli auto. hoitopaikkaan oli 5kilsaa, pyörät oli käytössä aj joskus jopa käveltiin kotiin, kun ei ollut mikään kiire. puolitoista tuntia meni noilla lapsilla silloin ja olivat vain 5 ja 6 vuotiaita

No sanoinko minä, että ne sanomalehdet ja kankaan palat pitää sinne pönttöön runkea? Oletko kuullut koskaan roskakorista? :D

Niin joo ja ihminen pärjää ilman televisiota, kuten myös nettiä. Sit on turha rutkuttaa, jos ei rahat riitä, jos ei osaa karsia pois kaikkea turhuutta.

nettti on mulla ainkin tärkeä esim pankkiasioiden hoitoon. Silloi ku asuttiin 18 kilsan päässä kaupungisa nii lähimpaaän pankkiin oli matkaa saman verran. säästyi monta euroa, kun sai hoitaa pankkiasiat netin kautta. Netti on tosiaaaankin nykään aika tärkeä. opiskelijatkin tarvitsevat jo usein nettiä

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Onko ap kokeillut ihan oikeesti että miten se isi lasten kanssa päivät pärjäis?

Onko tällä merkitystä, ap:han sanoi että hoito on ilmaista kun on niin penet tulot?

Ja jos hoitopaikkakin on ap:n koulumatkan varrella (mikä ei oo kyllä tullu ap:n tekstssä ilmi ) niin eihän sillä ole merkitystä tulojen/menojen kannalta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Onko tällä merkitystä, ap:han sanoi että hoito on ilmaista kun on niin penet tulot?

Ja jos hoitopaikkakin on ap:n koulumatkan varrella (mikä ei oo kyllä tullu ap:n tekstssä ilmi ) niin eihän sillä ole merkitystä tulojen/menojen kannalta...

Tää oli tarkotettu siihen kun niin kovasti moittii kuinka isi ei osaa...Alko vaan kiinnostaa..

Alkuperäinen kirjoittaja NäinSeOnNähtävä:
Niin, miksei mies voi viedä lapsia hoitoon bussilla, kun hänellä kerran on aikaa?

- mies on laiska
- mies on vain koneella

Kummasti tämä taas menee miehen piikkiin, vaikka ap ei edes ole halukas kokeilemaan edes sitä että mies olisi lasten kanssa kotona. Taitaa olla vaan tälläinen valittaja, jolle kaikki elämässä on liian vaikeaa.
Tiedän kokemuksesta että siitä ei ole helppoa murtautua irti ja laittaa elämä ojennukseen mutta mahdollista kuitenkin. Ei edes tarvinnut vaihtaa miestä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja NäinSeOnNähtävä:

- mies on laiska
- mies on vain koneella

Kummasti tämä taas menee miehen piikkiin, vaikka ap ei edes ole halukas kokeilemaan edes sitä että mies olisi lasten kanssa kotona. Taitaa olla vaan tälläinen valittaja, jolle kaikki elämässä on liian vaikeaa.
Tiedän kokemuksesta että siitä ei ole helppoa murtautua irti ja laittaa elämä ojennukseen mutta mahdollista kuitenkin. Ei edes tarvinnut vaihtaa miestä. :D

Kukahohan niitä lapsia "hoitaa", kun käyn töissä lomien aikaan? Kuka niitä hoiti viime kesän, kun olin töissä? Arvatkaapa montako kertaa isi vei lapset pihalle kesän aikana? Uskokaa tai älkää, tasan nolla kertaa. Minä heitä ulos vein työpäivän jälkeen. Minä kävin kaupassa työpäivän jälkeen ja tein ruuan. Minä laitoin lapset nukkumaan ja tein iltatoimet. Minä tein aamutoimet ja jouduin miehen herättämäänkin. Joskus ei edes noussut ja nukahti uudestaan kun olin lähtenyt. Onneksi mitään ei sattunut lapsille. Katkera olen.

Yhteistyössä