taas yöimetyksen lopettamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pirre"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pirre"

Vieras
Nyt olen viimein saanut lapsen (11 kk) nukkumaan omaan sänkyyn, omaan huoneeseen. Mutta yöimetykset jatkuvat yhä ja vähintään pari kertaa herää syömään tissiä yöllä. Viiime yönä klo 1:30 ja klo 5:30. Molemmilla kerroilla söi ihan kunnolla ja tuntui että olis ollutkin nälkä, ei siis mitään pientä tissuttelua vain. Syönnin jälkeen yleensä nukahtaa ihan nätisti uudelleen omaan sänkyynsä.

Uskallankohan alkaa noita yöimetyksiä nyt siten lopetella vielä. Tämä muutaman kerran yössä syöminen on valtava parannus meidän elämään, kun aiemmin heräsi tunnin tai parin tunnin välein syömään. Mutta kaikkein parashan olisi, jos yösyömisiä ei olisi enää ollenkaan.

Siis, mitä tekisitte minun tilanteessani? Jatkaisitteko tätä yösyöttämistä näin vielä vai yrittäisittekö lopetella. Jostain olen lukenut, että tämän ikäinen voi oikeasti tarvita vielä yhden yösyötön, joka voisi olla aamuyöstä. Toisaalta lapsi syö kyllä yleensä ihan hyvin ruokaa päivisin, jotta en tiedä sitten tarvitseeko oikeasti maitoa yöllä.

En usko että tarvitsee enää yöllä maitoa. Meillä lopetettiin yösyötöt 8 kk iässä ja hyvin pärjäs ilman syömistä heti kun vaan tottui että sitä maitoa ei tule. Pari yötä kitisi tuttipulloa, mutta sitten on oikein rauhallisesti nukuttu. Jos tuntuu niin tankkaile illalla puuroa ja maitoa ja sitten voihan sen aloittaa tosin että aamuyöstä vielä syöttää jos tuntuu vaikealta.

Yhteistyössä