Esikoisen äiti pyytelee neuvoja (yösyöminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Vauva on 3kk ikäinen. Herää yöllä parin tunnin välein syömään, vaikka tuskin on oikeasti nälkäinen. Hän nimittäin ei syö oikeasti, lutkuttaa vaan tuttipulloa ja nukahtaa siihen melkein heti. Onko väärin alkaa totuttaa noin pientä siihen ettei maitoa yöllä tule? Vai miten toimisin lapsen parhaaksi? Itseänihän nämä jatkuvat yöheräilyt ja nousemiset väsyttää ja olen siksi todella väsynyt päivisin. Vai onko normaalia että tämän ikäinen syö vielä noin tiuhaan?
Nukkumaanmenon jälkeen nukkuu yleensä nelisen tuntia ja sitten sen jälkeen heräilee jatkuvasti.

Tokihan tuo normaalia on noin pienelle, mutta jos ei herää nälkään, niin itse olen kyllä aika pienestä asti siirtänyt tutilla sitä heräämistä. Alle 2kk iässä molemmat nukkuneet silleen jo sen 6-7h ennen ekaa syöttöä ja sit vielä 2-3h.

Meillä sama homma, kohta 3 kk vauva ensin nukkuu 4 h ja sitten heräilee tunnin kahden välein aamuun asti.. Mutta meillä sillä erotuksella, että imetän, helppo antaa tissi suuhun ja jatkaa unia. Voisitko kokeilla antaa tuttia, jos tyytyisi siihen? Mitään unikoulua ei kannata aloittaa alle 6 kk vauvoille.

Tuttia syö kyllä mutta se ei auta. Samoin yöunille nukahtamisen kanssa on sama homma, että pitää olla aina maitopullo että rauhoittuu. Vaikka olisi siis ihan vähän aikaa sitten syönyt. Mutta se ei haittaa.

Olen kokeillut myös että annan tutin ja pitelen sylissäni "syöntiasennossa" mutta ei auta. Ei kai siinä muuten olisi ongelmaa, mutta olen huomannut että jatkuva syöminen aiheuttaa masuvaivoja, runsasta puklailua ja vauva nukkuu levottomasti kun maha on koko ajan täynnä :/

Yhteistyössä